Tiedän, että on kieltämättä sellaistakin ajattelutapaa vallalla, että kaikenlainen luonnon suojeleminen ja luontoajattelu on perkeleestä, koska ensinnäkin Jumala pistää kohta kuulemma kaiken uusix ja muutenkin luonnonsuojelijat on sellasia uuspakanoita porkkananpurijoita prkl...
Tätä ajattelumallia kritisoidaan täällä:
http://jumalasuomi.tripod.com/vanhin.htm
"Kristillis-jehovalainen ajattelu on täysin vastakkaista: Luonto ja eläimet on annettu ihmiselle, luomakunnan herralle. Käytä ja hallitse! Ihmisen ei tarvitse huolehtia jatkuvuudesta eikä uusiutumisesta, vaan kun entinen alue on kaluttu, Jhwe johdattaa uuteen luvattuun maahan, jonka saa rosvota. Tämä on heinäsirkkojen ja paimentolaisten ajattelua, ja jos tarkastellaan nykyistä teollista tuotantotapaa, se on noudattanut Jhwen neuvoa pilkulleen. Siksi maailma onkin haudan partaalla. "
Onko näin?
Onko juutalaiskristillisyys luontovastaista?
3
296
Vastaukset
- Diana-ad-rem
Mutta Jesaja 24 sanoo:
Maailman tuomio. Maa rangaistaan asukasten syntien tähden.
4---- - liikahdus
Outo ajatus minulle, että jokin uskonto olisi luontovastaista. Uskontojen sanomahan on, että Jumala on luonut kaiken, kuinka sitä luotua vastaan voisi olla? Ihminen on vain osa tätä kaikkea.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562677
- 1991957
- 711706
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91421- 751098
- 811040
- 951019
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.261004Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191954