Israel ja messiaaniset juutalaiset

Eroe

Juutalaiset elävät Vanhan Testamentin mukaan ja odottavat vielä Jeesusta tulevaksi. Jollakin herää kysymys:
Kannattaako edes juutalaisia evakelioida?
Kannattaa.
Messiaanisia juutalaisia on suhteessa enemmän uskossa Jeesukseen kuin pakanoita. Messiaaniset juutalaiset ovat uudestisyntyneet ja uskovat Jeesukseen.

Vielä Jeesus tulee ilmestymään koko Isrelille, ja he kääntyvät hänen puoleen suuressa ahdistuksessa ja hädässä. Siitä kerrotaan Sakarjan kirjassa ja VT: ssä. Tein kerran tuosta aloituksen, mutta taisi mennä silloisten lukijoiden yli hilseen.

Sillä pelastus on juutalaisista.
Joh.4:22

Siunataan jatkuvasti rukouksissa juutalaisia ja Israelin valtiota, niin silloin Jumala siunaa meitä. Niin on Raamattu luvannut. Mutta joka kiroaa Israelin, sen Jumala kiroaa.

31

753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat Jeesuksessa Kristuksessa. Hänen ulkopuolellaan ei ole edes puolikasta siunausta.
      Room 11:25-26 kertoo selkeästi juutalaisten kääntymyksestä Messiaansa puoleen ja meidän pakanoiden osuudesta tuossa työssä. Siksipä Jeesus ei turhaan käskenyt opetuslapsiaan menemään kaikkeen maailmaan ja julistamaan evankeliumia kaikille luoduille, vaan hänellä oli suunnitelma valmiina maamiestensä pelastamiseksi iankaikkiseen elämään.

• Manta4

Harmi kun en ole aloitustasi nähnyt.

Olen ollut ajoittain hyvinkin aktiivinen isarel työssä, kun olemme järjestäneet yhteisiä tilaisuuksia kaikille Israelin ystäville
      näillä seuduilla.

Aina tulee julistaa rauhaa Jerusalemille ja rukoilla Israelin puolesta.
      Jumala on toteuttava tahtonsa sen kansan kohdalla.

Israelin paatumuksen tähden me pakanat saimme armon tulla oksastetuiksi (villeinä) tähän jaloon öljypuuhun Jeesukseen.

Elämän veden virta Jeesuksesta virtaa meihin nyt
      niinkuin juutalaisiinkin uskoontulleisiin.

Erottavat väliseinät on purettu kristuksessa ja meidät kaikki luotiin yhdeksi uudeksi ihmiseksi kristuksessa.
      Juutalaisilla on kuitenkin aina erityisasema isien tähden.

Shalom!

• Eroe

Sinulla on ajatuksia niin rekisteröi niccisi, pyydän kauniisti, hymy.
        Katsos ainakaan minä en juurikaan lue rekisteröimättömiä, ja en oikeastaan koskaan heidän laittamiaan linkkejä.

• Manta4
        Eroe kirjoitti:

Sinulla on ajatuksia niin rekisteröi niccisi, pyydän kauniisti, hymy.
        Katsos ainakaan minä en juurikaan lue rekisteröimättömiä, ja en oikeastaan koskaan heidän laittamiaan linkkejä.

Kun en pysty rekisteröitymään.

Olen kysellyt neuvoja puhelimella samalla kun olen yrittänyt rekisteröityä, mutta vaikka olena saanut ohjausta, se ei onnistu.

Minulle sanottiin että koneessa on vika.
        Ehkä joku ohjelma, tai asetus estää.

En tiedä.
        Muuten olisin rekisteröitynyt.
        Sorry, en voi mitään.

• Eroe
        Manta4 kirjoitti:

Olen kysellyt neuvoja puhelimella samalla kun olen yrittänyt rekisteröityä, mutta vaikka olena saanut ohjausta, se ei onnistu.

En tiedä.
        Sorry, en voi mitään.

Luen sinun kirjoitukset näin.

Mites olis kirjastossa rekisteröinti tai nettikahvilassa.

• Manta4
        Eroe kirjoitti:

Luen sinun kirjoitukset näin.

Mites olis kirjastossa rekisteröinti tai nettikahvilassa.

saan näistä asioista tietäväisen vieraan niin pyydän apua.

Yritin juuri eri nicillä rekisteröityä,
        saa nähdä saanko toimimaan.
        Ilmaisen sitten jos joudun eri nicin ottamaan käyttööni.

• to....

parantunut Auschwitzissa eikä Treblinkassakaan, ei ghetoissa, ei missään.Kyllä on kovapäistä sakkia.

• Manta4 kirjoitti:

En tiedä.
        Sorry, en voi mitään.

* Lataa koneellesi "Network", jos sitä ei ole, koska suomi24 toimii tämän networkin pohjalata. Kokeile ainakin. Saat varmaan Microsoftin suomi sivulta ladattua ko. ohjelman, ilmaiseksi!
        * Hyvää yötä, Jeesusmyötä! jukka.f:a lainaten!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Lataa koneellesi "Network", jos sitä ei ole, koska suomi24 toimii tämän networkin pohjalata. Kokeile ainakin. Saat varmaan Microsoftin suomi sivulta ladattua ko. ohjelman, ilmaiseksi!

Networkilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä ja mitä Networkia tarkoitat?

Messenger( Network) on jo Windowsin käyttöjärjestelmässä mukana ja sillä ei asian kanssa ole tekemistä.
        Ei sitä erikseen ladata.

Microsoftin portaali MSN (Network) on ollut Eniron kanssa yhteistyössö jo kai 4 vuotta jolla on tarkooituksena tuputtaa mainoksia kuluttajille.

• Manta4 kirjoitti:

En tiedä.
        Sorry, en voi mitään.

koneen ohjelmien asetuksista tai puutteista.

Myös Explorer-selain lisukkeineen voi olla se pullonkaula.

Kun ei tiedä koneesi ohjelmia ja asetuksia niin suosittelen kokeilemaan toista selainta.

Firefox3 on paljon turvallisempi ja helppokäyttöisempi kuin Explorer.

http://www.mozilla-europe.org/fi/firefox/

Firefoxin käytön oppii nopeasti ja ohjeetkin löytyy sivulta kattavasti.
        Esim suisikit voi Explorerista suoraa siirtää Firefoxiin jossa suosikit-kansio on nimellä "Kirjanmerkit"

ActiveX-ohjelmat on haittaohjelmineen se suurin riesa joka on paha ongelma Exploreria käyttäessä ja Firefoxilla siihen ei juuri törmää ja kone pysyy puhtaampana ilman erillisiäkin esto-ohjelmia.

• Manta4
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Nyt en ehdi kauan olemaan mutta vähän myöhemmällä voin kokeilla ladata, jos se käy kun minulla on W-XP, on M-Firefox.

Käyn tutkimassa asiaa.

• Juutalaiset ei elä vanhan testamentin mukaan.

Juutalaiset eivät myöskään odota Jeesusta tulevaksi.

Messiaanisia juutalaisia ei ole enemmistöä vaan heitä on vain noin 2%.

• Eroe

Oletko sinä ilkeä vai mielisairas?

• on tässä
        Eroe kirjoitti:

Oletko sinä ilkeä vai mielisairas?

Sinä Eroe olet molempia, sekä ilkeä että mielisairas. Tämä on pitkällisen tutkinnan tulos.

• to....

messiaaniset myös kiemurtelevat ja kaartelevat Jeesuksen jumaluudesta ja muusta kristinuskon opeista heidän kun pitää saada tukea sekä heitä ihastelevilta kristityiltä ryhmiltä että päästä juutalaisina Israeliin ja sen tukien piiriin. He mainostavat kovasti sabatinviettoaan, sitä että ovat ympärileikattuja ja ympärileikkaavat poikansa ja muuta jota heidän kristittyinä ei edes tarvitsisi noudattaa. Outo kahden uskonnon sekasotku heillä on meneillään.

• to.... kirjoitti:

messiaaniset myös kiemurtelevat ja kaartelevat Jeesuksen jumaluudesta ja muusta kristinuskon opeista heidän kun pitää saada tukea sekä heitä ihastelevilta kristityiltä ryhmiltä että päästä juutalaisina Israeliin ja sen tukien piiriin. He mainostavat kovasti sabatinviettoaan, sitä että ovat ympärileikattuja ja ympärileikkaavat poikansa ja muuta jota heidän kristittyinä ei edes tarvitsisi noudattaa. Outo kahden uskonnon sekasotku heillä on meneillään.

messiaaniset juutalaiset ei edes ole juutalaisia vaan kristittyjä.

• Sillä heissäkin on Kristuksen opetuslapsia ja heille on varattuna suuri tulevaisuus!

/..\
       ▼

• ISSAKI

ovatko he Israelilaisia vai muualla eläviä.Israelin valtiossa on monia uskontoja ja myös monia juutalaisia suuntia jotka eivät tunnusta toisiaa.Tämä on tuttua kristiuskostakin.Israelin passi ei tee kenestäkään välttämättä juutalaista.Israeliin muuttaa koko ajan paljon aivan maallikoita vaikka heidän suvussaan esimerkiksi isä on juutalainen.Sieltä myös muuttaa koko ajan esim.Australiaan ja AmErikkaan Venältä lähtoisin oleva porukkaa,

• aloitteita moneen kertaan samasta aiheesta, eikä sitä näköjään monetkaan ymmärrä, uskvistakaan, saati Pe.ku ja kaltaisensa!

* Pe.ku on taas tehnyt oman aloituksenkin vataukseksi tähän sinun aloitukseen, ja puhuu tutulla peetelyllään puuta heinää!
      * On käsittänyt sinun aloituksesi ihan miten sattuu.
      *Pe.ku uhoo siitä, kun olemme sanoneet Raamatun totuuden, että hän ei voi ymmärtää Raamattua omilla aivoillaan, ja nyt kuitenkin on luulevinaan ja ymmärtävinään paremmin kuin uskovaiset.
      * Ja siksi tekee näyttävästi aina oman laoituksen, erottuakseen ja korostaakseen omaa käsitystään ja näin olettaa olevansa paremmin tietoinen mitä Raamattu opettaa, hän on keksinyt ovelan koknstin, mitätöidäkseen , nyt mm. sinun aloituksesi, joka kuitenkin on ihan Raamatun mukainen, ja sekin, mitä tulee Israein siinisteihin.
      * Prosentti luku on ihan kohdallaan, jos verrataan väkilukuun.
      Suomessa on helluntailaisia n. 2% ja jos israelissa on 2%, niin väkilukuun verrattuna israelissa on saman verran uskovaisia kuin suomessakin.

• Suomessa

Helluntailaisia in Suomessa n. 45000, eli vajaa prosentti väestöstä, ei ilmoittamaasi kahta prosenttia.

Karismaattiset suunnat mukaan laskettuna luku onkin jo 350000. Tämäkin seuraa yleismaailmallista suuntausta, maailman 535 miljoonasta heluntailaisesta valtaosa edustaa karismaatikkoja. Perinteisiä helluntailaisia on vain noin neljännes.

• Suomessa kirjoitti:

Helluntailaisia in Suomessa n. 45000, eli vajaa prosentti väestöstä, ei ilmoittamaasi kahta prosenttia.

Karismaattiset suunnat mukaan laskettuna luku onkin jo 350000. Tämäkin seuraa yleismaailmallista suuntausta, maailman 535 miljoonasta heluntailaisesta valtaosa edustaa karismaatikkoja. Perinteisiä helluntailaisia on vain noin neljännes.

lähes koko hertyksen olemassa oloajan perus arvio, ja sitä voi soveltaa sillä perusteella myös valtakunnan tasolla, koska ihan tarkkaa lukua tuskin tietää kukaan!
        * Ja ainakin se on koko uskovaisten , yli kaikkien kristillisten yhteisöjen kuuluvien prosentti luku. Kun ei lasketa evankelisluterilaista kirkkoa! Että sitä voi Israelin väestöön verrata, siellä tuskin on ortodoksia lukuunottamatta, muita kuin uudestisyntyneitä uskovaisia, ja se on tuo 2%, ja näyttää olevan kautta maailman, että 2% on myös kansojen yhteinen luku!
        * Koska tuo 2% on "maaginen" luku, niin voisi olla mielenkiintoista tutkia löytyykö luku Raamatusta?

• to....

tarkoitit kai sionisteja nimitys ei tarkoita uskovia vaan tarkoittaa juutalaiseen kansalliseen liikkeeseen kuuluvia tai sitä muuten kannattavia.

• teit samassa tarkoituksessa, (että ymmärrät minua paremmin) oman aloitteesi tuohon ylempänä aivan samasta aiheesta kuin minäkin "Ihmisen poika" otsikon päälle; "Jeesus ihmisen poika"!

• Eroe
        Mohikaani_27 kirjoitti:

lähes koko hertyksen olemassa oloajan perus arvio, ja sitä voi soveltaa sillä perusteella myös valtakunnan tasolla, koska ihan tarkkaa lukua tuskin tietää kukaan!
        * Ja ainakin se on koko uskovaisten , yli kaikkien kristillisten yhteisöjen kuuluvien prosentti luku. Kun ei lasketa evankelisluterilaista kirkkoa! Että sitä voi Israelin väestöön verrata, siellä tuskin on ortodoksia lukuunottamatta, muita kuin uudestisyntyneitä uskovaisia, ja se on tuo 2%, ja näyttää olevan kautta maailman, että 2% on myös kansojen yhteinen luku!
        * Koska tuo 2% on "maaginen" luku, niin voisi olla mielenkiintoista tutkia löytyykö luku Raamatusta?

En ole missään puhunut mistään 2%, se on ihan Pe.kun luku. Olen todennut että messiaanisia juutalaisia on suhteessa enemmän kuin pakana uskovia.

• ole edes
        to.... kirjoitti:

tarkoitit kai sionisteja nimitys ei tarkoita uskovia vaan tarkoittaa juutalaiseen kansalliseen liikkeeseen kuuluvia tai sitä muuten kannattavia.

kuulleetkaan esim. nimeä Theodor Herzl: antavat sitten aivan tietämättömyyttään yleisesti tunnetuille termeille oman "kaanaankielisen" merkityksnsä.

• ...........
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Helluntailaiset itse ilmaoittavat luvuksi n. 45000. Se on alle 1% väestöstä, ei kahta. Luku on pysynyt lähes vakiona iät'ajat, eli herätys antaa odottaa.

• mc helluntai
        ........... kirjoitti:

Helluntailaiset itse ilmaoittavat luvuksi n. 45000. Se on alle 1% väestöstä, ei kahta. Luku on pysynyt lähes vakiona iät'ajat, eli herätys antaa odottaa.

--"Järjestön tunnusvärit ovat punainen ja kulta sekä tunnus "We are the people our parents warned us about" ("Me olemme ne, joista vanhempamme varoittivat meitä"). Bandidoksen logossa on meksikolainen mies sapeli ja pistooli kädessään sekä teksti Bandidos MC ja salmiakkikuviossa "1%"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Bandidos

Pitäisköhän helluntailaistenkin ruveta käyttämään tuota 1% merkkiä vaatteissaan?

• puhdas sydän, on "oikea israelilainen":

5. Moos. 33:3
      "Hän rakastaa KANSOJA; KAIKKI NIIDEN PYHÄT ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi."

Jumala siis rakastaa kaikkia kansoja sekä kaikkien kansojen pyhästi eläviä ihmisiä, eikä vain juutalaisia!

Psalmit 73
      1 "Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla on puhdas sydän."

Joh. 1:47
      "Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"

• Eroe

Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
        Matt.5:8

Tuo on Raamatun mielijakeita.

• Eroe kirjoitti:

Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
        Matt.5:8

Tuo on Raamatun mielijakeita.

puhtaalla sydämellä eikä lihan silmillä.

• Eroe

Jyväskylän seutuvilla oli 80-luvulla 10% väestöstä helluntailaisia, ja seurakunta oli palava.
      Olisiko maailmassa 10% uudestisyntyneitä taivaan kansalaisia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3622
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      2982
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      78
      2477
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2358
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2321
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2297
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2187
    8. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2173
    9. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      117
      2168
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2030
    Aihe