Kysymys Legacy 2.0 (vm99) 92 kW:n auton haltijoille.
Pyöriikö teillä syylärin flekti näin talvisin koko ajan?
Viime kesän Legacyni keitti ja siihen vaihdettiin termostaatti (samanlainen) ja syyläri. Syyläri oli osittain tukossa, mutta neste tuli kuitenkin läpi. Vesipumppu on kunnossa.
Sen jälkeen olen kuitenkin huomannut, että kun lähtee ajamaan, niin lämmöt nousee heti normaalisti puoliväliin, flekti lähtee päälle ja pysyy päällä koko ajan.
Onkohan moottori sittenkään kunnossa vielä?
Jospa moottori pyrkisi keittämään vielä, mutta flektin ansiosta lämmöt pysyy puolivälissä asteikolla.
Ainakin muissa autoissa flekti pysähtyy näin talvisin ajoviiman vaikutuksesta. En jaksa muistaa, miten tilanne oli viime talvena.
Nyt flektin äänen huomaa kun se käy aina.
Kulutus on pysynyt normaalissa 8-9l/100km
Onkohan Legacy
19
5419
Vastaukset
- forre
mulla on ollut vähän uudempi 92 kw ja nykykoppanen, eikä kummassakaan lähde flekti pyöriin näin talvella, ja kesälläkin vain kaupunkiajossa. Jos jäähdytysnestettä ei katoa, tuskin mitään vikaa on koneessa, kuten kansitiivisteissä? Voisiko tu flektin termarikytkin olla viallinen ja lähteä siksi liian aikaisin pyörimään?
- henry
mulla vm.-00 legassa flekti lähtee pyörimään joskus heti käynnistyksen jälkeen, moottorin ollessa kylmä. lämmöt nousee kuitenkin normaalisti kohilleen. flekti siis hurahtelee vähänväliä käyntiin hetkeksi.
tänään huomasin että kuskin sähköikkuna toimii, muut eivät! mikähän lie vikana? - Nappulaa?
henry kirjoitti:
mulla vm.-00 legassa flekti lähtee pyörimään joskus heti käynnistyksen jälkeen, moottorin ollessa kylmä. lämmöt nousee kuitenkin normaalisti kohilleen. flekti siis hurahtelee vähänväliä käyntiin hetkeksi.
tänään huomasin että kuskin sähköikkuna toimii, muut eivät! mikähän lie vikana?Olisiko jossain lasinnostimien kytkimien läheisyydessä nappia, jolla saa muut kuin kuskin oven lasinnostimet kytketyksi pois käytöstä? Eli olisitko painanut vahingossa tuon napin pohjaan?
- ikkunakytkin
henry kirjoitti:
mulla vm.-00 legassa flekti lähtee pyörimään joskus heti käynnistyksen jälkeen, moottorin ollessa kylmä. lämmöt nousee kuitenkin normaalisti kohilleen. flekti siis hurahtelee vähänväliä käyntiin hetkeksi.
tänään huomasin että kuskin sähköikkuna toimii, muut eivät! mikähän lie vikana?"väärässä" asennossa. Kerran Foresterissa
ihmettelin samaa, kun muut ikkunat eivät toimineet. - alkuperäinen raapustelija
henry kirjoitti:
mulla vm.-00 legassa flekti lähtee pyörimään joskus heti käynnistyksen jälkeen, moottorin ollessa kylmä. lämmöt nousee kuitenkin normaalisti kohilleen. flekti siis hurahtelee vähänväliä käyntiin hetkeksi.
tänään huomasin että kuskin sähköikkuna toimii, muut eivät! mikähän lie vikana?taitaa olla päällä siinä nappuloiden joukossa. Kuski saa muut ikkunat toimimattomaksi niin halutessaan.
Minulla flekti lähtee pyörimään vasta, kun lämmöt nousee.
En muista, mitan asia oli viime talvena.
Kesällä se nyt pyöriikin varmasti enemmän tai vähemmän jatkuvasti.
Miten ilmenee jokin paine tai kannentiivisteen falskaaminen?
Nestepinta pysyy normaalina. - kytketä
alkuperäinen raapustelija kirjoitti:
taitaa olla päällä siinä nappuloiden joukossa. Kuski saa muut ikkunat toimimattomaksi niin halutessaan.
Minulla flekti lähtee pyörimään vasta, kun lämmöt nousee.
En muista, mitan asia oli viime talvena.
Kesällä se nyt pyöriikin varmasti enemmän tai vähemmän jatkuvasti.
Miten ilmenee jokin paine tai kannentiivisteen falskaaminen?
Nestepinta pysyy normaalina.nappuloilla. Takaovissa siirretään
mekaaninen "vipu", joka estää ovien avaamisen
sisältä päin. - forre
alkuperäinen raapustelija kirjoitti:
taitaa olla päällä siinä nappuloiden joukossa. Kuski saa muut ikkunat toimimattomaksi niin halutessaan.
Minulla flekti lähtee pyörimään vasta, kun lämmöt nousee.
En muista, mitan asia oli viime talvena.
Kesällä se nyt pyöriikin varmasti enemmän tai vähemmän jatkuvasti.
Miten ilmenee jokin paine tai kannentiivisteen falskaaminen?
Nestepinta pysyy normaalina.jos kansipahvi falskaa, nenee nesteet ja öljyt sekaisin, tai sylinteristä tuleva paine painaa nesteet ulos järjestelmästä, tosin vuoto näkyy aina nesteen vähenemisenä.
- forre
kytketä kirjoitti:
nappuloilla. Takaovissa siirretään
mekaaninen "vipu", joka estää ovien avaamisen
sisältä päin.ilmeisesti tarkoitti ikkunoiden lapsilukkoa, mikä kytketään kuskinoven nappuloista, ainakin uudemmissa.
- henry
forre kirjoitti:
jos kansipahvi falskaa, nenee nesteet ja öljyt sekaisin, tai sylinteristä tuleva paine painaa nesteet ulos järjestelmästä, tosin vuoto näkyy aina nesteen vähenemisenä.
no sehän se oli! elikkä kuskin ovessa oleva lasinnostimien lapsilukkonappula painunut vahingossa pohjaan.
taas toimii! - forre
henry kirjoitti:
no sehän se oli! elikkä kuskin ovessa oleva lasinnostimien lapsilukkonappula painunut vahingossa pohjaan.
taas toimii!..eihän noin uuteen subaruun voi tulla tuollaista vikaa...
- henry
forre kirjoitti:
..eihän noin uuteen subaruun voi tulla tuollaista vikaa...
Samaa mieltä olen Forren kanssa, luotettavia vehkeitä ovat!
- alkuperäinen raapustelija
forre kirjoitti:
jos kansipahvi falskaa, nenee nesteet ja öljyt sekaisin, tai sylinteristä tuleva paine painaa nesteet ulos järjestelmästä, tosin vuoto näkyy aina nesteen vähenemisenä.
Eivät näytä menneen sekaisin, eikä pukkaa ulos.
Onkohan siinä tunnistimessa, mikä käskee flektin päälle jotain mätää? Vai saako se muitakin käskyjä, kuin pelkästään lämpötilasta aiheutuvaa päällemenoa näin nykyautoissa?
"Vika" siis ei periaatteessa haitaa, mutta on vaan kiusallinen, koska se ei tunnu oikealta toiminnalta. - 95E
alkuperäinen raapustelija kirjoitti:
Eivät näytä menneen sekaisin, eikä pukkaa ulos.
Onkohan siinä tunnistimessa, mikä käskee flektin päälle jotain mätää? Vai saako se muitakin käskyjä, kuin pelkästään lämpötilasta aiheutuvaa päällemenoa näin nykyautoissa?
"Vika" siis ei periaatteessa haitaa, mutta on vaan kiusallinen, koska se ei tunnu oikealta toiminnalta.Itsellänikin flekti pyörähtää välillä käyntiin jo muutaman kymmenen sekunnin kuluttua käynnistyksestä. Nyt kun tätä lukee niin vois luulla että kyseeessä on joku flektin anturin vika kun kytkee jo täsä vaiheessa flektin päälle. Lämmöt on kuitenkin aina olleet ihan normaalit, eikä tietenkään mitään nestehävikkiä ole koskaan ilmennytkään.
Kuten jo muukin totesi että vikojahan näissä autoissa ei ole ollut sen kummoisemmin, itselläni ollut jo subaru 6 vuotta, ensin 4 vuotta Impreza ja nyt outback.
No jaah.. VIkoja?? No kerrotaan seuraavaa:
Viime keväänä autoon asennettiin uusi nokkahihna ja samalla vaihdettiin myös kaikki kiristimet ja sun muut varmuuden vuoksi.
Huoltomies hankki varaosat ja sun muut ja teki vaihtotyön asiallisesti.
Valitettavasti nokkahihnan kiristimet olivatkin MADE IN GERMANY työtä, joten sehän sitten kyrvähti palaen jo kahden kuukauden jälkeen.
Laakerin jumiuduttua sitten jako sekaisin ja 24 kappaletta venttiilejä vaihtoon :)
Uudet venttiilit löydettiin sitten Amerikan kirkolta vaivaiseen 900 euron hintaan, koko korjaushässäkkä maksoi jotain 3.000 euroa.
Mitä tästä opimma. Saksa on paska maa, sanois jo Seppo Rätykin.
- olla et
ilmaa jäähdytys puolella, lämmöt heittelee...
- alkuperäinen raapustelija
... ei lämpömittarin tarkkuuden mukaan "vaeltele", vaan on tasaisesti puolivälissä.
Voikohan sille ilmalle siellä jäähdytyspuolla tehdä jotain kotikonstein? Falskaakohan jokin paikka vai miten ilma sinne päätyy?
Tarkoitatko ilmalukkoa jossain putkenmutkassa? Jäänyt täyttövaiheessa?
- Melkein keittää.
Tämä kysymykseni liittyy selvästi tähän ketjuun. Legacy 2,2 vm-92 alkoi oireilla pienellä nestekadolla jo talvella. Huomasin siitä kun lämmityslaite rupesi puhaltamaan välillä viileää. Moottorin lämmöt normaalit vielä tuolloin. Ulos ei vuoda, jos vuotaa, niin pakko mennä pakokaasujen mukana. Ehkä höyryää, mutta tosi vähän. Katsastustuskin meni läpi maaliskuussa. No nyt Pääsiäisenä ajoin normaalia pidemmän matkan, ja moottorin lämmöt nousi melkein punaiselle. Absilla nesteen lisäystä ja pääsin kotiin. Lämmöt nousi hieman ennen pihaa, ja kun sammutin koneen, järjestelmä purskautti kylmää! nestettä paisuntasäiliön korkin kautta paineella pihalle. Syylärin yläpeltikin oli viileä. Mikä on paras arvauksenne? Termostaatti, pumppu, korkki vai kannentiiviste?
- Anonyymi
Tänään matkalla katsatuskonttorille huomasin, että lämmityslaite puhaltaa välillä kylmää ilmaa. Auto meni läpi katsastuksessa. Paluumatkalla poikkesin huoltoasemalle tarkistamaan nesteet. Säiliö oli tyhjä, joten täytin sen. Paluumatkalla (40 km) lämmityslaite toimi jälleen normaalisti. Jätin auton pohassa käymään ja takistin nestesäiliön. Se oli taas tyhjä ja lämppäri puhalsi kylmää ilmaa! Joku siellä vuotaa, mutta mikä? Onko kannantiivisteen vaihto kallis ja isotöinen homma? Nimim. Forester 2002
- että silleen...
Eiköhän olisi jo aika päivittää subaru tuoreempaan versioon........
- asdsdfsdfsdfsdf
miksi pitäisi hyvä kestää, vuodesta toiseen, ei vikoja ei harmeja, edullinen pitää ja ajaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986938- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939