muutkin uskontoa perusarvona pitävät puolueet tulevat jatkossa kaatumaan "ristinsä kanssa".
Mitään kasvumahdollisuuksia niillä ei enää nykyäänkään ole muutoin kuin toiselta vastaavalta puolueelta ääniä viemällä.
Eräs Perussuomalainen näkemys:
http://www.perussuomalaiset.fi/artikkelit/?issue=16
Uskonnollisuus ja Jumal-usko vähenee jatkuvasti ja tämän vuoden aikana kirkostakin eroaa noin 50 000 jäsentä.
On vaikea ottaa todesta sellasen puolueen ajamia asioita joka uskoo vielä nykyaikana maan olevan littana ja pilarien nokassa.
Perussuomalaiset kuten
3
245
Vastaukset 3
- Perikerettiläinen
Eipä noista muistakaan puolueista ole edes kirkon ja valtion erottajiksi. Hiljaa on ollut suomalainen mediakin mm. Ruotsin toimeenpanemasta kirkon ja valtion erosta. Kaikki vanhat puolueet perussuomalaisia myöten kosiskelevat uskovaisten ääniä. Vaihtoehtoja ei ole.
Pitäisi perustaa uusi puolue, jonka ohjelman yksi olennainen kohta olisi kirkon ja valtion erottaminen. Toinen voisi olla Perustuslakituomioistuimen perustaminen myös Suomeen. Venäjän kanssa olisi saatava aikaan pysyvästi asiallinen vuorovaikutus ja pyrkimys tavanomaistaa Suomen ja Venäjän välinen raja. Ellei suomalaisille saada maanosto-oikeutta Venäjältä rajan pintaa myöten, niin lopetetaan venäläisiltä maanosto-oikeus Suomessa.
Muista asioista voisi mainita kansanäänestyksen järjestämisen ruotsin kielen asemasta. Toinen kansanäänestys olisi pidettävä Suomen EU-jäsenyyden irtisanomisesta. Ja kolmas kansanäänestys, että emme mene Nato-jäsenmaaksi. Keskitetty ja virkavaltainen valtio pitää uudistaa niin, että syntyy Maakuntien Suomi, liittovaltio, jonka pääkaupungiksi valitaan Jyväskylä. - eräs eronnut
Kirkosta eroaminen ei ole kyllä missään suhteessa Jumalaan uskovien määrän laskemiseen. Melkeinpä sanoisin että asia on päin vastoin kuin aloittajan lauseessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta331452- 69917
Kysymys miehille ...
Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil290809Ttp:llä kuontalot ojennukseen
Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste74744Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii258700- 69674
Itsensäpaljastelija
Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O39615- 32579
Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty51554- 72554