pesuaineet

kyseleväinen

Kertokaapa äidit/isät, pestäänkö teillä kaikki pyykki hajuttomilla/allergiatestatuilla pesuaineilla, vai ihan tavallisilla? Myös pienet vauvanvaatteet? Onko nykyään jotain erityisiä suosituksia tästä?

7

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuka...

      Tottakai pestään hajusteettomilla. Kuka ihme on keksinyt että pesuaineiden pitää tuoksua , myös vielä senkin jälkeen kun ne on laitettu päälle. Kyllä täällä sairastutaan ilman että pyykitkin hajustetaan. Ei ihme että astma vaan lisääntyy ja kansa maksaa lisääntyvinä lääkekuluina

      • Ei tulisi mieleenkään

        käyttää hajuja edes omissa vaatteissa! Eikä myöskään huuhteluainetta, samanlainen myrkky sekin. Lisäksi hajusteet jäävät luontoon, joten ei kovin terveellistä siksikään.


      • niitä
        Ei tulisi mieleenkään kirjoitti:

        käyttää hajuja edes omissa vaatteissa! Eikä myöskään huuhteluainetta, samanlainen myrkky sekin. Lisäksi hajusteet jäävät luontoon, joten ei kovin terveellistä siksikään.

        hajusteetomiakin huuhteluaineita... mielummin käyttää sitä kun pukee vauvalle karheat vaattet päälle.


    • jooo-o

      Meillä pestään LV-llä tai Minirisk-llä..

      Tossa tuli jo joitain vastauksia... Aika tuimanoloisia.

      Jos haluat ihan olla ympäristötietoinen, niin on olemassa sellaisia pesupähkinöitä, luontaistuotekaupoista, ja Google voi auttaa vielä.

      Kyllä mä omat vaatteeni pesen ihan tavis aineilla.

      • alkup. kyseleväinen

        Kiitos sinulle "asiallisesta" vastauksesta, minäkin hieman ihmettelin noita "kiihkoilevia" vastauksia... ;-))

        Tuosta olinkin juuri kiinnostunut, että onko jollain tapana pestä esim lasten vaatteet herkkäihoisten aineilla, ja aikuisten vaatteet tavallisilla aineilla, vai kaikki samoilla. Ja minä itse oikeastaan pidänkin miedosta puhtauden tuoksusta omissa vaatteissani, mutta tulevalla lapsella pitää varmastikin käyttää tuoksuttomia.


      • pyykkiin
        alkup. kyseleväinen kirjoitti:

        Kiitos sinulle "asiallisesta" vastauksesta, minäkin hieman ihmettelin noita "kiihkoilevia" vastauksia... ;-))

        Tuosta olinkin juuri kiinnostunut, että onko jollain tapana pestä esim lasten vaatteet herkkäihoisten aineilla, ja aikuisten vaatteet tavallisilla aineilla, vai kaikki samoilla. Ja minä itse oikeastaan pidänkin miedosta puhtauden tuoksusta omissa vaatteissani, mutta tulevalla lapsella pitää varmastikin käyttää tuoksuttomia.

        Asiasta PALJON lukeneena ja itse kokeneena suosittelen kaikille hajusteetonta pyykinpesu- ja huuhteluainetta.
        Jos aikuisten vaatteet pestään hajustetulla ja lasten/vauvan hajusteettomilla, tulos ei ole toivottu. Synteettiset hajustekemikaalit pysyvät pitkään ja samalla koneella pestäessä hajusteettomasta pyykistä tulee hajustettua.

        Synteettiset hajusteet eivät ole "puhtauden tuoksua", vaikka mainoksissa ihmisille yritetään niin kertoa.

        Nuo, mielestänne "kiihkoilevat vastaukset" olivat todella ASIAA.
        Hajusteraaka-aineiden joukossa on paljon ärsyttäviä aineita, hengitystieherkistäjiä ei edes osata tutkia, eikä tarvitse hajusteiden osalta.
        Ärsyttävät aineet muuten voivat aikaansaada tulehduksen, eli ei mistään pikkujutusta kyse.

        Kaikki ilmansaaste lisää hengitystiesairauksia, hajusteet nykymuodossa ovat ilmansaastetta (EU:n hajusteraaka-aineluettelossa on useita ns. teollisuudessa ongelmajätteeksi luokiteltuja aineita).


    • ennen...

      ihan tavallisilla aineilla ja myös tuoksullista huuhteluainetta käytettiin. Pojalla nyt ollut ihottumaa ja vaihdettiin sitten allergiatestattuihin aineisiin. Ihottuma helpotti.
      Ja kaikkien meidän vaatteet pestään näillä aineilla koska pyykkiä melkein joka päivä pitää pestä. Jos vielä erottelisin pojan ja meidän vanhempien vaatteet erikseen niin pyykkiä olisi pestävä vieläkin useammin. Eikä tulisi täysiä koneellisia ainakaan pelkästään pojan vaatteista...
      Minäkin tykkään kyllä tuoksuvista vaatteista mutta saa omiinsa sitten tuoksua vaikka pienellä hajuvesi suihkautuksella.
      Tiesitkö, että vaikka peset omasi ja vauvasi vaatteet eri aineilla mutta samassa koneessa, jää koneeseen myös sinun pesuaineita...? Eli niitä jää myös vauvan vaatteisiin ellet joka kerta omien vaatteidesi pesun jälkeen pyöritä konetta tyhjillään...
      Jokainen tekee niinkuin haluaa eikä kaikille vauvoille tule iho-oireita pesuaineista jos käyttää vaikka lisähuuhteluohjelmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe