Olen täydellinen lainnoudattaja

Olen täydellinen
lainnoudattaja
ja lain valvoja tietysti

Siksi vainoan seurakuntaa
En tiedä mitään rakkaudesta
vihaan tuota kirottua kansaa
joka ei lakia tunne
kristittyjä jotka hylkäsivät
Mooseksen lain

Fil. 3:6
intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
(Apt 15.)

Mitä nyt?

Ap. t. 22:8
Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.
Ap. t. 26:14
ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'

Olin ollut väärässä
Laki vainoaa evankeliumia aina
Orjattaren Ismael vapaan Iisakkia
Liityn Nasaretilaisen lahkoon
vailla vihan kiihkoa

Room 7:3-6
3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

Olen täydellinen lainhylkääjä
olen Jeesuksen orja

Saul

17

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin pahasti että

Paavali kääntyisi haudassaan jos tietäisi miten hänen kirjoituksiaan rääkkäät ja vääristelet.

• Vain aasi väittää vastaan

Gal. 5:3
        Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle,
        joka ympärileikkauttaa itsensä,
        että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.

En ole kuohinnut itseäni - - en ole velvollinen
        noudattamaan kaikeka lakia. Tätähän Pave tarkoitti.

Mutta takaisin lain alle kiihottajille terveiset
        suoraan Paulukselta ...

Gal. 5:12
        Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne!

Ja tuolla Saulus Tarsolaisella on perustelut!

Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on (jo)täyttänyt lain vaatimukset.
        [13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ]

Nyt kääntyy ellen haudassaan ...

• lainnoudattaja

Niin olen minäkin lainnoudattaja, sillä uskon Kristukseen, joka on lain täyttymys.

• Paavali hylkäsi Kristuksen seurakunnan vainoamisen
        ja täydellisydyen laissa. Hänenestä tuli autuas.
        Luepa, ylifariseus, viestini uudelleen niin monta kertaa, että
        koet Paavalin puhuvan sinulle henkilökohtaisesti!

Fil. 3:8
        Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen

Tärkeintä on Kristuksen tunteminen - Fil 3:1-11

1 Veljeni, iloitkaa siis Herrassa! Minä en kyllästy kirjoittamaan teille yhä uudestaan samoista asioista, ja sittenhän teillä on tarkka tieto. [2. Kor. 13:11 ]
        2 Varokaa noita koiria, noita kelvottomia työntekijöitä, noita pilalle leikattuja!
        3 Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta emmekä luota mihinkään omaamme. [Room. 2:29; Kol. 2:11]

4 Olisi minulla aihetta kyllä siihenkin, minä jos kukaan voisin luottaa siihen mitä minulla on ollut.
        5 Minut on kahdeksantena päivänä ympärileikattu, olen syntyperäinen israelilainen, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lain noudattajana olin fariseus*,
        [Ks. selitystä Matt. 3:7.] [1. Moos. 17:12; Luuk. 1:59; Ap. t. 22:3, 26:4,5; Room. 11:1]
        6 intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton.
        [4. Moos. 25:11,13; Gal. 1:13 ]

7 Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. [Matt. 13:44,46]
        8 Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen [Joh. 17:3]
        9 ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo.
        [Room. 1:17, 3:21,22, 10:3,4]

10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa. [Room. 8:17; 2. Kor. 4:10,11; 1. Piet. 4:13]
        11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista. [Room. 6:5]

• ideneb
        AnttiVKantola kirjoitti:

Paavali hylkäsi Kristuksen seurakunnan vainoamisen

Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen

1 Veljeni, iloitkaa siis Herrassa! Minä en kyllästy kirjoittamaan teille yhä uudestaan samoista asioista, ja sittenhän teillä on tarkka tieto. [2. Kor. 13:11 ]
        2 Varokaa noita koiria, noita kelvottomia työntekijöitä, noita pilalle leikattuja!
        3 Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta emmekä luota mihinkään omaamme. [Room. 2:29; Kol. 2:11]

4 Olisi minulla aihetta kyllä siihenkin, minä jos kukaan voisin luottaa siihen mitä minulla on ollut.
        5 Minut on kahdeksantena päivänä ympärileikattu, olen syntyperäinen israelilainen, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lain noudattajana olin fariseus*,
        [Ks. selitystä Matt. 3:7.] [1. Moos. 17:12; Luuk. 1:59; Ap. t. 22:3, 26:4,5; Room. 11:1]
        6 intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton.

7 Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. [Matt. 13:44,46]
        8 Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen [Joh. 17:3]
        9 ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo.

10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa. [Room. 8:17; 2. Kor. 4:10,11; 1. Piet. 4:13]

kuin Aasi montussa, eikä kukaan vedä häntä ylös ja vie juomaan ..elävää vettä..Hän se vaan räpiskelee ympärileikkauksissa ja uhrijärjestelmissä

" Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahtodette lain kautta vanhurskaiksi, te olette langenneet pois armosta" Gal. 5: 4

...joka ympärileikauttaa itsensä kuten Antti, on velvollinen täyttämään kaiken lain" jae 3 Minkä lain?
        Mooseksen lain, sillä ei Jumalan laissa puhuta ympärileikkauksesta puolta sanaa,...mutta kunpa oikein silpoisivat itsensä nuo teidän kiihottajanne...eipähän se Anttikaan vehkeellään enää mitään tee, hänhän synnyttäisi vain myrkkyliskojen poikasia ja munia....Koska mies ja vaimohan on yksi liha!

• todistuksesta...
        AnttiVKantola kirjoitti:

Paavali hylkäsi Kristuksen seurakunnan vainoamisen

Paavali varmasti noudatti vapauden laissa eli Kristuksessa Jumalan tahtoa, eikä hyljännyt sitä.
        Siinä vain on ero, että moni hylkää uskovana Jumalan lain merkityksen vapauden lakina.
        Se mitä se sitten aiheuttaa on kuolema.
        Jo uusi testamentti sanoo, että joka hylkää Mooseksen lain on kahden tahi kolmen todistajan nojalla kuoleman oma, ja varmasti hänkin joka polkee Jeesuksen armon jalkoihinsa.
        Eli sanan kaksiteräisen miekan olemassaolo on olemassa siihen asti kuin taivas ja maa on.

Eli Kantolaakin tulee vaivaamaan laki niin kauan kuin taivas ja maa on.
        Eli Antti ei saa palvella kahta herraa, ei saa turhaan lausua Herran nimeä, ei tehdä omia jumalankuvia, ei mennä laittomuuteen siinä, että sapatti astuu mitättömäksi, jne. jne.
        Eli Anttia sitoo laki niin kauan kuin hän elää ja taivas ja maa on.
        Antti elää lihassa, vaikka Kristuksen sovitustyötä tunnustaa sydämensä päämäärätietoisena työnä. Se on hyvä ja siunattu, mutta käsittämätöntä olisi, että Antti ei kunnioittaisi päämärätietoiseta Jumalan tahtoa sydämessä.
        Eli silloin Antti kunnioittaisi muita jumalia kaikkinen niine hedelmineen elämässä.
        Tätähän Antti ei haluaisi tehdä, mutta hän ei oikein osaa sitä sanoa, vaan kuin kuuma peruna suussa yrittää puhua selvää säveltä, josta kukaan ei ota selkeää kuvaa.

Selvä kysymys Antille, onko Jumalan tahdon laki mitätön niin, ettei kristityn kuulu sitä kunnnoittaa ja pitää pyhänä?

tavan mukaan vastaus kyllä tai ei.

Vai onko Jumalan tahto lihamme takia niin heikoksi tullut, ettei sitä enää tarvi pitää pyhänä, riittää vain kun sanomme armo riittää ja kaikki on senjälkeen vapaata riistaa.

Tämänhän tunnustuksen raamattu antaa, että Jumalan tahto on lihamme takia heikoksi tullut, sillä ei ole pelastavaa elementtiä.
        Se osoittaa synnin josta on tehtävä parannus.
        Sitten parannuksessa olemme Kristuksessa vanhurskautettuja (tekemään syntiä, koska synnin mittaa ei enää armahdetulle luetta).
        Koska synnin mittaria ei ole olemassakaan vanhurskaalle, synti ei ole enäää synti.
        Halleluja, nyt tuon tajusin. Nyt tuon tajusin.
        Olen vapaa, niinkuin vapaissa suunnissa kristityt ovat. Mennään naimisiin uudestaan, hyljätään elävä puoliso, oikein hellupapin mukaisesti ja otetaan uusi, jos vain kelpaan jollekin. Halleluja. Saan ottaa toisen omaa, koska laki ei sido.
        Kiitos Antti nyt vasta ymmärsin, ja todella kiitän kerran Luojaani perillä, kun Antti puhui kaiken vapauden puolesta, Antti on vapahtajani Jumalan tahdon sitovuudesta.

Hellurei, kaikki syntiä tekemään, kunhan Jeesusta todistetaan, kaikki on vapaata, sillä erotuksella, ettei toisen vaimoa oteta, se saattaa olla Antin puoliso ja se lyö nokkaan.
        Antin tahto iskee kohti ja siinä vapauden laki on hieman sidottu, ellei nyt omat hartiat satu olemaan leveämmät, kun en ole luonnossa tuota Anttia nähnyt.
        Mutta taivaan portilla tavataan.

• Veli Herrassa
        todistuksesta... kirjoitti:

Paavali varmasti noudatti vapauden laissa eli Kristuksessa Jumalan tahtoa, eikä hyljännyt sitä.
        Siinä vain on ero, että moni hylkää uskovana Jumalan lain merkityksen vapauden lakina.
        Jo uusi testamentti sanoo, että joka hylkää Mooseksen lain on kahden tahi kolmen todistajan nojalla kuoleman oma, ja varmasti hänkin joka polkee Jeesuksen armon jalkoihinsa.
        Eli sanan kaksiteräisen miekan olemassaolo on olemassa siihen asti kuin taivas ja maa on.

Eli Antti ei saa palvella kahta herraa, ei saa turhaan lausua Herran nimeä, ei tehdä omia jumalankuvia, ei mennä laittomuuteen siinä, että sapatti astuu mitättömäksi, jne. jne.
        Antti elää lihassa, vaikka Kristuksen sovitustyötä tunnustaa sydämensä päämäärätietoisena työnä. Se on hyvä ja siunattu, mutta käsittämätöntä olisi, että Antti ei kunnioittaisi päämärätietoiseta Jumalan tahtoa sydämessä.
        Eli silloin Antti kunnioittaisi muita jumalia kaikkinen niine hedelmineen elämässä.
        Tätähän Antti ei haluaisi tehdä, mutta hän ei oikein osaa sitä sanoa, vaan kuin kuuma peruna suussa yrittää puhua selvää säveltä, josta kukaan ei ota selkeää kuvaa.

Selvä kysymys Antille, onko Jumalan tahdon laki mitätön niin, ettei kristityn kuulu sitä kunnnoittaa ja pitää pyhänä?

Vai onko Jumalan tahto lihamme takia niin heikoksi tullut, ettei sitä enää tarvi pitää pyhänä, riittää vain kun sanomme armo riittää ja kaikki on senjälkeen vapaata riistaa.

Tämänhän tunnustuksen raamattu antaa, että Jumalan tahto on lihamme takia heikoksi tullut, sillä ei ole pelastavaa elementtiä.
        Sitten parannuksessa olemme Kristuksessa vanhurskautettuja (tekemään syntiä, koska synnin mittaa ei enää armahdetulle luetta).
        Koska synnin mittaria ei ole olemassakaan vanhurskaalle, synti ei ole enäää synti.
        Olen vapaa, niinkuin vapaissa suunnissa kristityt ovat. Mennään naimisiin uudestaan, hyljätään elävä puoliso, oikein hellupapin mukaisesti ja otetaan uusi, jos vain kelpaan jollekin. Halleluja. Saan ottaa toisen omaa, koska laki ei sido.
        Kiitos Antti nyt vasta ymmärsin, ja todella kiitän kerran Luojaani perillä, kun Antti puhui kaiken vapauden puolesta, Antti on vapahtajani Jumalan tahdon sitovuudesta.

Hellurei, kaikki syntiä tekemään, kunhan Jeesusta todistetaan, kaikki on vapaata, sillä erotuksella, ettei toisen vaimoa oteta, se saattaa olla Antin puoliso ja se lyö nokkaan.
        Antin tahto iskee kohti ja siinä vapauden laki on hieman sidottu, ellei nyt omat hartiat satu olemaan leveämmät, kun en ole luonnossa tuota Anttia nähnyt.

Matt. 12:36
        Mutta minä sanon teille:
        jokaisesta turhasta sanasta,
        minkä ihmiset puhuvat,
        pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

• Armoton tuomitaan ARMOTTA !
        todistuksesta... kirjoitti:

Vapauden laki Kristuksessa on tämä ...

Jaakobin kirje 2.

12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
        13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]

• On ideneb
        ideneb kirjoitti:

kuin Aasi montussa, eikä kukaan vedä häntä ylös ja vie juomaan ..elävää vettä..Hän se vaan räpiskelee ympärileikkauksissa ja uhrijärjestelmissä

" Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahtodette lain kautta vanhurskaiksi, te olette langenneet pois armosta" Gal. 5: 4

...joka ympärileikauttaa itsensä kuten Antti, on velvollinen täyttämään kaiken lain" jae 3 Minkä lain?
        Mooseksen lain, sillä ei Jumalan laissa puhuta ympärileikkauksesta puolta sanaa,...mutta kunpa oikein silpoisivat itsensä nuo teidän kiihottajanne...eipähän se Anttikaan vehkeellään enää mitään tee, hänhän synnyttäisi vain myrkkyliskojen poikasia ja munia....Koska mies ja vaimohan on yksi liha!

Että semmoista tekstiä idenebiltä.
        Hieman aikaisemmin ideneb kirjoitti
        kuin paraskin raamatuntuntija.
        Halleluja-aplodit raikuivat siitä hänelle.
        Ja ne kelpasivat hyvinkin.

Herran palvelija ei itselleen ota kunniaa,
        eikä selittele, kuinka oli kova ponnisteleminen
        ja pinnisteleminen kirjoittaessa.
        Herran voitelu tekee oikeille Herran palvelijoille
        helpoksi ja hauskaksi sanan viljelemisen.

Mutta ideneb taisikin sekoittaa pytyllä ponnistelemisen kirjoittamisen vaikeuteen.

• Kiroilemme kansaa, joka ei lakia tunne.
      Aivan kuten Jeesuksen aikaiset lainopettajat
      kirosivat Jeesuksen seuraajia!
      Näin ei saa olla. Vaan meidän tulee valvoa siinä,
      missä Jeesus käski valvoa.
      ei valvoa toinen toisemme lakivaellusta - vaan
      ennemminkin sitä, etteivät elatuksen murheet ja
      turhat huolet valtaisi mieltämme niin paljon, että
      lähimmäinen jää hoivaamatta, auttamatta.
      Me teemme lähimäisestä vihamiehemme, kun annamme
      käskyn käskyn päälle, läksyn läksyn päälle.

LAKIKIIHKOILIJA JOUTUU OMIEN SANOJENSA VANGIKSI

Jes. 28:10
      Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!" -
      Jes. 28:13
      Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä", niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.

TUO KIROTTU KANSA EI SEURAA ENÄÄ LAKIA VAAN JEESUSTA, TIUSKIVAT LAINOPPINEET (teologit)

Joh 7:44-53
      44 Ja muutamat heistä tahtoivat ottaa hänet kiinni. Mutta ei kukaan käynyt häneen käsiksi.

45
      Niin palvelijat palasivat ylipappien ja fariseusten luo, ja nämä sanoivat heille: "Miksi ette tuoneet häntä tänne?"
      46
      Palvelijat vastasivat: "Ei ole koskaan ihminen puhunut niin, kuin se mies puhuu".
      47
      Niin fariseukset vastasivat heille: "Oletteko tekin eksytetyt?

48
      Onko kukaan hallitusmiehistä uskonut häneen tai kukaan fariseuksista?
      49
      Mutta tuo kansa, joka ei lakia tunne, on kirottu."
      50
      Niin Nikodeemus, joka ennen oli käynyt Jeesuksen luona ja joka oli yksi heistä, sanoi heille:

51
      "Tuomitseeko lakimme ketään, ennenkuin häntä on kuulusteltu ja saatu tietää, mitä hän on tehnyt?"
      52
      He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Oletko sinäkin Galileasta? Tutki ja näe, ettei Galileasta nouse profeettaa."
      53
      Ja he menivät kukin kotiinsa.

ONKO MURHEITA?

Luuk. 21:34
      Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta.

Jokapäiväiset huolet ... meneekö vapaa-aika omissa touhuissa, vai saako lähimmäinen rakkautemme? Jos saa, olemme valvovia kristittyjä.

• Mutta harrasta hengellisiä ...

Matt. 6:25
      Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?

• ideneb

Kristuksen >Jeesukseen!

" Teenkö nyt, kun elän uskossa , lain mitättömäksi"?
      Pois se, , vaan minä vahvistan lain"
      Nimittäin Jumalan lain, siksi minä Paavali lain noudattaja .."keskustelin synagookassa jokaisena sapattina ja sain sekä juutalaisia, että kreikkalaisia uskomaan, mutta yhtään pakana suomalaista en tavannut, heillähän on Tapio jumala jolle he uhraavat sianverta ja syövätpä koko siankin ,kun hyvä päivä sattuu...Siellä kuulemma on joku Jeesuksen orja Antti Kantola joka uhraa epäjumalille ja syö epäjumalille uhrattua...eikä koskaan voi päästä totuuden tuntoon, eikä häntä vapauteta orjuudesta kuulemma, koska hän tekee lain mitättömäksi uskon kautta!

• Aramiz26

AVK omahyväisestä sika vahurskauksesta. Pyhittää todella Epäjumalille. Hänhän on ihan oikea Epä-Jumalan palvelia Ja vieläpä Spiritisti. Voin vain sanoa Benedin kirjoitukselle Aamen!

• Idenebille

Evankeliumi Matteuksen mukaan, 7:6
        Älkää antako pyhää koirille,
        älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen,
        etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa
        ja kääntyisi ja repisi teitä.

• ## Minä Saul, elän uskossa
        Kirjoittanut: ideneb
        11.12.2008 klo 00.43
        Kristuksen >Jeesukseen! ##

"Mutta Saul ei tiennyt, että Herran henki oli hänestä poistunut", sanoo Sana.
        Daavid oli voideltu uudeksi kuninkaaksi,
        eikä
        hän huolinut Saulin varustusta, kun Goljatia
        vastaan taisteluun lähti. Vaan tulevaan Kristukseen
        hän turvansa ankkuroi.

Mitä tämä kertoo? No, kaksinkertaisesti siitä,
        että vanha liitto on kokonaan syrjään sysätty.
        Saul viraton ja Saulin sotavarustus viraton!
        Saul ei elänyt uskossa, vaan valheessa.

Jumala piti lupaukssensa - Saulin nimeä ei näy
        kuningasluettelossa Aikakirjoissa.
        Daavidista se alkaa.

Hoosianna, Daavidin poika!

• Veli Herrassa
        AnttiVKantola kirjoitti:

## Minä Saul, elän uskossa
        Kirjoittanut: ideneb
        11.12.2008 klo 00.43
        Kristuksen >Jeesukseen! ##

"Mutta Saul ei tiennyt, että Herran henki oli hänestä poistunut", sanoo Sana.
        Daavid oli voideltu uudeksi kuninkaaksi,
        eikä
        hän huolinut Saulin varustusta, kun Goljatia
        vastaan taisteluun lähti. Vaan tulevaan Kristukseen
        hän turvansa ankkuroi.

Mitä tämä kertoo? No, kaksinkertaisesti siitä,
        että vanha liitto on kokonaan syrjään sysätty.
        Saul viraton ja Saulin sotavarustus viraton!
        Saul ei elänyt uskossa, vaan valheessa.

Jumala piti lupaukssensa - Saulin nimeä ei näy
        kuningasluettelossa Aikakirjoissa.
        Daavidista se alkaa.

Hoosianna, Daavidin poika!

Jossain vaiheessa Saul, tuo laillinen kuningas, huomasi olevansa vailla
        Herran henkeä ja siitä asti hän pelkäsi uskovaa
        Daavidia aivan hirveästi.

1. Sam. 18:12
        Ja Saul pelkäsi Daavidia,
        koska Herra oli hänen kanssansa,
        mutta oli poistunut Saulista.

1. Joh. 4:18
        Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

Herrassa

• Heseliel 16:58
      Sinun on nyt kannettava häpeällisten ja iljettävien tekojesi seuraukset. Näin sanoo Herra Jumala.

Jerusalem ja kaikki Israel joutuu vastaamaan teoistaan. Kaikki ihmiset, mutta ennen muuta nuo.
      Näemme, että juuri nyt on Israelilla kärsimyksen
      aika, mutta edessä on vielä se "suuri ahdistus".

Mutta ...

Ps. 89:33 (89:34)
      Mutta armoani en minä ota häneltä pois,
      enkä vilpistele uskollisuudestani.

Ps 89:30-37
      30 (89:31)
      "Jos hänen jälkeläisensä hylkäävät minun lakini eivätkä vaella niin kuin oikeuteni vaatii,
      31 (89:32)
      jos he halveksivat minun säädöksiäni eivätkä pidä minun käskyjäni,
      32 (89:33)
      niin minä rankaisen heitä heidän rikoksistaan, kuritan heitä heidän syntiensä tähden.

33 (89:34)
      MUTTA armoani minä en ota heiltä pois, minun uskollisuuteni ei horju.
      34 (89:35)
      Minä en riko liittoani, en muuta sitä, minkä olen luvannut.
      35 (89:36)
      Minä olen vannonut pyhän nimeni kautta, ja minun valani pitää. En valehdellut, kun lupasin Daavidille:

36 (89:37)
      'Sinun sukusi pysyy iäti, sinun valtaistuimesi kestää edessäni niin kauan kuin aurinko,
      37 (89:38)
      se pysyy ikuisesti niin kuin kuu.' Korkeuksissa on uskollinen todistaja." (sela) [Job 16:19; Jer. 33:20,21]

"En riko liittoani, en muuta sitä, minkä olen luvannut." Halleluja! Jokainen joka suostuu Herran
      kuritettavaksi, voi uskoa omalle kohalleen tuon
      vakuutuksen. Siinä on henkivakuutuksesi!
      Tuon totuuden rinnalla Paavali hylkäsi Mooseksen
      lain ja sitoutui Kristuksen orjaksi, tottelemaan
      Pyhää Henkeä, Isän kunniaksi - lähimmäisiä palvellakseen evankeliumin tähden.
      Se on rakkauden kieltä, ei kivisen lain vaatimuksia vaan sydämellistä antamista.

PORKKANA SEURAKUNNILLE

Ilmestyskirjassa on nuhteita (=keppiä)seurakunnille, mutta
      myös lupapus voittopalkinnosta (=porkkana).
      Jo Hesekiel ennustuskirjansa lopussa lupaa ...

Hes 47:7-12
      7
      Paluumatkalla minä näin, että virran rannalla kasvoi molemmilla puolin hyvin paljon puita.
      8
      Mies sanoi minulle: "Nämä vedet virtaavat maan itäosiin ja juoksevat siellä alas Jordanin laaksoon ja edelleen Itäiseenmereen, jonka suolaisen veden ne muuttavat makeaksi.
      9
      Ja missä ikinä nämä vedet virtaavat, siellä kaikki eläimet menestyvät ja lisääntyvät. Myös kaloja on suuret määrät, sillä kaikkialla, minne tulee, tämä virta muuttaa veden makeaksi. Minne vain se tulee, siellä kaikki virkoaa elämään.

10
      Meren rannalla seisoo kalastajia vieri vieressä, En-Gedistä En-Eglaimiin on verkkoja kuivumassa, ja erilaisia kaloja on viljalti, yhtä monia lajeja kuin Suuressameressä.
      11
      Mutta rantojen soissa ja lammikoissa vesi ei makeudu -- ne jäävät entiselleen, jotta saataisiin suolaa.
      [3. Moos. 2:13; Hes. 43:24; Mark. 9:49]
      12
      "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta. Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi. [Ilm. 22:2]

Adventus domini!
      Maran ata! Tule Herra Jeesus!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      561
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      503
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe