Adventus Domini

ADVENTUS DOMINI = HERRAN TULEMINEN

Jotkut on geenimanipuloitu odottelemaan (sunnuntai)pedonmerkkiä - se on säälittävää:
Se on vanhanaikaista kuin tuohivirsu. Sillä sunnuntaista on tulossa ihan arkinen päivä.

### Pedon" merkin" ottaminen
Kirjoittanut: virsu
29.11.2008 klo 18.14
Se suuri kriisi, joka merkitsee pedon kuvan
pystyttämistä ja johon liittyy myös pedon merkin
ottaminen, ei ole vielä alkanut.
Sunnuntainviettoa lepopäivänä ei siis nyt vielä
voi leimata pedon merkin ottamiseksi.
Mutta saa siitä varoittaa ja pitääkin. ###

### Palstalla
Kirjoittanut: virsu
29.11.2008 klo 21.
" ...harvemmin enemmistö on oikeassa. ###

Minä olen palstalla yksityishenkilön mielipiteillä,
joten virsun logiikan mukaan minä olen eniten oikeassa.

Se on adventtiaika nyt, kirkkovuodessa. Sisäistäkäämme se:

1. Moos. 49:24
mutta hänen jousensa pysyy jäntevänä ja hänen kätensä ovat nopeat. Tämän saa aikaan Jaakobin Väkevä, hän, jonka nimi on Paimen, Israelin Kallio,    

Jes. 9:6
(9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
[Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

Halleluja! Me heikot saamme olla veriliitossa Väkevän Isän kanssa!
Uskomalla, että Jeesus on Jumalan AINOA Poika, kaikkivaltiuden perijä,
Armahtaja, Lunastaja.

42

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkk'ampuja

      ENSIMMÄISENÄ ADVENTTINA VANHAN LIITON PAPPEUS VÄISTYY ...

      Eri tiet ja eri määrä
      Kirjoittanut: AnttiVKantola
      29.11.2008 klo 16.18

         1. Moos. 49:10
      "ONHAN TUNNETTUA" - TÄMÄ ON TUNNETTU ASIA

      Ei siirry valtikka pois Juudalta, ei käskijän sauva hänen suvultaan. Hänen heimostaan on tuleva se, jolla on valta, häntä kansat tottelevat.
      [4. Moos. 24:17; 2. Sam. 8:2; Ps. 2:6, 110:2; Matt. 2:6]

      Hepr. 7:14
      Onhan tunnettua, että meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.

      Kansat tottelevat Jeesusta; näin tulee käymään.
      Onhan tunnettua, ettei Jeesuksen pappeus ole
      samasta pappissuvusta Mooseksen kanssa.
      Mooseksen tulee vähetä, Jeesuksen kasvaa.

      Eri tiet ja eri määrä. Mooseksen pappeudella on
      "kuoleman virka" ja Jeesuksen pappeudellla elämän.
      Kun mooseksenuskoisuudessa kohtaa Jumalan
      oikeudenmukaisuuden, kuolee. Mutta Jeesukseen
      pappeudessa armo käy oikeudesta - kunhan sydän
      on vilpitön ja rakkauteen pyrkivä.

      Mooses ei mitään puhunut Jeesuksen pappeudesta,
      mutta Jaakob, Juudan isä, profetoi siitä. "Iisain kannosta puhkeaa virpi", sanoo profeetta Jaakobin
      isästä.

      "Yössä egyptin jos sä tänään vielä vaellat,
      muista Mestarin kädet armahat oottavat",
      muistuttaa laulaja.

      Moosestelu tappaa sinut, jos jäät yöhön egyptin.
      Tappoiko Jeesus ketään? Mutta Mooses tappoi,
      egyptiläisen tietysti - ei tietenkään juudalaista.
      Se nyt tulkoon ilmi.

      2. Moos. 2:14
      Tämä vastasi: "Kuka on asettanut sinut meidän päämieheksemme ja tuomariksemme? Aiotko tappaa minutkin, niinkuin tapoit egyptiläisen?" Silloin Mooses peljästyi ja ajatteli: "Se on siis tullut ilmi".

      Aivan niin - hyvä kysymys! Kuka on asettanut
      Mooseksen uuden liiton päämieheksi? Ei kukaan.
      Et voi palvella kahdenlaista pappeutta.
      Valitse "Melkisedekin järjestyksen" mukainen
      pappeus - Jeesus Kristus!

      EI MOOSES VAAN JEESUS ON YLIPAPPIMME

      Heprealaiskirjeen kirjoittaja (Apollos?) huomauttaa juutalaisille, että Mooseksen pappeus
      (leeviläisyys) oli vain väliaikainen ja on
      Jeesuksen pappeus ollut itse asiassa aina olemassa.

      Hepr. 5:6
      niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".

      Hepr. 5:10
      hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan".

      Hepr. 6:20
      jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan,
      iankaikkisesti.
      Hepr. 7:11
      Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden kautta, sillä tähän on kansa laissa sidottu, miksi sitten oli tarpeen, että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan?

      Hepr. 7:17
      Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".

      Hepr. 9:10
      vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.    

      • Veli Herrassa

        Sopii
        Kirjoittanut: miettiä 29.11.2008 klo 17.32

           ## eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään ##

        Mihin tarvitaan "tutkivaa tuomiota"?

        _______ _________

        Aivan! Kristus tuomittiin puolestamme. Usko se,
        niin saat elää!!


        Luuk. 24:20
        Meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme luovuttivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet. [Ap. t. 3:17]

        Joh. 5:24
        "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. [Joh. 3:16, 6:40,47]

        Herrassa


      • kiemurteluissanne
        Veli Herrassa kirjoitti:

        Sopii
        Kirjoittanut: miettiä 29.11.2008 klo 17.32

           ## eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään ##

        Mihin tarvitaan "tutkivaa tuomiota"?

        _______ _________

        Aivan! Kristus tuomittiin puolestamme. Usko se,
        niin saat elää!!


        Luuk. 24:20
        Meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme luovuttivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet. [Ap. t. 3:17]

        Joh. 5:24
        "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. [Joh. 3:16, 6:40,47]

        Herrassa

        Mihin adventsimissa tai kristinuskossa tosiaankin tarvitaan tutkivaa tuomiota, suljettua ovea ja keski-yön huutoa?

        Älä viitsi komennella Jeesusta suljetun oven taakse, oletko tosiaankin hullu?


      • ideneb

        " sillä Minusta Mooses on kirjoittanut" Jeesus
        Jeesus lähetti Mooseksen israelin kansan luo
        " Teidän Isienne Jumala lähetti minut teidän luoksenne", ...ja kun he kysyvät , mikä hänen nimensä on, miim mitä minä heille vastaan (Mooses kysyi)

        " Jumala vastasi Moosekselle: " Minä olen, se joka minä olen!
        Sano israelilaisille näin : M i n ä O l e n , lähetti minut teidän luoksenne!

        muistuttaa , ehjee, jahve... Jeesushan sanoi vangitsijoilleen , Getsemanessa " M i n ä se O l e n "...jolloin he kaikki kaatuivat maahan!

        Mooses koko ajan kirjoitti ja puhui Jeesuksesta, ja oli hänen kanssaan vuorella 40 päivää ja yötä!

        Onko ihme jos Jeesus sanoi: " Minusta Mooses on kirjoittanut...valitettavasti hän löi Kristus Kalliota, kun sille olisi pitänyt puhua!

        Puhukaa Jeesukselle , jos haluatte elävää vettä, ...mutta älkää lyökö häntä vitsalla tahi sauvalla!

        Niillä ohjataan lampaita, eikä paimenta!!


      • Kaarlo*
        Veli Herrassa kirjoitti:

        Sopii
        Kirjoittanut: miettiä 29.11.2008 klo 17.32

           ## eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään ##

        Mihin tarvitaan "tutkivaa tuomiota"?

        _______ _________

        Aivan! Kristus tuomittiin puolestamme. Usko se,
        niin saat elää!!


        Luuk. 24:20
        Meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme luovuttivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet. [Ap. t. 3:17]

        Joh. 5:24
        "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. [Joh. 3:16, 6:40,47]

        Herrassa

        om mennyt, että te olette Jeesuksen murhanneet. Minä olen syytön Jeesuksen murhaan. En ole ketään tappanut, eikä ole tarvinnut edes varastaa. Minulla ei ole mitään osaa tiedän pahoihin tekoihinne nähden, mitä te olette tehneet En ole sotkeutunut uskonne kiehkuroihin. minulla on hyvä omatunto ja näin ollen ei minun tarvitse hupsuksi tulla teidän törmäilyjenne takia. Kaikkihan me tulemme kuolemaan rauhankin aikana. Sodassa tosin kuolee nopeammin. Minusta tuntuu siltä, että te yritätte narrata itseänne? Näinhän se on.


      • kortit esille
        Veli Herrassa kirjoitti:

        Sopii
        Kirjoittanut: miettiä 29.11.2008 klo 17.32

           ## eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään ##

        Mihin tarvitaan "tutkivaa tuomiota"?

        _______ _________

        Aivan! Kristus tuomittiin puolestamme. Usko se,
        niin saat elää!!


        Luuk. 24:20
        Meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme luovuttivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet. [Ap. t. 3:17]

        Joh. 5:24
        "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. [Joh. 3:16, 6:40,47]

        Herrassa

        Jeesus tuomittiin kuolemaan Jumalan lakia käyttäen syyttömästi.
        Niimpä meidätkin on tuomittu yhdessä Jeesuksen kanssa.
        Ja kun lain kanssa tuomitaan syyttömätkin,Ja siihenhän Jeesus suostui, niin mikä virka laille senjälkeen enää voi jäädä?
        Jos noin tehtiin elävälle oksalle, miten käykään kuiville?
        Kuolema oli suurin rangaistus mikä lain rikkomisesta voidaan antaa. Ja sehän on sama rangaistus joka tuli jo Aadamille hänen tottelemattomuudestaan.
        Lain noudattamisesta ei oltu luvattu ikuista elämää. Joten adventistien teköpyhyys on täysin turhaa, sillä sapatinrikkomisesta säädetty kuolemantuomio jää erikseen toimittamatta ihan ilmankin.
        Sapatin noudattamisesta ei ole annettu mitään lupausta SILLÄ ...
        6:2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus - (Efesolaisk.)


      • Jeesus kirstus ja kirstu su...
        kiemurteluissanne kirjoitti:

        Mihin adventsimissa tai kristinuskossa tosiaankin tarvitaan tutkivaa tuomiota, suljettua ovea ja keski-yön huutoa?

        Älä viitsi komennella Jeesusta suljetun oven taakse, oletko tosiaankin hullu?

        Vau! Naseva oivallus ...
        Kirjoittanut: Veli Herrassa 29.11.2008 klo 21.44

           Sopii
        Kirjoittanut: miettiä 29.11.2008 klo 17.32

        ## eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään ##

        Mihin tarvitaan "tutkivaa tuomiota"?

        _______ _________

        Aivan! Kristus tuomittiin puolestamme. Usko se,
        niin saat elää!!


        Luuk. 24:20
        Meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme luovuttivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet. [Ap. t. 3:17]

        Joh. 5:24
        "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. [Joh. 3:16, 6:40,47]

        Herrassa


      • Veli Herrassa
        Kaarlo* kirjoitti:

        om mennyt, että te olette Jeesuksen murhanneet. Minä olen syytön Jeesuksen murhaan. En ole ketään tappanut, eikä ole tarvinnut edes varastaa. Minulla ei ole mitään osaa tiedän pahoihin tekoihinne nähden, mitä te olette tehneet En ole sotkeutunut uskonne kiehkuroihin. minulla on hyvä omatunto ja näin ollen ei minun tarvitse hupsuksi tulla teidän törmäilyjenne takia. Kaikkihan me tulemme kuolemaan rauhankin aikana. Sodassa tosin kuolee nopeammin. Minusta tuntuu siltä, että te yritätte narrata itseänne? Näinhän se on.

        Jumalaton ei myönnä tappaneensa Jeesusta.
        Juuri se on hänen syntinsä ja alkujuuri kaikkeen
        syntielämään. Jos ei voi myöntää tappaneensa
        Jeesusta, ei voi hänen sijaiskuolemaansa käyttää
        hyväkseen, jotta pelastuisi.

        Jes 53.

        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.


      • kortit esille kirjoitti:

        Jeesus tuomittiin kuolemaan Jumalan lakia käyttäen syyttömästi.
        Niimpä meidätkin on tuomittu yhdessä Jeesuksen kanssa.
        Ja kun lain kanssa tuomitaan syyttömätkin,Ja siihenhän Jeesus suostui, niin mikä virka laille senjälkeen enää voi jäädä?
        Jos noin tehtiin elävälle oksalle, miten käykään kuiville?
        Kuolema oli suurin rangaistus mikä lain rikkomisesta voidaan antaa. Ja sehän on sama rangaistus joka tuli jo Aadamille hänen tottelemattomuudestaan.
        Lain noudattamisesta ei oltu luvattu ikuista elämää. Joten adventistien teköpyhyys on täysin turhaa, sillä sapatinrikkomisesta säädetty kuolemantuomio jää erikseen toimittamatta ihan ilmankin.
        Sapatin noudattamisesta ei ole annettu mitään lupausta SILLÄ ...
        6:2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus - (Efesolaisk.)

        Tässä tämä sanankohta käskystä, johon liittyy
        luonnollinen lupaus -menestys.
        Sapattikäsky on ennen tuota käskyä. ilman mitään
        lupausta.
        Tosin on niin, että meidän tulee kunnioittaa ja
        rakastaa lähimmäistämme sekä pitää kiinni
        Jeesuksen uskosta, vaikka ei mitään luvattaisi.
        Sillä se on oikein Herran silmissä.

        Ef 6:2-3
        2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" -tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus-
        3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".


    • Lapset kuorossa

      Se avautuu vain lapsenmielisille - joulun sanoma!

      Matt. 21:9
      Ja ihmisjoukko, joka kulki hänen edellään ja perässään, huusi: -- Hoosianna*, Daavidin Poika! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä! Hoosianna korkeuksissa!
      [Heprean sana hoosianna merkitsee 'auta'. Sitä käytettiin siunauksen toivotuksena kuningasta vastaan otettaessa.]
      [Ps. 118:25,26; Matt. 23:39; Luuk. 13:35]

      Matt. 21:15
      Mutta kun ylipapit ja lainopettajat näkivät, mitä kaikkea hämmästyttävää hän teki, ja kuulivat lasten huutavan temppelissä: "Hoosianna, Daavidin Poika!", he suuttuivat.

      Mark. 11:9
      Ja ne, jotka kulkivat hänen edellään ja perässään, huusivat: -- Hoosianna!* Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!
      [Ks. selitystä Matt. 21:9.] [Ps. 118:25,26 ; Matt. 23:39; Luuk. 13:35]

      Mark. 11:10
      Siunattu isämme Daavidin valtakunta, joka nyt tulee! Hoosianna korkeuksissa!
      [Luuk. 1:32]

      Joh. 12:13
      ottivat palmunoksia ja menivät häntä vastaan huutaen: -- Hoosianna! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä, Israelin kuningas!
      [Ps. 118:25,26]

      Joka näin sanoo - - hän saa nähdä Jeesuksen!!!

      Luuk. 13:35
      Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'. Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."

      Herrassa

      • kaksihaaraista lipoen

        Te odotatte Ellen Whiten paluuta kieli pitkällä noutamaan omiaan.
        Usko tai älä en kummarra adventisteja tuhatvuotisessa valtakunnassa.
        Tapelkaa siellä jehovien kanssa tai kaveratkaa, ihan oman maun mukaan saatte vapaan valinnan.


      • Ymmärtäjä*
        kaksihaaraista lipoen kirjoitti:

        Te odotatte Ellen Whiten paluuta kieli pitkällä noutamaan omiaan.
        Usko tai älä en kummarra adventisteja tuhatvuotisessa valtakunnassa.
        Tapelkaa siellä jehovien kanssa tai kaveratkaa, ihan oman maun mukaan saatte vapaan valinnan.

        Kyllä sinulle pitää ensin kasvaa Kristillinen luonne. Tuolla luonteellahan sinä repisit lähimmäisiltäsi silmät päästä. Ymmärinköhän minä oikein, että sinut voidaan tunnistaa kaksihaaraisesta kielestäsi. Tarinoistasi päätellen oöet vain sellainen hyvin tunnettu Huuliveikko olet tosi vitsikäs huumorin heittäjä!


      • Rauhaan
        kaksihaaraista lipoen kirjoitti:

        Te odotatte Ellen Whiten paluuta kieli pitkällä noutamaan omiaan.
        Usko tai älä en kummarra adventisteja tuhatvuotisessa valtakunnassa.
        Tapelkaa siellä jehovien kanssa tai kaveratkaa, ihan oman maun mukaan saatte vapaan valinnan.

        Saatana täällä hilluu jos Olavi Rouheen Ilm.kirja-
        seminaaria on uskominen tai amerikkalaista
        unelmaa "Suuri Taistelu".

        Vasta tuhottua Maata adventistit sitten lupaavat
        tulla kansoittamaan, alas taivaasta. Sitten voivat
        täällä hillua jehovalaisten kanssa ja jehovat
        opastaa, kun ovat jo tottuneet erämaahan.


      • Sitä ei lasketa
        Ymmärtäjä* kirjoitti:

        Kyllä sinulle pitää ensin kasvaa Kristillinen luonne. Tuolla luonteellahan sinä repisit lähimmäisiltäsi silmät päästä. Ymmärinköhän minä oikein, että sinut voidaan tunnistaa kaksihaaraisesta kielestäsi. Tarinoistasi päätellen oöet vain sellainen hyvin tunnettu Huuliveikko olet tosi vitsikäs huumorin heittäjä!

        Adventismin nimissä hän käyttäytyy moitteettomasti
        sapattikoulussa, opettaessaan sapatista taas kerran.


    • hirvas

      kenenkään adventtitunnelmia muistutan, että paavi Gregorius I määräsi pidettäväksi adventin ennen heidän keksimäänsä Jeesuksen syntymäjuhlaa 25.joulukuuta.

      Miten suhtaudut sellaiseen ihmistekoisiin asioihin, mitä Raamattu ei opeta?

      • Sillä kirkkovuoden aikana tulee käydyksi läpi
        kaikki tärkeimmät Sanan totuudet.


      • hirvas
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Sillä kirkkovuoden aikana tulee käydyksi läpi
        kaikki tärkeimmät Sanan totuudet.

        teemme Jumalan tahdon kuten meille Raamattu opettaa, niin silloin meidän pitää hylätä sellainen, mikä on maailmasta - paavien ja kirkkojen keksimät juhlat.


      • lutkulainen
        hirvas kirjoitti:

        teemme Jumalan tahdon kuten meille Raamattu opettaa, niin silloin meidän pitää hylätä sellainen, mikä on maailmasta - paavien ja kirkkojen keksimät juhlat.

        Ei se tarkoita aina sitä ,että mitä ei ole sanottu raamatussa on väärää.Ei meitä kieletä viettämästä joulua vaikka joka päivä sanomalla kiitos Isä ,että lähetit Jeesus lapsen tänne maaailmaan ,tätähän me voimme kiitää ja ylistää joka päivä.Enkä minä näe siinä mitään väärää. Se miksi joulua vietetään suomessa tähän aikaan siihen olen kuullut ainakin pari syytä.


      • hirvas kirjoitti:

        teemme Jumalan tahdon kuten meille Raamattu opettaa, niin silloin meidän pitää hylätä sellainen, mikä on maailmasta - paavien ja kirkkojen keksimät juhlat.

        En todellakaan ymmärrä, että juhliminen tekisi
        haittaa Jumalan valtakunnalle, varsinkaan pyhä
        juhlinta. Sunnuntai on keksitty paljon ennen paavia.
        Ja useat pyhät keksitty tosiuskovien toimesta ennen
        kuin paavinistuin keksittiin.

        Esimerkiksi pyhäinpäivä sai alkunsa toisen
        vusoisadan kristityiltä Syyriassa.
        Lähi-Idän kristillisyys on maailman vanhinta
        alkukristillisyyttä.

        En välitä mennä lain alle - kieltää pyhyyttä.


      • Veli Herrassa
        hirvas kirjoitti:

        teemme Jumalan tahdon kuten meille Raamattu opettaa, niin silloin meidän pitää hylätä sellainen, mikä on maailmasta - paavien ja kirkkojen keksimät juhlat.

        Room. 3:22
        se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

        Room. 10:12
        Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.


      • hirvas
        lutkulainen kirjoitti:

        Ei se tarkoita aina sitä ,että mitä ei ole sanottu raamatussa on väärää.Ei meitä kieletä viettämästä joulua vaikka joka päivä sanomalla kiitos Isä ,että lähetit Jeesus lapsen tänne maaailmaan ,tätähän me voimme kiitää ja ylistää joka päivä.Enkä minä näe siinä mitään väärää. Se miksi joulua vietetään suomessa tähän aikaan siihen olen kuullut ainakin pari syytä.

        tarkoittanut, ihmiset keksivät jälkeen Hänen kuolemansa syntymäpäivän, jota vietetään elämän prameudessa, syödään, juodaan, riidellään, tehdään aviorikoksia, perheet hajoavat, ja äiti lapsineen on jouluaamuna pakosalla turvakodissa.

        Ei Jeesus varmaan tuollaista halunnut, koska Hän oli pyhä.

        http://users.jyu.fi/~mikrissa/saturnal.html

        Saturnalia-jumalan juhla eli nykyinen joulu on paluuta pakanalliseen pimeyteen.


      • lutkulainen
        hirvas kirjoitti:

        tarkoittanut, ihmiset keksivät jälkeen Hänen kuolemansa syntymäpäivän, jota vietetään elämän prameudessa, syödään, juodaan, riidellään, tehdään aviorikoksia, perheet hajoavat, ja äiti lapsineen on jouluaamuna pakosalla turvakodissa.

        Ei Jeesus varmaan tuollaista halunnut, koska Hän oli pyhä.

        http://users.jyu.fi/~mikrissa/saturnal.html

        Saturnalia-jumalan juhla eli nykyinen joulu on paluuta pakanalliseen pimeyteen.

        Olet aivan oikeassa ,mutta samanlaista se on Pääsiäisenä ,kuin muinakin kristittyjen viettäminä juhlina mutta eihän Kristityt toimi niin ,kuin sanot. Eli kysymyshän on meistä sinusta ja minusta miten me vietetään Joulua, tai Pääsiäistä hiljennytäänkö me viettämään Joulua seimen lapsen syntymän muistoksi ja Pääsiäistä Hänen kuoleman ja syntien sovituksen muistoksi .
        Pää asia kuitenkin on se ,että muistamme miksi Jeesus syntyi ja miksi Hän kuoli.Ja vaikka ei olisi joulua eikä Pääsiäistä maailman ihmiset löytävät kyllä syyn juhlia ja remuta.


      • hirvas
        lutkulainen kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa ,mutta samanlaista se on Pääsiäisenä ,kuin muinakin kristittyjen viettäminä juhlina mutta eihän Kristityt toimi niin ,kuin sanot. Eli kysymyshän on meistä sinusta ja minusta miten me vietetään Joulua, tai Pääsiäistä hiljennytäänkö me viettämään Joulua seimen lapsen syntymän muistoksi ja Pääsiäistä Hänen kuoleman ja syntien sovituksen muistoksi .
        Pää asia kuitenkin on se ,että muistamme miksi Jeesus syntyi ja miksi Hän kuoli.Ja vaikka ei olisi joulua eikä Pääsiäistä maailman ihmiset löytävät kyllä syyn juhlia ja remuta.

        mitä tarkoitat, mutta toisaalta minä vietän jouluani huonolla omalla tunnolla, koska tiedän, että nykyinen joulu on pakanallinen juhla.

        Henki sisälläni ei hyväksy sellaista, sillä se on väärin Jumalaa ja Jeesusta kohtaan.


      • lutkulainen
        hirvas kirjoitti:

        mitä tarkoitat, mutta toisaalta minä vietän jouluani huonolla omalla tunnolla, koska tiedän, että nykyinen joulu on pakanallinen juhla.

        Henki sisälläni ei hyväksy sellaista, sillä se on väärin Jumalaa ja Jeesusta kohtaan.

        Minusta tuo on turhaa hurskastelua jos vietät joulua huonolla omalla tunnolla.Anteeksi vaan kantani.Mutta eikö meidän sinun ja minun enepi pitäisi kanttaa huolta hukkuvista sieluista?Ja vaikkapa näin Joulun alla olla herkällä mielellä ja huomioida lähimmäistä tietenkin muulloinkin ,mutta ainakin näin joulun aikaan,niin minä uskon ,että silloin se Joulun sanoma ja sen viettäminen ei tunnu sinusta eikä Jeesuksestakaan ,niin pahalta.
        Se miksi Joulua vietetään esim.Suomessa tähän aikaan niin olen kuullut kerrottavan ,että arvellaan ,että Jeesus olisi syntynyt syksyllä jolloin se oli siellä vuoden pimeintä aikaa ja koska joulukuu on täällä pohjolassa pimeintä aikaa ,niin mikäpä silloin olisikaan paras aika kuin joulukuu.Toinen ajatus minkä olen kuullut on se, että ,ennen joulu oli pakanallinen juhla pohjolassa ,ja kun se oli kovaa remuamista ,niin haluttiin laittaa Jeesuksen syntymäpäivän viettäminen siihen aikaan että se hillitsisi ryyppäämistä koska ,kunnioitettiin Kristinuskoa ja Kirkkoa jolla oli valtaa ja sitä kautta auktoriteettia.Mutta nykyään ei enää Kunnioiteta Jumalaa eikä mitään Kristillisiä arvoja ,niin joulukin on sitä mitä se on ryyppäämistä ja remuamista.
        Mutta painotan sitä että tämä ei ole varsinaista vakta tietoa ,vaan paremminkin perinne tietoa.
        Ehkä tämä auttaa sinua hiljentymään ainakin toivon, hiljentymään Joulun sanoman äärelle ,että meille on syntynyt Vapahtaja joka on Jeesus Kristus.


    • ideneb

      TUOMARI!

      Hän kyllä Raamatun mukaan antaa anteeksi, mutta rankaisematta ei jätä!

      • nöyrä ihminen

        Herrallemme suurkiitos ettei teillä ole meihin nähden minkäänlaista hengellisyyden virkaa.
        Hallelujah! Hoosianna!
        AAMEN!


      • nöyrä ihminen kirjoitti:

        Herrallemme suurkiitos ettei teillä ole meihin nähden minkäänlaista hengellisyyden virkaa.
        Hallelujah! Hoosianna!
        AAMEN!

        Minun virkani yltää maailman kaikkiin ihmisiin!

        2. Kor. 3:7
        Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,


        2. Kor. 3:9
        Sillä jos kadotustuomion virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta.

        2. Kor. 4:1
        Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,

        Kuoleman virka, joka ellenistisellä adventismilla
        on, koskee vain adventisteja. Minun virakni on
        globaali.

        1. Kor 9:16-17
        16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
        17 Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.


      • ideneb
        nöyrä ihminen kirjoitti:

        Herrallemme suurkiitos ettei teillä ole meihin nähden minkäänlaista hengellisyyden virkaa.
        Hallelujah! Hoosianna!
        AAMEN!

        laittomuudessa on??

        Jumalan lakihan , joka Siinailta annettiin, on hengellinen Room 7: 14

        Jos minä ja joku muukin sinulle ja itsellemme lakia luetaan, niin onhan meissä hengellisyyden virka, koska me hengellistä lakia tuomme eteenne!!

        Myytti on murrettu!!


      • käytäntöä
        ideneb kirjoitti:

        laittomuudessa on??

        Jumalan lakihan , joka Siinailta annettiin, on hengellinen Room 7: 14

        Jos minä ja joku muukin sinulle ja itsellemme lakia luetaan, niin onhan meissä hengellisyyden virka, koska me hengellistä lakia tuomme eteenne!!

        Myytti on murrettu!!

        Jokaisessa komentosuhteessa on tietty arvojärjestys.
        Adventtikirkolta se puuttuu suhteessa ihmiskuntaan.
        Ei voi olla niin, että palvelija neuvoisi esimiestään.
        Eikä niin, että toisen perheen jäsenillä olisi oikeus puuttua naapurinsa yksityisiin asioihin.
        Ei edes hengellisiin asioihin, sillä valtuudet eivät katso asioiden laatua.
        1.Korinttolaiskirje:
        5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        1.Kor.7:20. Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.
        21. Jos olet kutsuttu orjana, älä siitä murehdi; mutta vaikka voisitkin päästä vapaaksi, niin ole ennemmin siinä osassasi.
        22. Sillä joka orjana on kutsuttu Herrassa, on Herran vapaa; samoin vapaana kutsuttu on Kristuksen orja.
        23. Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.
        24. Pysyköön kukin, veljet, Jumalan edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.


      • ideneb
        käytäntöä kirjoitti:

        Jokaisessa komentosuhteessa on tietty arvojärjestys.
        Adventtikirkolta se puuttuu suhteessa ihmiskuntaan.
        Ei voi olla niin, että palvelija neuvoisi esimiestään.
        Eikä niin, että toisen perheen jäsenillä olisi oikeus puuttua naapurinsa yksityisiin asioihin.
        Ei edes hengellisiin asioihin, sillä valtuudet eivät katso asioiden laatua.
        1.Korinttolaiskirje:
        5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        1.Kor.7:20. Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.
        21. Jos olet kutsuttu orjana, älä siitä murehdi; mutta vaikka voisitkin päästä vapaaksi, niin ole ennemmin siinä osassasi.
        22. Sillä joka orjana on kutsuttu Herrassa, on Herran vapaa; samoin vapaana kutsuttu on Kristuksen orja.
        23. Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.
        24. Pysyköön kukin, veljet, Jumalan edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.

        vaimonsa pieksäjänä, pysyköön siinä roolissa uskoon tulon jälkeenkin!!

        Ja jos joku on kutsuttu homona, olkoon homona uskoon tulon jälkeenkin

        Ja jos joku on kutsuttu transveettinä, olkoon transveetti uskoon tulon jälkeen!

        Jos joku on vietellyt toiselta vaimon, pitäköön hyvänään uskoon tulon jälkeenkin ..jne.

        Ettekö tekin sano? Tämä on Belsebuupin evankeliumia!?


      • vääristelet kaiken kuin adv...
        ideneb kirjoitti:

        vaimonsa pieksäjänä, pysyköön siinä roolissa uskoon tulon jälkeenkin!!

        Ja jos joku on kutsuttu homona, olkoon homona uskoon tulon jälkeenkin

        Ja jos joku on kutsuttu transveettinä, olkoon transveetti uskoon tulon jälkeen!

        Jos joku on vietellyt toiselta vaimon, pitäköön hyvänään uskoon tulon jälkeenkin ..jne.

        Ettekö tekin sano? Tämä on Belsebuupin evankeliumia!?

        Adventistit btunnetaan Raamatun sanan vääristelijöinä.
        Kuka Kristuksen tahtoa etsivä etsisi sitä, miten voisi tehdä pahaa, kuten sinä näytät väittävän.
        2.Pietarin kirje:
        2:15 He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,


    • usko..

      kaikkia naisten höpötyksiä, kyllä pedon merkki sunnuntai on ollut pedon merkkinä vuodesta 321 alkaen.

      Kyllä sunnuntain viettäjät ovat aikoja sitten ottaneet sunnuntain pedon merkin pyhäkseen.

      Sunnuntain pyhittäjät on voitu leimata jo v.321 alkaen pedon merkin ottajiksi.

      Ei kaikista naisista ole opettajiksi.

      • olekkaan

        läheskään kaikista mihistä opettajiksi.


      • Ellenistisestä aivopesusta?

        Eiks jeh?


      • Opettajajatar
        olekkaan kirjoitti:

        läheskään kaikista mihistä opettajiksi.

        Pyhän Hengen kautta


      • Ymmärtäjä.
        Ellenistisestä aivopesusta? kirjoitti:

        Eiks jeh?

        En usko mitenkään Ellenin vaikuttaneen tuohon sairauteen, koska ellen korostaa aina kristuksen Kristuksen rakkauden parantavaa voimaa, Mutta heille on tullut pelkotilat noista omista Helvetin kuvioisraan.

        No nyt minulla leikkasi. He yrittävät tuoda Tätä sadistista oppiaan palstalle. Meidän tulee koettaa ymmärtää heidän tilansa. Tämä Jakomieli tauti on melko paha juttu. He ovat molemmat pohtineet ehkä liikaa noita oman mielensä keksimiä helvetin kauhuja ja nämä kauhut ovat sekoittaneet heidän aivonsa. Tästähän heidän tautinsa alkulähde löytyy. Koeta sinä saada nämä pari Antti ja Riitta hoitoon, koska tunnut tuntevankin heidät. Ehkä he sinua kuuntelevat.


      • Vaan ette te adventtiteologit
        Ymmärtäjä. kirjoitti:

        En usko mitenkään Ellenin vaikuttaneen tuohon sairauteen, koska ellen korostaa aina kristuksen Kristuksen rakkauden parantavaa voimaa, Mutta heille on tullut pelkotilat noista omista Helvetin kuvioisraan.

        No nyt minulla leikkasi. He yrittävät tuoda Tätä sadistista oppiaan palstalle. Meidän tulee koettaa ymmärtää heidän tilansa. Tämä Jakomieli tauti on melko paha juttu. He ovat molemmat pohtineet ehkä liikaa noita oman mielensä keksimiä helvetin kauhuja ja nämä kauhut ovat sekoittaneet heidän aivonsa. Tästähän heidän tautinsa alkulähde löytyy. Koeta sinä saada nämä pari Antti ja Riitta hoitoon, koska tunnut tuntevankin heidät. Ehkä he sinua kuuntelevat.

        Ellen:

        TÄYDELLISET KRISTUKSESSA

        Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme
        synnistä uskon kautta Kristuksen sovintovereen.

        Kallis Vapahtajamme kehottaa meitä liittymään
        häneen,
        yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa,
        tietämättömyytemme hänen viisauteensa
        ja arvottomuutemme hänen ansioihinsa. (S. 604.)

        Adventtiteoligit vuonna 1982:

        Pois tuollainen todistus Suuresta Taistelusta!
        Mutta "etsivä löytää"? Ei Suuresta Taistelusta!!
        (Vieläkö joku omistaa vanhan painoksen? Vai onko
        ne kaikki onnistuttu hävittämään ...)


      • Lukija_1
        Ymmärtäjä. kirjoitti:

        En usko mitenkään Ellenin vaikuttaneen tuohon sairauteen, koska ellen korostaa aina kristuksen Kristuksen rakkauden parantavaa voimaa, Mutta heille on tullut pelkotilat noista omista Helvetin kuvioisraan.

        No nyt minulla leikkasi. He yrittävät tuoda Tätä sadistista oppiaan palstalle. Meidän tulee koettaa ymmärtää heidän tilansa. Tämä Jakomieli tauti on melko paha juttu. He ovat molemmat pohtineet ehkä liikaa noita oman mielensä keksimiä helvetin kauhuja ja nämä kauhut ovat sekoittaneet heidän aivonsa. Tästähän heidän tautinsa alkulähde löytyy. Koeta sinä saada nämä pari Antti ja Riitta hoitoon, koska tunnut tuntevankin heidät. Ehkä he sinua kuuntelevat.

        Danielia täällä kovasti kaupataan ... tässäpä sitä.

        Dan. 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät,
        toiset ikuiseen elämään,
        toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
        [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46


      • ei tosiaankaan
        olekkaan kirjoitti:

        läheskään kaikista mihistä opettajiksi.

        kaikista miehistä ei ole opettajiksi, kyllä heistä vesittäjä miehiä löytyy ihan riittämiin, ja monet naiset matkivat näitä vesittäjä miehiä ja kulkevat heidän perässään.

        Sunnuntai on pedon merkki ollut vuodesta 321 lähtien, ja sapatti on Jumalan merkki.


      • Täydellinen nainen
        ei tosiaankaan kirjoitti:

        kaikista miehistä ei ole opettajiksi, kyllä heistä vesittäjä miehiä löytyy ihan riittämiin, ja monet naiset matkivat näitä vesittäjä miehiä ja kulkevat heidän perässään.

        Sunnuntai on pedon merkki ollut vuodesta 321 lähtien, ja sapatti on Jumalan merkki.

        Neitsyt Maria edustaa naiseutta, täydellistä
        sellaista.
        Ellen edustaa vääriä profeettoja täytdellisesti.


    • 1. Tess. 4:17
      sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

      1.Tess 4:13-16
      13
      Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
      14
      Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
      15
      Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      16
      Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

      Tule, Herra Jeesus!

      • Sak 14:3-6
        3
        Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.
        [Jes. 42:13]
        4
        Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään,
        ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5
        Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
        Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
        Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
        [Aam. 1:1 | Juud. 14]
        6
        Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.

        Toinen adventtihan - ylösotto - on juuri pedonajan
        alussa. Mutta 3. adventti, pedonajan lopussa, se
        johtaa tuhatvuotiseen rauhanaikaan. Sanoo Herra.
        Jes 66:23-24
        23
        Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24
        Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Miksi vielä rauhanajassakin tarvitaan varoittamista? No, liha on liha, vaikka kiusaaja
        on kahleisiin sidottuna, syvyydessä ...

        Jes. 65:20
        Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.

        Vahvojen nuorten miesten joukko - alle 100-vuotiaiden - hyökkää Jerusalemia vastaan
        rauhanajan lopussa. Kun saatana päästetään vielä
        villitsemään:

        Ilm 20:3
        ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

        Ilm 20:7
        Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8
        ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
        9
        Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
        10
        Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

        No mutta Antti ... entäs jakeet 4-6? No, ne kertoo
        tuhatvuotisesta rauhanajasta, jolloin ME hallitaan
        Kristuksen kanssa:

        Ilm 20:4-6
        4
        Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        5
        Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        6
        Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        Entäs tuhatvuotisen rauhanajan jälkeen ...

        Ilm 20:7-15
        7
        Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8
        ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
        9
        Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
        10
        Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
        11
        Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
        12
        Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13
        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14
        Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15
        Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

        Näin tulee käymään. Eikä tässä mitään sapatista
        tai sunnuntaista puhuta. Mutta Jeesuksesta täytyy
        pitää kiinni nyt ja aina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe