Juon tavallisen teen ohessa mm. yrttiteetä ja osa teistäni ovat kummallista purua, esim. Rooibos, josta paljon tykkään. Teen arkisin teetä vain itselleni ja juon normaalisti vain yhden kupin kerralla, usein laitan lisäksi vähän sitä jääkaappiin jääteeksi.
En tykkää puruista teeni seassa, jotka uiskentelevat suuhun häiritsemään nautintoa. Tavalliset siivilät/teepallot ym. eivät toimi tälläisen "puruteen" kanssa. Enkä viitsi ostaa suodatinpusseja ja suodattaa kannussa yhtä kupillista. Millaisia teepressot sitten ovat? Onko niissä hyvä suodatus, vai samankaltainen kuin teesihdeissä? Jos löytyisi tälläinen toimiva ja pienikokoinen presso, voisin ostaa. Haussa oli aluksi pienikokoinen, pestävä teeli-teensuodatin, mutta ne ovat loppuneet paikallisista liikkeistä.
Miten ratkaisisin tämän suodatusongelman, että voisin nauttia suosikkijuomistani paremmin? Ihanne olisi että voisi tehdä juoman suoraa kuppiin.
teen suodatus
5
1428
Vastaukset
- esamaija
Täytä muki lähes piripintaan kuumalla vedellä. Laita purut teesihtiin ja sihti mukin päälle. Purujen siinä lillluessa on myöskin helppo päättää, kuinka vahvaa tällä kertaa halajaa.
- Teepussi
Suosittelen Teeli-merkkistä teesiivilää (vastaavia varmaan muillakin merkeillä). On "kuppimainen", jossa on kansi. Mahtuuu mukiin ja teekuppiin. Siivilä on niin tiivis, ettei mulla ainakaan ole yksikään tee mennyt siitä lävitse. Suosittelen! Olen ostanut niitä eräälle jos toiselle ystävälle lahjaksi, kun olen nähnyt heillä epätoivoisia teepalloja ym. liian isoreikäisiä hauduttimia. Siivilöitä saa ainakin monista luontaistuotekaupoista (kauppahalleissa olen usein nähnyt).
- Leila 1245
http://www.keittiovaline.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Hopia/Products/253
En voisi antaa pois omaani.- Varma Laakkonen
Esim.vihreätee sietää korkeintaan 80C kuumuden ja tuo keitin tekee 100C vettä/teetä.
- teeliollapitää
Tämä Teeli siivilä erittäin pätevä
www.teekauppa.fi/Teeli-teesuodatin-musta-tax-free
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1697031
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes632686- 562178
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se651330Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3561289- 561254
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181166Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171000Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79980Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384978