Äiti

pups

Minä, sinun lapsesi,
aikuinen nainen,
ikävöin sinua joskus niin,
että en lohduttavaa sanaa kuule,
en ikäväni pohjaa löydä.

Haluaisin kertoa sinulle
niin paljon
itsestäni, elämästäni, toiveistani
ja pettymyksistäni.
Haluaisin, että tietäisit.

Sinä ymmärsit puutteeni,
hyväksyit virheeni.
Sinulle olin täydellinen,
Tiesin, että ajatuksissasi
olit aina lähelläni.

Tulee aikoja, niinkuin nyt,
kun tuntuu, että vain sinä
voisit ymmärtää
sieluni hapuilun,
ajatusteni ristiriitaisuuden.

Vielä vuosien jälkeenkin
katseesi seuraa minua
hyväksyen, ymmärtäen, tukien.
Sinun kasvojesi kuva
on yhä mielessäni kirkaana.

"Kiitävi aika,
vierähtävät vuodet,
miespolvet vaipuvat unholaan."
Tässä sukupolvien ketjussa
minä omalla paikallani
muistelen sinua.

Suurella rakkaudella ja
kaipauksella
muistelen entisiä jouluja,
joissa sinun muistosi
kirkkaimpana loistaa.


http://www.youtube.com/watch?v=VofnTDjl9dc&feature=related

21

699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulen
      äidin kuvaa katseleen.
      Samoin minäki sain äidin
      rinnalleni, itki kanssani.
      Suri
      mieheni kun niin nuorena kuoli,
      sanoi usein, oisit tarvinnu
      vielä niin miehes tuen.
      Äiti
      usein ääneen puhun,
      äiti Sinä odotat minua.

      "Laps" meissä
      palaa lapsuuden jouluihin
      ne henkii,elää meissä.

      pups.
      Äitien haudoilla taas jouluna
      palaa kynttilämeri.
      äitiemme muistolle, rakkaudelle
      jonka lämpö meissä elää.

      Hyvää joulun valon aikaa,
      kiitos runostas "Äiti".....Liisa

      • pups

        sydämellinen kiitos käynnistäsi
        ja muistostasi...
        kauniita sanoja, sydämestä tulevia...
        Äidin ja isän haudalla palavat jouluna kynttilät, niiden liekit palavat sydämessä joka päivä.
        Kiitos Liisa


    • Pantomimmi

      Sulle kirjoituskielto.

      Koettua:

      Valtava joukko valtavia ihmisiä jotka kumartuvat ja hymyilevät, tarttuvat olkavarteen kädellään ja puhuvat, nostavat syliinsä ja pitelevät sylissään niin että näen heidän ylitseen valkoiset juhlapöydät ja minua katsovat hymyilevän rakastavat silmät. He ovat kaikki täällä ja tässä ja tänään sinun runosi tuomana. Olen isäni sylissä ja pitelen hänen valtavaa päätään. Äitini maailman kaunemmat silmät katselevat minua isoäitini ja isoisäni kanssa pöydän toiselta puolelta. He ovat onnellisia. Kaikki voi olla hyvin - viimeinkin.

      Minä olen onnellinen - vaikka itken.

      • pups

        Olen tyytyväinen, jos sain herätettyä eloon tuollaisen muistikuvan...kiitos, että jaoit sen kanssani.
        Minäkin itkin...kun kirjoitin runoani. Kaikkia yhteisiä hetkiä ja muistoja. Huh huh, sydämen päälle käy tämä runoilu...

        Onko tuttua:
        "Yhdessä itkien löydämme rakkauden viimein.
        Yhdessä itkien, milloinkaan ei pantomiimein.
        Ei korulausein, ei tyhjyyttään ontuvin riimein.
        Yhdessä itkien, yhdessä itkien, yhdessä itkien."

        En sitten millään malttanut olla laittamatta tuota:-))


    • runo64-1

      ...kultaa ovat muistosi
      äitikullastasi ja joulu tuo tullessaan
      ne tuskaisimmat muistot kun ei sitä rakkainta
      lapsuuden pienen pupsin muistoa ei ole
      kuin sydämessäsi vain.

      koskettava ja kaunis on runosi.

      • pups

        visusti sydämen sopukoissa kaikki muistot
        äiti-pupsista, äiti-pups-muistot ovat niitä kultaakin kalliimpia...
        Kiitos sinulle sanoistasi.


    • sohtrop

      "Miss' onkaan rakkaus, jonka valta voi meidät temmata kuolemalta,
      mi niinkuin enkeli kaitsee, kantaa, ei mitään vaadi, vaan kaikkens' antaa?
      Maan päällä yksi on voimakkain, on äidin rakkaus suuri vain."

      Paljon sanomatta jäi, sanat jotka olisin halunut sanoa, mutta sanomatta jäi. Sanon ne silti ja lohdun sain.

      Pidin runostasi, se toi mieleen samoja kaihon tunnelmia.

      • pups

        Olen läpikäynyt metamorfoosin: iiveestä pupsiksi, hupsista vaan. Niin piti käydä, että pääsen eteenpäin uusien tuulten mukaan...
        Mutta palautteesi...
        Hieno ajatus tuossa runossa, on se niin ihmeellinen asia, se äidinrakkaus.
        Minulla päässä Viitaa:
        "Siellä he kulkevat tähtien rivissä
        kirkasta vanaa,
        isä ja äiti peräkanaa.
        Sieltä he katsovat kotoista mäkeä,
        kissoja, koiria, tuttua väkeä,..."

        Niin lohdullisia runoja molemmat :-)
        Ja heille voi puhua, ajatuksissaan, ja kuvitella, että he näkevät ja hyväksyvän katseensa luovat.

        Kiitos sinulle palautteestasi ja kaikista hienoista sanoista.


    • Mysteriet

      Kiitos Pups!

      • pups

        Kiitos Mysteriet!


    • lindalinda1

      olen lukenut ja lukenut tätä runoasi. Tulee mie-
      leeni väkisinkin, kuinka paljon on jäänyt niin
      monelle poismenneelle sanomatta. Mutta se on kui-
      tenkin selvää, että äidille oma lapsi on aina
      täydellinen kaikkine virheineen ja puutteineen.

      Päätössäkeistö on haikea.
      Ja jokaiselle meille varmaan Joulu on sitä muis-
      telon aikaaa, kaipausta jonnekin kauas taakse.

      Kiitos runostasi.

      • pups

        Olen hyvin tyytyväinen, että äidin kanssa saimme sanoa kaikki asiat, ei ole mitään mikä olisi jäänyt kertomatta tai puhumatta, se lohdutti silloin ja lohduttaa yhä.
        Joskus sitä vaan kaipaa rakkaitaan...äitiä...
        Erityisesti silloin, kun olisi paljon asioita, joista haluaisi äidille kertoa. Erityisesti äidille.
        Kiitos palautteestasi, niin hienosti taas osasit sanoa.


    • tiiger-66

      Voi Pups,
      miten koskettavaa,
      tää joulunaika vielä herkistää


      ~~kyynel~~

      rakkauden lohtua
      sitä keinua
      keinumista rakkauden kehdossa~~

      tigrulla niin herkässä nää

      kyyneleet~~

      • pups

        lämmintä glögiä ja piparkakkuja...
        Onneksi on tunteita,monenlaisia, elämä olisi aika tyhjää ilman niitä.
        Niin kauniita sanoja kirjoitit...
        Kiitos niistä.


    • Kaunista ja niin herkkää,
      että kauneuskin satuttaa

      sanoillaan,sävelillään
      Sinun kauttasi.

      Kiitos tästä.

      • pups

        miten kaihoisa päivä ollut,
        muistorikas,
        ja tällainen palaute...
        kerrassaan liikuttava ja herkistävä...
        Kiitos.


      • pups kirjoitti:

        miten kaihoisa päivä ollut,
        muistorikas,
        ja tällainen palaute...
        kerrassaan liikuttava ja herkistävä...
        Kiitos.

        Hitsi - kun alkoi hymyilyttää
        tuo - hitsiläinen - kun itsekin
        tässä yhtä manasin ... nyt
        kyllä itseäni.

        Hyvä mieli sulle
        ja kiitos mulle

        ...Ja nyt sitten naurua sen
        yläoktaavin mukaan,saa aloittaa...
        ...ja minä poistun....


    • Olin tähän jo eilen vastaamassa, mutta jäi kesken.

      Kaunis ja herkkä on runosi äidille,
      kaipaus rinnassa joka ei sammu koskaan,
      äidit ovat äitejä ja tärkeitä, vaikka olisimme kuinka aikuisia.

      Minäkin olen kirjoittanut äidille useamman runon,
      hänen eläessään sekä jo pois nukkuneena.

      Kiitos että toit tämän runosi tänne palstalle meidänkin luettavaksi.

      • pups

        Äidit ansaitsevat kauniita ja herkkiä runoja, joita kirjoitetaan haikeus rinnassa...niin tärkeitä ihmisiä.
        Tuosta lausunnosta saattaa tulla pyyhkeitä, kun valitettavasti tiedän, että ihan noin ruusuista kuvaa ei kaikilla äideistään ole.
        Mutta minulla on ja ilmeisesti sinullakin, taidamme molemmat olla siitä hyvin kiitollisia:-)
        Kiitos käynnistäsi ja palautteestasi.


    • tomppa2006

      ...olen aina kuvitellut, että vain pojat saavat antaa äidilleen kaiken huomion ja rakkauden...

      Ei, olet tehnyt niin hienon äitirunon, että yritän vähän huumorilla peittää liikutuksen lämpimiä aaltoja sisälläni. Taideteos tämä on, upea sellainen.

      Nimim. aina äidinpoika

      • pups

        Kiitokseni palautteestasi ovat hieman myöhässä, me emme tämän tietsikan kanssa ole toimineet täydessä yhteisymmärryksessä viime päivinä...
        Täytyy sanoa, eytä palautteesi on hyvin mieluinen, kiitän sydämestäni ja toivotan hyvää joulunalusaikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe