Mistä kumisaappaat?

Kumisaapas kiiltää

Olen armoitettu kiiltävien kumisaappaitten ihailija! Itselläni on useita pareja uusia kiiltäviä Kontio-kumisaappaita. Nyt mua kiinnostas saada lisäksi toisenlaisiakin ehdottomasti kiiltäviä kumisaappaita kokoelmiini! Mistä voisin ostaa tai tilata esimerkiksi Hunter-kumisaappaita ja mustia kiiltäviä ja ehdottomasti koko kumisia kahluusaappaita? Jos joku tietää olisin ohjeista kiitollinen? Kiiltävä kumisaapas kiihottaa!

10

4042

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mayray

Onnittelen että olet kiinnostunut Huntereista. Niin olen minäkin ollut jo monta vuotta, enkä ole tullut takaisin siltä reissulta.
      Olen itse ostanut mulle ja vaimolleni montakin paria nettikaupasta nimeltä www.blackstyle.de
      [osio Hands & feet / boots ...>] Ja onhan heillä paljon muutakin hauskaa, kun kerta olet siellä... :-b
      Luotettava, nopea ja asiallinen saksalainen pulju joka palvelee myös englanniksi.
      Rahdit tosi kohtalaisia eikä mitään tulleja tietenkään lasketa päälle, alv kylläkin.
      Tidoksi, että Hunterit maksavat kutakuinkin 100 € normaalissa katukaupassa, ympäri Pohjolan.
      Jos olet Hesasta niitä myy esim. Horse & Hound Fredalla.
      Huom1: Muista vain, että koot eivät täsmää Kontioihin. Itselläni on numreo 44 Kontiot, mutta se vastaisi taulukon mukaan Hiunterin brittiläisittäin numeroia 10 (eli jenkki 11). Huntereissa ei ole mitään ortopedista jalkapohjallista ja ovat siksi melkein ihan "litteitä" sisältä. Jos haluat sellaisen mahtuvan (suosittelen) siihen sekä tilaa myös paksummalle saapassukalle, joudut tilaamaan numeroa 12 tai 13. Numero 13 konvertoituu numeroksi 47, mutta oppin tämän matematiikan ihan kantapään kautta. Ostin itse kaksikin paria, jotka olen sittemmin joutunut myymään eteenpäin. Viimein tilasin sitten numeroa 13. Kun tätä saapasta sitten mittaa kontiota (nro 44) vastaan, pohja/pohja, niin se täsmää silti aika lailla. Jos et huoli tuota ergopohjallista ja/tai saapassukkaa niin käy 12 tai ehkä jopa 11.
      Hunter on laadukas, notkea, aito luonnonkuminen Wellington-tyyppinen saapas, joka istuu hyvin jalkaan. Varsi istuu hyvin pohkeen ympärillä (ei ilmaa välissä, mutta ei tiukkakaan). Muitakin värejä voi heidän kautta saada, mutta toimitus saattaa joskus kestää hieman kauemmin.

Huom2: Tuo samalla sivulla ja saman tehtaan vamistama punarimainen, Argyll-niminen saapas on taas päin vastainen tapaus - se on varsin tilava, sillä se on mataalouskäyttöön sunniteltu saapas. Argyllin numero 9 vastaa Kontion 44:aa.

PS! Englannista näitä ei kannata tilata, sillä postikulut sieltä Suomeen on sikamaisen kalliita, usein luokkaa 30 £ (~38 €) tai enemmän.

Eiku tilaamisen iloa!
      Terveisin M

• pitkät varret

Huntereissasi on? Ne eivät taida olla Kontioiden luokkaa, kun tuossa Brandosin sivullakin väitettiin niiden olevan vain 38-senttiset. Kyseessä lienee pieni koko, mutta entäpä sinun isommat saappaasi?

• Mayray
        pitkät varret kirjoitti:

Huntereissasi on? Ne eivät taida olla Kontioiden luokkaa, kun tuossa Brandosin sivullakin väitettiin niiden olevan vain 38-senttiset. Kyseessä lienee pieni koko, mutta entäpä sinun isommat saappaasi?

Hunterin miesten koon varret ovat yhtä korkeat kuin Kontioiden (ehkä sentti pari jäisi uupumaan). Ne ovat selvästi korkeampia kuin esim. Tapio-malli. (Hunterin kotisivun mukaan varren pituuksia on 4 eri). Erikoista on se, että myös naisten sappailla (esim nro 39) on jo yhtä korkeat varret kuin miesten kooilla. Niinhän se ei ole Kontioissa. Tämä tekee naisten malleista pitkät sirot - ja seksikkäät.
        Käy tutustumassa. http://www.hunterboots.com/

• kumisaapastelija
      • Uusi kumisaapas

Kiitos teille hyvästä vinkistä! Nyt olen tilannut uudet mustat Hunter-kumisaappaat! Äsken olin ulkona kahlaamassa uusilla, isoilla ja kiiltävillä Kontio-kumisaappaillani märässä nuoska lumessa. Hups ihan meinas lunta mennä väljästä varresta isoon uuteen kumisaappaaseen. Onneks ei ihan kuitenkaan ja kiitän nyt teitä tässä isot Kontiot jalassa!

• Gumgum-girl

Jos joku tietää, mistä saa NAISELLISIA kumisaappaita, joissa on kunnon korko, tyyliin Nokia City tai vastaava, niin kertokaa ihmeessä, please! Itsellä on vahingossa ostetut ikivanhat Cityt ja mies on hulluna niihin, mutta uusia tekisi mieli.
      [Kontio- ym. friikit, tykätkää te niistä kommentoimatta, minulla on oma makuni.]

• Mayray

Moi!
        Ainakin Viking on äskettäin tuonut markkinoille retrohenkiset mustat, korolliset naisten saappaat nimeltä "Grace High". Käy katsomassa heidän nettisivuiltaan

http://www.vikingfootwear.com/default.aspx?aid=9071618#product=default&category=0*9090646*&page=3&freetext=default&action=page

Sitten on tietenkin klassikko Patrick Coxin hienot luomukset, mutta en tosin tiedä mistä niitä edes saisi. Ja saako enää lainkaan mistään.

Käy kuitenkin katsomassa tätät saittia ja varsinki memebermovie 07-2007. Siinä saappaat hopean värisinä. Niitä on vuosien varrella tehty toinen toistaan hienommissa väressä. Tuo saapas on mielestäni kaikkien aikojen kaunein naisten saapas korolla. Namm!! Joskus niitä näkee myytävän e-bayssä. Mahtavat varmmasti maksaa sievoisen summan.
        Ellei Hunterin mallit ole sun juttusi, ehkä nämä vinkit auttoi eteenpäin.

PS! Huuto.net'issä myydään myös aika usein vanhoja Nokian naisten malleja.

T M.

• naisten kumisaapasmalleja,

Niitä löytyy hyvin varustetuista jalkineliikkeistä ja marketitkin ovat alkaneet ottaa niitä valiokoimiinsa kasvaneen kysynnän vuoksi.
        Pidät vain silmät auki.

• EvitaKontio
        Mayray kirjoitti:

Moi!
        Ainakin Viking on äskettäin tuonut markkinoille retrohenkiset mustat, korolliset naisten saappaat nimeltä "Grace High". Käy katsomassa heidän nettisivuiltaan

http://www.vikingfootwear.com/default.aspx?aid=9071618#product=default&category=0*9090646*&page=3&freetext=default&action=page

Sitten on tietenkin klassikko Patrick Coxin hienot luomukset, mutta en tosin tiedä mistä niitä edes saisi. Ja saako enää lainkaan mistään.

Käy kuitenkin katsomassa tätät saittia ja varsinki memebermovie 07-2007. Siinä saappaat hopean värisinä. Niitä on vuosien varrella tehty toinen toistaan hienommissa väressä. Tuo saapas on mielestäni kaikkien aikojen kaunein naisten saapas korolla. Namm!! Joskus niitä näkee myytävän e-bayssä. Mahtavat varmmasti maksaa sievoisen summan.

T M.

Onhan niitä säväkän näköisiä ja korollisia naisten kumisaappaita maailmalla tarjolla ja myytävänä. Suomalaiset jalkineliikkeet eivät ota niitä kuitenkaan myytäväksi. Lieneekö "läskipohjalöntystelijätär"-kaarti eli feministit ja muut unionistit määräämässä kenkäkauppojen sisäänostoista? Meillä Suomessa tilanne muuttui 1980-luvulla. Silloin Nokia lopetti korkokumisaappaitten valmistuksensa ja markinat täyttyivät kiiltävistä "sadekelisaappaista". Jotta silleensä.

Samaa mieltä tuosta "Grace High"-saappaan pätevyydestä. Niin ikään tosiaan ulkomailla on "Patrick Cox"-saappaita ja hyvin samannäköisiä "Niagara"-saappaita, jotka muistuttavat aika lailla meillä Suomessakin neljännesvuosisata sitten myynnissä olleita "Liza"-saappaita, jotka olivat materiaaliltaan kylläkin muovia, mutta silti hyvät saappaat. Kyllä tosiaankin saappaita on olemassa, vaikka niitä ei suomalaisista kenkäkaupoista löydykään.

• Korkoja
        Mayray kirjoitti:

Moi!

T M.

Suomessa toimivan e:llä alkavan postimyyntifirman sivuilla on korollisia ruotsalaisia kumisaappaita, joissa on tosin lyhyt vetoketju.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1780
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe