ALKOHOLI

Tulin juuri uskovan ystäväni luota bileistä ja
tulin kävellen, sillä olen nauttinut - todella
nauttinut - alkoholia. Joten suodattakaa prosetit
pois tästä viestistä ja ymmärtäkää, että tämä
saattaa olla silkkaa puolustelua Booaan ja
itseni puolustamista.

Ruut 2:4
Ja katso, Booas tuli Beetlehemistä, ja hän sanoi leikkuuväelle: "Herra olkoon teidän kanssanne!" He vastasivat hänelle: "Herra siunatkoon sinua!"
Ruut 2:5
Sitten Booas sanoi palvelijallensa, joka oli leikkuuväen päällysmiehenä: "Kenen tuo nuori nainen on?"
Ruut 2:8
Niin Booas sanoi Ruutille: "Kuules, tyttäreni! Älä mene muiden pelloille poimimaan äläkä lähde pois täältä, vaan pysyttele täällä minun palvelijattarieni mukana.

Ruut 4:13
Niin Booas otti Ruutin, ja tämä tuli hänen vaimokseen. Ja hän yhtyi häneen; ja Herra antoi hänen tulla raskaaksi, ja hän synnytti pojan.

Mistä, mistä rakkaus alkoi ...

Ruut 3.

1 Niin Noomi, hänen anoppinsa, sanoi hänelle: "Tyttäreni, minäpä hankin sinulle turvapaikan, että sinun kävisi hyvin.
2 Onhan Booas, jonka palvelijattarien kanssa olit, sukulaisemme; katso, hän viskaa tänä yönä ohria puimatantereella.
3 Niin peseydy nyt ja voitele itsesi ja pukeudu ja mene puimatantereelle; mutta älä näyttäydy hänelle, ennenkuin hän on syönyt ja J U O N U T .

4 Kun hän panee maata, niin katso, mihin paikkaan hän panee maata, ja mene ja nosta peitettä hänen jalkojensa kohdalta ja pane siihen maata; hän sanoo sitten sinulle, mitä sinun on tehtävä."
5 Ruut vastasi hänelle: "Minä teen kaiken, mitä sanot".
6 Niin hän meni alas puimatantereelle ja teki aivan niin, kuin hänen anoppinsa oli häntä käskenyt.

7 Ja kun Booas oli syönyt ja juonut, tuli hänen sydämensä iloiseksi, ja hän meni maata viljakasan ääreen. Ja Ruut tuli hiljaa ja nosti peitettä hänen jalkojensa kohdalta ja pani siihen maata.
8 Puoliyön aikana mies säikähti ja kumartui eteenpäin; ja katso, nainen makasi hänen jalkapohjissaan.
9 Ja hän kysyi: "Kuka sinä olet?" Hän vastasi: "Minä olen Ruut, palvelijattaresi. Levitä liepeesi palvelijattaresi yli, sillä sinä olet minun sukulunastajani."

10 Hän sanoi: "Herra siunatkoon sinua, tyttäreni! Sinä olet osoittanut sukurakkauttasi nyt viimeksi vielä kauniimmin kuin aikaisemmin, kun et ole kulkenut nuorten miesten jäljessä, et köyhien etkä rikkaitten.
11 Ja nyt, tyttäreni, älä pelkää; kaiken, mitä sanot, teen minä sinulle. Sillä minun kansani portissa jokainen tietää sinut kunnialliseksi naiseksi.
12 Totta on, että minä olen sinun sukulunastajasi, mutta on vielä toinen sukulunastaja, joka on läheisempi kuin minä.

13 Jää tähän yöksi; jos hän huomenna lunastaa sinut, niin hyvä; lunastakoon. Mutta jollei hän halua lunastaa sinua, niin minä lunastan sinut, niin totta kuin Herra elää. Lepää siinä aamuun asti."
14 Niin hän lepäsi hänen jalkapohjissaan aamuun asti, mutta nousi, ennenkuin kukaan vielä voi tuntea toisensa. Ja Booas ajatteli: "Älköön tulko tunnetuksi, että tuo nainen on tullut tänne puimatantereelle".
15 Ja hän sanoi: "Anna tänne vaippa, joka on ylläsi, ja pidä sitä". Ja Ruut piti sitä. Silloin hän mittasi siihen kuusi mittaa ohria ja pani ne hänen selkäänsä. Ja hän meni kaupunkiin.

16 Ja Ruut tuli anoppinsa luo, joka sanoi: "Kuinka kävi, tyttäreni?" Niin hän kertoi hänelle kaikki, mitä mies oli hänelle tehnyt;
17 ja hän sanoi: "Nämä kuusi mittaa ohria hän antoi minulle, sanoen: 'Et saa mennä tyhjin käsin anoppisi luo'".
18 Silloin Noomi sanoi: "Pysy alallasi, tyttäreni, kunnes saat tietää, kuinka asia päättyy; sillä mies ei suo itselleen lepoa, ennenkuin hän tänä päivänä saattaa asian päätökseen".

Eikös olekin raivostuttavaa, että tuo Ruut on
yksi Jeesuksen kantaäideistä? Juopon Booaan vaimo!
Vain puoliksi juutalainen, juopon juutalaisen kautta!!

Matt 1:5-6
5
Salmalle Boas, jonka äiti oli Rahab, Boasille Obed, jonka äiti oli Ruut, Obedille Iisai
[Ruut 4:13-17,21,22; Joos. 2:1]
6
ja Iisaille Daavid, kuningas. Daavidille syntyi Salomo, jonka äiti oli Urian vaimo,
[Ruut 4:22; 1. Sam. 16:1; 2. Sam. 12:24]

Jes. 9:6
(9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
[Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

Siunattua adventtiaikaa ja itsenäisyyspäivää ja
sapattia!

7

257

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A-KIRKON JOHDON YHTEYSPYRKIMYKSET
      - oma kenttä jäänyt hunningolle, mutta kirkkojen
      johtajiin hoidetaan yhteyksiä

      Niin ekumeeniselta (katoliset, ortodoksit, ym.) www-sivustolta
      kuin myös karismaattiselta (helluntailaiset ym) kotisivustolta
      pääsee Adventtikirkon sivuille - linkin kautta.
      Ja päinvastoin, adventistien sivuilta katoliseen ja helluntailaiseen.

      Huomannut olen, että tämä suunnanmuutos, joka käsittääkseni
      on aivan oikea, on kuitenkin jätetty informoimatta omalle kenttäväelle.
      Moni adventisti yhä luulee, että adventtikirkon opetus on ainoaa oikeaa.
      Ja että EGW:n sanat ovat yhtä kuin totuus.


      Kun on yleiseen kristillisyyteen yhdytty,
      pitäisi myös näyttää usko teoista -
      pitäisi eristyksiin johtava illmestyskirja-
      seminaari lukea roskaksi ja laittaa sinne,
      mihin roskat heitetään tai jopa gehennaan.

      Ja omaksua kristillinen raamatullinen
      käsitys Golgatalla täytetystä työstä.
      Suuren Taistelun ja ilmestyskirjaseminaarin
      (Olavi Rouhe) käsityshän on, että Golgatan
      työ on vasta puolitiessään. Ei-kristillinen oppi!

      Yksi viittaus Suuressa Taistelussa oli siihen,
      että olemme jo täydelliset Kristuksessa, mutta
      se on ollut poistettu Suuresta Taistelusta jo
      vuodesta 1082 (Suomessa vuodesta 1993).
      Näin adventismi on käytännön teoissa mennyt yhä
      kauemmas kristillisyydestä, vaikka johto on
      ihan oikeaan suuntaan viemässä kirkkoaan.
      Ellenistien vaikutus on yhä hämmästyttävän suuri.

      Tätä tunnustusta ei adventismissa enää ole:

      "TÄYDELLISET KRISTUKSESSA
      Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme
      synnistä uskon kautta Kristuksen sovintovereen.
      Kallis Vapahtajamme kehottaa meitä
      liittymään häneen,
      yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa,
      tietämättömyytemme hänen viisauteensa
      ja arvottomuutemme hänen ansioihinsa. "

      (Vanhoissa Suuri Taistelu-painoksissa s. 604.)

      Jeesus todellakin on puhdas ja puhdistanut pyhäkön ja meidät,
      kerran Golgatalla -meidän tulee puhdistaa itsemme vanhasta
      hapatuksesta. Meillä on joka hetki maailman loppuun asti pääsy
      ns. kaikkeinpyhimpään, rukouksen kautta. Eikä Jeesus sieltä voi
      poistua, sillä Hänen oma ruumiinsa on TIE sinne - on se vanhan
      liiton aikana suljettuna ollut ESIRIPPU, ovi.

      Hepr. 10:20
      ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.

      Uskon tekoja peräänkuulutan - peratkaa vanha
      hapatus pois!

      Jaak. 2:17
      Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
      Jaak. 2:26
      Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

      1. Kor. 5:6
      Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?
      1. Kor. 5:7
      Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
      Gal. 5:9
      Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.


      Siunattua adventtiaikaa jokaiselle lukijalle!    

    • Saivat perillisiä ...

      1.Mooses 19.

      31 Niin vanhempi sanoi nuoremmalle: "Isämme on vanha, eikä tässä maassa ole ketään miestä, joka voisi tulla luoksemme siten, kuin on kaiken maan tapa.
      32 Tule, juottakaamme isällemme viiniä ja maatkaamme hänen kanssaan, saadaksemme isästämme jälkeläisen."
      33 Niin he juottivat sinä yönä isällensä viiniä.
      Ja vanhempi meni ja makasi hänen kanssaan, eikä tämä huomannut, milloin hän tuli hänen viereensä ja milloin hän nousi.

      34 Seuraavana päivänä sanoi vanhempi nuoremmalle: "Katso, minä makasin viime yönä isäni kanssa; juottakaamme hänelle tänäkin yönä viiniä, ja mene sinä ja makaa hänen kanssaan, saadaksemme isästämme jälkeläisen".
      35 Niin he juottivat sinäkin yönä isällensä viiniä; ja nuorempi meni ja makasi hänen kanssaan, eikä tämä huomannut, milloin hän tuli hänen viereensä ja milloin hän nousi.
      36 Ja niin Lootin molemmat tyttäret tulivat isästänsä raskaiksi.

      Niin syntyi Lootille, jonka Jumala oli pelastanut
      Sodomasta, mooabilaisten suku, josta tuo aloittajan
      mainitsema Ruut Mooabilainenkin polveutuu, eräs
      Jeesuksen kantaädeistä. Oliko alkoholilla osuutta
      asiaan? Ei hyvä asia, mutta Jumala on voimallinen
      pyhittämään.

      • Viiniä tehdä

        Jeesuksen ensimmäinen ihmeteko ...Joh.ev. alussa.

        Joh. 2.

        5 Hänen äitinsä sanoi palvelijoille: "Mitä hän teille sanoo, se tehkää".
        6 Niin oli siinä juutalaisten puhdistamistavan mukaan kuusi kivistä vesiastiaa, kukin kahden tai kolmen mitan vetoinen.
        7 Jeesus sanoi heille: "Täyttäkää astiat vedellä". Ja he täyttivät ne reunoja myöten.

        8 Ja hän sanoi heille: "Ammentakaa nyt ja viekää edeskäyvälle". Ja he veivät.
        9 Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut-mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen-kutsui edeskäypä yljän
        10 ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."

        11 Tämän ensimmäisen tunnustekonsa Jeesus teki Galilean Kaanassa ja ilmoitti kirkkautensa; ja hänen opetuslapsensa uskoivat häneen.

        Jeesuksen odottaja_1


    • Kohtuus kaikessa

      Mooses:

      5. Moos. 14:26
      Ostakaa sillä rahalla kaikkea, mitä mielenne tekee, nautoja, lampaita
      ja vuohia,
      viiniä tai olutta
      tai muuta mieleistänne,
      ja syökää ja iloitkaa siellä perheinenne Herran, Jumalanne edessä.

    • alkoholin suhteen.

      Valintojen suhteen käymme eri näköalalla vaikka alkoholiin.
      Kun aikoinani musiikillisesti viihdytin tämän ajan herroja, jospa siellä linnassa, missä nyt julitaan ja narreja, sen alttarin luona käytettiin alkoholia. Käytimme sitä itsekin, mutta itselleni tämä alkoi tuntua tyhjältä ja haljenneitten kaivojen vesijuhlilta, ne vedet muuttuivat sen "hengen virkistykseksi" jossa nähtiin omat näyt ja tunneilmaisut.
      Eli siinä täytettiin jotain tarvetta sydämessä.

      Kun siinä huusin Herraa ja pyysin, anna jotain parempaa, mitä tämän ja näitten pöytien äärellä annetaan, sain kohdata elävän Jumalan.

      Siinä alttarilla annettiin taivaallista juotavaa, elävää vettä. Enkä muuta kaivannut.

      Sydämessäni toivon aina olevani Jumalan pöydän äärellä, ettei tämän maailman korvikkeille olisi asiaa ja tämä on sen kaipauksen kohde, sekä suunta.

      Mutta valintaa se on, kun on nähnyt sen toisenpuolen, en halua kurkotella pöydän toiselle puolen.

      Erään veljen kanssa olen keskustellut jonkinverran tästä, kun hän on pelastunut myös maailmasta, tanssisaleista, niin ei kaipaa enää sitä samaa. Mutta meistä näyttää siltä, että tämä viihdekulttuuri on ryömimässä pala palata sydämiin. Jo nyt tanssitaan kirkoissa, joka ei kolahda itsellenikään. Kun muistelen tämän ajan tanssia, jota jopa raamatussa tuotiin esille, että se viihteellisenä täytti lihan niin, että Johannes menetti päänsä.
      Jos me tarvitsemme viihteeseen alkoholia, tyydyttääksemme lihan kaipausta, silloin uskon, että on hyvä pysähtyä paikalleen ja pohtia Jeesuksen kanssa asiaa. Hän ratkaisee vilpittömän matkalaisen tarpeen ja sen lasin täyttää Hän tai sitten itse. Mutta Antin kirjoituksen myötä nousi nämä asiat, kerron puolestani muistoja, jotka vaikutti omaan valintaan.
      Se kuitenkin olisi tärkeä, ettei olisi sitten lankeemukseksi hänelle, joka on siitä noussut, niin vääränä esimerkkinä.
      Hyvin helposti on tämä meidän lihassa, kun hengenmieli on ylhäällä, niin lihanmieli on alhaalla, mutta kun lihanmieli on ylhäällä niin hengenmieli silloin alhaalla. Siinä sitten voi tapahtua se, että ollaan kuin varis tervassa, kun nokka on kiinni, on pyrstö irti ja päinvastoin.

      Elämä voi olla myös silloin joko / tai.

    • VIINAAN

      Kerrottiin ajankohtaisohjelmassa. Jopa satoja kuolee vuodessa viinaan.

      Vesi on viisasten juoma!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe