Peugeot 407 jakohihnan vaihto

Lissu

Hei!

Ohjekirjassa mainitaan vaihtoväliksi 4 vuotta tai 120 000 km. Voiko odottaa 120 000 kilsaan vai pitääkö vaihtaa jos 4 vuotta tulee ensin täyteen?

13

16329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuten hyvä

      Neljä vuotta! Soittivat Automaalta mullekin: tuopa hihnan vaihtoon autos! Kun tuli neljä vuotta täyteen.Kilometrejä tais olla n. 80000.

    • 407SW 1.8

      *näinhän se menee että kumpi tulee ekana täyteen joko neljä vuotta tai 120 tkm niin sen mukaan menee vaihto-operaatio
      *paljon muuten maksoi jakohihnan vaihto?

    • 407 sw

      Minä vaihdetin sen syksyllä.Osat maksoi 190 euroa jotakin sisältäen vesipumpun.Työ maksoi 150 euroa.

    • Riskinottaja

      Minulla on 12-vuotias 406 ST 2.0. Työmatkani on olemattoman lyhyt, joten en ole saanut kilometrejä kerättyä enempää kuin noin 130.000.

      Huolto-ohjelman mukainen jakohihnan vaihtoväli on tässäkin koneessa 80.000 km tai 4 vuotta sen mukaan, kumpi tulee ensin täyteen.

      Olen ottanut riskin ja pitänyt hihnaa noin 5 vuotta eli vaihdot ovat tulleet noin 5 vuoden /55 tkm:n ja 10 vuoden / 110 tkm:n kohdalla.

    • foorumille

      ja rekisteröidy. Sieltä saat merkin asiantuntijoiden vastauksia ... parempia kuin täältä. Nuo pösön hihnat tuntuu kestävän mitä olen lukenut niin ainakin 7-8 vuotta mutta omalla vastuulla tietenkin kun kyseessä ei ole läpipyörivä kone jolloin venttiilit osuu mäntiin jos hihna katkeaa.

    • on väli hdi

      5v ja 140tkm. kilometrit yleensä riittää, jos alle 10v. Riski kasvaa...

    • asdass

      Mun 407:lla on ajettu 56000 ja -06. Peugeot suosittelee jakohihnan vaihtamista, mutta ihmeellistä, että muiden autokorjaamojen ohjeiden mukaan vaihtoväli olisi 10 vuotta.

      • dfsdfsfsdfsf

        Suomen maahantuojalla on tuo neljän vuoden vaihtoväli, ihan maantieteellisistä oloista johtuen (kylmyys).

        Muualla (lämpimissä maissa) vaihtoväli on 10 vuotta.

        Siitä vaan kokeilemaan onnea, että kestääkö 5 vaiko 6 vuotta Suomen olosuhteissa... Omassani kesti 6 vuotta ennenkuin katkesi.


      • Anonyymi
        dfsdfsfsdfsf kirjoitti:

        Suomen maahantuojalla on tuo neljän vuoden vaihtoväli, ihan maantieteellisistä oloista johtuen (kylmyys).

        Muualla (lämpimissä maissa) vaihtoväli on 10 vuotta.

        Siitä vaan kokeilemaan onnea, että kestääkö 5 vaiko 6 vuotta Suomen olosuhteissa... Omassani kesti 6 vuotta ennenkuin katkesi.

        Mulla 407 hihna ollut 8v ja 85000 ajattelin 120000 ajaa ja 10v


    • Kovia pakkasia?

      Ankarissa oloissa tehdas ilmeisestikin suosittelee lyhyempää ajallista kestoa remmille. Ankarina oloina pidetään esim. lukuisia kylmäkäynnistyksiä alle -15 asteen pakkasella. Tästäpä voikin kukin itse miettiä, täyttyykö kriteeri omassa käytössä.

      IMHO, lyhyt vaihtoväli on hätävarjelun liioittelua, jos autoa käytetään lähinnä etelärannikon tuntumassa mutta se lienee perusteltua, jos sillä ajellaan paljon pohjoisempana. Kun remminvaihdon teettää, on aivan oleellista vaatia, että paja kiristää hihnan tehtaan ohjeiden mukaisesti eikä näppituntumalla. Väärin kiristetty hihna voi hyvinkin katketa ennenaikaisesti.

    • Jean Luc

      Neljä vuotta on surkean lyhyt aika. Taitaa maahantuoja havitella hyvätuottoisia hommia korjaamoille.

      Citikassa näkyy ohjekirjan mukaan vaihtoväli olevan (diesel) 10 vuotta, tai 200000 km.

      En usko, että Peugeot on onnistunut ostamaan erityisen nopeasti vanhenevia hihnoja jostain.

      • 407SW1.8

        *tosiaankin Suomen "ankarissa oloissa" 407 hihnan vaihtoväli on 4 vuotta / 60.000 km -kumpi nyt sitten ekana tuleekaan täyteen
        *omassa ajossani molemmat kriteerit täyttyivät aika lailla yhtä aikaa
        *vaihto-operaation hintaskaalakin on aikamoinen eli vesipumpun kera työ & osat 300-700 €, yllätys yllätys merkkiliike oli tällä(kin) kertaa kallein...


    • Anonyymi

      Se arvo pätee joka tulee ekana täyteen. Useimmilla se on tuo 4 vuotta. Harva jokapoika ajaa yli 30000 km vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe