Jeesuksen opetuslapset voivat pelastua, koska kolminaisuusoppi järkeiltiin vasta reilut 300 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen ?
Hehän eivät voineet millään uskoa siihen, koska paavit ja piispat eivät vielä olleet keksineet sitä. Kirkkojen ja eri lahkojen opin mukaan ihmisen on kuitenkin pakko uskoa siihen, jos meinaa pelastua. Mitäpä tuumitte?
Miten ...?
33
612
Vastaukset
- kirkuva nainen
katsotaan millaisia vastauksia tulee...
- hirvas
tämä on nimenomaan jännittävää, miten käy Jeesuksen opetuslasten..
... sarja jatkuu .... hirvas kirjoitti:
... sarja jatkuu ....että jos ei usko Jumalan kolminaisuuteen, ei siis tunnusta Jeesuksen jumaluutta, voi pian käydä, ettei pelastukkaan?
* Koska Johannes sanoo,että kellä ei ole Poikaa, ei ole Isääkään. Ei ole Pojan tunnustamista, jos uskoo Joosefin poikaan, se ei ole Jumalan Poika, siinä voi tulla pientä ongelmaa. Miksi ei siis voi uskoa todelliseen Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen.
* Joka sikisi Pyhästä Hengestä, ei Joosefin kupeista, siitä syntyy ainoastaan Joosefin poikia ja tyttäriä.
* Jumalan Poika luonnollisesti Jumalsta, niikuin Luukaskin vakuutta, että juuri siksi Jeesusta pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, koska on Korkeimman Poika, ollut hamasta ianakikkisuudesta ja tulee olamaan hamaan iankaikkisuuteen, ilman alkua ja ilman loppua.- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
että jos ei usko Jumalan kolminaisuuteen, ei siis tunnusta Jeesuksen jumaluutta, voi pian käydä, ettei pelastukkaan?
* Koska Johannes sanoo,että kellä ei ole Poikaa, ei ole Isääkään. Ei ole Pojan tunnustamista, jos uskoo Joosefin poikaan, se ei ole Jumalan Poika, siinä voi tulla pientä ongelmaa. Miksi ei siis voi uskoa todelliseen Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen.
* Joka sikisi Pyhästä Hengestä, ei Joosefin kupeista, siitä syntyy ainoastaan Joosefin poikia ja tyttäriä.
* Jumalan Poika luonnollisesti Jumalsta, niikuin Luukaskin vakuutta, että juuri siksi Jeesusta pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, koska on Korkeimman Poika, ollut hamasta ianakikkisuudesta ja tulee olamaan hamaan iankaikkisuuteen, ilman alkua ja ilman loppua.täytyy olla alku, sillä Isä oli tottakai ennen Häntä.
- merim.raimo
hirvas kirjoitti:
täytyy olla alku, sillä Isä oli tottakai ennen Häntä.
Ja Jumala sanoi"Tehkäämme ihminen kuvaksemme, .....1Moos.1:26-27.
- merim.raimo
Mohikaani_27 kirjoitti:
että jos ei usko Jumalan kolminaisuuteen, ei siis tunnusta Jeesuksen jumaluutta, voi pian käydä, ettei pelastukkaan?
* Jumalan Poika luonnollisesti Jumalsta, niikuin Luukaskin vakuutta, että juuri siksi Jeesusta pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, koska on Korkeimman Poika, ollut hamasta ianakikkisuudesta ja tulee olamaan hamaan iankaikkisuuteen, ilman alkua ja ilman loppua.Opetuslapset Jeesusta, ja menneet Jerusalemiin odottamaan TOISTA PUOLLUSTAJAA JA OPETTAJAA, niin taivastien löytäminen olisi jäänyt mahdottomaksi yritykseksi. jotenka Jumala on aina ollut "Pojassaan" ja Pyhä Henki on aina ollut. :)
merim.raimo kirjoitti:
jo ennen maailman perustamista Jeesuksessa Kristuksessa ja Kristus on ollut aina Jumalassa.
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
4 niinkuin hän ENNEN MAAILMAN PERUSTAMISTA oli HÄNESSÄ VALINNUT MEIDÄT olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5 EDELTÄPÄIN MÄÄRÄTEN meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan",
[ Room.8:28-30].hirvas kirjoitti:
täytyy olla alku, sillä Isä oli tottakai ennen Häntä.
aina, "ruumiin sinä minulle valmisitit, sinun tahtosi minä teen mielelläni."
* Jeesus on ollut Isässä aina, ja on edellen, Hän vaan sai myös ruumiin, ja Hän on esikoinen, Ihmisen Poikana, Jumalana Hän on Isässä aina, ei ole koskaan edes poistunut Isästä, Jeesuksessa Jumala ruumillistui, ja on siis Jumalan toinen persoona. Pyhä Henki on kolmas Persoona. Yhdessä Yksi totinen Jumala.- hirvas
merim.raimo kirjoitti:
joka Jumala SANAA ja valtaa käyttäen loi maan ja ihmisen.
Hepr. 11:3
Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan SANALLA, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
Ps. 33:6 SANALLA ovat taivaat tehdyt, ja kaikki niiden joukot hänen suunsa hengellä.
1. Kor.8:4-6
4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, JONKA KAUTTA kaikki on, niin myös ME HÄNEN KAUTTANSA.
Eipä siinä ole mitään dramatiikkaa, Raamattu selittää. - hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
aina, "ruumiin sinä minulle valmisitit, sinun tahtosi minä teen mielelläni."
* Jeesus on ollut Isässä aina, ja on edellen, Hän vaan sai myös ruumiin, ja Hän on esikoinen, Ihmisen Poikana, Jumalana Hän on Isässä aina, ei ole koskaan edes poistunut Isästä, Jeesuksessa Jumala ruumillistui, ja on siis Jumalan toinen persoona. Pyhä Henki on kolmas Persoona. Yhdessä Yksi totinen Jumala.sama kummin päin asia on, Isä oli ennen esikoistaan, tai esikoinen oli ennen Isäänsä?
Näinkö tarkoitit? - merim.raimo
hirvas kirjoitti:
sama kummin päin asia on, Isä oli ennen esikoistaan, tai esikoinen oli ennen Isäänsä?
Näinkö tarkoitit?Jeesus on aina ollut ja Pyhä Henki on aina ollut. Ojalan laskuopin ja raamatun mukaan, kolme jotka ovat aina olleet.
- hirvas
merim.raimo kirjoitti:
Jeesus on aina ollut ja Pyhä Henki on aina ollut. Ojalan laskuopin ja raamatun mukaan, kolme jotka ovat aina olleet.
olet sitä mieltä, että esikoinen on Isä, ja Isä on esikoinen.
" Jeesus on AINA ollut ja Pyhä Henki on AINA ollut. Ojalan laskuopin ja raamatun mukaan, kolme jotka ovat aina olleet"
Mihin muuten unohdit Isä Jumalan, Hän joka on yksin kuolematon? merim.raimo kirjoitti:
Jeesus on aina ollut ja Pyhä Henki on aina ollut. Ojalan laskuopin ja raamatun mukaan, kolme jotka ovat aina olleet.
sillä olemme "jo ennen maailman perustamista Jumala on valinnut meidät Kristuksessa Jeesuksessa", [Ef.1:3-5; Room.8:28-30; Ilm.17:8].
merim.raimo kirjoitti:
Paavalin luotettavaa opetusta, jota vastaan on turhaa kenenkään väitellä:
1. Korinttolaiskirje 15
25 "Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", NIIN EI TIETENKÄÄN OLE ALISTETTU (ISÄ) se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".- kirkuva nainen
hirvas kirjoitti:
... sarja jatkuu .......virtuaalisia kukkotappeluita on hauskaa seurata;)
- hirvas
kirkuva nainen kirjoitti:
...virtuaalisia kukkotappeluita on hauskaa seurata;)
olet aivan aitiopaikalla.
...sarja jatkuu... - merim.raimo
hirvas kirjoitti:
olet sitä mieltä, että esikoinen on Isä, ja Isä on esikoinen.
" Jeesus on AINA ollut ja Pyhä Henki on AINA ollut. Ojalan laskuopin ja raamatun mukaan, kolme jotka ovat aina olleet"
Mihin muuten unohdit Isä Jumalan, Hän joka on yksin kuolematon?Pyhä Henki on aina ollut ja Jumala on aina ollut. Ojalan laskuopin mukaan kolme on aina ollut. Raamattu ei missään kohdassa kerro että Jeesus olisi jossain vaiheessa luotu, tai että Pyhä Henki olisi jossain vaiheessa luotu. ;) Tälläkertaa tässä otsikossa Jeesus on muita "korkeammalla ensimmäisenä" Joh.3:13.
- hirvas
merim.raimo kirjoitti:
Pyhä Henki on aina ollut ja Jumala on aina ollut. Ojalan laskuopin mukaan kolme on aina ollut. Raamattu ei missään kohdassa kerro että Jeesus olisi jossain vaiheessa luotu, tai että Pyhä Henki olisi jossain vaiheessa luotu. ;) Tälläkertaa tässä otsikossa Jeesus on muita "korkeammalla ensimmäisenä" Joh.3:13.
järkeilyllä saamme lopputuloksen, ettei Raamattu pidäkään paikkaansa, koska esikoista ei ole ollut koskaan olemassakaan..?
22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
Eli tuo sivu Raamatusta voidaan repäistä pois paikkansa pitämättömänä, niinkö tarkoitit? Ja esikoista ei ole, vaan on joukko (kolme) epämääräistä henkeä, joilla ei ole mitään keskinäistä hierarkiaa..
Tämähän alkaa pikkuhiljaa jo kiinnostaa... - merim.raimo
hirvas kirjoitti:
järkeilyllä saamme lopputuloksen, ettei Raamattu pidäkään paikkaansa, koska esikoista ei ole ollut koskaan olemassakaan..?
22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
Eli tuo sivu Raamatusta voidaan repäistä pois paikkansa pitämättömänä, niinkö tarkoitit? Ja esikoista ei ole, vaan on joukko (kolme) epämääräistä henkeä, joilla ei ole mitään keskinäistä hierarkiaa..
Tämähän alkaa pikkuhiljaa jo kiinnostaa...Sillä sitä "esikoista" saa anoa Jumalalta. Sananl. 8- Viisaus joka on ikiajoista ollut Jumalan tykönä, kutsuu ihmisiä luoksensa. ;)
Jeesus Kristus opetti olevansa sekä Jumalan poika että ihmisen poika, mutta ei missään sanonut itse olevansa Jumala!
2. Joh. 1:9
"Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika".
Joka sanoo Jeesuksen olevan Jumala, menee edemmäksi kuin Kristus opetti, sillä Jeesus ei voi olla sama kuin Isä, koska Poika voi olla Isänsä Isä.
Raamatun kirjoitusten mukaan meillä on vain YKSI Jumala, Isä, JOSTA KAIKKI ON, niin ollen Poikakin on Isästä eikä Isä Pojasta!* Tuomas tunnusti Jeesuksen jumaluuden, eikä Jeesus sitä tyhjäksi tehnyt. Ei se niin ole kuika sinä sen selität, se on vaan järejnpäätelmä.
* Kun Jeesus oli tuomittavana, Häntä syytettiin Jumalan pilkasta, kun sanoi olevansa Jumalan poika, on yhtä kuin tunnustaa olevansa Jumala, ja se oli niin vakava tunnustus, että joutui sen vuoksi ristille, sanoessaan olevansa Jumala.
* Ja jos lähdetään hakemaan Hänen jumaluuttaan, siä löytyy monesta asiayhteydestä
* Muun nuassa se, kun Jeesus sanoo usein, Mutta MINÄ SANON teille, samoin löytyy Jumalan nimi Jeesusken sanomana, MINÄ OLEN, se on yhtä kuin tunnustaa jumaluutensa.
* Jeesus eli maanpäällisen elämänsä salattuna jumaluudestaan, mutta usein ilmenee Hänen jumaluutensa.
* MM:ssa kun Hän ratsasti aasinvarsalla Jerusalemiin, oli tunnustus siitä, kun Hän oikeasti oli.
* "Jos he olisivat Hänet tunteneet, eivät olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet."
* Jeesus antoi syntejä anteeksi, eikä syntejä voi antaa anteeksi kuin Jumala.
* Jeesus antoi henkensä, ei kukaan sitä Häneltä riistänyt, Hän antoi henkensä, eikä henkeä antaa tai ottaa itselleen voi kukaan muu, paitsi Jumala.
* On lukuisia asiayhteyksiä, missä Hän tuo esiin, "ikäänkuin salaa", että on Jumala.- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tuomas tunnusti Jeesuksen jumaluuden, eikä Jeesus sitä tyhjäksi tehnyt. Ei se niin ole kuika sinä sen selität, se on vaan järejnpäätelmä.
* Kun Jeesus oli tuomittavana, Häntä syytettiin Jumalan pilkasta, kun sanoi olevansa Jumalan poika, on yhtä kuin tunnustaa olevansa Jumala, ja se oli niin vakava tunnustus, että joutui sen vuoksi ristille, sanoessaan olevansa Jumala.
* Ja jos lähdetään hakemaan Hänen jumaluuttaan, siä löytyy monesta asiayhteydestä
* Muun nuassa se, kun Jeesus sanoo usein, Mutta MINÄ SANON teille, samoin löytyy Jumalan nimi Jeesusken sanomana, MINÄ OLEN, se on yhtä kuin tunnustaa jumaluutensa.
* Jeesus eli maanpäällisen elämänsä salattuna jumaluudestaan, mutta usein ilmenee Hänen jumaluutensa.
* MM:ssa kun Hän ratsasti aasinvarsalla Jerusalemiin, oli tunnustus siitä, kun Hän oikeasti oli.
* "Jos he olisivat Hänet tunteneet, eivät olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet."
* Jeesus antoi henkensä, ei kukaan sitä Häneltä riistänyt, Hän antoi henkensä, eikä henkeä antaa tai ottaa itselleen voi kukaan muu, paitsi Jumala.
* On lukuisia asiayhteyksiä, missä Hän tuo esiin, "ikäänkuin salaa", että on Jumala.persoonaa, minun Herrani JA minun Jumalani. Eli jos minä sanon, minun apulaisjohtaja ja minun pääjohtaja. Tuomas oli juutalainen ja kuuliainen laille joka opetti käskyssään.
2. Moos. 20:3
Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Tottakai raamatussa kuten missä hyvänsä tekstissä sanotaan " minä olen", muttei se tarkoita aina jumalaa.
1. Kor. 3:4
Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
Joh. 10:36
niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että MINÄ sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'
Joh. 11:25
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Isä oli ANTANUT vallan antaa syntejä anteeksi maan päällä. Sen Hän itsekin todisti sanoen:
Matt. 28:18
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on ANNETTU kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Luuk. 5:24
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle, "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Oletko samaa mieltä? Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tuomas tunnusti Jeesuksen jumaluuden, eikä Jeesus sitä tyhjäksi tehnyt. Ei se niin ole kuika sinä sen selität, se on vaan järejnpäätelmä.
* On lukuisia asiayhteyksiä, missä Hän tuo esiin, "ikäänkuin salaa", että on Jumala.>>>"* Jeesus eli maanpäällisen elämänsä salattuna jumaluudestaan, mutta usein ilmenee Hänen jumaluutensa.
* On lukuisia asiayhteyksiä, missä Hän tuo esiin, "ikäänkuin salaa", että on Jumala."- missä tulokset
ekivaari kirjoitti:
>>>"* Jeesus eli maanpäällisen elämänsä salattuna jumaluudestaan, mutta usein ilmenee Hänen jumaluutensa.
* On lukuisia asiayhteyksiä, missä Hän tuo esiin, "ikäänkuin salaa", että on Jumala."mihin tuloksiin Jeesuksen jumaluuden ja evankeliumin kieltämisellä voi päästä. Tätä on lukemattomat ihmiset yrittäneet historian aikana sekä isommalla porukalla lahkojen ja liikkeiden voimalla. Palstalla oleva parivaljakko kyllä sitkeästi selostaa mielen neitsyydestä, kolminaisuus- tai Nike-opin turmiollisuudesta ja Jeesuksesta ihmisenä ym.
On kyllä annettava tunnustus, että yritystä heillä on. Joka päivä parivaljakko pyörittää näitä teemoja. Ja näyttää siltä, että he ovat saaneet itsenä melkein uskomaan omiin juttuihinsa. Siis siihen, että Jeesus oli luotu olento tai henki sekä PH oli voima eikä persoona. Toisena päivänä onkin taas monia PH-henkiperoonia. Ei ole selvinnyt, miksi puheet heillä heittävät laidasta laitaan. Ehkä ovat käyneet vain liian vaikeaa tehtävää tekemään, kuten Jeesusta kieltämään.
Vaikuttaa siltä, että he ovat edelleen nollapisteessä. Siis siinä missä ovat aloittaneetkin.
Pari päivää sitten ekivaari sanoi satoja kertoja selittäneensä jotakin, mitä lie ollut Jeesuksen neitseellisen syntymän kieltämiseen liittyvää. Se onkin hänen mieliteemansa, koska sen verran jopa hänkin sentään tajuaa, että kaatamalla kaiken evankeliumeissa kerrotun, samoin kuin koko Isän Jumalan pelastusteon suunnitelman, hän saisi kumottua koko ristintyön merkityksen.
Siis satoja kertoja samaa asiaa toistellen. Sille pitää jo nostaa hattua ja nähdä, että ihminen taitaa olla tosissaan vuosien määrätietoisessa työssä. Ja omaa lujan uskon itseensä
Tuloksia ei ole vielä näkynyt, kun kukaan ei ole kääntynyt hänen kannalleen. Mutta seurataan kärsivällisesti. Jos parivaljakko jaksaa porttokirkon alkuvaiheille asti, saattaa aateveljiä löytyä missä tulokset kirjoitti:
mihin tuloksiin Jeesuksen jumaluuden ja evankeliumin kieltämisellä voi päästä. Tätä on lukemattomat ihmiset yrittäneet historian aikana sekä isommalla porukalla lahkojen ja liikkeiden voimalla. Palstalla oleva parivaljakko kyllä sitkeästi selostaa mielen neitsyydestä, kolminaisuus- tai Nike-opin turmiollisuudesta ja Jeesuksesta ihmisenä ym.
On kyllä annettava tunnustus, että yritystä heillä on. Joka päivä parivaljakko pyörittää näitä teemoja. Ja näyttää siltä, että he ovat saaneet itsenä melkein uskomaan omiin juttuihinsa. Siis siihen, että Jeesus oli luotu olento tai henki sekä PH oli voima eikä persoona. Toisena päivänä onkin taas monia PH-henkiperoonia. Ei ole selvinnyt, miksi puheet heillä heittävät laidasta laitaan. Ehkä ovat käyneet vain liian vaikeaa tehtävää tekemään, kuten Jeesusta kieltämään.
Vaikuttaa siltä, että he ovat edelleen nollapisteessä. Siis siinä missä ovat aloittaneetkin.
Pari päivää sitten ekivaari sanoi satoja kertoja selittäneensä jotakin, mitä lie ollut Jeesuksen neitseellisen syntymän kieltämiseen liittyvää. Se onkin hänen mieliteemansa, koska sen verran jopa hänkin sentään tajuaa, että kaatamalla kaiken evankeliumeissa kerrotun, samoin kuin koko Isän Jumalan pelastusteon suunnitelman, hän saisi kumottua koko ristintyön merkityksen.
Siis satoja kertoja samaa asiaa toistellen. Sille pitää jo nostaa hattua ja nähdä, että ihminen taitaa olla tosissaan vuosien määrätietoisessa työssä. Ja omaa lujan uskon itseensä
Tuloksia ei ole vielä näkynyt, kun kukaan ei ole kääntynyt hänen kannalleen. Mutta seurataan kärsivällisesti. Jos parivaljakko jaksaa porttokirkon alkuvaiheille asti, saattaa aateveljiä löytyäne nousevat aina vastustamaan kirjoituksiamme. Kyllä me jaksamme esillä pitää ja puolustaa Jumalan koko totuutta, eikä vain "valittuja paloja".
Minulle sopii hyvin, että kaikki Raamatun kohdat otetaan keskustelun alaisiksi, mutta vastustajamme mielellään yrittävät piilotella eräitä Raamatun asioita, esimerkiksi tätä, että Jeesus kutsui vielä kuolleista herättämisensä jälkeen VELJIKSI opetuslapsiaan,
[Matt.28:10; Joh.1:9; 1.Kor.15:27,28; Ef.1:10].
Jos Jeesus on Jumala, ONKO HÄNELLÄ VELJIÄ?- hirvas
missä tulokset kirjoitti:
mihin tuloksiin Jeesuksen jumaluuden ja evankeliumin kieltämisellä voi päästä. Tätä on lukemattomat ihmiset yrittäneet historian aikana sekä isommalla porukalla lahkojen ja liikkeiden voimalla. Palstalla oleva parivaljakko kyllä sitkeästi selostaa mielen neitsyydestä, kolminaisuus- tai Nike-opin turmiollisuudesta ja Jeesuksesta ihmisenä ym.
Tuloksia ei ole vielä näkynyt, kun kukaan ei ole kääntynyt hänen kannalleen. Mutta seurataan kärsivällisesti. Jos parivaljakko jaksaa porttokirkon alkuvaiheille asti, saattaa aateveljiä löytyäkannalta pääasia asia on se, että Jeesus on minun kanssani aina samaa mieltä.
Ihmisten höpötykset eivät vaikuta siihen millään tavalla. - puhutaan veljellisestä
ekivaari kirjoitti:
ne nousevat aina vastustamaan kirjoituksiamme. Kyllä me jaksamme esillä pitää ja puolustaa Jumalan koko totuutta, eikä vain "valittuja paloja".
Minulle sopii hyvin, että kaikki Raamatun kohdat otetaan keskustelun alaisiksi, mutta vastustajamme mielellään yrittävät piilotella eräitä Raamatun asioita, esimerkiksi tätä, että Jeesus kutsui vielä kuolleista herättämisensä jälkeen VELJIKSI opetuslapsiaan,
[Matt.28:10; Joh.1:9; 1.Kor.15:27,28; Ef.1:10].
Jos Jeesus on Jumala, ONKO HÄNELLÄ VELJIÄ?rakkaudesta. Ei siinä ole ristiriitaa vaikka Hän Jumalana noin sanoi. Järjenpäätelmien metsästäjät on oma lahkonsa.
- sanominen tuntuu
puhutaan veljellisestä kirjoitti:
rakkaudesta. Ei siinä ole ristiriitaa vaikka Hän Jumalana noin sanoi. Järjenpäätelmien metsästäjät on oma lahkonsa.
luontevalta tämän takia. ef.3:6. että näet pakanatKIN ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,
Opetuslapsille kolminaisuus oli kristallin selvä asia. Ei kolminaisuutta järkeilty 300-luvulla. Kyllä se tiedettiin ja tunnustettiin jo ennen sitä. Kirkolliskokouksien tarpellisuuden aiheuttivat juuri harhaopit,kuten väitteet että Jeesus ei olisi Jumala,ja näissä kokouksissa "lyötiin kansiin ja papereihin" jo olemassa olevat ja tunnustetut tosiasiat, että ihmiset eivät lankeisi harhaoppeihin. Hyvin luonnollinen ja tarpeellinen toimenpide minusta.
kirjoituksessani "Suurin ja kaunein", todistin Jumalan sanalla että kolminaisuusoppi on "muuta oppia" kuin mitä Jeesus ja apostolit opettivat.
Kolminaisuusoppi on pöyhkeiden ja itserakkaiden mahtailijoiden "toisenlainen evankeliumi"! [2.Kor.11:2-4].- Tähän saakka
olet todistellut itsesi suureksi pelleksi, joka elää kuvitelmien vallassa!
- sitä kivaa
Tähän saakka kirjoitti:
olet todistellut itsesi suureksi pelleksi, joka elää kuvitelmien vallassa!
Täällä on se hyvä puoli että sinun tekopyhyytesi kalkkia ei ole näkösällä.
Saan todellisen kuvan sisikuntasi pimeydestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583693Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723065Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin532271Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.131433Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651259- 861136
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1961Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23941Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55935- 47922