En puhu nyt maailman asioista tietenkään, vaan
hengellisistä, joita asioita varten tämä palsta on.
Viite:
"!Mutta Antti kyllä voisi nousta ja mennä nurkkaan häpeämään Raamatun tuntemustaan!! "
(idenebed)
EI RAAMATUNTUNTEMUS PELASTA
En tunne Raamattua, mutta tunnen Raamatun kirjoittajan. Tiedän, että hän tarkoittaa,
mitä sanoo. Ja alkuseurakuntakin näyttää tajunneen!!! Raamattu ei ole terveysoppi
vaan pelastusoppi.
Matt. 23:26
Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
Mark. 7:19
Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu."
Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
Mutta te jotka tunnette Raamattua ...
Paljonko täytyy tuntea, ettei tarvitse hävetä.
Minun mielestäni ihmisen ei tarvitse hävetä
edes iankaikkisuudessa, kun tuntee KRISTUKSEN.
RAAMATUNTUNTEMUS ON HYVÄKSI, MUTTA PELASTUS ON SIINÄ,
ETTÄ SYÖMME IHMISEN POJAN (=JUMALAN POIKA) LIHAA JA JUOMME
HÄNEN VERENSÄ (Jumalan käyttämää kuvakieltä)
En siis tarkoita maailman asioita, vaan seurakunnan - hengellisiä asioita.
Joh. 6:53
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
Tarkoittaa sitä, että elämä on vain niillä, joihin Jeesuksen sanat sulautuvat uskossa.
On tärkeää syödä lihaa jo siksikin, että paremmin ymmärtäisi ehtoollisen viettoa ja
Jeesuksen sanat Hänen lihansa syömisestä ja verensä juomisesta!
Lihaa syömättä ei voi pelastua !
7
112
Vastaukset 7
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
Sillä he joivat hengellisestä kalliosta,
joka heitä seurasi;
ja se kallio oli Kristus.- murskaantui
ja osa matkustajista pelastui syömällä kuolleiden tovereittensa ihmislihaa. Myöhemmin pelastuneista joku kertoi kuinka tuo kokemus antoi hänelle aivan uuden ulottuvuuden ehtoollisen viettoon. ("Tämä on minun ruumiini...")
En voi uskoa adventismiin - että sianlihan syöminen
tekisi muka uskovaisen lihalliseksi.
Kyllä Raamattu tarkoittaa lihallisuudella
ihmisoppien perässä juoksemista ja luodun
palvontaa. Esimerkiksi jonkin luodun päivän
korottamista muitten päivien yläpuolelle.
Tai jonkin pienen käskyn korottamista muitten
käskyjen yläpuolelle.
Tai terveysopin asettamista hengellisten oppien
edelle.- alex-kasi
jos uskot että Raamattu on Jumalan Sanaa, niin tiedät kai että että ei ihminen elä vain leivästä ... vaan JOKAISESTA SANASTA joka Jumalan suusta lähtee. Ei siis joka toisesta tai kolmannesta - vaan jokainen Sana on tärkeä ihmiselle ... sillä juuri SANAT opettavat meidät tuntemaan kirjoittajan..
- Eikä Elleninkään
Vaan ...
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
Jotak ovat uskossa "maistaneet" Jeesusta, heillä
on elämä itsessään!
- kauhistus!
Ei kaikkea tarvitse tehdä, mitä käsketään! Vai että oikein ihmisen lihaa pitäisi ruveta syömään ja verta juomaan. Raakalaismaista jopa symbolisellakin tasolla! ;D
Kristinuskoa sanotaan kannibalismiksi vain sen
vuoksi, että maailmallinen ihminen ei voi ymmärtää
Raamatun sanaa:
2. Piet. 1:20
Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
Mutta Jeesuksen ruumis on tie kaikkeinpyhimpään
so. rukouskammioon - ja Raamatun ymmärtämiseen.
Hepr. 10:20
ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.
Niinpä Jeesus sanoo, että sanan täytyy uskossa
sulautua ... että täytyy syödä hänen lihansa.
Hengelliset on ymmärrettävä hengellisesti, eikä
kannibalistisena lihansyöntinä, kuten alex-kasi
näytttää näkevän. Uudestisyntymätön ei voi
käsittää Raamattuakaan kuin vain sen verran, että
voi sieltä uskon kautta - ei järjellä - löytää
Jeesus Kaikkivaltiaan.
1. Moos. 9:3
Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
Lihansyönnin jokainen ymmärtää. Siksi Raamattu
kuvaa evankeliumin tarjoamista myös pakanoille -
lihan syömisellä:
Ap. t. 11:7
Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle: 'Nouse, Pietari, teurasta ja syö'.
Jeesukseen uskominen ei ole Raamatun lukemista tai
Raamatun ymmärtämistä, vaan Jeesuksen syömistä
uskon kautta:
Joh. 5:39
Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
Hesaria lukemalla et kohtaa sen pääjohtajaa.
Mutta Hesarin avulla saatat hänet jäljittää.
Ja mennä tapaamaan, ei lehden sisään, mutta
pääkonttoriin. Jeesuksen kohtaat pyhäkön
kaikkeinpyhimmässä, jonne pääsy on Jeesuksen
ruumiin kautta, Hbr 10:20 - uskossa.
Joh 1:14
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
16
Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
VILPITÖN KOHTAA JEESUKSEN
Joh 1:45-47
45
Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
46
Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso".
47
Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1522470- 791056
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois236987- 121966
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä73803- 75633
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun91573Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa50546- 38532
- 36498