* "
Jeesus Ihmisen Poika!
22
574
Vastaukset
- muikkumies
täällä jotain ajateltavaa
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003;conference=1500000000000005;posting=22000000039778830Jeesus Ihmisen Poika aiheeseen kuuluu!
* Ylensin vaan Jeesuksen Jumalan paikalle,kun alla oleva otsikko alentaa Jeesusta.
* Vaikka Jeesus alensi itsensä, ei meidän tule Hän alentaa, vaan Hänen tulee yletä!
* On alentamista kirjoittaa Jumalan Poika/Ihmisen Poika pienellä alkukirjaimella. Siksi aloitin uuden aloituksen!
* En tässä itseäni, vaan Jeesusta koroitan. Kun kaikille ei ole vieläkään selvinnyt, että Jeesus on Jumala, Häntä vaan puhutellaan ja nimetään kuin tavallista Joosefin poikaa, vaikka on Jumalan Poika, on yhtä kuin Jumala!
juutalaiset, ja roomalaiset sotilaat yhdessä YLENSIVÄT RISTILLE:
Joh. 8:28
"Niin Jeesus sanoi heille: »Kun olette YLENTÄNEET Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.»"
Ihminen toimii YLENTÄMISESSÄÄN häpeällisesti, mutta Jumala korottaessaan Kunniallisesti:
Ap. t. 5:31
"Hänet on Jumala oikealla kädellänsä KOROTTANUT Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta".
Fil. 2:9
"Sentähden onkin Jumala hänet korkealle KOROTTANUT ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman", (siis kärsimisen ja kuolemisen tähden, ei lihallisen syntyperän tähden)
Hepr. 5:5
"Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";alkukirjaimella Ihmisen Poika, vaikka Jeesus alensi itsensä, ei meidän tule Häntä alentaa, Hän alesni itsensä meidän tähtemme, kyllä Hän on meille Jumala, Isälle Hän on Jumala, Pyhälle Hengelle Hän on Jumala, Jeesus on Jumala, ei ekivaari Jeesusken jumaluus katoa minnekkään,vaikka kuin halpana ja halveksittavasti Hänestä kirjoitat. Pilkkaat Jumalaa, alentamalla Jeesusken syntisen ihmisen tasolle.
* Hän antoi itsensä SYNTITEN käsiin, että viattomana, puhtaana, iankaikkisena Jumlana, voisi sovittaa syntimme. Ja sinun elämän tehtäväsi näkyy olevan murentaa mahdollismman matalaksi Hänen työnsä tähtemme, ja häväistä Jumalaa, alentamalla Jeesus Joosefin pojaksi.tuloaan Jumala, ja samassa asemassa kuin alas maailmaan tullessaan ja täältä lähtiessään.
* Ihmisen Poikana Jumala koroitti Hänen nimensä kaikkia muita nimiä korkeammalle.
* Jumalan Poikana Hän on ollut ikuisuusista Jumala. Isän kanssa saman vertainen. Niikuin myös Pyhä Henki! Kolmiyhteydessään, on aina ja iankaikkiseti ilman alkua ja ilman loppua täydellinen tosi Jumala kolmessa peroonassa, eivätkä koskaan ole erkaneet toisitaan, ei milloinkaan, sitä kolmiyhteyttä ei voi eroittaa seknniksikaan, eikä ole eroitettukaan.
* Kolmiyhteinen tosi YKSI Jumala on istunut valtaistuimellaan ainaisesti ja istuu iankaikkisuuksiin, jossa ei loppua ole! Teidökis taas, en väitä mitään, koksa ei tässä ole mitään vaihtehtija, mitä muka?
* Kutistaa Jeesus ja Jumala Joosefin pojaksi, niinkö?Mohikaani_27 kirjoitti:
alkukirjaimella Ihmisen Poika, vaikka Jeesus alensi itsensä, ei meidän tule Häntä alentaa, Hän alesni itsensä meidän tähtemme, kyllä Hän on meille Jumala, Isälle Hän on Jumala, Pyhälle Hengelle Hän on Jumala, Jeesus on Jumala, ei ekivaari Jeesusken jumaluus katoa minnekkään,vaikka kuin halpana ja halveksittavasti Hänestä kirjoitat. Pilkkaat Jumalaa, alentamalla Jeesusken syntisen ihmisen tasolle.
* Hän antoi itsensä SYNTITEN käsiin, että viattomana, puhtaana, iankaikkisena Jumlana, voisi sovittaa syntimme. Ja sinun elämän tehtäväsi näkyy olevan murentaa mahdollismman matalaksi Hänen työnsä tähtemme, ja häväistä Jumalaa, alentamalla Jeesus Joosefin pojaksi.Kaikelle muulle voi Jeesus Kristus Herra ja jumala olla mutta ei omalle Isälleen. Tämä on kumottavissa sillä, että Isä ei voi kutsua omaa poikaansa Herrakseen:
Matteus 22
41 "Ja fariseusten ollessa koolla Jeesus kysyi heiltä
42 sanoen: "Mitä arvelette Kristuksesta? Kenen poika hän on?" He sanoivat hänelle: "Daavidin".
43 Hän sanoi heille: "Kuinka sitten Daavid Hengessä kutsuu häntä Herraksi, sanoen:
44 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.
45 Jos siis Daavid kutsuu häntä Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?"ekivaari kirjoitti:
Kaikelle muulle voi Jeesus Kristus Herra ja jumala olla mutta ei omalle Isälleen. Tämä on kumottavissa sillä, että Isä ei voi kutsua omaa poikaansa Herrakseen:
Matteus 22
42 sanoen: "Mitä arvelette Kristuksesta? Kenen poika hän on?" He sanoivat hänelle: "Daavidin".
43 Hän sanoi heille: "Kuinka sitten Daavid Hengessä kutsuu häntä Herraksi, sanoen:
44 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.
45 Jos siis Daavid kutsuu häntä Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?"VT:SSA JUMALA AINUT PELASTAJA JA VAPAHTAJA.
UT:SSA JEESUS KRISTUS AINUT PELASTAJA JA VAPAHTAJA.
Oletko ekivaari lukenut hebrealaiskirjettä?
Siinä aivan selvästi Jumala sanoo Poikaa Jeesusta Jumalaksi.
Heb 1:7 "Ja enkeleistä hän (Isä Jumala) sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; MUTTA POJASTA: "JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Tässä Pojalla on valtakunta. Se on IKUINEN VALTAKUNTA. Poika on sen valtakunnan omistaja ja hallitsija. Mitä Jumala tekee? Onko Poika syrjäyttänyt Isä Jumalan? Eihän se mene yksiin 1 Kor 15:26-28 kanssa Jeesuksen alistamisesta Isän valtaan.
Onko Raamattu nyt ristiriitainen itsensä kanssa?
Kumpi hallitsee ikuisesti? Kenen valtakunnasta on kysymys? Onko Pojan valtakunta eri valtakunta kuin Isä Jumalan valtakunta? Eikö meidät uskovat ole siirretty juuri Pojan ikuiseen valtakuntaan;
Kol 1:13 "häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan POIKANSA VALTAKUNTAAN."
Entäs sitten tämä Raamatun totuus ja näennäinen ristiriita:
JUMALA ON AINOA PELASTAJA JA VAPAHTAJA VT:SSA:
Jes 43:3 "Sillä minä olen Herra, SINUN JUMALASI, Israelin Pyhä, sinun VAPAHTAJASI:"
11. "Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta PELASTAJAA, kuin minä."
JES 44:8 " Onko muuta Jumalaa kuin minä? Ei ole muuta PELASTUSKALLIOTA, minä en ketään tunne.
Jes 45:14-15 "Ainoastaan sinun tykönäsi on Jumala, ei ole toista, ei yhtään muuta jumalaa". Totisesti, sinä olet SALATTU JUMALA, sinä ISRAELIN JUMALA, sinä VAPAHTAJA."
Mutta, UT:SSA JEESUS KRISTUS ON AINUT PELASTAJA JA VAPAHTAJA:
Matt 1:21 "...nimi Jeesus, sillä hän on VAPAHTAVA KANSANSA heidän synneistänsä."
Tässä Jeesus on Vapahtaja. VT:ssa Jumala oli ainut OMAN KANSANSA Vapahtaja. Jeesus on vapahtava KANSANSA heidän synneistänsä. Jeesuksella on siis kansa jonka hän omistaa ja vapauttaa. Mikä tuo kansa on?
Jumalan kansa Israel. Tämä on varmastikin kiistaton totuus jota vastaan ei kukaan väitä.
Matteus jatkaa Jeesuksesta:
Matt 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: JUMALA MEIDÄN KANSAMME.
Jumala tuli kansansa luokse ihmiseksi pukeutuneena. Siis Israelin Jumala pukeutui lihaan.
"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan." (Joh 1:1,14,11).
VT "Psal 3:9 "HERRASSA ON PELASTUS; sinun siunauksesi tulkoon sinun kansallesi. Sela."
Apt 4:12 Jeesuksesta sanotaan: "Eikä ole PELASTUSTA YHDESSÄKÄÄN TOISESSA; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Jes 12:2 "Katso, JUMALA ON MINUN PELASTUKSENI; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, HÄN TULI MINULLE PELASTUKSEKSI."
1 Tim 1:15 "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että KRISTUS JEESUS ON TULLUT MAAILMAAN SYNTISIÄ PELASTAMAAN, joista minä olen suurin."
1 Kor 1:30 "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja LUNASTUKSEKSI,"
Kol 1:14 "HÄNESSÄ MEILLÄ ON LUNASTUS, syntien anteeksisaaminen,"
1 Kor 10:4 "ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se KALLIO OLI KRISTUS.
Vertaa Jes 44:8.
2 Sam 22:2 "HERRA, MINUN KALLIONI, linnani ja pelastajani!"
Psal 18:3 "HERRA, MINUN KALLIONI, LINNANI JA PELASTAJANI, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni."
Psal 19:15 "Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun KALLIONI JA LUNASTAJANI."
1 Kor 3:11 "Sillä muuta PERUSTUSTA ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus."
Kun vertaa näitä Raamatun jakeita toisiinsa tulee väistämättä siihen tulokseen että Jeesus täytyy olla VT:n Jumala joka pelastaa ja vapauttaa ihmisen synnistä.
Jeesus on siis Herra Jumala joka oli, joka on ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.jaikal kirjoitti:
VT:SSA JUMALA AINUT PELASTAJA JA VAPAHTAJA.
Heb 1:7 "Ja enkeleistä hän (Isä Jumala) sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; MUTTA POJASTA: "JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Tässä Pojalla on valtakunta. Se on IKUINEN VALTAKUNTA. Poika on sen valtakunnan omistaja ja hallitsija. Mitä Jumala tekee? Onko Poika syrjäyttänyt Isä Jumalan? Eihän se mene yksiin 1 Kor 15:26-28 kanssa Jeesuksen alistamisesta Isän valtaan.
Kumpi hallitsee ikuisesti? Kenen valtakunnasta on kysymys? Onko Pojan valtakunta eri valtakunta kuin Isä Jumalan valtakunta? Eikö meidät uskovat ole siirretty juuri Pojan ikuiseen valtakuntaan;
Kol 1:13 "häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan POIKANSA VALTAKUNTAAN."
Jes 43:3 "Sillä minä olen Herra, SINUN JUMALASI, Israelin Pyhä, sinun VAPAHTAJASI:"
JES 44:8 " Onko muuta Jumalaa kuin minä? Ei ole muuta PELASTUSKALLIOTA, minä en ketään tunne.
Jes 45:14-15 "Ainoastaan sinun tykönäsi on Jumala, ei ole toista, ei yhtään muuta jumalaa". Totisesti, sinä olet SALATTU JUMALA, sinä ISRAELIN JUMALA, sinä VAPAHTAJA."
Matt 1:21 "...nimi Jeesus, sillä hän on VAPAHTAVA KANSANSA heidän synneistänsä."
Tässä Jeesus on Vapahtaja. VT:ssa Jumala oli ainut OMAN KANSANSA Vapahtaja. Jeesus on vapahtava KANSANSA heidän synneistänsä. Jeesuksella on siis kansa jonka hän omistaa ja vapauttaa. Mikä tuo kansa on?
Jumalan kansa Israel. Tämä on varmastikin kiistaton totuus jota vastaan ei kukaan väitä.
Matt 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: JUMALA MEIDÄN KANSAMME.
Jumala tuli kansansa luokse ihmiseksi pukeutuneena. Siis Israelin Jumala pukeutui lihaan.
"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan." (Joh 1:1,14,11).
VT "Psal 3:9 "HERRASSA ON PELASTUS; sinun siunauksesi tulkoon sinun kansallesi. Sela."
Apt 4:12 Jeesuksesta sanotaan: "Eikä ole PELASTUSTA YHDESSÄKÄÄN TOISESSA; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Jes 12:2 "Katso, JUMALA ON MINUN PELASTUKSENI; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, HÄN TULI MINULLE PELASTUKSEKSI."
1 Tim 1:15 "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että KRISTUS JEESUS ON TULLUT MAAILMAAN SYNTISIÄ PELASTAMAAN, joista minä olen suurin."
1 Kor 1:30 "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja LUNASTUKSEKSI,"
1 Kor 10:4 "ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se KALLIO OLI KRISTUS.
Psal 18:3 "HERRA, MINUN KALLIONI, LINNANI JA PELASTAJANI, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni."
Psal 19:15 "Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun KALLIONI JA LUNASTAJANI."
1 Kor 3:11 "Sillä muuta PERUSTUSTA ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus."
Kun vertaa näitä Raamatun jakeita toisiinsa tulee väistämättä siihen tulokseen että Jeesus täytyy olla VT:n Jumala joka pelastaa ja vapauttaa ihmisen synnistä.
Jeesus on siis Herra Jumala joka oli, joka on ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.tarkastanut sen alkuperän Psalmista 45:7,8, niistä ilmenee että Isä Jumala on puhunut pojastaan jumalana samassa tarkoituksessa kuin Jeesus siitä opetti Joh.10,34,35 jakeissa, jonka mukaan Jumala kutsuu jumaliksi jokaista, jolle Jumalan sana on tullut. Myöhemmin vain kaikkia jumala- sanaan viittaavia sanoja on väärin alettu kirjoittaa isolla alkukirjaimella.
Psalmin 45:7,(8) jae osoittaa selvästi, että Hepr.1:8;ssa on kysymyksessä sellainen Jumala, jolla on yläpuolellaan vielä "totinen Jumala":
Psalmit 45
7 (45:8) "Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
Joh. 1:1, 1:18, ja Hepr.1:7,(8) jakeissa mainittu jumala on yksi Jumalan palvelija, joka tarvitsee Jumalan hoivaa ja tukea, koska on "Isän helmassa" tai "sylissä" oleva jumala:
Jesaja 42
1 "Katso, minun palvelijani, JOTA MINÄ TUEN, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa."- to...
jaikal kirjoitti:
VT:SSA JUMALA AINUT PELASTAJA JA VAPAHTAJA.
Jeesus on siis Herra Jumala joka oli, joka on ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.vastaan: juuri JHWH antaa anteeksi synnit ja pelastaa. Nyt yhtäkkiä hänet syrjäyttää joku jonka nimikin kuuluu suomennettuna "JHWH pelastaa"? Miten joku voi lukea kohdat joissa sanotaan että kukaan muu ei pelasta niin että ne tarkoittavat "joku muu pelastaa"?
VT nimenomaan sanoo että syntejä ei anna anteeksi kukaan muu kuin JHWH, monoteistisessa uskonnossa ei ole ketään tai mitään muuta tekijää. Kristinuskossa on kolme ja siitä ovatko kaikki jumalia kiistellään yhä, juutalaisuudessa tällainen kiista olisi täysin mahdoton. "Minä olen JHWH eikä muuta jumalaa ole." "Sinä(JHWH) annoit anteeksi kansasi synnit, pyyhit pois kaikki sen rikkomukset" Mohikaani_27 kirjoitti:
tuloaan Jumala, ja samassa asemassa kuin alas maailmaan tullessaan ja täältä lähtiessään.
* Ihmisen Poikana Jumala koroitti Hänen nimensä kaikkia muita nimiä korkeammalle.
* Jumalan Poikana Hän on ollut ikuisuusista Jumala. Isän kanssa saman vertainen. Niikuin myös Pyhä Henki! Kolmiyhteydessään, on aina ja iankaikkiseti ilman alkua ja ilman loppua täydellinen tosi Jumala kolmessa peroonassa, eivätkä koskaan ole erkaneet toisitaan, ei milloinkaan, sitä kolmiyhteyttä ei voi eroittaa seknniksikaan, eikä ole eroitettukaan.
* Kolmiyhteinen tosi YKSI Jumala on istunut valtaistuimellaan ainaisesti ja istuu iankaikkisuuksiin, jossa ei loppua ole! Teidökis taas, en väitä mitään, koksa ei tässä ole mitään vaihtehtija, mitä muka?
* Kutistaa Jeesus ja Jumala Joosefin pojaksi, niinkö?Mohikaani! Jeesus ei ole ollut koskaan Jumala, vaan osa Jumalaa, "hänen säteilynsä kirkkaus ja hänen olemuksensa kuva", sillä Jeesus on Jumalan sana, Jumalan ajatus, idea, aikomus, suunnitelma, jonka Isä Jumala aikanaan tulee toteuttamaan ja täyttämään. Kun se on tehty, alistetaan taas poikajumala täydellisesti Isän Jumalan valtaan, [1.Kor.15:27,28]!
ekivaari kirjoitti:
tarkastanut sen alkuperän Psalmista 45:7,8, niistä ilmenee että Isä Jumala on puhunut pojastaan jumalana samassa tarkoituksessa kuin Jeesus siitä opetti Joh.10,34,35 jakeissa, jonka mukaan Jumala kutsuu jumaliksi jokaista, jolle Jumalan sana on tullut. Myöhemmin vain kaikkia jumala- sanaan viittaavia sanoja on väärin alettu kirjoittaa isolla alkukirjaimella.
Psalmin 45:7,(8) jae osoittaa selvästi, että Hepr.1:8;ssa on kysymyksessä sellainen Jumala, jolla on yläpuolellaan vielä "totinen Jumala":
Psalmit 45
7 (45:8) "Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
Joh. 1:1, 1:18, ja Hepr.1:7,(8) jakeissa mainittu jumala on yksi Jumalan palvelija, joka tarvitsee Jumalan hoivaa ja tukea, koska on "Isän helmassa" tai "sylissä" oleva jumala:
Jesaja 42
1 "Katso, minun palvelijani, JOTA MINÄ TUEN, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.">>>Hepr.1:8;ssa on kysymyksessä sellainen Jumala, jolla on yläpuolellaan
vielä "totinen Jumala":- Hebreal. 1:
ekivaari kirjoitti:
Kaikelle muulle voi Jeesus Kristus Herra ja jumala olla mutta ei omalle Isälleen. Tämä on kumottavissa sillä, että Isä ei voi kutsua omaa poikaansa Herrakseen:
Matteus 22
45 Jos siis Daavid kutsuu häntä Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?"-
Katsotaan, mitä Isä Jumala sanoo Pojastaan:
"Minä olen oleva Hänen Isänsä, ja Hän on oleva minun Poikani"?... "Ja kumartakoot Häntä kaikki Jumalan enkelit." ... ...
"Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. .... ... "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja.
Hebr. 1:5-----
Isä sanoo, että Jeesus on Jumala ja Luoja!!!
Huomaa tuo ennen kuin enempää jatkat Jeesuksen alentamista.
- Hebreal. 1: kirjoitti:
-
Katsotaan, mitä Isä Jumala sanoo Pojastaan:
"Minä olen oleva Hänen Isänsä, ja Hän on oleva minun Poikani"?... "Ja kumartakoot Häntä kaikki Jumalan enkelit." ... ...
"Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. .... ... "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja.
Hebr. 1:5-----
Isä sanoo, että Jeesus on Jumala ja Luoja!!!
Huomaa tuo ennen kuin enempää jatkat Jeesuksen alentamista.
-lainattu Heprealaiskirjeeseen Psalmista 45:7,8 ja jae kahdeksan sanoo kysymyksessä olevan sellainen jumala, jolla on yläpuolellaan "Jumala ja Isä", eli "sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi"!
Tässä Isä voiteli pojan eikä päinvastoin ja:
Hepr. 7:7
"Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."
Mitäs tähän vastaat?jaikal kirjoitti:
>>>Hepr.1:8;ssa on kysymyksessä sellainen Jumala, jolla on yläpuolellaan
vielä "totinen Jumala":alkukielestä ehdottomasti väärin ja sotii Raamatun koko muuta yhtenäisyyttä vastaan.
Kyseinen jae puhuu sekä Isä Jumalasta, jonka tahtoa Jeesus tuli tekemään, ja jonka nimeä tuli tunnetuksi tekemään, eikä omaa tahtoansa ja nimeänsä, sillä Jeesus itse sanoi rukouksessaan Isälle:
Joh. 17:26
"Ja minä olen tehnyt SINUN NIMESI HEILLE TUNNETUKSI ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
Joh. 17:3 Jeesus sanoi Isän yksin olevan "totinen Jumala", ja 1. Joh.5:20 kirjoittaja on tarkoittanut sanoa, "Hän, jonka pojassa olemme, on totinen Jumala". Vain tällä tavalla ymmärrettynä tämä jae on yhtenäinen Jeesuksen opetusten kanssa!
Tämä jae on vääristetty ehkä tarkoituksella:
20 "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."ekivaari kirjoitti:
alkukielestä ehdottomasti väärin ja sotii Raamatun koko muuta yhtenäisyyttä vastaan.
Kyseinen jae puhuu sekä Isä Jumalasta, jonka tahtoa Jeesus tuli tekemään, ja jonka nimeä tuli tunnetuksi tekemään, eikä omaa tahtoansa ja nimeänsä, sillä Jeesus itse sanoi rukouksessaan Isälle:
Joh. 17:26
"Ja minä olen tehnyt SINUN NIMESI HEILLE TUNNETUKSI ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
Joh. 17:3 Jeesus sanoi Isän yksin olevan "totinen Jumala", ja 1. Joh.5:20 kirjoittaja on tarkoittanut sanoa, "Hän, jonka pojassa olemme, on totinen Jumala". Vain tällä tavalla ymmärrettynä tämä jae on yhtenäinen Jeesuksen opetusten kanssa!
Tämä jae on vääristetty ehkä tarkoituksella:
20 "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."et ymmärrä kolminaisuutta. Pelkäänpä etten minä kykene sitä sinulle opettamaan.
Ei sitä ole ihmiset minullekaan opettaneet vaan Pyhä Henki.
Katsoin Novumista kreikan alkukielen tekstin. Tuo jae kuuluu Sanatarkasti
Novumin mukaan:
"Ja tiedämme että Poika Jumalan on tullut ja on antanut meille ymärryksen,
että tuntisimme Totuudellisen, ja olemme Totuudellisessa, Pojassa hänen
Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja elämä iankaikkinen."
Tästä luemme että Jeesus on se Totuudellinen iankaikkinen Jumala.
Tämä pitää yhtä senkin Raamatun ilmoituksen kanssa että uskovat ovat
Kristuksessa Jeesuksessa. Ilmaisu "Kristuksessa" toistuu Raamatussa hyvin useasti.
Jeesuksen Jumaluus on Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa yhtäpitävä.
Jos Jeesus ei ole Jumala, Raamattu täytyisi kirjoittaa kokonaan uudestaan.
Niin suuresta asiasta on kysymys.
Et voi väittää 1 Joh 5:20 väärennetyksi tekemättä väkivaltaa Jumalan Sanalle.
Jos se on väärennetty, mikä sitten on oikeaa Jumalan Sanaa Raamatussa?
Sanaa kyseenalaistavalla opetuksella turmelet vilpittömien uskon.
Ihmisten, jotka eivät ole juurtuneet Kristukseen vaan joita heitellään
kaikenlaisissa opintuulissa ja eksytyksen kavalissa juonissa.
Sinulla on suuri vastuu tässä asiassa Jumalan edessä. Raamattu varottaa
ryhtymästä opettajaksi ilman Jumalan kutsua.
JEESUS ASETTAA SEURAKUNTAAN opettajia (Ef 4:7-16).
Ei niin että joku itse itsensä asettaa opettajan virkaan. Opettajan virka on
hengellinen virka joka on Jumalasta. Siihen virkaan ei pidä pyrkiä jos Jumala
ei ole siihen kutsunut.jaikal kirjoitti:
et ymmärrä kolminaisuutta. Pelkäänpä etten minä kykene sitä sinulle opettamaan.
Ei sitä ole ihmiset minullekaan opettaneet vaan Pyhä Henki.
Katsoin Novumista kreikan alkukielen tekstin. Tuo jae kuuluu Sanatarkasti
Novumin mukaan:
"Ja tiedämme että Poika Jumalan on tullut ja on antanut meille ymärryksen,
että tuntisimme Totuudellisen, ja olemme Totuudellisessa, Pojassa hänen
Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja elämä iankaikkinen."
Tästä luemme että Jeesus on se Totuudellinen iankaikkinen Jumala.
Tämä pitää yhtä senkin Raamatun ilmoituksen kanssa että uskovat ovat
Kristuksessa Jeesuksessa. Ilmaisu "Kristuksessa" toistuu Raamatussa hyvin useasti.
Jeesuksen Jumaluus on Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa yhtäpitävä.
Jos Jeesus ei ole Jumala, Raamattu täytyisi kirjoittaa kokonaan uudestaan.
Niin suuresta asiasta on kysymys.
Et voi väittää 1 Joh 5:20 väärennetyksi tekemättä väkivaltaa Jumalan Sanalle.
Jos se on väärennetty, mikä sitten on oikeaa Jumalan Sanaa Raamatussa?
Sanaa kyseenalaistavalla opetuksella turmelet vilpittömien uskon.
Ihmisten, jotka eivät ole juurtuneet Kristukseen vaan joita heitellään
kaikenlaisissa opintuulissa ja eksytyksen kavalissa juonissa.
Sinulla on suuri vastuu tässä asiassa Jumalan edessä. Raamattu varottaa
ryhtymästä opettajaksi ilman Jumalan kutsua.
JEESUS ASETTAA SEURAKUNTAAN opettajia (Ef 4:7-16).
Ei niin että joku itse itsensä asettaa opettajan virkaan. Opettajan virka on
hengellinen virka joka on Jumalasta. Siihen virkaan ei pidä pyrkiä jos Jumala
ei ole siihen kutsunut.kohdalleen. Teen tätä rakkaudesta Jumalaa ja hänen sanaansa kohtaan enkä ota vastaan maallista palkkaa, vaan teen tätä rakkaudesta.
Jumala ei ole luovuttanut eikä tule luovuttamaan omaa jumaluuttaan ja valtaistuintaan kenellekään toiselle ja on selvästi ilmoittanut että "Kunniaani en minä toiselle anna" [1.Kor.15:27] mutta tuota 1.Joh.5:20 jaetta epäillään muutenkin myöhemmin lisäillyksi ja muunnelluksi kolminaisuusoppiin sopivammaksi ja se tuollaisenaan sotii Raamatun muuta kontekstia ja Jeesuksen opetusta vastaan, joka sanoo Isästä:
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
Isä ja poika ovat kyllä yhtä, mutta eivät ole YKSI, sillä Jeesus kielsi itsestänsä tulleen ja sanoi tulleensa Isän lähettämänä.
Jumalalle riittää hyvin se, että tunnustamme Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi eikä Jumalaksi;
2.Johanneksen kirje:
1:9 "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika".
Jeesus ja apostolit opettivat ja vakuuttivat meillä olevan vain YKSI JUMALA ja nimesivät Isän "totiseksi Jumalaksi", niin minulla ei ole mitään syytä uskoa toisella tavalla.
1. Kor. 8:6
"niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Raamatussa 'ihmisen poika' = ihminen.
- Eroe
UT sanoo monessa paikassa, että Herran päivä tulee kuin varas. Ilmestyskirjassa se pomppaa kuin yllähtäin esille. Varmaan niin Jumala on tarkoittanutkin.
Kuinka moni meistä niin hyvistä hykyajan uskovista sallisi itseänsä verrata varkaaseen?
Jeesus salli.
Joskus tekisi mieli huutaa nykymeiningissä:
Te lihanne puolesta pyhät, varsinkin kaikenmaailman yksityisyrittäjiäen puulaakeissa ja ylistyskokoukissa.
Niissä juopottelu ei ole synti vaan se on heille alkoholiongelma. Uhkapeli on peliongelmaisen peliriippuvuus jne.- . Siunausta!.
Raamatullista uskoa ja oppia, jota pidätte esillä, on joidenkin vaikea niellä!
Helluntai-usko on vielä niin lähellä Raamatun opettamaa uskoa, että sen ylläpitäminen saa paholaisen voimat reagoimaan ja vastustamaan sitä.
Myös harhautuneet kuten esim. luterilaiset kokevat lapsikasteineen, etteivät helluntailaiset ota vastaan kritiikkiä, koska eivät ota vastaan muutosta raamatulliseen uskoonsa.
Oikeasta uskosta kiinni pitäminen tuntuu jopa ahdistavalta sellaisesta, joka ei ole hyväksynyt Jumalan tahtoa elämäänsä.
Ehdotus kaikille tämän palstan lukijoille, ja veljien hyvien kirjoitusten tutkijoille:
Ota tänä päivänä polvillasi Jumalan edessä vastaan rakkaus Totuuteen. 2 Tessal. 2:10-12.
Tee parannus kaikista synneistäsi!
Tee se Herran Jeesuksen Kristuksen Nimessä, joka kuoli ristillä veriuhrina sinun syntiesi edestä!
Jeesus tahtoo täyttää sinut Pyhällä Hengellä ja Tulella!
Sinulle, Eroen ym. veljien tekstien lukijalle henkilökohtaisesti Raamatun Sana:
Apt. 22:16.
Lue ja toimi!
.
Jeesuksen kutsuvan itseään Ihmisen Pojaksi juuri siitä syystä että Hän oli
enemmän kuin ihminen. Hän puhui ja käyttäytyi suuremmalla auktoriteetilla
kuin mikä kenelläkään ihmisellä koskaan on ollut (Matt 7:28-29).
Minun ei tavitse sanoa kenellekään että olen ihmisen poika. Se ei sanoisi
minusta yhtään mitään. Jokainen ymmärtää että kaikki ihmiset ovat ihmisen poikia
ja tyttäriä. Mutta, kun puhutaan Jeesuksesta,
on Ihmisen Poika käsite suurempi merkitykseltään.
Jeesus oli Ihmisen ja Jumalan Poika. Hän, Jumala, Henki pukeutui ihmisen
ruumiiseen. Koska synti oli tehty ihmisen lihassa, piti sovituskin suorittaa
ihmisen lihassa, ruumiissa. Tästä syystä ihmiseksi tullut Jumala ilmoitti
itsensä Ihmisen Poikana.
Jeesus iloitsi siitä että, Hän oli Ihmisen Poika ja Hän painotti tätä näkökohtaa.
Tätä eivät juutalaiset ymmärtäneet.
Luuk 10:21-25 "Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi:
"Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä
viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu
tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika
ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa." Ja hän kääntyi opetuslapsiinsa
erikseen ja sanoi: "Autuaat ovat ne silmät, jotka näkevät, mitä te näette.
Sillä minä sanon teille: monet profeetat ja kuninkaat ovat tahtoneet nähdä,
mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet."
Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä:
"Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
Jeesus tiesi tehtävänsä ihmiskunnan sovittajana nimenomaan Ihmisen Poikana.
"Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin ja he ristiinnaulitsevat ja tappavat Hänet"
(Matt 17:22-23, 26:45).
Koska vain Jumala voi pelastaa ja vapahtaa ihmisen hänen synneistä,
Jeesus oli myös Jumalan Poika. Hän oli Jumalasta lähtenyt ja tullut Vapahtaja,
Jumala lihassa. Tarvittiin siis Jumala ihmisen lihassa, Ihmisen Poika.- Nimetön
Nyt vaihdoin kaikki, nicin ja vaikka mitä.
Kokeillaan jos toimii. - poikalapsi
"IRT selvittää asiaa näin, ja tähän voi luottaa, kirjoittajat ovat erikoistuneet Raamatun tutkimiseen, ja kaikki tutkijat ovat henkilökohtaisessa uskoosa Jeesukseen, uudestisyntynietä."
Hahahahah! Et ole ennekään teologien tutkimuksiin luottanut, vaan omiin valheisiisi. Silppuilet isäsi Perkeleen opin mukaan täällä Raamattua, vaikka tiedät, mihin se tie vie sinut, toivottelija! Häpeä! Tee parannus ja lopeta helluntaisaastan levittely muka "totuutena".
KUKAAN ihminen ei synny kristinopin mukaan kuin kerran. Hindut syntyvät uudestaan. Olet siis hindu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1545354
- 1125308
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464982Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa302893Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252457- 432114
- 422049
- 231778
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na141544Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta101486