Ateistin "uskontunnustus"

Olen ateisti. Ateismi ei kuitenkaan määrittele millainen ihminen olen, uskonpuute jumaliin on vain pieni osa persoonallisuuttani. Ateismi ei ole minulle aate, ideologia tai uskonto. Minulla ei ole yli-ihmiskompleksia. En pidä itseäni "muita parempana ihmisenä". En vihaa enkä kiellä jumalia, en vain usko niiden olemassaoloon. En vihaa uskontoja, mutta joistakin niiden aiheuttamista lieveilmiöistä ja ahdasmielisistä uskovista (enkä ahdasmielisiä uskonnottomistakaan) en pidä, kuten en Suomen valtionkirkkosysteemistäkään. En ole keskivertokristittyä narsistisempi. En pelkää kuolemaa enkä heittäydy irstailuun ja juopotteluun "peittääkseni elämän tarkoituksettomuutta". Elämälläni on tarkoitus, se on rakastaa ystäviäni ja sukulaisiani ja nauttia elämästä niin kauan kuin sitä riittää.

Selvensikö yhtään?

23

887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aatami 87698687687687

tuohan oli sinun uskontunnustuksesi!

• herätetty

Valehtelet, todellakin TULET PELKÄÄMÄÄN sairauksia ja kuolemaa.... helppo se on nyt nuoruuden voimassa uhota rohkeuttaan...

t:kokemusta on.... invataksia ajaneena tiedän että kuoleman lähellä olevat vanhukset ovat todella pelokkaita.... elleivät usko Jeesukseen.

• Minä olen tavannut ihmisiä jotka pelkäävät jeesusta.
        Eikä mikään ihmekään. Kuka nyt haluaisi 2000 vuotta vanhan zombien kertomaan jotain sääntöjä joita rikkoessa joutuu ikuiseen kidutukseen? Kauhistuttavaa.

Onneksi ei itse tarvitse vaivata mieltään tuollaisilla :)

• gfhfdggbdfgbgf
        Today kirjoitti:

Minä olen tavannut ihmisiä jotka pelkäävät jeesusta.
        Eikä mikään ihmekään. Kuka nyt haluaisi 2000 vuotta vanhan zombien kertomaan jotain sääntöjä joita rikkoessa joutuu ikuiseen kidutukseen? Kauhistuttavaa.

Onneksi ei itse tarvitse vaivata mieltään tuollaisilla :)

Jeesuksen pelkääminen on merkki oman uskonsa kieltämisestä....

Jeesus ei ole zombie... hän on elossa vieläkin... eli siis maailman vanhin ihminenkin nykyään...

Kyllä joudut vaivaamaan mieltäsi.. varsinkin kun rukoilen päällesi Herran hengen... ja tulet heräämään unestasi ja alat julistamaan väkevästi Herran Valtakunnan tulemista.

amen,amen,amen.

• gfhfdggbdfgbgf kirjoitti:

Jeesus ei ole zombie... hän on elossa vieläkin... eli siis maailman vanhin ihminenkin nykyään...

Kyllä joudut vaivaamaan mieltäsi.. varsinkin kun rukoilen päällesi Herran hengen... ja tulet heräämään unestasi ja alat julistamaan väkevästi Herran Valtakunnan tulemista.

amen,amen,amen.

Kiits, tuli päivän parhaat naurut^^

• aSDAqwertdf
        Today kirjoitti:

Kiits, tuli päivän parhaat naurut^^

ihan oikeasti, rukoilin sulle "kirousta".... eli elämän pienet asiat alkavat kääntyä sua vastaan... kunnes älyät ottaa raamatun käteen ja avaat sen.... ja sitten saat kaikki anteeksi kun pyydät sitä Herralta...

amen,amen,amen.

• gfhfdggbdfgbgf kirjoitti:

amen,amen,amen.

Jeesus kuoli ja haudattiin, mutta nousi ylös kuolleista. Niin kuuluu uskontunnustus. Hän on siis elävä kuollut! UNDEAD! ZOMBIEEEE... RAAAWRRRRR!! Zombie ei ole sama kuin ihminen!

• Oletetaan, että noin kävisi. Asiassa on kuitenkin yksi mutta: jonkin asian irrationaalinen pelko ei tee siitä totta. Vaikka kuinka pelkäisin elämäni ehtoopuolella kuolemaa, se ei tee satukirjastasi sen todempaa. Ei ole olemassa mitään hyvää syytä olettaa minkään jumalan tai jumalien olevan olemassa eikä kuolemanpelko muuttaisi tätä tosiasiaa.

Sitä paitsi, väitätkö ettei perusteeton usko Allahiin voi tehdä yhtä onnellista todellisuudenkieltäjästä. Onko sen pakko olla juuri Jesse, yksi polyteistisen kristinuskon triangelijumaluuden jumalista. Miksei usko johonkin muista tuhansista jumalista voisi tyynnyttää kuolemanpelkoa?

• Peikkojen kaveri

Kun oli lapsi, siis alle kouluikäinen, pelkäsin kuolemaa. En ymmärtänyt tarkkaanottaen, mistä oli kyse, mutta oletin, että lapset eivät voi kuolla muuten, kuin tulipalossa tai karhun syömänä. Pelko näitä kuoleman aiheuttajia kohtaan oli sen verran todellinen, että joka ilta ennen nukkumaanmenoa mietin poistumistiet, ja mitä tavaroita ottaisin mukaan. Mahdollisten karhujen vuoksi muutin keskellä yötä mummoni luokse yläkertaan.

Elämänhalu on riippuvainen myös elinvoimasta. Harvoin sairastavana huomaan, että jo pelkkä flunssa vähentää elämänhalua. Itse olen nähnyt vanhoja ihmisiä, jotka ovat suhtautuneet aika tyynesti vanhuuteensa ja edesssään olevaan lähtöön. Uskovaisuutta en näissä ihmisissä huomannut, ja joistakin tiedän aivan varmasti, että eivät olleet uskovaisia. Aika monelle pahin kauhistus on se, että joutuu olemaan avuttomana vieraiden ihmisten ja kaikenmaailman laitteiden ja letkujen keskellä poissa omasta tutusta elinpiiristä ilman yksityisyyttä, jossa saisi luovuttaa ja nukahtaa kaikessa rauhassa viimeisen kerran. Mummoni, joka oli uskovainen, marisi ja kiukutteli koko sen 12 vuotta, jonka ehdin elää hänen kanssaan samassa kodissa.

• Olly
        aSDAqwertdf kirjoitti:

ihan oikeasti, rukoilin sulle "kirousta".... eli elämän pienet asiat alkavat kääntyä sua vastaan... kunnes älyät ottaa raamatun käteen ja avaat sen.... ja sitten saat kaikki anteeksi kun pyydät sitä Herralta...

amen,amen,amen.

Turha siis rukoilla :DDD

• aSDAqwertdf kirjoitti:

amen,amen,amen.

..pieleen. Nyt kun on kaikki asiat menneet harvinaisen hyvin :D

• Kiitos rehellisestä "uskontunnustuksestasi". Selvensi ainakin minulle joitakin kohtia.

• paljon keskenään puhuneet, mutta minulle on tullut kuva, että olet mukava kaveri. Ymmärrät, että ihmisillä voi olla erilaisia näkökantoja eivätkä ne tee heistä välttämättä pahoja.

Vielä tuosta narsismista. Luulen tietäväni, mistä ne syytökset johtuu. Kun tulee tunne, että joku tuputtaa omaa totuuttaan ainoana oikeana näkökulmana asioihin, niin silloin helposti rupeaa tuputtamaan omia näkemyksiään vastavuoroisesti. Sitähän on helppo tehdä varsinkin kun tietää olevansa oikeassa ja toisen väärässä. Toki ymmärrän että näet asian aivan samoin, siis koet olevasi oikeassa ja ateistien väärässä. Lisäksi monilla meistä ateisteista on tapana toisinaan 'pilkata' kristinuskon Jumalaa. Se ei johdu siitä että kapinoisimme Jumalaa vastaan. Eihän semmoista jonka ei usko olevan olemassa vastaan voi kapinoida. Itse asiassa pilkkaamme silloin uskovia ja heidän käsityksiään. Ei se tietenkään kovin kaunista käytöstä ole. Olen minäkin sitä harrastanut ja tulen varmaan harrastamaan jatkossakin.

• sanottuna
        Aatami9 kirjoitti:

paljon keskenään puhuneet, mutta minulle on tullut kuva, että olet mukava kaveri. Ymmärrät, että ihmisillä voi olla erilaisia näkökantoja eivätkä ne tee heistä välttämättä pahoja.

Vielä tuosta narsismista. Luulen tietäväni, mistä ne syytökset johtuu. Kun tulee tunne, että joku tuputtaa omaa totuuttaan ainoana oikeana näkökulmana asioihin, niin silloin helposti rupeaa tuputtamaan omia näkemyksiään vastavuoroisesti. Sitähän on helppo tehdä varsinkin kun tietää olevansa oikeassa ja toisen väärässä. Toki ymmärrän että näet asian aivan samoin, siis koet olevasi oikeassa ja ateistien väärässä. Lisäksi monilla meistä ateisteista on tapana toisinaan 'pilkata' kristinuskon Jumalaa. Se ei johdu siitä että kapinoisimme Jumalaa vastaan. Eihän semmoista jonka ei usko olevan olemassa vastaan voi kapinoida. Itse asiassa pilkkaamme silloin uskovia ja heidän käsityksiään. Ei se tietenkään kovin kaunista käytöstä ole. Olen minäkin sitä harrastanut ja tulen varmaan harrastamaan jatkossakin.

Näkökulmat on kokolailla selvillä, mutta joskus olisi mukava nähdä täällä aitoa pohdiskelua, jossa jätettäisiin sijaa myös sen omasta vastakkaisen teismin mahdollisuudelle. Eipä sellaista ole muistaakseni koskaan täällä näkynyt. Pelkureita kaikki tyynni.

• sanottuna kirjoitti:

Näkökulmat on kokolailla selvillä, mutta joskus olisi mukava nähdä täällä aitoa pohdiskelua, jossa jätettäisiin sijaa myös sen omasta vastakkaisen teismin mahdollisuudelle. Eipä sellaista ole muistaakseni koskaan täällä näkynyt. Pelkureita kaikki tyynni.

Onko tosiasioiden tunnustaminen pelkuruutta? Mainitut tosiasiat on siis, että yhdenkään jumalan olemassaolosta ei ole mitään todisteita. Lisäksi etsit pohdiskelijoita väärältä palstalta. Tämähän on ateismi-palsta, joten täällä on ateisteja. Ihmiset jotka jahkailee ja pähkäilee josko niitä jumalia vois olla olemassa vaikkei todisteita olekaan ovat agnostikkoja.

• Hemmo
        Aatami9 kirjoitti:

Onko tosiasioiden tunnustaminen pelkuruutta? Mainitut tosiasiat on siis, että yhdenkään jumalan olemassaolosta ei ole mitään todisteita. Lisäksi etsit pohdiskelijoita väärältä palstalta. Tämähän on ateismi-palsta, joten täällä on ateisteja. Ihmiset jotka jahkailee ja pähkäilee josko niitä jumalia vois olla olemassa vaikkei todisteita olekaan ovat agnostikkoja.

"Mainitut tosiasiat on siis, että yhdenkään jumalan olemassaolosta ei ole mitään todisteita."

Tai toisaalta, mikäli uskovaisten antamat todisteet jumalan olemassaolosta todistavat jumalan olevaksi, tulee samalla todistettua oleviksi ääretön määrä muita jumalia, koska nämä todisteet eivät päde vain yhteen jumalaan.

• Aatami9 kirjoitti:

paljon keskenään puhuneet, mutta minulle on tullut kuva, että olet mukava kaveri. Ymmärrät, että ihmisillä voi olla erilaisia näkökantoja eivätkä ne tee heistä välttämättä pahoja.

Minusta on hyvä ja avartavaa tutustua jonkun erillaisiin käsityksiin asioista. Minusta se auttaa ymmärtämään häntä paremmin.
        Ja kun ihmisiä ollaan puolin jos toisin välillä tunteet nousee pintaan ja tulee kirjoitettua pahasti. Mutta alan jo pikkuhiljaa huomaamaan ne trollit, ainakin pahimmat, ja jätän heidän kirjoittelut omaan arvoonsa.
        Tällä palstalla on tosi hyviä tyyppejä, joitte kans on mukava vaihella mielipiteitä.

• ------------

Lainaus:
      >>Olen ateisti. Ateismi ei kuitenkaan määrittele millainen ihminen olen, uskonpuute jumaliin on vain pieni osa persoonallisuuttani. Ateismi ei ole minulle aate, ideologia tai uskonto. Minulla ei ole yli-ihmiskompleksia. En pidä itseäni "muita parempana ihmisenä". En vihaa enkä kiellä jumalia, en vain usko niiden olemassaoloon. En vihaa uskontoja, mutta joistakin niiden aiheuttamista lieveilmiöistä ja ahdasmielisistä uskovista (enkä ahdasmielisiä uskonnottomistakaan) en pidä, kuten en Suomen valtionkirkkosysteemistäkään. En ole keskivertokristittyä narsistisempi. En pelkää kuolemaa enkä heittäydy irstailuun ja juopotteluun "peittääkseni elämän tarkoituksettomuutta". Elämälläni on tarkoitus, se on rakastaa ystäviäni ja sukulaisiani ja nauttia elämästä niin kauan kuin sitä riittää.

Selvensikö yhtään?>>

Tämä selventää ajatuksiasi paremmin:
      >>En usko kummituksiin, mörköihin, ufomiehiin, keijuihin, tonttuihin, kuolemanjälkeiseen elämään enkä mihinkään muuhunkaan yliluonnolliseen>>
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000039787649

Sanoit että et pidä ahdasmielisistä uskovista - etkä ahdasmielistä uskonnottomistakaan - mutta miksi et halua uskoa kuolemanjälkeisen elämän olemassaolon mahdollisuuteen - tai miksi et usko "ufomiehiin"?

Ufoalushavaintoja on tehty runsaasti ja on enemmän kuin todennäköistä, että suurta osaa niistä ohjaavat tämän planeetan ulkopuolelta peräisin olevat olennot.

Eikö ole myös mitä suurinta ahdasmielisyyttä sulkea ns yliluonnollisen todellisuuden olemassaolo pois uskomalla, että ns. yliluonnollista (kuolemanjälkeistä elämää, sielua, henkiolentoja yms) ei ole olemassa?

• Kuk regus susej

"Ufoalushavaintoja on tehty runsaasti ja on enemmän kuin todennäköistä, että suurta osaa niistä ohjaavat tämän planeetan ulkopuolelta peräisin olevat olennot."

Ei se niin ole.
        "Helppo yhtälö
        Kirjoittanut: katsokaapa 23.11.2008 klo 21.25

Kun tonttuja ei enää ole, mutta nyt meillä on ufoja. Arvatkaapa, että ketkä niillä ajelevat?"

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=1500000000000012&posting=220000000 39597263   

• Ufomiehiin en usko, koska niistä ei ole luotettavia todisteita. On höynähtäneiden anal probe-kertomuksia, Von Dänikenin huuhaata, tunnistamattomia valoilmiöitä taivaalla (sitähän UFO tarkoittaa). Paljon porua, vähän villoja. Jos ufomiehet todella vierailisivat keskuudessamme, siitä olisi pakostakin olemassa jotakin konkreettisempia todisteita.

Kuoleman jälkeisestä elämästä taas sanoisin, ettei kyse ole halustani. Aivoni ovat prosessoineet kaiken ulkomaailmasta saamansa tiedon ja tulleet johtopäätökseen, että ei ole mitään syytä olettaa kuolemanjälkeisen elämän olevan totta. En voisi niin uskoa, vaikka haluaisinkin. Kun en usko niin en usko. Jos se tekee minusta ahdasmielisen mielestäsi, niin kai minä sitten olen sinun määritelmäsi mukaan.

• Layth
        Aatami9 kirjoitti:

Ufomiehiin en usko, koska niistä ei ole luotettavia todisteita. On höynähtäneiden anal probe-kertomuksia, Von Dänikenin huuhaata, tunnistamattomia valoilmiöitä taivaalla (sitähän UFO tarkoittaa). Paljon porua, vähän villoja. Jos ufomiehet todella vierailisivat keskuudessamme, siitä olisi pakostakin olemassa jotakin konkreettisempia todisteita.

Kuoleman jälkeisestä elämästä taas sanoisin, ettei kyse ole halustani. Aivoni ovat prosessoineet kaiken ulkomaailmasta saamansa tiedon ja tulleet johtopäätökseen, että ei ole mitään syytä olettaa kuolemanjälkeisen elämän olevan totta. En voisi niin uskoa, vaikka haluaisinkin. Kun en usko niin en usko. Jos se tekee minusta ahdasmielisen mielestäsi, niin kai minä sitten olen sinun määritelmäsi mukaan.

Täytyykö sinun uskoaksesi siis itse henkilökohtaisesti nähdä "ufomiehiä"? Ne tosin saattavat hyvinkin olla geneettisen muuntelun tulosta, jostain salaisesta projektista.

Melko luotettavaa todistusaineistoa mielestäni on olemassa. Toki täytyy muistaa, että KAIKKI videot ja kuvat voivat olla feikkejä. Siis oikeasti, mikä tahansa mitä televisiosta tai muista medioista tulee, voidaan väärentää reaaliajassa niin hyvin ettei sitä pysty erottamaan "oikeasta." Ainoa keino yrittää arvioida jonkin materiaalin uskottavuutta on yrittää ymmärtää sen tekijöiden motiivia ja tavoitteita.

Secret Space 2:sta en nopeasti löytänyt kuin osissa (muutaman "complete" pätkän löysin, mutta ne olivat vain tunnin mittaisia ja tuossa on kuitenkin 2 tuntia materiaalia):
        1/4
        http://video.google.com/videoplay?docid=-3785038041682252442
        2/4
        http://video.google.com/videoplay?docid=-9002443469579937007
        3/4
        http://video.google.com/videoplay?docid=615540414603958232
        4/4
        http://video.google.com/videoplay?docid=4298614097605441165&hl=fi

Secret Space 1:
        http://video.google.com/videoplay?docid=1485155465058882626

William Cooperin luento on myös mielenkiintoista kuunneltavaa:
        http://video.google.com/videoplay?docid=-4574387786893863155

Kuoleman jälkeisestä elämästä on mahdotonta sanoa mitään varmaa, suuntaan tai toiseen, ennenkuin on ymmärretty, mikä ihminen on.
        Minä en usko, että olemme pelkästään näitä biologisia tietokoneita. Minä uskon, että meissä on biologisen tason lisäksi tai avulla mahdollisuus tietoisuuden/sielun/miksi-sitä-sitten-haluattekin-kutsua ilmenemiseen. Minä uskon, että tuo tietoisuus on korkeampitaajuista "henkistä" energiaa, jota on kaikkialla ja kaikessa. Uskon myös, että tuosta energiasta on mahdollista muodostaa "henkinen-ruumis", joka on riittävä tietoisuuden ylläpitämiseen. Eli uskon, että kuoleman jälkeinen elämä on täysin mahdollista.

• e.k.v

Vaikka kuinka yrittäisit hihulle kertoa että elämää on ilman jeesustakin niin so what?
      Keskiverto hihu ei moista ymmärrä kun heidän mielestään koko maailmankaikkeuden tarkoitus on vain ja ainoastaan palvoa heidän narsistis-sadistista jumalaansa.

Hyvää tekstiä, sääli että avg.hihu moisesta mitään tajua.

• voi käydä, mutta ajattelin yrittää. Ja ainakin Juhani1965 tuntui ymmärtävän, mitä ajoin takaa. Hän ei kyllä taida ollakaan hihu, vaan uskova.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3683
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      71
      3055
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      52
      2243
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      12
      1409
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      63
      1188
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      80
      1078
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      941
    8. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      23
      921
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      915
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      902
    Aihe