Suhtautuminen teininä/aikuisena sarjaan

Metsolat-fani

Ihanaa, kun vihdoin uusitaan tää vanha kotimainen sarja. Ehdinkin jo odottaa kauan! Silloin ensimmäisellä lähetyskerralla olin yläasteikäinen enkä niin syvällisesti osannut suhtautua sarjaan, joten nyt uusintakierroksella lähes kolmikymppisenä on mielenkiintoista katsoa miten suhtaudun juonenkäänteisiin.

Erityisesti odotan sitä, miten suhtaudun Eevan ja Stigun suhteeseen, heidän tuleviin tapahtumiin jne. Teininä lähinnä vaan rasitti kuinka Eeva kasvoi huolettomasta opiskelijasta kantamaan raskasta elämän taakkaa. Ja mieleeni on jäänyt vain, kuinka se tuntui niin turhalta ja rasittavalta puida niin pitkään sitä. Odotan sitä, osaanko uppoutua heidän tunteiisinsa ja muutenkin miltä sarjan yleinen fiilis tuntuu tänä päivänä.

Onko kukaan muu katsonut silloin lapsena sarjaa ja nyt aikuisena uudelleen, ja miltä se vaikuttaa nykypäivänä? Tietysti nää vaatetukset, meikit, autot ym on olleet silloin ihan ajan hermolla ja nyt tuntuu vanhanaikaisilta, mutta se tunnelma, tuntuuko nyt erilaiselta?

11

3371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maarittit

      Minä en ihan samasta kulmasta osaa asiaa ajatella. Vaikka olinkin noin 10-vuotias, kun Metsolat ekan kerran tuli tv:sta, ja nyt taas katson niitä tiistaisin, niin olen niitä tässä välilläkin katsonut. Aina kun vain olen kirjastosta videoita lainaan saanut, ja kirjatkin on tullut luettua usein. Toisaalta en kovin tarkkaan muista mitä tuolloin lapsena ajattelin sarjasta. Varmasti ajatukset on kyllä muuttuneet. Mutta ainakin yksi asia on pysynyt samana: aina olen ihastellut Metsolan perheen elämää, asuinympäristöä, tunnelmaa. Ja toisaalta nyt on sitten tullut nostalgia ja haikeus mukaan kuvaan, kun on tuo kaikki niin kaukana nykymaailman menosta.

      • Nostalgi

        Mina olen noita metsoloita katsellut tvkaistan kautta ulkomailla, ja miltei 15 vuotta taalla asuneena Metsolat nayttaa silta Suomelta minka mina muistan. Kylla tulee omaa lapsuutta ja nuoruutta ikava, samanlaisissa maisemissakin kasvoin, ja oma mummoni oli kuin Annikki.


    • Mv:n tytär

      Muistan selvästi, kun olin 4 vuotias kun Metsolat tuli ensi kerran tv:stä...ensi kertaa, ku näytettiin Antin sydänkohtaus niin säikähdin kovasti sitä, että kuinka Antin nyt käy!
      Muistan myös, kun Liisa joutuin niiden luonnonsuojelijoiden kans kettingillä kiinni kaivuriin ja ihmettelin, miksi Liisa liittyi niihin luonnonsuojelijoihin...nyt ymmärrän, että hän vei vain eväitä Erkille :D
      Ihailin pienenä niitä isoja komeita kaivureita, joita Erkki ajoi :)
      Inhosin sitä, ku Kari Kaukovaara oli ns. pahis siinä sarjas ja ihmettelin, miten isän näköinen voi olla pahis :D
      Lisäksi Annikki oli luonteeltaan kuin äidin äiti ja Antti kuin isän isä :D

      Kaikkea sitä 4 vuotiaan pääs on pyöriny, ku oon kattonu sarjaa ja aina tulee muistiin mitä oon ajatellu silloin lapsena, kun joka tiistai uusi uusinta tulee telkkarista :D

      • sarja on

        näytetty moneen kertaan, aina näkee jotain, mitä ei ennen muista huomanneensa.

        Hyvä sarja!


    • Joskus muinoin mukulana , sitä katseli ja >ihmetteli Metsoloiden touhuu. Nykyään kolmikymppisenä kateellisena katselee sarjan maisemia ja muita ympäristöö:)

    • 1983

      Muistan, kun seurasin Metsoloita aikanaan, ilmeisesti noin 10-vuotiaana. Sarja oli koskettava ja muistan, kun ihastuin Stiguun poikasena. Kauheaa oli, kun Stigu loukkaantui siinä auto-onnettomuudessa.

      Nyt vasta laitoin Ylen nettisivuilta jakson pyörimään näitä uusintoja. Ehkäpä katselen sarjaa nyt uusin silmin ja virkistän muistia...

    • nuoruusvuosista

      On kyllä tosi mukava katsella nuoruusvuosien muotia ja meininkiä. Itse olin sarjan aloitusjaksojen aikoihin 19 v. sellainen Liisan ikäinen ja tapainen :) juuri kirjoittanut ylioppilaaksi (vaikka Anna-Leenä H. oikeasti onkin vanhempi). Samanlaisia sydänsuruja ja idealismia, hah. Nyt se kyllä naurattaa. Ja aina oli trendikäs, kunhan oli tarpeeksi isot olkatoppaukset ja tiukat hiihtarit, omg.

      Kyllä maailma on tosiaan muuttunut. Omat lapsenikin ovat jo aikuisuuden kynnyksellä ja täytyy sanoa, että monessa asiassa nykyajan nuoret ovat kyllä fiksumpia kuin silloin. Pojasta polvi paranee, vaikka kaikki haikailevatkin entisiä hyviä aikoja :)

    • mahtava sarja.

      Olin n. 12 vuotias kun Metsolat tuli ekan kerran telkkarista. Seurasin tuolloin koko sarjan, sillä ihastuin siihen tunnelmaan kovasti. Se oli lapsen näkökulmasta katsottuna sellasta "mummola"-meininkiä... Nyt sitten aikuisena katsoo ehkä jollain tapaa eri näkökulmasta. Seuraa ehkä niitä rooleja eniten, jotka esittää saman ikäistä kun minä nyt olen. Siellä se mummola-fiilis silti on taustalla. Metsolat on yksi parhaista kotimaisista sarjoista!!!

    • JENNI25vee

      Olin 10-vee silloin kun Metsolat alkoi ekan kerran ja joka jaksoin katsoin vanhempieni ja pikkusiskon kanssa täällä Helsingissä. Olin ihastanut sarjaan jo silloin ja toivottoman rakastunut Lasseeen. Nyt katson joka jakson ja tarvittaessa digiboxi tallettaa jos olen töissä.

      • muijumaiju

        missä näyttelijät??? siis ei oo missää sarjassa muussa näkyny metsoloiden näyttelijöitä...!
        tietääkö kukaan oisko missää?


      • ellipsi__
        muijumaiju kirjoitti:

        missä näyttelijät??? siis ei oo missää sarjassa muussa näkyny metsoloiden näyttelijöitä...!
        tietääkö kukaan oisko missää?

        se Osmo, on näytellyt kummeli jackpotissa ja siinä uudessa kotimaisessa sarjassa, pirun pelto(tai joku semmonen), oli kyllä vaikea tunnistaa ku oli niin vanha.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      90
      1781
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      408
      1436
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1240
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      12
      1034
    5. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      936
    6. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      933
    7. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      48
      893
    8. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      61
      891
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      874
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      817
    Aihe