teen suodatus

pieni pulma

Juon tavallisen teen ohessa mm. yrttiteetä ja osa teistäni ovat kummallista purua, esim. Rooibos, josta paljon tykkään. Teen arkisin teetä vain itselleni ja juon normaalisti vain yhden kupin kerralla, usein laitan lisäksi vähän sitä jääkaappiin jääteeksi.
En tykkää puruista teeni seassa, jotka uiskentelevat suuhun häiritsemään nautintoa. Tavalliset siivilät/teepallot ym. eivät toimi tälläisen "puruteen" kanssa. Enkä viitsi ostaa suodatinpusseja ja suodattaa kannussa yhtä kupillista. Millaisia teepressot sitten ovat? Onko niissä hyvä suodatus, vai samankaltainen kuin teesihdeissä? Jos löytyisi tälläinen toimiva ja pienikokoinen presso, voisin ostaa. Haussa oli aluksi pienikokoinen, pestävä teeli-teensuodatin, mutta ne ovat loppuneet paikallisista liikkeistä.
Miten ratkaisisin tämän suodatusongelman, että voisin nauttia suosikkijuomistani paremmin? Ihanne olisi että voisi tehdä juoman suoraa kuppiin.

5

1223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esamaija

      Täytä muki lähes piripintaan kuumalla vedellä. Laita purut teesihtiin ja sihti mukin päälle. Purujen siinä lillluessa on myöskin helppo päättää, kuinka vahvaa tällä kertaa halajaa.

      • Teepussi

        Suosittelen Teeli-merkkistä teesiivilää (vastaavia varmaan muillakin merkeillä). On "kuppimainen", jossa on kansi. Mahtuuu mukiin ja teekuppiin. Siivilä on niin tiivis, ettei mulla ainakaan ole yksikään tee mennyt siitä lävitse. Suosittelen! Olen ostanut niitä eräälle jos toiselle ystävälle lahjaksi, kun olen nähnyt heillä epätoivoisia teepalloja ym. liian isoreikäisiä hauduttimia. Siivilöitä saa ainakin monista luontaistuotekaupoista (kauppahalleissa olen usein nähnyt).


      • Varma Laakkonen

        Esim.vihreätee sietää korkeintaan 80C kuumuden ja tuo keitin tekee 100C vettä/teetä.


    • teeliollapitää

      Tämä Teeli siivilä erittäin pätevä

      www.teekauppa.fi/Teeli-teesuodatin-musta-tax-free

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1969
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1291
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1165
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1097
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    10. 10
      980
    Aihe