http://www.iltalehti.fi/uutiset/200811278658918_uu.shtml
Katsokaa nyt tuotakin kuvan "tietä", yhtä leveän polun ovat metsiin tallanneet jo vanhat pirtua kuljettaneet miesporukat. Suhteutettuna ne kieltolain aikaiset patikkapolut olivat parempia kuin nykyiset liikenneväylät.
Tuollaisilla surkeilla teillä liikkuu myös raskaampikin kalusto ja kun päällysteen leveys on paikoin niinkin "ruhtinaallinen" kuin 5 m, niin kahden rekan kohtaaminen on aika tarkkaa puuhaa, peilejäkin joutuu kääntelemään. Pikkuteiden varsilla asuva väestö joutuu myös tietä jalkaisin käyttäessään hyppimään penkoille ja hankiin isojen autojen viedessä kaiken auratun tilan. Monet ovat myös jauhautuneet isojen ja pienempienkin rattaisiin.
Viitostienkin olen jo moneen kertaan kirjoituksissani haukkunut museotieksi, eikä tällainen luettava yllätä yhtään: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200811278665484_uu.shtml
Jos Suomi kerran ottaa lainaa lainatakseen rahaa Islannille, niin ottakoon sitten niin paljon lisälainaa, että tiestö saadaan kerralla kuntoon ja ajan tasalle, tai mieluummin vähän pitemmällekin (se nimittäin on kustannustehokkainta).
Suomen tiet metsäpolkuja!
6
179
Vastaukset
- eri-mies
kaikkine pirtunesi. Etkös enään osaa kävellä metsäpolkuja. Luulin, että ketut osaavat jolkotella ilman teitäkin. ;=) Rekkoja on niin maan, perkeleesti liikenteessä. Menkää joskus lakoon ja olkaa edes ½-vuotta lakossa.
Bussikuski ei osannut, eikä säiliöautokuskikaan.
Minähän olen jopa joskus ehdottanut, että rekkakuskien pitäisi ryhtyä lakkoon parempien teiden puolesta, mutta eiväthän he sellaiseen ryhdy. Minullahan ei ole rekkakorttia, vaikka kuluneen kahden kuukauden aikana olenkin yli 20 000 km ajanut, pelkkä henkilöautokortti vaan, joten minun lakkoilulla ei asioihin vaikuteta.- eri-mies
Kairakettu kirjoitti:
Bussikuski ei osannut, eikä säiliöautokuskikaan.
Minähän olen jopa joskus ehdottanut, että rekkakuskien pitäisi ryhtyä lakkoon parempien teiden puolesta, mutta eiväthän he sellaiseen ryhdy. Minullahan ei ole rekkakorttia, vaikka kuluneen kahden kuukauden aikana olenkin yli 20 000 km ajanut, pelkkä henkilöautokortti vaan, joten minun lakkoilulla ei asioihin vaikuteta.kuitenkin on, että miksi me huoletisimme toisten asioista, jos ne eivät siihen itsekkään pysty. Rautateille enemmin liikennettä, se olisi turvallisempaa kaikille. En minäkään rekolla ole ajellut, vaikka lähisukulaiseni sillä toimeentulonsa saavatkin.
eri-mies kirjoitti:
kuitenkin on, että miksi me huoletisimme toisten asioista, jos ne eivät siihen itsekkään pysty. Rautateille enemmin liikennettä, se olisi turvallisempaa kaikille. En minäkään rekolla ole ajellut, vaikka lähisukulaiseni sillä toimeentulonsa saavatkin.
Rautateille ei mahdu enempää, eikä ainakaan niin paljoa, että rekkaliikenteen korvaisi. Tarvittaisiin lisää kiskopareja rinnakkain, jotta vastakkaisiin suuntiin voitaisiin ajaa samanaikaisesti. Eikä niitä kiskojakaan vielä joka paikkakunnalle ole edes yhdensuuntaisina.
- Late Lapista
Eihän nuo valtatiet kovin kapeita ole Suomessa, ja menee niitä autoja ojaan moottoriteilläkin!
Ja kyllä se on poitsut niin, jotta jos rekkakuskit menisivät lakkoon puoleksikaan vuodeksi, se kuivaisi teilläkin se suuruskuppi melko pahasti!...Suomen valtatietkin. Ei edes pientareita kaikkialla, kuluneena kesänä sellaisia on just rakennettu tuonnekin Oulun eteläpuolen (Temmes-Alatemmes) nelostielle. Onhan niitä Suomen teitä voivotelleet tiehallinnonkin heput, mutta minkäs tekevät, kun eivät rahaa saa.
Suomen rekkaliikenteen lakko ei juurikaan minua hetkauttaisi (kunhan ei Ruotsiin ulottuisi), se olisi jopa toivottavaa, sitäpaitsi poronlihaa, hirvenlihaa, rautuja, taimenia, perunoita, olutta ja muuta tarpeellista on kyllä jemmassa hyvinkin puolen vuoden tarpeisiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205756Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.222949Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1582647- 262469
- 821684
- 1461565
- 1341414
- 1351038
- 901022
- 91013