minulle ei ole tullut minkäänlaista ennakkoilmoitusta veronpalautusten ulosmittauksesta (senhän pitäis tulla marraskuussa) ja ihmettelin tätä etteikö veronpalautuksia sittenkään ulosmitata minulta. lueskelin kuitenkin, että ihan jonkun pykälänkin mukaan täytyy ilmoittaa jos veronpalautukset ulosmitataan. tänäänhän kuitenkin (ja huomenna viimeistään) maksetaan veronpalautukset muttei rahoja tullut.... mitä voin siis tehdä? miksei tullut ilmoitusta jos se veronpalautus ulosmitattiin? ja siitähän pitäisi tulla ilmoitus ja sitten joulukuussa kuitti... outoa. asiallisia vastauksia kiitos.
ulosotto ja veronpalautus
7
1431
Vastaukset
- kksdlösa
Ennen veronpalautuksen ulosmittausta ulosottomies lähettää velalliselle veronpalautuksen ulosmittauksesta ennakkoilmoituksen. Saatuaan veronpalautuksen ulosmittausta koskevan ennakkoilmoituksen velallinen voi ottaa yhteyttä ulosottomieheen ja kertoa vaikeasta taloudellisesta tilanteestaan. Jos veronpalautus olisi ollut velalliselle välttämätön elinkustannusten kattamiseksi, ulosottomies voi vastaavasti toimittaa ulosmittauksen toistuvaistulosta normaalia pienempimääräisenä. Ulosottolain 4 luvun 6 a §:n nojalla, jos velallisen maksukyky on sairauden, työttömyyden tai muun erityisen syyn vuoksi olennaisesti vähentynyt, tulosta saadaan jättää ulosmittaamatta normaalia suurempi määrä.
mm. tämmöinen löyty. jos minulla olisi parempi taloudellinen tilanne, niin tottakai se olisi parempi jos rahat menisivät ulosottovelan lyhentämiseen, mutta olen työtön ollut jo pitkään ja siksi taloudellinen tilanteeni on todella huono. ihmettelen siis, miksen ole ennakkoilmoitusta saanut... olisin voinut vielä ottaa uo-mieheen yhteyttä ja puhua vaikka että puolet olisi mennyt velkojen suorituksiin. Onko menneet veronpalautukset ulosottoon asti vai onko esim. verottajalla ollut saatavia sinulta ja on kuitannut niitä veronpalautuksista?
- viestiketjun aloittanut
verottajalla ei ole saatavia...
- Vain unohtanut
viestiketjun aloittanut kirjoitti:
verottajalla ei ole saatavia...
Se lappu on tullut joskus syys/lokakuussa. Ja jos sinulla on ulosotossa maksuja, niin veronpalautukset ulosmitataan AINA.
- viestiketjun aloittaja
Vain unohtanut kirjoitti:
Se lappu on tullut joskus syys/lokakuussa. Ja jos sinulla on ulosotossa maksuja, niin veronpalautukset ulosmitataan AINA.
en ole unohtanut, olen varma ettei minulle ole mitään lappua tullut siksi ihmettelen..
- Kuitenkin
viestiketjun aloittaja kirjoitti:
en ole unohtanut, olen varma ettei minulle ole mitään lappua tullut siksi ihmettelen..
Siis sinulla on ulosotossa saatavia, eikö vain?
Jos on, niin ne veronpalautukset kuittaa uo AINA.
Lappuhan on voinut hävitä vaikka jonkin lehden välissä.
Joten turha on asiasta jauhaa. Palautuksia et saa, jos kerran ulosotossa on maksettavaa.
- kullä
mulle tuli ilmoitus... Saatana, kahteeenkon kertaan vieläpä.
Oletko kysynyt ulsmittausta suoritavalta taholta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652242Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2182119- 1171428
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj161183- 1041051
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki84930Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875