Minun mielestäni naisen paikka on keittiössä.

Vanhanaikainen sika 70-luvulta

Naisen tehtävä on hoitaa lapset, laittaa ruokaa ja siivota. Itse nostan jalat ylös mopin tieltä, kun istun lempituolissani. Muija joskus vähän huokailee, mutta siivoaa kiltisti.

Nyky naiset ovat jotenkin sellaisia liian tietäväisiä ja itsevarmoja, röyhkeitä ja ylimielisiä. Kun minä olin nuori, olivat vielä kauniita, hoikkia (nykyään jenkkakahvat nuorilla muijilla, törkeää!) ja hyväkäytöksisiä ja nöyriä.

Onneksi oma muijani on kunnon vanhanaikainen nainen, minun työnkuvani on hoitaa perheen ulkopolitiikka ja naisen sisäpolitiikka. Hän myös odottaa miniältäänkin samanlaista ahkeruutta kuin itseltäänkin.

Kirjoitin tämän tänne siksi kun tämän palstan nimi on "feminismi". En ole koskaan ymmärtänyt miksi tällaisen asian kanssa tarvitsee vouhkata, kun naisen paikka on kuitenkin aina ollut, ja tulee olemaan kotona, ja lähemmin keittiössä.

82

4912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanha teini

      Tuskin olet niin rikas, että yksikään nykynainen saisi haluamansa elintason hoitamalla keittiötäsi.

      • ganna mryn

        Olen.


      • fewwef

        Niin, tässä taas todettiin että nainen toivoo itselleen elättäjää. Ja niin on ollut aina.


      • hfdjkhfjkdhjkhfdkj
        fewwef kirjoitti:

        Niin, tässä taas todettiin että nainen toivoo itselleen elättäjää. Ja niin on ollut aina.

        No jos aloittajan mielestä naisen paikka on keittiössä eikä kodin ulkopuolella ansaitsemassa niin miten hänen elättämisensä pitäsi järjestää?


      • Anonyymi
        ganna mryn kirjoitti:

        Olen.

        Et ole kuin taas yksi typerä persu joka näitä aloitteita tekee tylsyyttään.


      • Anonyymi
        fewwef kirjoitti:

        Niin, tässä taas todettiin että nainen toivoo itselleen elättäjää. Ja niin on ollut aina.

        Olen aina maksanut osani. Vähän enemmän kuin mies paremmalla palkallani. Olen saanut hyvän miehen ,jolle ei juominen ja piereskely juolahda mieleenkään.


      • Anonyymi
        hfdjkhfjkdhjkhfdkj kirjoitti:

        No jos aloittajan mielestä naisen paikka on keittiössä eikä kodin ulkopuolella ansaitsemassa niin miten hänen elättämisensä pitäsi järjestää?

        No täällä taas yksi tollo höpisee.


    • :D..

      D:..

    • olet oikea mies!

      Jatka samaan malliin.

    • Sanelma*

      Poikaparka jää nk. peräkammarin pojaksi.

      • Anonyymi

        On jo sellainen.


    • Sanelma*

      Niin tuli minunkin haikea olo, vanhoja hyviä aikoja kohtaan.

      Silloin "Mari" asui keittiön takahuoneessa ja hoiti huushollin, "Matti" hoiti pihan ja kivihiilet.

      Missä ovat piiat ja talkkarit?

      • Antsux

        Pätevää ja luotettavaa henkilökuntaa on niiiiiin vaikeaa löytää näinä aikoina! Antsun kirjasto pölyttyy päivä päivältä pahemmin, kun siivooja sanoutui irti.


      • Sanelma*
        Antsux kirjoitti:

        Pätevää ja luotettavaa henkilökuntaa on niiiiiin vaikeaa löytää näinä aikoina! Antsun kirjasto pölyttyy päivä päivältä pahemmin, kun siivooja sanoutui irti.

        Katsos, tarvitaan lisää maahanmuuttajia siivoamaan kirjastoasi, suomalaiset kun eivät tartu enää harjaan.


      • Antsux
        Sanelma* kirjoitti:

        Katsos, tarvitaan lisää maahanmuuttajia siivoamaan kirjastoasi, suomalaiset kun eivät tartu enää harjaan.

        Ehkä filippiiniläisellä sisäköllä olisi tiettyä statusarvoa... "Onko Teresita varmasti muistanut käsitellä Adam Smithin 'Kansojen varallisuudesta' varoen? Se on sentään ensipainos... ja Gauguin flyygelin yläpuolella EI kestä kuin angorahuiskun hellän kosketuksen! Fiikuksen lehdet näyttävät sitä paitsi nuutuneilta, Teresita. Ei kai Teresita ole unohtanut puhutella häntä ystävällisesti?"


      • Hertha
        Antsux kirjoitti:

        Ehkä filippiiniläisellä sisäköllä olisi tiettyä statusarvoa... "Onko Teresita varmasti muistanut käsitellä Adam Smithin 'Kansojen varallisuudesta' varoen? Se on sentään ensipainos... ja Gauguin flyygelin yläpuolella EI kestä kuin angorahuiskun hellän kosketuksen! Fiikuksen lehdet näyttävät sitä paitsi nuutuneilta, Teresita. Ei kai Teresita ole unohtanut puhutella häntä ystävällisesti?"

        Eikö riitä, että omistaa "Kansojen varallisuuden" ensipainoksen - joka pölyttyy, kun sitä ei lueta?


      • Antsux
        Hertha kirjoitti:

        Eikö riitä, että omistaa "Kansojen varallisuuden" ensipainoksen - joka pölyttyy, kun sitä ei lueta?

        Antsu nauttii takkatulesta ja kahden kissan läsnäolosta, mutta ne merkitsevät tiettyjä pölypäästöjä. Olisi tietysti aikamoinen meriitti lukea tuhattakuuttasataa kirjaa päivittäin, jolloin pöly ei pysähtyisi niiden arvokkaasti kellastuneille lehdille.

        - Teresita, joko drinkkini valmistuu? Shaken, not stirred, Teresitahan muistaa?


      • Hertha
        Antsux kirjoitti:

        Antsu nauttii takkatulesta ja kahden kissan läsnäolosta, mutta ne merkitsevät tiettyjä pölypäästöjä. Olisi tietysti aikamoinen meriitti lukea tuhattakuuttasataa kirjaa päivittäin, jolloin pöly ei pysähtyisi niiden arvokkaasti kellastuneille lehdille.

        - Teresita, joko drinkkini valmistuu? Shaken, not stirred, Teresitahan muistaa?

        Sattuuko olemaan John Stuart Millin "Naisen aseman" ensipainos pyhäkössäsi?


      • Antsux
        Hertha kirjoitti:

        Sattuuko olemaan John Stuart Millin "Naisen aseman" ensipainos pyhäkössäsi?

        Hetkonen... M... MacLean, Mann, Manner, Marx, Matematiikan taulukot, Paasilinna (- oho, se on väärässä välissä, aijai Teresita!) Meriluoto, Minun Uusi Värityskirjani, More...

        Näyttää siltä ettei Mill ole ainakaan omalla paikallaan. Mitä sitten?


      • Hertha
        Antsux kirjoitti:

        Hetkonen... M... MacLean, Mann, Manner, Marx, Matematiikan taulukot, Paasilinna (- oho, se on väärässä välissä, aijai Teresita!) Meriluoto, Minun Uusi Värityskirjani, More...

        Näyttää siltä ettei Mill ole ainakaan omalla paikallaan. Mitä sitten?

        Teresita on pyyhkinyt siitä pölyt ja lukee sitä nyt palvelijattarenkamarissaan.

        Sen jälkeen hänkin ottaa lopputilin.


      • Anonyymi
        Sanelma* kirjoitti:

        Katsos, tarvitaan lisää maahanmuuttajia siivoamaan kirjastoasi, suomalaiset kun eivät tartu enää harjaan.

        Näin on


    • kiinnosta..

      Minusta on aivan sama, mitä mieltä sinä olet asiasta! Sillä ei ole mitään merkitystä. Minä eikä kukaan tuntemani nainen ei aio asettua keittiöpiiaksi. Voit vaikka itse siirtyä sinne hommiin. Noilla järjenlahjoillasi (olemattomilla) sinusta tuskin ulkopuoliseen työelämään onkaan.

      • weffwe

        Kyllä sinä aiot. Kun tarpeeksi varakkaan miehen löydät, imet vaikka hänen serkkunsakin piispaa


      • posket.pullollaan
        weffwe kirjoitti:

        Kyllä sinä aiot. Kun tarpeeksi varakkaan miehen löydät, imet vaikka hänen serkkunsakin piispaa

        Ja jos se on ihana tummahko erilaisen kulttuurin mies, imee tämä miehen kaverit ja sukulaisetkin.


      • Anonyymi

        Kotona yksin tumputtaa.


    • mieleen

      tosta "odottaa miniältään samanlaista..." että onkohan hän katkera niille, joitten ei tarvitse tehdä kotitöitä. Mutta ei kai se ruoanlaitto nyt niin kamalaa ole. Se on ihan hyvä työnjako, että mies käy töissä ja sillä aikaa nainen hoitaa kodin. Jos se molemmille käy, niin ei siinä mitään pahaa ole. Usein kai ne on lesbot, jotka vierastaa tällaista, mutta lesboilla harvemmin on kotona miestä passattavana. Mutta... kyllä se vaan edelleen on niin, että naisen odotetaan hoitavan koti. Vaikka moni nainen väittää, että näin ei ole, niin kyllä se vaan on. Sukulaiseni syntyi tytöksi, ja kyllä hänelle huudettiin, kun ei tehnyt kotitöitä, mutta sitten kun paljastui, että hän on trans, ja hän alkoi elää miehenä, niin kukaan ei enää pyytänyt häntä tekemään mitään keittiössä.

      • Hertha

        Oletko muuten kuullut transrasvoista?


    • 2000 luvulla

      Perhessämme mies hoitaa kaikki edellä kuvatut kotityöt.Ja hyvin menee.Katson vaan päältä jotta kaikki menee ohjeiden mukaan.Mieheni on tyytyväinen yhdessä sovittuun järjestelyyn.Näin toimitaan myös tuttava perheissäkin.

      • fweffwe

        Toivottavasti sinä taas sitten maksat kaikki elämiseen liittyvät viulut


    • Nainen itsekin

      ja miehen tehtävä on antaa kaikki töissä tienaamansa rahat naiselle ja istua ja katsoa loppuaika jalkapalloa tai jääkiekkoa telkkarista.

      • elisa18

        Olen itse 18-vuotias tyttö, ja meillä äiti on ollut suurimman osan ajastaan kotona hoitamassa lapsia, joita on ollut yhteensä 6, siivonnut, laittanut ruokaa, auttanut kotiläksyissä.. kyllä lapset tarvii jonkun, joka odottaa koulusta tultua, silittää vaatteet, kuuntelee huolet ja niin poispäin. Ja tähän tehtävään on tarkoitettu nainen! Niin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Se on luonnon laki.
        En voi ymmärtää feminististä ajattelua.. todella itsekästä. Siitä se nyky lasten pahoinvointikin johtuu kun äiti ei hoida lastaan tarpeeksi!
        Itse mentyäni naimisiin ja hankittuani lapsia hoidan lapset kotona, teen ruoat ja kotityöt.. se on mulle ihan luonnollinen asia


      • Sanelma*
        elisa18 kirjoitti:

        Olen itse 18-vuotias tyttö, ja meillä äiti on ollut suurimman osan ajastaan kotona hoitamassa lapsia, joita on ollut yhteensä 6, siivonnut, laittanut ruokaa, auttanut kotiläksyissä.. kyllä lapset tarvii jonkun, joka odottaa koulusta tultua, silittää vaatteet, kuuntelee huolet ja niin poispäin. Ja tähän tehtävään on tarkoitettu nainen! Niin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Se on luonnon laki.
        En voi ymmärtää feminististä ajattelua.. todella itsekästä. Siitä se nyky lasten pahoinvointikin johtuu kun äiti ei hoida lastaan tarpeeksi!
        Itse mentyäni naimisiin ja hankittuani lapsia hoidan lapset kotona, teen ruoat ja kotityöt.. se on mulle ihan luonnollinen asia

        Kunhan kasvat aikuiseksi, opit monta uutta ihmeellistä asiaa. Keten esim. nykypäivänä ei juuri ole silitettäviä vaatteita, varsinkaan lastenvaatteita...


      • efwwef
        Sanelma* kirjoitti:

        Kunhan kasvat aikuiseksi, opit monta uutta ihmeellistä asiaa. Keten esim. nykypäivänä ei juuri ole silitettäviä vaatteita, varsinkaan lastenvaatteita...

        Porsas, älä vähättele fiksua mimmiä. Ok?


      • elisa18 kirjoitti:

        Olen itse 18-vuotias tyttö, ja meillä äiti on ollut suurimman osan ajastaan kotona hoitamassa lapsia, joita on ollut yhteensä 6, siivonnut, laittanut ruokaa, auttanut kotiläksyissä.. kyllä lapset tarvii jonkun, joka odottaa koulusta tultua, silittää vaatteet, kuuntelee huolet ja niin poispäin. Ja tähän tehtävään on tarkoitettu nainen! Niin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Se on luonnon laki.
        En voi ymmärtää feminististä ajattelua.. todella itsekästä. Siitä se nyky lasten pahoinvointikin johtuu kun äiti ei hoida lastaan tarpeeksi!
        Itse mentyäni naimisiin ja hankittuani lapsia hoidan lapset kotona, teen ruoat ja kotityöt.. se on mulle ihan luonnollinen asia

        Hiano nainen tää elisa!


      • lkhlkhåiogå
        elisa18 kirjoitti:

        Olen itse 18-vuotias tyttö, ja meillä äiti on ollut suurimman osan ajastaan kotona hoitamassa lapsia, joita on ollut yhteensä 6, siivonnut, laittanut ruokaa, auttanut kotiläksyissä.. kyllä lapset tarvii jonkun, joka odottaa koulusta tultua, silittää vaatteet, kuuntelee huolet ja niin poispäin. Ja tähän tehtävään on tarkoitettu nainen! Niin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Se on luonnon laki.
        En voi ymmärtää feminististä ajattelua.. todella itsekästä. Siitä se nyky lasten pahoinvointikin johtuu kun äiti ei hoida lastaan tarpeeksi!
        Itse mentyäni naimisiin ja hankittuani lapsia hoidan lapset kotona, teen ruoat ja kotityöt.. se on mulle ihan luonnollinen asia

        olet elisa ihana


      • Naisten Juttuja
        Sanelma* kirjoitti:

        Kunhan kasvat aikuiseksi, opit monta uutta ihmeellistä asiaa. Keten esim. nykypäivänä ei juuri ole silitettäviä vaatteita, varsinkaan lastenvaatteita...

        Sanelman kannattaa huomioida, että suuri osa naisista haluaa silittää ne silti, koska äitikin teki niin ja äiti teki, koska isoäiti teki niin.

        Osa naisista haluaa jopa mankeloida lakanat.

        Talvi-, kevät ja kesäverhot sekä niiden vaihtoviikot ovat varmasti tuttuja asioita monelle niin nykyaikaiselle naiselle. Myös pitää muistaa, että jouluverhot ovat ihan erikseen.


      • Anonyymi
        elisa18 kirjoitti:

        Olen itse 18-vuotias tyttö, ja meillä äiti on ollut suurimman osan ajastaan kotona hoitamassa lapsia, joita on ollut yhteensä 6, siivonnut, laittanut ruokaa, auttanut kotiläksyissä.. kyllä lapset tarvii jonkun, joka odottaa koulusta tultua, silittää vaatteet, kuuntelee huolet ja niin poispäin. Ja tähän tehtävään on tarkoitettu nainen! Niin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Se on luonnon laki.
        En voi ymmärtää feminististä ajattelua.. todella itsekästä. Siitä se nyky lasten pahoinvointikin johtuu kun äiti ei hoida lastaan tarpeeksi!
        Itse mentyäni naimisiin ja hankittuani lapsia hoidan lapset kotona, teen ruoat ja kotityöt.. se on mulle ihan luonnollinen asia

        Olet 70 vuotias persu ukko.


      • Anonyymi
        efwwef kirjoitti:

        Porsas, älä vähättele fiksua mimmiä. Ok?

        Sika Älä usko vanhan persu ukon juttuja.


    • on kotona

      ja miehen paikka on koirankopissa. Joten eipäs räkytetä rakit, tai ei tule edes luuta järsittäväksi.

      • dwqwdwd

        Stikkaan mun luubonerin sinun nieluun. Sitten pysyy suus supussa.


      • jgpiutp8tp89

        ja naisen tehtävä on siivota se koppi. ja sinä aikana kun siivoat, minä olen lempimässä rakastajatartani


      • Anonyymi
        dwqwdwd kirjoitti:

        Stikkaan mun luubonerin sinun nieluun. Sitten pysyy suus supussa.

        Oioioi. Pikku ukko uhoaa. Hui kun pelottaa @


    • kertakaikkiaan....

      ..tämän päivän uusavuttomat tyttöset eivät osaa edes keittää vettä.

      • Anonyymi

        Ja 30 vuotiaat lihavat poika nassikat käy äidillä syömässä.


    • Hahahahaha!

      Jos naisen paikka on mielestäsi keittiössä, niin et varmaan tiedä mitä kaikkea naisen kanssa voi tehdä makuuhuoneessa.....

      • Luu ulkona

        Se tehdäänkin keittiön pöydällä


      • näin on näreet
        Luu ulkona kirjoitti:

        Se tehdäänkin keittiön pöydällä

        On se hyvä, kun löytyy muitakin miehiä itseni lisäksi, eli ap. kirjoittaja on täysin oikeassa.

        Mitä helvettiä nämä naiset vouhkaa jostain tasa-arvosta koska mies ei ole mikään kodinhengetär ja väkisinkään ei tule. Yleensä naiset haluaa muutenkin suhrata kotona ja lasten kanssa, eli onhan näitä vinoutuneita tasa-arvo tanttoja/ virkanaisia ja sen huomaa jo naamastakin, eli onnellisuus on tipotiessään koska eivät miellytä miestä. Jonnen joutavaa on mielestäni se, että kehuvat vielä olevansa onnellisia vapaudestaan ilman miestä, eli paskanmarjat sanon minä ja munaa vaille vain.


      • jätkä myös
        näin on näreet kirjoitti:

        On se hyvä, kun löytyy muitakin miehiä itseni lisäksi, eli ap. kirjoittaja on täysin oikeassa.

        Mitä helvettiä nämä naiset vouhkaa jostain tasa-arvosta koska mies ei ole mikään kodinhengetär ja väkisinkään ei tule. Yleensä naiset haluaa muutenkin suhrata kotona ja lasten kanssa, eli onhan näitä vinoutuneita tasa-arvo tanttoja/ virkanaisia ja sen huomaa jo naamastakin, eli onnellisuus on tipotiessään koska eivät miellytä miestä. Jonnen joutavaa on mielestäni se, että kehuvat vielä olevansa onnellisia vapaudestaan ilman miestä, eli paskanmarjat sanon minä ja munaa vaille vain.

        näin on munaa sisään ja keittiöön hopi,,hopi


      • ilhjvgpiuf
        näin on näreet kirjoitti:

        On se hyvä, kun löytyy muitakin miehiä itseni lisäksi, eli ap. kirjoittaja on täysin oikeassa.

        Mitä helvettiä nämä naiset vouhkaa jostain tasa-arvosta koska mies ei ole mikään kodinhengetär ja väkisinkään ei tule. Yleensä naiset haluaa muutenkin suhrata kotona ja lasten kanssa, eli onhan näitä vinoutuneita tasa-arvo tanttoja/ virkanaisia ja sen huomaa jo naamastakin, eli onnellisuus on tipotiessään koska eivät miellytä miestä. Jonnen joutavaa on mielestäni se, että kehuvat vielä olevansa onnellisia vapaudestaan ilman miestä, eli paskanmarjat sanon minä ja munaa vaille vain.

        koska ovat ikäväilmeisiä feministejä, eivät saa mieheltä munaa koska miksi mies nyt haluaisi lempiä mutrunaamaa


      • Anonyymi
        Luu ulkona kirjoitti:

        Se tehdäänkin keittiön pöydällä

        Kyllä tiskialtaan kohdalla on parempi. Nainen voi samalla pestä vaikka kattiloita ja aikaa ei kulu hukkaan.


      • Anonyymi
        ilhjvgpiuf kirjoitti:

        koska ovat ikäväilmeisiä feministejä, eivät saa mieheltä munaa koska miksi mies nyt haluaisi lempiä mutrunaamaa

        No saa kai se Purrakin munaa vaikka on kun perseeseen ammuttu karhu.


    • onks nii vaikeeta

      jos kaikki naiset olis keittiössä vaan ette tulis koskaan tapaamaan sitä tulevaa vaimoa kun yksin huhuilet muitten miesten kanssa ulkona..

    • Totuus

      Se on oikein.

    • Maailma on Miesten

      Äijä! Oikea asenne!

    • Emily L-M

      Minä olen nainen ja tasa-arvon kannattaja. Itse olen sitä mieltä että feminismi oli hyvä ajatus aluksi, tasa-arvon eteen kun tarvitsi tehdä työtä. Mutta nyt feminismi on mennyt aivan yli ja nykyfeministit haluavat vallan naisille eivätkä suinkaan tasa-arvoa. Itse olen sitä mieltä että jos perheessä mies haluaa jäädä koti-isäksi ja äiti on omiaan bisnesmaailmassa, se on ihan hyväksyttävää. Mutta kuitenkin haikailen sitä Amerikan idyllielämää jossa mies käy töissä ja elättää perheen ja vaimo on kotona, lasten kanssa tai ilman ja hoitaa talouden. Amerikassahan se on häpeä jos mies ei pysty elättämään perhettään. No, jokatapauksessa. SInä mies joka keskustelun aloitit, et vaikuta tasa-arvon kannattajalta vaan sovinistilta ja nimimerkilläsi hyvin itseäsi ilmaisitkin. Kuitenkin on hyvä että otit asian puheeksi, pääsin minäkin laukomaan hiukan mielipiteitäni tänne internetin suuren teatterilavan yleisön edessä.

      • Anonyymi

        Amerikassa vaimot on kotona koska lapsen hoito maksaa pari, kolme tonnia kuussa. Sama myös monessa muussa maassa


    • humanistimies

      Keittiössä kyllä, mutta on kohtuullista, että mies uusii keittiön kodinkoneet ja naisen ruokakupin aina kymmenen vuoden välein. Näin nainen tuntee, että häntä arvostetaan ja viihtyy paikallaan.

      • Biseksuualikuinportaali

        Mitä vittua. Naiset ei ole eläimiä


      • apinalaji
        Biseksuualikuinportaali kirjoitti:

        Mitä vittua. Naiset ei ole eläimiä

        Mitäs me sitten ollaan? Kasveja? Sieniä? Robotteja?

        "Ihminen (Homo sapiens) on ainoa nykyisin elossa oleva ihmisten (Homo) sukuun kuuluva nisäkäs. Ihminen kuuluu kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon ja on nykyisin elävistä kädellisistä laajimmalle levinnyt, älykkäin ja runsaslukuisin laji."


      • Anonyymi
        apinalaji kirjoitti:

        Mitäs me sitten ollaan? Kasveja? Sieniä? Robotteja?

        "Ihminen (Homo sapiens) on ainoa nykyisin elossa oleva ihmisten (Homo) sukuun kuuluva nisäkäs. Ihminen kuuluu kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon ja on nykyisin elävistä kädellisistä laajimmalle levinnyt, älykkäin ja runsaslukuisin laji."

        Kaikki ihmiset eivät ole kädellisiä


      • Anonyymi
        Biseksuualikuinportaali kirjoitti:

        Mitä vittua. Naiset ei ole eläimiä

        Turha tuolle onnettomalle on vastailla.


    • kukin vuorollaann

      mies saa ihan rauhassa istua työpäivän jälkeen lempituolissaan. Kuivin suin ja vaikka kasvaa hämähäkin verrkoja ja kahlta veskiin pölyn läpi.
      Jos ei vuorollaan luuttuun ja kauhaan tartu, niin ei enpäkahta siivousvuora peräjälkeen tee ja köyn grillillä syämässä oman keittovuoroni jölkeen, kunnes valims sapuska on pöydässä.
      Siis jos olen 8 tuntia töissä, niin en taatusti toista vuoroa kotona vedä kui joka toinen viikko

    • Onkohan näin?

      Aika helppoo olis naisella jos ei tarvis olla muutaku kotona.. Huoltoyhtiö hoitaa pihan, vaatteita ei tarvi pestä ku on pesukone, tiskei ei tarvi tiskata ku on tiskikone, ruuan saa haettuu lounaspaikoista. Käytännössä ei tarvis tehä yhtään mitään. Tätä on 2000 luku. Lapsettomalla naisella varsinkin voisi käydä aika pitkäks ikuine oleskelu.

    • alan TES

      Siinä tapauksessa rikot ihmisoikeuksia:
      http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L2P6

      Naisten kannattaa periä mieheltään alansa TES:n mukainen palkka vähintään 12 tunnin työpäivästä. Korvaus jäisi pienemmäksi, jos naisella olisi oikeus palkkatyöhön eri osoitteessa.

      • Oletko varma?

        Onko mies palkannut naisen?
        Onko työsopimus tehty?
        Vastaako naisen tekemä työ sitä, mistä on sovittu?
        Maksaako nainen verot palkastaan?

        Alkaako mies periä naiselta myös käypää vuokraa?
        Entäs kulukorvaukset telkkarin ja sohvan käytöstä?


    • Biseksuualikuinportaali

      Oletteko KAIKKI OLLEET KOOMASSA 1000 VUOTTA?! Naisilla on oikeuksia nykypäivänä jos ette sattuneet tietämään. Itse olen nainen ja en todellakaan aio mitään kotitöitä paiskimaan samalla kun mies löhöää sohvalla. Mikä miehissä on se juttu, mikä tekee niistä perheen pään ja pomon ja naisten pitäisi olla palvelemassa kokoajan? Mitä vittua oikeesti. Ihan säälittää te ahdasmieliset siat jotka ei vaan ymmärrä että kaikilla pitäisi olla tasavertaiset oikeudet! Olen nainen, olen ylpeä siitä ja jos joku mies ikinä yrittää alistaa mua semmoseen ni mulla on pesäpallomaila mukana. Jos mun tuleva mies on sellanen kun kaikki miehet täällä, niin olkoon ketjussa keittiössä ja minä itse olen siinä se "mies" joka löhöää.

      • Antifemakko

        "...että kaikilla pitäisi olla tasavertaiset oikeudet!"

        Ja myös tasavertaiset velvollisuudet. Käy nyt aluksi asepalvelus, niin jatketaan sitten keskustelua eteenpäin.


      • Anonyymi
        Antifemakko kirjoitti:

        "...että kaikilla pitäisi olla tasavertaiset oikeudet!"

        Ja myös tasavertaiset velvollisuudet. Käy nyt aluksi asepalvelus, niin jatketaan sitten keskustelua eteenpäin.

        Naisilla on tosi iso rooli sodassa. On totta ettei useimpien naisten keho tai muut sovellu kaikkeen niin fyysiseen kuin miehillä, se on fakta. Useimmat naiset on fyysisesti heikompia, mutta se ei tarkota silti sitä, että naiset ois huonompia ku miehet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisilla on tosi iso rooli sodassa. On totta ettei useimpien naisten keho tai muut sovellu kaikkeen niin fyysiseen kuin miehillä, se on fakta. Useimmat naiset on fyysisesti heikompia, mutta se ei tarkota silti sitä, että naiset ois huonompia ku miehet?

        Mainitse muutamia sotia, joissa voittoisat naisdivisioonat ovat murskanneet joutavat miesviholliset.


    • TasanArvo

      Minä muuten nussin vaimoani keittiön pöydälläkin, se on meidän yhteinen pöytä !!

    • Anonyymi

      Mitä ihmettä toi on törkeetä. On ihan eri asia ilmasta mielipiteensä et "mun MIELESTÄ naisen paikka on keittiössä" kun että ois sillee et naisen paikka ON keittiössä. Olen nainen, olen nuori ja aijon isona yrittäjäks, haluun olla johtaja tai sitten haluan olla mukana parantamassa naisten asemaa maailmalla. Just tollaset vanhanaikaset siat pilaa tän maailman. Suomessaki naiset saa 80 senttii vähemmän palakkaa ku miehet, miks? Tänää on kansainvälinen naisten päivä ja en voi vaan ymmärtää et MIKSI ees naisia pitäis syrjiä, naiset on ihan yhtä hyviä ku miehetki. Jumala on luonu jokaikisen omaksi kuvakseen, ja kaikki on yhtä hyviä.

      • Anonyymi

        Toivottavasti et joudu palkkaneuvotteluihin henkilöstön kanssa sitten isona, kun olet johtaja. Naiset saattaa suuttua, kun tarjoat niille 80 senttii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti et joudu palkkaneuvotteluihin henkilöstön kanssa sitten isona, kun olet johtaja. Naiset saattaa suuttua, kun tarjoat niille 80 senttii.

        Hä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hä?

        Nii, ku naiset saa 80 senttii vähemmän palakkaa ku miehet.


      • Anonyymi

        EK: Naisen euro on 97 senttiä

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005343692.html

        "Kun vertaillaan täsmälleen samasta työstä maksettavaa palkkaa, on voitu osoittaa että ”naisen euro” on kutakuinkin 97 senttiä."

        Ja tämä jo vuonna 2017. Vieläkin kuitenkin toistellaan vanhaa naisen euroa.


      • Anonyymi

        Lainaus

        "Naispuolisista palkansaajista lähes puolet työskentelee julkisella sektorilla kun miehillä vastaava osuus on noin viidennes. Julkisen sektorin kaikista palkansaajista naisia on yli kaksi kolmasosaa. Julkisella sektorilla on pidemmät lomat, ja lisäksi naiset pitävät miehiä enemmän vanhempainvapaita, tekevät lyhyempää työviikkoa sekä käyttävät muita työaikaa lyhentäviä järjestelyitä."


    • Anonyymi

      Minusta naisen paikka on sängyssä, siinä miehen ja patjan välissä.

      • Anonyymi

        Peiton alla on mukava päästää hiljainen pieru ja leyhytellä tuoksu peitolla naisen iloksi. Aina naurattaa.


    • Anonyymi

      Moi! Mietin vaan että miksi juuri nainen kuuluisi keittiöön? Eivätkö naiset ja miehet ole yhtä älykkäitä ja arvokkaita? Miksi juuri naisen pitäisi palvella miestään?

    • Anonyymi

      Naisella ei ole mitään asiaa keittiöön, jos ei tee parempaa ruokaa kuin minä. Tästä ei neuvotella.

    • Anonyymi

      No sinähän oletkin persu. Halveksittava juntti.

    • Anonyymi

      Olen liian laiska keittiöön ja olen niin sairas että kotitaloustyöt ovat vaikeita. Tarvitsen äijän joka auttaisi siivoamisessa tai tarvitsen henk.kohtaisen avustajan. Ei kaikista naisista ole siivoamaan.
      Kirjoittaja on räikeä sovinisti. Yhtä hyvin voisi väittää että miehen tehtävä on siivota. Naiset ovat yleensä fiksumpia .

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe