Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Metsäkylän ratsastuskoulu Turussa

Jinski

Heips! Olen muuttamassa turkuun ja etsin itselleni sopivaa ratsastuskoulua. Olen ajatellut mennä tähän, koska siellä näyttää olevan maneesi:)Onko muilla vinkkejä ja/tai kokemuksia kyseisestä paikasta:) tai muista talleista? Kiitos kovasti!!!

22

6510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mijnä?

      On ihan OK paikka mut tunti maksaa 35e :S en itse maksaisi koskaan..

    • Ratsastelen

      Itse olen käynyt Artukaisissa parin vuoden ajan. Tunti maksaa opiskelijalle 22 euroa. Käyn sen takia, että tallille pääsee helposti busseilla 32 ja 42. Myös Artukaisissa on maneesi, taitaa olla kaksikin.

    • edullisempi kuin edelliset

      Katso "kotimäen tallit" Liedossa, edullinen, ponista isompiin hevosiin, on maneesi....

    • *sydän*

      Oon käyny kerran metsäkylän tunnilla. Mukavaa oli, monipuolisii hevosia. Käyn vakituisesti ratsastamassa artukaisten ra´tsastuskoulussa (turunratsastajat.fi) Hyvä opetus ja kivat hevoset artukaisissa :)

      • minsk1

        itsekin olen tällä hetkellä etsimässä turusta ratsastustallia. minkä kokoisissa ryhmissä täällä artukaisissa ratsastetaan? ja ovatko tunnit monipuolisia ja hevosia myös eritasoisia?


    • Eiei

      Ystäväni ystävä käy kyseisellä tallilla, ja myös tallikaverini on käynyt siellä, mutta lopetti.. Nii, ensinnäkin, 35 e irtotunti, eli normaali ratsastustunti, ja tallilla, jolla minä ratsastan maksaa 22 e irtotunti, joten KALLISTA. Sitten on puhuttu että omistaja on vähän tiutau (ei tietenkään alkoholin takia) ja tallin hevoset luimistelevat, ja potkivat. Yksi hevonen on jopa sellainen, kun sen karsinan oven eteen menee, se alkaa heti luimia, ja potkia. En suosittele, varoitan, ei kannata mennä!

      • Minä taas

        Itseasiassa olen alkanut käymään juuri tällä tallilla. Jos on suomen ratsastajainliiton jäsen, niin tunti maksaa 27€ kerta vakiotunnilla. Omistajasta en tiedä, mutta ainakin tuo joulukuussa aloittanut Terhi, joka pitää nykyään kaikki tunnit, on aivan todella mukava, hyvä ja sopivan vaativa!! Ja kyllä, sieltä löytyy myös sekä luimivia, että kilttejä hevosia.. Mutta kaikilta talleilta, joissa olen käynyt on näitä. Tuntihevosen elämä on rankkaa:/ Ja jos hinnat eivät nouse, niin aion syksylläkin jatkaa Metsänkylässä:D


      • Uimari tyttö

        Moikka!
        Oon käyny kerran metsäkylänratsastuskeskuksessa ratsastamassa tunilla ja kerran kokeilemassa ja olin myös leirillä avustamassa. Nina on kiva eikä tosiaankaan tiutau ite taidat olla. Hevoset ja ponit on ihan kivoja ei ne potki eikä pure eikä pahemin edes luimi. Jotkut voi olla vähän äksyjä mutta ei ne mitään kuitenkaan tee. Kiva talli.


    • Mindy__

      Oon ollu koulun kans kerran metsäkyläs rats. Se maneesi ei oo järkyttävän iso, mut ihan kiva. Tunnit on kuulemma aika kalliita. Sen tunnin aikana tuli monta ylimääräst laukkaa, ku hevoset vähä pelästys kaikkee, tai en sit tiä. Menin sil Tarel ja se oli tosi kiva mut luimi kyl mut se vissii halus vaa olla nii kova..:D Hepat vissiin on suht helppoja :D Ku se Tare vissii oli niinku vaikein mitä meil oli sil tunnil, eikä sekyl mun mielest kovin vaikee sinäänsä ollu:D En sit tiä niist jotka ei ollu sil tunnil.. Ratsastan Artukaisis ja tykkään siit paikast. Maneesi on iso ja kentät kans. Tosin, Artukaisissa ei oo poneja ku yks iso poni, et jos poneja etit ni.. Mut hyvä opetus ja silleen:D Hevosii on vähä kaikentasosii, vaativii ja helpompii:D KWPN:nei on aika pal:D Mut paras paikka:D

    • kopotikopoti

      Aloitin itse aikoinaan ratsastuksen uudelleen Artukaisissa. Siellä hevoset on hyvätasoisia, mutta ryhmäkoot olivat ainakin silloin aika suuria, enkä pitänyt opettajan hiukan kärkkäästä tyylistä opettaa. Kävin Artukaisissa noin vuoden, kunnes päätin kokeilla muitakin talleja. Metsäkylässä meininki oli mielestäni taas vähän "mummoratsastusta", peräänannosta ei tunneilla tietoakaan. Opettaja ja hevoset olivat kyllä mukavia, mutta meno oli makuuni hiukan liian lepsua. Kokeilin myös Keiramon tallia Kaarinassa, ja tähän talliin tykästyin. Kävin siellä kuusi vuotta ja nyt kun en enää asu paikkakunnalla, haikailen sinne vieläkin joskus. Jos menee Keiramolle, kannattaa ehdottomasti mennä Maijan tunnille. Keiramon tallin hevoset on persoonallisia, kaikkien koulutustaso ei ole välttämättä korkein mahdollinen, mutta Maijan tunneilla oppii ratsastamaan erilaisia hevosia. Pidin tallista niin paljon että kuljin bussilla Turusta tuon hieman pidemmän matkan ihan mielelläni. Omalla autolla pääsee tietysti helpoiten. Suosittelen sinua kokeilemaan eri talleja itse, jotta löydät sellaisen joka sopii sinulle parhaiten. Yllä olevat ovat vain minun mielipiteitäni; eri ihmiset
      tykkäävät erilaisista talleista ja hevosista. Kaikissa yllämainituissa on muuteen maneesi.

    • ponityttö 4-ever

      Alotin just metsäkylässä. Oon menny waltsul ja romeol. Kaisa on ihan paras ope

      • ponityttö 4-ever

        Sama henkilö kuin toi edellinen ponityttö 4-ever, mutta uudempi viesti :))

        nyt oon menny prinssillä(esteitä), waltsulla, romeolla, rusinalla(maastossa ja koulua) sekä monsterilla. Ens torstaina meen julitalla =) Kaisa is thö bestt


    • Hippuli

      itse olen käynyt katsomassa Kaisan tallilla kaverini ratsastusta, ja kerran kokeillut itsekin. Kaisan talli sijaitsee Metsämäen raviradan lähettyvillä, Turun puolella. Tunneilla keskitytään istuntaan, ja myös muihin juttuihin. Hevoset on ihan kivoja, mutta jotkut sellasia omaperäisiä :) (esim. Siru) Opettaja, Elina on mukava, mutta ei päästä ratsastajia kuin koira veräjästä. Tallilla hoidetaan myös omat ratsut kuntoon, ja mahdollisesti myös takaisin talliin / tarhaan, jos ne eivät jatka tunnilla. Tunti hinta on 26e ellei kuulu MaRs'iin, erilaisia korttejakin löytyy.

      • ponityttö 4-ever

        Taas se sama:) niin, siis mäkin oon käyny kattomassa mun kaverin ratsastusta muutaman kerran kaisan tallilla, sen tunti on maanantaisin klo 17-18, sen nimi on tiia :)


    • Blondi-

      myönnän itsekkin että kallista touhua, mutta mun mielestä se on sen arvosta. mukavat kiltit ponit todella todella hyvä opetus ei mitään lässyttelyä. hauskat kivat opettajat jotka ottaa kaiken ilosta irti ja tallilla on tallityttöjä jotka varmasti auttavat jos tarvitset jossain apua. ota ensin vaikka irtotunti niin näät kuin paras talli se on (;

    • ponnie

      metsäkylä on paras tunnit hieman kalliita mutta kivat opettajat ja hevoset. Kannataa käydä kokeilemassa. tallin omistaja Nina on tosi kiva eikä yhtään tiutau just paras

    • hevos-lowe

      Moikka kaikki,

      Metsäkyläntalli ja Alvan talli on tähän mennessä parhaita talleja, joissa olen käynyt..
      Alvan tallilla kaikki hevoset ovat kilttejä :)
      Metsäkylän tallilla on kilttejä, sekä vihaisia ja luimivia hevosia.. Kaikki hevoset ovat erilaisia... Metsäkylässä on ainakin yksi erittäin vihainen poni, millä olen mennyt.. Olen 13 vuotias tyttö, ja en ole mikään maailman paras ratsastaja.. Ponin nimi on Laku..
      Laku käyttäytyy kyllä ihan nätisti, kun ei anna ponin pomottaa! ;)

    • Nenna_<3

      Täähän on tosi vanha palsta, mut pääton kirjottaa silti! Alotin ite nyt ratsastuksen mettiksessä, ku ennen kävin vaan irtotunneilla mikä tuli liian kalliiks. Metsäkylässä on hyvin koulutettuja ja osaavia hevosia! Tämä laku, joka luimii ja vihoittelee, on ihan kiltti kun ei anna pomottaa. Ja Irma luimii ja pelottelee, mutta siihen se jääkin, Irma vain pelottelee, ei tee mitää oikeasti (; Tunnit ovat hyviä ja laadukkaita, ja opettajat mukavia. Suosittelen!

    • YGC

      Oon käyny Metsäkylässä muutamia vuosia sitten tunneilla. Silloin jo oli kallista, hinnat on vaan noussu. Opettajista en tiiä, mutta silloin hevoset olivat aika tylsiä.. Silloin hevoset olivat n. tunnin(?) ulkona päivässä, muuten oli tunnilla ja seisoi karsoinoissaan. Toki kesällä hevoset olivat muutaman viikon laitumella. Jotkut hevoset olivat kiukkuisia ja täysin "automatisoituneita" että ratsastus oli välillä jopa tylsää.. Ponit on jo oppineet miten voi luistaa tehtävistä. Silloin aikanaan tallissa oli koko ajan porukkaa eikä hevoset saaneet olla rauhassa hetkeäkään.
      Jotkut vanhemmat kävijät saattavatkin muistaa tapauksen nimeltä Monica. Kyseinen hevonen puri ja potki kaikkia ja oli melko kiukkuinen. Pari vuotta sitten tapasin sen uudelleen Liedossa, silloin hevonen oli kiltti ja asiallinen. Ehkä asiaan vaikutti se, että sai olla päivät ulkona eikä sisällä kaikkien pällisteltävänä..?

    • monica hengissä?

      Vanha palsta joo, mutta pakko nyt kysellä tuosta Monicasta jonka YGC mainitsi! Onko kyseinen hevonen hengissä? minulle kerrottiin että se oltaisiin lopetettu kinttuvaivojen vuoksi. Monica oli aikoinaan hoitohevoseni, eikä kyllä kertaakaan onnistunut puremaan/potkaisemaan minua. Joskus löytyi hiukan yritystä, mutta loppui kyllä kuin seinään sekin sitten.

    • ratsastaja

      Erittäin vanha palsta mutta metsäkylässä kaikki hevoset ovat kilttejä! Laku saattaa luimia ja näykkiä mutta ei sitä aloittelijoille anneta. Tunnit ovat hyvälaatuisia ja tosi hyvät opettajat. Tallilta löytyy kaikenkokoisia ja tasoisia hevosia. Lemppareitani ovat shetlanninponit Jumpe ja Fantsu sekä isommat hevoset Radar ja Ransu. Hevosia löytyy monenlaisia, kuten miniatyyrihevonen Lady jolla ei ratsasteta, monta jopa 180cm korkeaa hevosta pidemmille ratsastajille, tasokkaita este ja kouluhevosia... Talli on hyvin siisti ja täältä löytyy iso maneesi ja hyvän kokoiset on karsinat hevosille. Kaikki hevoset pääsevät ainakin kesällä tarhaaman päivittäin. Tarhat ovat isot, osa nurmi ja osa hiekkapohjaisia. Tallilta löytyy iso kenttä ja hyvät estekalustot. Talli sijaitsee Länsikeskuksen lähellä mutta syrjemmällä.

    • biggesteyeroll

      Metsäkylän hevoset ovat jokainen kilttejä, mutta luonteet tietenkin erilaisia. Eihän me ihmisetkään samanlaisia olla.
      Mitä taas tuohon tarhaamiseen tulee, niin kyllä jokainen on puolet päivästä ulkona jonka jälkeen tulevat talliin syömään ja lepäämään ennen tunteja. Koskaan ei ole Metsäkylässä hevoset saaneet olla vain tuntia ulkona, huhhuh mitä sontaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2132
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1818
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      32
      1802
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1540
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1506
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1412
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1281
    Aihe