Tässä on se suuri luvattu herätys!

Eroe

Se alkaa sen jälkeen kun Jeesus hakee omansa pois. Ne jotka eivät ole uskossa heräävät,
mutta liian myöhään. Paikkakuntakohtaisia herätyksen aikoja voi tulla, mutta ei maailman laajuista valtavaa herätystä. Se on harhaoppi. Muotojumaliset tyynnyttelevät silloin kansaa, kuten nytkin.
Tässä on se suuri herätys.

Nooa rakensi arkkia 120 vuotta ja saarnasi pelastusta. Ihmiset pilkkasivat. Sitten Jumala sulki arkin oven ja tuli vedenpaisumus. Arkissa oli Siperian tiikerit, Afrikan kamelit ja Borneon kirput, kaikki pareittain.

Herran päivä tulee niinkuin varas, oletko valmis?

31

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee vasta sitten kun maa on palanut ja korkeintaan rottia on elossa?
      Mihin Raamatun kohtaan tuo perustuu?

Ja miten se tulee hiljaa kuin varas?
      Raamatussahan lukee että meteliä pitäen tulee.

1. Tess. 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin...

• vesi...

Sekin vesi on sekoittunut meriveteen. Joko makean- tai sitten suolaistenvesien eliö- ja eläinlajien olisi täytymyt kuolla tuossa katastrofissa.

• * Tuo mitä sanot "meteliksi", herättää Kristuksessa kuolleet, voit lukea sen jos luet samasta kohtaa hieman eteenpäin. Sitä ei muut kuule.
        * Kyllä sinäkin sitten heräät, kun uskovat on viety kotiin taivaaseen.

• Jeesusta odottava

Näin on. Tempauksen jälkeen on liian myöhäistä. Ovet ovat sulkeutuneet. Sisälle ovat päässeet viisaat neitsyet, tyhmät ovat ulkopuolella. Suuri osa "kristikansaa" ei kuulu edes niihin tyhmiin neitsyeihin. Lopunajan suuresta herätyksestä puhuttaessa niin kyse on valheherätyksestä. Lopunaikana moniaat ovat luopuneet uskosta ja osa seuranneet villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja ja luulevat olevansa niitä oikeita uskovia. Harvalla on ollut kuulevat korvat ja näkevät silmät eri seurakunnissa tai missä tahansa. Nyt pitäisi viimeistään "havahtua" kuuntelemaan mitä Jumalan Henki puhuu. Pelastus on ainut tärkeä asia elämässämme. Kaikki muu katoaa.

• OLET?

Eihän Jumala nyt herätystä turhaan anna!!!!! Ai niinkuin et hei, mä haluun pelastaa teidät, mut lällällää ootte ny pikkasen myöhässä..?!? Sinä mieletön!!!

• makeanveden kalat

arkissa? Suolaisessa vadessähän ne olisivat kuolleet.

• kalat

suolaisessa..???!!??? Mitä ihmettä puhut???

• kalat kirjoitti:

suolaisessa..???!!??? Mitä ihmettä puhut???

ja makeavesi suolatonta.

Jos maa olisi ollut kauttaaltaan meriveden peitossa niin makeaa vettä ei olisi sen jälkeen ollut ja lähes kaikki elävät ihmisiä myöten olisivat kuolleet janoon.

Suolaveden huuhtoma maaperäkin olisi suurimmalle osalle kasvilajeista ollut tuhoisa.

• pulppuaa
        Pe.ku kirjoitti:

ja makeavesi suolatonta.

Jos maa olisi ollut kauttaaltaan meriveden peitossa niin makeaa vettä ei olisi sen jälkeen ollut ja lähes kaikki elävät ihmisiä myöten olisivat kuolleet janoon.

Suolaveden huuhtoma maaperäkin olisi suurimmalle osalle kasvilajeista ollut tuhoisa.

maan syvyyksistä... ei merestä suoraan. Maa-aines suodattaa suolan pois merivedestä... Näin meidän rakas Jumalamme tämän asian hoiti...!

• pulppuaa kirjoitti:

maan syvyyksistä... ei merestä suoraan. Maa-aines suodattaa suolan pois merivedestä... Näin meidän rakas Jumalamme tämän asian hoiti...!

Merivedessä oleva suola on huuhtoutunut sadeveden mukana maaperästä.

Merivesiin on huuhtoutunut maaperästä niin paljon suolaa että sitä suolaa on enemmän kuin makeita vesiä joissa ja järvissä yhteensä.

• tavaton...
        pulppuaa kirjoitti:

Voi hyvä tavaton taas. On tainnut koulunkäynti jäädä kinkereihin.

Miten se makea vesi 'pulppuaa' maan syvyyksistä, kun vedenpaisumuksessa merivesi peittää maan? Vesikerroksen muodostama paine estäisi 'pulppuamisen' tehokkaasti, virtaus olisi toisin päin, merivesi tunkeutuisi pohjaveteen.

Ja vaikka 'pulppuaisikin' niin mitä sitten? Sehän sekottuisi meriveteen, eli suolaiseen veteen. Suolaliuos eli merivesi ei siitä laimenisi kuin aivan nimellisesti.

Ja kuten joku mainitsikin. Suolat ovat sitoutunet maaperään ja sitä kautta joutuneet meriveteen. Maailman vesivaroista 97% on suolaista merivettä.

Keksi vakuuttavampi selitys, kuinka makean veden eläinlajit selvisivät suolapitoisessa vedessä. Tuossa selityksessäsi ei ole päätä eikä häntää.

• tavaton... kirjoitti:

Voi hyvä tavaton taas. On tainnut koulunkäynti jäädä kinkereihin.

Miten se makea vesi 'pulppuaa' maan syvyyksistä, kun vedenpaisumuksessa merivesi peittää maan? Vesikerroksen muodostama paine estäisi 'pulppuamisen' tehokkaasti, virtaus olisi toisin päin, merivesi tunkeutuisi pohjaveteen.

Ja vaikka 'pulppuaisikin' niin mitä sitten? Sehän sekottuisi meriveteen, eli suolaiseen veteen. Suolaliuos eli merivesi ei siitä laimenisi kuin aivan nimellisesti.

Ja kuten joku mainitsikin. Suolat ovat sitoutunet maaperään ja sitä kautta joutuneet meriveteen. Maailman vesivaroista 97% on suolaista merivettä.

Keksi vakuuttavampi selitys, kuinka makean veden eläinlajit selvisivät suolapitoisessa vedessä. Tuossa selityksessäsi ei ole päätä eikä häntää.

tullut vesi ei liene ollut suolaista!

1. Moos. 7:11
        "Ja sinä vuonna, jona Nooa oli kuudensadan vuoden vanha, sen toisena kuukautena, kuukauden seitsemäntenätoista päivänä, sinä päivänä puhkesivat kaikki suuren syvyyden lähteet, ja TAIVAAN AKKUNAT AUKENIVAT."

• to....
        ekivaari kirjoitti:

"Ja sinä vuonna, jona Nooa oli kuudensadan vuoden vanha, sen toisena kuukautena, kuukauden seitsemäntenätoista päivänä, sinä päivänä puhkesivat kaikki suuren syvyyden lähteet, ja TAIVAAN AKKUNAT AUKENIVAT."

ei tunnettu veden kiertokulkua , uskottiin että taivaassa oli vesi-ja lumivarastot jotka satoivat maanpäälle kun jumala(t) avasi(vat)taivaan ikkunat. Jos ajatellaan maanpinnan peittänyttä tulvaa jonka olisi aheuttanut sadevesi, sadevesi sekoittuessaan merivesiin muuttuisi suolaiseksi, vaikka suolapitoisuus vähenisi vesi ei silti olisi makeaa vaan suolaista. Sopimatonta niin suolaisen veden kaloille, kuin makeankin. Tuollainen vesi mädännyttäsi ja suolaisi myös maan pinnan tuhoten kasvillisuuden sekä imeytyisi maan sisään pilaten makean veden.
        Vedenpaisumustarina on monista syistä mahdoton, ei vähiten myös moraalisista. Kaikkitietävä jumala suuttuu ennalta nähdystä tilanteesta, kostaa luomilleen viattomillekin olennoille(eläimet, lapset) ja kaiken lisäksi tappoiskun jälkeen ihmiset eivät ole alkutilaa parempia.

• Eroe
        ekivaari kirjoitti:

Uskotko vedenpaisumukseen?
        Entä jääkauteen?

• Eroe kirjoitti:

Uskotko vedenpaisumukseen?
        Entä jääkauteen?

Jeesukseen Jumalan sanana, mutta todennäköisesti vedenpaisumuksia ja jääkausiakin on ollut olemassa.

• Eroe
        ekivaari kirjoitti:

Jeesukseen Jumalan sanana, mutta todennäköisesti vedenpaisumuksia ja jääkausiakin on ollut olemassa.

Vedenpaisumus on ollut niinkuin se on kirjoitettu Raamatussa. Jääkaudesta en tiedä. Minulla ei ole siihen kantaa.

• hieman lisää...
        Pe.ku kirjoitti:

Merivedessä oleva suola on huuhtoutunut sadeveden mukana maaperästä.

Merivesiin on huuhtoutunut maaperästä niin paljon suolaa että sitä suolaa on enemmän kuin makeita vesiä joissa ja järvissä yhteensä.

Pohjavesi on maanpinnan alapuolisista vesistä maaveden alapuolella sijaitsevaa vettä. Sitä muodostuu huonosti vettä läpäisevien maakerrosten päälle. Pohjavesikerroksen raja on siinä kohdassa, josta alaspäin maaperä on vedellä kyllästettyä. Kaikki maanpinnan alainen vesi ei siis ole pohjavettä. Ihminen käyttää pohjavettä juoma- ja talousvetenä kaivojen kautta. Paikkaa, jossa pohjavesi tulee maanpinnan yläpuolelle, kutsutaan lähteeksi.

Pohjavedet muodostavat suurimman makean veden varaston maapallolla. Pohjaveden kelpoisuus juomavedeksi johtuu siitä, että se on maakerrosten läpi suotautuessaan puhdistunut epäpuhtauksista, kuten haitallisista bakteereista. Samalla veteen liukenee useita hyödyllisiä suoloja. Ihmiselle käyttökelpoisinta on hiekka- ja sorapitoisesta maaperästä tai peruskallion halkeamista löytyvä, paljon vapaasti liikkuvaa vettä sisältävä pohjavesi.

Pohjavesivarasto eli akviferi saa vetensä sateena, joista, järvistä tai toisista pohjavesivarastoista. Lopulta vesi purkautuu mereen, järviin tai toisiin pohjavesivarastoihin. Varasto on uusiutuva, mutta jos sitä käytetään nopeammin kuin se ehtii uusiutua, se ehtyy. Tällä hetkellä maapallon pohjavesivarat ovat ihmisen liiallisen käytön vuoksi ehtymässä.[1] Pohjavesien ehtyminen uhkaa viljantuotantoa kuivilla ja puolikuivilla alueilla.[2] Ilmaston lämpeneminen uhkaa myös suolata useita akvifereja.[3]

Pohjavesivarasto voi olla kolmenlainen sen mukaan, mikä sen pintaa rajoittaa:

* Rajoittamaton akviferi: yläpinnan muodostaa vapaa pohjaveden pinta.
        * Rajoitettu akviferi eli salpavesi: yläpinta rajoittuu huonosti vettä läpäisevään kerrokseen (akvikludi). Tällaisen varaston vesi on peräisin muualta kuin itse varaston päälle sataneesta vedestä.
        * Orsivesi: varsinaisen pohjaveden yläpuolelle on vettä läpäisemättömän kerroksen päälle muodostunut uusi pohjavesivarasto.

Pohjavesitiede tunnetaan nimellä geohydrologia.

Lähde: Wikipedia

• Eroe kirjoitti:

Vedenpaisumus on ollut niinkuin se on kirjoitettu Raamatussa. Jääkaudesta en tiedä. Minulla ei ole siihen kantaa.

jäänyt koulunkäynnit vähiin kun et ole jääkausista kuullut?

• frihet
        Pe.ku kirjoitti:

jäänyt koulunkäynnit vähiin kun et ole jääkausista kuullut?

Että itse olet jääkauden mekastusta kuullut.

Jääkauden jälkiä voimme kyllä katsella, jos sattuu näkö-asti toimivan.

• herätys -->

hörhöt taivaaseen! Eikö Jeesus sanonut suljetun oven takana oleville:

(Mat 25:12) Mutta hän vastasi ja sanoi:

'Totisesti minä sanon teille:

minä en tunne teitä'.

Te tietysti silloin sanotte: Älä nyt hölmöile.

Koko uskossa olon ajan olen saarnannut, rukoillut, profetoinutkin herätystä ja sinä nyt sitten sanot; ettet tunnekaan minua.

Kuka sitten on valmis Jeesuksen tullessa:

(1Kr 8:3) mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee.

• Tíetäjä

Tuolla aikaisemmin Pe.ku kysyi:

"Ettäkö herätys   tulee vasta sitten kun maa on palanut ja korkeintaan rottia on elossa?
      Mihin Raamatun kohtaan tuo perustuu?"

Sitten tulee tietysti rottaherätys, sehän on yksinkertaista.

• pari tuntia sitten: Hyvää huomenta kaikille palstalaisille! Siunattua adventtiaikaa! Maran ata!

• Eroe

Noinko kevyesti sinä suhtaudut hengelliseen herätykseen, ja asian ympärillä oleviin harhaoppeihin?

• Eroe kirjoitti:

Noinko kevyesti sinä suhtaudut hengelliseen herätykseen, ja asian ympärillä oleviin harhaoppeihin?

suhtaudun erittäin vakavasti.

• Eroe
        purje kirjoitti:

suhtaudun erittäin vakavasti.

No niin minäkin sinun oletin ajattelevan. Kunhan tuossa rehtorimaiseen sävyyn tarkistin. =))

• ällikkä

jotka proetoivat jos vaikka ja mitä.Kun kaikki on nähnyt ettei ne pitäneet paikkansa,vetoaa profeetta ettei Nooaankaan uskottu.Tuo nooan tapaus ikäänkuin antaa luvan puhua mitä sylki suuhun tuo,, ja tavallaan riisuu terveen kritiikin käytön,ei hyvä.

• herätys sanaa

ollenkaa, vaan mitä Raamattu sanoo? Jooel.2:28. Näiden jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät. 29. Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä paivinä vuodatan Henkeni. 30. Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita; 31. aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä. 32. Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu....

• frihet

Itse olen tuota vihan-aikaa tuuminut ja tullut siihen tulokseen, että tuskin sieltä moni martyyrina pelastuu, kun tänä armon aikanakaan ei kelpaa ilosanoma.

Tosin kyllä silloin "herätystä" on, jos ei muuten niin kyllä antikristus siitä huolen pitää.

Siunattua viikon loppua, lähden viikoks Ruotsin puolelle, joten katsellaan tuleeko aikaa läppärille.

• Eroe

Jos nyt usko ei kelpaa niin vaivan aikana martyyrikuoleman kautta pelastus on paljon vaikeampaa.

Laita ajatuksia kehiin Frihet.

• lutkulainen

Kyllä Jeesus itse sanoi herätyksestä meille näin .Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni ,jos me tätä noudatettaisiin kirjaimellisesti kaikki ,niin sinä niin kuin minäkin ,silloin olisi suri herätys ,sillä Jeesuksesta se ei ole kiinni, arvaat varmaankin mistä se on kiinni.

• syrjään

Ja anna meillekin oikeita paimenia, jotka eivät paskaa jauha.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      136
      6228
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4396
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2888
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      59
      2871
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1885
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1544
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1456
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      37
      1447
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      31
      1261
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1161
    Aihe