Haluaisin kuulla kokemuksia niiltä kellä on ollut psykoosi. Eli jos joku on saanut psykoosin kannabiksesta tai hallusinogeeni sienistä haluaisin kuulla heidän kokemuksia.
-Käytitkö kannabista vai sieniä vai, jotain muuta?
-Kuinka paljon käytit ja kuinka pitkän aikaa?
-Minkälaista on olla psykoosissa?
-Selvisitkö psykoosista itse vai, lääkärin, lääkkeiden avulla?
-Kuinka kauan psykoosi kesti?
-Opettiko psykoosi jotakin itsellesi?
Kiitos teille kertomuksista.
Psykoosi
140
20779
Vastaukset
- Tohon
Alkoholi.
Sitä käytetään huomattavasti enemmän kuin kannabista saati sieniä, ja psykoosin siitä saa nelinkertaisella todennäköisyydellä kuin kannabiksesta.
Tämä ihan vain siksi, että kannabispsykoosit ovat niin harvinaisia että tuskin kukaan vastaa Sulle ja mutta alkoholipsykoosit ovat niin yleisiä, ettei niitä edes tunnisteta.- nuijamaakari
muuta kun että jos tuntuu et psyyke pettää ni ei siihen ainakaa huumeita kannata vetää!
- Rev.McMoon
jos kannabiksenkäytön yhteydessä esiintyy psykoottisuutta, se on jonkun toksiinin aiheuttamaa, yleisimmin kofeiinin. Ei ole mitään keinoa esittää varmana totuutena kannabiksen aiheuttaneen yhtäkään psykoosia, sellaiset väittämät perustuvat aina pelkästään uskomukseen ja tiedon puutteeseen.
- acidic
Rev.McMoon kirjoitti:
jos kannabiksenkäytön yhteydessä esiintyy psykoottisuutta, se on jonkun toksiinin aiheuttamaa, yleisimmin kofeiinin. Ei ole mitään keinoa esittää varmana totuutena kannabiksen aiheuttaneen yhtäkään psykoosia, sellaiset väittämät perustuvat aina pelkästään uskomukseen ja tiedon puutteeseen.
Älä puhu paskaa. Olen itse saanut kannabiken käytöstä psykoosin ja myös kuullut ja lukenut monista muista joille näin on käynyt. Jos aine ei juuri sinun mielenterveyteesi (vielä ainakaan) vaikuta niin älä edes viitsi väittää muuta
- siitä psykoosistas
acidic kirjoitti:
Älä puhu paskaa. Olen itse saanut kannabiken käytöstä psykoosin ja myös kuullut ja lukenut monista muista joille näin on käynyt. Jos aine ei juuri sinun mielenterveyteesi (vielä ainakaan) vaikuta niin älä edes viitsi väittää muuta
hieman tarkemmin? Tuollaista voi väittää kuka tahansa, mutta vain harvat pystyvät kuvaamaan tarkemmin kokemuksiaan. Ja ne harvat ovat heitä, jotka ovat kokeneet kyseisiä tiloja. Lisäksi on lääkäreitä, jotka arvioivat taudinkuvan ammattitaidollaan, joka on yleisesti hyväksytty. Nämä yhdessä määrittävät, mikä on psykoosi ja mistä sen saa. Kyseessä ei ole kiveen hakattu totuus, vaan tutkimuksen ja tiedon kertymisen kautta kasvava ja uudistuvakin totuus. Sitä tiede perusmatematiikkaa jne kovia tieteitä lukuunottamatta on.
Minäkin voin väittää mitä vain, missä vain. Mutta väitöksissäni pitää olla vahvaa perustetta ja hyvää dokumentaatiota, jotta voin olettaa lukijoiden uskovan sanomisiani. Muuten se on vain läpänheittoa, mitä itselläni yleensä on.
Näytä minulle kannabiksesta vakavan psykoosin saanut ja nimenomaan kannabiksesta, niin minä näytän sinulle liisan ihmemaassa. - asf6a6sfa
siitä psykoosistas kirjoitti:
hieman tarkemmin? Tuollaista voi väittää kuka tahansa, mutta vain harvat pystyvät kuvaamaan tarkemmin kokemuksiaan. Ja ne harvat ovat heitä, jotka ovat kokeneet kyseisiä tiloja. Lisäksi on lääkäreitä, jotka arvioivat taudinkuvan ammattitaidollaan, joka on yleisesti hyväksytty. Nämä yhdessä määrittävät, mikä on psykoosi ja mistä sen saa. Kyseessä ei ole kiveen hakattu totuus, vaan tutkimuksen ja tiedon kertymisen kautta kasvava ja uudistuvakin totuus. Sitä tiede perusmatematiikkaa jne kovia tieteitä lukuunottamatta on.
Minäkin voin väittää mitä vain, missä vain. Mutta väitöksissäni pitää olla vahvaa perustetta ja hyvää dokumentaatiota, jotta voin olettaa lukijoiden uskovan sanomisiani. Muuten se on vain läpänheittoa, mitä itselläni yleensä on.
Näytä minulle kannabiksesta vakavan psykoosin saanut ja nimenomaan kannabiksesta, niin minä näytän sinulle liisan ihmemaassa.hollantilaistutkimuksen mukaan kannabis lisää riskiä.
psykoosiriski ihmisellä, joka ei käytä kannabista oli 1%.
satunnaiskäyttäjällä 2%.
päivittäiskäyttäjällä 6%... - 1212
Rev.McMoon kirjoitti:
niiiiin... itse vaivuin psykoosiin kannabiksen polton takia, tai tietysti syyt olivat jo sisällä, mutta kannabis todellakin altistaa psykoosille. Ei missään nimessä kannata polttaa jos on paljon ahdistavia asioita mielessä tai paljon stressitaakkaa. Pilvessä ei pääse niitä asioiota karkuun ja alkaa sitten väännellä niitä ku rubikin kuutiota, jota ei varmasti pysty ratkaisemaan. Jos sitten sitä linjaa jatkaa niin seurauksena voi olla psykoosi. En millään tavalla vastusta hampun polttoa, mutta olen monesti huomannut, kuinka hampun puoltajat ignooraavat nämä asiat, vaikka näyttöä olis vaikka kuinka paljon...
- Döööctoor
1212 kirjoitti:
niiiiin... itse vaivuin psykoosiin kannabiksen polton takia, tai tietysti syyt olivat jo sisällä, mutta kannabis todellakin altistaa psykoosille. Ei missään nimessä kannata polttaa jos on paljon ahdistavia asioita mielessä tai paljon stressitaakkaa. Pilvessä ei pääse niitä asioiota karkuun ja alkaa sitten väännellä niitä ku rubikin kuutiota, jota ei varmasti pysty ratkaisemaan. Jos sitten sitä linjaa jatkaa niin seurauksena voi olla psykoosi. En millään tavalla vastusta hampun polttoa, mutta olen monesti huomannut, kuinka hampun puoltajat ignooraavat nämä asiat, vaikka näyttöä olis vaikka kuinka paljon...
Eipä näitä psykoositapauksia montaakaa Suomessa vuodessa ole, koska vuonna 2008 kannabis aiheutti 47.lle ihmiselle hoidontarvetta, joista varmasti muutamat olivat "hoidossa" vain välttääkseen rangaistuksen, eikä heillä ollut psykoosia tai muutakaan sellaista. Samalla he veivät hoitopaikan joltain sitä oikeasti tarvitsevalta.
- huohhuoh12v
asf6a6sfa kirjoitti:
hollantilaistutkimuksen mukaan kannabis lisää riskiä.
psykoosiriski ihmisellä, joka ei käytä kannabista oli 1%.
satunnaiskäyttäjällä 2%.
päivittäiskäyttäjällä 6%...entä jos skitsofreenikot käyttävätkin muita varmemmin päihteitä?
- P-paikka ja p-puhe14
siitä psykoosistas kirjoitti:
Näytä minulle kannabiksesta vakavan psykoosin saanut ja nimenomaan kannabiksesta, niin minä näytän sinulle liisan ihmemaassa.Siit mitää krapulaa ja psykoosia tule. P-puhetta.
Älä usko em. kirjoituksia, vedä kabanossia vaa huulee! - Kannabisti
1212 kirjoitti:
Toki ignooraan kun pöpipäitä on niin vähän. Ei sovi pahasti mielisairaille tai ei ainakaan kannata ottaa riskiä. Mutta me muut...me olemme 99% käyttäjistä.
- Anonyymi
Döööctoor kirjoitti:
Eipä näitä psykoositapauksia montaakaa Suomessa vuodessa ole, koska vuonna 2008 kannabis aiheutti 47.lle ihmiselle hoidontarvetta, joista varmasti muutamat olivat "hoidossa" vain välttääkseen rangaistuksen, eikä heillä ollut psykoosia tai muutakaan sellaista. Samalla he veivät hoitopaikan joltain sitä oikeasti tarvitsevalta.
-"muutamat olivat "hoidossa" vain välttääkseen rangaistuksen"... Kerrotko hyvä Döööctoor, kuinka monta tunnet, ketkä saanu linnaa kannabiksen takia?
- Anonyymi
1212 kirjoitti:
Kauanko psykoosi kesti, mitä "oireita " siihen kuului ja selvisitkö niistä täysin ?
- vierestäseurannut
Koska kannabiksen käyttäjä harvoin tiedostaa psykoosin itsessään, koska se tietous aina "turtuu" uudella kannabis jointilla.
Se, on niinkuin edesmennyt Kari Suomalainen sanoi.... "Hän ei käytä särkylääkkeitä sen takia, kun hän ei sitten tiedostaisi, milloin hän on terve".
Niin sitä syystä rohkenen näin "Vierestä seuranneena" kertoa poikani tarinan ja siinä yhteydessä tulee varmasti vastauksia kysymyksiisi.
Jos ei kertomukseni anna vastauksia kaikkiin kysymyksiisi, niin yritän muistaa sitten lopussa vastata vastaamatta jääneisiin asioihin.
Poikani oli alle kaksikymmentävuotiaana terve eteenpäin pyrkivä nuorimies ja lupaava liikemiehen alku.
Aloitti kannabiksenkäytön suhteellisen kohtuullisesti noin 2o vuotiaana.
Noin 10 vuotta käytettyään kannabista, hän jonkin verran oireili psykoosiin viittaavilla persoonallisuusmuutoksilla ja alkoi uskomaan mm ufoihin ja siihen liityen alkoi saamaan "ufomiehistöltä" viestiä, mitkä Hän sitten kirjoitti paperille, eli suoritti nk. "aavekirjoitusta".
Meni toiset 10 vuotta ja käyttö ilmeisesti tiivistyi.
Psykoosin oireet oli kuitenkin jo niin voimakkaat, että kutsuin Psykiatrin kotikäynnille hänen luokseen.
Psykiatri tunsi poikani myös siltä ajalta kun Hän oli terve.
Hän sanoi Kannbispsykoosin olevan päällä, mutta ei niin voimakkaasti, että se oikeuttaisi tahdonvastaiseen hoitoon määräämistä.
Potilaan nimittäin pitäisi olla vaaraksi itselleen tai muille, ennenkuin hoito voitaisiin toteuttaa.
Noin 30 vuoden käyttöputken jälkeen hoitokynnys ylittyi, kun naapurit hälytti Lääkärin hänen luokseen, koska hän hyvin äänekkäästi antoi hallintaohjeita mm. Haloselle ja Putinille, huutaen niitä ohjeita kuviteltuihin mikrofooneihin jotka oli "katonrajassa, mutta Lääkäripä ei uskaltanutkaan tulla vaan tuli poliisit. Poliisit toimitti poikani lääkäriin joka sitten passitti hänet hoitoon.
Hän oli hoidossa noin 6 viikkoa ja parani niin hyvin, että itsekkin ihmetteli,.."Miten Hän on voinut olla niin pössö, että antanut hallintaohjeita Haloselle ja Putinille".
Hän siis pääsi avohoitoon lääkkeet mukanaan joita olisi pitänyt ottaa sännöllisesti.
Näin Hän ei tehnyt, vaan sai vieraakseen entisen pössöttelykaverinsa, joka suositteli kannabista alakuloisuuden poistamiseksi (alakuloisuus on suhteellisen luonnollista hoidon jälkeen, varsinkaan kun ei käytä lääkkeitä).
Jointin jälkeen alakuloisuus häipyi ja kannabis jälleen todettiin ihmelääkkeeksi.
Nyt Hän on täysin sekaisin ja asustaa Tanskassa Christianissa "Norsujen hautuusmailla" ja on "onnellinen".
Se, että onko tuo jatkuva psykoosi muuttunut skitsofreniaksi, se on sitten vielä jonkin verran arvoitus, mutta minä ainakin pidän sitä vielä psykoosina josta on mahdollista jopa parantua, kun sais vain vielä parempaan hoitoon kuin viimeksi ja nyt olisimme ehkä viisaampia sen avohoidon suhteen.
Se, että käyttikö poikani muita aineita ?
Alle 20 v eli 18-20 maistoi joskus alkoholia mutta ainakaan minulle ei ole kerrottu eikä itsekkään sitä ole kertonut, että olisi käyttänyt kohtuuttomasti. Minä en nähnyt häntä koskaan humalassa.
Alettuaan käyttään kannabista, Hän kertoi, että alkoholi ei hänelle sovi, joten hän jätti sen kokonaan ja nyt peräti vihaa sitä (niinkuin kannabistit yleensä, ainakin nk. "tajunnanlaajentajat"johon sarjaan poikanikin kuuluu)
LSD:tä on kertomansa mukaan käyttänyt pari kolme kertaa.
Se kun on ärhäkämpi psykedeeli kuin kannabis ja hän on sen sortin "uskovainen" että ihminen tarvitsee psykedeeliä, tutkiakseen sisintään.
Toiseen kysymykseen vastaisin että paljon ja pitkään.
Toivottavasti kolmanteen kysymykseesi sait vastaukasen "historiikista".
Sama neljänteen kysymykseen.
Kestää koko käytön ajan, kun on noita "kasaantumisia jo tarpeeksi, onhan kysymys rasvaliukoisesta aineesta.
Pojalleni psykoosi ei ole opettanut mitään koska Hän ei sitä tiedosta sairastavansa.
Minulle se on opettanut, että nuoria pitää varoittaa tarpeeksi ajoissa.- Mikke
Ohikulkijoille tuo sinun hieman värittämäsi tarina kyllä saattaa upota, mutta vakiolukijat kyllä taas näkevät, että vähänkö tarinaa kaunistellaan.
Kiitos kuitenkin siitä, että jo nykyään osaat edes sen poikasi LSD:n käytön jo lisätä ihan itse näihin juttuihisi. Alussahan sinulla oli aika vaikeaa tämän asian suhteen ja monta kertaa asia jouduttiin korjaamaan muiden toimesta.
Kun poika syö LSD:tä kuin karkkia ja sekoaa (kiitos geeneillekin myös), niin isä perustaa IrtiHuumeesta-uskonnon ja tekee pojastaan Suomen tunnetuimman "narkomaanin", jonka elämä levitetään paloiksi kouluissamme.
Sitten isä vielä soittaa 50-vuotiaan skitsofreenisen poikansa asuntoon poliisit, kun pojalla on muutama hamppupensas kasvamassa. Miksiköhän poikasi lähti tästä maasta tuonne "norsujen hautuumaalle"?
Oliko hänellä täällä enää mitään jäljellä? Yhtään rakasta ihmistä? - Anonyymi
Poikasi on kertonut, että olet väkivaltaisesti riehunut. Kuinpa paljon koet oman perheväkivaltasi vaikuttaneen poikasi sairastumiseen?
- Anonyymi
Mikke on se poika!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikke on se poika!!
Tuohon vipuun kun höhlänä menisi! Mikke puhuu asiaa.
- 19234
No jos, maistelee vaikka tollaista psilocybe cubensista niin mitä vaaroja siinä sitten on? Jos psykoosi on epätodenäköistä niin, onko mitään vaaroja sienissä?
- qwertyåpoå
Eikös kannabispskoosin todistettu olevan harhaa?
- +2kk psykoosi
Kävin lämpimissä maissa parin kuukauden reissulla katsomassa miten muualla eletään. Lopetettuani reissun päätteeksi Lariam kuurin todellisuus alkoi rakoilemaan vauhdilla. En tietenkään silloin ihan hiffannut, että mitä tapahtuu, joten asiat alkoi menemään vauhdilla ihan kummalliseksi. Ihmisille tuli terävät hampaat ja alkoi kuulemaan omituisia 'kaikuja' kaikissa merkityksissä.
Tilani paheni syksyyn mennessä kunnes lopulta menin täyteen psykoosiin, missä yht'äkkiä ei enää ollut lattiaa jalkojen alla tai kattoa pään päällä. Lensin avaruudessa ja koko universumi oli yhtä suurta tietoisuutta.
Välillä oli aivan helvetillinen piina, koska elämäni varrella löydetyt mutkat aiheuttivat ahdistusta siinä määrin, että päätäni puristi aivan kamalasti.
Kävin läpi elämäni aivan lapsuudesta asti ja jäsensin kaiken uudelleen.
Onneksi on tullut meditoitua ihan tenavasta asti. Tajusin, että ahdistus johtuu käsittelemättä jääneistä asioista, joita koetan pitää pinnan alla turhaan. Se pään puristus on vain seurausta noista ajatuksista ja saavat elimistön tuottamaan stressihormonia aina siihen asti, kunnes päätyy lääkehoitoon tai käsittelee ne ongelmat.
Istuin meditaatiossa n. 4kk, useita tunteja joka päivä.
Huomasin, että kun vain istuu hiljaa ja antaa ajatusten tulla niin ne ongelmat esittöytyvät. Siellä, missä on ongelma, tai kysymys, siellä on aina myös vastaus. Pitää olla vain riittävän hiljaa, olla vain paikalla, kun ne löytää toisensa.
Joka kerta, kun sain ratkaistua asioita itselleni tuntui, kuin joku olisi nyppinyt nurmikkoa pääni keskellä (krrriiiitssss). Ja sitten näkyi näkökentässä kirkkaita väläyksiä ja sen jälkeen tuli sellainen kylmä suihku pään päälle, joka rauhoitti ahdistuksen aina koko loppupäiväksi. Yöksikin sai nukuttua kunnolla. Aamulla taas takaisin meditoimaan.
...
Aikaa on sittemmin kulunut. Elämä on normalisoitunut, olen töissä, suhteessa, jne. Ei ahdista enää. Olen vain kiitollinen, että sain kokea psykoosin. Vaikka se oli vaikeaa, ja en aina ollut edes varma selviänkö, se avasi niin pahoja solmuja, ettei niitä kyllä muuten välttämättä olisi tullut kohdattua.
Kiitos.- Kriiiiks
Hieno oivallus!
- pilleristi
Lievissä tapauksissa, joissa on vain jotain ennakko-oireita ei kannata lähteä syömään ainakaan aluksi mitään neuroleptilääkkeitä. Itse tein tämän ja tilani on kahdessa vuodessa vain huonontunut (vertaa: 7 vuotta jotain oirehdintaa joka ei vaikuttanut elämään mitenkään ja ei vahinkoja aivoille (aivojen kuvat otettu)). Mielisairaaksi ei kannata ryhtyä ennen kuin on pakko.
Ensi-apu hoitoa ennen psykiatrille hakeutumista:
* stressin vähentäminen (pitkä loma) auttaa tasapainottumaan
* psykologi ENNEN psykiatria(a)
* psykoterapia voi auttaa oireiden kanssa, hypnoosi jne. ovat kokeilemisen arvoisia
* hyvin kattavan veri/virtsanäyte jne. testien tekeminen elimellisten oireiden löytämiseksi
* B12-vitamiinin vähyys voi aiheuttaa psykoosi-oirehdintaa
* Omega3 (E-EPA) on antipsykoottinen ja voi korjata ongelmat
* Karnosiini yhdessä Omega3:sen kanssa auttaa aivojen toimintaa
* Alfalipoiinihappo auttaa muistin toiminnassa
* Glysiini auttaa tarvittavien aivokemikaalien syntymistä
* Kreatiini/Soijaproteiini lisää älykkyyttä
* Q10 antioksidanttina suojelee aivoja
* Ginko-bilopa vilkastuttaa aivojen verenkiertoa
* Seleeni D-vitamiini auttaa nukkumisessa jos kilpirauhasen toiminnassa on ongelmia
* Kalirin-proteiinin puute on linkitetty mielisairauksiin mutta suoraa hoitoa ei ole ainakaan vielä
- lihassa on paljon proteiineja
- kreatiini tyyppiset tuotteet lisää proteiinitasoja yleisesti myös aivoissa
* eri elinten (munuaiset) jne. vajaatoiminta voi vähentää jonkun tarpeellisen aivokemikaalin määrää
* tupakointi ja nikotiini lisää dopamiinimääriä aivoissa ja altistavat mielisairauksille
* huumeita ei luonnollisesti pitämän käyttää koska ne aiheuttavat psykoottisia oireita ja psykooseja
* alkoholin suuri käyttö luonnollisesti ei myöskään ole suositeltavaa
* yleensä ottaen aivoista kannattaa pitää huolta ja poistaa tekijöitä jotka ovat vahingollisia aivoille
* aivojen kuvantamismenetelmillä voidaan todeta onko oireet aheuttaneet tuhoja aivoille:
- JOS oireista ei olle vahinkoja aivoille ja ne eivät vaikeuta elämää, EI NEUROLEPTEJÄ kannata käyttää
- tällöin kannattaa keskittyä ennakkoehkäiseviin ei-neuroleptihoitoihin
* dopamiini määriä aivoissa voidaan mitata sairaalaolosuhteissa mutta tämä on kai monimutkaista ja kallista
* pieni, *lyhyt kestoinen* neuroleptien käyttö voi palauttaa aivot normaalitilaan jos ne ovat siitä hetkellisesti
pois järkkyneet
[ei kannattane käyttää:]
* L-tryptofaani lisää serotoniini tasoja ja auttaa nukkumisessa (mutta voi lisätä psykoottisia oireita)
* L-theaniini lisää dopamiinitasoja joka lisää motivaatiota jne (MUTTA aiheuttaa/lisää psykoottisuutta)
Skitsofrenian oireet *oletetaan* johtuvan seuraavista tekijöistä:
- skitsofrenian aiheuttama aivosolujen tuho (vai tuhosta aiheutuva skitsofrenia?)
- dopaamiinin määrä aivoissa on liian suuri
- serotoniinin määrä aivoissa on liian suuri
- glutamiinin määrä aivoissa on liian suuri
Näistä aivojen rakenteen virheet/tuhot/puutteet ovat ainoa selkeä mitattavissa oleva tekijä skitsofreniassa.
Nykylääkkeet pyrkivät vähentämään dopamiinin, serotoniinin (ja glutamiinin) määriä aivoissa. Lääkkeet kuitenkin hoitavat vain oireita eivätkä itse sairautta. Lisäksi lääkkeet voivat muuttaa aivoja siten että ne helposti muuttavat skitsofreenisemmiksi kuin mitä ne ovat. Kun dopamiini-reseptoreita suljetaan, aivot luovat uusia reseptoreita/reittejä ja dopamiini-tasapaino järkkyy helposti liikaa. Lääkkeitä vähentämällä
aivot vähentävät myös reseptoreita, mutta jos lääkitys lopetetaan, tasapainotilaan päätyminen ja siinä pysyminen voi olla vaikeaa ja oireet voivat uusia pahempina.
Tämän takia neurolepti-lääkkeitä *EI* *PIDÄ* lähteä käyttämään heppoisin perustein.
JOS neuroleptejä alkaa käyttää niin:
- lopettaminen on yleensä ottaen vaarallista ja vaikeaa
- aivojen surkastumat pidemmällä aikavälillä (5 vuotta) ja tardiivi dyskinesia on melko selvää
- lääkkemäärien muutokset (nostot) ovat hyvin raskaita operaatioita aivoille,
joten lääkityksiä ei voi ja kannata itse muuttaa
- lääkkeitä väärin käyttämällä tuhoaa helposti aivonsa
- lääkkeitä tulee käyttää vähin *tarpeellinen* määrä,
jos oireita ei ole kannattaa lääke pitää matalalla tasolla (toivottavasti hyvin pitkään)
- zyprexa ja seroquel ovat järkevimmät vaihtoehdot
- hoitopaikka kannattaa valita siten että hoito on korkealaatuista eikä vain
"mielisairaiden sulkeminen ja huumaaminen pois terveitä ihmisiä häiritsemästä"- röyhh
Asiantuntija on puhunut. Aamen.
- psykoosinkokenut
Sain kannabiksesta psykoosin.
Kaikki lähti pienistä jutuista: aluksi tuli polteltua lähes päivittäin ja sitä kautta aloin pelätä että kännykkääni kuunnellaan. Välillä aina julkisilla paikoilla NÄIN miten poliisit tuijottivat minua, ja olin ihan varma että he ovat perillä harrastuksestani. Kännykkäni myös rätisi oudosti ja yhdistin tämän salakuunteluun. Välillä poliisiauto seurasi minua kun ajoin autolla. Psykoosin loppupuolella en ollut enää varma oliko kyseessä poliisi, mutta oli sellainen fiilis että joku seuraa/vainoaa.
Myöhemmin aloin uskoa, että poliisit ovat asentaneet salakuuntelulaitteita ympäri asuntoani, enkä uskaltanut enää puhua sielläkään mitään. En myöskään ollut varma, ketkä tutuistani olivat luotettavia ja ketkä eivät. Minusta tuntui usein siltä, että muut olivat asioista paremmin perillä kuin minä... Esimerkiksi kaverini sanoessaan "Etsä nää??". Mitä mä en nähnyt?
Aloin huomata pieniä merkityksiä kavereideni puheissa. Viestejä jotka olivat minulle tarkoitettuja, esimerkiksi kaverini puhui kerran shamanismista ja olin varma, että hän tarkoitti että minun on otettava siitä selville jotain, siispä aloin ottaa siitä selville asioita.
Myöhemmin nämä viestit lisääntyivät, niitä oli myös mediassa. Esimerkiksi televisiosta saattoi tulla selkeästi minuun liittyviä viestejä. Myös kirjoissa, sanomalehdissä, jopa musiikkikappaleiden sanoituksissa, oli minuun liittyviä viestejä. Lopulta jopa soinnuilla saattoi olla oma merkityksensä, viesti minulle.
Mielialani heitteli jatkuvasti, välillä saatoin olla todella maassa ja ahdistunut, parin päivän päästä tuntui että elämä oli täydellistä eikä mitään ihmeellisempää ollutkaan olemassa. Välillä minulla oli outo olo ja uskoin että juomaani oli livautettu jotain ainetta, kerran piriä ja kerran LSD:tä... en vieläkään ole ihan varma tehtiinkö niin todella, mutta kaverini väittävät ettei niin tehty vaan että se olisi ollut mielikuvitustani.
Minusta tuntui, kuin olisin jossain piilokamerassa ja että kaikki muut tietäisivät asian laidan mutta vain minä en... Sellainen olo, kuin tässä olisi nyt iso salaliitto minua vastaan, sillä kaikki tuntuivat tietävän enemmän kuin minä. Jossain vaiheessa heidän puheestaan ilmeni, että he tiesivät jopa monia ajatuksiani. Tämän jälkeen aloin uskoa, että muut voivat lukea ajatuksiani.
En tiennyt enää kehen luottaa, joten eristäydyin. Puhuminen oli käynyt melko hankalaksi, sillä ajatuksia oli päässä niin paljon etten kyennyt oikein saamaan niistä yhtenäistä järkevää kokonaisuutta, jonka olisin voinut purkaa sanoiksi. Minun oli vaikea kuvailla tunnetilaani.
Minulla oli sellainen olo, että nyt on jotain suurta tapahtumassa. Olen suuren ratkaisun kohdalla. Näin, että maailmani on jakautumassa kahtia, riippuen siitä kumman valinnan teen. Vaihtoehtoina se, että minusta tulee "Jumala", oman elämäni kuningas, yksinvaltias.... tai että litistän itseni muiden muovaamaan muottiin, vaikka se ahdistaakin.
Eristäytymiseni aikana en poltellut pilveä enää niin paljoa. 3-4 viikon kuluessa palauduin hiljalleen takaisin itsekseni, vaikka yhä välillä on sellainen olo etten ole varma oliko kyseessä psykoosi vai sanovatko vain muut että se on psykoosi, koska eivät halua minun ymmärtävän asian todellista laitaa...
Myöhemmin olen muutaman kerran poltellut, mutta se ei enää ole ollut kovin mieluisaa. Ajatukset tulevat tosi vilkkaiksi ja samalla myös vainottaminen alkaa.
Siitä kun aloin pelätä poliiseja kesti n. puol vuotta että psykoosi puhkes kunnolla. Varsinainen psykoosi oli 1-2kk ja pahin vaihe meni tosiaan ohi 3-4 viikossa kun lakkasin polttelemasta...- pajauttelija81
Hyvä ettet mennyt lääkäriin. Olisi paljastunut kannabispsykoosi ja kannabiksen maine olisi kärsinyt.
- Ihmiskunta Sinde
Ilta-aurinko laskeutui perjantai-iltana kello seitsemän aikaan. Ilma oli todella kaunis ja syksyinen, itkettävä viima puhalsi luvaten yöksi pakkasta ja aamuksi kuuraa. Meikkailin kotona, laitoin kajalia ja poskipunaa. Kohta olisi ilta ja ehkä päihteettömän elämän seurailu. Kauheen vaikea vielä 14-vuotiaana erottaa, mikä on juhlintaa ja mikä ei. Olikohan sellainen sitten mahdollista maailmassa ollenkaan? Mankkani soitti Trash-metallia ja jännityksen kylmät väreet kulkivat selkäpiitäni pitkin. Ketä tapaisin, ketkä tapaisivat minut, mitä saisin ja mitä en... Transylvania vaikeni mankassani. Tunsin vitutuksen vilahduksen aivoissani. Olisi kiva jäädä kotiin, mutta sitten jäisi ainoastaan jäljelle koulu eli Laitos isolla L:llä. Mä tiesin, että illasta tulisi Magna Cum Laude.
Menin venttailemaan bussia. Räpläsin pikkulaukkuani, jossa oli taskumatti, typerä sytkäri ja tupakka-aski. En viitsinyt vielä aloitella. Siiryin nopeasti kaverilleni katselemaan meikkailua. Miettimään omia, lukemaan lehteä ja katselemaan häntä ja samalla maailmaa. Se oli vain refleksi, niin kuin tuleva iltakin. Miksi koko loppuelämä helpottuisi sillä, päivästä päivään vain sitä samaa? Ei päivää, eikä yötä. Tosiasiassa mua kiinnosti katsella Eurosportia ja ajatella ampumahiihtoa ja aselupia. Ehtisin kyllä, kun lintsailisin ensi viikolla koulusta. Mun oli käsketty tehdä niin, mun peruskoulutus haluttiin lopettaa assosiaation seurauksena. Apua, hakevan assosiaation, joka ei ollut hiljentynyt.
Sitten tapasin hänet. Yli 20-vuotta vanhemman naapurini. Hän oli narkkari. Yes, ei mitään sosiaalisiapaineita. Pitkään, pitkään aikaan. Häneltä mä ekana sain, ihan mitä vaan. Lapsena leikittiin, aikuisena kokeiltiin ja loppujen lopuksi itkettiin. Koko maailma oli kadonnut, olin valaistunut. Mikä tämä oli reinkarnaatio ja parempi ihminen, luoden tervetullutta optimismia synkkään syksyyn. Katselin vessassa, kun hän kaivoi taskustaan ruiskun ja neulan, joka oli täynnä jotain tavaraa. Olin niin humalassa, etten tiennyt mitä tehdä. Itkin vain ja pelkäsin sekoavani. Mieleni kieltäytyi menemästä jatkuvasti sairaalaan. Sitähän sanottiin silloin Los Angelesiksi 13.päiväksi. Kuningas ajatus, ei kuningas alkoholi hallitse elämääni, vaan Jumala. Olin jo unohtanut sen, Jumalan tarkoituksesta. Halusin jotakin muuta elämääni. Uskonto oli jo aikaisemmin alkanut painostaa minua. Se tuntui jonkinlaiselta lobotomialata, moottorilta pahuuteen ja epätoivoon pienessä kehossani. Olin sairas, kehoani ei aina muistettu palvella. Näin ympärilläni pelottavia näkyjä rappiosta ja tahdoin noidutttuna vain esiintyä rauhassa. Rahaa mulla ei hänelle ollut. Se oli sairasta. Totesin pienen kutituksen jalkapohjissani ja naulasin silmäni seinään, kun ruisku tunkeutui mun käteeni. Näin siinä verta... Mikähän mua vaivasi? Hikoilutti ja ajattelin pyörtyväni ja kuolevani, kuolemanpelko ei poikennut normaalista päin vastoin. Se vain oli ja pysyi. Esteettisesti steriilisti. Naapurini kantoi mut sänkyyni kotiin ja sitten kyseli muutamia asioita illasta. Oli ihan hyvä olla... Monta vuotta meni hienosti. Päiväkin alkoi paistaa ja sai kunnolla levähtää. Sitten trauma alkoi uudelleen! Fobioissa katoaa maailma kaikilta, eivät mitkään huumeet mitään psykoosia aiheuta. Paha olo voi tulla, kun tunkeutuu sillä tavalla toisen ihmisen kehoon. Olen joskus jutellut lääkärin kanssa mm. sodan aloittamisesta, siitä kai psykoosini alkoi. Onnistuitko lääkärisi kanssa, kun ajattelit juttelevasi alitajuntaisesti ja piilotajuntaisesti osastolla? Mitähän muuta mulla oli lääkäristä ja kuinka upeaa on, että heitä on henkilökohtaisia? - yuo oups
Ihmiskunta Sinde kirjoitti:
Ilta-aurinko laskeutui perjantai-iltana kello seitsemän aikaan. Ilma oli todella kaunis ja syksyinen, itkettävä viima puhalsi luvaten yöksi pakkasta ja aamuksi kuuraa. Meikkailin kotona, laitoin kajalia ja poskipunaa. Kohta olisi ilta ja ehkä päihteettömän elämän seurailu. Kauheen vaikea vielä 14-vuotiaana erottaa, mikä on juhlintaa ja mikä ei. Olikohan sellainen sitten mahdollista maailmassa ollenkaan? Mankkani soitti Trash-metallia ja jännityksen kylmät väreet kulkivat selkäpiitäni pitkin. Ketä tapaisin, ketkä tapaisivat minut, mitä saisin ja mitä en... Transylvania vaikeni mankassani. Tunsin vitutuksen vilahduksen aivoissani. Olisi kiva jäädä kotiin, mutta sitten jäisi ainoastaan jäljelle koulu eli Laitos isolla L:llä. Mä tiesin, että illasta tulisi Magna Cum Laude.
Menin venttailemaan bussia. Räpläsin pikkulaukkuani, jossa oli taskumatti, typerä sytkäri ja tupakka-aski. En viitsinyt vielä aloitella. Siiryin nopeasti kaverilleni katselemaan meikkailua. Miettimään omia, lukemaan lehteä ja katselemaan häntä ja samalla maailmaa. Se oli vain refleksi, niin kuin tuleva iltakin. Miksi koko loppuelämä helpottuisi sillä, päivästä päivään vain sitä samaa? Ei päivää, eikä yötä. Tosiasiassa mua kiinnosti katsella Eurosportia ja ajatella ampumahiihtoa ja aselupia. Ehtisin kyllä, kun lintsailisin ensi viikolla koulusta. Mun oli käsketty tehdä niin, mun peruskoulutus haluttiin lopettaa assosiaation seurauksena. Apua, hakevan assosiaation, joka ei ollut hiljentynyt.
Sitten tapasin hänet. Yli 20-vuotta vanhemman naapurini. Hän oli narkkari. Yes, ei mitään sosiaalisiapaineita. Pitkään, pitkään aikaan. Häneltä mä ekana sain, ihan mitä vaan. Lapsena leikittiin, aikuisena kokeiltiin ja loppujen lopuksi itkettiin. Koko maailma oli kadonnut, olin valaistunut. Mikä tämä oli reinkarnaatio ja parempi ihminen, luoden tervetullutta optimismia synkkään syksyyn. Katselin vessassa, kun hän kaivoi taskustaan ruiskun ja neulan, joka oli täynnä jotain tavaraa. Olin niin humalassa, etten tiennyt mitä tehdä. Itkin vain ja pelkäsin sekoavani. Mieleni kieltäytyi menemästä jatkuvasti sairaalaan. Sitähän sanottiin silloin Los Angelesiksi 13.päiväksi. Kuningas ajatus, ei kuningas alkoholi hallitse elämääni, vaan Jumala. Olin jo unohtanut sen, Jumalan tarkoituksesta. Halusin jotakin muuta elämääni. Uskonto oli jo aikaisemmin alkanut painostaa minua. Se tuntui jonkinlaiselta lobotomialata, moottorilta pahuuteen ja epätoivoon pienessä kehossani. Olin sairas, kehoani ei aina muistettu palvella. Näin ympärilläni pelottavia näkyjä rappiosta ja tahdoin noidutttuna vain esiintyä rauhassa. Rahaa mulla ei hänelle ollut. Se oli sairasta. Totesin pienen kutituksen jalkapohjissani ja naulasin silmäni seinään, kun ruisku tunkeutui mun käteeni. Näin siinä verta... Mikähän mua vaivasi? Hikoilutti ja ajattelin pyörtyväni ja kuolevani, kuolemanpelko ei poikennut normaalista päin vastoin. Se vain oli ja pysyi. Esteettisesti steriilisti. Naapurini kantoi mut sänkyyni kotiin ja sitten kyseli muutamia asioita illasta. Oli ihan hyvä olla... Monta vuotta meni hienosti. Päiväkin alkoi paistaa ja sai kunnolla levähtää. Sitten trauma alkoi uudelleen! Fobioissa katoaa maailma kaikilta, eivät mitkään huumeet mitään psykoosia aiheuta. Paha olo voi tulla, kun tunkeutuu sillä tavalla toisen ihmisen kehoon. Olen joskus jutellut lääkärin kanssa mm. sodan aloittamisesta, siitä kai psykoosini alkoi. Onnistuitko lääkärisi kanssa, kun ajattelit juttelevasi alitajuntaisesti ja piilotajuntaisesti osastolla? Mitähän muuta mulla oli lääkäristä ja kuinka upeaa on, että heitä on henkilökohtaisia?tehdä henkilökohtaista elämää tai psykoosia? Ajattele, että kaikki katselevat sua. B-kieli on siitä hyvä juttu, että se sisältää sellaisia yhdistelmiä sanoista, joilla voi luoda oman elämänsä, joko itse yksin tai sitten lääkärinsä kanssa aivoissaan. Mutta taas yksin. Ei ole mitään sellaista aikajanaa, jota esim. psykiatri saisi selvitellä, kuten edellisestä novellin (alkuperästä ei väliä) rietaleesta voi todeta. Väitän olevani peruspalveluministeri psykoosisi seurauksena koska yhdistyn ja käyn kokouksissa. Mikä kristillinen ryhmittymä: klaustrofobiset, vajaamieliset, perussairaat, avaruusihmiset, sosiaaliset hormonikierukkalapset palkinto kukkineen. Kyllä siihen niijailuunkin pitää saada nyt loppu...
- Minervä
yuo oups kirjoitti:
tehdä henkilökohtaista elämää tai psykoosia? Ajattele, että kaikki katselevat sua. B-kieli on siitä hyvä juttu, että se sisältää sellaisia yhdistelmiä sanoista, joilla voi luoda oman elämänsä, joko itse yksin tai sitten lääkärinsä kanssa aivoissaan. Mutta taas yksin. Ei ole mitään sellaista aikajanaa, jota esim. psykiatri saisi selvitellä, kuten edellisestä novellin (alkuperästä ei väliä) rietaleesta voi todeta. Väitän olevani peruspalveluministeri psykoosisi seurauksena koska yhdistyn ja käyn kokouksissa. Mikä kristillinen ryhmittymä: klaustrofobiset, vajaamieliset, perussairaat, avaruusihmiset, sosiaaliset hormonikierukkalapset palkinto kukkineen. Kyllä siihen niijailuunkin pitää saada nyt loppu...
puhumaan psykoosilla mistään seksikoulusta. Se on heidän lastensa takia. Eristyksesi päihdehuollon piirissä vaikuttaa perheeseemme haitallisesti. Ehdotan lääkintävahtimestarin poistmista. Se oli jotenkin liian armeijasidonnainen ja mielestäni sotahulluus on liian aivoja repivää, jos edes panoksia ei voi katsella kaiverrusten takia. Onhan niitä kultasepänliikkeessäkin, niitä kaiverruksia. Kenen ongelma?
- Ihmiskunta Sinde
Minervä kirjoitti:
puhumaan psykoosilla mistään seksikoulusta. Se on heidän lastensa takia. Eristyksesi päihdehuollon piirissä vaikuttaa perheeseemme haitallisesti. Ehdotan lääkintävahtimestarin poistmista. Se oli jotenkin liian armeijasidonnainen ja mielestäni sotahulluus on liian aivoja repivää, jos edes panoksia ei voi katsella kaiverrusten takia. Onhan niitä kultasepänliikkeessäkin, niitä kaiverruksia. Kenen ongelma?
rukka psykoosin syynä? Ei lainkaan huumeet. Olisiko sosiaalityöntekijällä kuitenkin sotahulluus, johon pyrit jatkuvasti vetoamaan. Miksi? Ei, ole lupaa sillä tavalla hakea koko aikaa apua omalle perheelleen. Siksi se on parempi jättää perustamatta? On vain niin, ettei saa olla sillä tavalla läheinen, jos ei kykene siihen. Nämä eivät ole sosiaalisia asioita enää nykyään.
- Minervä
rukka psykoosin syynä? Ei lainkaan huumeet. Olisiko sosiaalityöntekijällä kuitenkin sotahulluus, johon pyrit jatkuvasti vetoamaan. Miksi? Ei, ole lupaa sillä tavalla hakea koko aikaa apua omalle perheelleen. Siksi se on parempi jättää perustamatta? On vain niin, ettei saa olla sillä tavalla läheinen, jos ei kykene siihen. Nämä eivät ole sosiaalisia asioita enää nykyään.
Joku haluaa muistella nuoruuden eleidensä reinkarnaatiota! Oiskohan kuule ihan rikossyyte. Millaisia rikoksia tästä saa? Upea maailma, täysin pirstaleina, kuten ikkuna josta aukeaa maalaismaisema. Mikä tekee niin kipeetä, ettei voi olla ihmisten seurassa ollenkaan, "normaalisti normaalina". Se on vain pelkkä sana yhteiskunnassa, ei sitä tarvitse määritellä. Arvaa miksi ei kiinnosta juoppohulluuden luova voima? Siitä saa syytteen ja yleiskunto alenee. Kohtuullistaa niitä sanoja, ihan omalle pöydällekin.
- psykoosinkokenut
Sitten tapasin hänet. Yli 20-vuotta vanhemman naapurini. Hän oli narkkari. Yes, ei mitään sosiaalisiapaineita. Pitkään, pitkään aikaan. Häneltä mä ekana sain, ihan mitä vaan. Lapsena leikittiin, aikuisena kokeiltiin ja loppujen lopuksi itkettiin. Koko maailma oli kadonnut, olin valaistunut. Mikä tämä oli reinkarnaatio ja parempi ihminen, luoden tervetullutta optimismia synkkään syksyyn. Katselin vessassa, kun hän kaivoi taskustaan ruiskun ja neulan, joka oli täynnä jotain tavaraa. Olin niin humalassa, etten tiennyt mitä tehdä. Itkin vain ja pelkäsin sekoavani. Mieleni kieltäytyi menemästä jatkuvasti sairaalaan. Sitähän sanottiin silloin Los Angelesiksi 13.päiväksi. Kuningas ajatus, ei kuningas alkoholi hallitse elämääni, vaan Jumala. Olin jo unohtanut sen, Jumalan tarkoituksesta. Halusin jotakin muuta elämääni. Uskonto oli jo aikaisemmin alkanut painostaa minua. Se tuntui jonkinlaiselta lobotomialata, moottorilta pahuuteen ja epätoivoon pienessä kehossani. Olin sairas, kehoani ei aina muistettu palvella. Näin ympärilläni pelottavia näkyjä rappiosta ja tahdoin noidutttuna vain esiintyä rauhassa. Rahaa mulla ei hänelle ollut. Se oli sairasta. Totesin pienen kutituksen jalkapohjissani ja naulasin silmäni seinään, kun ruisku tunkeutui mun käteeni. Näin siinä verta... Mikähän mua vaivasi? Hikoilutti ja ajattelin pyörtyväni ja kuolevani, kuolemanpelko ei poikennut normaalista päin vastoin. Se vain oli ja pysyi. Esteettisesti steriilisti. Naapurini kantoi mut sänkyyni kotiin ja sitten kyseli muutamia asioita illasta. Oli ihan hyvä olla... Monta vuotta meni hienosti. Päiväkin alkoi paistaa ja sai kunnolla levähtää. Sitten trauma alkoi uudelleen! Fobioissa katoaa maailma kaikilta, eivät mitkään huumeet mitään psykoosia aiheuta. Paha olo voi tulla, kun tunkeutuu sillä tavalla toisen ihmisen kehoon. Olen joskus jutellut lääkärin kanssa mm. sodan aloittamisesta, siitä kai psykoosini alkoi. Onnistuitko lääkärisi kanssa, kun ajattelit juttelevasi alitajuntaisesti ja piilotajuntaisesti osastolla? Mitähän muuta mulla oli lääkäristä ja kuinka upeaa on, että heitä on henkilökohtaisia?Psykoosi voi tulla monesta syystä. Toisille ehkä päihteistä, toisille traumoista, toisille ihan vaan suuren geneettisen alttiuden vuoksi.
Minulla se tuli kannabiksesta, ja pystyn sen yhdistämään kannabikseen hyvin sen takia, että ajaudun samanlaiseen tilaan nykyäänkin jos polttelen. Jos en koske kannabikseen, olen ihan ok.
Vanhemmat pakottivat minut lääkäriin, en olisi itse halunnut mennä. En kertonut kannabiksesta heille. Enkä oikeastaan ajatuksistani muutenkaan... eli minulla ei ole lääkäriltä mitään virallista psykoosi-diagnoosia, sen sijaan tuttu lääkäri tosin sanoi että kyseessä on psykoosi kuultuaan kertomukseni, mutta tätä ei lue missään papereissa, onneksi... sillä psykoosi meni ohi. - minä....
psykoosinkokenut kirjoitti:
Psykoosi voi tulla monesta syystä. Toisille ehkä päihteistä, toisille traumoista, toisille ihan vaan suuren geneettisen alttiuden vuoksi.
Minulla se tuli kannabiksesta, ja pystyn sen yhdistämään kannabikseen hyvin sen takia, että ajaudun samanlaiseen tilaan nykyäänkin jos polttelen. Jos en koske kannabikseen, olen ihan ok.
Vanhemmat pakottivat minut lääkäriin, en olisi itse halunnut mennä. En kertonut kannabiksesta heille. Enkä oikeastaan ajatuksistani muutenkaan... eli minulla ei ole lääkäriltä mitään virallista psykoosi-diagnoosia, sen sijaan tuttu lääkäri tosin sanoi että kyseessä on psykoosi kuultuaan kertomukseni, mutta tätä ei lue missään papereissa, onneksi... sillä psykoosi meni ohi.itse OIREHDIN psykoottisesti, en käytä huumeita, olen sairaassa kunnossa, mikään apu ei auta. jatkuva psykoosi, lääke risperdal 1,5 mg iltasin ja 200mg seroguelia. olen tosi sairas. apua? lisää lääkettä?
- doctor sinsemilla
minä.... kirjoitti:
itse OIREHDIN psykoottisesti, en käytä huumeita, olen sairaassa kunnossa, mikään apu ei auta. jatkuva psykoosi, lääke risperdal 1,5 mg iltasin ja 200mg seroguelia. olen tosi sairas. apua? lisää lääkettä?
Mäinä haluaisisn kokea tuon psykoosin itsekkin, kuulostaa arvokkaalta kokemukselta.
Olen poltellut kukkaa päivittäin noin 15 vuotta ja menestyn akateemisella urallani hyvin. Lapsillanikin koulumenestys on huipussaan, ysiä ja kymppiä pukkaa, varmaankin saaneet geenit minulta koska itsekkin olin koulussa kympin oppilas.
En polta kuin noin 15 grammaa päivässä, pitäisikö minun nyt nostaa annosta, jotta pääsisin tuohon paljon mainostettuun psykoosiin ? - heposaurus
doctor sinsemilla kirjoitti:
Mäinä haluaisisn kokea tuon psykoosin itsekkin, kuulostaa arvokkaalta kokemukselta.
Olen poltellut kukkaa päivittäin noin 15 vuotta ja menestyn akateemisella urallani hyvin. Lapsillanikin koulumenestys on huipussaan, ysiä ja kymppiä pukkaa, varmaankin saaneet geenit minulta koska itsekkin olin koulussa kympin oppilas.
En polta kuin noin 15 grammaa päivässä, pitäisikö minun nyt nostaa annosta, jotta pääsisin tuohon paljon mainostettuun psykoosiin ?Ikävä kyllä et pääse. Jos sinulla olisi taipumusta psykoosiin, se olisi jo tuolla kukan kulutuksella lauennut.
Jos haluat psykoosiin, siirry alkoholiin. Se laukaisee psykoosin neljä kertaa herkemmin kuin kannabis. - .
Lutkuta munaa vitun pelle.
- elppu
ihan samanlaista kun mulla pirin käytöstä. tääkin et samaistuu tähän tekstiin näin hyvin tuntuu olevan sitä että mun ajatukset luetaan ja oon jossai piilokamerassa. tosi usein kuvittelen sellaista. sit kuvittelen et mun asunnos on niit kameroita. tiedostan että tämä kaikki on mun psykoosinjälkeistä traumaa harhaa.
ps. mainostan taaas mun blogii http://elpun-blogi.blogspot.com/ - huonompi kokemus
Minulla on ollut samankaltaisia kokemuksia. Poltin kuukauden ajan 1-3 kertaa viikossa kovaa budii. Ennen sitä olin polttanut satunnaisesti 4kk. Mielestäni en kuitenkaan ollut ehtinyt polttaa kauan ennen kuin alkoi ilmetä psykooseja ja ahdistuneisuutta. Olin joidenkin kaverien luona ja kun oltiin polteltu mua alko väsyttää ja menin lepäämään ja kuulin että he puhuivat paskaa kuten että mä ärsytän heitä jne. Jälkeenpäin en ole varma sanoiko kukaan oikeasti sitä. En ole kysynytkään. Pitäis varmaa :o mut anyway kun menin kotiin mun piti mennä eka junalla ja sit bussilla. Junassa minusta tuntu voi ei kaikki näkee et oon poltellu. Sit juna pysähtyi vähän ennen päätepysäkkiä ja joku kuulutti jotain mut en kuullu muuta kuin "hyvää viikonloppua" ehk jtn 3-4 kertaa ja luulin et se ois ollu jonkinlainen testi ja mua tarkkailtiin eh olisinko ollu niin tyhmä et oisin menny ovelle ja yrittäny päästä pois. Istuinpahan siinä vai ja odotin ja sit pari vartijaa käveli ohi ja sit juna taas liikkui. Kun kaks vartijaa tuli mua vastaan ja kun ne oli mun vieressä toinen otti toista käsivarresta kiinni ja ne käänty kävelemään takanani samaan suuntaan kuin minä. Jatkoin matkaa ja yritin näyttää rauhalliselta ja ettei kukaan huomaisi minun pakoonpääsemishaluntunnetta :D kun olin melkein bussin luona poliisiauto ajoi hitaasti parikymmentä metrii vieressäni. Oli jo toinen kerta kun he näin ovat tehneeh minun ollessani pilvessä. Siinähän vainoharhaisuus vain vahveni vaikka ne ei varmaa ees ollu nähny mua.
Mun bussipysäkille on kolme eri reittiä ja kun olin aivan lähellä huomasin et joka kulmassa oli värikkäästi pukeutuneita ihmisiä ryhmissä joita kuulusteli poliisi. Eka ilahduin ja kävelin niitä kohti mutta sit rupes päilyttämään ja meninkin vihasesti ohitse koska pidin sitä poliisien sovittuna huijaamisena. Sitten ei muistaakseni tapahtunu sen kummempia. Seuraavana päivänä..... - huonompi kokemus
huonompi kokemus kirjoitti:
Minulla on ollut samankaltaisia kokemuksia. Poltin kuukauden ajan 1-3 kertaa viikossa kovaa budii. Ennen sitä olin polttanut satunnaisesti 4kk. Mielestäni en kuitenkaan ollut ehtinyt polttaa kauan ennen kuin alkoi ilmetä psykooseja ja ahdistuneisuutta. Olin joidenkin kaverien luona ja kun oltiin polteltu mua alko väsyttää ja menin lepäämään ja kuulin että he puhuivat paskaa kuten että mä ärsytän heitä jne. Jälkeenpäin en ole varma sanoiko kukaan oikeasti sitä. En ole kysynytkään. Pitäis varmaa :o mut anyway kun menin kotiin mun piti mennä eka junalla ja sit bussilla. Junassa minusta tuntu voi ei kaikki näkee et oon poltellu. Sit juna pysähtyi vähän ennen päätepysäkkiä ja joku kuulutti jotain mut en kuullu muuta kuin "hyvää viikonloppua" ehk jtn 3-4 kertaa ja luulin et se ois ollu jonkinlainen testi ja mua tarkkailtiin eh olisinko ollu niin tyhmä et oisin menny ovelle ja yrittäny päästä pois. Istuinpahan siinä vai ja odotin ja sit pari vartijaa käveli ohi ja sit juna taas liikkui. Kun kaks vartijaa tuli mua vastaan ja kun ne oli mun vieressä toinen otti toista käsivarresta kiinni ja ne käänty kävelemään takanani samaan suuntaan kuin minä. Jatkoin matkaa ja yritin näyttää rauhalliselta ja ettei kukaan huomaisi minun pakoonpääsemishaluntunnetta :D kun olin melkein bussin luona poliisiauto ajoi hitaasti parikymmentä metrii vieressäni. Oli jo toinen kerta kun he näin ovat tehneeh minun ollessani pilvessä. Siinähän vainoharhaisuus vain vahveni vaikka ne ei varmaa ees ollu nähny mua.
Mun bussipysäkille on kolme eri reittiä ja kun olin aivan lähellä huomasin et joka kulmassa oli värikkäästi pukeutuneita ihmisiä ryhmissä joita kuulusteli poliisi. Eka ilahduin ja kävelin niitä kohti mutta sit rupes päilyttämään ja meninkin vihasesti ohitse koska pidin sitä poliisien sovittuna huijaamisena. Sitten ei muistaakseni tapahtunu sen kummempia. Seuraavana päivänä.....anoin kaverille että "minä pelkään". Aivan pahimmassa tilassani yhtäkkiä joku soitti ovikelloa! Kaveti meni kattoo et kuka siellä mut ei avannu ovee, mä ihmettelin mitä vittu ja luulib et siel olipoliisit koirineen. Luulin että minä tiesin jotain jota muut ei tienneet mutta jos sanoisin siitä äänden kenellekkään niin mut vangittaisiin. Vähän ajan kuluttua tuntui kuin olisin rauhoittunu mut sitten luulin että tietokoneen suhina mittasi minun sydämensykettäni ja aina kun sydän tykytti kovaa niin tietokoneellakin oli kova ääni. Jossain välissä kuulosti kuib tosi mlnet ihmiset olisivat taputtaneet. En muista miks. Kun sain nukuttua vähän niin tuli parempi olo ja olin päättäny etten enää aijo polttaa budii. Tapahtumasta on 3 viikkoo ja en oo polttanu, sen sijaan olen TOSI peloissani. En saa nukuttua koska luulen et mennessäni nukkumaan minulla on aamulöa skitsofrenia. Epäilen kokoajan mielenterveyttäni ja pelkään. Luulen kuitenkin että todellisuudentajuuteni on jotenkin kunnossa koska tiedän kaiken olevan epätodellista jota kävin läpi ollessani pilvessä. Haluun vain tästä pelosta eroo :) suosittelen että jos on aivan pakko polttaa niin odottakaa kunnes täytätte 18 tai mielummin vaikka 21 ja aina semmosessa paikassa missä on turvallinen olo hyvine ystävinenne. Yksin ei kannata polttaa ja on hyvä liikkua ja aktivoida aivot eikä vain istuu ja tripata
- huonompi kokemus
Mun bussipysäkille on kolme eri reittiä ja kun olin aivan lähellä huomasin et joka kulmassa oli värikkäästi pukeutuneita ihmisiä ryhmissä joita kuulusteli poliisi. Eka ilahduin ja kävelin niitä kohti mutta sit rupes päilyttämään ja meninkin vihasesti ohitse koska pidin sitä poliisien sovittuna huijaamisena. Sitten ei muistaakseni tapahtunu sen kummempia. Seuraavana päivänä.....Seuraavana poltin uudestaan puol grammaa (joka on mun mielestä minulle liikaa). Olin yhden kaverin kanssa ja eka kauhee ilonen mut sit sulkeuduin omiin ajatuksiini ja kaveri kommentoi mun epäsosiaalisuuttani. Kun menin kotiin menin huoneeseeni ja istuin yli 1tunnin lattialla ja mietin. Silloin tulin yllämainitun samankaltaiseen tunteeseen että täytyi valita "jumalan" ja ihmksjoukkoon sulautumisen välillä. Pelkäsi että koiraani ohjasi expoikaystäväni jotka yrittivät huijata jotain kieroa. Välillä silitin koiraani, välillä vetäydyin pois. Ajattelib että ehkä kaikki ihmiset ovat vain työvälineitä ja joku ryhmä ohjasi meitä ja että kaikki koulussa kerrottu oli aivopesua ja niin poispäin. Olin kuitenkin samaan aikaan jossain määrin tietoinen että tämä saattaa olla vain mielikuvitustani. Sitten tulin semmoseen kohtaan psykoosiani et luulin että minun piti psyykkisesti valita kuoleman ja elämän välillä. Halusin mennä nukkumaan mutta en uskaltanu koska luuli että se olisi yksi kuolemanvalinta, samalla halusin mennä isäni luo mutta luulin että avunpyyntö myös olisi kuolema. Ajattelin että jos valitsen väärin, viikatemues tulee yläkertaan ja tappaa minut kaikkein kamalimmalla tavalla. Luulin että elämä oli kuin lastentarina ja siksi lastenohjelmia näytettiin ettäniistä oppisi elämän menon. Luulin että piti nauttia lapsuudesta ja että olin tehnyt suuren virheen koska poltin ruohoo ennenkuin täytin 18. Luulin että lapsena saa nauttia elämästä mutta 18veenä on kaikkien velvollisuus tehä yötäpäivää töitä jollekkin ylemmille aatelisille henkilöille ja silloin oli ainoa hupi se että sai polttaa ruohoa. Aatteli että sen takia kun aloitin sen nuorena niin minut kirotaan vaikeampaan ja sairaalloisempaan elämään. Lopulta uskalsin tekstaa kaverille ja sit alkoi psyyke rauhoittua. Menin siitä sitten syömään ja sit nukkumaan. Sen pituinen se!
No ei nyt sentään. Täytyihän mun vielä kerran kokeilla pilvessä olemista ennen kuin lopettaisin. Sillon olin kaukana kotona kavrrin kämpässä. Bussi matka kesti 2h. Poltettiin budii ja pelattikn jalkapalloo ja syötiin ja se oli ihan mukavaa. Sit alko taas väsyttää ja kun yritin nukkua niin tuli kamala ahdistuskohtaus. Luuli että mua tarkkailtikn ja kuunneltiin, luulin että mulle naurettiin jossain kameroitten takana kun sanoin kaverille että "minä pelkään". - huonompi kokemus
Seuraavana poltin uudestaan puol grammaa (joka on mun mielestä minulle liikaa). Olin yhden kaverin kanssa ja eka kauhee ilonen mut sit sulkeuduin omiin ajatuksiini ja kaveri kommentoi mun epäsosiaalisuuttani. Kun menin kotiin menin huoneeseeni ja istuin yli 1tunnin lattialla ja mietin. Silloin tulin yllämainitun samankaltaiseen tunteeseen että täytyi valita "jumalan" ja ihmksjoukkoon sulautumisen välillä. Pelkäsi että koiraani ohjasi expoikaystäväni jotka yrittivät huijata jotain kieroa. Välillä silitin koiraani, välillä vetäydyin pois. Ajattelib että ehkä kaikki ihmiset ovat vain työvälineitä ja joku ryhmä ohjasi meitä ja että kaikki koulussa kerrottu oli aivopesua ja niin poispäin. Olin kuitenkin samaan aikaan jossain määrin tietoinen että tämä saattaa olla vain mielikuvitustani. Sitten tulin semmoseen kohtaan psykoosiani et luulin että minun piti psyykkisesti valita kuoleman ja elämän välillä. Halusin mennä nukkumaan mutta en uskaltanu koska luuli että se olisi yksi kuolemanvalinta, samalla halusin mennä isäni luo mutta luulin että avunpyyntö myös olisi kuolema. Ajattelin että jos valitsen väärin, viikatemues tulee yläkertaan ja tappaa minut kaikkein kamalimmalla tavalla. Luulin että elämä oli kuin lastentarina ja siksi lastenohjelmia näytettiin ettäniistä oppisi elämän menon. Luulin että piti nauttia lapsuudesta ja että olin tehnyt suuren virheen koska poltin ruohoo ennenkuin täytin 18. Luulin että lapsena saa nauttia elämästä mutta 18veenä on kaikkien velvollisuus tehä yötäpäivää töitä jollekkin ylemmille aatelisille henkilöille ja silloin oli ainoa hupi se että sai polttaa ruohoa. Aatteli että sen takia kun aloitin sen nuorena niin minut kirotaan vaikeampaan ja sairaalloisempaan elämään. Lopulta uskalsin tekstaa kaverille ja sit alkoi psyyke rauhoittua. Menin siitä sitten syömään ja sit nukkumaan. Sen pituinen se!
No ei nyt sentään. Täytyihän mun vielä kerran kokeilla pilvessä olemista ennen kuin lopettaisin. Sillon olin kaukana kotona kavrrin kämpässä. Bussi matka kesti 2h. Poltettiin budii ja pelattikn jalkapalloo ja syötiin ja se oli ihan mukavaa. Sit alko taas väsyttää ja kun yritin nukkua niin tuli kamala ahdistuskohtaus. Luuli että mua tarkkailtikn ja kuunneltiin, luulin että mulle naurettiin jossain kameroitten takana kun sanoin kaverille että "minä pelkään". - kuumottelija1
Moikka! Jos näet tämän viestin niin voisitko heittää jotain sähköpostia tai skypeäs tai vastaavaa. Tekis mieli jutella tosta sun kokemuksesta. Mulla on ollut melkein täsmälleen samanlainen. Tuli äsken paniikkikohtaus kun luin tota sun tekstii, kaikki täsmäs niin pelottavan hyvin.
- kummallista?
Se on outoa, että psykoositarinoissa on toisinaan jotain perää, tietoja mitä meiltä on salattu (olen psykan opiskelija) psykoosisi aihe hyvin tyypillinen. Usan vakoilu ohjelma ei tietojen mukaan koske vain Usaa. Joten olet osittain 'oikeassa'. Ne poliisit tuskin seuraili, olisi tutkinut sut eikä vaan seuraillut, mutta psykooseihin liittyy paljon eri aspekteja. tunsin yhden tytön, jonka Bockin piirit oli pistänyt henkisesti paskaksi (psykoosi ym.) ja se oli ihastunut naapuriini ja naapurini näytti mulle kirjeen minkä se oli kirjoittanut ja se oli yhtä lausetta keskellä lukuunottamatta sanasalaattia (psykologinen termi sekavalle tekstille tai puheelle jossa ei yhtään selkeää lausetta tai edes mitään kieliopillisesti oikein) ja keskellä luki vuosi xxx (seuraava vuosi silloin) on vuosi kun kuolen ja seuraavan vuoden alussa sen sydän petti. Vaarini sairastui psykoosiin, kun häneltä amputoitiin jalka ja hän puhui omituisia ja yksi asia mistä hän puhui oli Libyan sota ja tämä oli vuonna 2006, paljon ennen arabikevättä ja Libyan sotaa, eikä hän puhunut mistään historiallisesta sodasta vaan kuin meneillään olevasta.
- Damfack
En polta kuin noin 15 grammaa päivässä, pitäisikö minun nyt nostaa annosta, jotta pääsisin tuohon paljon mainostettuun psykoosiin ?Minulla on resepti psykoosiin syö 4500uq lsdtä 20g kannabista ja mdmata noin gramma samassa illassa jos et saa niin olen yllättynyt koska olin nuorempana tyhmä ilman itsesuojeluvaistoa päihteissä
- Anonyymi
psykoosinkokenut kirjoitti:
Psykoosi voi tulla monesta syystä. Toisille ehkä päihteistä, toisille traumoista, toisille ihan vaan suuren geneettisen alttiuden vuoksi.
Vanhemmat pakottivat minut lääkäriin, en olisi itse halunnut mennä. En kertonut kannabiksesta heille. Enkä oikeastaan ajatuksistani muutenkaan... eli minulla ei ole lääkäriltä mitään virallista psykoosi-diagnoosia, sen sijaan tuttu lääkäri tosin sanoi että kyseessä on psykoosi kuultuaan kertomukseni, mutta tätä ei lue missään papereissa, onneksi... sillä psykoosi meni ohi.Voiko ekasta cannabis kokeilusta tulla psykoosi ???
- Anonyymi
En polta kuin noin 15 grammaa päivässä, pitäisikö minun nyt nostaa annosta, jotta pääsisin tuohon paljon mainostettuun psykoosiin ?Itse Jeesuskaan ei polta 15g päivässä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse Jeesuskaan ei polta 15g päivässä
On tullut poltettua paljon enemmän- yhtenä päivänä ip-ilta19 sekosin laskuissa n. 35 gramman jälkeen. Plus että ajoin kotiin pimeällä landella. Ja näitä kertoja on enemmänkin, muttei tuota autolla ajoa.... Näistä vuosia; tällä hetkellä en pystyisi polttamaan edes 8grammaa päivässä. Toletoletole... aivot tekee tilaa siten, ettei kohta mikään riitä. Noh olen ihmetellyt tuota muutamalla ollutta Subutex-korvaushoidon aloitusta, 16 milliä. Huhhuh olis heikossa hapessa kun itse en Subuun koske. Sen, mitä kokeillut, oksennan 1-2 millistä. Jääköön subut niille, ketkä haluaa lääkkeen vievän aivan kaiken- ELÄMÄN. Ai muuten, silloin kun oli sitä pilven sietokykyä, poltin n. 1,5g aamuisin ja menin töihin. Mua kehuttiin esim. parhaaksi työntekijäksi muiden kuullen.
- Anonyymi
Et ollut psykoosissa vaan pilvessä.
- Anonyymi
heposaurus kirjoitti:
Ikävä kyllä et pääse. Jos sinulla olisi taipumusta psykoosiin, se olisi jo tuolla kukan kulutuksella lauennut.
Jos haluat psykoosiin, siirry alkoholiin. Se laukaisee psykoosin neljä kertaa herkemmin kuin kannabis.Voi ku tyhmä kommentti.alkoholista tulee krapula, keho siis poistaa sen, kannabis jää aivoihin ja kestää päiviä että poistuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ku tyhmä kommentti.alkoholista tulee krapula, keho siis poistaa sen, kannabis jää aivoihin ja kestää päiviä että poistuu
Heposaurus oli kirjoittanut, siirry alkoholiin.
Mulle tuli psykooseja alkoholin ja kannabiksen sekakäytöstä.
Tää myöhempi kirjoitti, alkoholista tulee krapula. No joo, tulee kyllä, mutta tarpeeksi kauan ja tarpeeksi paljon kun juo, niin saattaa tulla delirium tremens ( juoppohulluus ), ja sehän on alkoholipsykoosi.
Eli ei kommentissa ole mitään tyhmää, onnistuu ihan alkoholillakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko ekasta cannabis kokeilusta tulla psykoosi ???
Kyllä voi,psykoosiosastolta terkkuja
- ht
moni saa psykoosin kannabiksen polton lopetettua, jos on tottunut mennä paukuissa nukkumaan ja sit kun ei meekkään niin uni ei välttämättä tule moneen päivään ja kukatahansa alkaa saada psykoottista oireilua.
älkää lapsukaiset pelätkö tuota psykoosia, sitä demonisoidaan ihan liikaa mutta totuus on se että murtoosa ihmisistä saa psykooseja ja murtoosa psykoosesta koituu saajalle vaaralliseksi... - hullu(ko)
Kiitos näistä kaikesta. epäilen olevani psykoosissa, tai ainakin ennakko tilassa. Olen juonut ja polttanut ihan vitusti parin vuoden ajan. Miltei kaikki oireetkin täsmää. kevyt mieliala lääkity päällä. mitäs pitäs tehä?
- psykan opiskelija
Jo vain masennuslääkkeet voi aiheuttaa seratomaniaksi kutsuttavan tilan, joka on lähellä psykoosia. Jos syöt masennuslääkkeitä lopeta ne ja kannabis, voi olla että oireet häviävät.
- Hulluus
Kukaan kuka tiedostaa olevansa hullu. Ei ole hullu
- erakko91
psykan opiskelija kirjoitti:
Jo vain masennuslääkkeet voi aiheuttaa seratomaniaksi kutsuttavan tilan, joka on lähellä psykoosia. Jos syöt masennuslääkkeitä lopeta ne ja kannabis, voi olla että oireet häviävät.
Itsellelläni hävisi masennus ja pelkotilat kun lopetin mielialalääkkeet ja ALOITIN kannabiksen käytön.
- eihajuakaan
Kappas. Vanhempaa ketjua puskee.
Mutta turha noista kannabispsykooseista kysellä. Nykylääketieteen valossa "kannabispsykoosi" on ennemmin skitsofrenian ensioire, kuin oma kliininen sairautensa. Jos sinulla ei ole taipumusta skitsofreniaan (1% väestöstä on taipuvainen) niin et voi oikein saada tuota kannabispsykoosia.
Mutta jos pyskoosia halajat, niin kysele enemmän kolmen kovan psykoosinaiheuttajan käyttäjiltä:
Alkoholi
Amfetamiini
Kofeiini
Noilla saa suurilla annoksilla ja pitkään jatkuneella käytöllä terveenkin mielen psykoosiin. 500mg kofeiinia tai 7 kuppia päivässä nostaa psykoosiriskiä huomattavasti. - piipunpolttaja
Itse koen useita asioita savupäissäni kuin tämä ''Psykoosinkokenut''. Näen televisiosta mainosten aikana hetki hetkeltä uusia viittauksia illuminatiin jne. Myös joskus polttaessani liikaa on tullut erittäin vainottu olo. Esim olen luullut olevani televisio ohjelmassa missä minua testaillaan ja muut ovat ohjelmassa mukana. Joskus eriasioissa on erillaisia merkityksiä jotka tajuan erillaisina viesteinä, kylläkin suurinosa vain leikkimielisinä. En tiedä.. Ei sitä aina ole..
Silloin kun ensimmäistä kertaa poltin liikaa luulin koko maailman haluavan tappaa itseni. Näin lenkkeilijöillä pesäpallomailoja, joillakin käsiaseita. Mutta kun lenkkeilijät tulivat lähemmäksi olivat ''pesäpallomailat'' heidän omat kädet taikka laukkuja. Matkalla kotiin soitin kaverilleni useaan otteeseen kysyäkseni ettei tää vaan oo unta tai että kai mä oon sielä missä luulen olevani.
Nykyään polttelen about kahden kuukauden välein enkä enään koe minkäänlaisia vainoamiseen liittyviä tunteita. - PsykoosipotilasNmr1
Joo,Itellä kans epäilen tuota psykoosia. kuulostaa jotenki niin tutulta.. en tiiä. Ite uskon toho illuminaattihommaan. Miks en uskoisi, pitäskö vaan psykoosis uskoo siihen? toi on aika kaks piippunen juttu.. silleen niinku. Ja mikä määrittää todellisuuden? Eikö henkilö itse määritä oman todellisuutensa? Meillähän on siihen täysi oikeus, meillähän on vapaa mieli ? u know, vain mielikuvitus rajana;). Ja jos joku haluaa elää siellä psykoosissa, miks ei ? Ok, voihan se tietty olla ns. "normaalin" ihmisen mielestä TODELLA ahdistavaa, mutta eikö olla tulla miettineeksi sitä, että se voi olla myös hyvinkin avartavaa?Ja mikä määrittää "normaalin"?Mun mielestä KUKAAN ihminen EI ole normaali. Kaikki me ollaan ihan samanlaisia. Meidän elämäntilanteemme ja velvollisuuudet vain tekevät meistä tietynlaisia TÄSSÄ yhteiskunnassa, määrittää statuksemme. Mutta mitä olemme sisältä?Minkälainen on meidän mielemme? Se on niiin laaja käsite, ja oma kokemukseni on, että kannabis vain laajentaa käsitettämme kaikesta. Sanoisinko fiksuntaa. Ei ajattele enään niin suppealla tavalla. Kannabis on osaksi kielletty rahan takia. Se on fakta. Koska esim. Työssäkäynti yms. jäävät osalta kannabiksen käyttäjiltä pois, niin lisääntyy verotuskin?it's all about the money.. Mun mielestä on vaan hienoa, että uskaltaa avata mielensä,eikä pelkää sitä. Tässä yhteiskunnassa se on vain määritelty "psykoosiksi". Mutta eikö se olisi oikeutettua että ihminen saa itse valita oman todellisuutensa,elää täysin vapaassa maailmassaan? Sanoisinko näin että jokainen meistä elääkin niin oikeasti, omassa mielessään. Kaikki lähtee juuri sieltä mielestä. Sitä paitsi, nuo puheet "norsumaailmasta" kuulostaa vain tämän pojan heitolta, jolla on oikeasti joku tarkoitus, ja tämä äiti nyt on vain huolissaan ja tietenkin ensimmäinen ajatus on "hän on sekaisin" koska hän pelkää. Ja juuri tämä pelko syö ihmistä. Mitä jos ei tarvisi enään pelätä? avaisi lukkonsa mielessä, näkisi ongelmat ja selvittäisi ne pään sisällä, ihan itsekseen ilman mitään lääkkeitä, Jotka auttavat vain oireisiin. No miksklhän lääkkeet on suunniteltu? Osaksi lieventämään oiretta, mut miks sen "oireen" pitäs olla piilossa? Eikö tällä oireella ole mitään tarkoitusta? Luonnonlääkitys on paras,tai just meditaatio yms. että pääsee oman mielensä sisään, juurilleen. Miksi siihen tarvisi ammattiauttajaa? Mä ainaki oon sen verran iteppäinen ihminen että haluun aina ITE selvittää omat asiani,en tarvii ketään muuta siihen selvittämään asiaa, koska kaikki lähtee vain itsestä ja kokemuksistaan,miten joku muu vois tietää sen paremmin kuin itse?Tää on ihan sama ku sanois, et niil psykologeillakin on sit psykoosi?Ja tuo hoito-ohjelma taas tuo massii lisää sille hoidon keksineelle, ja tuolle psykoosille.Psykologi saa päivän päätteeksi hyvän mielen toisen ihmisen auttamisesta. Toinen ihminen on saanut ymmärrystä, mutta ei ehkä vastauksia? Koska ne täytyy löytää ITSE, juuri sillä mietiskelyllä. Mun mielestä ei kukaan voi tulla sanomaan toiselle että "sulla on psykoosi" "sä oot sekasin", Mistäs se ihminen sen voi sanoa? Ei se nää sen toisen ihmisen mieleen,tai kuule ajatuksia? Joten loppupeleissä koko psykoosi on vaan yhteiskunnallinen rahanarvoinen huuhaa-käsite, joka on täysin keksittyä. That's it. Se on ymmärtämättömien ihmisten sana, ihmisten jotka oikeesti pelkäävät totuutta. Elävät jonkunlaisessa akvaariossa,luullen olevansa oikeassa. Sitäpaitsi, Atomiteoria keksittiin LSD:ssä. Eli onko atomiteoria sitten aivan väärä? eikö sekin ole sitten "psykoosi"puhetta? Mä sanon näin että ihmiset jotka ovat "psykoosissa" tajuavat vain enemmän. Olipas ihanaa kirjottaa tää tänne :)
- Anonyymi
PsykoosipotilasNmr1, KIITOS isosta avusta!!! <3 Tuon tekstin pitäisi lukea jokainen päänhoitaja-ammattilainen! Ja meidän ns. potilaiden ;).
- frjhuy
Olen aivan varma että tässä psykoosiasiassa on kyse kahdesta asiasta:
1. aloittaneen nuori ikä.
2. Aineen laittomuus ruokkii vainoharhoja ja lisää ahdistusta.
Nuori mieli ei ole vielä kyllin skeptinen ja vakaa ja kaikenlainen ahdistus lisättynä murrosikään, tai aikuistumisen kynnykseen voivat aiheuttaa ongelmia. Uskon että kaikenlainen salailu on yksi psyykkisten ongelmien ytimessä olevista asioista. Kaikkien pitäisi kyetä olemaan avoimia. - cvwc
Älkää te sekoilijat poltelko. Jättäkää polttaminen niille jotka eivät sekoile.
- elppu
Metaamfetamiinii tai amfetamiinii
Valvosin kolmat yötä sellanen yli gramma päivässä. Olin kyllä amfetamiinin suurkuluttaja ollut jo parisen vuotta.
Näin harhoja mm. pelottavan näkösii miehii mun asunto täynnä. Kuvittelin jotain salaliittoja mua vastaan et miten mut tapetaan. Olin ihan vitullisis pelkotiloissa vaikka olin mun parhaan ystävän seurassa niin luulin et seki on juones mukaa tappamas mua. Näin myös et sairaala pedit liikku edestakas ja jotain tummii hahmoi ja pimeel ku katoin puihin päin ne muuttu pelottaviks miehiks. Pääasiassa ihmeellisiä vainoharhasia ajatuksia ja näköharhoja ja pelkotila.
Mut vietiin pakkohoitoon eristyksiin. Ne anto jotain nappei mulle et nukkuisin vihdoin ja sit onneks nukuin pitkään ja heräsin aamulla ja psykoosi ohi. Mut mul jäi kauheet traumat mun monista psykooseista niin joudun syömään rauhottavia ja neurolepteja, et pystyn edes jotenkin elämään vainojen kanssa.
Niin kauan et meni nukkuu. Iha sama mikä psykoosikerta oli niin nukkumalla loppus.
Ei kannata leikkii psyykkeen kanssa. Vakava asia. Eli ei kannata vetää ainei jollei pää kestä enää.
ps. mun blogi: http://elpun-blogi.blogspot.com/ - cvbnn nn
Toi amfetamiinipsykoosi on ihan oikeasti järkyttävä tila. Ei kannabiksella itseään niin huonoon kuntoon saa.
- elppu
joo aloin viel kuvittelee piripsykoosis et mulla on kolme eri persoonaa ja en tiedä mitä ne 2 muuta touhuu. sit kuvittelin ku ystävä puhu sen exästä et se petti sitä ni aloin kuvittelee et mun jompi kumpi niist toisist persoonist oli käyny panee sitä ystävän exää. sit aloin kehittää päässäni ihme teorioi mitä ne mun 2 persoonaa touhuu kun en oo tietonen itestäni sillo ne on päällä. ja kuvittelen muutaki hyvin outoa. mm. että joku on mun saunassa. en tietenkään uskaltanut mennä katsomaan sitä ketä siellä mukamas oli. kun kävin vessassa niin luulin että kaveri päästää lisää noita pelottavavia miehiä mun asuntoon. piripsykoosi on aika sairasta!!!
- MAAILMANPAIKATNÄHNYT
Kannabis on levitetty lisättyjen aineiden kauppatavarana ja on myrkky jota käytetään rotupuhdistus-merkeissä nykyisen rodullisen kaatamisen aineena. Psykoosiin näistä joutuu myrkyn tähden joka tulee muualta kuin kannabiksesta. Salatiitot pitävät kiinni myrkyissä eivätkä päästä ketään irti näistä rotu-puhdistus-myrkyistä. Tämä mykytys vaatii jatkuvaa käyttämistä jotta myrkytys kestää ihmisessä. Rodullisesta syrjinästä ulkopuoliset pääsevät näistä irti ja ovat mieltä ettei samaan parisuhteeseen ole aikaa enää mennä uudelleen. MAAILMAN PAIKAT NÄHNYT.
- vaikeasanoaitsestäni
Olen itse polttanut vakituisesti melkein joka päivä kannabista vähän yli vuoden ajan. Ekoja kunnon kannabis kokeiluja oli jo 14 vuotiaana, sillon en huomannut tai oikein nyt edes muista millaisia oloja minulla oli. Tämän vuoden aikana olen omasta mielestäni jotenkin outo, mielessäni liikkuu mitä eriskummallisempia asioita, mutta asiat jotka ovat eriskummallisia voi itse estää. Jos esimerkiksi poltan savut koulun jälkeen, saattaa tulla todella nopea olo ja että ois pakko päästä pihalle. Olin kaupan kassalla muutama päivä sitten älyttömän savuissa, minulle oli sitä ennen iskenyt pieni pelkotila että kuolisin vaikka tiedän koko ajan sen että tämä on kannabiksen aiheuttama olotila, eli olen sekaisin kannabiksesta. Yleensä jos minulla alkaa oikeasti tulemaan psykoottisia oiretiloja, yritän olla vain normaalisti ja miettiä että kaikki on hyvin ja normaalia älä ressaa. Yksin on saattanut joskus harvoin olla ennen nukkumaan menoa sellaista pelkoa, sekin on yleensä voitettu omalla mielenhallinnalla. Kirjoitin aika sekavaa tekstiä tänne, mutta yrittäkee ymmärtää. Kiitos kuitti.
- psykan opiskelija
Pelkotila, jossa uskoo kuolevansa-> tyypillinen paniikkihäiriöoire, kannabis aiheuttaa monille paniikkihäiriöitä.
- hulahula420
Tuosta kannabiksesta ja siihen liittyvästä psykoosista sanoisinko että on vahvoja ja heikkoja ihmisiä, eli toiset kestävät sitä paremmin ja ei saa samanlaisia "oloja(pahoja tai hyviä, Rentoa tai paniikkia)" kun toiset. Luulen myös, että kannabis ei sovi kaikille niinkun ei sovi viinakaan kaikille. Oma mielipiteeni.
-peace- törppööää
En ymmärrä, miksi kehittelet mielikuvia heikoista ja vahvoista ihmisistä kannabiksen käytön takia, saatika teet kannabiksenkäytöstä omalla toiminnallasi haluttavaa?
- hulahula420
törppööää kirjoitti:
En ymmärrä, miksi kehittelet mielikuvia heikoista ja vahvoista ihmisistä kannabiksen käytön takia, saatika teet kannabiksenkäytöstä omalla toiminnallasi haluttavaa?
Okei ehä kirjoitin väärin tuon heikot ja vahvat, joten korjaan sen jotkut ihmiset altistuvat psykoosiin ja muihin mielenterveys ongelmiin kannabiksen käytön takia kun toiset, näin heikko ja vahvat korjattu. Enkä oikein ymmärtänyt missä teen kannabiksen käytöstä haluttavaa tekstissäni, mutta pysyn vahvasti mielipiteessäni kahvikaan ei sovi kaikille ^^. Ja luulen huomio nyt kaikki toistan LUULEN että ihminen pääsee psykoosiin ilman aineitakin jos vain haluaa. AAMEN.
- Anonyymi
hulahula420 kirjoitti:
Okei ehä kirjoitin väärin tuon heikot ja vahvat, joten korjaan sen jotkut ihmiset altistuvat psykoosiin ja muihin mielenterveys ongelmiin kannabiksen käytön takia kun toiset, näin heikko ja vahvat korjattu. Enkä oikein ymmärtänyt missä teen kannabiksen käytöstä haluttavaa tekstissäni, mutta pysyn vahvasti mielipiteessäni kahvikaan ei sovi kaikille ^^. Ja luulen huomio nyt kaikki toistan LUULEN että ihminen pääsee psykoosiin ilman aineitakin jos vain haluaa. AAMEN.
No enpä ole kuullut kenenkään tutun HALUAVAN PSYKOOSIIN. Yksi ystävä ei edes dokaa, silti välillä psykan osastolla.
- Käyttäjä
Koskaan en ole kannabispsykoosiin törmännyt. Työskentelen hoitoalalla ja itsekin kannabista käytän vapaa-ajallani. Itse kannatan kannabiksen dekriminalisointia ja jopa laillistamista.
En suosittele käyttämään kannabista päivittäin tai jos on aiemmin ollut masennusta tai muita mielenterveysongelmia.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/74 - Pajatso palaa
No, eipä juuri muuta kuin, että olet nyt pakkomielteisesti satuillut useita vuosia tänne sivustolle ja monelle muullekin.
Olen voimaton sinun ongelmiesti suhteen. Mutta voin toivoa sinulle parempaa huomista. - Ganjajamba
Kannabiksesta ei saa psykoosia, niin vain jotkut lääkärit väittävät, kun olettavat että siitä saa, minäkin olen hakenut kaksikertaa sairaslomaa ku on ollu töitä ja ollut vain nuha, saman tien lääkäri väittää et millon oli mitäkin, poskiontelon tai keuhkoputken tulehdus... Sitten ekan kerran ihmettelin, että ei voi olla ku on vaa nuha, menin tutkittavaksi uusiksi toiseen lääkäriin ja olinkin terve, sama on tapahtunut myös toisten! Että ei ne lääkärit voi sitä tietää että aiheuttaako se psykoosia vai ei, niin vaan jotktu väittävät!
- 3355gggff
On muuten nähty yhden ihmisen psykoosi vierestä. Huumeita oli tällä kaverilla kannabiksen lisäksi pelissä kaikenlaisia. Sitten alkoi vaan höperehtiä ja höperehtii vielä tänäkin päivänä. Illuminatit hallitsevat maailmaa.
- Vaakku-
itse käytän kannabista joka päivä ja en ole huomannu eroja käytökseeni kuin parempaan suuntaan: syön terveellisemmin, liikun, olen rauhallinen ja mukava ihminen kaikille ei käy mielessäkään rähistä kellekkään.
Se on ihmisestä itsestää kiinni miten sen kannabis vaikuttaa ihmiseen, jolloin silloin on turha syyttää kannabista että on tullu psykoosi, silloin on pojassa jotain vikaa. Joillekkin sopii kannabis joillekki ei. Mutta halusin vaan t'h' psykoosijuttuu tulla sanomaan että kannabis ei tee psykoosia, vaan ihminen itse. - 18+1
Oma mielipiteeni omien kokemuksien perusteella ja luetun perusteella on, että Psykoosi on hengellinen uudistumis ja korjaus prosessi.
Ellei psykoosia kokeva ( en käytä sanaa sairastava ) ole valmis matkalle mielensä syövereihin, menneisiin ja alitajuntansa valtameren syvyyksiin, on vaarana jonkin asteen sekoaminen pelon ja tietämättömyyden takia.
Jos joku on lähdössä tälle matkalle tai tietää jonkun olevan tällä matkalla, niin rohkaiskaa ja tukekaa häntä.
Psykoosi on hyvin raskas matka, mutta kun se on takana, niin se antaa matkaajalle paljon, kuten tietoa omasta tajunnasta ja mielestä, omista ajattelutavoista jne.
Tukekaa kertomalla että se on kuin matka mieleen, joka opettaa kulkijaa tavalla jota ei osaa odottaa.
valmistakaa kulkijaa, joka lähtee liian aikaisin matkalle valmistumatta, että aika on oikea ja antakaa hänelle tarvittava tieto matkalle.
Älkää pelotelko häntä sanomalla psykoosi on sairaus ja olet sekoamassa, näin te edistätte hänen pelkoaan ja sekoamisen mahdollisuutta.
Matka voi olla liian pelottava ja hirvittävä tässä uskossa kulkijalle, joten tukekaa ja rohkaiskaa häntä ja valmistakaa hänet kohtaamaan mielen monipuolinen ja ihmeellinen maailma.- 18+1
Jatkanpa vielä.
Psykoosin laukaisee kuka tahansa ihminen itse, kun hän ajattelee liikaa ( ylikuormittaa aivojaan ), mielessä suuret kysymykset, muutoksen tarve, vastauksien tarvitseminen jne.
esim stressi, masennus, pössyttely ym tekijä, joka pysäyttää ihmisen ulkomaailmasta vetäytymään itseensä.
Tämä laukaisee mielen oman korjausprosessin, jossa kaikki mielen tavarat kierrätetään.
Mieli tyhjennetään opituista arvoista ja säännöistä ja näkemyksistä, jotka ovat opetettuja, eikä itse koettuja tai oman näkemysten mukaisia.
Tämä ajatusvirta on kuin unta, se sekoittuu mielen vahvan toiminnan takia todellisuuteen, ja kun kerran olemme hereillä, emme kykene heti erottamaan mikä on mielestä mikä ei.
Jotkin asiat silti saattavat olla totta, vaikka ne vaikuttaisivatkin harhoilta.
Psykoosissa ihminen keskustelee hiljaista keskustelua oman mielensä kanssa, mielen kieli on monipuolista, kuvia, ääniä, tunteita ja myöskin käsittämätöntä tai selittämätöntä ennen kokematonta tietoisuutta ja sen täydentämistä.
Kun ihminen on kulkenut matkansa ja eheytynyt, psykoosia ei enää ole, vaan ihminen on mieleltään uusi.
Pakkohoidoissa prosessi keskeytyy ja jää taustalle odottamaan uutta hetkeä.
Kun se on käynnistynyt, se vie itseään loppuun asti eikä ole vaihtoehtoja kuin kulkea se prosessi läpi.
Tämä on ihmisen oma suojaus ja korjausmekanismi, kuten haavojen parantuminenkin, se jatkuu kunnes haava on parantunut.
jos haava pidetään kosteana, paranemista häiritään se ei parane, mutta silti keho parantaa haavaa jatkuvasti ja lopettaa kun työ on tehty.
Terapiaa kannattaa välttää uudelleen ohjelmoinnin takia, koska uusi ohjelmointi ei myöskään ole kuin vanhat arvot ja ajatukset uudelleen ohjelmoituna, joista juuri mieli tahtoo eroon ja korjaantua.
On tärkeää, että matkaaja saa tutkia itse ja löytää sen tarkoituksen joka on hänen omansa.
Kuunnelkaa häntä, älkää torjuko.
Saatte nähdä kuinka kukoistavan, onnellisen, uuden muuttuneen ihmisen prosessi saa aikaan.
Ja monesti hengellisesti kypsän ja kaikin puolin elämää rakastavan. - monta nähnyt
18+1 kirjoitti:
Jatkanpa vielä.
Psykoosin laukaisee kuka tahansa ihminen itse, kun hän ajattelee liikaa ( ylikuormittaa aivojaan ), mielessä suuret kysymykset, muutoksen tarve, vastauksien tarvitseminen jne.
esim stressi, masennus, pössyttely ym tekijä, joka pysäyttää ihmisen ulkomaailmasta vetäytymään itseensä.
Tämä laukaisee mielen oman korjausprosessin, jossa kaikki mielen tavarat kierrätetään.
Mieli tyhjennetään opituista arvoista ja säännöistä ja näkemyksistä, jotka ovat opetettuja, eikä itse koettuja tai oman näkemysten mukaisia.
Tämä ajatusvirta on kuin unta, se sekoittuu mielen vahvan toiminnan takia todellisuuteen, ja kun kerran olemme hereillä, emme kykene heti erottamaan mikä on mielestä mikä ei.
Psykoosissa ihminen keskustelee hiljaista keskustelua oman mielensä kanssa, mielen kieli on monipuolista, kuvia, ääniä, tunteita ja myöskin käsittämätöntä tai selittämätöntä ennen kokematonta tietoisuutta ja sen täydentämistä.
Kun ihminen on kulkenut matkansa ja eheytynyt, psykoosia ei enää ole, vaan ihminen on mieleltään uusi.
Kun se on käynnistynyt, se vie itseään loppuun asti eikä ole vaihtoehtoja kuin kulkea se prosessi läpi.
Tämä on ihmisen oma suojaus ja korjausmekanismi, kuten haavojen parantuminenkin, se jatkuu kunnes haava on parantunut.
jos haava pidetään kosteana, paranemista häiritään se ei parane, mutta silti keho parantaa haavaa jatkuvasti ja lopettaa kun työ on tehty.
Terapiaa kannattaa välttää uudelleen ohjelmoinnin takia, koska uusi ohjelmointi ei myöskään ole kuin vanhat arvot ja ajatukset uudelleen ohjelmoituna, joista juuri mieli tahtoo eroon ja korjaantua.
On tärkeää, että matkaaja saa tutkia itse ja löytää sen tarkoituksen joka on hänen omansa.
Saatte nähdä kuinka kukoistavan, onnellisen, uuden muuttuneen ihmisen prosessi saa aikaan.
Ja monesti hengellisesti kypsän ja kaikin puolin elämää rakastavan.Omalla tavallaan hyvin viisas kirjoitus. Kiitos sanoistasi
- HullukOKKA
18+1 kirjoitti:
Jatkanpa vielä.
Ja monesti hengellisesti kypsän ja kaikin puolin elämää rakastavan.Hei! Saanko udella onko sinulla omakohtaisia kokemuksia? Mitä ilmeisemmin... Kuinka voit nyt?
Olet hieno ihminen. - 18plus1
Satuin muistamaan kirjoituksen näin vuosien takaa ja googlaamalla se löytyi.
Pahoittelen että vastaan näin myöhään.
Omakohtaisia kokemuksia on kyllä, mutta en mennyt tohtorille niiden kanssa, joten minulla ei ole virallista diagnoosia asiasta.
Ehkä kokemukseni olivat liian lieviä siihen, että olisin hakenut apua lääkäriltä, mutta silti uskoisin, että jos olisin mennyt tohtorin puheille ja kertonut kuinka koko universumi puhuu minulle kaikkialla, radiossa, lauluissa, kirjoituksissa, niin olisin saanut jonkin asteisen diagnoosin ja ehkäpä lääkityksen.
Tuohon aikaan kun kirjoitin, kaikki tämä oli jo loppunut tai ihan loppumassa.
Kun ei etsi, ei löydä ja kun etsii, niin löytää.
Tuo aika oli minulle elämäni antoisinta aikaa, olin tiedon janoinen ja kahlasin läpi kaiken tiedon mielestä, sielusta, tieteestä, tietoisuudesta ja hengellisistä asioista.
On jopa hieman ikävä sitä aikaa.
Aikanaa se tiedon jano ja asiat joita tapahtui vain alkoi hiipumaan.
Sitä ymmärsi kaiken opitun ja kokemien asioiden kautta, että kyllä se kaikki on mahdollista ihan kenelle tahansa, kunhan kyseinen ihminen tahtoo tai yrittää löytää jotain, niin se etsimä asia kyllä löytyy.
Ymmärrän siis hyvin mielestäni myös "salaliittoteorioita" ja kuinka helppo niihin on kenen tahansa uppoutua mukaan, mutta tosin en niitä kaikkia voi väittää humpuukiksikaan. :)
Mieli on villi ja ihmeellinen, mutta "kesytettynä" se on ihmisen paras työkalu.
Kai sitä tuli juotua sitten tarpeeksi hyvistä lähteistä ja koko mielen palikkatalo on nyt vankka rakennus, joka kestää tulevatkin myrskyt ja puuskat.
Kaikin puolin voin erittäin hyvin, elämä hymyilee ja olen ainakin omasta mielestäni täysin normaali, kiitos kysymästä.
- 9+18
Kannabista
En muista
-helvet*n pelottavaa
itse
muutaman päivän
opetti muutamaksi vuodeksi - Liikaa sekoilette
Liian monimutkasesti analysoitte mun mielestä. Kaikki toi flippailu johtuu siitä että poltatte liikaa kukkaa. Pieniä määriä ja kerran viikossa nii ei tarvii sekoilla siel kämpillä.
- radgirl
Olen 21 vuotias nainen. Polttelin paljon päivittäin noin puolen vuoden ajan 17 vuotiaana. Vasta jälkeenpäin tunnistin psykoosin joka silloin vallitsi. Minua salakuunneltiin, jokainen vastaantulija tiesi tekemiseni ja odotti hetkeä ilmoittaa minusta johonkin - en sitten tiedä mihin. Koulussa opettajalla oli piiloviestejä opetuksessaan minulle. Lisäksi oli jotain muita yksittäisiä tilanteita, esimerkiksi kerran olin kaverin vieressä kun hän selasi historian kirjaa ja yhtäkkiä sain mieleeni että hän ei halunnut näyttää minulle jotain sivua koska se oli jotain salaista mitä en saa tietää.
Käyttö loppui siihen kun sairastuin ahdistuneisuushäiriöön. Ahdistus oli niin suuri, että halusin vain kuolla ja milloin kunkin perheenjäsen piteli käsiä ja jalkoja jotta ne eivät hakkaisi seiniä. En tiedä yhdistää tätä suoraa kannabikseen koska taustalla oli masennusta ja vaikea lapsuus joka nyt sitten laukesi ahdistusneisuushäiriönä. Tosiaan tämän jälkeen en ole poltellut kuin muutaman kerran.
Kannabis nostaa riskiä saada psykoosin. En tiedä aiheuttaako, mutta riski kasvaa ja siitä tulee konkreettinen. Piste.- sdfsdasdfsdfsdfas
"Kannabis nostaa riskiä saada psykoosin. En tiedä aiheuttaako, mutta riski kasvaa ja siitä tulee konkreettinen. Piste."
Samaa kohonnutta psykoosiriskiä aiheuttaa mikä tahansa päihde. Tunnetaan myös sellainenkin psykoosi kuin kofeiinipsykoosi, alkoholipsykooseista puhumattakaan. Sen verran kuitenkin, että alkoholipsykoosit ovat arkipäivää Suomessa,.jossa joka kolmas työssäkäyvä juo liikaa. - radgirl
sdfsdasdfsdfsdfas kirjoitti:
"Kannabis nostaa riskiä saada psykoosin. En tiedä aiheuttaako, mutta riski kasvaa ja siitä tulee konkreettinen. Piste."
Samaa kohonnutta psykoosiriskiä aiheuttaa mikä tahansa päihde. Tunnetaan myös sellainenkin psykoosi kuin kofeiinipsykoosi, alkoholipsykooseista puhumattakaan. Sen verran kuitenkin, että alkoholipsykoosit ovat arkipäivää Suomessa,.jossa joka kolmas työssäkäyvä juo liikaa.Ihan varmasti aiheuttaakin, en kiellä. Mutta tässä ketjussa puhuttiin siitä riskeeraako kananbiksen käyttö. Kyllä.
- Lakiin muutos nyt
radgirl kirjoitti:
Ihan varmasti aiheuttaakin, en kiellä. Mutta tässä ketjussa puhuttiin siitä riskeeraako kananbiksen käyttö. Kyllä.
"Polttelin paljon päivittäin noin puolen vuoden ajan 17 vuotiaana."
Kokeile samaa alkoholilla niin katsotaan monta päivää elimistösi kestää.
"Kannabis nostaa riskiä saada psykoosin. En tiedä aiheuttaako, mutta riski kasvaa ja siitä tulee konkreettinen. Piste. "
Et tiedä aiheuttaako, jonka jälkeen itsevarma Piste.
Kannabis nostaa riskiä noin prosentin. Eli jos viinin lipittäjien riski psykoosin laukeamiselle on 3-4 % niin kannabiksen päivittäinen käyttö joidenkin *tutkimuksien mukaan lisää tuota riskiä 1 % eli kokonaisuudessa riski on 4-5%.
Nämä tutkimukset ei tietenkään kyseenalaista alkoholin osuutta, joka samojen tutkimusten olettamusten mukaan ei lisää psykoosiriskiä kenelläkään. Aikamoista prosenttipeliä koko touhu. On mielestäni ontuvaa esittää väittämä että kannabis aiheuttaa psykoosin tai lisää riskiä, mikäli *tutkimusten mukaan riski lisääntyy pahimmassa tapauksessa vain 1 prosentin. Pahin tapaus on siis alaikäisen jatkuva päivittäinen käyttö ja vieläpä lajikeesta riippuva asia. Aikuisen satunnainen käyttö, esimerkiksi 2x/kk ja seuraava kk ilman jne. lisää riskiä tasan 0% eli kannabis siis EI AIHEUTA psykoosia. Mikäli tämä väittämä olisi tosi, aiheuttaisi kannabis lähes poikkeuksetta psykoosin kaikilla satunnaiskäyttäjilläkin.
*) http://www.leafscience.com/2014/03/12/marijuana-still-limits-researchers-colorado/
scientists who wish to study marijuana must accomplish the same extraordinary feat as scientists in any other state: obtain approval from the National Institute on Drug Abuse (NIDA).
Only then can researchers gain access to the sole legal supply of marijuana in the U.S., which is grown and housed at the University of Mississippi.
It’s difficult, but not impossible. “More than 100 researchers have obtained registrations to conduct marijuana-related research,” the memo notes.
Asian ydin nopeasti suomennettuna, kaikki tutkimukset koskien kannabista ovat tiukasti valtion kontrollissa, täysin vapaata tutkimusta on mahdotonta toteuttaa koska esimerkiksi Yhdysvaltojen kokoisessa maassa vain yksi laboratorio kasvattaa hamppua tutkimuskäyttöön (yksi lajike? mikä? onko useampia? kukaan ei tiedä varmasti) ja maailman sadoistatuhansista tutkijoista tähän asti vain noin 100 on saanut tuota lajiketta tutkimuksiinsa. Emme voi tietää onko heitä painostettu julkaisemaan tulokset tietyssä valossa ja voidaanko tutkimuksia toistaa kuten tiede edellyttää. Ne tutkimukset joiden tulokset ja toteutustavan olen itse nähnyt ovat olleet erittäin kyseenalaisin menetelmin toteutettu. Eräiden Brittiläisten tutkimusten (ota näistä nyt selvää) mukaan ne lajikkeet joissa on paljon THCtä mutta vähän CBDtä voi kohottaa psykoosiriskiä tietyillä henkilöillä tietyissä olosuhteissa. Ne lajikkeet joissa on paljon CBDtä eivät lisää psykoosin riskiä kenelläkään. Mutta jälleen kerran, mistä näistä tutkimuksista tietää kun et voi tieteen edellyttämillä keinoilla niitä toteuttaa. Laki tulee vastaan. - radgirl
Lakiin muutos nyt kirjoitti:
"Polttelin paljon päivittäin noin puolen vuoden ajan 17 vuotiaana."
Kokeile samaa alkoholilla niin katsotaan monta päivää elimistösi kestää.
"Kannabis nostaa riskiä saada psykoosin. En tiedä aiheuttaako, mutta riski kasvaa ja siitä tulee konkreettinen. Piste. "
Et tiedä aiheuttaako, jonka jälkeen itsevarma Piste.
Kannabis nostaa riskiä noin prosentin. Eli jos viinin lipittäjien riski psykoosin laukeamiselle on 3-4 % niin kannabiksen päivittäinen käyttö joidenkin *tutkimuksien mukaan lisää tuota riskiä 1 % eli kokonaisuudessa riski on 4-5%.
Nämä tutkimukset ei tietenkään kyseenalaista alkoholin osuutta, joka samojen tutkimusten olettamusten mukaan ei lisää psykoosiriskiä kenelläkään. Aikamoista prosenttipeliä koko touhu. On mielestäni ontuvaa esittää väittämä että kannabis aiheuttaa psykoosin tai lisää riskiä, mikäli *tutkimusten mukaan riski lisääntyy pahimmassa tapauksessa vain 1 prosentin. Pahin tapaus on siis alaikäisen jatkuva päivittäinen käyttö ja vieläpä lajikeesta riippuva asia. Aikuisen satunnainen käyttö, esimerkiksi 2x/kk ja seuraava kk ilman jne. lisää riskiä tasan 0% eli kannabis siis EI AIHEUTA psykoosia. Mikäli tämä väittämä olisi tosi, aiheuttaisi kannabis lähes poikkeuksetta psykoosin kaikilla satunnaiskäyttäjilläkin.
*) http://www.leafscience.com/2014/03/12/marijuana-still-limits-researchers-colorado/
scientists who wish to study marijuana must accomplish the same extraordinary feat as scientists in any other state: obtain approval from the National Institute on Drug Abuse (NIDA).
Only then can researchers gain access to the sole legal supply of marijuana in the U.S., which is grown and housed at the University of Mississippi.
It’s difficult, but not impossible. “More than 100 researchers have obtained registrations to conduct marijuana-related research,” the memo notes.
Asian ydin nopeasti suomennettuna, kaikki tutkimukset koskien kannabista ovat tiukasti valtion kontrollissa, täysin vapaata tutkimusta on mahdotonta toteuttaa koska esimerkiksi Yhdysvaltojen kokoisessa maassa vain yksi laboratorio kasvattaa hamppua tutkimuskäyttöön (yksi lajike? mikä? onko useampia? kukaan ei tiedä varmasti) ja maailman sadoistatuhansista tutkijoista tähän asti vain noin 100 on saanut tuota lajiketta tutkimuksiinsa. Emme voi tietää onko heitä painostettu julkaisemaan tulokset tietyssä valossa ja voidaanko tutkimuksia toistaa kuten tiede edellyttää. Ne tutkimukset joiden tulokset ja toteutustavan olen itse nähnyt ovat olleet erittäin kyseenalaisin menetelmin toteutettu. Eräiden Brittiläisten tutkimusten (ota näistä nyt selvää) mukaan ne lajikkeet joissa on paljon THCtä mutta vähän CBDtä voi kohottaa psykoosiriskiä tietyillä henkilöillä tietyissä olosuhteissa. Ne lajikkeet joissa on paljon CBDtä eivät lisää psykoosin riskiä kenelläkään. Mutta jälleen kerran, mistä näistä tutkimuksista tietää kun et voi tieteen edellyttämillä keinoilla niitä toteuttaa. Laki tulee vastaan.Tulkitsenko väärin vai etkö nyt vain ymmärtänyt pointtia. Itsevarma piste tulee siitä, että kannabis nostaa psyykosin riskiä. Siinä missä esim alkoholi. Mutta tässä ketjussa ei puhuta alkoholin aiheuttamasta riskistä.
On se 0,5% tai 50%, riski nousee. Mikä tässä on epäselvää? Itse huomasin suoran yhteyden kannabiksen käytöllä ja käytön aikaisella/jälkeisellä psykoosilla. Moni muu varmasti säästyy siltä, mutta satavarmasti voin sanoa, että en ole ainut joka on kokenut tämän.
Valtio ja salatut tutkimustulokset ei ole myöskään kovin oleellisia tässä. Kukaan ei varmasti kiellä kannabiksen vaikutusta kuten minkä tahansa muunkaan (alkoholi, nikotiini, mitä näitä nyt on) aineen vaikutusta aivoihin joista taas seuraa psyykkisiä oireita, kuten karuna esimerkkinä se psykoosi. - paavo pesusieni
radgirl kirjoitti:
Tulkitsenko väärin vai etkö nyt vain ymmärtänyt pointtia. Itsevarma piste tulee siitä, että kannabis nostaa psyykosin riskiä. Siinä missä esim alkoholi. Mutta tässä ketjussa ei puhuta alkoholin aiheuttamasta riskistä.
On se 0,5% tai 50%, riski nousee. Mikä tässä on epäselvää? Itse huomasin suoran yhteyden kannabiksen käytöllä ja käytön aikaisella/jälkeisellä psykoosilla. Moni muu varmasti säästyy siltä, mutta satavarmasti voin sanoa, että en ole ainut joka on kokenut tämän.
Valtio ja salatut tutkimustulokset ei ole myöskään kovin oleellisia tässä. Kukaan ei varmasti kiellä kannabiksen vaikutusta kuten minkä tahansa muunkaan (alkoholi, nikotiini, mitä näitä nyt on) aineen vaikutusta aivoihin joista taas seuraa psyykkisiä oireita, kuten karuna esimerkkinä se psykoosi."Itsevarma piste tulee siitä, että kannabis nostaa psyykosin riskiä."
Vaan kun ei nosta muuta kuin ääritapauksissa.
"On se 0,5% tai 50%, riski nousee."
Onko tuo ihan tieteellinen analyysisi?
"Mikä tässä on epäselvää?"
Oikeastaan kaikki.
"Itse huomasin suoran yhteyden kannabiksen käytöllä ja käytön aikaisella/jälkeisellä psykoosilla."
Mikähän tutkinto sinulla mahtaa olla kun itse huomasit?
"Moni muu varmasti säästyy siltä, mutta satavarmasti voin sanoa, että en ole ainut joka on kokenut tämän. "
Kokenut siis minkä? Kannabikseen ei jää koukkuun, sen käytön voi lopettaa tuosta vain. Olen ihan itse satavarmasti kokenut tämän, enkä ole satavarmasti ainoa. Voinhan minäkin väittää että kahvinjuonti aiheuttaa psykoosin ja siihen jää koukkuun heti. Suomalaisten korkea taipumus väkivaltaan johtuu runsaasta kahvinjuonnista. Tai alkoholin. Tai näiden yhdistelmästä.
"Valtio ja salatut tutkimustulokset ei ole myöskään kovin oleellisia tässä."
Mielestäni ovat. Tiedätkö mitä tieteellinen tutkimustulos tarkoittaa? Se tarkoittaa että jokin asia pystytään kiistatta osoittamaan. Pelkkä väite ei ole muuta kuin, väite.
"Kukaan ei varmasti kiellä kannabiksen vaikutusta kuten minkä tahansa muunkaan (alkoholi, nikotiini, mitä näitä nyt on) aineen vaikutusta aivoihin joista taas seuraa psyykkisiä oireita, kuten karuna esimerkkinä se psykoosi."
Kuules nyt. Käväisepä joskus Suomen rajojen ulkopuolella niin aivosi pääsevät tuulettumaan tuosta päähäsi syötetystä pajunköydestä. Matkakohteita voisi olla mm. Intia, Jamaika, Hollanti, Kalifornia, Colorado, oikeastaan mikä tahansa osavaltio, vaikka perkele Gambia. Jos sielläkin hamppu aiheuttaa psykoosin niin sen pitäisi kyllä jo näkyä katukuvassa. Vaan kun ei näy. Ei niin ei.
Oliko Olli Rehn joka laukoi että porttiteoria ei ole teoriaa vaan totta. Tälläsiä seniilejä paskanpuhujia on meillä valtionjohdossa. Miksei porttiteoria ja psykoosi näy käytännössä tai edes tilastoissa niissä maissa joissa hamppu on alkoholia yleisempi päihde? Vastaa nyt alkuun siihen. - monen nähnyt
paavo pesusieni kirjoitti:
"Itsevarma piste tulee siitä, että kannabis nostaa psyykosin riskiä."
Vaan kun ei nosta muuta kuin ääritapauksissa.
"On se 0,5% tai 50%, riski nousee."
Onko tuo ihan tieteellinen analyysisi?
"Mikä tässä on epäselvää?"
Oikeastaan kaikki.
"Itse huomasin suoran yhteyden kannabiksen käytöllä ja käytön aikaisella/jälkeisellä psykoosilla."
Mikähän tutkinto sinulla mahtaa olla kun itse huomasit?
"Moni muu varmasti säästyy siltä, mutta satavarmasti voin sanoa, että en ole ainut joka on kokenut tämän. "
Kokenut siis minkä? Kannabikseen ei jää koukkuun, sen käytön voi lopettaa tuosta vain. Olen ihan itse satavarmasti kokenut tämän, enkä ole satavarmasti ainoa. Voinhan minäkin väittää että kahvinjuonti aiheuttaa psykoosin ja siihen jää koukkuun heti. Suomalaisten korkea taipumus väkivaltaan johtuu runsaasta kahvinjuonnista. Tai alkoholin. Tai näiden yhdistelmästä.
"Valtio ja salatut tutkimustulokset ei ole myöskään kovin oleellisia tässä."
Mielestäni ovat. Tiedätkö mitä tieteellinen tutkimustulos tarkoittaa? Se tarkoittaa että jokin asia pystytään kiistatta osoittamaan. Pelkkä väite ei ole muuta kuin, väite.
"Kukaan ei varmasti kiellä kannabiksen vaikutusta kuten minkä tahansa muunkaan (alkoholi, nikotiini, mitä näitä nyt on) aineen vaikutusta aivoihin joista taas seuraa psyykkisiä oireita, kuten karuna esimerkkinä se psykoosi."
Kuules nyt. Käväisepä joskus Suomen rajojen ulkopuolella niin aivosi pääsevät tuulettumaan tuosta päähäsi syötetystä pajunköydestä. Matkakohteita voisi olla mm. Intia, Jamaika, Hollanti, Kalifornia, Colorado, oikeastaan mikä tahansa osavaltio, vaikka perkele Gambia. Jos sielläkin hamppu aiheuttaa psykoosin niin sen pitäisi kyllä jo näkyä katukuvassa. Vaan kun ei näy. Ei niin ei.
Oliko Olli Rehn joka laukoi että porttiteoria ei ole teoriaa vaan totta. Tälläsiä seniilejä paskanpuhujia on meillä valtionjohdossa. Miksei porttiteoria ja psykoosi näy käytännössä tai edes tilastoissa niissä maissa joissa hamppu on alkoholia yleisempi päihde? Vastaa nyt alkuun siihen.Oletko nyt ihan varma, ettet itse juuri nyt ole elävä esimerkki siitä kuinka kannabis aiheuttaa psykoosin. Noi sun juttus ja tapasi tulkita muiden sanomisia nimittäin on jotenkin aika fanaattista. Sä tuskin pystyt sitä itse tajuamaan ja luultavasti ymmärrät tämänkin väärin.
- gffggffgfgfgfgg
Alkoholipsykootikot alkavat monesti riehumaan.
- monen nåhnyt
Juu, harhaluulot ja alhainen verensokeri ovat vaarallinen yhdistelmä, henkilön ympäristöllekin.
- psyykeonkaikkimitäon
Poltin pilveä noin 6 vuottaa nuoresta iästä, alussa silloin tällön, viimeset kaks vuotta aktiivisesti, joskus kuukausia päivittäin. Jatkuvasti ollut myös ahdistusta, jota pilvenpoltto rauhoitti, toisinsanoen varmaankin turrutti koska eihän se lähtenyt polttamalla kuin hetkeksi.
Sitten sain vahvaa settiä, joka pisti yks ilta paniikkikohtauksen käyntiin, jollaista en ollut ikinä saanut. Myös suvussani paniikkikohtauksia ja ahdistusta, eli perinnöllistä taipumusta semmoseen on muttei kuitenkaan skitsofreniaa. Poltin vielä muutaman kerran ja sain vaan paniikkikohtauksia - olo että kuolee, todellisuus sammuu, tuntuu että huojuu, että hengitys lakkaa, semmosta bad tripping.
Tämän jälkeen kärsin kuukausia hyvin epämiellyttävistä olotiloista. Paniikkikohtauksia tulee edelleen sillointällöin, joskus pari kuukautta lähes päivittäin jatkuvasti irrallinen olo itsestään, tuntuu kuin olisi unessa, ihmiset näyttävät irrallisilta, kaksiulotteisuus ja kolmiulotteisuus vaihtelee... Ihmismassat ahdistavat, pelkään omaa psyykettäni, joskus saa fläsäreitä siitä, että todellisuus sammuu, tai tuntuu oudolta. Joskus ihan jutellessa jonkun tyypin kanssa, jos se puhuu hirveästi jotain ahdistavaa niin alkaa huojumaan päässä. Se on hyvin hyvin hyvin epämiellyttävää ja pelottavaa ja vie ihan hirveästi voimia.
Olen käynyt lääkärissä, josta todettiin ettei psykoosilta kuulosta, sillä aistiharhoja (ääniä, tunne että joku seuraa jne) minulle ei ole. Kokemus olemisesta vaan muuttuu täysin erilaiseksi. Nyt on jo hieman helpompaa kuin ensimmäiset 4 kuukautta, jolloin oli hyvin raskasta. Yksi psykiatri sanoi että oireet kuulostavat enemmän hyvin vahvalta ahdistukselta, mitä en kyllä voi epäillä sitäkään. Lääkkeitä en ole ottanut, olo on parantunut siitä mitä se oli alussa, mutta edelleen kamppailen lähes päivittäin näiden juttujen kanssa.
En tiedä mitä omalla kohdallani tapahtui, pilveä en varmaan enää ikinä polta koska siitä tulee niin irrallinen olo. Mitään muuta huumetta en ole ikinä ottanut, mutta niin spedeltä kuin se kuulostaa niin haluaisin joskus syödä psykedeelisieniä. En todellakaan pitkään aikaan, mutta monet ihmiset kertovat miten ne auttavat hyväksymään pelkonsa ja elämään hetkessä - asia jota todella kaipaan elämääni. Toisaalta en tiedä mitä ne voisivat kohdalleni tehdä, semmoista aistien vääristymää kun on tässä jo ihan tarpeeksi muutenkin. Any tips?
En suosittele päivittäistä pajarinpolttoa, koska elämä on nauttimisen arvoista ihan itsenäänkin.- Senjake
" Lääkkeitä en ole ottanut, olo on parantunut siitä mitä se oli alussa, mutta edelleen kamppailen lähes päivittäin näiden juttujen kanssa."
Aikasen hassu pitää olla, jos ei mene lääkäriin ja hae lääkkeitä. - Anonyymi
Senjake kirjoitti:
" Lääkkeitä en ole ottanut, olo on parantunut siitä mitä se oli alussa, mutta edelleen kamppailen lähes päivittäin näiden juttujen kanssa."
Aikasen hassu pitää olla, jos ei mene lääkäriin ja hae lääkkeitä.En minäkään, ja pohjia ja täyttymyksiä plus kaikkea siltä väliltä on ollut ja tullee olemaan. Paremmin auttaa Ystävät ja ns. päiväkirja. Tosin poikkean aiheesta; sitä voi kuka tahansa lukea, jos ei lukkojen tms. takana. Nykyään kirjoitan niin, ettei haittaa vaikka äiti lukisi :D. Tuosta lääkäristä; -pelkään ajokortin puolesta -KAUAN sitten sanoin kannabiksesta; lopputulos: se vittumainen asenne terveyskeskuksessa ja myös yksityisellä ja osastohoidossa fysiatrisella...! Ja älkää ikinä olettako, ettette tarvitse vaikka kipuihin kolmiolääkkeitä tai psyykeen rauhottavia tai vaikka vaan nukahtamislääkettä! ÄLKÄÄ PUHUKO MISSÄÄN VIRALLISISSA PÄIHTEISTÄ. Esimerkki- kävin kerran päihdehoitajalla, ja seuraavan kerrran sossun työntekijä kysyi, miksi kävin ...!! Noh en kertonut. Ja heyyy jos minä olen pärjännyt 40-vuotiaaksi ilman psyykenlääkkeitä, pärjää moni muukin :). Terv. Ikuinen Rapanisti viralliselta kannalta xD
- Koin-juuri
Kannabista
En muista
Ensin totean että todennäköisesti minulla oli paniikkikohtaus Kannabiksen polton jälkeen. En tiedä tarkkaa eroa psykoosiin, muuta kuin että psykoosi on pidempiaikainen. Paniikkikohtaus kesti minulla n. 1,5h.
-Pelottavaa. Eka tunne oli että pää putosi maahan, sitten meni vartalo mukana lattian läpi. Sitten taas aika normaalia mutta risti seinällä alkoi työntää minua pois, syke oli korkea ja kädet jäässä. Huusin vain että mitä tapahtuu. Ehdotin itse ambulanssin soittoa.
Meni itse ohi n. 1,5h jälkeen
No, paniikkikohtaus enemmänkin oli, 1,5h kesti.
Pelot joistakin kauhuleffoista tuntuivat tulleen toteen, eli ehkä kuitenkin kaikki mieltä järkyttävä jää itseen pesimään.- Anonyymi
Mulla VAHVA amfe laukas neljän viikon psykoosin. Se vaan oli yhtenä aamuna loppu. Mutta siitä oppi jotain, vaikka jälkensä jätti. Pilvessä on ollut alkavaa pelkoa/ paniikkia pari kertaa tauon jälkeen, mutta osaan kääntää ne paskat pois ja nauttia ( niinkuin hapoissakin, ehkä, ei ole ollut ns. huonoa trippiä, mutta TIEDÄN osaavani auttaa, jos kanssamatkaajalla naama menee norsunveelle...).
- Huhhuhhuh.
Hei,
halusin kirjoittaa tänne oman pilvenpolttokokemukseni, joka oli sanalla sanoen painajaismainen.
Poltin kaverini kanssa puoliksi yhden jointin, nousin ylös ja kävelin parvekkeelta olohuoneen sohvalle. Sohvalla iski järjetön naurukohtaus, mutta muutaman minuutin kuluttua ei enää paljoa naurattanut. Aloin aistimaan kahdeksaa eri todellisuutta, joissa kaikissa aika tuntui kuluvan eri tahtiin. Samalla hetkellä takaraivooni iski tuskastuttava polttelun tunne ja sydämen kohdalta kuumotti myös.
Nousin hätääntyneenä ylös ja kauhea ajatus iski voimalla tajuntaan; uskoin vakaasti kuolleeni juuri äsken ja näkeväni viimeistä unta siitä, että olisin vielä elossa. Ystäväni alkoi rauhoittelemaan minua, mutta paniikkini vain yltyi. Aika kului tuskastuttavan hitaasti ja minusta tuntui, että olen sekuntien välillä pitkiä aikoja tajuttomana ja sitten taas palaan tuohon uneen. Huusin ystävälleni, että tältä tuntuu olla hullu! Uskoin vakaasti, että olen kuollut tai tullut hulluksi, enkä koskaan enää saa olla normaali oma itseni. Poukkoilin ympäri asuntoa hätääntyneenä ja tuntui, että matkustan koko ajan kahdeksan todellisuuden väliä. Lopulta sain sanottua, että voisiko kaverini laittaa puhelimen sekuntikellon ottamaan aikaa. Olin edelleen suunnattoman ahdistunut, mutta hiljalleen sekuntikellon katsominen alkoi rauhoittamaan minua ja leikkasi paniikilta terävimmän kärjen. Vähä vähältä rauhoituin, mutta tasaisin väliajoin tuskastuttava ahdistuksen tunne jatkoi aaltoina tulemistaan, joskin koko ajan vaimentuen.
Olen tosi järkyttynyt tapahtuneesta. Muistan aika suuren osan tuosta tapahtumasta ja pelottavinta siinä oli se, että paniikin tunne voi olla niin voimakas. Olen elämässäni ollut ajoittain hyvinkin ahdistunut ja kärsinyt joskus myös jonkinlaisista paniikkikohtauksista, mutta pahinkin ahdistus, jonka olen kokenut, on ollut enintään 3% siitä ahdistuksesta, jonka koin tuona hetkenä pilvessä.
Käytän hyvin harvoin ja silloinkin vain vähäisiä määriä alkoholia, en tupakoi, en juo kahvia enkä muita kofeiinipitoisia juomia. Olen pari kertaa aiemmin polttanut pilveä ja kokemuksena ovat olleet aisitien terävöityminen, lievä sydämentykytys ja huolestuneisuuden tunne. - Stobbelius
"halusin kirjoittaa tänne oman pilvenpolttokokemukseni, joka oli sanalla sanoen painajaismainen."
Sulla menee paljon aikaa satujen kirjoittamiseen.- Terrvo
Satusetä sairasboogilla jatkuva valehtelu on normaalia puuhaa.
- Anonyymi
Tulisikin tollanen olo ganjasta! Voisi miettiä jonkun aikaa pitävänsä taukoa :D
- nyt kävi näin
Olin kaverilla ja ostin sinne sieniä. Ajattelin kokeilla niitä sellaisen henkilön seurassa kenellä on kokemusta. Söin sieniä noin 1g( en muista lajiketta). Kuivina ne ei maistunut juuri miltään. Odottelin että jotain alkaisi pian tapahtua. Odotin varmaankin tunnin. Alkoi tuntua kuumia aaltoja joka puolella kropassa. Vähän ajan päästä ne kuumat aallot alkoi oksettaa vaikka oli eforinen olo. Sitten kävelin rauhallisesti vessaan ja kävin oksentamaan pönttöön. Seisoskelin siinä ja laattaa lensi kaaressa. Koko ajan nauratti mutta en tietenkään voinut nauraa. Oksentelun jälkeen istahdin lattialle tuijottamaan oransseja seiniä. Nousin ylös vetääkseni vessan. Kurkkasin siinä pönttöön ja aloin nähdä kun vihreät oksennukset kiipeilivät ulos vedestä. Nauroin sille jonkin aikaa ja vilkaisin itseäni peilistä. Näky oli ihana kun pupillit olivat laajentuneet lautasen kokosiksi. Kävelin kepein askelin kavereiden luokse ja istuin sängylle. Sängystä katselin huonetta mikä näytti kokonaan vihreältä. Oli hyvä olo ja halusin kääriytyä tiukasti vihreään peittoon. Sen aikainen poikaystäväni tuli viereeni ja säikähdin häntä kun tämä yritti ottaa peiton pois ja koskettaa minua. Olin turvassa peiton sisällä. Kämppään rupesi myöhemmin valumaan lisää porukkaa ja he miettivät mistä saisivat rahaa että voisivat ostaa riskuja ja neuloja omiin tarpeisiinsa. Annoin siinä heille rahaa kun en jaksanut kuunnella valitusta. He lähtivät käymään apteekissa. Oli taas hetken mukavan rauhallista. Seinät valuivat ja aaltoilivat. Olin lämpimässä ja ympärilläni näkyi vihreää sumua. Apteekki reissun jälkeen yksi porukassa rupesi parkumaan siellä kämpillä kun hän ei saanut saman verran kuin muuta saivat niitä omia myrkkyjään. Sitten kuuntelin siinä sitä valitusta ja ajattelin rentouttaa itseäni viellä lisää polttamalla spiceä (JVH). Se ei ollut hyvä idea. Minua alkoi savujen jälkeen pelottamaan kamalasti. Äänet alkoi kaikumaan ja kuulin huutoa kitinää parkumista kaikkeä hälinää ympärilläni. Tuli aivan hiljaista ja rupesin näkemään mustia vilahduksia kuin rottia olisi juoksennellut seinillä katossa ja lattioilla. Mustat möllykät hyökkäsivät kimppuunu ja alkoi kipitellä minussa. Vähän ajan päästä ne kävivät kuristamaan kurkkuani ja tunkeutuiva ihoni läpi. Ne muuttuivat välillä läpinäkyviksi joten en aina ollut varma missä niitä liikkuu. Tunsin kun niitä liikkuin ihonalla. Olin aivan kauhuissan. Yritin selventää ihmeissään oleville kavereilleni mitä tapahtuu. Kukaan ei näyttänyt ymmärtäneen yhtään mitään mitä heille selitin. Joku porukassa ryhtyi kyselemään mitä luulen tapahtuvan ja sitten se kävi selkenemäään minullekkin että se oli vain hallusionaatiota ja paniikkikohtaus. Muutama tunti sen kohtauksen jälkeenkin viellä tuntui kuin önniäiset kipittelisivät piikkisillä jaloillaan sisälläni. Siinä hetkessä se oli kamalaa mutta kun ymmärsin mitä tapahtui olo helpottui ja tuli olo kun minua olisi huijattu tahalleen säikähtämään. Naureskelin väsyneenä itselleni ja kävin nukkumaan. Unetkin olivat hyvin hämäriä ja outoja..Olipa siinäkin kokemus.
- Anonyymi
Tuli ikävä happoja tai sieniä :)
- Psykooosia
Moro,
Ennen polttelin kannabista ihan olan takaa. Nykyään ei pysty polttaa hatsiakaan tai pamahtaa samantien psykooosi päälle. Tulee samantien semmonen olo tai siis ei ees olo vaan se on totta sillon et joku ylisuuri älykkyys lukee mun ajatuksia ja lähettää eri ärsykkeillä mulle viestejä joilla se manipuloi mun mieltä. Aluks olin vitun kuumotuksis ja syke hakkas tuhatta ja sataa ja yritin hämätä mun ajatauksii mut nykyään ei oo ees paha. Poltan sis nykyään sika harvoin. Vuoden sisäl alle kymmenen hatsii mut pitäs varmaa lopettaa ihan kokonaan. Toisaalt se on jännä ku toi juttu jää vähän niinku auki et vaik ei oo tos tilas ni kelailee et voiskohan se kaikki olla totta ja se jää kiinnostaa ja sit tekee mieli pilvee ihan vaan sen takii vaik siit tulee nykyää aina fyysisesti jopa paska olo. Sienii en oo vetäny mut happoi pari kertaa ja siit ei oo koskaan tullu psykoottista oireluu. Paitsi kerran ku poltin bongit perään. On oikeesti tosi outoo ku ennen vanhaan pysty polttaa viis bongii päiväs ja oli vaan rento olo mut nykyään yhest hatsist lähtee ajatukset ihan kuuhun. Siitä siis vielä et mimmosta se psykoosissa olo ni mul ainaki ku luulen (siis "tiedän") että mun ajatuksia luetaan ni pelot on päällä, sydän hakkaa ja aina ku "valehtelen" ajatuksissani ni vatsa kurnii. Mut emt mielenkiintosii tilo, outoo et aivot voi mennä tommoseen tilaan :P - Vuivkiin
Minä sain kerran alkoholipsykoosin. Takana oli reilu viikko melko reipasta juomista ja huonoa syömistä.
Aloin nähdä ikään kuin pieniä eläimiä suihkutilat lattialla. Tuvan puolelle mentäessä eläinten lisäksi alkoi näkyä myös ihmisiä, joista yksi oli kuollut mummoni ja se ampui minua ritsalla. Tunsin pikkukivien osumat. Lopulta menetin malttini otsaani napsahteleviin kiviin ja olin käydä käsiksi ystäviini ja tuhosin siinä myös mökkini irtaimistoa. En muista muutakuin olin huutanut suoraa huutoa "vitun teletapeista". Taksilla sairaalaan ensiapuun ja siellä iso annos diapamia ja tarkkailuun. - fuckintrue
Kannabiksesta voi tulla psykoosi kannabiksen käyttöön (riippuvuutee) kuulu asian puolustelu sekä plussa puoliin keskittyminen ja että tosi henkilö kohtast et tulee jtn shittii psyykkeelle mutta kuinkas kävikään säänöllisestä kannabiksen käytöstä vuodesta parii oli hauskaa ja jees eikä tullu ku lievää passivoitumista sitten puhkes tuli niin sanottuja asti harhoja pää sääntösesti kuulo häiriöitä ei tietenkää koko ajan mutta kummiskin ja ajattelin et mua vainotaa ja musta puhutaan paskaa yms sen lisäksi panikki häiriötä siinä samalla onha budi jees parempaa ku alkoholi mutta oman psyyke pitäs olla jokasella tärkee ja se voi iskee olan takaa eikä enää nauratakkaa ja sen jälkee ei kannata poltaa edes pitkän taon jälkee koska viellä toden näkösempää sairastua kannabis psykoosii uudestaa ja se on pitkä prosessi ja sanon kokemuksesta ei pilvi kannata tottakai se on eri jttu jos polttaa tosi harvoin ps muistakaa että kannabis on rasvaliukost joka pysyy aivoissa ja korpas pitkään eli päivittäs/säänölliset blaadajat teidän kohalla riski on melko suurii koska thc ei pääse poistumaan kropasta vaikka polttais vaa vklpssi jos suomessa ois laillista ja cbd arvot ois korkeet ja thc arvot matalat eli enemmä rentouttava vähemmä päihdyttävä riski olisi paljo pienempi
- Psykoosipotilas
Monipiippunen juttu. Riippuu paljolti luonteesta ja elämäntilasta noi vaikutukset. Kannabista käyttäneenä Ite aloin löytään voimistuneiden tunteiden avulla yhteyksiä eri tunteisiin ja sellasia tunteita joita olin aiemmin sulkenut kokonaan pois. Onnistuin avaamaan omaa tunteiden luuppia. Pelkäsin ensimmäistä kertaa 20 vuoteen kun epäilys ja pelko valtas pään ja vanhat luurangot rysähti kertaheitolla päälle. Menin tosi syvälle mielen solmukoihin ja siellä oli todella raskasta seikkailla. Jäätävän stressi ja siaraalahoidon kautta takas. Voin kyl omalle kohalle sanoo et oli kasvattava kokemus myös. Ei tietenkään kaikille. Riippuu miten käsittelet ittes psykoosista yli.
Tein törkeesti aktiivista duunia mörköjen peittoamiseksi. Kun ääniä on päässä parhaillaan 4 yhtäaikaa ja kaikki huutaa sun syvältä sisältä ja et keksi miten ne liittyy suhun nii voi aiheuttaa suurtakin ahdistusta. Ja kuolemanpelko lisänä. Elin käytännössä toista todellisuutta ja vielki muistot.
Positiivisena kokemuksena jäi luurankojen puhdistus kaapista. Määritin itseni uudestaan ihmisten seurassa, mikä teki itsestä vapautuneemman. En tiedä, onko tyypillistä, mutta aina löytyi psykoosissa hyvyyden tie jota seurata. Loogisuus auttaa tässäkin asiassa sekä rauhallisuus.
Niille jotka eivät ole vielä psykoosia kokeneet ja haluavat valmistautua siihen etukäteen niin muistakaa rauhallisuus ennen kaikkea. Käsitelkää asiat rauhallisesti ajan kanssa, ja luottakaa oman sydämen ääneen!
- Viihdekäyttäjä
Haluisin kans tietää et onko itelki tulos psykoosi ku selvinpäin yleensä iha normaali olo mut sitku hiisaa tai vetää jotain muut ni tulee jotenki vainoharhane olo ja rupeen vaa tyylii miettii asioit mitä oon tehny ja vihaaks kaikki mua jne
- 11.tyttö
mä kai sain jonku sortin psykoosin amfetamiinista mut toisaalta ehin siin käyttää myös heroiiniä ja LSDtä
kokemus oli niinku aika epämukava ku näki kaikkii tyyppejä joit ei oikeest ollu ja kuuli ääniä
ehin käyttää puol vuotta...- 23233333
Olitko valvonut? Korkeisiin annoksiin ja valvomiseen liittyy amfetamiinin käytön yhteydessä tai sen poistuessa kehosta hallusinaatioita. Se ei ole tavallaan oikea psykoosi vaan hyvin epämiellyttävä tila joka menee yleensä ohi nukkumalla. Suosittelen nukkumaan keinolla millä hyvänsä. Yleensäkin olisi hyvä olla lääkkeitä joilla saa unen jos tuollaisia voimakkaita piristeitä haluaa ottaa. On pieni vaiva hoitaa hätätilannetta varten "ensiapupakkaus" etukäteen. Ei tarvitse sitten soittaa itselle paniikissa esim. ambulanssia.
- Joukoisempi
Psykoosit ovat mahtavia.
- aergrga
nää tarinat täällä on just kultaa.
- vittukusattuu
Sain kannabispsykoosin.
Naurattaa kaikki nämä ihmiset, jotka huutelevat "EI AINOASTAAN KANNABIS, EI SE MITÄÄN AIHEUTA, EN USKO" samalla kun itse tärisin ja kuulin ääniä ja hädin tuskin pystyin muodostamaan kokonaisia lauseita googlatakseni tämän.
Poltin ensimmäistä kertaa ja täysin överit, yli puoli grammaa kerralla. Psykoosi alkoi heti. Nousin ylös ja tajusin polttaneeni "filtteriä" jo mielestäni hirvittävän kauan. Menin vessaan ja näin kaikki liikkeeni toistuvina, järkyttäviä aistiharhoja, ajatukset kaikuivat, kaikki mitä näin toistui ja loppujen lopuksi unohdin räpyttää silmiäni joten tuijotin vain seinää loputtomalta tuntuvan ajan.
Olin täysin jumissa oman pääni sisällä, unohdin olevani olemassa, en erottanut ulkomaailmaa, jokainen ajatus laukkasi johtopäätöksestä seuraavaan ja keskittyminen oli täysin mahdotonta. Kun tajusin että en ollut räpyttänyt pitkään aikaan, jäin katsomaan seinää ja räpyttelemään koko ajan. Tätä jatkui kunnes älysin taas jossain välissä olevani oikeasti olemassa ja siirtymällä vessasta ulos, jolloin yritin saada sanottua kaverilleni jotain normaalilla äänellä, mutta ilmeisesti huusin koska en osannut kontrolloida ääntäni enkä muodostamaan lauseita.
Lopulta menin makaamaan ja ajatukset jatkoivat kaikumista. Hallusinoin kusseeni sänkyyni, mutta en tuntenut märkää missään, yritin silti "kuivata" sitä vaikka kaverini ei nähnyt mitään. Näin ja tunsin asioita joita ei ollut olemassa. Menin makaamaan, sain vihdoin suljettua silmät ja vähän ajan kuluttua aloin kouristelemaan, en muistanut hengittää, roikuin kaverini käsissä henkeni edestä ja yritin keskittyä nielemään ja avaamaan suutani tarpeeksi, että saan happea. Suu oli täysin kuiva, jokainen ruuminosa tykytti, tunsin viestejä eri ruumiinosistani.
Pahin oli kouristelun jälkeen ohi, mutta en osannut enää käyttäytyä normaalisti. Unohdin millainen persoonallisuuteni oli ennen kohtausta. Puhuminen oli melkein mahdotonta ja olin ihan sekaisin. Tätä vaihetta kesti seuraavat 14 tuntia. Puhekyky ja selvyys tulivat takaisin heilurimaisesti, toisessa kohtaa saatoin olla hetken ajan täysin normaali ja pystymään liikkumaan ja puhumaan ja toisessa olin änkyttävä, nykivä ja harhainen.
Ylipäätään, elämäni pahin kokemus. Oikeasti tulin raadelluksi palasiksi ja kootuksi uudelleen sen harhaisen 6 tunnin aikana, joka pahinta vaihetta kesti.
Nyt kun psykoosista on kulunut 30 tuntia, voin vihdoin sanoa selvinneeni ja vihdoin tunnen itseni omaksi itsekseni. Tuo on yksi asia jota en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään.
Lisäksi, en ole ainoa, joka sai psykoosin kannabiksesta. Siskoni koki täsmälleen saman vähemmästä määrästä kuin minä jo ennen minua (olisi pitänyt ottaa vinkkiä, ehkäpä???) eikä koskenut pilveen enää kertaakaan. Ymmärrän hyvin miksi.
Älkää ihmiset leikkikö tulella, varsinkaan jos suvussanne on taipumusta persoonallisuushäiriöille tai mielenterveysongelmille. Psykoosi on helvetti, jonka aikana vain toivoisit olevasi kuollut.- vittukusattuu
Ai niin, lisään vielä, että olin muuten täysin selvinpäin, eli ei siis tupakkaa, kofeiinia eikä alkoholia. En ole koskaan käyttänyt muita huumeita. Siskoni on samanlainen. Ei mitään muita päihteitä, ensimmäinen jointti ja boom, kouristelua maassa, paniikkihäiriöitä, harhoja, niitä mukavia.
- Haaku
Miksi valehtelet?
- Hannuwa
vittukusattuu kirjoitti:
Ai niin, lisään vielä, että olin muuten täysin selvinpäin, eli ei siis tupakkaa, kofeiinia eikä alkoholia. En ole koskaan käyttänyt muita huumeita. Siskoni on samanlainen. Ei mitään muita päihteitä, ensimmäinen jointti ja boom, kouristelua maassa, paniikkihäiriöitä, harhoja, niitä mukavia.
"Poltin ensimmäistä kertaa ja täysin överit, yli puoli grammaa kerralla."
Eli olitkin siis todella typerä. - Lomoko
Kannabiksen yliannostus ei ole sama asia kuin psykoosi.
- Yliannostus
Et ole kokenut psykoosia. Ensinnäkään psykoosi ei todellakaan ala yhtäkkiä samaan aikaan kun poltat ensimmäistä kertaa. Eikä psykoosi myöskään aiheuta kouristuksia tai katoa puhkeamisen jälkeen muutamassa tunnissa. 😂 Tainnut olla vaan jonkunlainen yliannostus,mutta psykoosi tuo ei ole
- Nfnfnf
Juu ei ole psykoosi
- Anonyymi
Sitä kesti 14tuntia, ui huikeeta.. Ite ollu nyt reilu 3v psykoosissa😅 todellisuuden taju hukassa, oma itsensä ollu hukassa, vainoharhoja myös ei pidä kieltää että psykoosin voi aiheuttaa myös sellaiselle joka on kokenut kovia ja päihteet pehmentää pään niin helposti voi saada sen kaverin flippaamaan, kokemusta on siltäkin puolelta.. Ensimmäinen vuosi oli rankka, en kiellä sitä. Mutta en myöskään kiellä sitä ettei niitä asioita kannattais käydä läpi, jos et osaa ajatella loogisesti ja koet et järki lähtee, nii sit se järki lähtee..
On niitäkin kavereita jotka pakkopaidas istuu osastol leikkimäs jumalaa, tämä on ollut kuin pitkä henkinen vaellusmatka.
Se et teil meni paskat housuu ekoista hiteistä kyllä kertoo jo sen et ei kannata sit uudestaa, heikko pää.
- kednfkjebdfjj
kyllä on taas idiootteja...ei huumeet aiheuta välttämättä mitään psykooseja!
niistä menee muuten vaa sekasin! - Anonyymi
Noniin tota noin, kannabiksesta aika vaikea saada psykoosi laukeamaan, mutta jos on psykoosissa niin tietyt lajikkeet voi pahentaa oloa ja taas toiset parantaa, myös kannattaa kattoa millaseen seuraan sitä lähtee hiisailee, voi porukka yrittää saada sen sulle aikasekski..
Itelle laukes psykoosi 3v sit todn. Amfetamiinin ja budin yhteistuloksesta, typerintä mutä ikinä tein oli koskea siihen paskaan, mutta olkoot..
Tosiaan 3v ollu ja vielä siinä ollaan, voisin henkilökohtaisesta kokemuksesta sanoa että henkinen matka itseesi ja myös kaikki ajatukset ja ratkaisut ongelmiisi hoitaa, osa aikuistumista myös, mutta psyyke kärsii mutta kun tän kokee nii pääki kestää jos joskus uudestaa käy. Voin toki kertoa enemmänkin mut onkoha täl pastal ees ketää enää🤣- Anonyymi
Olen! :) Voimia sulle ja muille!
- Anonyymi
Oli 16 kun kokeilin hasista ja pidin siitä. Polttelin sitä ja ruohoa sekä kukkaa. Oli v - 97. Sen jälkeen piti vaan "testata" piriä. Eka juotiin kavereiden kanssa sitä veden kera. Testaamisesta seurasi 3 kuukauden piikittely. Sitten oli sekakäyttöä ja 2 viikon katko. Siellä oli vielä pää kunnossa. Kun pääsin pois ni meni tasan 1 vuorokausi kun kyselin heroiinia ku halusin koittaa. En saanut sitä mutta sain piriä. Siihen poltin hasista päälle ja vainoharhasuus alkoi. Olin sekoamispisteessä kämpässä jossa oli paljon porukkaa. Pelkäsin että sanon jotain väärää. Näin sit yhden tutun ja hän huomasi tilanteeni. Hän vei mut kotiansa ja antoi rauhoittavia jotta rauhottuisin. Juotiin siinä kaffea ja juteltiin aamuun asti. Sitten menin parhaan ystäväni luo ja kerroin kaiken. Itku siinä tuli. Jatkoin jonkin aikaa pilven polttelua ja sitten tuli psykoosi. Mulle sanottiin että mun tarvii mennä lääkäriin mutta en uskonut. Siinä vaiheessa kun kaadoin kahvia käteeni ja join tyhjästä mukista aloin tajuta tilanteeni. Illalla kerroin asiasta vanhemmilleni ja he veivät päivystykseen josta sain lähetteen nuorisopsykiatrille ja rauhoittavia. Aamusta laitokseen. Siellä todettiin erillaistumaton skitsofrenia. 8 kk siellä ja sitten avohoitoon. Kyllä se psykoosi/trippi oli sellanen etten sitä kenellekään toivo. N. 20 vuotta aikaa ja edelleen syön lääkkeitä. Piri jäi pois ja muutaman kerran polttanut pilveä, eikä siitä kyllä ole ollut kuin pelkotiloja. Think twise..q
- Anonyymi
Voiko ekasta cannabis kokeilusta tulla psykoosi ja voiko lapsi saada ekasta cannabis kokeilusta saada mitään psykoosia tai vastaavaa tautia nii mitä oon kuullu et ekasta kerrasta ei voi tulla mitää paitsi nälkä ja jotai ja ekassa kerrassa 1-2 imasuu kantsii ottaa vastaatkaa
Ketkä on käyttänyt cannabista- Anonyymi
Ei kannata polttaa liikaa ja pitää nukkua. Unettomuus saa psykoosin aikaan kenelle vaan kun tarpeeksi valvoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata polttaa liikaa ja pitää nukkua. Unettomuus saa psykoosin aikaan kenelle vaan kun tarpeeksi valvoo.
Mitenkään kehumatta itteeni, valvoin 20 vuotta sitten pirin käytön alkuaikoina 2,5 viikkoa ja söin yhden ns. eskimojäätelön. Oli vikat valvomisvrk:t, kun nähtiin tutun kanssa yhteiset hallut, isoja kummituksia rannassa. Se oli hienoa(...tuosta voitte päätellä, että tykkään hallusinaatioista :P vaikka voi mennä vuosia, etten niitä ota... En tuolloin vielä ollut ottanut happoja tai sieniä ). Mutta nykyään jos valvon pari, kolme yötä, on huono olo henkisesti. Ei tule wanhuus yksin ;).
- Anonyymi
Olen nyt noin 15 vuotta kuullut ääniä eikä lääkärit anna enää määrettä loppuuks ne, voi olla että ei.
Lisäksi on erilaisia kehotuntemuksia, sydämmen kiristystä, ihan kuin joku kuristaisi, keuhkojen kiristystä ja ihan niinkuin joku ottaisi minua sormesta kiinni.
Lääkkeet eivät auta mutta olen löytänyt avun Shamaaneilta sekä henkisyydeltä yleensä.
Koskapa meediothan kuulevat varmaan ääniä, minulla ei vaan ole varaa opiskella:( - Anonyymi
Aivan paskaa olin poltellut 1.5g ja oli ihan hirveetä
- Anonyymi
Psykoosit ei oo vaarallisia. Psykoosissa sinulla on ns. tietoisuus halussa, mutta et osaa käyttää sitä, se heijastaa pelkona ja sitä kautta sinulle tulee "aistiharhoja".
Paranoiaa.
Ottakaa elämä oppina mitä se ikinä tuokaa, tällä ei ole mitään pelättävääpaitse me muut ihmiset. - Anonyymi
Itselläni kannabis laukaisi psykoosin. Helvetin pelottava ja ahdistukset ja masennukset päälle. En toivois kellekkää. Puolivuotta nyt kulunut kun sairastuin enkä edelleenkää ole täysin toipunut.
- Anonyymi
-Kannabista
-Käyttömäärät vaihteli, mutta päivittäin pidemmän aikaa.
-Kauheaa. Vainoharhat ja pelkotilat päällä, tuntuu että kaikki johtuu jotenkin susta tai liittyy suhun. Todellisuudentajun menetys, salaliittoteoriat jylläs päivätolkulla osastoltakin päästyäni.
-Olin pari viikkoa psykiatrisella osastolla, lääkitys aloitettiin siellä ja jatkuu edelleen.
-akuuteimmat vaiheet kesti varmaankin noin kuukauden, mutta tarkkaa aikaa en osaa sanoa.
-tuli avauduttua vanhemmille mitä sylki suuhuin toi elämän varrelta, että kai sitä on saanut jotkut mieltä painaneet asiat nyt käsiteltyä. - Anonyymi
jos tuo hetken kestävä hätätila, mitä koetaan on nimetty psykoosiksi, niin missä menee raja myrkytyksen ja psykoosin välillä?
joku ammattilainen voisi vastata, sillä onhan taivaalla aina ollut maansa, en usko vastauksen mahdollisuuteen, sillä aivan varmasti menee selittelyksi...
Jumala tuomitsee sanassaan luomakuntansa kauppaamisen, mistä ei seuraa yksinäisyyteen......
kirjoitettu on.esivalta on Jumalan hallinnassa
https://www.youtube.com/watch?v=hZlDyDtJLxI- Anonyymi
Niillä kahdella ei ole rajaa, kun ne ovat aivan eri asioita.
Myrkytys iskee yleensä elimistöön, verenkiertoon pääsee jotain mikä ei sinne kuulu.
Psykoosia ei pysty verikokeilla edes toteamaan. Psykoosi vaikuttaa ihan muualla.
Tosin myrkytyksestä ehkä voi olla mahdollista seurata psykoosi, mutta silloinkin syyt ovat muualla kuin veressä.
- Anonyymi
Vanha ketju mutta...
Kokeilin ensimmäistä kertaa ja noin 5min päässäni ikäänkuin räjähti ilotulite. Olin jämähtänyt tuijottamaan lattiaa missä vilisti koppakuoriaiset. Meni paniikkiin. Kuulin ääni harhoja Jumalan puhetta. Tunsin puhdasta kauhua. Kuolema tulee nyt. Ihmisten kasvot vääristyivät ja olivat lilan sävyisiä sekä äänet kuuluivat karjuntana ja möreänä. Tiesin ettei nämä ole totta mutta kuitekin niin todellisia. Olettaisin että tämä oli psykoosi. Tämän jälkeen olin noin viikon täysin uupunut. - Anonyymi
Suihin!
- Anonyymi
Itsellä loppui bentsot kymmenien vuosien jälkeen kun ei uusittu vaan jätettiin omilleen. Valvoin 7 vrk. Sitten alkoi kuulla ja nähdä omia. Lopulta kouristelut ja ambulanssi. Ensiavussa toimittelin sydänmonitorin kanssa. Kuullut noista mutta kun sattuu kohdalle niin huh huh.
- Anonyymi
Tuli psykoosi kun yritin lopettaa bentsoja kerta heitolla. Omistan silti aika kovan pään, mutta samoilla silmillä valvoen 7vrk ja hioten aloin kuulla ja nähdä omia. Myös munuaiset olivat valvomisesta antamassa periksi. Ei siinä itse tiedosta että joku on vialla. Puoliso soitti lanssin. Ensiavussa keskustellut sydän monitorin kanssa. Ihan siis kunnon trippi oli ja hauska että tuli päälle vasta kun jotain ainetta LOPETTI.
- Anonyymi
Joku näköjään kopsaa toisen tekstiä?? No tapansa kullakin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778