Olen päälle nelikymppinen nainen ja oireeni alkoivat noin vuosi sitten. Oikean kylkikaaren alle muodostuu paineen tunne ja se pahenee iltaa kohden kun tullut syötyä kaikenlaista. Odottelen paksusuolentähystystä,jonne joudun jonottamaan n.puoli vuotta.Ultraäänitutkimus on tehty, eikä siinä todettu mitään sen kummenpaa, maksa oli hieman rasvoittunut,mikä ei kuulemma tässä tapauksessa ole hälyyttävää.Asia vaivaa minua toden teolla ja haluaisinkin tietää onko jollakin ollut vastaavia oireita ja miten niitä on sitten hoidettu ?
Paineen tunne oikean kylkikaaren alla.
7
3713
Vastaukset
- R.potilas
Ei tuu muuta mieleen kuin palleatyrä ja refluksia.
Itselläni on nuo kummatkin ja en voi välillä nukkua ollenkaan oikealla kyljellä, kun palleatyrä painaa.
Olin tähystyksessä joskus 2004 tai 2005 keväällä ja sairaalassa todettiin nuo.- sama tilanne
Odottelen tässä mielenkiinnolla vastauksia. Maksan rasvoittumista ei todettu, mutta tuopaineen tunne..
R.potilaalle: miten refluksi liittyy ko. oireeseen? - kipuilu
Minulla on ummetusvaivaa ja kaikkea kivaa siihen liittyvää. Nyt on tullut uutena juttuna yöllä tuntuva kipu. Se tuntuu paksusuolen alkupäästä suorana viivana ylöspäin n. navan korkeudelle asti. Kipein kohta on navan korkeudella. Herään uein aamulla ennen aikojani siihen, mutta kipu häviää, kun nousen ylös. Tuntuu, kuin paksusuoli olisi kipeä?! Voiko näin olla? Kertokaa ihmeessä, jos tuttu vaiva.
- minä.,.,,,
kipuilu kirjoitti:
Minulla on ummetusvaivaa ja kaikkea kivaa siihen liittyvää. Nyt on tullut uutena juttuna yöllä tuntuva kipu. Se tuntuu paksusuolen alkupäästä suorana viivana ylöspäin n. navan korkeudelle asti. Kipein kohta on navan korkeudella. Herään uein aamulla ennen aikojani siihen, mutta kipu häviää, kun nousen ylös. Tuntuu, kuin paksusuoli olisi kipeä?! Voiko näin olla? Kertokaa ihmeessä, jos tuttu vaiva.
Mulla on ollut aivan samanlaista paineentunnetta kesästä asti. Aamulla se ei tunnu, mutta päivän kuluessa paineen tunne alkaa juuri siinä oikean kylkikaaren kohdalla, joskus se säteilee selkäänkin.Istuessa esim. sohvalla tätyy oikein hakea asento, missä se ei tunnu.Se auttaa,jos on vasemmalla kyljellä.Mulle tehtiin viime viikolla sekä paksusuolen että vatsalaukun tähystys. Refluksitauti todettiin ja myös palleatyrä sieltä löytyi.Ylävatsan ultra tehtiin myös,siinä ei ollut mitään mainittavaa.
- R.potilas
sama tilanne kirjoitti:
Odottelen tässä mielenkiinnolla vastauksia. Maksan rasvoittumista ei todettu, mutta tuopaineen tunne..
R.potilaalle: miten refluksi liittyy ko. oireeseen?Miten sen kertoisin....
Minulla mahaportti on pallaeatyrän vuoksi liian löysä, näin happoja nousee helposti ylös. Siksi onkin tärkeää, että ruuan jälkeen ei pitäisi rehkiä eikä illalla syödä mitään, ettei yöllä nouse hapot kurkkuun tai mene henkeen.
Olenkin pyrkinyt siihen että istun hyvin ja etten syö illalla mitään. - R.potilas
minä.,.,,, kirjoitti:
Mulla on ollut aivan samanlaista paineentunnetta kesästä asti. Aamulla se ei tunnu, mutta päivän kuluessa paineen tunne alkaa juuri siinä oikean kylkikaaren kohdalla, joskus se säteilee selkäänkin.Istuessa esim. sohvalla tätyy oikein hakea asento, missä se ei tunnu.Se auttaa,jos on vasemmalla kyljellä.Mulle tehtiin viime viikolla sekä paksusuolen että vatsalaukun tähystys. Refluksitauti todettiin ja myös palleatyrä sieltä löytyi.Ylävatsan ultra tehtiin myös,siinä ei ollut mitään mainittavaa.
"...joskus se säteilee selkäänkin. Istuessa esim. sohvalla tätyy oikein hakea asento, missä se ei tunnu. Se auttaa, jos on vasemmalla kyljellä."
Sama minulla.
"Refluksitauti todettiin ja myös palleatyrä sieltä löytyi. Ylävatsan ultra tehtiin myös, siinä ei ollut mitään mainittavaa."
Minä kans jouduin käväsemään lisäksi ultrassa eikä minullakaan mitään mainittavaa. - Nimetön
R.potilas kirjoitti:
"...joskus se säteilee selkäänkin. Istuessa esim. sohvalla tätyy oikein hakea asento, missä se ei tunnu. Se auttaa, jos on vasemmalla kyljellä."
Sama minulla.
"Refluksitauti todettiin ja myös palleatyrä sieltä löytyi. Ylävatsan ultra tehtiin myös, siinä ei ollut mitään mainittavaa."
Minä kans jouduin käväsemään lisäksi ultrassa eikä minullakaan mitään mainittavaa.Luin siitä,että sappivaivat voivat myös oireilla näin. Sain viimeksi reseptin Litalginia. Onko kukaan kokeillut? ( pitäisi auttaa jos on jotain häikkää sapessa) Itse kokeilen ensin onko mitään apua vatsakalvoa suojaavista lääkkeistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789