Pahan karkoitus

bolgrad**

Tunnetteko tyypin: Kylähullu, äkäinen ukko pergele tai joka nurkkaan nokkansa työntävä vanha piika pippurinen?

Sellainen pilkun viilaaja ja ilkeä ihminen saa osakseen vaan pelkoa ja vihaa.

Mitä ja missä se vaikuttaa?

Viha kasvattaa vihaa.

Mitä jos joku muuttaisi sellaisen ihmisen naapuriin ja yrittäisi oikein tosissaan saada tästä ihmisestä ystävän?

Mitä tuumaisi tuo kärttyinen mies tai nainen, kun saisi naapurilta joululahjan, kutsun teelle, paljon ystävällisiä sanoja ja kehuja?

Muuttuisiko hän?

Mitä jos yhtääkkiä tosi moni sanoisi hymyillen hei ja kehuisi jostain?

Sitten tulee tämä toinen, todella erikoinen kysymys:

Mitä jos annamme Paholaiselle anteeksi? Jos ajattelemme häntäkin lämmöllä. Ajattelisimme, että hän oli vajaavainen ja teki väärin, mutta on syntinsä kärsinyt ja ansaitsee anteeksiannon ja ehkä jopa rakkautta?

Olisiko paha enään paha?

32

1268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sappua

Jos ihminen ei jaksa olla rakkausmyönteinen, hän on kuin imupaperi joka vetää ympäriltään kaiken pahan levittäen sitä kaikkiin keiden kanssa on tekemisissä.

• ajattelekaan

lyöväsi kättä paholaisen kanssa! Sehän ilostuu kun saa kiedottua ihmisen valtaansa. Annetaan vaan Jumalan hoitaa paholainen enkeleineen.

Mitä sitten ilkeisiin ihmisiin tulee, kyllä hyvyys murtaa ilkeyttä, vaikka jotkut ihmiset ovat niin katkeroituneita, että he voivat jopa suuttua ystävällisyyden osoituksista. Mutta aina kannattaa suhtautua toisiin ystävällisyydellä, oli vastassa mitä tahansa.

• Aritta

Jumalan tahdon mukaan ja myös Jeesuksen oppien mukaan kun pystyy antamaan saatanalle anteeksi ja rakastamaan tätä.

Se on oikeaa rakkautta.

Vaikka saatanaa nyt ei ole oikeasti olemassakaan mutta symbolisesti siis.

• bolgrad**

Jos ns. Saatana saa osakseen myötätuntoa ja jopa rakkautta, mitä hän siitä hyötyisi?

Eikö pahuudella ole tarkoitus saada pahaa aikaan?

Mitä Saatana oikeasti tekisi, jos me ihmiset annettaisiin hänelle anteeksi? En tiedä saatanan pahuudesta kuin sen, että hän lankesi, vietteli Eevan ja Aatamin ja vastusti jossain asioissa Jumalaa. Jos nyt ihmiset pyytäisi Jumalalta armahtamaan Saatanan ja antaisi anteeksi, että hän sai niin paljon pahaa aikaan... niin mitä tapahtuu?

Ehkä anteeksi anto kuuluukin meille ihmisille, ei Jumalalle?

Ei meidän tarvi Saatanaa palvoa, tai vaihtaa Jumalasta piruun, vaan antaa yksinkertaisesti anteeksi.

Todella vaikeaa, vai mitä? Olemmehan saaneet kärsiä synnytyskivuista ja sairauksista ym.

Mutta en minä Saatanaa pahana näe, vaan erehtyväisenä, siis ihmismäisenä olentona jolta puuttui Jumalallisuus (viisaus) Eikä minulla ole valtaa häntä tuomita tai syyttää.

Mutta tuskin paholainen ilostuu, jos minä ajattelen hänestä, että hänkin on ansainnut paluulipun Jumalan luo. Etenkään, jos hän haluaa olla ikuisesti paha.

• 'kirjuri'
        bolgrad** kirjoitti:

Jos ns. Saatana saa osakseen myötätuntoa ja jopa rakkautta, mitä hän siitä hyötyisi?

Mitä Saatana oikeasti tekisi, jos me ihmiset annettaisiin hänelle anteeksi? En tiedä saatanan pahuudesta kuin sen, että hän lankesi, vietteli Eevan ja Aatamin ja vastusti jossain asioissa Jumalaa. Jos nyt ihmiset pyytäisi Jumalalta armahtamaan Saatanan ja antaisi anteeksi, että hän sai niin paljon pahaa aikaan... niin mitä tapahtuu?

Ei meidän tarvi Saatanaa palvoa, tai vaihtaa Jumalasta piruun, vaan antaa yksinkertaisesti anteeksi.

Todella vaikeaa, vai mitä? Olemmehan saaneet kärsiä synnytyskivuista ja sairauksista ym.

Mutta en minä Saatanaa pahana näe, vaan erehtyväisenä, siis ihmismäisenä olentona jolta puuttui Jumalallisuus (viisaus) Eikä minulla ole valtaa häntä tuomita tai syyttää.

Mutta tuskin paholainen ilostuu, jos minä ajattelen hänestä, että hänkin on ansainnut paluulipun Jumalan luo. Etenkään, jos hän haluaa olla ikuisesti paha.

**Mitä Saatana oikeasti tekisi, jos me ihmiset annettaisiin hänelle anteeksi? En tiedä saatanan pahuudesta kuin sen, että hän lankesi, vietteli Eevan ja Aatamin ja vastusti jossain asioissa Jumalaa. Jos nyt ihmiset pyytäisi Jumalalta armahtamaan Saatanan ja antaisi anteeksi, että hän sai niin paljon pahaa aikaan... niin mitä tapahtuu? *

Enpä ole moista filosofointia ennen nähnyt, mutta kaikkea sitä näköjään löytyy. Saatana, Jumalan ykkösvihollinen, hänellekö IHMINEN voisi antaa anteeksi, kun ei Jumalakaan anna.

Jumala on korkein. Hän tietää KAIKEN saatanasta, ihan niinkuin meistä ihmisistäkin. Hän tietää, ettei ihmisestä, itsessään, löydy mitään hyvää.
        Ellei Jumala saa vaikuttaa ihmisessä, on ihminen TÄYSIN paha.

Tämä maailma on saatanan hallussa. Hän hallitsee täällä, kunnes heitetään tuliseen järveen. Tavalla tai toisella ihminen palvelee saatanaa eli epäjumalia, ellei usko Jeesukseen ja ota vastaan Hänen uhriaan ihmisten syntien sovituksena.

Tuon kaiken näkee maailman tilanteesta tänään ja ihmisten arvoista ja käyttäytymisestä, jos vähääkään kuuntelee ja katselee uutisia.

Jeesus tulee aivan pian takaisin, noutamaan seurakuntansa/'morsiamensa'. Meidän tulee valvoa,
        ettei käy, kuten viiden tyhmän neitsyen. He jäivät oven ulkopuolelle, kun muut riemuitsivat hääjuhlissa.

• tehtävä
        bolgrad** kirjoitti:

"Jos ns. Saatana saa osakseen myötätuntoa ja jopa rakkautta, mitä hän siitä hyötyisi?"

Ei saatanasta hyvää tule, vaikka ihminen sille anteeksi antoa Jumalalta anoisikin ja vaikka se saisi myötätuntoa ja rakkautta. Se on läpeensä paha ja sellaiseksi jää. Ei ole ihmisen tehtävä ruveta saatanan olemassaoloa mestaroimaan ja muuttamaan! Meille riittää että elämme täällä ihmisenä ihmisten joukossa, Jumala hoitaa muut olennot ja niiden kohtalot. Ei meitä ole käsketty anteeksi antamaan saatanalle vaan toisille ihmisille.

Jumalalla on pahuudelle ratkaisu, ei ihmisellä, joka ei oman pahuutensa tähden kykene kenenkään toisen olennon pahuutta ratkaisemaan. Jumala ratkaisi ihmisen pahuuden ongelman lähettämällä Jeesuksen, mutta saatanan ongelmaan Hänellä on toisenlainen ratkaisu: tulijärvi. Ei pikku-ihminen omalla rajoittuneella pikku järjellään hallitse anteeksiantoa ja rakkautta muka asettumalla Jumalan asemaan antamaan saatanalle anteeksi ja rakastamaan tämä hyväksi. Aivan mahdoton tehtävä.

Saatana haluaa niin monta ihmistä omakseen kuin mahdollista, sillä ei ole sääliä tai muitakaan positiivisia tunteita ihmistä kohtaan. Vain vihaa, vihaa Jumalaa ja Hänen luomaansa ihmistä kohtaan. Tunnet varmaan joskus kateutta. Korota mielessäsi tuo kateus triljoonaan potenssiin, niin saat kuvan siitä kateudesta, jota saatana tuntee ihmisen mahdollisuudesta päästä Jumalan luo, joka siltä itseltään on evätty ikiajoiksi.

Ei kannata uhrata energiaansa saatanan ajattelemiseen.

• bolgrad**
        'kirjuri' kirjoitti:

**Mitä Saatana oikeasti tekisi, jos me ihmiset annettaisiin hänelle anteeksi? En tiedä saatanan pahuudesta kuin sen, että hän lankesi, vietteli Eevan ja Aatamin ja vastusti jossain asioissa Jumalaa. Jos nyt ihmiset pyytäisi Jumalalta armahtamaan Saatanan ja antaisi anteeksi, että hän sai niin paljon pahaa aikaan... niin mitä tapahtuu? *

Enpä ole moista filosofointia ennen nähnyt, mutta kaikkea sitä näköjään löytyy. Saatana, Jumalan ykkösvihollinen, hänellekö IHMINEN voisi antaa anteeksi, kun ei Jumalakaan anna.

Jumala on korkein. Hän tietää KAIKEN saatanasta, ihan niinkuin meistä ihmisistäkin. Hän tietää, ettei ihmisestä, itsessään, löydy mitään hyvää.

Tämä maailma on saatanan hallussa. Hän hallitsee täällä, kunnes heitetään tuliseen järveen. Tavalla tai toisella ihminen palvelee saatanaa eli epäjumalia, ellei usko Jeesukseen ja ota vastaan Hänen uhriaan ihmisten syntien sovituksena.

Tuon kaiken näkee maailman tilanteesta tänään ja ihmisten arvoista ja käyttäytymisestä, jos vähääkään kuuntelee ja katselee uutisia.

Jeesus tulee aivan pian takaisin, noutamaan seurakuntansa/'morsiamensa'. Meidän tulee valvoa,
        ettei käy, kuten viiden tyhmän neitsyen. He jäivät oven ulkopuolelle, kun muut riemuitsivat hääjuhlissa.

...niin kuin mekin anteeksi annamme niille,    
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

...Äläkä saata meitä kiusaukseen,
        vaan päästä meidät pahasta.

Minä olen nyt oppinut näköjään oikeasti antamaan anteeksi... ja olen oikeasti päässyt irti pahasta.

- Mitäpä muuta paholainen olisi kuin vihollisemme, kiusauksemme, paha.

• anna anteeksi?
        'kirjuri' kirjoitti:

"Saatana, Jumalan ykkösvihollinen, hänellekö IHMINEN voisi antaa anteeksi, kun ei Jumalakaan anna."

Miksei anna? Jumala käskee meidän antamaan anteeksi, kääntämään toisen posken ja muuta sellaista. Eikö olisi oikein ja kohtuullista, että näyttäisi itse hyvää esimerkkiä?

Kaikkivaltias kun on, Jumala varmasti pystyisi antamaan anteeksi, siitä se ei ole kiinni. Miksi Jumala ei halua?

• sappua
        anna anteeksi? kirjoitti:

"Saatana, Jumalan ykkösvihollinen, hänellekö IHMINEN voisi antaa anteeksi, kun ei Jumalakaan anna."

Miksei anna? Jumala käskee meidän antamaan anteeksi, kääntämään toisen posken ja muuta sellaista. Eikö olisi oikein ja kohtuullista, että näyttäisi itse hyvää esimerkkiä?

Kaikkivaltias kun on, Jumala varmasti pystyisi antamaan anteeksi, siitä se ei ole kiinni. Miksi Jumala ei halua?

Mikä mahtaa olla Jumalan tarkoitus ihmissielun suhteen? Jospa se ei ollutkaan rankaisu, että ihmissielu heitettiin tänne aineellisuuteen petojen raadeltavaksi. Ehkä sen tarkoitus on, että sielu joutuisi kovaan kouluun ja tulisi vahvaksi.

• bolgrad**

Jos ihminen on yksistään tuo paha, niin eikö silloin paholainen ole turha?

Mahtaako olla sittenkin niin, että paholaista ei olekkaan, vaan pahuus on meissä ihmisissä?
        On miten on, mutta Jumala on käskenyt meidät antamaan pahalle anteeksi, nousemaan vihollisen yläpuolelle, ymmärtämään, että ilkeä ihminen on vaan tietämätön, itsekäs ihminen joka omaa hyvää tavoitellessa jyrää muut alleen väkivallalla.
        On se paha sitten ihminen itse tai langennut enkeli, meitä kehoitetaan anteeksi antamaan ja pääsemään siitä eroon.

Päästääkseen eroon pahasta, on kyettävä rakastamaan myös vihollista. On se sitten raiskaava pakolainen tai itse Saatana. ( En itse varmaankaan tuohon pysty) Mutta Jumala ei asiaa paremmin määritellyt. Eikä hän sanonut, että me voisimme valikoida ketä vihollisistamme ansaitsee rakkautemme.

Huono juttu.

Mutta ajattelen asian niin, että jos on paholainen, hän on kovasti pieni ja surkea otus, sillä kukaan pahaa tekevä ihminenkään ei ole kovin viisas. Pahuus on aina selitettävissä aivoista/ ympäristöstä/lapsuudesta ym. tekijöistä.

Piru on kun hylätty tyhlaajapoika, rappiolla ja saa voimansa samanlaisista juopoista. Eikä pääse ylös yhteiskunnan ilkeiden juorujen vuoksi, mitä media on pullollaan.

Kun juorut loppuu ja kaverit katoaa, hänestä tulee unohdettu, merkitykseetön.

Jos hän joskus vielä nousee ylös pohjasta ja kohoaa takaisin taivaaseen ja saa Jumalan armon, hänestä tulee paras enkeli ihmisille, sillä hän tuntee saman tuskan ja vihan ja rakkauden, kuin me ihmisetkin. Vain hänellä on kyky auttaa ihmisiä, jotka elävät helvetissä.

Kokemus on paras koulu.

• sappua
        bolgrad** kirjoitti:

Jos ihminen on yksistään tuo paha, niin eikö silloin paholainen ole turha?

Mahtaako olla sittenkin niin, että paholaista ei olekkaan, vaan pahuus on meissä ihmisissä?
        On miten on, mutta Jumala on käskenyt meidät antamaan pahalle anteeksi, nousemaan vihollisen yläpuolelle, ymmärtämään, että ilkeä ihminen on vaan tietämätön, itsekäs ihminen joka omaa hyvää tavoitellessa jyrää muut alleen väkivallalla.
        On se paha sitten ihminen itse tai langennut enkeli, meitä kehoitetaan anteeksi antamaan ja pääsemään siitä eroon.

Päästääkseen eroon pahasta, on kyettävä rakastamaan myös vihollista. On se sitten raiskaava pakolainen tai itse Saatana. ( En itse varmaankaan tuohon pysty) Mutta Jumala ei asiaa paremmin määritellyt. Eikä hän sanonut, että me voisimme valikoida ketä vihollisistamme ansaitsee rakkautemme.

Huono juttu.

Mutta ajattelen asian niin, että jos on paholainen, hän on kovasti pieni ja surkea otus, sillä kukaan pahaa tekevä ihminenkään ei ole kovin viisas. Pahuus on aina selitettävissä aivoista/ ympäristöstä/lapsuudesta ym. tekijöistä.

Piru on kun hylätty tyhlaajapoika, rappiolla ja saa voimansa samanlaisista juopoista. Eikä pääse ylös yhteiskunnan ilkeiden juorujen vuoksi, mitä media on pullollaan.

Kun juorut loppuu ja kaverit katoaa, hänestä tulee unohdettu, merkitykseetön.

Jos hän joskus vielä nousee ylös pohjasta ja kohoaa takaisin taivaaseen ja saa Jumalan armon, hänestä tulee paras enkeli ihmisille, sillä hän tuntee saman tuskan ja vihan ja rakkauden, kuin me ihmisetkin. Vain hänellä on kyky auttaa ihmisiä, jotka elävät helvetissä.

Kokemus on paras koulu.

Hengellisestä näkökulmasta katsottuna ihminen on paha jos hän elää niin kuin hengellistä olemuspuolta ei olisikaan. Aineellisesta näkökulmasta koettuna, aineellisuuden hegemonia ei tietenkään ole pahuutta.
        Elämämme tarkoitus on, että voisimme joskus jättää lihallisuutemme kiertokulun.
        Pahaa on se, jos ei halua vahvistaa sieluaan. Huiputuksen vuoksi me joskus jouduimme pukemaan nykyisen yllemme aineellisen pukumme.

• vastaus nyt menee?

Mitä jos nyt alkaisit lukea Raamattua, rukoillen, että myös ymmärtäisit sen sanoman, niin tietäisit.

Taidat olla senverran veltto, ettet välitä ITSE ottaa selvää, MIKSI Jumala ei anna anteeksi saatanalle. Sen vastauksen löytää vain Raamatusta.

• 'kirjuri'
        bolgrad** kirjoitti:

...niin kuin mekin anteeksi annamme niille,    
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

...Äläkä saata meitä kiusaukseen,
        vaan päästä meidät pahasta.

Minä olen nyt oppinut näköjään oikeasti antamaan anteeksi... ja olen oikeasti päässyt irti pahasta.

- Mitäpä muuta paholainen olisi kuin vihollisemme, kiusauksemme, paha.

>

No, ei voi kuin onnitella. Mutta, mitähän mahdat sillä tarkoittaa?

Nimittäin se on todella vaikeaa ilman Pyhää Henkeä, ilman Jeesusta, jossa elämme. Hän on meidän anteeksiantomme ja kaikkemme.

• bolgrad**
        'kirjuri' kirjoitti:

>

No, ei voi kuin onnitella. Mutta, mitähän mahdat sillä tarkoittaa?

Nimittäin se on todella vaikeaa ilman Pyhää Henkeä, ilman Jeesusta, jossa elämme. Hän on meidän anteeksiantomme ja kaikkemme.

Että olen antanut paholaiselle anteeksi ja päässyt hänestä eroon.

-Mutta vaikka kirjoittaisin tästä kirjan, et ymmärrä mitä tarkoitan.
        Käsität asian kuitenkin niin, että olen liittynyt paholaisen joukkoihin.
        Todellisuudessa minä vaan yritän korvata kaiken rakkaudella, ymmärryksellä ja anteeksiannolla.

-kävin juuri työpaikallani läpi pikku helvetin. "Ylempi"arvoinen nainen yritti mitätöidä minut ja samalla työntää omatkin työnsä minulle.
        Vaihdoin taloa, en antanut pomolle vaihtoehtoja. Kuitenkin annoin anteeksi tälle naiselle. Sillä en voi ymmärtää MIKSI? syitä voi olla monia, ja kaikki hänen omassa elämässä, ei minun. Minulla vaan ei ollut voimavaroja ottaa vastaan hänen pahaaoloaan. Tapa oli väärä, paikka vielä väärempi. Nyt on siinä helvetissä toinen ihminen (syy ei siis minussakaan) Mutta sen minkä tämä ihminen nyt kylvää, sen niittää. Ei meidän tarvitse tuomita. (ei edes saatanaa) Pahan saa aina palkkansa... mutta pahuudesta voi myös päästä eroon.

• 'kirjuri'
        bolgrad** kirjoitti:

Että olen antanut paholaiselle anteeksi ja päässyt hänestä eroon.

-Mutta vaikka kirjoittaisin tästä kirjan, et ymmärrä mitä tarkoitan.
        Käsität asian kuitenkin niin, että olen liittynyt paholaisen joukkoihin.
        Todellisuudessa minä vaan yritän korvata kaiken rakkaudella, ymmärryksellä ja anteeksiannolla.

-kävin juuri työpaikallani läpi pikku helvetin. "Ylempi"arvoinen nainen yritti mitätöidä minut ja samalla työntää omatkin työnsä minulle.
        Vaihdoin taloa, en antanut pomolle vaihtoehtoja. Kuitenkin annoin anteeksi tälle naiselle. Sillä en voi ymmärtää MIKSI? syitä voi olla monia, ja kaikki hänen omassa elämässä, ei minun. Minulla vaan ei ollut voimavaroja ottaa vastaan hänen pahaaoloaan. Tapa oli väärä, paikka vielä väärempi. Nyt on siinä helvetissä toinen ihminen (syy ei siis minussakaan) Mutta sen minkä tämä ihminen nyt kylvää, sen niittää. Ei meidän tarvitse tuomita. (ei edes saatanaa) Pahan saa aina palkkansa... mutta pahuudesta voi myös päästä eroon.

Hm, ehkä meidän ei tulisikaan antaa aikaa, ajatuksissamme, paholaiselle, vaan jättää hänet omaan 'arvoonsa' ja Jumalan tuomittavaksi. 'Sota'
        on heidän välinen.

Meidän tulee kiinnittää ajatuksemme ja katseemme Jeesukseen. Jumala antaa meille voimaksi ja varustukseksi Pyhän Hengen, kun hän meitä koettelee.

Siis, tavallaan, 'pakenit' paikalta... Olen itse kerran ollut vähän samanlaisessa tilanteessa opiskeluaikanani, 'käytännön jaksolla', eräällä sairaalaosastolla. Olin epätoivoinen ja myös lähtemässä 'pakoon'.

Silloin rukoilin, ja paljon. Ilman Jumalaa en olisi kestänyt. SE oli minun suuri helvettini. Tuli jakson loppu, enkä ,odotetusti,saanut myönteistä lausuntoa sieltä.

No, Jumala järjesti minulle 'uusinnan'. SE osato
        oli kuin taivas edelliseen varrattuna, ja kaikki meni hyvin.

Täytyy sanoa, että se aika oli Jumalan koulutusta ja koetusta minulle. Kiitän siitä ajasta ja pikkuhiljaa pystyin antamaan anteeksi, Jumalan avulla, niille 'pahoille' siellä osastolla. Kyllä sen kokemuksen aina muistan, mutta en enää muistele pahalla.

Kyllä jokaisella, jossain elämän vaiheessa on tuollaisia 'tilanteita', jossa katsotaan, kehen turvaa, omiin voimiin vai Jumalaan. Jos omiin voimiin turvaa,jää tappiolle,'pakenee paikalta'.

Paholaiselle anteeksiantamista taas en ole edes ajatellut. Se EI ole meidän asiamme, eikä se meitä paremmiksi tee.

Toivottelen sinulle elämääsi siunausta ja kasvamista Jeesuksessa Kristuksessa.

• kuolematon sielu

mitä jos Obama pyytäisi Osaman
      valtiovierailulle USA:han?
      Kumpikin antaisi toisilleen anteeksi pahat tekonsa.
      Olisiko terrorismia sen jälkeen?
      Nyt tosiaan viha kasvattaa vihaa.

• Sontaak

Ei Osama Bin Ladenilla ole mitään tekemistä iskujen kanssa.
        Iskut ovat hyödyllisiä NWO:lle. Siksi lanseeraavat ne ihan itse.

• cybo-ceronimo-cabriel-61

Jokaisella meillä on syymme olla se mitä olemme. Alice Miller/"Alussa oli kasvatus" on perus-teos joka olisi jokaisen hyvä lukea.

"Hyvä" ei tarvitse "pahaa" ollakseen, toisin kuin "paha", joka vaatii a i n a "hyvän" kontrakseen.
      Tämä merkitsee sitä, että jos vain paha vallitsee se tuhoutuu omaan mahdottomuuteensa ja jos on v a i n hyvä>> on tämä se Itsessään Iätön, eli Itse-olemassa-oleva.

Maailmassamme tämä ei tietenkään toimi, koska täällä ei ole kyse absoluuttisista "määreistä", kaikessa on hyvää ja pahaa ja siksi tälläistä elämää.

Kokonais-valtainen R a k k a u s on avain, joka pelkojen poistuessa Rakkauden vaikutuksesta avaa uusia maailmoja.

Ihmisten välinen rakkaus perustuu paljolti itsekkyyteen, eli "annetaan" jotta saadaan, rauhaa,nautintoa,seuraa,hyvä'mieli jne.

K-Love merkitsee Idea-tasoista Rakkaudellista ajattelemista.
      Tämä merkitsee inhimillisesti katsoen ihmisen ole'massa'olon uudelleen arvottamista ja lopulta perimmäisesti k o k o olevaisuudenIdean kyseen-alaistamista.

Ihmisinä ihmisille on a i n a viisasta olla ystävällinen, sillä "Halkojen loppuessa sammuu tuli" ja "Kulta-omenoita ovat [ystävälliset] sanat sanottuna aikanansa". :)

• on paras valinta, jonka ihmis'sielu voi koskaan tehdä.

Kun ja jos annamme ns. pahoille ilmentymille anteeksi, olemme saaneet niskalenkin ja ns. paha on täyttänyt tehtävänsä.
      Ihmis'sielun maanpäälisen elämän tarkoitus on kehittyä Rakkauden suuntaan ja ns. paha on tässä asiassa auttamassa. Kuulostaako padaroksiselta?

Ei pidä ymmärtää niin, että paha sinällään olisi hyväksyttävä, mutta pitäisi oivaltaa sen tarkoitus pitkässä juoksussa.

• zigi

Voidaanhan me olla ystävällisiä niitäkin kohtaan joita kohtaan ei esim. lapsuudessa ole sitä oltu.
      Heistä ja meistä usein kasvaa vihaisia aikuisia, katkeria, kateellisia...
      Kaikkihan me voidaan olla rakastavia toisiamme kohtaa ja huomata että toinen voi vähän paremmin.
      Kun muistamme sanoa ympärillämme olijoille tervehdyksemme, niin voin olla ehkä ainoa joka päivän mittaan huomaa ja tervehtii.
      Syvällisesti olet pohtinut asioita.

• sunnyriver

Piru on piru, vaikka voissa paistais.
      Joskus olemme saatananpalvojein kanssa
      käyneet teemasta saatanan olemus, eli olemme
      pohtineet paria kysymystä.
      - Onko piru kykenevä olemaan läpensä paha?
      - Onko Hän luonteeltaan täysin paha?
      Vastaus on ylensä: Kyllä, saatana voi olla ja
      haluaa olla läpensä paha.
      Jatkokysymys:
      - Jos saatana on läpensä paha, miten voit saatananpalvelijana ajatella, että hän sinun
      kohdallasi teksisi poikkeuksen ja lopulta
      palkitsisi sinut hyvällä helvetissä?

En ole vain tähän mennessä saanut vielä hyviä vastauksia jatkokysymykseen.

Ne kärttyisät mummot ja häijyt papparaiset,
      he ovatkin sitten jo ihan toinen asia.
      Hymyillään, autetaan ja lahjotaan, niin
      sieltä voi hymy löytyä ja Jumala voi saada
      niskalenkin kärttyisimmästäkin papparaisesta.
      Sitähän Jeesus opetti. käski rakastaa vihollisiakin, saati sitten naapuria!

• Aritta

Sitä ei ole oikeasti.

• muuta..
        Aritta kirjoitti:

Sitä ei ole oikeasti.

kuin tyhjä mielikuvitus, joka tuottaa ei ole sitä ei ole tätä...

Kuinkahan moni tämänkin palstan lukijoista rukoilee puolestasi, että Jumala sallisi pirun näyttäytyä sinulle..

• -------------
        muuta.. kirjoitti:

Kuinkahan moni tämänkin palstan lukijoista rukoilee puolestasi, että Jumala sallisi pirun näyttäytyä sinulle..

kestäis hermot.

• bolgrad**

• sunnyriver
        bolgrad** kirjoitti:

Niin, ihminen on eri asia kuin hänen tekonsa.
        Jumala arakastaa ja haluaa vahvistaa meistä jokaista, mutta ei hän totisesti meidän kavalia tekojamme tai pirun nöyristelyämme rakasta, silloin kun menemme sen ansaan. Jumala haluaa, että olemme vapaita, että synti ei alvaarinsa sido
        meitä.

En väittänytkään, että olisit saatananpalvoja.
        Mietin vain aikanaan katutyössä käymineni keskustelujen kautta saatanan olemusta.

Kyllä olen ollut samassa kahvipöudässä niin
        noitien kuin satanistien ja saatananpalvojienkin kanssa. Ei minua tuyypit sinänsä kismitä,
        heidän sinisilmäinen luottamuksensa saatanaan kylläkin.
        Muutama katkelma:
        Teimme katutyötä asematunnelissa Helsingissä,
        saatananpalvojat tekivät myös. Heidän taktiikkansa oli seurata, jos jollakin
        pariskunnalla meni sukset ristiin ja tyttö jäi siihen itkemään ja mennä sitten houkuttelemaan näitä joukkoihinsa. Ja minä tietenkin menin perässä heidän poistuttuaan, totesin, että nuku hyvä tyttö yön yli, huomenna maailma näyttää jo ihan toisenlaiselta. Joku kerta satuimme sitten taas samoille apajille, saatananpalvojatyttökään ei niin kovin vanha ja paatunut ollut, ehkä 17. Hän tunnisti minut edellisistä kerroista, hymyili leveästi ja totesi:
        - Sinäkö taas?
        Ja minä hymyilin vastaan, että minäpä, minä.

Toisen kerran oli tyttäremme luokan vanhempainilta, olisivatko olleet kolmasluokkalaisia. Eräs tyttäremme ystävistä oli satanistiperheestä. Pelisääntönä oli, että
        päivällä voi hyvin käydä kylässä, mutta yökylään tähän perheeseen ei tyttöä lasketa.
        Vanhempainiltaan mennessämmme kohtasin tämän toisen tytön vanhemmat, menimme yhdessä, naapureita kun olimme. Jaskaa painoi kovasti
        lapsen sieppaus, joka oli tapahtunut juuri ennen, 7-vuotias tyttö oli siepattu ostarin takana. hän oli päässyt pakoon, mutta oli menettänyt kumpparinsa taistelussa. Jaska oli kovasti huolissaan omasta tyttärestään. tämän turvallisuudesta. Totesin vain, että itse ainakin pyydän Jumalalta varjelusta.
        Pääsimme koululle. Luokka oli tehnyt pieniä videoesityksiä satujen muotoon. Siellä pienet, viisaat puput voittivat pahat noidat taistelussa.
        Katsoa napotimme siinä vieri vieressä, kuinka
        hyvä pupu voitti pahan noidan. Meillä oli oikein mukavaa ja mietin, että ei taida ope ihan tietää, miten moninainen hänen
        oppilaittensa kasvuympäristö on.

Aikanaan Lapissa asuessamme lähin naapurimme oli vanhaa lapinnoitien sukua, parantaja ja niksauttaja. Siinä me naapureina asuimme, kylässä kävimme. Mies tahtoi juoda ja tarjota kylän pojille myös juotaviaan, Joku kerta hän oli riitaantunut naapurin pojan kanssa, tappeli jalankulkutiellä talomme edessä.
        Mietin, että minun vastuulla kai tuo piha on, menin ja laitoin käteni miesten olkapäille
        sanoin, että lopetetaas tappelu. Siihen se loppui.
        Joku kerta pyysimme naapurilta kuusta, itsellämme kun ei ollut metsää. Olisimme kyllä maksaneet siitä. Mies kierrätytti m iestäni metsässä ympäri ja ympäri, löysi viimein sopivan kuusen, kaatoi sen ja natoi miehelleni.
        No, joskus joulun jälkeen tämän naapurin miehen sisko sattui vastaan ja naureskeli:
        - Se taisi Erkki hakea teille kuusen minun metsästäni...
        Eli en minä koskaan ole sinänsä noitia, saatananpalvojia, lastensa murhaajia tai muita
        väistellyt. Mionta kertaa on joutunut rukoilemaan, kun ihminen on joutunut niin voimakkaisiin siteisiin, että on itsemurhan partaalla, piru pimittää kaikki muut vaihtoehdot. Mutta syntiä sinänsä ja pirua en kyllä rakasta. Piru on piru vaikka tosiaan voissa paistaisi!

Me ihmiset päätämme, missä olemme.
        Toivottavasti Jumalassa, Hänen mielenlaadussaan
        ja rakkaudessaan, mutta myös selkeydessään ja
        oikeudenmukaisuudessaan, niin että emme mene saatanaa kaulailemaan ja silittämään, että hyvähän sinä oikeastaan olet, mitä nyt vähän luonteenheikkoutta on...
        Se on totta, ilman pirua meissä ei ole pahuutta.
        Saatanahan aikanaan halusi kaiken kunnian ja palvonnan, mitä Jumalalle osoitettiin, joutui pois Jumalan läheisyydestä ja on siitä lähtien
        tosiaan pitänyt huolta siitä, että maan päällä ei kovin pitkään kerrallaan taivaaliselta tunnu.
        Meidän toimissamme näkyy niin saatanan kuin Jumalankin vaikutus, mutta toisaalta Jumala sanoo, että meidän olisi olla hyvä niin lähellä Häntä, että henkemme yhdessä Jumalan hengen =
        Pyhän hengen kanssa voittaa sen, mikä on meidän omasta heikkoudestamme ja saatanan houkutuksista luonteeessamme tilaa saanut.
        Emme me kokonaan pahuudestamme4 eroon pääse, mutta jos olemme Jumalan suojassa, piru pääsee
        meitä vähemmän kiusaamaan. Ei se, että näemme jonkin ihmisen elämässä saatanan rymsteeraavan, tee meitä paremmiksi tai pahemmiksi. Toteamistahan se vain on ja toivon mukaan rukousta tämän ihmisen puolesta sitä rinnallakulkemista, mitä peräänkuulutit.
        On meillä näitä vinan kanssa tiensä sotkeneita ajoittain ollut perheessä päiväkausia pirua paossa silloin kun piru meinaa kokonaan hengen viedä. Useampi on päässyt viinasta eroon, jonkin mielisairaudenkin on Jumala parantanut.
        Elämää se vain on.
        Ja siinä vaiheessa, kun ihminen tunnustaa syntinsä ja haluaa ihan tosissaan päästä siitä eroon, Jumala on jo voiton puolella. Niin naapurin juopon kuin sinun ja minunkin elämässäni.
        Ei Jeesuskaan nähnyt Pietarissa hirveän paljon hyvää, kun käski: Väisty, saatana!
        Eli Jeesus kyllä rakasti Pietaria, vaikka tiesi,
        mitä tekoa tämä oli, kuinka tulisi kieltämään mestarinsa. Jeesus ei vain hyväksynyt sitä, että joku yritti estää Jumalan suunnitelman toteutumista, vaikka kuinka hyväntahtoisesti.
        Eli sanat oli oikeastaan tarkoitettu saatanalle, joka hallitsi Pietaria, koska hän ei tiennyt, mikä on Jumalan tahto.
        Ei meidän tosiaan tarvitse emmekä saakaan pitää itseämme muita parempana, mutta jos toisaalta vesitämme oikean ja väärän rajan, peitämme samalla evankeliumin uutta luovan ja parantavan voiman.
        Ei meidän pirulle tarvitse anteeksi antaa, ihmisielle kylläkin, seitsemänkymmentä kertaa seitsemän eli itämaisen ajattelutavan mukaan ikuisesti.
        Kyllä minä hindulaisen munkin voin ihmisenä hyväksyä, mutten hänen oppejaan kenellekään suosittele. Aikanani 70-luvulla pyörin sen verran Lontoon hippipiireissä, että Jumalata meni kauan aikaa minua korjatessa näiden idän oppien jäljiltä.

• Aritta
        muuta.. kirjoitti:

Minä toivon vain hyvää tapahtuvaksi muille ihmisille.

• Aritta
        bolgrad** kirjoitti:

tietämättään ja ymmärtämättömyyttään (tulikohan oikein kirjoitettua?) tekopyhiä. He tuomitsevat kylmästi muut vaikka luulevatkin olevansa auttavaisia.

• Aritta
        Aritta kirjoitti:

tietämättään ja ymmärtämättömyyttään (tulikohan oikein kirjoitettua?) tekopyhiä. He tuomitsevat kylmästi muut vaikka luulevatkin olevansa auttavaisia.

En halua yleistää, mutta moni uskovainen täällä on.

• -----------------------
        Aritta kirjoitti:

En halua yleistää, mutta moni uskovainen täällä on.

Eli parempia kuin kaltaisesi.

• Aritta
        ----------------------- kirjoitti:

Eli parempia kuin kaltaisesi.

Enkä minä ole väittänytkään että olisin parempi muita.

• kokija

"Sitten tulee tämä toinen, todella erikoinen kysymys:

Mitä jos annamme Paholaiselle anteeksi? Jos ajattelemme häntäkin lämmöllä. Ajattelisimme, että hän oli vajaavainen ja teki väärin, mutta on syntinsä kärsinyt ja ansaitsee anteeksiannon ja ehkä jopa rakkautta?

Olisiko paha enään paha? "

Jossain ketjussa kerroin, että rakastan Saatanaa, jos sellainen on olemassa. Kyllä Paholaiselle voi antaa anteeksi, koska kaikki asuu ihmisessä itsessään. Kun annamme pahalle anteeksi, niin se muuntuu hallittavaksi ja jopa paremmaksi. Se ei saa otetta enää niin kuin ennen, me olemme ottaneet sen otteeseemme.

Kysymys on siitä, että kuka vie. Annan ihmiselle avaimet käteen ja sanon: hallitkaa Paholainen, ottakaa se hallintaanne. Kun tämän teette niin ette tarvitse Paholaisella pelottelevia uskonyhteisöjä, koska te ette kykene pelkäämään. Näette ne muinaisjäänteiksi, menneeksi elämäksi joka ei enää saa otetta. Te hallitsette nyt elämänne - itse. Te rakastatte nyt Saatanaa, psykologista mielen arkkityyppiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe