Pahaolo ja epävarmuus lisääntyvät

ihminen kriisien keskellä

Ihmisen kriisit ja pahaolo ei parane siitä jos liittyy ateistien joukkooon ja eroaa kirkosta.
Me eletään vakavia aikoja ja maailma on menossa hullummaksi.
Ihmiset voivat huonosti mutta auttaako siihen ateismi ja kirkosta eroaminen?

MITÄ ON TULOSSA RAAMATUN MUKAAN JA MITEN KÄY SINUN SIELULLESI?

Apostoli Jaakob kirjoittaa kirjeensä luvun 5 jakeissa 1-5 ennakoivaa
tekstiä siitä, mitä ns. "lopunajalla" tapahtuu sellaiselle rikkauden
lajille, jonka rikkauden hankkimisen sävyttää ahneus, työntekijöiden
aseman sortaminen "voittojen" maksimoimiseksi. Sellaista ryöstörikkautta
ja patologista ahneutta kohtaa Jumalan rangaistustuomio. Taivas on
kuullut ja kuulee sorrettujen, köyhien ja alistettujen ihmisten
hätähuudot.

Lukekaa Jaakobin kirjeen 5:1-5, Sefanja 1:18, 1. Tim 6:9-10.
Jokainen voi nähdä, että elämme nyt näissä lopunajan vaiheissa Tuomiot
koskevat erityisesti niitä maita, joissa hyvinvoinnin keskellä näkyy
räikeä eriarvoisuus: köyhät köyhtyvät, rikkaat ahnehtivat sairaalla
vimmalla "bonuksia" ja turvattua vanhuuden lepoa. Kaikkivaltias elävä
Jumala ei ole vääryyden, ahneuden ja sorron takaaja. Jumalan edessä ja
Hänen Sanastaan näkemäni käsityksen mukaan ekonominen alamäki jatkuu ja
kiihtyy. Rahan "jumala" ei pelasta palvelijoitaan eikä niitä
kansakuntia, jotka ovat kumartaneet raha- ja finanssijumalaa. Kansat,
joiden päätösvaltaa käyttävät ihmiset ovat sortaneet omia kansalaisiaan,
rikkoneet ihmis- ja perusoikeuksia yhdenvertaisuuden säädöstä vastaan -
niiden tuomio on vääjäämätön. Tämä koskee myös Suomea. Suomen tilanne
pahenee; tämä on vasta alkusoittoa.

9

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas näitä

      Taas näitä mailmanloppu viestejä näitä tuntuu tulevan viikottain. Ymärrän näitä henkilöitä kyllä jos mailmanloppu jostain syystä tulee niin aina joku oli oikeassa.

      "Rahan "jumala" ei pelasta palvelijoitaan" onneksi kirkolla itsellä ei ole maallista omaisuutta:D

    • Atte Ateisti

      1. Jaakobille ei ollut Suomelle ja suomalaisille mitään asiaa. Hänen ei edes tiennyt mikä Suomi on.

      2.Jaakobila oli asiaa ihmisille jotka elivät 2000 vuotta sitten. He kaikki ovat jo kuolleet.

      3. Raamattu on kirjakokoelma, joka kertoo omasta kirjoitusajastaan. Oppaaksi myöhemmille sukupolville siitä on yhtä paljon kuin 50 vuotta vanhasta puhelinluettelosta. Sen perusteella ei voi enää soittaa kenellekään.

    • SAMAA MIELTÄ..MAMMONA ON EPÄJUMALA...NO NYT SE NÄHDÄÄN,,,

      • gkdl

        ei varmaankaan ollut ilmainen. Rahalla sen maksoit. Rahalla ostetaan myös ruokaa ja maksetaan asuminen. Vai pyhällä hengelläkö sinä elät?


    • gkdl

      Kummallinen tuo sepustuksesi. Miksi et asu siellä luvatussa maassa, vaan täällä tuputat muinaista höpönlöpöä?

    • wanha teini

      Aivan kuten metsäpalot johtuvat jäätelön lisääntyneestä kulutuksesta.

    • inkku m

      Se että paha olo lisääntyy ei taatusti johdu kirkkoon kuulumattomuudesta. Syynä on se, että olemme rakentaneet yhteiskunnan, joka perustuu kunnianhimoon, kilpailuun, tehokkuuteen ja ahneuteen. Olemme tehneet sen ihan itse. Nyt voimme katsoa kaikki peiliin ja todeta että pieleen meni. Ja sitten voimme kaivaa sieltä esiin ne asiat jotka ovat oikeasti tärkeitä: rakkaus, myötätunto, välittäminen. Ja muistaa, että teot ratkaisevat.

      • Johannes K

        Vastauksessasi on kaikki ydinasiat, Näihin meidän tulisi keskittyä.


    • Ei vaan teoilla

      Sielu sitä ja tätä...HERÄÄ NYT JO TÄHÄN PÄIVÄÄN JA IHAN REAALIMAAILMAAN! Kuluttaisit aikasi oikeasti auttaen jos sitä haluat ja lakkaisit tuolalisen turhanpäiväisen lässytyksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe