Kertokaapa äidit/isät, pestäänkö teillä kaikki pyykki hajuttomilla/allergiatestatuilla pesuaineilla, vai ihan tavallisilla? Myös pienet vauvanvaatteet? Onko nykyään jotain erityisiä suosituksia tästä?
pesuaineet
7
696
Vastaukset
- kuka...
Tottakai pestään hajusteettomilla. Kuka ihme on keksinyt että pesuaineiden pitää tuoksua , myös vielä senkin jälkeen kun ne on laitettu päälle. Kyllä täällä sairastutaan ilman että pyykitkin hajustetaan. Ei ihme että astma vaan lisääntyy ja kansa maksaa lisääntyvinä lääkekuluina
- Ei tulisi mieleenkään
käyttää hajuja edes omissa vaatteissa! Eikä myöskään huuhteluainetta, samanlainen myrkky sekin. Lisäksi hajusteet jäävät luontoon, joten ei kovin terveellistä siksikään.
- niitä
Ei tulisi mieleenkään kirjoitti:
käyttää hajuja edes omissa vaatteissa! Eikä myöskään huuhteluainetta, samanlainen myrkky sekin. Lisäksi hajusteet jäävät luontoon, joten ei kovin terveellistä siksikään.
hajusteetomiakin huuhteluaineita... mielummin käyttää sitä kun pukee vauvalle karheat vaattet päälle.
- jooo-o
Meillä pestään LV-llä tai Minirisk-llä..
Tossa tuli jo joitain vastauksia... Aika tuimanoloisia.
Jos haluat ihan olla ympäristötietoinen, niin on olemassa sellaisia pesupähkinöitä, luontaistuotekaupoista, ja Google voi auttaa vielä.
Kyllä mä omat vaatteeni pesen ihan tavis aineilla.- alkup. kyseleväinen
Kiitos sinulle "asiallisesta" vastauksesta, minäkin hieman ihmettelin noita "kiihkoilevia" vastauksia... ;-))
Tuosta olinkin juuri kiinnostunut, että onko jollain tapana pestä esim lasten vaatteet herkkäihoisten aineilla, ja aikuisten vaatteet tavallisilla aineilla, vai kaikki samoilla. Ja minä itse oikeastaan pidänkin miedosta puhtauden tuoksusta omissa vaatteissani, mutta tulevalla lapsella pitää varmastikin käyttää tuoksuttomia. - pyykkiin
alkup. kyseleväinen kirjoitti:
Kiitos sinulle "asiallisesta" vastauksesta, minäkin hieman ihmettelin noita "kiihkoilevia" vastauksia... ;-))
Tuosta olinkin juuri kiinnostunut, että onko jollain tapana pestä esim lasten vaatteet herkkäihoisten aineilla, ja aikuisten vaatteet tavallisilla aineilla, vai kaikki samoilla. Ja minä itse oikeastaan pidänkin miedosta puhtauden tuoksusta omissa vaatteissani, mutta tulevalla lapsella pitää varmastikin käyttää tuoksuttomia.Asiasta PALJON lukeneena ja itse kokeneena suosittelen kaikille hajusteetonta pyykinpesu- ja huuhteluainetta.
Jos aikuisten vaatteet pestään hajustetulla ja lasten/vauvan hajusteettomilla, tulos ei ole toivottu. Synteettiset hajustekemikaalit pysyvät pitkään ja samalla koneella pestäessä hajusteettomasta pyykistä tulee hajustettua.
Synteettiset hajusteet eivät ole "puhtauden tuoksua", vaikka mainoksissa ihmisille yritetään niin kertoa.
Nuo, mielestänne "kiihkoilevat vastaukset" olivat todella ASIAA.
Hajusteraaka-aineiden joukossa on paljon ärsyttäviä aineita, hengitystieherkistäjiä ei edes osata tutkia, eikä tarvitse hajusteiden osalta.
Ärsyttävät aineet muuten voivat aikaansaada tulehduksen, eli ei mistään pikkujutusta kyse.
Kaikki ilmansaaste lisää hengitystiesairauksia, hajusteet nykymuodossa ovat ilmansaastetta (EU:n hajusteraaka-aineluettelossa on useita ns. teollisuudessa ongelmajätteeksi luokiteltuja aineita).
- ennen...
ihan tavallisilla aineilla ja myös tuoksullista huuhteluainetta käytettiin. Pojalla nyt ollut ihottumaa ja vaihdettiin sitten allergiatestattuihin aineisiin. Ihottuma helpotti.
Ja kaikkien meidän vaatteet pestään näillä aineilla koska pyykkiä melkein joka päivä pitää pestä. Jos vielä erottelisin pojan ja meidän vanhempien vaatteet erikseen niin pyykkiä olisi pestävä vieläkin useammin. Eikä tulisi täysiä koneellisia ainakaan pelkästään pojan vaatteista...
Minäkin tykkään kyllä tuoksuvista vaatteista mutta saa omiinsa sitten tuoksua vaikka pienellä hajuvesi suihkautuksella.
Tiesitkö, että vaikka peset omasi ja vauvasi vaatteet eri aineilla mutta samassa koneessa, jää koneeseen myös sinun pesuaineita...? Eli niitä jää myös vauvan vaatteisiin ellet joka kerta omien vaatteidesi pesun jälkeen pyöritä konetta tyhjillään...
Jokainen tekee niinkuin haluaa eikä kaikille vauvoille tule iho-oireita pesuaineista jos käyttää vaikka lisähuuhteluohjelmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821279Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021068Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611020Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12979Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ156944Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103943Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68856Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119771- 77705
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121704