Hän synnytti Jumalan

Jeesuksessa on paljon neitsyt Marian luonnetta ja
näköä. Marian ja Jeesuksen usko on samaa uskoa.
Ei Maria tiennyt mitään miehestä eikä sapattisinetistä. Silti hän uskoki Herran sanan ja
niin hänestä tuli uskomme äiti. Jeesus on Herramme
ja Jumalamme äiti. Maria oli äiti erityisesti
apostoli Johannekselle:

Joh 19:25-27
25
Jeesuksen ristin luona seisoivat hänen äitinsä ja tämän sisar sekä Maria, Klopaksen vaimo, ja Magdalan Maria.
26
Kun Jeesus näki, että hänen äitinsä ja rakkain opetuslapsensa seisoivat siinä, hän sanoi äidilleen: "Nainen, tämä on poikasi!" [Joh. 13:23 ]
27
Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Tämä on äitisi!" Siitä hetkestä lähtien opetuslapsi piti huolta Jeesuksen äidistä.

Jeesus oli turvassa kriisin keskellä, ristillä.
Ristin juurella hän muistutti sellaisesta lähimmäisenrakkaudesta, mikä ei lakia lue.
Mooseksen leeviläinen pappeus sai väistyä ...

Hepr. 7:14
Kaikkihan tietävät, että meidän Herramme on noussut Juudan heimosta, eikä Mooses ole puhunut mitään sille kuuluvasta pappeudesta. [Ilm. 5:5]

Sakarias, Johannes Kastajan isä, profetoi sekä
Johanneksesta, että Jeesuksesta. Huomaa: tämä
vanhan liiton pappi ei enää puhu laintuntemisesta, vaan aivan uudenlaisesta tuntemuksesta!:

Luuk 1:77
Sinä johdat hänen kansansa tuntemaan pelastuksen, syntien anteeksiantamisen.
[Jer. 31:34; Luuk. 3:3]

PAPPI SAKARIAAN ENNUSTUSTAVA YLISTYS - Luuk 1:63-80

63 Sakarias pyysi kirjoitustaulun ja kirjoitti siihen: "Hänen nimensä on Johannes." Kaikki hämmästyivät.
64 Samalla hetkellä Sakarias sai puhekykynsä takaisin, ja hän puhkesi ylistämään Jumalaa.
65 Sillä seudulla joutuivat kaikki pelon valtaan, ja näistä tapahtumista puhuttiin laajalti koko Juudean vuoriseudulla.
66 Ne, jotka niistä kuulivat, painoivat kaiken mieleensä ja sanoivat: "Mikähän tästä lapsesta tulee?" Sillä Herran käsi oli hänen yllään.
Sakariaan kiitosvirsi

67 Sakarias, lapsen isä, täyttyi Pyhällä Hengellä ja puhui profeetallisin sanoin:
[Luuk. 1:41]
68 -- Ylistetty olkoon Herra, Israelin Jumala! Armossaan hän on katsonut kansansa puoleen
[Ps. 72:18 | Luuk. 7:16 | Ps. 130:7,8; Jes. 43:1]
69 ja valmistanut sille lunastuksen. Väkevän pelastajan hän on nostanut meille palvelijansa Daavidin suvusta, [1. Sam. 2:10; Ps. 132:17; Hes. 29:21]
70 niin kuin hän ikiajoista asti on luvannut pyhien profeettojensa suulla.
[Luuk. 24:25]
71 Hän on pelastanut meidät vihollistemme vallasta, kaikkien vihamiestemme käsistä.
[Ps. 106:10]

72 Hän on nyt osoittanut laupeutensa, uskollisuutensa isiämme kohtaan. Hän on pitänyt mielessään pyhän liittonsa, [1. Moos. 17:7; Ps. 105:8,9, 106:45; 1. Makk. 4:10]
73 valan, jonka hän isällemme Abrahamille vannoi. [1. Moos. 22:16,17; Hepr. 6:13,17]
74 Näin me saamme pelotta palvella häntä vihollisistamme vapaina,
[Hepr. 9:14]
75 pyhinä ja vanhurskaina hänen edessään kaikkina elämämme päivinä.
[Ef. 4:24]

76 Ja sinua, lapsi, kutsutaan Korkeimman profeetaksi. Sinä käyt Herran edellä ja raivaat hänelle tien.
[Matt. 11:9 | Mark. 1:2 ]
77 Sinä johdat hänen kansansa tuntemaan pelastuksen, syntien anteeksiantamisen.
[Jer. 31:34; Luuk. 3:3]
78 Näin meidän Jumalamme hyvyydessään armahtaa meitä: Korkeudesta saapuu luoksemme aamun koitto. [Mal. 3:20]
79 Se loistaa pimeydessä ja kuoleman varjossa eläville, se ohjaa jalkamme rauhan tielle.
[Jes. 9:1; Matt. 4:16 | Jes. 59:8]

80 Lapsi kasvoi ja vahvistui Hengessä. Hän oli autiomaassa siihen päivään saakka, jolloin hänen oli määrä astua Israelin eteen.
[Luuk. 2:40 | Luuk. 3:2]

Syntyi neitsyt Mariasta ...

Jes. 9:6
(9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
[Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

Shalom!

25

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veli Herrassa

      Luukas 1.

      33 Hän hallitsee Jaakobin sukua ikuisesti, hänen kuninkuudellaan ei ole loppua."
      [4. Moos. 24:17 | 1. Aik. 17:14; Dan. 7:14; Hepr. 1:8]
      34 Maria kysyi enkeliltä: "Miten se on mahdollista? Minähän olen koskematon."
      35 Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi.
      [Matt. 1:20]

      36 Ja tiedä tämä: Myös sukulaisesi Elisabet kantaa poikalasta, vaikka on jo vanha. Hän on jo kuudennella kuukaudella -- hän, jota on pidetty hedelmättömänä!
      [Luuk. 1:26]
      37 Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
      [Mark. 10:27 ]
      38 Silloin Maria sanoi: "Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit." Niin enkeli lähti hänen luotaan.

      Tämä on Herran Sanaa

    • Diana-ad-rem

      eräs kohta kirjoituksestasi.

      • Olihan Sakarias leeviläinen ja poikansa Johannes
        Kastaja luovutti pappeutensa Jeesukselle. Mutta
        Jeesus, Daavidin poika, ei unohda liittoaan leeviläisten kanssa.
        Tulee vielä tuhatvuotinen rauhanaika ...

        Jesaja 66:19-24
        19
        Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
        [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]
        20
        He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
        21
        Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
        22
        Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
        [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
        23
        Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
        [Sak. 14:16]
        24
        Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]


      • Diana-ad-rem
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Olihan Sakarias leeviläinen ja poikansa Johannes
        Kastaja luovutti pappeutensa Jeesukselle. Mutta
        Jeesus, Daavidin poika, ei unohda liittoaan leeviläisten kanssa.
        Tulee vielä tuhatvuotinen rauhanaika ...

        Jesaja 66:19-24
        19
        Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
        [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]
        20
        He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
        21
        Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
        22
        Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
        [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
        23
        Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
        [Sak. 14:16]
        24
        Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]


      • Tapelko keskenänne !!!
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Kun ateisti ja liberaaliteologi osuvat samalle
        areenalle ... siinä tanner tutisee!


      • ..Leeviläiset

        ..Absalomin kapinan aikana Absalomin puolelle menneet leevin papit jebusilaisten asemaan, alimman luokan työnrekijöiksi, teppeliorjiksi käytännössä, ja asetti pappi Saadokin ylimmän papin virkaan, joten leeviläinen pappeus loppui siihen. "Saadokin Pojat" olivat ylipappeina vielä Nasaretilaisen aikana ; heidän pappeutensa loppui Tituksen hävitettyä Temppelin v, -70. Psalmin kirjoituksen mukaan ;
        .."; Paimenia vastaan nousee Minun vihani, ja johtomiehiä Minä rankaisen; "
        -Pauluksen kirjoitukset eivät kaadu mihinkään leeviläisten mukana,raamatun ilmoitus on ihan selvä;


      • Leeviläisten kunnian
        ..Leeviläiset kirjoitti:

        ..Absalomin kapinan aikana Absalomin puolelle menneet leevin papit jebusilaisten asemaan, alimman luokan työnrekijöiksi, teppeliorjiksi käytännössä, ja asetti pappi Saadokin ylimmän papin virkaan, joten leeviläinen pappeus loppui siihen. "Saadokin Pojat" olivat ylipappeina vielä Nasaretilaisen aikana ; heidän pappeutensa loppui Tituksen hävitettyä Temppelin v, -70. Psalmin kirjoituksen mukaan ;
        .."; Paimenia vastaan nousee Minun vihani, ja johtomiehiä Minä rankaisen; "
        -Pauluksen kirjoitukset eivät kaadu mihinkään leeviläisten mukana,raamatun ilmoitus on ihan selvä;

        LEEVILÄISET (Leeviläisen Sadokin jälkeläiset)
        saavat ihanan armopalkan tulevassa rauhanajassa!

        Hes. 40:46
        Huone, jonka ovi on pohjoiseen, on alttaripalvelusta toimittavien pappien huone. Nämä papit ovat Sadokin jälkeläisiä, niitä leeviläisiä, jotka saavat tulla Herran eteen toimittamaan palvelusta." [1. Sam. 2:35 ]

        Hes. 43:19
        tulee sinun antaa sonni syntiuhriksi leeviläispapeille, jotka ovat Sadokin jälkeläisiä ja saavat tulla minun eteeni uhraamaan minulle -- näin sanoo Herra Jumala. [3. Moos. 4:3]

        Hes. 44:15
        "Mutta ne leeviläispapit, Sadokin jälkeläiset, jotka uskollisesti suorittivat palvelusta minun pyhäkössäni silloinkin, kun israelilaiset harhautuivat luotani, saavat tulla minun eteeni ja toimittaa pyhää palvelusta. He saavat seistä minun edessäni ja uhrata minulle rasvaa ja verta -- näin sanoo Herra Jumala. [1. Sam. 2:35 ]

        Hes. 48:11
        Tämä alue tulee pyhille papeille, Sadokin jälkeläisille, joiden isät suorittivat edessäni palvelusta eivätkä harhautuneet, niin kuin leeviläiset harhautuivat silloin kun Israel kulki harhaan. [1. Sam. 2:35 ]

        Tämä on sitä ihmeellistä jumalallista
        ennalleenasettamista.

        Sinun
        Eskatologi


    • hommissa :)

      Syntyykö tällaisia ilman leikkauksia?

      ## Jeesus on Herramme
      ja Jumalamme äiti. ##

      • loistaa

        Ethän sinä ateistiparka voi sitä ymmärtää, kun et ole uudestisyntynyt, etkä ole täyttynyt Pyhällä Hengellä.

        Kyllä Jeesus on myös Jumalalle ÄITI.


      • alex-kasi

        Jeesus on Herramme ja Jumalamme äiti. On kuitenkin aika hämärän peitossa mitä se Antillekaan tarkoittaa.


      • Valitan ... en v oi auttaa ...

        Ei uskoa noin vain oteta ...

        Oletko, muuten, irti miehesi laista, Diana.
        Tarkoitan sitä mooseslaisuuttasi ...

        2. Tess. 3:2
        ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

        Pelastaudu kurjista lakikiihkoilijoista!

        Ihmeellinen_Neuvonantaja


      • Jeesuksen ÄITI !!! !!! !!!
        loistaa kirjoitti:

        Ethän sinä ateistiparka voi sitä ymmärtää, kun et ole uudestisyntynyt, etkä ole täyttynyt Pyhällä Hengellä.

        Kyllä Jeesus on myös Jumalalle ÄITI.

        Luukas 1 ja hyvää Joulua !!! !!! !!!

        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Syntyi_neitsyt_Mariasta


      • Tunnustavat Hänet Isäkseen
        alex-kasi kirjoitti:

        Jeesus on Herramme ja Jumalamme äiti. On kuitenkin aika hämärän peitossa mitä se Antillekaan tarkoittaa.

        Ja Isä tunnustaa lapset omikseen, ei Mooseksen
        lapsiksi luule.

        Jes. 9:6
        (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
        [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

        Valoisaa adventtiaikaa jokaiselle lukijalle!


      • Sama koskee lipilaari alex-...
        Valitan ... en v oi auttaa ... kirjoitti:

        Ei uskoa noin vain oteta ...

        Oletko, muuten, irti miehesi laista, Diana.
        Tarkoitan sitä mooseslaisuuttasi ...

        2. Tess. 3:2
        ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

        Pelastaudu kurjista lakikiihkoilijoista!

        Ihmeellinen_Neuvonantaja

        Ette voi roikkua oikealla puolella olevan Jeesuksen
        käsivarressa ja yhtäaikaisesti vasemmalla puolella
        olevan Mooseksen talutettavina!!! Se on joko tai.

        Roomalaiskirje 7. luku - - valinnan paikka

        3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa.
        [Matt. 5:32]
        4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle.
        [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]

        5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle.
        [Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]
        6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.
        [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]

        "Valitkaa tänä päivänä, ketä tahdotte palvella!"


      • lukea
        Jeesuksen ÄITI !!! !!! !!! kirjoitti:

        Luukas 1 ja hyvää Joulua !!! !!! !!!

        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Syntyi_neitsyt_Mariasta

        Kyse on nyt siitä, että ONKO JEESUS JUMALAMME ÄITI :), kuten antti aloituksessaan yrittää väittää.

        Onko Maria koko kolmiyhteisen jumalan äiti, kun se kolmiyhteinen jumala nussi Mariaa?


      • okei....
        Tunnustavat Hänet Isäkseen kirjoitti:

        Ja Isä tunnustaa lapset omikseen, ei Mooseksen
        lapsiksi luule.

        Jes. 9:6
        (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
        [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

        Valoisaa adventtiaikaa jokaiselle lukijalle!

        Jeesus on siis jumalan äiti ja jumala on sinun isä... ymmärrätkö nyt, että jeesus on sinunkin isoäiti eli mummu :)


      • Tosi_uskova
        lukea kirjoitti:

        Kyse on nyt siitä, että ONKO JEESUS JUMALAMME ÄITI :), kuten antti aloituksessaan yrittää väittää.

        Onko Maria koko kolmiyhteisen jumalan äiti, kun se kolmiyhteinen jumala nussi Mariaa?

        Sillä kysymys ei ole Jeesuksesta äitinä (ha ha),
        vaan siitä kuka on meidän Isämme, jota rukoilemme.
        Mitä tulee Anttiin, niin hänhän toi julki Sanan
        totuuden, että Jeesuksen, "Ihmisen Pojan" äiti
        on neitsyt Maria ja Hänen Isänsä on itse Jumala,
        Pyhässä Hengessä.
        Veri tulee isän puolelta, eikä Jeesuksella ollut
        maallista siittäjää. Niinpä Jeesuksen veri on
        pyhää ja Häneen uskova voi taivaallista Isää
        rukoilla kuin parasta huoltajaansa.

        Jeesuksen äidin siis tiedämme ja Isän.
        Mutta sairasta on heittää ilmaan kysymys,
        onko Jeesus Jumalamme äiti. Sillä Maria on
        Jumalamme äiti ihmisydyen puolelta.

        Mutta koska adventismi ei hyväksy Jeesuksen
        jumaluutta, a-teologit kiemurtelevat ulos
        asiallisista kysymyksistä. Tiedämme kuka on
        adventismin äiti ja mistä isästä adventismi on!


      • Lähimmäisenrakkaus
        okei.... kirjoitti:

        Jeesus on siis jumalan äiti ja jumala on sinun isä... ymmärrätkö nyt, että jeesus on sinunkin isoäiti eli mummu :)

        Kun Jumalan Henki koskettaa meitä, emme enää odota
        Jeesusta vieraaksemme, vaan ymmärrämme, että
        kanssaihmisessämme Jeesus ilmestyy meille.


        Mark. 3:33
        Mutta Jeesus vastasi heille: "Kuka on äitini? Ketkä ovat veljiäni?"

        Mark. 3:34
        Hän katsoi ihmisiin, joita istui joka puolella hänen ympärillään, ja sanoi: "Tässä ovat minun äitini ja veljeni.

        Mark. 3:35
        Se, joka tekee Jumalan tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

        Luuk. 8:21
        Mutta hän vastasi: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja tekevät sen mukaan." [Luuk. 11:28]

        Mutta älä luulekaan, sinä mieletön, että olisit
        Jeesuksen ISÄ, kun teet Jumalan tahdon.
        Minun Herrani ja minun Jumalani äiti saat
        kernaasti olla, jos tottelet Jeesuksen rakkaus-
        käskyä.


      • höpinää
        Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        Kun Jumalan Henki koskettaa meitä, emme enää odota
        Jeesusta vieraaksemme, vaan ymmärrämme, että
        kanssaihmisessämme Jeesus ilmestyy meille.


        Mark. 3:33
        Mutta Jeesus vastasi heille: "Kuka on äitini? Ketkä ovat veljiäni?"

        Mark. 3:34
        Hän katsoi ihmisiin, joita istui joka puolella hänen ympärillään, ja sanoi: "Tässä ovat minun äitini ja veljeni.

        Mark. 3:35
        Se, joka tekee Jumalan tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

        Luuk. 8:21
        Mutta hän vastasi: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja tekevät sen mukaan." [Luuk. 11:28]

        Mutta älä luulekaan, sinä mieletön, että olisit
        Jeesuksen ISÄ, kun teet Jumalan tahdon.
        Minun Herrani ja minun Jumalani äiti saat
        kernaasti olla, jos tottelet Jeesuksen rakkaus-
        käskyä.

        Kiva, että jeesus on sinunkin mummusi ja jumalasi äiti :)


      • Ei AVK valehtele lukijoille
        höpinää kirjoitti:

        Kiva, että jeesus on sinunkin mummusi ja jumalasi äiti :)

        Joh. 19:26
        Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"

        Joh 19:27 Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa.

        Jeesus loi vertaistuen todellisuutena ja käsitteenä!


    • anti-kristitty

      Taas kerran kristityt vauhdissa ja raamattua "tulkitsemassa" korvaten raamatun heprealaisen yksipersoonaisen monoteismin apostolit korvanneiden kirkkoisien aikana kehitetyllä katolisella kristinuskolla uskotellen itselleen ja muille, että jälkeenpäin kehitetyt ja alkuperäiset apostoliset opit korvanneet alkuperäisen ja että raamatun ainoa todellinen Jumala onkin alusta lähtien ollut ei-persoonallinen kolmen erillisen jumalolennon kolmiyhteisyyden käsittämätön ja järjenvastainen mysteeri eikä se yksi ainoa persoona, joka sanansaattajiensa kautta ilmoitti yksin olevansa se persoona, jota voidaan kutsua todelliseksi Jumalaksi sanan tosimmassa merkityksessä.

      • Ateistien palstalla vai?

        Mutta tämän palstan lähtökohta on se, että ehdoitta
        uskotaan Raamattu!!!


      • anti-kristitty
        Ateistien palstalla vai? kirjoitti:

        Mutta tämän palstan lähtökohta on se, että ehdoitta
        uskotaan Raamattu!!!

        Mitä sinä mistään tiedät...

        Kuules... en halua kuulla sanaakaan raamattuun uskomisesta tai uskoni aitoudesta sellaiselta henkilöltä, jolle tärkeintä raamatussa ei ole se, mitä raamattu itse sanoo itsestään, vaan se, miten kirkko ja kirkkoperinne käskee sitä lukea.

        Minulle raamattu on ihmisten kehittämiä "kristillisiä perinteitä" tärkeämpi. Tule inisemään minulle sitten kun itse voit sanoa, että mitä raamattu itse sanoo ilman kirkon tulkinta-apua on sinulle on tärkeämpää kuin se, mitä kirkkokuntasi palkkaamat pastorit sanovat sen sanovan.

        Uskot ehdoitta sen mitä raamattu sanoo? Onko Jeesus juutalainen vai ei? Raamattu todistaa sen puolesta ja kristittyjen opetus kieltää sen.

        Onko Jahve eli Isä ainoa tosi Jumala vai ei? Raamattu sanoo niin ja taas kristityt opettavat päinvastaista.

        Jeesus ei opettanut mitään kolmijumalaista mysteeriuskontoa niinkuin kristityt tekevät.


    • anti-kristitty

      Missä kohdassa raamattu muka sanoo, että Maria synnytti itse Jumalan eli Isä Jahven? Minä kun löydän vain sellaisia tekstejä, joissa sanotaan hänen synnyttäneen itse Jumalan lähettäneen Herra Messiaan, joka on Jumalan poika eikä Jumala itse.

    • ideneb

      " tänäpäivänä minä sinut synnytin"...niin Hän ei tarkoittanut Jeesuksen syntymistä yli 2000v sitten!

      Sanoihan Jeesus: " Ennenkuin Aabraham syntyi ,olen minä ollut"

      Jos on ollut, niin tokihan hän on syntynyt, että on päässyt olemaan!

      Jeesus sanoi ristillä: " Vaimo" katso Poikasi"

      " Seurakuntani" katso sinun Pääsi" Kristus on vaimon pää!
      Poika sanoi: " Ellette te usko minua siksi joka minä olen, te kuolette synteihinne"

      Seurakunnan, eli vaimon, tulee katsoa ristiinnaulittuun Kristukseen, muutoin ei hyvää siitä seuraa!

      Johannes tosin otti Marian luokseen, kun ei tajunnut mitä Jeesus tarkoitti!

      Kun Jeesus puhuu, Hänellä on iankaikkisen elämän sanat, ellette syö hänen lihaansa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole osuutta Kristukseen!

      Sen tähden " vaimo , katso Poikasi"

      Jos Vaimo onkin " nainen" ,niin se merkitsee että hän on " naikkonen" ei puhdas nainen!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe