Suuri Taistelu rohkaisi uskomaan

VUOSI 1982 (Suomi perässä - vuosi 1993)

Alkuperäinen Suuri Taistelu saattoi rohkaista uskomaan - nykypainos ei rohkaise.

En ole adventismilta mitään hyvää saanut.
Ilmestyskirjaseminaarikin oli kovin ristiriitainen.
Jos jotain kysyi, sai kiertelevän vastauksen
ja kurssivihkoon sai punakynää, ellei kopasannut
vastausta oppivihosta.
Mutta minulla on perhekalleus, S.T. vuodelta 1967.

Tosin kaikki muu siinä oli kuin kirjavaa tilkkutäkkiä,
mutta tämä jäi iäksi mieleeni, uskontunnustus:

"" TÄYDELLISET KRISTUKSESSA
Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme
synnistä uskon kautta Kristuksen sovintovereen.
Kallis Vapahtajamme kehottaa meitä liittymään
häneen,
yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa,
tietämättömyytemme hänen viisauteensa
ja arvottomuutemme hänen ansioihinsa. ""
( S.T.1967, 39. luku s.604.)

Olen kuullut kerrottavan, että vanhat adventistit
ottivat tuon liian tosissaan ja esittivät kiperiä
kysymyksiä. Niinpä sitä ei vuodesta 1982 ole voitu
löytää EGW:n Suuresta Taistelusta. Eikä kiperiä
kysymyksiä enää esitetä.

Mutta vanhat lukivat roskaksi kaiken muun, tuon
ylen rakkaan "Täydelliset Kristuksessa" rinnalla.
Osoittihan se, ettei tarvitse eikä voikaan -
kehittyä jumalallista luonnetta itselle.
Vaan Jeesuksen täydellisyys luetaan hyväksemme.

Vuodesta 1982 EI Suuri Taistelu enää kannusta uskomaan,
vaan päinvastoin - vie viimeisetkin toivon rippeet. Niinpä sitä ei kannata edes vilkaista.
Ainoa toivonkipinä, se helmi, aarre, on otettu pois!

- - - - - - - - -

SEKAHEDELMÄSOPPAA

Sinänsä outoa, että Suuressa Taistelussa eivät
raamatunkohdat lainkaan osu yhteen tekstin kanssa.
Tuonkin "Täydelliset Kristuksessa"-kappaleen
vakuudeksi on esitetty vain 2 sanankohtaa, ja ne
muistuttavat vain saatanasta. Laitankin loppuun,
näiden jälkeen, vahvat todistukset Golgatalla
loppuun asti suoritetusta työstä puolestamme.

Joh 14:30 En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Ilm 12:12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

SE ON JO TEHTY, SANOI PAAVALI

Room. 5:8
Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
Room. 8:32
Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
Room. 8:34
Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
Ef. 5:2
ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".

Hepr. 7:25
jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

Armo ja rauha teille!

10

193

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KOLMASOSA PYHÄKÖSTÄ

Hepr. 10:10    
      Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa.
      [Hepr. 9:12,28]

Hepr. 10:20    
      ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.   

Jeesuksen ruumis om kolmannes pyhäköstä. Hän antoi henkensä, sielunsa ja
      ruumiinsa meidän edestämme. Että henkemme, sielumme ja ruumiimme säilyisi,
      aina tosi adventtiin saakka:

1. Tess. 5:23
         Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.   

JEESUS PUHUI S E L V Ä S T I LAISTA

Joh. 7:19
      Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

• ÄLÄ EREHDY ODOTTELEMAAN JOTAIN TOISTA VAIHETTA !

" Pyhässä tapahtuva palvelus saa aikaan uskovan vanhurskauttamisen ja pyhityksen. "
      (annu42)

Annun pitäisi mennä Raamattu-apukouluun ja sitten vasta pyrkiä opettajaksi.
      Sillä olemme jo "Täydelliset Kristuksessa", (EGW:SuuriTaistelu, s. 604.)
      Ainoa tehtävä Jeesuksella nyt on esirukoustehtävä, niinkuin ylimmäisellä
      papilla vanhassakin liitossa - uhritoimituksen jälkeen!

Hepr. 7:25    
      jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.    

Annu42 on totaalisesti eksyksissä ja Jeesus on oikeassa, kokiessaan tarpeelliseksi
      suorittaa kaikki täyteys annun puolesta, kun tämä - ei kikaan muukaan - itse mitään voi.

• Huomannut*

Antti esiintyy pellenä. Ei kukaan ole tälle palstalle Pelle halunnut, Pysyyis vaan siellä sikejensa kanssa. Onhan hänellä oikeat sikamaiset tarinat. En pysty uskomaan pätkääkään antin sanojen muunnoksia. Eikä hän ole vielä kertonut oman seurakuntansa nimeäkään. Häpeää raukka kertomasta uskontokuntansa nimeä. Jossan Saatanan seurakunnassahan hän toimi. Nyt yöaikaan han ravailee metsässä villisikana.

Muuten minä luin Tuon Annu 42 kirjoituksen ja se oli erittäin ymmärrettäväsi kirjoitettu. Villisika Antin Selityksiä osaa luke vaan itse piru. Täyttä kiinan kieltähän Tuo Sika Antti kirjoittelee. Sikamaisia ovat Antin selitykset.

Onhan se hyvä, että Karju Antti saarnaa noille omille sioilleen, Vaikka Sntti heti lähtis Äitiään etsimään ei varmasti kukaa surisi Antin perään. Se Voitto Ramu oli aikoinaan tällä palstalla koirana, niin minä Rukoilin kovasti, että Jumala poistaisi voitosta tämän koiran hengen. Jumala kuuli Ja voitto lähti kai sinne haluamaansa lämpöiseen. Nyt pitää aloittaa kova rukous kampania Antin puolesta, että voimme vapautua hänestä ja hänen Perkeleen hengestään. Kumpa Jumala kuulisi minua taas.

• Kun vesikattoa teki
        Huomannut* kirjoitti:

Antti esiintyy pellenä. Ei kukaan ole tälle palstalle Pelle halunnut, Pysyyis vaan siellä sikejensa kanssa. Onhan hänellä oikeat sikamaiset tarinat. En pysty uskomaan pätkääkään antin sanojen muunnoksia. Eikä hän ole vielä kertonut oman seurakuntansa nimeäkään. Häpeää raukka kertomasta uskontokuntansa nimeä. Jossan Saatanan seurakunnassahan hän toimi. Nyt yöaikaan han ravailee metsässä villisikana.

Muuten minä luin Tuon Annu 42 kirjoituksen ja se oli erittäin ymmärrettäväsi kirjoitettu. Villisika Antin Selityksiä osaa luke vaan itse piru. Täyttä kiinan kieltähän Tuo Sika Antti kirjoittelee. Sikamaisia ovat Antin selitykset.

Onhan se hyvä, että Karju Antti saarnaa noille omille sioilleen, Vaikka Sntti heti lähtis Äitiään etsimään ei varmasti kukaa surisi Antin perään. Se Voitto Ramu oli aikoinaan tällä palstalla koirana, niin minä Rukoilin kovasti, että Jumala poistaisi voitosta tämän koiran hengen. Jumala kuuli Ja voitto lähti kai sinne haluamaansa lämpöiseen. Nyt pitää aloittaa kova rukous kampania Antin puolesta, että voimme vapautua hänestä ja hänen Perkeleen hengestään. Kumpa Jumala kuulisi minua taas.

Katteeks käyp tumpeloitakin ...kun Antin kaltaiset
        sanasepot kirjoittaa ja Raamattu avautuu.

• Huumorin kannalta*

Koeta alle viivata kohdat missä meidän tulisi nauraa. Kerro vieläkö sinukka on noita mätimis kohtauksia. Toimitko sinä noi leipä töiksesi ihmisten naurattajana eli pellenä. Oletko sinä milloinkaan puhunut totta? Onko sinun luonteellesi valehteleminen sitä Jumala uskoa? Hihinkä sibä tulet pääsemään pelleillyä?

• Kuuma peruna

Psykoosissakin taitavat nuo pensastolaiset olla,
        kun eivät erota vakavaa retoriikkaa leikinlaskusta.
        Ja taas se kuuluisa toteamus:
        Sanokaapas edes 1 pointti, jossa AVK valehtelee!

Tosi on

• Minä uskon

TÄYDELLISET KRISTUKSESSA
      häneen,
      ja arvottomuutemme hänen ansioihinsa.

Kovin säälittävää, jos tuo ainoa helmi on simpukasta
      poistettu, siitä Suuresta Taistelusta!
      Ei voi tulla enää vahingossakaan uskoon
      Suuren Taistelun tutkistelun kautta.
      Ymmärrettävästi tuo ei sopinut "tilkkutäkkiin".

• Nykyadventisteja syytän Ellenin puolesta siitä,
        että menivät, nämä nykyadvenbtistit, tekemään
        ison pahan mokan. Poistivat todistettavasti sen
        ainoa pikku kohdan, jossa oli väläys, pilkahdus,
        uskonpuhdistuksen hedelmästä. Tämä:

TÄYDELLISET KRISTUKSESSA

häneen,
        ja
        arvottomuutemme hänen ansioihinsa. (s. 604.)

Olen todella pahoillani Ellenin puolesta, että
        eivät luota Elleniin sen vertaa edes omat, että
        olisivat antaneet tuon Ellenin henk.koht.
        vakaumuksen loistaa Suuren Taistelun sivulla,
        tosin vaikeasti löydettävänä aarteena, mutta
        kuitenkin.

Nykyajan Suurella Taistelulla en edes takapuolta
        pyyhkisi, niin riisuttu "mies" se on.

• ideneb

Kerrohan kenenkä hyväksi luetaan ne rahat, jotka on ryöstetty pankista, tahi lähimmäiseltä?
      Ja kenenkä hyväksi luetaan se, jos sinulla on toisen miehen vaimo puolisonasi?

Kuinka monet eivät ole saaneet adventisteilta mitään muuta hyvää kuin esim. toisen adventistin vaimon, ehkä vaimon mukana omaisuutta ja jopa lapsiakin!

Kerro miksi minä saan kiertelevän vastauksen sinulta, joka kerrot että " yhdistämällä kaiken sen minkä olen laittomasti maailmalta hankkinut, Jeesuksen sovintovereen!

Kerrohan Antti kiertelemättä saammeko me, jatkaa toisen vaimon naimista senkin jälkeen kun olemme yhdistäneet lihamme heikkouden Kristuksen sovintovereen,...ja entäs ne laittomuudella hankitut talot ja tavarat,--...vai eikö tässä maailmassa laittomuus olekaan päässyt valtaan?

Jos sanot, että saamme pitää kaiken, sellaisenaan kun se on ollut uskoon tultuamme, koska jumalattomuudessamme emme tienneet mikä hyvää ja oikein on?

Kerrohan, miten se synti tulee hyljätyksi, kun se synti makaa sinun vieressäsi harva se yö?

Tiedätkö kuinka moni käyttää "perhekalleuksiaan" ihan muuhun tarkoitukseen , eikä siihen johon Jumala ne tarkoitti!

Ei tähän " Älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa...En yhtään ihmettele kun rosvoja, varkaita, huoria, avionrikkojia, homoja,lesboja , sianlihan syöjiä ja sapatin rikkojia, tulee nykyään uskoon ilman määrää, ...koska sillä tavoin heidät rauhoitetaan, ...ennen teurastusta, ettei lihaan tule kitkerää sivumakua!!

Ja sen pankkiryöstön minkä te annatte anteeksi maanpäällä, se on annettu taivaassakin....hyvähän se on aina mainita veljelle: " Ei sulla sattuis olemaan vähän ylimääräistä, kun pitäs autokin vaihtaa, ..ja kiertee mualimmoo,...etkö muista, kun annoin anteeksi sinun ison raharyöstönkin Jeesuksessa, ja etkös saanut pitää sen Juuson eukonkin, joka oli meidän srk johtavana veljenä, ennenkuin suuttu ja otti ja lähti seurakunnastamme!!

Benedi se hourii vaan, eikö niin Antti ,pantti Kantola,...muistahan palauttaa pantti ennen iltaa, jos olet joltakulta sellaisen velkasi vakuudeksi ottanut.

Voihan olla ettei hänellä ole toista peitettä mihin kääriytyä!!
      En minä sinua tunne, nämä olivat vertauksia siitä mitä seurakunnassa nykyään puuhataan, ja mihin kaikkeen se Jeesuksen veri yltääkin

• " Benedi se hourii vaan, eikö niin Antti ,pantti Kantola,...muistahan palauttaa pantti ennen iltaa, jos olet joltakulta sellaisen velkasi vakuudeksi ottanut. " (ideneb ... benedi vai kuka lie)

Vakaumukseni on ettei pidä olla kellekään velkaa,
        mutta antaa pitää velaksi, jos suinkin saa
        sydämensä iloiten suostumaan antamiseen.

Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

Luuk. 6:35
        Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

Pantata voi omaisuutta mieli nmäärin, sillä se
        on kulutettavaksi, kuten on vatsa ruokaa varten
        ja ruoka vatsaa varten. Jos ihan yksin omistaa,
        eikä perhe saata kärsiä panttaamisesta.

Takaajaksi ei pidä milloinkaan suostua, ei
        varsinkaan sukulaisille. Sillä taattu joutuu
        alttiiksi aivan liian suurelle kiusaukselle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1520
    2. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    3. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      88
      708
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      578
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      536
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      536
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      518
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      516
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      483
    Aihe