Ylöstempaus?

Jyshois

Mikä se tämä paljon puhuttu Ylös-tempaus on? Miten se tapahtuu ja mihin temmataan? Onko tästä kirjoja olemassa?

34

646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedonmies

on silkkaa taikauskoa ja hölynpölyä.

Etsi vain muuta luettavaa...

• hirvas

kaupallisessa tarkoituksessa kirjoitettuja kirjoja on löytyy moniakin, mutta ne ovat ihmisjärjen päätelmiä ja mielikuvitusta.
      Raamatussa mainitaan ylöstempaus, ja siitä kyllä ilmenee suurin piirtein mitä tapahtuu.

1. Tess.4:15-18

15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
      18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Että semmoista....

• Pakanain..Huuto

"20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!"

Kristus tulee noutamaan eli ylöstempaamaan kaikki ne, jotka häneen uskovat ja ovat hänen kauttansa oppineet tuntemaan Jumalan.

Taidat olla trollikka?

• hirvas
        Pakanain..Huuto kirjoitti:

"20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!"

Kristus tulee noutamaan eli ylöstempaamaan kaikki ne, jotka häneen uskovat ja ovat hänen kauttansa oppineet tuntemaan Jumalan.

Taidat olla trollikka?

trollikka?

• Pakanain..Huuto
        hirvas kirjoitti:

trollikka?

trollikka oli kyllä aikoinaan Helsingissä kuljetusajoneuvo eli bussi, joka sai virtaa sähköjohdoista, jotka olivat bussilinjojen yläpuolella. Helsingissä oli linjanumero 14.

Tampereella oli aikoinaan myös yksi trollikka.

Venäjällä niitä on vieläkin. Alkuperäinen sana tulee amerikan kielestä Trolley Bus, joka muuttui suomalaisittain 'trollikaksi'.

• Pakanain..Huuto

Taidat olla trollikka?

en sulle Hirvas, sorry.

• Pakanain..Huuto
        hirvas kirjoitti:

trollikka?

pallot pomppii silmissä.

• hirvas

pallot pomppii silmissä.

rupesin miettimään, mikä suomenkielessä voisi olla trollikka, koska olin sen joskus aiemmin kuullut. Kiitti vaan, nyt tiedän.

• lienee tarkoitettukin

>> 1. Tess.4:17-18

17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. >>

Kyllähän tuon nyt jokainen tajuaa, ettei sellaista voi tapahtua. Ihmissuku on siksi kauan kuitenkin tallustellut jo täällä maan pinnalla, että kaikkien aikojen kuolleeetkin ovat moneen monituiseen kertaan rakentua toisiksi ihmisiksi - molekyyli- ja atomitasolla - , niin , että mikä siitä selvän ottaa mikä molekyyli maailamassa on kenenkin kehon rakennusainetta. Tälläkin pastalla kirjoittavista jokaisessa on varmaan joku molekyyli tai atomi jotakin Nenderilaista tai Pekingin ihmistä.

• jälleen...

Ylöstempaus on nimensä mukaisesti tapahtuma, jossa ihmiset nimenomaan temmataan ylös. Kohteena on oletettavasti Taivas.

Vaikutukset riippuvat täysin G-voimista, jolla 'ylöstempaus' tapahtuu. Mikäli oletetaan, että ylöstempaus olisi rauhallinen levitaatioon verrattava tapahtuma, niin ihminen säilyttäisi hiuslisäkkeensä ja kampauksensa ylöstempauksessa.

Mutta mikäli ylöstempaus on rajumpi tapahtuma on seurauksia vaikea ennustaa. Kiihtyvyyden ollessa riittävän suuri rikkoutuvat todennäköisesti myös taskut ja niissä olevat kolikot ym. raskaat esineet putoavat maankamaralle.

Jos kiihtyvyys on tätäkin suurempi myös saappaat ja housut jäävät matkasta.

Ihminen ei kuitenkaan kestä yli 5-6 G:n kiihtyvyyttä ilman tajunnan menetystä kuin hetkellisesti, yli 4:n G:n kiihtyvyyskin vaikeuttaa näköhavaintojen tekoa, joten suurilla kiihtyvyyksillä matkasta ei juurikaan voi nauttia maisemia ihaillen.

Erittäin varmaa kuitenkin on, ettei kiihtyvyys voi olla kovinkaan suuri. Hyvin suurilla kiihtyvyyksillä ilmakehän kitka aiheuttaisi palovammoja tai jopa kehon muuttumisen tulipatsaaksi, äärimmäiset G-voimat saisivat taas aikaan kehon solurakenteen 'luhistumisen'.

Kuitenkin luojalla on ilmeisesti kehollemme jotakin käyttöä, koska tomumajamme pitää ylös temmata ja tästä voi tehdä johtopäätökset ettei ylös tempautuminen ole mikään kovinkaan raju tapahtuma.

Pitää kuitenkin huomioida, että ongelmiin törmätään, ellei Jumala ilmoita aikeistaan etukäteen.

Jo nykyinen kerrostaloasuminen, autoistuminen jne. aiheuttaisi suuria ongelmia 'ylöstempauksen' onnistumiselle. Ihmisten olisi saatava tieto tapahtumassta riittävän aikaisin, jotta he osaisivat hakeutua avoimelle, rakennuksista ja maastoesteista vapaalle alueelle odottamaan lähtölaskentaa.

Nämä ovat vaikeita kysymyksiä, koska Raamattu ei näihin yksiselitteistä vastausta anna. Uskon kuitenkin, että helluntalaiset saavat ajallaan tarpeelliset tiedotteet profetioissa ja kielillä puhuen levittävät sanaa toinen toisilleen.

Varsinaisia kirjoja on vähän, ainakaan sellaisia, joissa paneudutaan tähän ylöstempauksen teknisen puoleen. Uskallan kuitenkin suositella ilmailun perusteoksia.

• sairasta touhua

yli 100 miljardia suolistobakteeria heräävät kuolleista, koska ilman niitä uskovaiset heittäivivät niin sanotusti veivinsä.

Myös nämä suolistobakterit pääsevät siis taivaaseen, joten niillä täytynee myös olla se mystinen "sielu", josta nuo uskovaiset aina vouhottavat.

• elisabet.4

1.Tess.4:13.
      Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
      18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

1.Kor.15:51.
      Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,

52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu."

55. "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"

YLÖSOTOSSA LIHARUUMIISSA ELÄVÄT IHMISET SAAVAT HETKESSÄ UUDEN, KIRKASTETUN YLÖSNOUSEMUS RUUMIIN.
      SIINÄ EI OLE VERTA, EIKÄ SE OLE LIHAA KUTEN NYKYINEN ON.

USKOVINA KUOLLEET NOUSEVAT ENSIN JA SITTEN ME ELOSSA OLEVAT TEMMATAAN YHDESSÄ HEIDÄN KANSSAAN JEESUKSEN MUKAAN YLÄILMOIHIN.
      TÄMÄ YLÖS NOUSEVA JOUKKO ON KRISTUKSEN JEESUKSEN MORSIAN, KAIKKI HÄNEEN USKOVAY JA JUMALAN LAPSIKSI SYNTYNEET.

KUOLEMA MENETTÄÄ VALTANSA TÄSSÄ YHTEYDESSÄ IHMISEEN, KOSKA SYNNIN OLEMUS JÄÄ POIS MATKASTAMME KUN MEIDÄT PUOTAAN KRISTUKSEN VANHURSKAUDEN VAATTEESEEN.

PÄÄMÄÄRÄ ON JUMALAN TAIVAASSA OLEVAT KATRITSAN HÄÄT JOSSA JUHLITAAN N 7 VUOTTA.

ON DVD filmejäkin. Ylöstempaus tapahtuu esim. filmissä: KADOTETTU MAAILMA-
      Viimeisten päivien vaellus. 3-osaa.

Löytyy Aikamedialta/Netmissionistakin -uskoisin

• Teologian opiskelija

mutta kaikki tuo tekstisi on meidän ihmisten luomaa ja kirjoittamaa. Se ei siis ole "jumalan" sanaa.

Jumalasta/jumalista meillä ei ole mitään tietoa; kaikki on pelkkää luulottelua ja arvailua.

• hirvas

Jeesus, että Karitsan häitä juhlitaan 7 vuotta?

• hirvas
        Teologian opiskelija kirjoitti:

mutta kaikki tuo tekstisi on meidän ihmisten luomaa ja kirjoittamaa. Se ei siis ole "jumalan" sanaa.

Jumalasta/jumalista meillä ei ole mitään tietoa; kaikki on pelkkää luulottelua ja arvailua.

teologian opiskelijakin on palstalla. Missä teologian laitoksessa opeteaan tuollaisia käsityksiä?

• Teologian opiskelija kirjoitti:

sana Raamatun teologia pitää sisällään!
        * Aloita hyvä ihminen täysin joku toinen ammatti, olet Raamatusta iahn pihalla kuin lumiukko.
        * Raamattu on Jumalan sanaa alusta loppuun asti,joten älä sinä piskuinen "opiskelija" ala mitätöimään Jumala.
        * Nöyrry vaan Hänen väkevän käden alle ja tunnusta , että Jeesus on Herra, sinullekkin, se on ainut oikea lähtökohta aloittaa tologian opiskelu.
        * Kieltää Raamattu Jumalan sanana teologia on silloin Jumalan pilkkaa!
        * Ainut oikea tologia kunnioittaa nimeomaan Raamatun sanaa Jumalan sanana.

• Jyshois

En ole trolli.

Helluntailaisilille ja muille sellaisille tämä ylöstempaaminen varmaankin on tuttu asia mutta ei meille tavallisille ihmisille. Siksi tätä kysyn.
        Kerran näin jossain tätä asiaa kertovan kirjasarjan. Mikähän se mahtoi olla? Olisin kiitollinen jos kertoisitte.
        Tuon DVD-sarjan olen nähnyt jossain kaupassa.

• Jyshois kirjoitti:

En ole trolli.

Helluntailaisilille ja muille sellaisille tämä ylöstempaaminen varmaankin on tuttu asia mutta ei meille tavallisille ihmisille. Siksi tätä kysyn.
        Kerran näin jossain tätä asiaa kertovan kirjasarjan. Mikähän se mahtoi olla? Olisin kiitollinen jos kertoisitte.

ylöstempauksesta opettava kirja. Sekä Vanhalla että Uudella puolella siinä puhutaan ylöstempaamisesta;

Ps. 26:9
        "Älä tempaa pois minun sieluani syntisten kanssa äläkä minun henkeäni verenvuodattajain kanssa",

Ps. 28:3
        "ÄLÄ TEMPAA MINUA POIS JUMALATTOMIEN KANSSA, älä väärintekijäin kanssa, jotka puhuvat lähimmäisilleen rauhan puheita, vaikka heidän sydämessään on pahuus".

Ps. 102:24
        (102:25) "Minä sanon: Jumalani, ÄLÄ TEMPAA MINUA POIS kesken ikääni; sinun vuotesi kestävät suvusta sukuun".

Jer. 15:15
        "Herra, sinä sen tiedät. Muista minua ja pidä minusta huoli ja kosta puolestani minun vainoojilleni; ÄLÄ TEMPAA MINUA POIS, sinä, joka olet pitkämielinen. Huomaa, kuinka minä kannan häväistystä sinun tähtesi".

1. Tess. 4:17
        "sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan YHDESSÄ HEIDÄN KANSSAAN pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa".

Koska emme ole kalentein mukaan yhtäaikaisesti kuolleet, haudatut ja kuolleista herätetyt, niin Jeesuksen tulemuskin saattaa olla jokaiselle uskovaiselle erikseen LAADUN MUKAAN "YHDESSÄ" eikä kalenterin ja kellon mukaan,

2.Tim. 2:11
        "Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan, saamme myös hänen kanssaan elää";

• elisabet.4
        Teologian opiskelija kirjoitti:

Jumalan mukaan.

Toisaalta Jumala todistaa itsestään luomakunnan kautta, kaiken elämän kautta, ihmisen hengen, sielun ja ruumiin olemassaolon kautta, onhan ihminen tässä mielessä Jumalan kuva.

Uskottelu ja elävä usko ovat kaksi eri asiaa.
        Mutta niin on Jumala sinuakin rakastanut, että antoi ainoanPoikansa kärsimään, kuolemaan ja lunastamaan sinut vapaaksi perkeleen vallasta, ja siirtämään kuolemasta elämään, pimeydestä valkeuteen.

Isot aivot (kuvitellutkaan) eivät pelasta,
        yksin Jeesus voi, pystyy ja tahtoo pelastaa jokaisen ja joka uskoo Jeesukseen, niinkuin Raamatussa sanotaan, se pelastuu.

Rukoilen sielusi pelastuksen puolesta.

• elisabet.4
        hirvas kirjoitti:

Jeesus, että Karitsan häitä juhlitaan 7 vuotta?

Joustava aikataulu, koska tarkkaa aikamäärää on vaikea laskea.

Häiden alkamisajankohtaa ei ole meille
        ilmoitettu, koska Jeesus tulee "kuin varas yöllä".
        Ei silti tarvitse tarkoittaa että olisi yö, vaan koska varas usein liikkuu yöllä....

• filmi on tehty
        Jyshois kirjoitti:

En ole trolli.

Tapahtumat perustuvat Raamattuun, mutta esim.
        filmissä ovat tavalliset ihmiset ja heidän

perheensä pääosassa, siis osa heistä katoaa,
        eli todelliset Jeesuksen seuraajat, jotka Jumala

tietää ja tuntee, osa perheenjäsenistä jää jäljelle ja millaista heidän elämänsä sitten

tulee olemaan kun rakkaita on kadonnut ja
        alkaa vaivan/vihan aika.

Olen kuullut että esim. Amerikassa jokaisessa lentokoneessa(siis matkustajakone) on toinen

pilotti ei uskova, siltä varalta että Jeesus tulee ja jos molemmat olisivat uskossa ja katoaisivat, niin miten matkustajien kävisi.

Tämän tiedon paikkansapitävyyttä en ole voinut varmistaa,,,ja voikin olla hankalampi tehtävä.

Ihme ettei ylösotosta, eli tempauksesta opeteta ihan yleisesti, onhan se selkeästi Raamattuun kirjoitettu ja Jeesus puhui siitä esimerkein " toinen otetaan talteen, toinen jätetään"

• Jyshois
        filmi on tehty kirjoitti:

Tapahtumat perustuvat Raamattuun, mutta esim.
        filmissä ovat tavalliset ihmiset ja heidän

perheensä pääosassa, siis osa heistä katoaa,
        eli todelliset Jeesuksen seuraajat, jotka Jumala

tietää ja tuntee, osa perheenjäsenistä jää jäljelle ja millaista heidän elämänsä sitten

tulee olemaan kun rakkaita on kadonnut ja
        alkaa vaivan/vihan aika.

Olen kuullut että esim. Amerikassa jokaisessa lentokoneessa(siis matkustajakone) on toinen

pilotti ei uskova, siltä varalta että Jeesus tulee ja jos molemmat olisivat uskossa ja katoaisivat, niin miten matkustajien kävisi.

Tämän tiedon paikkansapitävyyttä en ole voinut varmistaa,,,ja voikin olla hankalampi tehtävä.

Ihme ettei ylösotosta, eli tempauksesta opeteta ihan yleisesti, onhan se selkeästi Raamattuun kirjoitettu ja Jeesus puhui siitä esimerkein " toinen otetaan talteen, toinen jätetään"

Se taisi olla iso kirjasarja, ulkomaalaisen kirjoittama, jossa kerrottiin lopunajoista ja sen tyyppistä. Paljon myynyt sarja ja suomeksikin nyt. Kuka tietää?

• elisabet.4
        Jyshois kirjoitti:

Se taisi olla iso kirjasarja, ulkomaalaisen kirjoittama, jossa kerrottiin lopunajoista ja sen tyyppistä. Paljon myynyt sarja ja suomeksikin nyt. Kuka tietää?

Jerry B. Jenkins (Aika Oy)Aikamedia

IHMISKUNNAN KOHTALONHETKET, on tämän kirjan nimi,
        jossa kerrotaan seuraavaa:

Tiesitkö, että Vanhassa testamentissa on viisi kertaa enemmän prpfetioita Kristuksen toisesta tulemuksesta kuin hänen ensimmäisestään?

Tim ja Jerry kertovat miksi seurakunnan ylöstempaus ja vaivanaika voivat tapahtua meidän sukupolvemme aikana.
        Teos sopii kaikille aikaansa seuraaville kristityille, joille lopunaika merkitsee uuden tulevaisuuden alkua.
        ------------------

Sisällys selittää perusteellisesti Sanan valossa profetiaa, luomista, vedenpaisumusta, ristiä, jne

Piirroskuvien avulla on havainnollistettu Kristuksen ensimmäinen, toinen tulemus, ilmestyminen kirkkaudessa, ahdistuksen aika=
        666 saatanan aika.

Kannattaa hankkia vaikka tämä yksi kirja,
        siinä on kokonaisuus hyvin esitetty ja Raamatun ilmoitukseen perustuen.

Siunausta

• Jyshois
        elisabet.4 kirjoitti:

Jerry B. Jenkins (Aika Oy)Aikamedia

IHMISKUNNAN KOHTALONHETKET, on tämän kirjan nimi,
        jossa kerrotaan seuraavaa:

Tiesitkö, että Vanhassa testamentissa on viisi kertaa enemmän prpfetioita Kristuksen toisesta tulemuksesta kuin hänen ensimmäisestään?

Tim ja Jerry kertovat miksi seurakunnan ylöstempaus ja vaivanaika voivat tapahtua meidän sukupolvemme aikana.
        Teos sopii kaikille aikaansa seuraaville kristityille, joille lopunaika merkitsee uuden tulevaisuuden alkua.
        ------------------

Sisällys selittää perusteellisesti Sanan valossa profetiaa, luomista, vedenpaisumusta, ristiä, jne

Piirroskuvien avulla on havainnollistettu Kristuksen ensimmäinen, toinen tulemus, ilmestyminen kirkkaudessa, ahdistuksen aika=
        666 saatanan aika.

Kannattaa hankkia vaikka tämä yksi kirja,
        siinä on kokonaisuus hyvin esitetty ja Raamatun ilmoitukseen perustuen.

Siunausta

Se oli just tämä ja vielä löysin sen kirjan!!!! Tuhannet kiitokset! Tämä on johdatusta!!! Onko muita hyviä kirjoja ja oppaita?

• ja olen lainannut
        Jyshois kirjoitti:

Se oli just tämä ja vielä löysin sen kirjan!!!! Tuhannet kiitokset! Tämä on johdatusta!!! Onko muita hyviä kirjoja ja oppaita?

paljon oman kirjastoni kirjoja ihmisille ja osa on teillä tietymättömillä.

Katson tässä ennen matkalle lähtöä jos ehdin
        jotakin muistilokeroistani esille kaivaa.

Sellaisen muistan kuin Taivaitten auetessa, kirjailija on Jukka Rokka.

Käsitteli samaa aihetta, mutta mikäli muistan oikein, siinä oli Suomalisen perheen kokemukset
        valaisemassa miten lopunajan tapahtumat voidaan kokea.
        Siitä on kauan kun olen sen lukenut, mutta näitä tapahtumia siinäkin käsiteltiin.

Hanki nekin DVD:t, on todella valaiseva ja tuo tapahtumat helppotajuisesti esille ihan tavallista ihmistä koskettaen.

Siunausta tutkintamatkoillesi.

• Jyshois
        ja olen lainannut kirjoitti:

paljon oman kirjastoni kirjoja ihmisille ja osa on teillä tietymättömillä.

Katson tässä ennen matkalle lähtöä jos ehdin
        jotakin muistilokeroistani esille kaivaa.

Sellaisen muistan kuin Taivaitten auetessa, kirjailija on Jukka Rokka.

Käsitteli samaa aihetta, mutta mikäli muistan oikein, siinä oli Suomalisen perheen kokemukset
        valaisemassa miten lopunajan tapahtumat voidaan kokea.
        Siitä on kauan kun olen sen lukenut, mutta näitä tapahtumia siinäkin käsiteltiin.

Hanki nekin DVD:t, on todella valaiseva ja tuo tapahtumat helppotajuisesti esille ihan tavallista ihmistä koskettaen.

Siunausta tutkintamatkoillesi.

Näyttää tämä Rokka Jukka touhuavan niitä kirjojaan Leo Mellerin kanss enkä pidä ollenkaan siitä Melleristä.

Melleri puhuu ihan läpiä päähänsä, hänen "profetiat" ovat ihan huuhaata, ne voi kaikki tarkistaa kuinka on ihan päin mäntyä että kissat ja koirat tälle Mellerile nauraa!!!

Minulle näkyy se Mellerin TV-kanava ja se on ihan soopaa!! Koskaan ei perustele mitään se Melleri, vaan puhuu ihan mitä sattuu. Niistä hänen kirjoistaan vanhoista voi kattoa kuinka hän ennustaa ihan mitä sattuu!!

Ja sitten se Melleri on sairas Venäjän vihaaja vaikka Raamattu sanoo ettei vihata ketään. ja fanaattinen ja kiihkomielinen Israelin kannattaja, lähettää sitä Israel-propagantaa postissa kaikille jopa minullekin.

• Mielestäni
        Jyshois kirjoitti:

Näyttää tämä Rokka Jukka touhuavan niitä kirjojaan Leo Mellerin kanss enkä pidä ollenkaan siitä Melleristä.

Melleri puhuu ihan läpiä päähänsä, hänen "profetiat" ovat ihan huuhaata, ne voi kaikki tarkistaa kuinka on ihan päin mäntyä että kissat ja koirat tälle Mellerile nauraa!!!

Minulle näkyy se Mellerin TV-kanava ja se on ihan soopaa!! Koskaan ei perustele mitään se Melleri, vaan puhuu ihan mitä sattuu. Niistä hänen kirjoistaan vanhoista voi kattoa kuinka hän ennustaa ihan mitä sattuu!!

Ja sitten se Melleri on sairas Venäjän vihaaja vaikka Raamattu sanoo ettei vihata ketään. ja fanaattinen ja kiihkomielinen Israelin kannattaja, lähettää sitä Israel-propagantaa postissa kaikille jopa minullekin.

Jukka Rokka on edesmennyt, ellen ihan sekoile.

Ollut Japanissa lähetystyössä.

En uskalla ihan varmaksi sanoa miten on, mutta en ole kuullut Jukka Rokasta vuosiin mitään.

Melleriä olen joskus kuunnellut radiosta ja katsonut TV-7, tai netistä.

En ole kiinnostunut hänen esitelmistään.

Jumalan edessä vastaa hän kuten me muutkin jokaisesta turhasta sanasta ja kaikesta mitä olemme lihassa ollessamme tehneet, joko hyvää tai pahaa.

• Jyshois
        Mielestäni kirjoitti:

Jukka Rokka on edesmennyt, ellen ihan sekoile.

Ollut Japanissa lähetystyössä.

En uskalla ihan varmaksi sanoa miten on, mutta en ole kuullut Jukka Rokasta vuosiin mitään.

Melleriä olen joskus kuunnellut radiosta ja katsonut TV-7, tai netistä.

En ole kiinnostunut hänen esitelmistään.

Jumalan edessä vastaa hän kuten me muutkin jokaisesta turhasta sanasta ja kaikesta mitä olemme lihassa ollessamme tehneet, joko hyvää tai pahaa.

Kyllä se sama Jukka Rokka on., Katoin kirjastosta hänen kirjojaan ja yhtenä mukana kirjoittamassa hänen kirjojaan on tämä valepappi Melleri.

• elisabet.4
        Jyshois kirjoitti:

Kyllä se sama Jukka Rokka on., Katoin kirjastosta hänen kirjojaan ja yhtenä mukana kirjoittamassa hänen kirjojaan on tämä valepappi Melleri.

Hyvä kun ei jäänyt minun epätietoisuuteni varaan.
        Kiitos vaivannäöstä ja varmistuksesta.

Löysitkö sitä tärkeintä?

• Jyshois
        elisabet.4 kirjoitti:

Hyvä kun ei jäänyt minun epätietoisuuteni varaan.
        Kiitos vaivannäöstä ja varmistuksesta.

Löysitkö sitä tärkeintä?

Kiitos sinulle,. Elsiabet paljon tästä kirjavinkistä! Kyllä on juuri sitä materiaalia mitä etsinkin. Näin kirjastossa lisää heidän kirjojaan, sitä sarjaa joka on kaunokirjallinen mutta kertoo tästä samasta teemasta. Oletko itse lukenut sitä? Jos niin mitä pidit? Minä jo tilasin kirjastosta sen ensimmäisen osa.

En halua olla kenellekään paha, enkä henkilönä juuri Melleriä moittia, muta jotenkin hän ei ole aito ja rehellinen. Toivottavasti olen väärässä.

Muutenkin etsin juuri tämän ´vinkkaamasi kirjan tapaista materiaalia ja ihmisiäkin. Kaikkea hyvä sinulle ja muistan sinua iltarukouksessani.

• elisabet.4
        Jyshois kirjoitti:

Kiitos sinulle,. Elsiabet paljon tästä kirjavinkistä! Kyllä on juuri sitä materiaalia mitä etsinkin. Näin kirjastossa lisää heidän kirjojaan, sitä sarjaa joka on kaunokirjallinen mutta kertoo tästä samasta teemasta. Oletko itse lukenut sitä? Jos niin mitä pidit? Minä jo tilasin kirjastosta sen ensimmäisen osa.

En halua olla kenellekään paha, enkä henkilönä juuri Melleriä moittia, muta jotenkin hän ei ole aito ja rehellinen. Toivottavasti olen väärässä.

Muutenkin etsin juuri tämän ´vinkkaamasi kirjan tapaista materiaalia ja ihmisiäkin. Kaikkea hyvä sinulle ja muistan sinua iltarukouksessani.

En ole lukenut kirjasarjaa, vain tämän
        Ihmiskunnan kohtalonhetket.
        Se DVD sarja oli minusta myöskin valaiseva
        ja sitä voi näyttää sellaisillekin, jotka eivät
        lopunajan tapahtumista vielä tiedä.

Olin unohtanut tuon kirjan sen kaappiin ja
        sieltä löysin kun sinulle etsin
        aiheesta luettavaa.

Otan tuon kirjan mukaan ja luen uudestaan
        nyt kun lähden loma-ja evankelioimismatkalle etelään.

Palaan Maaliskuulla, palataan asiaan sitten ja kerro mitä itse pidit kirjasta.

Ole siunattu Jeesuksen nimessä!

Kiitäs sinua esirukouksista,
        ne tulevat todella tarpeen.

Jeesus ei jää mitään velkaa, vaan
        virvoittaa henkeäsi siunaten sinua.

• ei tarkoita tässä samassa lihan olotilassa jonnekin korkeuksiin tempaamista, vaan se tarkoittaa sielun vapautumista tästä liharuumiista ja pääsemistä hengelliseen olotilaan, vertaa:

Ps. 26:9
      "Älä tempaa pois minun sieluani syntisten kanssa äläkä minun henkeäni verenvuodattajain kanssa",

Ps. 28:3
      "Älä tempaa minua pois jumalattomien kanssa, älä väärintekijäin kanssa, jotka puhuvat lähimmäisilleen rauhan puheita, vaikka heidän sydämessään on pahuus".

Ps. 102:24
      (102:25) "Minä sanon: Jumalani, älä tempaa minua pois kesken ikääni; sinun vuotesi kestävät suvusta sukuun".

Jer. 15:15
      "Herra, sinä sen tiedät. Muista minua ja pidä minusta huoli ja kosta puolestani minun vainoojilleni; älä tempaa minua pois, sinä, joka olet pitkämielinen. Huomaa, kuinka minä kannan häväistystä sinun tähtesi".

Fil. 3:21 jakeessa Paavali on käyttänyt "alennustilaksi" suomennettua 'tapeinòsis'-sanaa temmattavan ruumiin määritteenä. Se on sama sana kuin millä Ap.t.8:33 kuvaa Jeesuksen alentumista Isän tahtoon, siis nöyrtymistä, eli nöyrää MIELEN RUUMISTA eikä alistumatonta ja lihallista ruumista:

Room. 8:7
      "sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan."

Tämä meidän lihamme on se "tyhmä neitsyt", jolta puuttuu öljy, mutta Kiitetty olkoon Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on varustanut meidät myös sillä Jumalasta syntyneellä viisaalla neitsyellä, jonka Herra tempaa itselleen kelpaavana;

Room. 7:22
      "sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin",

Silloin on aina ja kaikkialla yhdessä joko kaksi naista tai kaksi miestä, joista toinen otetaan ja toinen jätetään. Oletteko ajatelleet, miksi ei Jeesus sanonut, että "mies ja vaimo ovat samalla vuoteella"?

1. Korinttolaiskirje 15
      40 "Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
      44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen".

• naurettavaa

Vai pääsee se "sielusi" oikein "hengelliseen olotilaan".

• Paavalin hyvää opetusta siitä että "ylösnousemus" on LAADULLINEN eikä vertikaalinen, vain pystysuuntainen siirtyminen;

Efesolaiskirje 4
      6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
      7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu KRISTUKSEN LAHJAN MITAN MUKAAN.
      8 Sentähden on sanottu: »Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille».
      9 Mutta ETTÄ HÄN ASTUI YLÖS, mitä se on muuta, kuin että HÄN OLI ASTUNUT ALASKIN, maan alimpiin paikkoihin?
      10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, TÄYTTÄÄKSEEN KAIKKI".

Jos joku ei tätä ymmärtänyt, niin annan sitä varten vinkin, että sillä on yhteyttä Jeesuksen tämän opetuksen kanssa:

"Mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhean alhaista".

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      461
      3927
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1672
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1398
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1286
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1069
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1057
    Aihe