pärjäätkö ilman silmälaseja vielä, vai käytätkö moniteholaseja, vai luku ja kaukolaseja erikseen.
Itse käytän moniteho laseja joihin olen tottunut, hankin nämä vuosi sitten, ja on varmasti kuudennet lasit jotka on pitänyt hankkia.
Mutta sanotaan että näon huononeminen pysähtyy jossain vaiheessa, mikähän se vaihe on?
MITEN ON
14
870
Vastaukset
- kieloke3
Melkeimpä sanoisin sinulle Monica ettei taida se ikä meitä tavoittaa, momiteholinssejä olen minäkin tottunut käyttämään, nyt eräs lääkäri kehoitti menemään silmälääkäriin ja pyytämään lähetteen kaihileikkaukseen, tein työtä käskettyä ja tilasin silmälääkärin joka ottaa vastaan simälasiliikkeen tiloissa, sanoi ei näillä pääse vielä jonoonkaan, kysyin miksi sitten käskettiin tulla tänne, hän sanoi ei ollut silmälääkäri, mutta kirjoitan lukulasireseptin ja kirjoitti , sain lasit melkein 400e en nähn yt niillä lukea, kävin liikkeessä 3 kertaa ja he todistivat kyllä te näette, tilasin taas silmälääkärin hän sanoi en voi saada ennen parempia kun leikkautatte kaihin olin ymmälläni juurihan sanoitte etten pääse jonoon, juu mutta yksityiselle pääsette heti, en suostunut siihen painostuksestakaan koska olen maksanut veroni ja maksan edelleen ja haluan että saan hoidon julkisella puolella meni niin tiukalle että peruin kaupan, nyreätä naamaa näytettiin mutta kauppa purettiin, yritän vielä uudelleen saada lähetteen jonoon, siis m eitä yritetään saada yksityiselle leikkauttamaan joka maksaa yli 1000e, koko elämämme on taistelua oikeuksiemme puolesta nähdä jos mahdollista.
Tosi harmillista käytöstä silmälääkäriltä. Ole vain tiukkana, vaadi päästä yleiseen kaihijonoon.
Aivan selvää rahastuksen makua. Jos ei muu auta mene toiselle silmälääkärille, pyydä jonoon pääsyä.
Olen käyttänyt silmälaseja jo kymmeniä vuosia, näöntakastuksia ja lasien uusintaa.
Sittenkin pidän mieluummin silmälaseja kun kuulolaitetta, onneksi kuulo on hyvä joten kuulolaitetta en tarvitse.
Onnea matkaan kaihileikkaus jonoon pääsemiseksi.kyllä on hyvä että olit tiukkana vaatimuksesi kanssa. Mikä ihme niillä on takana kun ajetaan yksityiselle! Jospa se johtuu siitä, että näyttää hyvältä, kun jonot ei ole liian pitkiä. Sitähän on painostettu sairraaloita lyhentämään leikkaukseen pääsy aikoja.
Mutta olen kuullut tai lukenut että kaihi täytyy olla määrätyn "kypsä" enennenkuin voidaan leikata.Siinä taitaa olla perääkin. kuinka Kieloke on sinun kaihisi laita, täytyykö vielä odottaa kypsymistä? Kuinka kauan on siitä kun sinulla todettiin kaihin alku? Olisi kiinnostavaa tietää, kun minulla on myöskin todettu kaihin alkua? joku 5 - 6 vuotta siten, eikä vieläkkään ole kypsä leikattavaksi.Minullekin lääkäri sanoi, että on kaihit,mutta et pääse jonoon, kun se on niin pitkä.
Koska yhteiskuntaa vastaan on vaikea taistella,
luovuin parista tonnista.
Näköni parani, elämänlaatuni parani ja myös maisemat parani.
Hangetkin näyttää ihan valkoisilta.
Tätä kirjoittaessani on ihna sama onko lasit nenällä vai. Ehkä ne vähän parantaa, jos tarkkoja ollaan.
En kadu hetkeäkään sijoitustani.- kieloke3
monica kirjoitti:
kyllä on hyvä että olit tiukkana vaatimuksesi kanssa. Mikä ihme niillä on takana kun ajetaan yksityiselle! Jospa se johtuu siitä, että näyttää hyvältä, kun jonot ei ole liian pitkiä. Sitähän on painostettu sairraaloita lyhentämään leikkaukseen pääsy aikoja.
Mutta olen kuullut tai lukenut että kaihi täytyy olla määrätyn "kypsä" enennenkuin voidaan leikata.Siinä taitaa olla perääkin. kuinka Kieloke on sinun kaihisi laita, täytyykö vielä odottaa kypsymistä? Kuinka kauan on siitä kun sinulla todettiin kaihin alku? Olisi kiinnostavaa tietää, kun minulla on myöskin todettu kaihin alkua? joku 5 - 6 vuotta siten, eikä vieläkkään ole kypsä leikattavaksi.Minulla todettiin kaihi 2vuotta sitten ja silloin ,tosin erilääkäri, kehoitti tulemaan kahden vuoden kuluttua että silloin voin päästä' jonoon, niinhä'n nyt tein mutta aion mennä eri lääkäriltä kysymään onko jonoon pääsyni evätty sen vuoksi ettei ole vielä tarvetta leikata.
- minä vaan
kertaalleen koettu asia. Liianpitkä juttu, kuitenkin tässä ketjussa purettavaksi,
- Puol'sokkee
kieloke3 kirjoitti:
Minulla todettiin kaihi 2vuotta sitten ja silloin ,tosin erilääkäri, kehoitti tulemaan kahden vuoden kuluttua että silloin voin päästä' jonoon, niinhä'n nyt tein mutta aion mennä eri lääkäriltä kysymään onko jonoon pääsyni evätty sen vuoksi ettei ole vielä tarvetta leikata.
Älä tee samaa virhettä kuin minä:
hankin itsetummuvat lasit, koska minua helposti häikäisee. Ovat tosi hankalat ja estävät näkemistäni. Kirkkaalla säällä aina tummat, keljumaisuuksien keljumaisuus !
Kaihi sumentaa entiset kirkkaat maisemat.
- nii hää naurais
näil miu silmillein ja lasillein.
Miul on kaupast iha vaa ostetut numero 100 vai 1 vai mikä hää nyt ol, ko emmie muista. Mut kuitekii ei mitkää lääkärin eikä optikon määrittelemät, vaa semmoset, mitkä mie sihtaamal ite kaupast kokkeilin. Mie nimittäi nään kauas, mut emmie nää lukkee paketi kyljest ruuanlaitto-ohjeit enkä nää tääl internetiskää mittää tehhä ilma lukulassei. No nii, mut sit kuitekii - miuha pit kertoo, mite hauskoi nää miu katsomissei on, ko jos pittää oikee pientä katsoo, nii miehä laitan toiset kaupan lasit näitte pääl, mitkä on tavallisest silmil lukiessa. Ne toiset lasit onkii vähä paksummat 200 plus vai miinus, emmie tiijä, mie vaa katoin niitte läpi kaupas. Ja nii miul on sit kahet lasit päällekkäi silmilläin, ko oikee pientä pittää lukkee.
Mut mie sanoin miniäl, ettei täst tuu ain mittää sittekää, pittää suurennuslas hankkii ja sil saap sihtailla ko on niin pientä pränttii välil ja jos on hämärää, ei meinaa nähhä oikee mittää.
Moniteholaseist mie en tiijä mittää. Kokkeilin mie kerra semmossii kakstehosii, meinasin kompastuu niihe kans. Mieku nään pitkäl oikee selväst, ni enhä mie semmossii tarvii käyttää.
Että huononemine pysähtyy - oon miekii semmost kuult. Ei miun oo pysähtynt, vai mite häntä nyt sit vertailee. Mie en nää paljo mittää lukkee ilma lukulasijain, PAITSI kirkkaas auringos näkkyy aika pienkii teksti.
Ennevanhaa työpaikal meit ol kaks vaa ihmistä, ku ei tarvittu mittää laseja, myö oltii häne kanssaa kaverii oikee, ku jotekii ol paljo tehokkaamp ku ei olt noit lassei, vai mikä hänes ol. Mut kuitekii, nii mie tein semmosen erreyksen, et rupesin juomaa kaljaa. EN TÖISSÄ tietystkää !:D Mut kävin kaljottelemas vappaal. Ja miust tuntuu, et siit miu näkköin män sit heikommaks, etten ennää nähnt lukkee. Semmost se alkohooli tekkee. Ennää en oo juont kymmenii vuosii mittää, mut ei se oo näkköö parantant eikä se vissii paranekkaa, semmone rangaistus siit miul tul.
Mut halvaks miul on nuo lasit tulleet. Iha vaa pari kymppii marketist suoraa. Oon mie kerra käynt silmälääkäris, hää sano vaa, et osta sielt semmoset, millä näät. Ja näihä mie tein. Ei ne mittää hienon näkösii oo, mut ylleisil paikoil mie harvo niit jouvun käyttämmääkää, ko emmie lue mittää pientä.
Miun piti kyssyy, et mite itsenäisyyspäivät män, ko mie en oo kerent käymää tääl yhtää juttelemas? Enkä nytkää jouva kauvaa olemaa, ko on tuot vientii nii paljo. Sillo atventi aikaa ol puhetta joululauluist, mut nyt on joulupuhheetkii lopahtanneet. Mitehä nuo nyt sillee onkii, vaik joulu tulla jollottaa kovvaa kyytii. Lahjoist mie en tuol joutant kirjottellee mittää. Mie sanon täs vaa, et miul riittää kolmesattaa euroo viijeks vuuveks joululahjoihi. Mittää kalliimpaa ossaa toisil ostammaa ruveta, ku jokaine haluaa ite valita kännykkäsä ja iPotisa. Eikä miul oo semmossii nuorii sukulaisiikaa ei silti, kenel pitäs ostaa lahjoi. Ko nuorilha ei rahhaa sillee itellää oo ostella.
No nyt on selvitetty silmälasit ja joululahjat. Mie poikkeen joskus katsomas, onks tää ketju menos ennää. Meinasin jo sannoo, et moikka. Mut sit mie perruutin, ko jäin aattelemmaa, et mites meil Karjalas sanottiikaa? Hyväst! Ja hei hei. Niihä se ol. :)eihä siin mittää nauramista oo, kuha et mää kaksii laseja päällekkäi kavulle kulkemaa. Siehä mukavast oot ratkast asian, paat kahet lasit päällekkäi,no sithä siul onkii kaksteholasit, se on niiko silmilläkkii ku kahtoo kahel silmäl nii näkköö tietyst paremmi ku yhöl silmäl. Vai nii et, kaik pien präntti on vaikijaa lukkee, kyl mie suosittelen, et ku viel hämäryys sotkee siu näkökykkyys et meet ja hankit oikeet silmälasit. Katoha ku sie kauppaakkii määt nii pittäähä siun lukkee sielläkkii pientä pränttii, nii eihä sitä voi kaksii laseja päällekkäi laittaa, ku ihmisii on paika pääl.
Onha se hyvä se suurennuslasikii, mut ku sitä ei voi mukanaa kantaa eikä kaupaskaa ottaa esille, joha ne ihmettelis, et onks siun näkö niikii huono.
Sie eppäilet et siu kalja juomiseis ois vaikuttant siu nävö huononemissee, mite ihmettä sie tuollasen oot päähäis saant, oon mie kyl kuult, et ku suuhu kaataa nii se päähä männöö, et oisko siul sit käynt silviisii, et ois käynt nävö päälle.En mie taho oikei uskoo tuota.
Sie kysyit mite itsenäisyyspäivä oikei mäni! no kiitos ku kysyit siinhä tuo män, keitettii kahvit ja poltettii kynttilöitä, oltii niiku henkes mukana.Eihä myö mittää riehakoitu ku otettii vaa vähä rauhallisemmi. Kyl se hyväst niikii mäni.
Sie kerroit et siul pittää kiirettä, niihä se tahtoo olla ku, kaik työntekokii hijastuu, ja tulloo kankeemaksi mitä ol nuorempana, ootsie huomant sellasta?
joululahjoi mie en oo laittant monnee vuotee ku myö pojan kans olla sovittu, et ei pietä semmosta tappaa ennää yllä, ja ku miul ei oo lapsen laapsiikkaa nii on jäänt kokonaa lahjojen laitto.
Jouluateria myö syyvää ain yhös ja nytkii poika lupas kuhtuu miut sinne syömää hää ku on mainio ruuan laittaja. Mut siel kotisuomes mie oon ain laittant jouluruuat ja hää on sit tult syömää.
nonnii, nyt mie taijan lopetaa, ja sannoo niiko siekii, jotta hyväst ja hei.DD- täs ketjus
monica kirjoitti:
eihä siin mittää nauramista oo, kuha et mää kaksii laseja päällekkäi kavulle kulkemaa. Siehä mukavast oot ratkast asian, paat kahet lasit päällekkäi,no sithä siul onkii kaksteholasit, se on niiko silmilläkkii ku kahtoo kahel silmäl nii näkköö tietyst paremmi ku yhöl silmäl. Vai nii et, kaik pien präntti on vaikijaa lukkee, kyl mie suosittelen, et ku viel hämäryys sotkee siu näkökykkyys et meet ja hankit oikeet silmälasit. Katoha ku sie kauppaakkii määt nii pittäähä siun lukkee sielläkkii pientä pränttii, nii eihä sitä voi kaksii laseja päällekkäi laittaa, ku ihmisii on paika pääl.
Onha se hyvä se suurennuslasikii, mut ku sitä ei voi mukanaa kantaa eikä kaupaskaa ottaa esille, joha ne ihmettelis, et onks siun näkö niikii huono.
Sie eppäilet et siu kalja juomiseis ois vaikuttant siu nävö huononemissee, mite ihmettä sie tuollasen oot päähäis saant, oon mie kyl kuult, et ku suuhu kaataa nii se päähä männöö, et oisko siul sit käynt silviisii, et ois käynt nävö päälle.En mie taho oikei uskoo tuota.
Sie kysyit mite itsenäisyyspäivä oikei mäni! no kiitos ku kysyit siinhä tuo män, keitettii kahvit ja poltettii kynttilöitä, oltii niiku henkes mukana.Eihä myö mittää riehakoitu ku otettii vaa vähä rauhallisemmi. Kyl se hyväst niikii mäni.
Sie kerroit et siul pittää kiirettä, niihä se tahtoo olla ku, kaik työntekokii hijastuu, ja tulloo kankeemaksi mitä ol nuorempana, ootsie huomant sellasta?
joululahjoi mie en oo laittant monnee vuotee ku myö pojan kans olla sovittu, et ei pietä semmosta tappaa ennää yllä, ja ku miul ei oo lapsen laapsiikkaa nii on jäänt kokonaa lahjojen laitto.
Jouluateria myö syyvää ain yhös ja nytkii poika lupas kuhtuu miut sinne syömää hää ku on mainio ruuan laittaja. Mut siel kotisuomes mie oon ain laittant jouluruuat ja hää on sit tult syömää.
nonnii, nyt mie taijan lopetaa, ja sannoo niiko siekii, jotta hyväst ja hei.DDvoe tokkiisa!
- jos ketjus
täs ketjus kirjoitti:
voe tokkiisa!
o kymmenkunta viestie, onko se vähä vähä.
- nii..
jos ketjus kirjoitti:
o kymmenkunta viestie, onko se vähä vähä.
kyllä vuan onnii.
- vuan se luatu
nii.. kirjoitti:
kyllä vuan onnii.
missäs se minä vuan piileksii, siitähän saisi määrää sekä varsinkin LAATUA!!!
- Liisis
täs ketjus kirjoitti:
voe tokkiisa!
En ole viitsinyt edes vilkaista tänne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 20914410
Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.
Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m172148Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?381783Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes941176- 1171133
- 221080
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30862Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t80688Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex80683- 64663