Olen 20-vuotias nainen ja haluaisin varmuudenvuoksi mennä sukupuolitautitesteihin. En vain tiedä minne mun pitäisi mennä? Paljon maksaa?
Vastaukset 3
- Jayna
Hei!
Jos sulla on jotain oireita, mitkä viittaisi johonkin tiettyyn sp-tautiin, soita terveyskeskukseen, josta antavat sinulle lähetteen laboratorioon. siellä saa käydä ilmaiseksi.
jos sinulla ei ole oireita ja haluat vain tsekata että kaikki on kunnossa, varaa aika gynelle, papa-näytteestä selviää esim. kondylooma tai hiv ja pissanäytteillä/sisäisesti otetuilla näytteillä saa selville noi klamydiat sun muut.
jossei sulla ole ollut mitään oireita, nään aika epätodennäköisenä että sulla mitään olisi, mutta keskustele lääkärin kanssa, mitä testejä kannattaa ottaa.
tsemppiä!=) - TYKSiin
TYKS:ssa on sukupuolitautien poliklinikka, mihin voi mennä ilman ajanvarausta ja testauttamaan itsensä ihan vaan "varmuuden vuoksikin". Ajat koska sinne voi mennä ilman ajanvarausta löytyy TYKS:in nettisivuilta. Siellä sitten paikanpäällä täytetään lomake, keskustellaan hoitajan kanssa ja tarvittaessa sitten otetaan testit tai ohjataan lääkärin luokse. Tulokset voi soittaa muutaman päivän päästä. Eikä maksa mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1531661
Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?
https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt5441420Martina Aitolehti täräyttää suorat sanat Immu Fight Nightista: "Menen tietysti voittamaan"
Martina Aitolehti on ehtivä. Nyt hän on mukana Immu Fight Nightissa - ja kehässä vastaan tulee Nanna Karalahti. Miten l1581324Sinkut-palstan suurin valhe
Sinkut-palstan suurin valhe on väite siitä, että naisten olisi helpompaa pariutua kuin miesten. Niin kauan kuin sitä va247866Miesten suusta kuultua
Olen tässä samaa nyt muutaman kerran kuullut miesten suusta seuraavaa, toki hieman erilaisin sanavalinnoin kerrottuna: "172852- 58796
- 56708
- 54706
Haluaisin mies tietää pari juttua
Haluisin mies laittaa sulle viestiä ja kysyä paria asiaa sulta. Mun piti kysyä ne tässä joitakin päiviä sitten irl, mutt26700- 52599