Peugeot 407 jakohihnan vaihto

Lissu

Hei!

Ohjekirjassa mainitaan vaihtoväliksi 4 vuotta tai 120 000 km. Voiko odottaa 120 000 kilsaan vai pitääkö vaihtaa jos 4 vuotta tulee ensin täyteen?

13

17620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuten hyvä

Neljä vuotta! Soittivat Automaalta mullekin: tuopa hihnan vaihtoon autos! Kun tuli neljä vuotta täyteen.Kilometrejä tais olla n. 80000.

• 407SW 1.8

*näinhän se menee että kumpi tulee ekana täyteen joko neljä vuotta tai 120 tkm niin sen mukaan menee vaihto-operaatio
      *paljon muuten maksoi jakohihnan vaihto?

• 407 sw

Minä vaihdetin sen syksyllä.Osat maksoi 190 euroa jotakin sisältäen vesipumpun.Työ maksoi 150 euroa.

• Riskinottaja

Minulla on 12-vuotias 406 ST 2.0. Työmatkani on olemattoman lyhyt, joten en ole saanut kilometrejä kerättyä enempää kuin noin 130.000.

Huolto-ohjelman mukainen jakohihnan vaihtoväli on tässäkin koneessa 80.000 km tai 4 vuotta sen mukaan, kumpi tulee ensin täyteen.

Olen ottanut riskin ja pitänyt hihnaa noin 5 vuotta eli vaihdot ovat tulleet noin 5 vuoden /55 tkm:n ja 10 vuoden / 110 tkm:n kohdalla.

• foorumille

ja rekisteröidy. Sieltä saat merkin asiantuntijoiden vastauksia ... parempia kuin täältä. Nuo pösön hihnat tuntuu kestävän mitä olen lukenut niin ainakin 7-8 vuotta mutta omalla vastuulla tietenkin kun kyseessä ei ole läpipyörivä kone jolloin venttiilit osuu mäntiin jos hihna katkeaa.

• on väli hdi

5v ja 140tkm. kilometrit yleensä riittää, jos alle 10v. Riski kasvaa...

• asdass

Mun 407:lla on ajettu 56000 ja -06. Peugeot suosittelee jakohihnan vaihtamista, mutta ihmeellistä, että muiden autokorjaamojen ohjeiden mukaan vaihtoväli olisi 10 vuotta.

• dfsdfsfsdfsf

Suomen maahantuojalla on tuo neljän vuoden vaihtoväli, ihan maantieteellisistä oloista johtuen (kylmyys).

Muualla (lämpimissä maissa) vaihtoväli on 10 vuotta.

Siitä vaan kokeilemaan onnea, että kestääkö 5 vaiko 6 vuotta Suomen olosuhteissa... Omassani kesti 6 vuotta ennenkuin katkesi.

• Anonyymi
        dfsdfsfsdfsf kirjoitti:

Suomen maahantuojalla on tuo neljän vuoden vaihtoväli, ihan maantieteellisistä oloista johtuen (kylmyys).

Muualla (lämpimissä maissa) vaihtoväli on 10 vuotta.

Siitä vaan kokeilemaan onnea, että kestääkö 5 vaiko 6 vuotta Suomen olosuhteissa... Omassani kesti 6 vuotta ennenkuin katkesi.

Mulla 407 hihna ollut 8v ja 85000 ajattelin 120000 ajaa ja 10v

• Kovia pakkasia?

Ankarissa oloissa tehdas ilmeisestikin suosittelee lyhyempää ajallista kestoa remmille. Ankarina oloina pidetään esim. lukuisia kylmäkäynnistyksiä alle -15 asteen pakkasella. Tästäpä voikin kukin itse miettiä, täyttyykö kriteeri omassa käytössä.

IMHO, lyhyt vaihtoväli on hätävarjelun liioittelua, jos autoa käytetään lähinnä etelärannikon tuntumassa mutta se lienee perusteltua, jos sillä ajellaan paljon pohjoisempana. Kun remminvaihdon teettää, on aivan oleellista vaatia, että paja kiristää hihnan tehtaan ohjeiden mukaisesti eikä näppituntumalla. Väärin kiristetty hihna voi hyvinkin katketa ennenaikaisesti.

• Jean Luc

Neljä vuotta on surkean lyhyt aika. Taitaa maahantuoja havitella hyvätuottoisia hommia korjaamoille.

Citikassa näkyy ohjekirjan mukaan vaihtoväli olevan (diesel) 10 vuotta, tai 200000 km.

En usko, että Peugeot on onnistunut ostamaan erityisen nopeasti vanhenevia hihnoja jostain.

• 407SW1.8

*tosiaankin Suomen "ankarissa oloissa" 407 hihnan vaihtoväli on 4 vuotta / 60.000 km -kumpi nyt sitten ekana tuleekaan täyteen
        *omassa ajossani molemmat kriteerit täyttyivät aika lailla yhtä aikaa
        *vaihto-operaation hintaskaalakin on aikamoinen eli vesipumpun kera työ & osat 300-700 €, yllätys yllätys merkkiliike oli tällä(kin) kertaa kallein...

• Anonyymi

Se arvo pätee joka tulee ekana täyteen. Useimmilla se on tuo 4 vuotta. Harva jokapoika ajaa yli 30000 km vuodessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe