Suljetun oven opista

Lisäsin blogiini adventistien Suljetun oven opista lyhyehkön kirjoituksen:

http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/suljetun-oven-oppi-la-ellen-white.html

Lisää materiaalia tuosta aiheesta löytyy kyllä minulta, jos tulee kysymistä.

Kirjoitukset blogissani tähän mennessä:

* Suljetun oven oppi à la Ellen White
* Adventistien sapatti ei ole raamatullinen
* Adventismin alku ja perustukset
* Miten voit pelastua?

67

973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos, Riitta sinulle uskollisuudestasi lähetystehtävässäsi.

      • Raamatun tuntijoille

        Onko Jeesuksen lähetyskäsky ihmisten käännyttämistä adventismiin?


      • - henkien erottaja -
        Raamatun tuntijoille kirjoitti:

        Onko Jeesuksen lähetyskäsky ihmisten käännyttämistä adventismiin?

        Kieltääkö Raamattu hapatusten paljastamista ja harhaoppisten varoittamista kahdesti?


      • Mielenkiintoista, että tuota blogia lukee vallan uusi porukka (täältä sinne klikkaavien lisäksi).

        En tiedä, mistä he sinne löytävät, mutta siinä olevaan e-mail-osoitteeseeni on tullut kiitoksia ja lisäkyselyjä ihmisiltä, jotka ovat ensi kertaa lukeneet adventismista.


      • kärsivät lapset
        Raamatun tuntijoille kirjoitti:

        Onko Jeesuksen lähetyskäsky ihmisten käännyttämistä adventismiin?

        Suomen Kristillisessä Yhteiskoulussa, Piikkiössä on kasvislinja eli kouluruokana on kasvis- ja soijaruokaa adventisisten periaatteiden mukaan. Mutta moni oppilas ei suostu syömään ruokaa sillä he eivät ole vegetaristeja. Oppilaat SKY:ssä ovat tulleet alipainoisiksi eivätkä pysty keskittymään opiskeluun, koska ovat nälkäisiä. Eli me Suomen Kristillisen Yhteiskoulun oppilaat vaadimme liha/kana/kala ruokaa kouluumme.

        http://www.adressit.com/toivonlinna


      • kärsivät lapset kirjoitti:

        Suomen Kristillisessä Yhteiskoulussa, Piikkiössä on kasvislinja eli kouluruokana on kasvis- ja soijaruokaa adventisisten periaatteiden mukaan. Mutta moni oppilas ei suostu syömään ruokaa sillä he eivät ole vegetaristeja. Oppilaat SKY:ssä ovat tulleet alipainoisiksi eivätkä pysty keskittymään opiskeluun, koska ovat nälkäisiä. Eli me Suomen Kristillisen Yhteiskoulun oppilaat vaadimme liha/kana/kala ruokaa kouluumme.

        http://www.adressit.com/toivonlinna

        Kohta meillä on vain geenimanipuloitua - riittoisaa - ruokaa. Ensin tehdään kasvikset epäilyttäväksi,
        liha on toistaiseksi ehkä hieman luotettavampaa ...

        http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-07-13,104:4:471980,1:0:0:0:0:0:

        http://takku.net/article.php/20070713141646210/print


      • Tutustunut*
        uskova_1 kirjoitti:

        Mielenkiintoista, että tuota blogia lukee vallan uusi porukka (täältä sinne klikkaavien lisäksi).

        En tiedä, mistä he sinne löytävät, mutta siinä olevaan e-mail-osoitteeseeni on tullut kiitoksia ja lisäkyselyjä ihmisiltä, jotka ovat ensi kertaa lukeneet adventismista.

        Riitta on itse kertonut saaneensa tämän Pyhän Henkensä Mathuanan poltolla. Ei hän ole vielä Kai Hennkisen hoidon alla. Monet noista käyttäjistä saavat kuulla ääniä; he näkevät ohjemia vaikka Televisio on suljettuna. Jääkaapitkin puhuvat heille ynnä muuta.

        Tuttavani joka on tässä henkisen alan hoitolaitoksessa hoitajana, Hän on kertonut näistä potilaistaan. Näin ollen Ymmärrän hyvin Riitan henkisen tilan nolevan siinä mallissa, kirjoituksistaan päätellen,että kyllä hän apua kaipaisi.

        Hän pelastaa Lähimmäisiään Kidutus kammioon, Joka on jo merkki sairaan ihmisen ajattelukanavan himmenemisestä. Lähimmäisten Viha on hänen Pyhähenkens.

        Hän lietsoo vain sekarortoa Kristittyjen palstalle. Ainahan noita hurahtuneita hänen Helvettiinsä menee. Usova Riitan tutkiva tuomio on Ylipapitar Riitan nomissa ohjissa. Hyvät ihmiset. Vakuutan Ateimin olevan 10 000 kertaa inhimillisempi katsanto kanta. Mitä uskova ykkösestä voin tietää, vain sen, että Hän toimii Belsebuukin ylipapittaena. Hän haluaa johtaa häneen uskonsa panneet itsensä Belsebuulin Helmaan. Hänen sanomansa sisältää ottakaa belsebuul pelastajaksenne hänhän teidät todellisuudessa pelastaa.

        Jumala tutkii omansa viimeisellä tuomiolla. Olen lukent ihan tarpeeksi pietistien Petosta, Olen Outsider ja kuollut Riitan Spiritismille, Joka on Riitan henkevin osa: Koeta pelastaa mahdollisimman monia Spiritimin lumoihin Siunatkoon Belsebuul runsaasti työtösi Ylipapitar.


      • 234523423
        kärsivät lapset kirjoitti:

        Suomen Kristillisessä Yhteiskoulussa, Piikkiössä on kasvislinja eli kouluruokana on kasvis- ja soijaruokaa adventisisten periaatteiden mukaan. Mutta moni oppilas ei suostu syömään ruokaa sillä he eivät ole vegetaristeja. Oppilaat SKY:ssä ovat tulleet alipainoisiksi eivätkä pysty keskittymään opiskeluun, koska ovat nälkäisiä. Eli me Suomen Kristillisen Yhteiskoulun oppilaat vaadimme liha/kana/kala ruokaa kouluumme.

        http://www.adressit.com/toivonlinna

        ei tule. Jos et syö ruokaa, niin alipainoisuutesi on oma vikasi. Jos ei koulu kelpaa, mene muualle.


      • 3454353454
        uskova_1 kirjoitti:

        Mielenkiintoista, että tuota blogia lukee vallan uusi porukka (täältä sinne klikkaavien lisäksi).

        En tiedä, mistä he sinne löytävät, mutta siinä olevaan e-mail-osoitteeseeni on tullut kiitoksia ja lisäkyselyjä ihmisiltä, jotka ovat ensi kertaa lukeneet adventismista.

        tuomiopäivänä kova vastuu sadoista jos ei tuhansista, jotka kanssasi heitetään helvetin tuleen.


      • Tutustunut* kirjoitti:

        Riitta on itse kertonut saaneensa tämän Pyhän Henkensä Mathuanan poltolla. Ei hän ole vielä Kai Hennkisen hoidon alla. Monet noista käyttäjistä saavat kuulla ääniä; he näkevät ohjemia vaikka Televisio on suljettuna. Jääkaapitkin puhuvat heille ynnä muuta.

        Tuttavani joka on tässä henkisen alan hoitolaitoksessa hoitajana, Hän on kertonut näistä potilaistaan. Näin ollen Ymmärrän hyvin Riitan henkisen tilan nolevan siinä mallissa, kirjoituksistaan päätellen,että kyllä hän apua kaipaisi.

        Hän pelastaa Lähimmäisiään Kidutus kammioon, Joka on jo merkki sairaan ihmisen ajattelukanavan himmenemisestä. Lähimmäisten Viha on hänen Pyhähenkens.

        Hän lietsoo vain sekarortoa Kristittyjen palstalle. Ainahan noita hurahtuneita hänen Helvettiinsä menee. Usova Riitan tutkiva tuomio on Ylipapitar Riitan nomissa ohjissa. Hyvät ihmiset. Vakuutan Ateimin olevan 10 000 kertaa inhimillisempi katsanto kanta. Mitä uskova ykkösestä voin tietää, vain sen, että Hän toimii Belsebuukin ylipapittaena. Hän haluaa johtaa häneen uskonsa panneet itsensä Belsebuulin Helmaan. Hänen sanomansa sisältää ottakaa belsebuul pelastajaksenne hänhän teidät todellisuudessa pelastaa.

        Jumala tutkii omansa viimeisellä tuomiolla. Olen lukent ihan tarpeeksi pietistien Petosta, Olen Outsider ja kuollut Riitan Spiritismille, Joka on Riitan henkevin osa: Koeta pelastaa mahdollisimman monia Spiritimin lumoihin Siunatkoon Belsebuul runsaasti työtösi Ylipapitar.

        Riitan pyhä heki on syntynyt Marihuonan polton tuloksena? Minusta tämä hänen henkensä hedelmä vaikuttaa pahan hengen tuloksena syntyneenä ilmiönä? Vaikuttaa siltä, että Hän pietistien Profveetta polttaa vieläkin Hamppua. Eihän täsä Riitasta ole mihinkään muuhun, kuin kaiken töryn työntämiseen palstalle.

        Riitalle vain neuvoksi se: Että mene kotiosi ja puhdista puhtaaksi ikioma karsinasi. Puhdistaminen alkaa yleensä kieliasun siisteydestä. Lisään vielä tähän, että todellisen Kristityn eroittaa heidän kieli-murteestaan. En ole vielä tavannut pitkän elämäni aikana yhtään Marihunan polttajaa, jolla olisi siisti kieliasu. Minä en pidä huumeissa eläviä ihmisiä Kristittyinä. Ihmiset jotka vapautuvat huumeista, niin heidän kielellinen ilmaisunsa muuttuu oikeaan Kristilliseen suuntaan.


      • eremith
        Raamatun tuntijoille kirjoitti:

        Onko Jeesuksen lähetyskäsky ihmisten käännyttämistä adventismiin?

        Eihän Jeesus Kristuksen evankelioimisopilla ole mitään yhteyttä adventismiopin kanssa, koska ne kulkevat aivan eriraiteilla. Adventistien laki, ja Jeeusksen Kristuksen *Rakkauden Hengellinen - Henkinen/Jumalallinen oppi, on kuin yöllä ja päivällä ero.


      • Tutustunut* kirjoitti:

        Riitta on itse kertonut saaneensa tämän Pyhän Henkensä Mathuanan poltolla. Ei hän ole vielä Kai Hennkisen hoidon alla. Monet noista käyttäjistä saavat kuulla ääniä; he näkevät ohjemia vaikka Televisio on suljettuna. Jääkaapitkin puhuvat heille ynnä muuta.

        Tuttavani joka on tässä henkisen alan hoitolaitoksessa hoitajana, Hän on kertonut näistä potilaistaan. Näin ollen Ymmärrän hyvin Riitan henkisen tilan nolevan siinä mallissa, kirjoituksistaan päätellen,että kyllä hän apua kaipaisi.

        Hän pelastaa Lähimmäisiään Kidutus kammioon, Joka on jo merkki sairaan ihmisen ajattelukanavan himmenemisestä. Lähimmäisten Viha on hänen Pyhähenkens.

        Hän lietsoo vain sekarortoa Kristittyjen palstalle. Ainahan noita hurahtuneita hänen Helvettiinsä menee. Usova Riitan tutkiva tuomio on Ylipapitar Riitan nomissa ohjissa. Hyvät ihmiset. Vakuutan Ateimin olevan 10 000 kertaa inhimillisempi katsanto kanta. Mitä uskova ykkösestä voin tietää, vain sen, että Hän toimii Belsebuukin ylipapittaena. Hän haluaa johtaa häneen uskonsa panneet itsensä Belsebuulin Helmaan. Hänen sanomansa sisältää ottakaa belsebuul pelastajaksenne hänhän teidät todellisuudessa pelastaa.

        Jumala tutkii omansa viimeisellä tuomiolla. Olen lukent ihan tarpeeksi pietistien Petosta, Olen Outsider ja kuollut Riitan Spiritismille, Joka on Riitan henkevin osa: Koeta pelastaa mahdollisimman monia Spiritimin lumoihin Siunatkoon Belsebuul runsaasti työtösi Ylipapitar.

        ... hän Jumalan edustajana koettelee teitä että kääntyisitte totuuden janoisina uskovaisuuteen.
        Pitäkää kiirettä sillä katkeraa on kerätä sitten aikanaan kaikki heittelemänne hävyttömyyden kivet pois.

        Saarn.3:5 aika heitellä kiviä ja aika ne kerätä, ...

        Saarn.3:14
        Minä oivalsin, että kaikki, minkä Jumala tekee, pysyy ikuisesti.
        Siihen ei ole lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Jumala on niin tehnyt, että häntä pelättäisiin.
        15 Mitä nyt on, sitä on ollut ennenkin, ja mitä vastedes on, sitäkin on ollut ennen.
        Jumala tuo esiin sen, minkä aika on vienyt.

        Ap. t. 24:15
        ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
        jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

        Jumalan aina enenevä armo olkoon kanssasi, Riitta, nyt ja aina!
        Antti


    • kuhilas

      Toivonlinnassa opiskelleet adventistit
      kutsuvat taivasta helvetiksi jos siellä ei ole lentopallokenttää....viheriäisille niityille pääsee kuitenkin pelaamaan jalkapalloa...ja hämähäkki saattaa tehdä heille verkon...ettei itku pääse pojille ja tytöille?!
      Pastoriksi adventtikirkkoon ovat jääneet vain Helmiset ja Vehkavuoret, jotka eivät juuri muuta osannet kuin pelata lentopalloa...ja sitäkin keskinkertaisesti....voi Pietari parka jos pallo puuttuu...silloin muutama mummo ja adventisti suuttuu...tuli turhaan maksettua kymmenyksiäkin......?!

      • Herra..

        Sakarja 8
        2 "Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kiivailen Siionin puolesta suurella kiivaudella, suurella vihalla minä sen puolesta kiivailen.
        3 Näin sanoo Herra: Minä käännyn jälleen Siionin puoleen ja tulen asumaan Jerusalemin keskelle, ja Jerusalemia kutsutaan Uskolliseksi Kaupungiksi ja Herran Sebaotin vuorta Pyhäksi Vuoreksi.
        4 Näin sanoo Herra Sebaot: Vielä on Jerusalemin toreilla istuva vanhuksia ja vanhoja vaimoja, sauvansa kädessään kullakin päivien paljouden vuoksi.
        5 Ja kaupungin torit tulevat olemaan täynnä poikasia ja tyttösiä, jotka leikkivät sen toreilla.
        6 Näin sanoo Herra Sebaot: Jos tämä onkin ihmeellistä tämän kansan jäännöksen silmissä niinä päivinä, pitäisikö sen olla ihmeellistä myös minun silmissäni, sanoo Herra Sebaot?
        7 Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä olen vapauttava kansani auringon nousun maasta ja laskun maasta.


      • sari anneli
        Herra.. kirjoitti:

        Sakarja 8
        2 "Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kiivailen Siionin puolesta suurella kiivaudella, suurella vihalla minä sen puolesta kiivailen.
        3 Näin sanoo Herra: Minä käännyn jälleen Siionin puoleen ja tulen asumaan Jerusalemin keskelle, ja Jerusalemia kutsutaan Uskolliseksi Kaupungiksi ja Herran Sebaotin vuorta Pyhäksi Vuoreksi.
        4 Näin sanoo Herra Sebaot: Vielä on Jerusalemin toreilla istuva vanhuksia ja vanhoja vaimoja, sauvansa kädessään kullakin päivien paljouden vuoksi.
        5 Ja kaupungin torit tulevat olemaan täynnä poikasia ja tyttösiä, jotka leikkivät sen toreilla.
        6 Näin sanoo Herra Sebaot: Jos tämä onkin ihmeellistä tämän kansan jäännöksen silmissä niinä päivinä, pitäisikö sen olla ihmeellistä myös minun silmissäni, sanoo Herra Sebaot?
        7 Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä olen vapauttava kansani auringon nousun maasta ja laskun maasta.

        >>>Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kiivailen Siionin puolesta suurella kiivaudella, suurella vihalla minä sen puolesta kiivailen


      • hirvas
        sari anneli kirjoitti:

        >>>Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kiivailen Siionin puolesta suurella kiivaudella, suurella vihalla minä sen puolesta kiivailen

        ja papukaijamerkki! Kerrankin joku katsoo totuutta silmiin.


      • kuuluu opetukseen
        hirvas kirjoitti:

        ja papukaijamerkki! Kerrankin joku katsoo totuutta silmiin.

        Tietääkseni adventistit syövät liha/kana/kala ruokaa (ainakin meidän pastorimme perheessä) "Eli me Suomen Kristillisen Yhteiskoulun oppilaat vaadimme liha/kana/kala ruokaa kouluumme".


      • Tunnut olevan vain nSusi

        Tekstisi ilmaisee, kuka sinä olet. Et vaikut edes Kristityltä? Olet vain yksi noita Riitan työläisiä.


      • 3432435
        kuuluu opetukseen kirjoitti:

        Tietääkseni adventistit syövät liha/kana/kala ruokaa (ainakin meidän pastorimme perheessä) "Eli me Suomen Kristillisen Yhteiskoulun oppilaat vaadimme liha/kana/kala ruokaa kouluumme".

        ei pitu eikä tule.


    • EGW NÄKI JOULUNA 1844 ...katkelma siitä ...   

      ##Toiset harkitsemattomasti kielsivät valon takanaan ja sanoivat, että se ei ollut Jumala, joka oli johtanut heidät niin pitkälle.
      Valo heidän takanaan jätti heidän jalkansa täydelliseen pimeyteen ja he kompastuivat ja heidän silmänsä erkanivat maalista ja menettivät Jeesuksen näköpiiristään, ja he putosivat polulta alas pimeään ja pahaan maailmaan.
      Oli aivan yhtä mahdotonta heille päästä takaisin polulle ja mennä Kaupunkiin kuin koko pahalle maailmalle, jonka Jumala oli hylännyt." (s. 14)##

      (Lähde:
      James White julkaisema kirja A Word to the ”Little Flock” 1847;Ellenin ensimmäisen näky, jonka hän näki joulukuussa 1844, siis vähän lokakuussa, 22.10.1844, tapahtuneen pettymyksen jälkeen. Julkaistu myös Day-Star-lehdessä)

      R i i t t a :

      Niinpä laskelma 22.10.1844 todettiin oikeaksi ja tapahtumia muutettiin Ellenin näkyjen mukaan. Tämä näyn "valo" eli "keskiyön huuto" eli "1844 viesti" johti ja johtaa adventisteja.
      Sen voimassa kuljetaan polkua.
      Niiden, jotka eivät usko Ellenin oppeihin, ei ole mahdollista päästä taivaaseen, koska ovat pimeässä. Heiltä ovi on suljettu.
      Tässä on kauhea eksytys, pelotellaan ihmiset uskomaan väärään 1844 vuosilukuun, väärään pyhäkköoppiin ja väärään tutkivan tuomion oppiin. Nämä ovat joka ikinen epäraamatullisia oppeja.
      Ellen selvästi näki ja opetti muille, että maailman muilla ihmisillä ei ollut mitään toivoa pelastumisesta ja ne milleristitkin, jotka hylkäsivät Ellenin näyt ja opit putosivat polulta.
      Vain Ellen joukkoineen oli matkalla taivaaseen, ei kukaan muu.

      Tämän pelottelun vuoksi monet eivät uskalla olla uskomatta Elleniä, vaan uskovat
      ajatuksissaan, vaikka epäilevät sisimmässään.

      Kiitos valistavasta paljastuksesta, Riitta!

      • on eräällä

        Luherilla on omaan laumaansa sama vaikutus kuin EllenWhitella omiinsa.
        Advetistit ovat luterilaisia jäljessä siinä, että eivät ottaneet uskontonsda perustajan nimeä kirkkonsa nimeksi kuten Lutherin seuraajat tekivät.

        EllenWhitelainen kirkko
        luterilainen kirkko


      • Lutherin kanta adventismiin
        on eräällä kirjoitti:

        Luherilla on omaan laumaansa sama vaikutus kuin EllenWhitella omiinsa.
        Advetistit ovat luterilaisia jäljessä siinä, että eivät ottaneet uskontonsda perustajan nimeä kirkkonsa nimeksi kuten Lutherin seuraajat tekivät.

        EllenWhitelainen kirkko
        luterilainen kirkko

        Luther ei uskonut sununtai pedonmerkkioppiin ja sapattisinettioppiin.


      • on eräällä kirjoitti:

        Luherilla on omaan laumaansa sama vaikutus kuin EllenWhitella omiinsa.
        Advetistit ovat luterilaisia jäljessä siinä, että eivät ottaneet uskontonsda perustajan nimeä kirkkonsa nimeksi kuten Lutherin seuraajat tekivät.

        EllenWhitelainen kirkko
        luterilainen kirkko

        Yksi Elleniltä puuttui - hän kielsi luterilaisen
        uskonpuhdistuksen, joka ihan samaan aikaan vaikutti
        Amerikassa C.F.W.Waltherin kautta.

        (Laki ja evankeliumi, CFWW, STLK 1952 / 2007)


      • hirvas
        Lutherin kanta adventismiin kirjoitti:

        Luther ei uskonut sununtai pedonmerkkioppiin ja sapattisinettioppiin.

        kysellä pinssejä eikä keksittyjä pedonmerkkejä, siellä kysellään oikeaa uskoa puhtaaseen evankeliumiin.


      • hirvas
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Yksi Elleniltä puuttui - hän kielsi luterilaisen
        uskonpuhdistuksen, joka ihan samaan aikaan vaikutti
        Amerikassa C.F.W.Waltherin kautta.

        (Laki ja evankeliumi, CFWW, STLK 1952 / 2007)

        oli VAIN ihminen, ja erehtyvä ihminen..


      • monessa asiassa
        hirvas kirjoitti:

        oli VAIN ihminen, ja erehtyvä ihminen..

        Luther oli väärässä mutta Ellen White on oikeassa sillä hän on oikea profeetta koska hänet kaikki 2300 näkyä ovat melkein kaikki toteutuneet.


      • hirvas
        monessa asiassa kirjoitti:

        Luther oli väärässä mutta Ellen White on oikeassa sillä hän on oikea profeetta koska hänet kaikki 2300 näkyä ovat melkein kaikki toteutuneet.

        oli spiritismin harjoittaja ja kuolleiden kanssa kommunikointia pitävä noita.

        Eli sellaiset ovat - perkeleestä.


      • anti-advareille
        hirvas kirjoitti:

        oli spiritismin harjoittaja ja kuolleiden kanssa kommunikointia pitävä noita.

        Eli sellaiset ovat - perkeleestä.

        Aivot on niin sianrasvassa, että täytyy pinnistää mitenkä se oli....

        ...turmelee ja .., no odotas kun otan tästä tirisevää läskiä ensin suuhun , ooh ihanaa... palataan myöhemmin sitten asiaan, sillä tämä sianrasva on niin ihanaa ja hormooo...nit .. alkaa niin ihanasti ,, hyr...hyr..hyr...äää..mään...


      • ollut
        hirvas kirjoitti:

        oli spiritismin harjoittaja ja kuolleiden kanssa kommunikointia pitävä noita.

        Eli sellaiset ovat - perkeleestä.

        sianlihan syöjä niinkuin sinä, sianlihan syöjistä tulee loppu sanoo Herra.

        Tee parannus hirvas.


      • hirvas kirjoitti:

        oli VAIN ihminen, ja erehtyvä ihminen..

        Totta. Luther oli tavallinen ihminen ja niitä
        syntisimpiä ainakin omasta mielestään. Luther
        kielsikin perustamasta kirkkoa nimelleen.
        Mutta kun hänellä oli vääristymiä vähemmän kuin
        toisilla uskopuhdistajilla, niin häntä ei tuossa
        asiassa toteltu.

        Luther oli melkein loppuun saakka antisemitismi.
        Talonpoikaiskapinallisten puolelle meneminen
        lienee sekin virhe, sillä hänhän opetti kuuliaisuutta esivallalle, kuten Raamattukin.

        Luther pitkin hampain hyväksyi Hebrealaiskirjeen.
        Ainoa melkein ylitsepääsemätön este oli yksi jae,
        tämä:

        Hepr. 10:26
        Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

        Mutta sanoohan Jeesus itsekin, että ihmiselle on
        mahdotonta pelastua. Vähän tai paljon syntiä -
        mahdotonta pelastua. Ja vaikkei olisi yhtään.

        Kun 70x7 joudumme antamaan toisille anteeksi,
        niin tottahan toki Jeesuskin armahtaa vilpitöntä
        armahtajaa. Lopulta Luther ymmärsikin Hbr 10:26.

        Aikamme haasteet ovat erilaiset kuin 1500-luvun
        tai 1800-luvun. Siksi mieluummin kuulkaamme
        tämän päivän opettajia. Jotka opastavat takaisin
        Raamattuun.


      • 2342342342
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Yksi Elleniltä puuttui - hän kielsi luterilaisen
        uskonpuhdistuksen, joka ihan samaan aikaan vaikutti
        Amerikassa C.F.W.Waltherin kautta.

        (Laki ja evankeliumi, CFWW, STLK 1952 / 2007)

        valehdella. EGW kirjoitti toistuvasti, että Luther opetti oikein vanhurskauttamisesta.


      • 234234234
        hirvas kirjoitti:

        oli spiritismin harjoittaja ja kuolleiden kanssa kommunikointia pitävä noita.

        Eli sellaiset ovat - perkeleestä.

        kuten aina.


    • keskiyön huuto

      Tämä näyn "valo" eli "keskiyön huuto" eli "1844 viesti" johti ja johtaa adventisteja. Sen voimassa kuljetaan polkua. Niiden, jotka eivät usko Ellenin oppeihin, ei ole mahdollista päästä taivaaseen, koska ovat pimeässä. Heiltä ovi on suljettu. Tässä on kauhea eksytys, pelotellaan ihmiset uskomaan väärään 1844 vuosilukuun, väärään pyhäkköoppiin ja väärään tutkivan tuomion oppiin. Nämä ovat joka ikinen epäraamatullisia oppeja. Ellen selvästi näki ja opetti muille, että maailman muilla ihmisillä ei ollut mitään toivoa pelastumisesta ja ne milleristitkin, jotka hylkäsivät Ellenin näyt ja opit putosivat polulta. Vain Ellen joukkoineen oli matkalla taivaaseen, ei kukaan muu.

      • Niin perin kieroontunut ja ihmeteltävä on tuo Ellen Whiten demoninäkyopetus.

        Sen mukaan ei kukaan voi nykypäivänä pelastua taivaaseen. Ei edes Ellen Whiten seuraajat, adventistit.

        Sen mukaan vain Ellen White ja muutama ex-milleristi pystyi pelastumaan, ja hekin vain, jos kuolemaansa asti uskoivat 22.10.1844:ään.

        Eli jos Ellen White oli profeetta ja hänen profetiansa Jumalan sanomia ihmisille, niin silloin kaikki tuo adventismitouhotus on turhaa - toivoa taivaaseen pääsystä ei ole. Ei adventisteilla sen enempää kuin kellään muullakaan.


      • paikkaansa ja

        tiedät sen itsekin.


      • Jeesushan voi

        tulla vaikka ensi yönä, saarnasivat vapaat suunnat jo 40 vuotta sitten, ei ole vielä kuulunut, näitä ensi öitä onkin kulut.
        Väärennetty Piet.2.3:12
        Jeesuksen tulon jouduttamista, te, jotka odotatte ja joudutatte. Näin ovat opettaneet Luterilaiset, helluntailaiset ja kaikki muutkin uskonsuunnat, muutamamia yksilöä lukuunottamatta.
        Tietääkseni ylifariseus_1 ei usko, että ihminen voisi jouduttaa Jeesuksen tuloa ja on niitä muitakin yksilöitä.

        Ihminen voi jouduttaa vain evankeliumin julistusta ja valmistautua tulevaan Herran päivään.


      • sinun uskova_1:nen
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin perin kieroontunut ja ihmeteltävä on tuo Ellen Whiten demoninäkyopetus.

        Sen mukaan ei kukaan voi nykypäivänä pelastua taivaaseen. Ei edes Ellen Whiten seuraajat, adventistit.

        Sen mukaan vain Ellen White ja muutama ex-milleristi pystyi pelastumaan, ja hekin vain, jos kuolemaansa asti uskoivat 22.10.1844:ään.

        Eli jos Ellen White oli profeetta ja hänen profetiansa Jumalan sanomia ihmisille, niin silloin kaikki tuo adventismitouhotus on turhaa - toivoa taivaaseen pääsystä ei ole. Ei adventisteilla sen enempää kuin kellään muullakaan.

        evankeliumin julistukseesi kuuluu siihen en ole päässyt sisälle.
        Kertoisitko siitä lukijoille, eikä aina vaan Ellenistä?


      • uskova_1 kirjoitti:

        Niin perin kieroontunut ja ihmeteltävä on tuo Ellen Whiten demoninäkyopetus.

        Sen mukaan ei kukaan voi nykypäivänä pelastua taivaaseen. Ei edes Ellen Whiten seuraajat, adventistit.

        Sen mukaan vain Ellen White ja muutama ex-milleristi pystyi pelastumaan, ja hekin vain, jos kuolemaansa asti uskoivat 22.10.1844:ään.

        Eli jos Ellen White oli profeetta ja hänen profetiansa Jumalan sanomia ihmisille, niin silloin kaikki tuo adventismitouhotus on turhaa - toivoa taivaaseen pääsystä ei ole. Ei adventisteilla sen enempää kuin kellään muullakaan.

        Sama oppi jehovalaisilla: 144000 uudestisyntyy ja
        pelastuu. Olen kuullut Ellenin saaneen tiedon
        enkelioppaaltaan, että 144000 adventistia YNNÄ
        EGW, pelastetaan. Aika näyttää, ovatko
        jehovalaiset vaiko adventismi oikeassa. (Huh huh)



      • 234234234234
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin perin kieroontunut ja ihmeteltävä on tuo Ellen Whiten demoninäkyopetus.

        Sen mukaan ei kukaan voi nykypäivänä pelastua taivaaseen. Ei edes Ellen Whiten seuraajat, adventistit.

        Sen mukaan vain Ellen White ja muutama ex-milleristi pystyi pelastumaan, ja hekin vain, jos kuolemaansa asti uskoivat 22.10.1844:ään.

        Eli jos Ellen White oli profeetta ja hänen profetiansa Jumalan sanomia ihmisille, niin silloin kaikki tuo adventismitouhotus on turhaa - toivoa taivaaseen pääsystä ei ole. Ei adventisteilla sen enempää kuin kellään muullakaan.

        puhdasta potaskaa, että ei voi kuin nauraa kaltaisellesi vainoharhaiselle höperölle.


    • tämä oppi

      sapatista.

      Sunnuntai muutettiin viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973 . Tämä on Majesteetti rikos Jumalaa kohtaa.

      Korkea-arvoinen kirkonmies kirjoitti taannoin Ilta-Sanomissa seuraavasti.

      Vuoden 1973 alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista.

      Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista.
      Kristityt olivat jo varhain "KEKSINEET TEHDÄ" sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.

      Sunday auringonpäivä.

      Vanha Lutrilainen katekismus kertoo: että sunnuntai alkoi vähitellen muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi syrjäyttäen lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.

      Raamatussa on ennustettu, että pyritään muuttamaan ajat ja lait näin onkin ennustus toteutunut.

      • sentään

        Milloin ja miten jumala on sinulle kertonut, että viikon ensimmäinen päivä olisi SUNNUNTAI?


      • raamattuko?

        Onko nyt niin, että iltapäivälehti on jumalan uusi tiedotuskanava? Ihmeellistä, että raamatussa ei mainita mitään lauantaista eikä sunnuntaista :)


      • ideneb
        sentään kirjoitti:

        Milloin ja miten jumala on sinulle kertonut, että viikon ensimmäinen päivä olisi SUNNUNTAI?

        " Hän meni Pilatuksen luo ja pyysi Jeesuksen ruumista"...ja " silloin oli valmistuspäivä, ja sapatti oli alkamaisillaan" Luuk 23: 52-54

        " Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra" Mark 2: 28
        Valmistuspäivä on aina perjantai. Kun perjantai iltana aurinko laskee alkaa sapatti!
        Ja sapatin jälkeen alkaa työviikko, eli sunnuntai!

        Eihän Keskiviikko muutoin osu keskelle viikkoa, ellei su ole viikon ensimmäisenä päivänä!

        Sapatin jälkeen tulee siis viikon 1. päivä Matt 28:1 " Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa"

        " Ja kun jo oli tullut ilta, ja koska oli valmistuspäivä, se on sapatin aattopäivä"

        Perjantai on siis sapatin aattopäivä! Pitkäperjantainahan Jeesus ristiinnaulittiin!, eli sapatin aattopäivänä!

        Ensimmäinen päivä viikosta tulee aina kun sapatti on ohi!!

        " Ja kun sapatti oli ohi, OSTIVAT Maria Magdaleena ja Maria Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä" Mark. 16: 1

        Sapattina ostaminen ja myyminen on jyrkästi kielletty, mutta sapatin mentyä ohi , tulee sunnuntaina, jolloin saa ostaa ja myydä, ..kuten nykyäänkin on tapana!

        Näin Jumala kertoo asioita!


      • IDENEB
        ideneb kirjoitti:

        " Hän meni Pilatuksen luo ja pyysi Jeesuksen ruumista"...ja " silloin oli valmistuspäivä, ja sapatti oli alkamaisillaan" Luuk 23: 52-54

        " Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra" Mark 2: 28
        Valmistuspäivä on aina perjantai. Kun perjantai iltana aurinko laskee alkaa sapatti!
        Ja sapatin jälkeen alkaa työviikko, eli sunnuntai!

        Eihän Keskiviikko muutoin osu keskelle viikkoa, ellei su ole viikon ensimmäisenä päivänä!

        Sapatin jälkeen tulee siis viikon 1. päivä Matt 28:1 " Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa"

        " Ja kun jo oli tullut ilta, ja koska oli valmistuspäivä, se on sapatin aattopäivä"

        Perjantai on siis sapatin aattopäivä! Pitkäperjantainahan Jeesus ristiinnaulittiin!, eli sapatin aattopäivänä!

        Ensimmäinen päivä viikosta tulee aina kun sapatti on ohi!!

        " Ja kun sapatti oli ohi, OSTIVAT Maria Magdaleena ja Maria Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä" Mark. 16: 1

        Sapattina ostaminen ja myyminen on jyrkästi kielletty, mutta sapatin mentyä ohi , tulee sunnuntaina, jolloin saa ostaa ja myydä, ..kuten nykyäänkin on tapana!

        Näin Jumala kertoo asioita!

        \\\" Hän meni Pilatuksen luo ja pyysi Jeesuksen ruumista"...ja " silloin oli valmistuspäivä, ja sapatti oli alkamaisillaan" Luuk 23: 52-54

        " Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra" Mark 2: 28
        Valmistuspäivä on aina perjantai. Kun perjantai iltana aurinko laskee alkaa sapatti!
        Ja sapatin jälkeen alkaa työviikko, eli sunnuntai!\\\

        Etkö huomaa että pimität tuossa kokonaisen sapatinpäivän? Ja sunnuntainkin.

        Pitkäperjantain jäkeen tulee sapatinpäivä ja sitten ylösnousemuspäivä.
        Sitten arkinen maanantai.

        Ap. t. 20:7
        Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.

        Meillä Suomessa ovat asiat kohdallaan, kun sunnuntai on viikon viimeinen päivä.
        Vaikka ei meitä kristittyjä häiritse vaikka kalenterin herrat tekisivät muutoksia.


      • raamattuko? kirjoitti:

        Onko nyt niin, että iltapäivälehti on jumalan uusi tiedotuskanava? Ihmeellistä, että raamatussa ei mainita mitään lauantaista eikä sunnuntaista :)

        Sunnuntai on kylläkin tuntematon käsite Raamatulle?


      • IDENEB kirjoitti:

        \\\" Hän meni Pilatuksen luo ja pyysi Jeesuksen ruumista"...ja " silloin oli valmistuspäivä, ja sapatti oli alkamaisillaan" Luuk 23: 52-54

        " Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra" Mark 2: 28
        Valmistuspäivä on aina perjantai. Kun perjantai iltana aurinko laskee alkaa sapatti!
        Ja sapatin jälkeen alkaa työviikko, eli sunnuntai!\\\

        Etkö huomaa että pimität tuossa kokonaisen sapatinpäivän? Ja sunnuntainkin.

        Pitkäperjantain jäkeen tulee sapatinpäivä ja sitten ylösnousemuspäivä.
        Sitten arkinen maanantai.

        Ap. t. 20:7
        Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.

        Meillä Suomessa ovat asiat kohdallaan, kun sunnuntai on viikon viimeinen päivä.
        Vaikka ei meitä kristittyjä häiritse vaikka kalenterin herrat tekisivät muutoksia.

        kokoontua lauvantai iltana murtamaan leipää. Paavalikin mursi leipää aina puoleen yöhön asti. ja torkkui päivän karsastukseen asti ja varhain sunnuntai aamuna hän lähti matkalle. Toimikaa Paavalin mukaan. Näet kyseessä oli Paavalin lähtiäisilta ennen sunnuntai aamuna alkavaa matkaa varten.


    • laittomuuden tiellä

      Joka tahallansa tekee syntiä päästyään totuuden tuntoon, häntä kohtaa hirvittävä tuomio ja tulen kiivaus. Ahdas portti on ahdas, ja harvat siitä sisälle menevät.

      Raamattu vuodelta 1903 Joh.Ilm.22:14 Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

      Yhdenkin käskyn purkaminen johtaa tuleen ja tuhoon.

      • Tulikos sinulle mieleen, että mihinkä mahtaa johtaa uusien, väärän profeetan, käskyjen määrääminen ja niiden sineteiksi valehteleminen?

        Tai noh sinetöiväthän ne tietysti väärää profeettaan. Tässä tapauksessa Ellen Whiteen. Ja oppilaiden käy samoin kuin opettajiensakin Raamatun mukaan - eli huonosti, jos väärää profeettaa seuraavat. Varo siis Ellen Whiteä ja Ellen Whiten opetuksia, näkyjä ja käskyjä.


      • 234234234
        uskova_1 kirjoitti:

        Tulikos sinulle mieleen, että mihinkä mahtaa johtaa uusien, väärän profeetan, käskyjen määrääminen ja niiden sineteiksi valehteleminen?

        Tai noh sinetöiväthän ne tietysti väärää profeettaan. Tässä tapauksessa Ellen Whiteen. Ja oppilaiden käy samoin kuin opettajiensakin Raamatun mukaan - eli huonosti, jos väärää profeettaa seuraavat. Varo siis Ellen Whiteä ja Ellen Whiten opetuksia, näkyjä ja käskyjä.

        joka olet noita.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Tulikos sinulle mieleen, että mihinkä mahtaa johtaa uusien, väärän profeetan, käskyjen määrääminen ja niiden sineteiksi valehteleminen?

        Tai noh sinetöiväthän ne tietysti väärää profeettaan. Tässä tapauksessa Ellen Whiteen. Ja oppilaiden käy samoin kuin opettajiensakin Raamatun mukaan - eli huonosti, jos väärää profeettaa seuraavat. Varo siis Ellen Whiteä ja Ellen Whiten opetuksia, näkyjä ja käskyjä.

        itsesi, että juuri sinä itse ole se väärä Profeetta: Toimit vain Kristillisten sivujen turmeliana. Koska totuus on sinulle tuntematon asia. Sanon vain suoraan, että Pietismi on totuuden vastakohta, eli erhe, siksi suositus sinlle on, että olisit omiesi joukossa siellä Helvetti palstalla!!!


      • uskova_1 kirjoitti:

        Tulikos sinulle mieleen, että mihinkä mahtaa johtaa uusien, väärän profeetan, käskyjen määrääminen ja niiden sineteiksi valehteleminen?

        Tai noh sinetöiväthän ne tietysti väärää profeettaan. Tässä tapauksessa Ellen Whiteen. Ja oppilaiden käy samoin kuin opettajiensakin Raamatun mukaan - eli huonosti, jos väärää profeettaa seuraavat. Varo siis Ellen Whiteä ja Ellen Whiten opetuksia, näkyjä ja käskyjä.

        Riittaa lähtee seuraamaan: Eihän nuo Riitalle rakkaat sadistiset Helvetit Kristityille sovi. Riitta haluaa piinata olttamiaan kuolemattomia sieluja ian kaikkisesta ian kaikkiseen? Kumpa hänen oma kohtalonsa, ei vaan ei olisi saman kaltainen mitä tapahtui Haamanille Mordokaita vihaavalle pääministerille?


      • uskova_1 kirjoitti:

        Tulikos sinulle mieleen, että mihinkä mahtaa johtaa uusien, väärän profeetan, käskyjen määrääminen ja niiden sineteiksi valehteleminen?

        Tai noh sinetöiväthän ne tietysti väärää profeettaan. Tässä tapauksessa Ellen Whiteen. Ja oppilaiden käy samoin kuin opettajiensakin Raamatun mukaan - eli huonosti, jos väärää profeettaa seuraavat. Varo siis Ellen Whiteä ja Ellen Whiten opetuksia, näkyjä ja käskyjä.

        vain Sapatin olevan: Eroittaja hänen ja hänen kansansa välisestä liitosta: Hes: 20.12. Myös sapattini minä annoin olemaan merkkinä välillämme. Heidän ja minun, että he tietäisivät, että minä olen Herra joka pyhitän heidät. Ei tässä ole EGW kyseessä. Kyseessä on itse Herra. Eikä tässä ole kyseessä tottelemattomat? kyseessä ovat uskon kuuliaiset.


    • ovet suljetaan

      joudut yöhön kauheaan, lauletaan hengellisessä laulussa.

      Näin oli Nooankin aikaan, Jumala sulki arkin ovet, naurava, pilkkaava kansa, ei sitä uskonut, että ovet menevät kiinni, naps ja ovet kiinni.

      Näin on tänäkin päivänä, Jumalan pitkämielisyys loppuu. Ihmiset menevät mereltä, merelle, mantereelta, mantereelle etsien Jumalan sanaa, mutta eivät löydä, armon ovet menevät kiinni.

      Sanotaan, joka on pyhä pyhittyköön edelleen ja joka on saastainen saastukoon edelleen.

    • ... nii havaitsisi Riitan olevan oikeassa.
      Sillä niin Suuri Taistelu kuin Rouheen Ilm.kirja-
      seminaarikin hämmästyttävät meitä suljettujen ovien
      opilla.

      • Vakuuttaa Fransico Riberan olevan pyhän miehen: Tämä Kirja Suuri taistelu Kristuksen Ja Saatanan välillä on hyvä todistus Jesuiittaa vastaan. Todella Pyhä Lusiferi vihaa tätä kirjaa nimeltä suuri taistelu. Tämä kirja paljastaa sielun vihollisen veikeät juonet. Sielun viholliselle pyhittyneet ihmiset vihaavat totuuden paljastamista. Tosin Ribera on ollut jo kauvan kuolleena, mutta hänen jälkeensä jättämä sanoma on vielä hänelle uskollisten tausta voimien apukeinona. AVK kirjoitukset antavat meille selvän kuvan kuka on hänen todellinen herransa.


    • Luin tuossa kirjoittelijoiden vakuutteluja Ellen Whiten uskovaisuudesta ja rehellisyydestä yms.

      Voisivatko arvon eksyneet vilkaista, mitä Ellen White saarnasi naispappina ja enemmän kuin profeettana (kuten hän itse itsensä määritteli), ja kertoa vaikuttaako tuo teistä uskovan ihmisen touhulta, saati sitten profeetan?

      Ja turha keksiä mitään selityksiä, että minä olen valehdellut Suljetusta Opista kirjoittaessani, koska siellä on ilmoitettu kaikki lähteet, mistä eksynytkin voi tarkistaa, että en valehtele.

      • Miksi Uskova_1 kirjoittelee ajast aikaan vaikka saa vastaukseksi vain pilkkaa ja vaikenemista?
        Luulenpa tietäväni vastauksen: Juamla ei salli hänen vaieta.
        Toivottavasti Riittä puhuu Jumalan sanoja niin kauan kunnes adventistit päättävät lakata kuulemasta
        sitä toista naista, viime vuosituhannella piskuisen kannattajajoukon itselleen kerännyttä Elleniä.

        Apt. 4:19
        Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille ja sanoivat:
        "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa;
        20 mutta me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet".


      • 23423234

        et muut osaa.


      • anteeksiantoko

        Miksi haet syitä toisista, etkä huomaa miten saastan ja vihan peitossa oma sydämesi on!

        Mene hyvä ihminen jo itsseesi ja pyydä anteeksi lähimäisiltäsi, niin Jumalakin sinua armahtaa!


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Miksi Uskova_1 kirjoittelee ajast aikaan vaikka saa vastaukseksi vain pilkkaa ja vaikenemista?
        Luulenpa tietäväni vastauksen: Juamla ei salli hänen vaieta.
        Toivottavasti Riittä puhuu Jumalan sanoja niin kauan kunnes adventistit päättävät lakata kuulemasta
        sitä toista naista, viime vuosituhannella piskuisen kannattajajoukon itselleen kerännyttä Elleniä.

        Apt. 4:19
        Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille ja sanoivat:
        "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa;
        20 mutta me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet".

        Esiintyy pilkkaajan todellisten uskovien palstalla: Oletko niin pimentynyt, ettet edes huomaa Riitan antamaa Jumalan pilkkaa jota hän työntää palstalle kahmalo kaupalla. Eihän nuo riitän kirjoitukset kovin pyhiltä vaikuta. Jumalan pilkkaa hän työntää palstalle kahmalo kaupalla. Eikö hän edes huomaa sitä, että hän hän on Kristillisellä palstalla.


      • eremith
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

        Esiintyy pilkkaajan todellisten uskovien palstalla: Oletko niin pimentynyt, ettet edes huomaa Riitan antamaa Jumalan pilkkaa jota hän työntää palstalle kahmalo kaupalla. Eihän nuo riitän kirjoitukset kovin pyhiltä vaikuta. Jumalan pilkkaa hän työntää palstalle kahmalo kaupalla. Eikö hän edes huomaa sitä, että hän hän on Kristillisellä palstalla.

        "Kristillisellä palstalla"! Mutta miksi adventistit pyrkii vääristämillään raamatun tulkinnoillaan viemään kristit pois evankeliumin todellisesta Kristusopista?


    • asiat asioina

      melko asiallisen tuntuinen kirjoitus!

    • olla Raamatullinen:? Koeta antaa tähän asiaan asiallinen ja selventävä vastaus. Kuinka Demoonisesta sunnuntaista on tullut Raamatullinen?

    • Sapattimies.

      Riitta kirjoittelee jatluvasti ' Herran sapattia ' vastaan ja nimittelee sitä vaikka miksi.
      Aivan hassua höpinää, nimittellä ' Herran sapattia ' esimerkiksi ' ellen sapatiksi '. Jos minä sanon, että minä vietän ' Herran sapattia ' sanoo Riitta että et vietä.

      Aika kummallinen väitös??
      Ajattelehan Riitta - jos sinä vietät lepopäivänäsi vaikkapa sunnuntaita ja minä sanon että et vietä... vietäthän sinä sitä kuitenkin.

      On todella aivan eri asia sanoa niinkuin minä sanon adventisteille: Ok, vietätte ' Herran sapattia ', hyvä niin, mutta miksi uskotte että se olisi "pedon merkki" jos viettää sunnuntaita? Sillä niinkuin keskusteluista on käynyt ilmi ei ole kysymys siitä että ' Herran sapatin ' viettämättä jättäminen oli adventismissa pedon merkki, vaan sunnuntain kunnioittaminen lepopäivänä.

      Ihmetyttää että Riitta kirjoittelee niin paljon ' Herran sapattia ' vastaan, pilkaten sitä ja nimittelemällä sitä ties miksi. Tavallaan asian vierestä kaikki nämä anti-vuotensa joiden aikana hän on adventisteja vainonnut.

      Huomaa nyt jo viimein että ADVENTISTIT OVAT SITÄ VASTAAN ETTÄ SUNNUNTAITA VIETETÄÄN LEPOPÄIVÄNÄ, heille se on "pedon merkki" - ei ' Herran sapatilla ' ole pedon merkin kanssa oikeastaan mitään tekemistä, VAAN SILLÄ ETTÄ VIETETÄÄN SUNNUNTAITA LEPOPÄIVÄNÄ, adventisteille Raamattu sanoo että muista viettää ' Herran sapattia ' EI SUNNUNTAITA. Siis adventistit viettävät ' Herran sapattia ' ja ' Herran sapatti ' on ' Herran sapatti ' ei sitä voi kukaan muuksi muuttaa, et sinäkään.

      Jos nyt on niin, että adventistit viettävät jotenkin väärin ' Herran sapattia ' niin kerro mikä on vikana mielestäsi. Kerro heille kuinka ' Herran sapattia ' tulee viettää oikein (jos osaat). Sillä et kai halua kieltää adventisteja viettämästä ' Herran sapattia' ? ja siirtymään viettämään sunnuntaita? Se olisi heidän omaatuntoaan vastaan ja he ajattelisivat että tekevät Jumalaa vastaan. Sitäkö haluaisit?

      Phoin pelkään että löydät kerran edestäsi nuo ' Herran sapattia ' häpäisevät kirjoituksesi, aivan samoin kuin jokainen meistä löytää edestään kaikki katumattomat tekonsa.

      Siksi kehoitankin sinua viipymättä katumaan kaikkia ' Herran sapattia ' herjaavia kirjoituksiasi ja pyytämään anteeksi Herralata. Kehoittaisin sinua myös sopimaan niiden - niin adventistien kuin meidän muidenkin ' Herran sapattia ' kunnioittavien kanssa - ja lopettamaan valheelliset ' Herran sapattia ' pilkkaavat kirjoituksesi.

    • Eksynyttä Riittaa varoitettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe