teen suodatus

pieni pulma

Juon tavallisen teen ohessa mm. yrttiteetä ja osa teistäni ovat kummallista purua, esim. Rooibos, josta paljon tykkään. Teen arkisin teetä vain itselleni ja juon normaalisti vain yhden kupin kerralla, usein laitan lisäksi vähän sitä jääkaappiin jääteeksi.
En tykkää puruista teeni seassa, jotka uiskentelevat suuhun häiritsemään nautintoa. Tavalliset siivilät/teepallot ym. eivät toimi tälläisen "puruteen" kanssa. Enkä viitsi ostaa suodatinpusseja ja suodattaa kannussa yhtä kupillista. Millaisia teepressot sitten ovat? Onko niissä hyvä suodatus, vai samankaltainen kuin teesihdeissä? Jos löytyisi tälläinen toimiva ja pienikokoinen presso, voisin ostaa. Haussa oli aluksi pienikokoinen, pestävä teeli-teensuodatin, mutta ne ovat loppuneet paikallisista liikkeistä.
Miten ratkaisisin tämän suodatusongelman, että voisin nauttia suosikkijuomistani paremmin? Ihanne olisi että voisi tehdä juoman suoraa kuppiin.

5

1470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esamaija

Täytä muki lähes piripintaan kuumalla vedellä. Laita purut teesihtiin ja sihti mukin päälle. Purujen siinä lillluessa on myöskin helppo päättää, kuinka vahvaa tällä kertaa halajaa.

• Teepussi

Suosittelen Teeli-merkkistä teesiivilää (vastaavia varmaan muillakin merkeillä). On "kuppimainen", jossa on kansi. Mahtuuu mukiin ja teekuppiin. Siivilä on niin tiivis, ettei mulla ainakaan ole yksikään tee mennyt siitä lävitse. Suosittelen! Olen ostanut niitä eräälle jos toiselle ystävälle lahjaksi, kun olen nähnyt heillä epätoivoisia teepalloja ym. liian isoreikäisiä hauduttimia. Siivilöitä saa ainakin monista luontaistuotekaupoista (kauppahalleissa olen usein nähnyt).

• Varma Laakkonen

Esim.vihreätee sietää korkeintaan 80C kuumuden ja tuo keitin tekee 100C vettä/teetä.

• teeliollapitää

Tämä Teeli siivilä erittäin pätevä

www.teekauppa.fi/Teeli-teesuodatin-musta-tax-free

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      2997
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      70
      2467
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2324
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      2008
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1416
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1366
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1363
    8. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1249
    9. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10