Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

verenpaineet 180/120 olleet varmaan jo pitkään

nyt lääkäri sanoi

että pitää puolivuotta odottaa ennenkuin aloittaa lääkehoidon, muuten KELA suuttuu eikä korvaa mitään.Johan tässä repeää suonet sitä ennen.

8

3303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väärä lääkitys

      Minä menin lääkäriin ja valitin korvieni humisemisesta. Lääkäri mittasi verenpaineen, se oli 124/92. Sain heti siltä istumalta verenpainelääkkeet!!

      Eka lääkeet eivät sopineet, tuli inhottavia sivuoireita (pahoinvointi, pääkipu, huono olo jne.)Vaihdoin toisiin, sama ongelma.

      Lopulta menin toisen lääkärin luo ja hän sanoi, että en tarvi mitään lääkettä koska verenpaineeni ei näytä pahalta.

      Nyt en syö mitään lääkettä. Olen ottanut reilun kuukauden punaista riisiä tabletteina ja alapaine on laskenut normaaliin lukemiin.

      Sinulle kyllä mielestäni kuuluisi antaa lääkkeet heti ja katsoa miten sopivat.

      Lääkäreissä on eroja...suuria sellaisia.

    • eli 42%

      sen 6 kk:n ajan, sitten katsotaan KELA:ssa erityiskorvattavuuden tarvetta!
      Olet ym. lääkärisi puheet ihan väärin!

    • Elisama

      Nyt on lääkärisi puhunut jotain joka ei aivan pidä paikkaansa.
      On tosi että usein seurataan vapjetta, mutta jos on tuollaiset lukemat niin lääkitys on aloitettava heti, eikä Kela siitä sano yhtään mitään.
      Mene takaisin ja vaadi lääkettä HETI.

      • verenpaineet

        tuon verran oli kun jouduin menemään työterveysasemalle valittaan heikkoa oloa. Välittömästi ensiapulääkkeet 3 viikkoa saikkua ja vuodelepoa. Siitä tutkimuksiin ja lääkitys kohdalleen. lääkitystä muutettiin useasti ja nyt useamman vuoden jälkeen kun lääkitys olisi hyvä eli 132/85. niin Munuaiset stoppas ja osan verenpainelääkkeistä joutui lopettaan -->> paineet nyt aamulla 168/110 tosin olen jo tottunut korkeaan paineeseen niin ei tule enää silleen huono olo. Mutta nyt odottelen dialyysihoidon alkua ....prkl.


    • pidä enää

      katsella vaan heti Norvaskinilla alemmas ja lääkitys sekä elämäntapamuutos päälle. Mene toiseen lääkäriin jos se on mahdollista, olet jopa hengenvaarassa. Kuten sanot niin suoni voi revetä tai saat veritulpan aivoosi. Vaadi lääkettä ja heti. Itsellänikkin oli tuota luokkaa joskus paineet ja lähetettiin heti ensiapuun sekä kiellettiin autolla ajokin kunnes paineet laskee.

      • kaitue

        Mun paineet alkoi nousta ......tutkittiin ja tutkittiin mistä johtuu, lääkäri ei antanut
        sairaslomaa eikä lääkkeitä vaikka paineet oli koko ajan 220-120 ja melkein rukoilin lääkkeitä ja lomaa.
        lopulta ne nousi 260-140 ja silloin jouduin sydänvalvonta osastolle. Siinä oli hengenlähtö lähellä - kävi sydänmeen niin paljon että nyt on 10v päästä siitä laitettiin tahdistin....

        Muistakaa aina ei saa uskoa lääkäriä ja pitää osata vaatia , ei ne mitään epäjumalia ole ...arvaa vain menikö usko lääkäreihin .


      • oli erikoinen
        kaitue kirjoitti:

        Mun paineet alkoi nousta ......tutkittiin ja tutkittiin mistä johtuu, lääkäri ei antanut
        sairaslomaa eikä lääkkeitä vaikka paineet oli koko ajan 220-120 ja melkein rukoilin lääkkeitä ja lomaa.
        lopulta ne nousi 260-140 ja silloin jouduin sydänvalvonta osastolle. Siinä oli hengenlähtö lähellä - kävi sydänmeen niin paljon että nyt on 10v päästä siitä laitettiin tahdistin....

        Muistakaa aina ei saa uskoa lääkäriä ja pitää osata vaatia , ei ne mitään epäjumalia ole ...arvaa vain menikö usko lääkäreihin .

        kommentti lääkäriltä. Tästä vain tulee mieleen, onko lääkärillä minkäänlaista vastuuta toimistaan.
        Kyllä siihen olisi normaali kelan korvaus tullut kuitenkin.
        Lääkärin kirjoittamalla B-lausunnollahan sitten haetaan sitä suurempaa korvattavuutta, mutta sekin on sitten kelan käsittelijän käsissä, meneekö läpi.
        Minulle lääkäri teki aloitteen B-lausunnon kirjoittamisesta, kun lääkitys oli ollut jo useamman vuoden käytössä.
        Mutta kelalta tulikin kirje, jossa sanottiin, ettei minulla ole oikeutta erikoiskorvaukseen, koska en ole sairastanut sydän-tai aivoinfarktia, joten se siitä.
        Tuntuu, että sekin on käsittelijästä kiinni, milloin hylätään, tai hyväksytää korvauksen piiriin.
        Minullakin on kyseessä perintötekijöistä johtuva verenpainetauti, äitini puolelta kaikki ovat menehtyneet sydän-ja verenpainetaudin aiheuttamiin sairauksiin.
        Toivottavaa olisi, että kelalla olisi yhtenäiset kriteerit, joiden perusteella korvaus annetaan.
        Nyt, kun keskustelee tuttujen kanssa, niin huomaa, miten eriarvoisessa asemassa olemme, ihan riippuen käsittelijän mielentilasta.


      • mittaukset ym.
        oli erikoinen kirjoitti:

        kommentti lääkäriltä. Tästä vain tulee mieleen, onko lääkärillä minkäänlaista vastuuta toimistaan.
        Kyllä siihen olisi normaali kelan korvaus tullut kuitenkin.
        Lääkärin kirjoittamalla B-lausunnollahan sitten haetaan sitä suurempaa korvattavuutta, mutta sekin on sitten kelan käsittelijän käsissä, meneekö läpi.
        Minulle lääkäri teki aloitteen B-lausunnon kirjoittamisesta, kun lääkitys oli ollut jo useamman vuoden käytössä.
        Mutta kelalta tulikin kirje, jossa sanottiin, ettei minulla ole oikeutta erikoiskorvaukseen, koska en ole sairastanut sydän-tai aivoinfarktia, joten se siitä.
        Tuntuu, että sekin on käsittelijästä kiinni, milloin hylätään, tai hyväksytää korvauksen piiriin.
        Minullakin on kyseessä perintötekijöistä johtuva verenpainetauti, äitini puolelta kaikki ovat menehtyneet sydän-ja verenpainetaudin aiheuttamiin sairauksiin.
        Toivottavaa olisi, että kelalla olisi yhtenäiset kriteerit, joiden perusteella korvaus annetaan.
        Nyt, kun keskustelee tuttujen kanssa, niin huomaa, miten eriarvoisessa asemassa olemme, ihan riippuen käsittelijän mielentilasta.

        Aloita koko prosessi uudelleen, mittauta verenpaineesi, olkoon lääkitys tai ei.
        Ja kun mittauskertoja on tarpeeksi esim. 10, terveydenhoitajan mittaamana, mene lääkäriin ja pyydä uusi B-lausunto, älä hävitä mittauskorttia se tarvitaan Kelalle ja haet uudelleen koko jutun. Kun sinulla on lääkitys niin siinä mainitaan että lääkityksen aikana paineet ovat ,,,,,, ja älä anna periksi, kyllä ne ensin tyrmää. Poikani kanssa sain todella tehdä töitä että hän sai Kelalla asian läpi.
        Erikoislääkärinkin lausunto oli heidän mielestään liian vähäinen, ja minä kyllä silloin soitin Kelalle suututti niin hirveästi, että mistä instansista se todiste oikein pitää tulla että kelpaa, jos ei erikoislääkärikään mitään merkitse.
        Päätös tuli 2 viikon päästä. Ja pojan paineet oli koko ajan lääkitykselläkin 175/100 ja ylikin. Meillä on kaikilla suvussa verenpaine nuorillakin. Nyt taas joudutaan tarkistamaan lääkitystä uudelleen että paineet laskisi.
        lääkkeet ovat kalliita joten pidä puolesi, poika sai sen erityiskorvauksen. Pidin sitä aivan työvoittona kun meni niin paljon aikaa ja rahaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe