HYVÄ PIHVI TÄKYNÄ - TAPPAVA KOUKKU SISÄLLÄ !
Anneli-elina, laittaa
ulottuvillemme houkuttelevan pihvin - kirjoittaa
Aabrahamin kuuliaisuudesta Iisakkinsa uhraamisessa.
Loppukaneetissa paljastuu pihvissä katala koukku -
uskonkuuliaisuutta väitetään lainkuuliaisuudeksi:
## Uskon ja kuuliaisuuden riemuvoitto
Kirjoittanut: anneli-elina
3.12.2008 klo 04.49
-
Jumalan laki ja hänen pyhä tahtonsa tulevat meille mieluisiksi.
Hänen armonsa ja apunsa perusteella saamme voiton uskomalla häneen ja olemalla kuuliaiset hänelle. ##
Anneli-elinalla on sinänsä kaunista ja tunteisiin tehoavaa kerrontaa, mutta ...
LAINKUULIAISENA Aabraham EI olisi uhrannut Iisakia, sillä Herrahan oli kertonut kansoittavansa Maan Iisakin jälkeläisillä.
Mutta uskonkuuliaisena Aabraham "päätteli", että
Jumala voi herättää Iisakin, vaikka hän tappaisi.
TÄSSÄ se kuuliaisuus on - usko ylösnousemusvoimaan.
LUKIJAT VALPPAINA
Eräs valpas lukija, voideltu evankelista, tarkastelussaan havaitsee Anneli-elinan asettaman ansan:
## Sopiiko, että tarkastellaan asiaa lisää vaikkapa näiden jakeiden pohjalta, Room. 6:14-15
"Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ETTE OLE LAIN ALLA, vaan armon alla.
Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!" ##
LAIN MURSKAAMA SAA ARMON - EIKÄ ENÄÄ MURSKAANNU
Kristityn riemuvoitto ei ole laintaulujen alla
murskaantuminen. Eikä toisiamme kivitauluilla heitteleminen myöskään ole uskonkuuliaisuutta.
Herran veli, Jaakob sanoo, että ARMAHTAVAISUUS
saa riemuvoiton, Jaak 2:1-13.
Ja laintauluilla kivittäjä saa armottoman tuomion!
Laintaulujen alle murskaannutaan ENSIN, jotta
Jeesus saa herättää sitten armon valtakuntaan.
Ei kiitollisen armahdetun halu ole syntiin,
mutta lakia korottavan himoitsee muiden kivittämistä.
USKONKUULIAISUUS ON RIEMUVOITTO ARMOTTOMASTA
LAINORJUUDESTA (Jaak 2:10-13)
- laintauluilla kivittäminen ei ole riemuvooitto
vaan armo hallitsee ja voittaa (Room 5:21)
Jaal 2:10-13
10
Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]
11
Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
12
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13
Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.
________________________
USKONKUULIAISUUS ON RIEMUVOITTO ORJALLISESTA LAKIUSKOSTA !
Anneli-elina kirjoittaa (3.12.08) näin:
>>tuo kirjoittaja matalsi Jumalan lakia,taikka oikeastaan poisti sen.
LAKI VAI USKO
30
384
Vastaukset
- muikkumies
ihmisten kesken lisääntyisi, jos ihmiset oppisivat ymmärtämään sen, että nämä sadut ja uskomukset etäännyttä pois luojasta.
Vain olemalla hiljaa ja luomatta mielikuvia ja uskomuksia esteeksi , voi kohdata itsensä luojan.SALATTU JUMALA
## Armo ja rauha
Kirjoittanut: muikkumies
3.12.2008 klo 16.33
ihmisten kesken lisääntyisi, jos ihmiset oppisivat ymmärtämään sen,
että nämä sadut ja uskomukset etäännyttä pois luojasta.
Vain olemalla hiljaa ja luomatta mielikuvia ja uskomuksia esteeksi ,
voi kohdata itsensä luojan. ##
Totta toinen puoli ... ja miksei täysinkin.
Suhde Isään, olkoot se fantasiaa tai täyttä totta, on rauhantekijä.
Mitäpä sillä väliä, minkä kannan ihminen ottaa vaikkapa Jumalan
olemassaoloon - jos ja kun elämässä suhde Häneen toimii.
Hengellistä hengitystä tarkoitan: rukousyhteys pyyntöineen ja
erilaisine vastauksineen.
Matt. 6:6
Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
Ps. 4:4 (4:5)
Vaviskaa, älkääkä syntiä tehkö. Puhukaa sydämissänne vuoteillanne ja olkaa hiljaa. Sela.
Mielikuvat eivät pelasta, mutta auttavat paremmin ymmärtämään. Siksi niitä on.
Mutta väärin tehdään, jos vaaditaan ihmisiä sitoutumaan mielikuviin jos jonkinlaisiin.
- ideneb
että, sinä et täysin käsitä lain ja uskon suhdetta!
Silloin kun olemme irti Jumalan laista, niin se tarkoittaa ettei meillä ole mitään tekemistä lain kanssa, kun olemme Kristuksessa, ja Hän meissä täyttää lain!
Lakihan toimii siten, että kun rikot sitä, se osoittaa mikä on syntiä!
Ja koska lakia ei voi armahtaa , joudut joka päivä pyytäämään armoa, ja sovittamaan syntisi ,jos olet rikkonut!
Ei Jeesus sovita sinun syntejäsi , jos viet kaupasta esim. lenkkikengät, että alat lenkkeillä!
Tarkoitus on hyvä, mutta joudut lain alle, sillä laki syyttää sinua varkaaksi!
Ja Jeesushan se armahtaa ryövärin, kun tämä on vienyt lenkkikengät pois kauppaan, korvannut ja ottanut tuomion!
Et voi elää Kristuksessa varastetut lenkkikengät jalassa!!
Jotenkin vaan tuntuu ettet ymmärrä Raamatun sanoja laista,...mutta voin olla yhtä hyvin väärässäkin!## Minulla on tunne!
Kirjoittanut: ideneb
3.12.2008 klo 17.24
että, sinä et täysin käsitä lain ja uskon suhdetta!##
Väität etten käsitä, mutten halua valaista.
Joten minä esitän ne sanankohdat, jotka minun
täytyisi tietää.
Lain ainoa tehtävä on osoittaa armon tarve.
Armon valtakuntaan siirtynyttä valistaa
Pyhä Henki, verrattomasti tarkemmin kuin
moraalilaki (Olavi Rouheen luonnehdinta tuo
moraalilaki).
Room 7:1-6
1
Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
2
Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
3
Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4
Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
5
Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Armoa ja rauhaa!- lutherus
Väitit taannoin, että poistetut lait ovat seremonialakeja, mutta niihin taas ei käy mitenkään se mitä roomalaiskirje laista opettaa.
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden."
Roomalaiskirje 8:1-10 - Veli Herrassa
lutherus kirjoitti:
Väitit taannoin, että poistetut lait ovat seremonialakeja, mutta niihin taas ei käy mitenkään se mitä roomalaiskirje laista opettaa.
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden."
Roomalaiskirje 8:1-10Saulin syndROOMAAN sairastuneet eivät halua
ymmärtää ROOMAlaiskirjettä alkuperäisesti,
vaan keksivät omat merkitykset. - ideneb
lutherus kirjoitti:
Väitit taannoin, että poistetut lait ovat seremonialakeja, mutta niihin taas ei käy mitenkään se mitä roomalaiskirje laista opettaa.
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden."
Roomalaiskirje 8:1-10laista..
Jeesus naulitsi Mooseksen laista ristiin ne osat , jotka olivat meitä vastaan!
mm. yhteysuhrilaki, ympärileikkaus, pesot, ruuat, juomat, uhrieläimet jne.--
näin hän poisti sen erottavan väliseinän juutalaisten ja pakanain välillä!
Nyt on jäljellä 10- käskyn laki ,ja ne lait Mooseksen laista jotka eivät ole meitä vastaan!
Eihän sinulla voi olla mitään sitä vastaan, että kun olet sokea, niin kaikki noudattavat Mooseksen lain kohtaa " Älä pane kompastusta sokean eteen"
Monet muutkin Mooseksen lain kohdat sisältyvät edelleen rakkauden lain sisälle!
Jumalan laki oli tullut heikoksi sen vuoksi ,että ihmiset sitä rikkoivat, eli tekivät syntiä!
Jeesus kuoli sen vuoksi koska tuomitsi synnin lihassa!
Jos synti olisi voitu keskutelemalla ja sopimalla asia Jumalan kanssa hoitaa kuntoon, niin Jeesuksen ei olisi tarvinnut kuolla synnin tähden!
Koska puheilla synti ei poistu, siihen tarvitaan Jumalan verta!!
Ja koska Jumala on Henki, ja henkellä ei ole lihaa eikä verta, niin ei muuta kuin Jumalan piti tulla lihaksi ja vereksi....muutoin eläisit synnissä edelleen! - ideneb
AnttiVKantola kirjoitti:
## Minulla on tunne!
Kirjoittanut: ideneb
3.12.2008 klo 17.24
että, sinä et täysin käsitä lain ja uskon suhdetta!##
Väität etten käsitä, mutten halua valaista.
Joten minä esitän ne sanankohdat, jotka minun
täytyisi tietää.
Lain ainoa tehtävä on osoittaa armon tarve.
Armon valtakuntaan siirtynyttä valistaa
Pyhä Henki, verrattomasti tarkemmin kuin
moraalilaki (Olavi Rouheen luonnehdinta tuo
moraalilaki).
Room 7:1-6
1
Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
2
Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
3
Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4
Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
5
Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Armoa ja rauhaa!Jotenkin vaan tuntuu että kieroilet?
Kerroppas suoraan: " Kun olet entiset lainrikkomisesi tunnustanut, hyljännyt ja maksanut vahingonkorvaukset, jos vastapuolet on elossa....itkit, ja tunnusti ja kaduit syntejäsi....lopulta Jumala sinut armahti!
Saatko siis nyt palata rikkomaan Jumalan pyhiä kymmeniä käskyjä, koska olet armon alla, vai et?
Vastaa selvästi. älä kieroile!
Tiedän että " Ilman Minua te ette voi mitään tehdä",...mutta tahdotko pitää jokaisen 10- käskyä, mikäli Jeesus voiman antaa??
Älä sotke nyt omia himojasi ja heikkouksiasi tähän asiaan!
Pidätkö Kristuksessa Jeesuksessa kaikki käskyt, ne 10- käskysanaa!
Kyllä, vai ei?? Älä muuta lisää! - lutherus
ideneb kirjoitti:
Jotenkin vaan tuntuu että kieroilet?
Kerroppas suoraan: " Kun olet entiset lainrikkomisesi tunnustanut, hyljännyt ja maksanut vahingonkorvaukset, jos vastapuolet on elossa....itkit, ja tunnusti ja kaduit syntejäsi....lopulta Jumala sinut armahti!
Saatko siis nyt palata rikkomaan Jumalan pyhiä kymmeniä käskyjä, koska olet armon alla, vai et?
Vastaa selvästi. älä kieroile!
Tiedän että " Ilman Minua te ette voi mitään tehdä",...mutta tahdotko pitää jokaisen 10- käskyä, mikäli Jeesus voiman antaa??
Älä sotke nyt omia himojasi ja heikkouksiasi tähän asiaan!
Pidätkö Kristuksessa Jeesuksessa kaikki käskyt, ne 10- käskysanaa!
Kyllä, vai ei?? Älä muuta lisää!Jos uskoisit Raamatun Sanan niinkuin se on kirjoitettu, ja rukoillen etsisit sitä kautta viisautta!
1.Timoteuksen kirje:
1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
Laki näkee VAIN PAHANTEKIJÄT, sillä se on annettu heitä varten.
Mutta Evankeliumi onkin vanhurskaita varten.
Kun lailla ei ole mitään annettavaa vanhurskaille, tuli Evankeliumin kautta hyvitys hyvän tekijöille ja myös vääryyden kärsijöille.
Miksi adventistille olisi se hyvitystä, että varas laitettaisiin vankilaan?
18:23 Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
- lutherus
Miksi otat lain pois adventisteilta?
Eihän heille jää mitään,jos laki poistetaan, sillä adventismissahan ei uskos tunnetakaan!
Jotta laki edes teoriassa voitaisiin poistaa adventisteilta,niin jotta heistä ei tulisi murhamiehiä, olisi heidät saatava ensin uskoon!
Vasta uskon tultua he eivät olisi lain tarpeessa.
Galatalaiskirje:
3:23. Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
24. Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
Adventistit ovat kastetutkin ilman uskoa, kuten tuo edelläoleva esimerkki näyttää.
Adventisteilla kaste on kuin "Johanneksen kaste" joka ei riittänyt uskoville kasteeksi.
18:25 Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."Room 7:4-6
4
Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
5
Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6
mutta nyt me olemme IRTI LAISTA ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Heitä minä rohkaisen pysymään "irti laista".
Muita adventisteja rohkaisen, että antautuvat
lain taulujen murskattaviksi, jotta armo kelpaisi.- hallelujaa harhaako.
AnttiVKantola kirjoitti:
Room 7:4-6
4
Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
5
Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6
mutta nyt me olemme IRTI LAISTA ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Heitä minä rohkaisen pysymään "irti laista".
Muita adventisteja rohkaisen, että antautuvat
lain taulujen murskattaviksi, jotta armo kelpaisi.Sanopa Antti, kun niin irti on laista, kuolleet pois, niin miksi niin paljon on kuitenkin eläviä tekosyntisiä seurakunnissa?
Kun tuossa k-kaupassa kauppias sano, että nämä naapurissa he-----uskovat vähexxxxö käy, niin pitää tupakatkin pitää lukkojentakana, ne varastetaan muuten. Vapaasta suunnasta ja varmaan irti laista. Mihin asettaisit heidät? Aivan uskossa sanovat olevan ja kielillä puhuvat. Pitäsikö kirjainta heille esittää?
Ensin pitäisi selvittää tuo asenteesi, oletko niin sokea kentälle, elätkö pumpulissa, vai puolustatko jotain muissa tahi itsessä?
Kun niin totaalisesti maalaat toisia ja kerrot vapauden totuutta, niin kuinka miinoitettu on maailma ympärillä, eli uskovien maailma!
Missähän sinä oikein asut noiden juttujesi kanssa? - kljtvc
hallelujaa harhaako. kirjoitti:
Sanopa Antti, kun niin irti on laista, kuolleet pois, niin miksi niin paljon on kuitenkin eläviä tekosyntisiä seurakunnissa?
Kun tuossa k-kaupassa kauppias sano, että nämä naapurissa he-----uskovat vähexxxxö käy, niin pitää tupakatkin pitää lukkojentakana, ne varastetaan muuten. Vapaasta suunnasta ja varmaan irti laista. Mihin asettaisit heidät? Aivan uskossa sanovat olevan ja kielillä puhuvat. Pitäsikö kirjainta heille esittää?
Ensin pitäisi selvittää tuo asenteesi, oletko niin sokea kentälle, elätkö pumpulissa, vai puolustatko jotain muissa tahi itsessä?
Kun niin totaalisesti maalaat toisia ja kerrot vapauden totuutta, niin kuinka miinoitettu on maailma ympärillä, eli uskovien maailma!
Missähän sinä oikein asut noiden juttujesi kanssa?Mooseksen lakikin oli yhteiskuntarauhan säilyttämiseksi.
Samaa varten on Suomessa esivalta, joka on Jumalalta Paavalinkin opetusten mukaan.
Ei laki kirkkoja eikä pappeja kaipaa!
Eikä adventtikirkolla ole mitään laillisuuteen liittyvää järjestyksenpitovirkaa, joka oli Israelin lain kohdalla säädöksin säädetty.
Jeesus poisti poliisin virat papistolta ja antoi sen viran maalliselle esivallalle.
Israel päättää edelleen oman lakinsa ylläpidon entisin valtuuksin heidän kohdallaan.
Ja mitä ne tekosyntiset ovat, joista puhut?
Väitätkö että lakia lukien heistä tulisi hengessä eläviä, jos eivät nyt sitä ole?
Kovin kummallinen käsityksesi on Uuden Testamentin opista jota Jeesus kehoitti opetuslapsensa opettamaan.
Et puhu ainakaan samassa hengessä kuin Paavali seuraavassa ... 11. Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
12. Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
13. Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
14. Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
15. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. hallelujaa harhaako. kirjoitti:
Sanopa Antti, kun niin irti on laista, kuolleet pois, niin miksi niin paljon on kuitenkin eläviä tekosyntisiä seurakunnissa?
Kun tuossa k-kaupassa kauppias sano, että nämä naapurissa he-----uskovat vähexxxxö käy, niin pitää tupakatkin pitää lukkojentakana, ne varastetaan muuten. Vapaasta suunnasta ja varmaan irti laista. Mihin asettaisit heidät? Aivan uskossa sanovat olevan ja kielillä puhuvat. Pitäsikö kirjainta heille esittää?
Ensin pitäisi selvittää tuo asenteesi, oletko niin sokea kentälle, elätkö pumpulissa, vai puolustatko jotain muissa tahi itsessä?
Kun niin totaalisesti maalaat toisia ja kerrot vapauden totuutta, niin kuinka miinoitettu on maailma ympärillä, eli uskovien maailma!
Missähän sinä oikein asut noiden juttujesi kanssa?Kysypä lihaltasi sitä, miksi on niin paljon
tekosyntiä seurakunnassasi - älä minuun katso!
Mutta se hyvä srk, johon minä kuulun, sekin tuli
vajavaiseksi siitä hetkestä, kun sisään astuin.
Kyllä moraalilakia (Olavi Rouheen sanonta 10 käskystä) tarvitaan rikollisuutta vastaan.
Uusi Testamentti sen kertokoon sullekin, ellet
minua usko.
Tässä kuvaus sinun "Saulin syndroomastasi" - kakit
Armonruhtinaan päälle melkein. Lainkiihkossasi.
Saul ei enää ollut kuningas, paitsi laillisesti
kylläkin. Jumala oli voidellut jo kauan sitten
Daavidin kunkuksi. Sitä eivät saulilaiset
tunnustaneet.
1.Sam.24:1-22
1 (24:2) Kun Saul palasi filistealaisia vastaan tekemältään sotaretkeltä, hänelle kerrottiin, että Daavid oli En-Gedin autiomaassa. [1. Sam. 23:27,28]
2 (24:3) Silloin Saul otti mukaansa Israelista kolmetuhatta valiosoturia ja lähti etsimään Daavidia ja hänen miehiään Kauriskallioiden itäpuolelta.
3 (24:4) Tien varressa oli lammastarhoja ja luola, ja tultuaan niiden kohdalle Saul meni luolaan tarpeilleen. Mutta Daavid ja hänen miehensä istuivat luolan perällä. [Tuom. 3:24]
4 (24:5) Miehet sanoivat Daavidille: "Nyt on tullut se päivä, josta Herra on sanonut sinulle: 'Minä jätän vihollisesi sinun käsiisi, niin että voit tehdä hänelle mitä tahdot.'" Silloin Daavid meni ja leikkasi salaa palasen Saulin viitan liepeestä.
5 (24:6) Mutta sen tehtyään hän sai piston sydämeensä
6 (24:7) ja sanoi miehilleen: "Herra varjelkoon minua tekemästä tällaista kuninkaalleni, Herran voidellulle! Varjelkoon Herra minua kohottamasta kättäni häntä vastaan, sillä hän on Herran voideltu!" [2. Sam. 1:14]
7 (24:8) Daavid piti miehensä aloillaan eikä päästänyt heitä Saulin kimppuun, ja niin Saul lähti luolasta jatkaakseen matkaansa.
8 (24:9) Sen jälkeen myös Daavid tuli ulos luolasta ja huusi Saulin perään: "Herrani, kuningas!" Kun Saul kääntyi katsomaan taakseen, Daavid kumartui kunnioittavasti maahan saakka
9 (24:10) ja sanoi Saulille: "Miksi kuuntelet ihmisten puheita, kun he sanovat: 'Daavid tahtoo sinulle pahaa'?
10 (24:11) Nyt voit omin silmin nähdä, että Herra jätti sinut tänään luolassa minun käsiini. Mieheni neuvoivat minua tappamaan sinut, mutta minä säästin sinut ja sanoin: 'En voi kohottaa kättäni kuningastani vastaan, sillä hän on Herran voideltu.'
11 (24:12) Katso nyt, isäni, katso viittasi lievettä, joka on kädessäni! Koska leikkasin liepeen viitastasi mutta en tappanut sinua, täytyy sinunkin ymmärtää, etten tahdo sinulle pahaa enkä kapinoi sinua vastaan. Minä en ole rikkonut sinua vastaan, mutta sinä väijyt minua ja tahdot viedä minulta hengen. [1. Sam. 20:1]
12 (24:13) Herra olkoon tuomarina meidän välillämme. Hän kostakoon sinulle minun puolestani, mutta minä en sinuun koske. [3. Moos. 19:18 ]
13 (24:14) Sanoohan vanha sananlaskukin: 'Paha on pahoista peräisin.' Minä en sinuun koske!
14 (24:15) Ja kenen perään Israelin kuningas on lähtenyt? Ketä sinä ajat takaa? Koiran raatoa, yhtä vaivaista kirppua!
15 (24:16) Herra olkoon tuomarina ja jakakoon meille oikeutta. Hän saa tutkia minun asiani ja puhua puolestani, ja hän on ratkaiseva riidan minun hyväkseni." [Ps. 43:1]
16 (24:17) Kun Daavid lopetti puheensa, Saul sanoi: "Poikani Daavid, sehän on sinun äänesi!" Ja Saul puhkesi itkuun
17 (24:18) ja sanoi Daavidille: "Sinä olet oikeassa, minä väärässä! Olet tehnyt minulle pelkkää hyvää, mutta minä olen maksanut sen sinulle pahalla.
18 (24:19) Sinä olet tänään osoittanut, että tahdot minulle vain hyvää. Kun Herra luovutti minut sinun käsiisi, et tappanut minua.
19 (24:20) Kun joku kohtaa vihollisensa, hän ei päästä tätä suosiolla pois. Palkitkoon Herra sinulle hyvän työn, jonka tänään olet tehnyt minulle!
20 (24:21) Nyt tiedän, että sinusta tulee kuningas ja että Israelin valtakunta pysyy lujasti käsissäsi. [1. Sam. 23:17]
21 (24:22) Vanno nyt minulle Herran kautta, ettet tuhoa minun jälkeläisiäni, sitten kun olen kuollut, etkä hävitä nimeäni isäni suvun joukosta."
22 (24:23) Kun Daavid oli vannonut tämän, Saul palasi kotiinsa ja Daavid nousi turvapaikkaansa vuorille.
Ja Daavid muisti vannomisensa ja ARMAHTI Saulin
perillistä, 2.Sam.4:4, 2.Sam.9:1-13.
Tuo Daavidin armahtama Mefiboset on esikuva
kristitystä, jonka Daavidin Poika armahtaa!
Mutta lakia ei siellä kuninkaan pöydässä lueta.kljtvc kirjoitti:
Mooseksen lakikin oli yhteiskuntarauhan säilyttämiseksi.
Samaa varten on Suomessa esivalta, joka on Jumalalta Paavalinkin opetusten mukaan.
Ei laki kirkkoja eikä pappeja kaipaa!
Eikä adventtikirkolla ole mitään laillisuuteen liittyvää järjestyksenpitovirkaa, joka oli Israelin lain kohdalla säädöksin säädetty.
Jeesus poisti poliisin virat papistolta ja antoi sen viran maalliselle esivallalle.
Israel päättää edelleen oman lakinsa ylläpidon entisin valtuuksin heidän kohdallaan.
Ja mitä ne tekosyntiset ovat, joista puhut?
Väitätkö että lakia lukien heistä tulisi hengessä eläviä, jos eivät nyt sitä ole?
Kovin kummallinen käsityksesi on Uuden Testamentin opista jota Jeesus kehoitti opetuslapsensa opettamaan.
Et puhu ainakaan samassa hengessä kuin Paavali seuraavassa ... 11. Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
12. Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
13. Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
14. Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
15. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.Voimme palata toistamiseen tutkimaan vanhaa, mutta
aina joudumme päähän potkittuina palaamaan sieltä ristin juurelle takaisin.
Oikeassa on kljtvc.- Pyhässä Hengessä.
AnttiVKantola kirjoitti:
Kysypä lihaltasi sitä, miksi on niin paljon
tekosyntiä seurakunnassasi - älä minuun katso!
Mutta se hyvä srk, johon minä kuulun, sekin tuli
vajavaiseksi siitä hetkestä, kun sisään astuin.
Kyllä moraalilakia (Olavi Rouheen sanonta 10 käskystä) tarvitaan rikollisuutta vastaan.
Uusi Testamentti sen kertokoon sullekin, ellet
minua usko.
Tässä kuvaus sinun "Saulin syndroomastasi" - kakit
Armonruhtinaan päälle melkein. Lainkiihkossasi.
Saul ei enää ollut kuningas, paitsi laillisesti
kylläkin. Jumala oli voidellut jo kauan sitten
Daavidin kunkuksi. Sitä eivät saulilaiset
tunnustaneet.
1.Sam.24:1-22
1 (24:2) Kun Saul palasi filistealaisia vastaan tekemältään sotaretkeltä, hänelle kerrottiin, että Daavid oli En-Gedin autiomaassa. [1. Sam. 23:27,28]
2 (24:3) Silloin Saul otti mukaansa Israelista kolmetuhatta valiosoturia ja lähti etsimään Daavidia ja hänen miehiään Kauriskallioiden itäpuolelta.
3 (24:4) Tien varressa oli lammastarhoja ja luola, ja tultuaan niiden kohdalle Saul meni luolaan tarpeilleen. Mutta Daavid ja hänen miehensä istuivat luolan perällä. [Tuom. 3:24]
4 (24:5) Miehet sanoivat Daavidille: "Nyt on tullut se päivä, josta Herra on sanonut sinulle: 'Minä jätän vihollisesi sinun käsiisi, niin että voit tehdä hänelle mitä tahdot.'" Silloin Daavid meni ja leikkasi salaa palasen Saulin viitan liepeestä.
5 (24:6) Mutta sen tehtyään hän sai piston sydämeensä
6 (24:7) ja sanoi miehilleen: "Herra varjelkoon minua tekemästä tällaista kuninkaalleni, Herran voidellulle! Varjelkoon Herra minua kohottamasta kättäni häntä vastaan, sillä hän on Herran voideltu!" [2. Sam. 1:14]
7 (24:8) Daavid piti miehensä aloillaan eikä päästänyt heitä Saulin kimppuun, ja niin Saul lähti luolasta jatkaakseen matkaansa.
8 (24:9) Sen jälkeen myös Daavid tuli ulos luolasta ja huusi Saulin perään: "Herrani, kuningas!" Kun Saul kääntyi katsomaan taakseen, Daavid kumartui kunnioittavasti maahan saakka
9 (24:10) ja sanoi Saulille: "Miksi kuuntelet ihmisten puheita, kun he sanovat: 'Daavid tahtoo sinulle pahaa'?
10 (24:11) Nyt voit omin silmin nähdä, että Herra jätti sinut tänään luolassa minun käsiini. Mieheni neuvoivat minua tappamaan sinut, mutta minä säästin sinut ja sanoin: 'En voi kohottaa kättäni kuningastani vastaan, sillä hän on Herran voideltu.'
11 (24:12) Katso nyt, isäni, katso viittasi lievettä, joka on kädessäni! Koska leikkasin liepeen viitastasi mutta en tappanut sinua, täytyy sinunkin ymmärtää, etten tahdo sinulle pahaa enkä kapinoi sinua vastaan. Minä en ole rikkonut sinua vastaan, mutta sinä väijyt minua ja tahdot viedä minulta hengen. [1. Sam. 20:1]
12 (24:13) Herra olkoon tuomarina meidän välillämme. Hän kostakoon sinulle minun puolestani, mutta minä en sinuun koske. [3. Moos. 19:18 ]
13 (24:14) Sanoohan vanha sananlaskukin: 'Paha on pahoista peräisin.' Minä en sinuun koske!
14 (24:15) Ja kenen perään Israelin kuningas on lähtenyt? Ketä sinä ajat takaa? Koiran raatoa, yhtä vaivaista kirppua!
15 (24:16) Herra olkoon tuomarina ja jakakoon meille oikeutta. Hän saa tutkia minun asiani ja puhua puolestani, ja hän on ratkaiseva riidan minun hyväkseni." [Ps. 43:1]
16 (24:17) Kun Daavid lopetti puheensa, Saul sanoi: "Poikani Daavid, sehän on sinun äänesi!" Ja Saul puhkesi itkuun
17 (24:18) ja sanoi Daavidille: "Sinä olet oikeassa, minä väärässä! Olet tehnyt minulle pelkkää hyvää, mutta minä olen maksanut sen sinulle pahalla.
18 (24:19) Sinä olet tänään osoittanut, että tahdot minulle vain hyvää. Kun Herra luovutti minut sinun käsiisi, et tappanut minua.
19 (24:20) Kun joku kohtaa vihollisensa, hän ei päästä tätä suosiolla pois. Palkitkoon Herra sinulle hyvän työn, jonka tänään olet tehnyt minulle!
20 (24:21) Nyt tiedän, että sinusta tulee kuningas ja että Israelin valtakunta pysyy lujasti käsissäsi. [1. Sam. 23:17]
21 (24:22) Vanno nyt minulle Herran kautta, ettet tuhoa minun jälkeläisiäni, sitten kun olen kuollut, etkä hävitä nimeäni isäni suvun joukosta."
22 (24:23) Kun Daavid oli vannonut tämän, Saul palasi kotiinsa ja Daavid nousi turvapaikkaansa vuorille.
Ja Daavid muisti vannomisensa ja ARMAHTI Saulin
perillistä, 2.Sam.4:4, 2.Sam.9:1-13.
Tuo Daavidin armahtama Mefiboset on esikuva
kristitystä, jonka Daavidin Poika armahtaa!
Mutta lakia ei siellä kuninkaan pöydässä lueta.Tässä ollaan asiassa, kun seurakunnassa puhutaan lenkeistä, viittasit siihen, että kun tulit seurakuntaan, mihin nyt tulitkin, vajavuus astuu sisään sinussa ja niin minussa.
Tosin, kun löytäisi seurakunnan, mihin astua, toivotettaisiin tervetulleeksi.
Se, että kahvikuppiloista löydän Herran omia, eläviä jotka ovat näitä ulkopuolisia, joille on annettu suunta puheelle, ulkopuolella leirin. Syntiä ei saa tänään saarnata synniksi. Jos pappi siitä puhuu, niin lehdet kirjoittavat siitä kaksi viikkoa sivuillaan, kuten tässä nyt kävi.
Sanoit, että kakit Armoruhtinaan päälle lakikiihkossa. ??
Tähän sanoisin vain, että seurakunta pitäisi olla turvakaupunki, seurakunnassa pitäisi olla turvalliset rajat, mutta kun nykyään Armoruhtinaan päälle kakitaan jatkuvasti.
Eli juuri se rima, että kun astun seurakuntaan, niin se liha astuu matkassa monen mukana.
Se ei olekaan kuollut ja laki ei ole sitä saanut kuolettaa. Siksi seurakunnassa täytyy olla Jumalan laki, että se surmaa, ettei liha astu sisälle julistamaan evankeliumia, josta laki puuttuu.
Se, että vajavuus astuu seurakuntaan sisälle, astukoon se ristin äärelle, joka tunnustaa Jumalan lain pyhäksi, sekä Kristuksen ristin sovitustyön kalleimmaksi aarteekseen. Siinä vajavuudessa ei suitsevaista kynttilää sammuteta, vaan evankeliumi osoittaa sisäpuoliselle Jumalan rakkauden, ulkopuolisen tuomitsee Herra.
Sisäpuolisella on laki sydämessä, tunnustamassa Kristuksen, tuomassa siihen turvakaupungin, jossa Jumalan asettamat rajat on olemassa.
Mutta mitä nyt on seurakunnissa?
Liha on astunut jopa saarnatuoliin ja julistaa evankeliumia sen mittakaavan mukaan, minkä liha pystyy täyttämään.
Se kieltää Jumalan pyhyyden, asettumalla itse armoalttarintuolille julistamaan sitä lakia, mitä lihan laissa on kirjoitettu lihan käsivarrella.
Siellä ei ole Jumalan tahtoa kirjoitettu Jumalan Kristuksen armoalttarin sisälle, siinä ei ole sitä manna-astiaa, millä Jumala ruokkii kansaansa, siinä ei ole sitä sauvaa, millä Jumala osoittaa pappeutensa ihmisen käyttöön. Väärän, Laodikealaisen kirkon armoistuimen sisällä on lihallinen laki. Eli todella vajavuus lihassa on astunut seurakunnan sisälle ja kakkii Armokuninkaan silmille, että Hän häpeää tekojamme ja laki tulee alkamaan ja alkaa Herran huoneesta.
Sillä jolla on korvat hän kuulkoon, mitä Henki Kristuksessa seurakunnalle sanoo. - Pyhässä Hengessä
Pyhässä Hengessä. kirjoitti:
Tässä ollaan asiassa, kun seurakunnassa puhutaan lenkeistä, viittasit siihen, että kun tulit seurakuntaan, mihin nyt tulitkin, vajavuus astuu sisään sinussa ja niin minussa.
Tosin, kun löytäisi seurakunnan, mihin astua, toivotettaisiin tervetulleeksi.
Se, että kahvikuppiloista löydän Herran omia, eläviä jotka ovat näitä ulkopuolisia, joille on annettu suunta puheelle, ulkopuolella leirin. Syntiä ei saa tänään saarnata synniksi. Jos pappi siitä puhuu, niin lehdet kirjoittavat siitä kaksi viikkoa sivuillaan, kuten tässä nyt kävi.
Sanoit, että kakit Armoruhtinaan päälle lakikiihkossa. ??
Tähän sanoisin vain, että seurakunta pitäisi olla turvakaupunki, seurakunnassa pitäisi olla turvalliset rajat, mutta kun nykyään Armoruhtinaan päälle kakitaan jatkuvasti.
Eli juuri se rima, että kun astun seurakuntaan, niin se liha astuu matkassa monen mukana.
Se ei olekaan kuollut ja laki ei ole sitä saanut kuolettaa. Siksi seurakunnassa täytyy olla Jumalan laki, että se surmaa, ettei liha astu sisälle julistamaan evankeliumia, josta laki puuttuu.
Se, että vajavuus astuu seurakuntaan sisälle, astukoon se ristin äärelle, joka tunnustaa Jumalan lain pyhäksi, sekä Kristuksen ristin sovitustyön kalleimmaksi aarteekseen. Siinä vajavuudessa ei suitsevaista kynttilää sammuteta, vaan evankeliumi osoittaa sisäpuoliselle Jumalan rakkauden, ulkopuolisen tuomitsee Herra.
Sisäpuolisella on laki sydämessä, tunnustamassa Kristuksen, tuomassa siihen turvakaupungin, jossa Jumalan asettamat rajat on olemassa.
Mutta mitä nyt on seurakunnissa?
Liha on astunut jopa saarnatuoliin ja julistaa evankeliumia sen mittakaavan mukaan, minkä liha pystyy täyttämään.
Se kieltää Jumalan pyhyyden, asettumalla itse armoalttarintuolille julistamaan sitä lakia, mitä lihan laissa on kirjoitettu lihan käsivarrella.
Siellä ei ole Jumalan tahtoa kirjoitettu Jumalan Kristuksen armoalttarin sisälle, siinä ei ole sitä manna-astiaa, millä Jumala ruokkii kansaansa, siinä ei ole sitä sauvaa, millä Jumala osoittaa pappeutensa ihmisen käyttöön. Väärän, Laodikealaisen kirkon armoistuimen sisällä on lihallinen laki. Eli todella vajavuus lihassa on astunut seurakunnan sisälle ja kakkii Armokuninkaan silmille, että Hän häpeää tekojamme ja laki tulee alkamaan ja alkaa Herran huoneesta.
Sillä jolla on korvat hän kuulkoon, mitä Henki Kristuksessa seurakunnalle sanoo.Se alkaa sinusta ja minusta.
Meidän tuomitsijamme on Herra, ja vaeltaminen se on jokapäiväistä, sekä jokahetkistä valintaa.
Uskonko Herraan ja teenkö niin!
Se on uskomista, eli näin ollen jatkuvaa tekemistä, Kristuksessa. Se taipuu Jumalan tahtoon, liha ei sitä tee. Pyhä Henki on voima, ja tämä tunnustaa Jumalan täydellisen lain pyhyyden sydämen päämääräksi. Se luo turvakaupungin Jumalan kansalle.
Sitä se seurakunta pitäisi olla ja tällaiset astiat luovat seurakunnan.
Jumalan tahto sydämessä, kuuliaisuuden mittana, että Kristus kaikessa toisi tahtomisen sekä tekemisen suunnan. Tämä Pyhä Henki ei kiellä Jumalan lain olemassaoloa, vaan terveellä tavalla on se "kirotun lakihenkisen" nimimanttelin omistajan tunnus.
Mutta juuri Häntä ruoskittiin, syljettiin, kun kirkastaen Jumalan tahdon sydämessään ja kutsuen seuraamaan häntä, maailma ei taipunut tähän.
Näin ollen älkäämme me sylkekö Häntä silmille, vaan ottakoon hän maan käsiinsä ja sylkeköön siihen, että se tahtas, minkä siitä muovaa, avaisi silmämme näkemään Jumalan valtakunta jo täällä maan päällä, sekä Herran omat. - Mooseksen kanssa?
Pyhässä Hengessä. kirjoitti:
Tässä ollaan asiassa, kun seurakunnassa puhutaan lenkeistä, viittasit siihen, että kun tulit seurakuntaan, mihin nyt tulitkin, vajavuus astuu sisään sinussa ja niin minussa.
Tosin, kun löytäisi seurakunnan, mihin astua, toivotettaisiin tervetulleeksi.
Se, että kahvikuppiloista löydän Herran omia, eläviä jotka ovat näitä ulkopuolisia, joille on annettu suunta puheelle, ulkopuolella leirin. Syntiä ei saa tänään saarnata synniksi. Jos pappi siitä puhuu, niin lehdet kirjoittavat siitä kaksi viikkoa sivuillaan, kuten tässä nyt kävi.
Sanoit, että kakit Armoruhtinaan päälle lakikiihkossa. ??
Tähän sanoisin vain, että seurakunta pitäisi olla turvakaupunki, seurakunnassa pitäisi olla turvalliset rajat, mutta kun nykyään Armoruhtinaan päälle kakitaan jatkuvasti.
Eli juuri se rima, että kun astun seurakuntaan, niin se liha astuu matkassa monen mukana.
Se ei olekaan kuollut ja laki ei ole sitä saanut kuolettaa. Siksi seurakunnassa täytyy olla Jumalan laki, että se surmaa, ettei liha astu sisälle julistamaan evankeliumia, josta laki puuttuu.
Se, että vajavuus astuu seurakuntaan sisälle, astukoon se ristin äärelle, joka tunnustaa Jumalan lain pyhäksi, sekä Kristuksen ristin sovitustyön kalleimmaksi aarteekseen. Siinä vajavuudessa ei suitsevaista kynttilää sammuteta, vaan evankeliumi osoittaa sisäpuoliselle Jumalan rakkauden, ulkopuolisen tuomitsee Herra.
Sisäpuolisella on laki sydämessä, tunnustamassa Kristuksen, tuomassa siihen turvakaupungin, jossa Jumalan asettamat rajat on olemassa.
Mutta mitä nyt on seurakunnissa?
Liha on astunut jopa saarnatuoliin ja julistaa evankeliumia sen mittakaavan mukaan, minkä liha pystyy täyttämään.
Se kieltää Jumalan pyhyyden, asettumalla itse armoalttarintuolille julistamaan sitä lakia, mitä lihan laissa on kirjoitettu lihan käsivarrella.
Siellä ei ole Jumalan tahtoa kirjoitettu Jumalan Kristuksen armoalttarin sisälle, siinä ei ole sitä manna-astiaa, millä Jumala ruokkii kansaansa, siinä ei ole sitä sauvaa, millä Jumala osoittaa pappeutensa ihmisen käyttöön. Väärän, Laodikealaisen kirkon armoistuimen sisällä on lihallinen laki. Eli todella vajavuus lihassa on astunut seurakunnan sisälle ja kakkii Armokuninkaan silmille, että Hän häpeää tekojamme ja laki tulee alkamaan ja alkaa Herran huoneesta.
Sillä jolla on korvat hän kuulkoon, mitä Henki Kristuksessa seurakunnalle sanoo.Vai ymmärrätkö lakitekstiä lainkaan?
Vapaus laista - Roomalais 7.
1 Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.
2 Laki sitoo naimisissa olevan naisen mieheensä niin kauan kuin tämä on elossa. Mutta jos mies kuolee, nainen vapautuu siitä laista, joka sitoi hänet mieheen.
[3. Moos. 20:10; 1. Kor. 7:39]
3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa.
[Matt. 5:32]
4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle.
[Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]
5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle.
[Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]
6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.
[Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]
Raamattu puhuu - ideneb
AnttiVKantola kirjoitti:
Room 7:4-6
4
Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
5
Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6
mutta nyt me olemme IRTI LAISTA ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Heitä minä rohkaisen pysymään "irti laista".
Muita adventisteja rohkaisen, että antautuvat
lain taulujen murskattaviksi, jotta armo kelpaisi.Eräskin adv srk.n pastori Tähti Jaakobista, vannoi olevansa laista vapaa, ja meni erään srk>:n jäsenen kotiin , ilm. srk pyynnöstä selvittelemään miehen ja vaimon välisiä konfligteja ja riitoja!
Aikansa siellä laista pois kuolleena, himo kuitenkin heräsi, ..ja hän lähti sieltä pois, srk veljen vaimo ja lapset ja osa omaisuudesta mukanaan!!
Kumpi olisi ollut parempi olla lain vallassa, vai lihan vallassa!
Minä lasken että tämä pekka poika oli lihan vallassa, mutta Kantolahan laskee sen Hengen vallan alla olemiseksi!
Pekkahan toteutti sinun evankeliumisi , hän oli irti laista, joka sanoo: Älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa,...
Katsotteko te että jos me vanhurskaina ollessamme langeamme, niin papille kuuluu siitä lankeamisesta johtuen, vaimo, osa omaisuutta jne....eräänlaisena
heilutuslyhde lahjana, vai!
Niin, ehkä olisikin ollut hyvä ja oikea idea, murskata tämä tähti tähtien joukosta , painavan kivisen lain alle,...eiväthän kuolleet tarvitse enää omaa eivätkä toisen puolisoa!
Mutta kun noin ei tehty, niin siellähän Pekka vaeltaa irtilaista, vapaana, yhden vaimon miehenä,..vaikka oma ei olekaan!!
Yksi vaimo kerrallaan on varmaan Herranne hyväksymä evankeliumi? - synnittömyyteen.
Mooseksen kanssa? kirjoitti:
Vai ymmärrätkö lakitekstiä lainkaan?
Vapaus laista - Roomalais 7.
1 Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.
2 Laki sitoo naimisissa olevan naisen mieheensä niin kauan kuin tämä on elossa. Mutta jos mies kuolee, nainen vapautuu siitä laista, joka sitoi hänet mieheen.
[3. Moos. 20:10; 1. Kor. 7:39]
3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa.
[Matt. 5:32]
4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle.
[Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]
5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle.
[Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]
6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.
[Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]
Raamattu puhuuTerveisiä vain sinne taivaaseen Aabrahamin helmaan. Siellähän te ette enää ole turmeltuneen luontonne vallassa, eli vanha-aatami on kuollut lopullisesti ja pappi sanonut haudallanne aamenen puhuen viimeisestä ylösnousemuksesta.
Mutta me täällä eletään vielä turmeltuneen luontomme kanssa ja tarvitsemme Jumalan lakia sydämeen, niinkuin sana opettaa ympärileikkaamaan sydämemme maailmaan.
Vai puhuitko sinä kuoleman laista, synninseurakuksesta, josta olemme päässeet vapaaksi. Se taas on oma lukunsa, eikä viittaa Jumalan tahtoon.
sana sanoo tämänkin.
Ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."
Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
Eli ei tallota jotain, koska se on kuolema, eikä pidetä epäpyhänä liiton verta. - Kauhukuvia mutta tosia
synnittömyyteen. kirjoitti:
Terveisiä vain sinne taivaaseen Aabrahamin helmaan. Siellähän te ette enää ole turmeltuneen luontonne vallassa, eli vanha-aatami on kuollut lopullisesti ja pappi sanonut haudallanne aamenen puhuen viimeisestä ylösnousemuksesta.
Mutta me täällä eletään vielä turmeltuneen luontomme kanssa ja tarvitsemme Jumalan lakia sydämeen, niinkuin sana opettaa ympärileikkaamaan sydämemme maailmaan.
Vai puhuitko sinä kuoleman laista, synninseurakuksesta, josta olemme päässeet vapaaksi. Se taas on oma lukunsa, eikä viittaa Jumalan tahtoon.
sana sanoo tämänkin.
Ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."
Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
Eli ei tallota jotain, koska se on kuolema, eikä pidetä epäpyhänä liiton verta."" Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.""
Parempi on nöyrtyä armoon vetoamaan, kuin kauhistella kerran iäisyydessä omavanhurskaita
tekojaan ...
Dan. 12:2
Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
- Väittää Ilm.kirjaseminaari
Tässä sinulle.
Kirjoittanut: e.k-i
2.12.2008 klo 20.08
Tämä on adv. ilmestyskirja,sem. vihko 10.sivu.1.
_______________________________________________
Katsotaanpa mitä sanoo adv.ilm.semin.vihko 10.
"Hämmästytkö kuullessesasi,että Jumalalla on erityinen tunnus,sinetti eli merkki jonka hän painaa omiinsa.
Hätkähdyttääkö sinua tieto että ellei henkilöllä ole tätä merkkiä Jeesuksen tullessa,hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan?
"Kauhistuttaako sinua ajatus,että useimmat ihmiset ovat täysin tietämättömiä tästä Jumalan merkistä,ja siten jättävät sen kokonaan huomioimatta"
Ihmetteletkö,kun äkkiä tajuat,että Jumala on hyvin pahoillaan siitä jos ihmiset väheksyvät hänen huolellisesti valitsemaansa merkkiä"
Oletko yllättynyt havaitessasi että yksi ilnestyskirjan päätarkoituksista on kertoa tästä Jumalan merkistä ja palauttaa se hänen kansalleen?
"Niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin,kaikki edellä esitetyt viisi väitettä ovat tosia.
Jumala pitää merkkiään hyvin tärkeänä.
Mutta kun Jumala katselee kansaansa nykyaikana,hän voi valitettavasti vain puristaa päätään,ja sanoa surullisena "Merkki puuttuu" Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta tutkistelun kohteeksi.
Rukoile hartaasti,kun tutkit tätä ratkaisevan tärkeää aihetta"
(Eki)
MIKSI KOROSTETAAN "ADVENTISMIA" EIKÄ SAPATTISINETTIÄ?
Olis hyvä jo kirkon nimessäkin näkyä tuo erotin -
sapattimerkki. Adventtiodotushan on kaikilla.
Kun tuo merkki on pelastuksen merkki olevinaan,
niin miksei tuo virallisen ilmestyskirjaseminaarin
teksti esiinny Adventtikirkon kotisivulla sellaisenaan tai edes piiloviestinä?!?
Myydäänkö meille (adventti)sika säkissä?
"Merkki puuttuu" ... "sanoo Jumala omalle
kansalleen". Merkki siis puuttuu adventisteilta?
Olavi Rouheen oppilailta (O.R. on Ilm.kirjaseminaarin isäntä)." Hätkähdyttääkö sinua tieto että ellei henkilöllä ole tätä merkkiä Jeesuksen tullessa,hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan? "
(Adv.kirkko / Olavi Rouhe / Ilm.kirjaseminaari;
Ov. 10 s.1)
Sapatin pitäjän sinettikö on noussut tärkeimmäksi
käskyksi vuodesta 1844? Uskomatonta! (Ei-uskottavaa)
Mikä hirmuinen tuomio odottaakaan sapattiopettajia!
OIKEUS, LAUPEUS, USKOLLISUUS - USKO, TOIVO, RAKKAUS - nämä merkit pysyvät iäti!
Matt. 23:23
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut,
kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä:
oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden!
Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.
Matt 22:35-
35
Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle:
36
"Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
37
Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
[5. Moos. 6:5]
38
Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
39
Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
[3. Moos. 19:18 ; Matt. 19:19 ]
40
Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."
[Matt. 7:12]
Teologit panivat Jeesuksen koetteelle lain
hylkäämisestä ja sapatin - mutta Jeesus kykeni
osoittamaan, että jumalallisessa rakkaudessa
tulee jopa lain kantavat osat hyvinkin pidetyksi.
Joh. 13:34
Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne.
[Mark. 12:31 ; Joh. 15:12; 1. Joh. 3:11, 4:21]
- ideneb
Niin, eikö se johda sinut ulos taivaan valtakunnasta??
Miten niin?
No siten, että sinä Kristuksen tuntemisessa ollessasi rikot lakia, eli teet syntiä, ...ja ehkäpä tahallaan vielä!
Eikö Kristus sano, Minä joskus tunsin sinut, mutta menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan teitä tuntenut!!
Huomaatko yritin edes vähän , että Jumala joustais kohdallasi, mutta ei Hän jousta!
Kristus ei ole tuntenut sinua, eikä halua tuntea sinun lainrikkomuksiasi, eikä siunata niitä sanomalla: " Hyvä sinä uskollinen palveljia , tule Herrasi iloon"
Kyllä se surutaloon lainrikkominen, ja lain alla oleminen johtaa!
Laistahan pääsee kokonaan irti, kun ei sitä riko!!- Vastauksen viestiisi
Fil. 3:8
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
Kol. 1:10
vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
Jeesus on persoona, joka täytyy tuntea.
Ei elämä ole lakikirjoissa, vaan on tässä ja nyt. - Jumalan hullu
1. Kor. 1:21
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat.
Se on Jumalan viisautta se - ideneb
Vastauksen viestiisi kirjoitti:
Fil. 3:8
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
Kol. 1:10
vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
Jeesus on persoona, joka täytyy tuntea.
Ei elämä ole lakikirjoissa, vaan on tässä ja nyt.tähtikin, mutta jano lähti, vasta sitten kun oli vienyt toiselta adventisti jäseneltä vaimon, lapset, ja osan omaisuudesta.
Katsos, vanhurskas saa palkkansa maan päällä, saati jumalaton ja syntinen"
" Vanhurskas" sa toisen vaimon palkakseen , ja Jumala maksaa palkann toiseen kertaan, kunhan ehtii plata maksamaan!!
Sitähän me odotamme, Herran päivää!!
Mitä arvelet? " Miksi hyväksi on Herran päivä adventisteille, puhumattakaan niistä, jotka lain sanat kyllä kuulivat, mutta silti on mukava naida
lähimmäisen vaimoa, vaikkapa pastorina!
" Tiedeämme kaikki oikean"...mutta me emme tee sitä oikeaa, ja Herra maksaa jokaiselle hänen helmaansa tekojensa mukaan!
Riittäisihän se jo pekallekin, että on tähän saakka saanut veljensä vaimolta sitä hyvää, mutta nyt Herra sanoo: " Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi, joka on Älä himoitse! - ideneb
Jumalan hullu kirjoitti:
1. Kor. 1:21
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat.
Se on Jumalan viisautta se" Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät Jumalalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme Jeesuksen Kristuksen" Juuda 4
Opettelehan alkeet; Teit pakanuudessa syntiä, eli Jumalan lakia, jota et tiennyt olevan sinulle!
Sitten kuulit evankeliumin,...tulit synnin tuntoon...itkit ja kaduit syntejäsi, eli Jumalan lainrikkomisiasi!
Teit sovinnon ja sopimuksen Jumalan so. Kristuksen kanssa!
" En anna synnin hallita minun kuolevaisessa ruumiissani" sinä sopertelit!
Kului aikaa, kunnes joku toinen pujahtaja kertoi:
" Voi sinua ressua, eihän Jumalan laki sido meitä, Kristus poisti lain, ...olet vapaa!!
No sinä uskoit, ja kun kaveri vielä sanoi, mennään yhden Senjan luo yökylään, kun se on niin upea seurakunta sisar, sen mieshän on komennuksella tuhannen kilometrin päässä!
Ja niin te menitte!...No käänsittekö Jumalan armon irstaudeksi vai ette....sillä tuskinpa te sohvalla makasitte?
Mies kutsuu takaisin tultuaan teidät päivälliselle. Te tulette.
Syödessään mies sanoo: Te makasitte vaimoni, raiskasitte tyttäreni ja teetätitte orjantyötä pojallani, ette kait ihmettele jos otin tämän asian puheeksi näin päivällispöydässä!!
Oikein sanoit " Jumalan hullu sinä oletkin",...sillä " Hullu sanoo sydämessään, Jumalaa ei ole, eikä Hän näe" - kuuleeko kukaan?
ideneb kirjoitti:
" Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät Jumalalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme Jeesuksen Kristuksen" Juuda 4
Opettelehan alkeet; Teit pakanuudessa syntiä, eli Jumalan lakia, jota et tiennyt olevan sinulle!
Sitten kuulit evankeliumin,...tulit synnin tuntoon...itkit ja kaduit syntejäsi, eli Jumalan lainrikkomisiasi!
Teit sovinnon ja sopimuksen Jumalan so. Kristuksen kanssa!
" En anna synnin hallita minun kuolevaisessa ruumiissani" sinä sopertelit!
Kului aikaa, kunnes joku toinen pujahtaja kertoi:
" Voi sinua ressua, eihän Jumalan laki sido meitä, Kristus poisti lain, ...olet vapaa!!
No sinä uskoit, ja kun kaveri vielä sanoi, mennään yhden Senjan luo yökylään, kun se on niin upea seurakunta sisar, sen mieshän on komennuksella tuhannen kilometrin päässä!
Ja niin te menitte!...No käänsittekö Jumalan armon irstaudeksi vai ette....sillä tuskinpa te sohvalla makasitte?
Mies kutsuu takaisin tultuaan teidät päivälliselle. Te tulette.
Syödessään mies sanoo: Te makasitte vaimoni, raiskasitte tyttäreni ja teetätitte orjantyötä pojallani, ette kait ihmettele jos otin tämän asian puheeksi näin päivällispöydässä!!
Oikein sanoit " Jumalan hullu sinä oletkin",...sillä " Hullu sanoo sydämessään, Jumalaa ei ole, eikä Hän näe"Tässä sitä selkokieltä laittomuuden hengestä sydämessä. Kuinka se on vallannut SuomenSiionin.
Laittomuus on heidän kunniansa.
Tätä on kirkot täynnä, siellä sun täällä ja jotkut vielä häpeäkseen puhuvat muuta.
Mutta käärme oli kavalin ja edelleen se luikertelee sydänten kautta seurakuntiin ja täälläkin oikein huutaa joidenkin kirjoitusten kautta, itse huoraavat huutajat ja tapaansa tuputtavat Jumalan lain tuomalle ojennukselle muka Mooseslain huoruudesta puhuen. Eivät he ymmärrä vaan ovat sokeita taluttajia.
- Eskatologi
Näin sanottiin vanhan liiton aikaan. Mutta luvassa
on jotain parempaakin ...isot juhlat Siionilla!
Juhla-ateria Siionin vuorella - Jesaja 25.
6 Tällä vuorella Herra Sebaot valmistaa pidot kaikille kansoille, herkkuruokien aterian, valioviinien juhlan: ydinrasvalla maustettuja herkkuja, kypsiä, kirkkaaksi seestettyjä viinejä. [Ps. 22:27-32; Ilm. 19:9]
Jesaja 25:1-10 - - Vapautetun kiitoslaulu
1 Herra, sinä olet minun Jumalani! Sinun korkeuttasi laulan, sinun nimeäsi ylistän, sillä sinä toteutit ihmeellisen suunnitelman, kaukaa harkitun, varman ja luotettavan. [Ps. 63:2]
2 Sinä muutit kaupungin kiviröykkiöksi, linnoitetun kaupungin rauniokasaksi. Sinä hävitit kaupungista sortajien palatsit, eikä niitä koskaan rakenneta uudelleen.
3 Sen tähden voimakas kansa kunnioittaa sinua ja julmien muukalaisten kaupungit pelkäävät sinua.
4 Sinä olit turvapaikka heikolle, pakopaikka kurjalle vaikeuksien aikana, suoja rankkasateessa, varjo helteen tullen. Sillä väkivaltaisten mieli on kuin talvinen rankkasade, [Jes. 4:6]
5 kuin helle autiomaassa. Vihollisten kerskailun sinä vaiennat. Niin kuin helle pilven varjostaessa, niin vaimenee väkivaltaisten voittolaulu.
Juhla-ateria Siionin vuorella
6 Tällä vuorella Herra Sebaot valmistaa pidot kaikille kansoille, herkkuruokien aterian, valioviinien juhlan: ydinrasvalla maustettuja herkkuja, kypsiä, kirkkaaksi seestettyjä viinejä. [Ps. 22:27-32; Ilm. 19:9]
7 Tällä vuorella hän repäisee pois verhon, verhon kaikkien kansojen yltä, vaatteen joka on levitetty niiden ylle. [Jes. 60:2; 2. Kor. 3:16]
8 Kuolema on nielty ainiaaksi. Herra Jumala pyyhkii kaikkien kasvoilta kyyneleet ja vapauttaa kansansa alennuksesta ja häpeästä kaikkialla maan päällä. Näin on Herra puhunut. [1. Kor. 15:54; 2. Tim. 1:10 | Ilm. 7:17, 21:4]
9 Sinä päivänä sanotaan: "Tämä on meidän Jumalamme! Häneen me panimme toivomme, ja hän pelasti meidät. Tämä on Herra, häneen me kiinnitämme toivomme, iloitkaamme ja riemuitkaamme! Hän pelastaa meidät. [Ps. 33:20]
10 Herran käsi suojaa tätä vuorta." Mutta Moab poljetaan murskaksi omilla asuinseuduillaan niin kuin
olkiläjä tallataan lantaveteen.
Eskatologi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede21786- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282712- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117530
