Kuuluuko jehovan todistajien uskonnonharjoittamiseen musiikin esittäminen tai kuuntelu?
Jehovan todistajien musiikki
15
1457
Vastaukset
- neitoni
kuuluu olennaisena osana,joka kokouksen alus ja lopus,samoin konventis
- neitoni
koska siitä on tehty tietty tietty sovitus,kaunis ja sitä ne on yleensä on jos ei marssin tyylisiä,mut aina tykkäsin ja ku oaan laulaa,nautin
- kaikesta
neitoni kirjoitti:
koska siitä on tehty tietty tietty sovitus,kaunis ja sitä ne on yleensä on jos ei marssin tyylisiä,mut aina tykkäsin ja ku oaan laulaa,nautin
joehovan todistajien musiikista,jos tulee jehovan todistajaksi?Mitä minä olen kuullut niitä,niin en pidä kaikista niistä lauluista.
- Jallu-eno
Löytyy oma raamattuun perustuva kirja "laulakaa ylistystä Jehovalle". Siitä vedetään aina *siivut* salilla. Konventeissa, eli siis seurakuntien ja veljien suurimmissa kokoontumisissa, tulee ennen varsinaista yhteislaulua pikkasen, no, dramatisoitua musiikkia.
- Jallu-eno
Unohtui vielä, että varsinainen live-musiikki ei kuulu kuvioihin, ainakaan enää. Sääli sinällänsä, sillä olen itse suuri musiikin ystävä.
- neitoni
ei liveä... meillä monet lauluillat vedettiin,jokaosas soittaa soitti ja omas porukas tehtiin ruuat,musiiakkia oli ja lapsille oli järkätty uimaranta ja kaikki ok.Kait tiiän ku ite olin.muutama osas kitaraa soittaa.yks pianoa
- Jallu-eno
neitoni kirjoitti:
ei liveä... meillä monet lauluillat vedettiin,jokaosas soittaa soitti ja omas porukas tehtiin ruuat,musiiakkia oli ja lapsille oli järkätty uimaranta ja kaikki ok.Kait tiiän ku ite olin.muutama osas kitaraa soittaa.yks pianoa
No hyvä että on ollut hauskaa. Mutta ymmärsin niin, että aloittaja tarkoitti lähinnä sitä että miten varsinaisissa palavereissa ja konventissa toimitaan nykyään. Ei meilläpäin Porissa ainakaan ketään varsinaisesti siellä mitään kitaroita soittele.
- neitoni
miten tää nuori pimu kuuluu musiikkiin mitä JT soittaa.Ja ny analyysiä ja tarkkaa
- koo.koo
neitoni kirjoitti:
miten tää nuori pimu kuuluu musiikkiin mitä JT soittaa.Ja ny analyysiä ja tarkkaa
Mikä pimu????? Onko se järjen hiukkanenkin nyt päässyt karkaamaan sinulta? Avaa linkit ja lue jt kaveeraus yrityksestä Führerin kanssa ja jt peittelyyrityksistä.
Kiitoksia vastauksista.
Olen ollut 3 kertaa valtakunnansalilla, kahtena kertana musiikki on tullut levyltä, ja kerran soitti joku mies pianoa. Ja hyvin siis soittikin. Mutta aika ankeata mun mielestä toi levysoitinjuttu... Mutta sitähän se yrittääkin olla, askeettista.
Mitään Jehovan todistaja -bändejä tuskin on.
Instrumentaalirautalankakin olisi varmasti, jos ei saatanallista, niin hyvin paheellista? Sillä kaikkihan tiedämme, että hevi tulee jazzista, ja jazzi voodoosta.
Itse ainakin tykkään, kun meillä Vapaakirkossa musiikki todella pääsee loistamaan, sunnuntaijumiksissakin välillä hienoja musiikkispektaakkeleja. Enkä tosiaankaan usko, että Jumala siitä pahastuu, että varastettaisiin muka kunniaa itsellemme, joka kuuluisi oikeasti hänelle.- hemmo
Ei varsinaisesti. Kaksi ylistyslaulua lauletaan per kokous, yleensä musiikki tulee savikiekolta.
Aikanaan konventeissa oli livemusiikkia, mutta ei enään. Kitara oli tosin pannassa ja pulisongit. Musiikki aikalailla sotilaallista jotkut kappaleet ovat hieman mantovaani tyyppisiä. Sylivauvat ja vanhukset laulavat samoja viisuja. Aikoinaan oli pienessä mittakaavassa myös kuorotoimintaa. Hyvin harva tai jos yksikään Jt kuuntelee kotona tai illanvietoissa Jt musiikkia. Kotona soi samat iskelmät ja karaoke musiikki kuin syntisten kotona. Että näin. - Anonyymi
Naapurin poika musisoi vihellellen, kun jehovat oli saarnamatkalla heillä, loppu viheltely lyhyeen, saarnaajan vaimo sanoi, " poika ei saa viheltää, se on saatanasta ".
- Anonyymi
Toisella kerralla poika halusi vastata tädin sanomisiin. Juoksi meille ja kertoi. "Jehovat tuli taas, lauloin kovalla äänellä esperantsa, esperantsa, sulosaarits vain laul satsat saa, sitten pieraisin kovaa ja juaksin pihalle".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094256
- 783476
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?803302Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243219Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223182- 722906
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452780Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim622744Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852549- 332394