Tämä on kyllä kauhean tyhmä kysymys, mutta perustelen sitä parhaani mukaan. Koulussa on liikuntatunnilla joskus tanssinopetusta ja minua haluttais kovasti osallistua siihen. Olen miettinyt, miksi sen pitää olla syntiä. Sehän on vain rehellistä liikuntaa. Jossakin afrikassa tanssitaan jumalanpalveluksissa, koska se on tapa palvella jumalaa. Alkuasukkaat ovat aina tanssineet ja raamatussakaan ei ole suoraa viittausta tanssin synnillisyyteen. Mormoninuoret tuli kerran ovelle ja kertoivat heidän kirkossaan tanssittavan Jumalan kunniaksi. Olisipa meilläkin samanlaista. En tarkoita sitä, että lähtisin jonnekkin Diskoon, vaan voisi vaikka kotona harrastaa jytäjumppaa. Lähtis nuo meikäflikankin liijat läskit pois, kun sais oikein kunnon liikuntaa. Minä haluaisin edes koulun liikuntatunnilla jumpata tanssin pyörteissä. Kyllä on ollut myrtynyt olo, kun ei ole voinut. En ole pystynyt perustelemaan kavereille, miksi en muka voi tanssia. Minusta sanonta, se on syntiä, ei ole hyvä perustelu tai että se ei kuulu tapoihin. Tanssi itsessään ei kyllä ole paha, niinkuin ei televisiokaan, mutta se, millä lailla siihen suhtautuu. En lähtisi myöskään ravintolatansseihin, mutta jossakin omassa pikku porukassa tyttöparien kanssa se olisi varmasti vaaratonta touhua. Kertokaahan kokemuksianne.
Onko tanssi syntiä ?
103
5746
Vastaukset
- Meikäpoika
Tanssi ei ole syntiä.
- jooeijeesusta
"Tanssi ei ole syntiä, vaan se mitä se jälkeen tehdään"
Kannatan vilpittömästi molempia, pysty- ja vaakamamboa.
- vakas
Seurakunta sen on nähnyt lihaa ja sen haluja himoja ruokkivana pahaksi ja päättänyt sen hyljätä.
Israelilaiset tanssivat paljonkin, heidän tanssinsa ovat kuitenkin aivan erinlaiset täällä pohjolassa.
Vaikka en tosiasiassa tiedä Israelilaisten tanssista mitään, oletan ettei heidän tanssissaan ole niin läheistä kuintäällä pohjoisessa.- kommentoija
kannattais ensin ottaa asioista selvää ennenkuin rupeaa neuvoja jakelemaan.
TYTTÖ HOI!
Älä kuuntele tuota iäkkäämpää miehenkuvatusta, ei se mitään tiedä! - kuupapää
Vakas, oletko sinä menettänyt viimeisenkin järjenhivenen? Alkavat juttusi olemaan tosi outoja.
- koululainen
Koululiikuntatunneilla tanssiminen ei ole "likeistä". Tanssitaan yksikseen lihaskuntoa vahvistaen. Siis syntiä sekin???
- Kevytkenkäinen
http://www.horashemesh.com/galerie/mpeg/brah-ot.mpg
...tanssitaan samalla tavalla kaikkialla maailmassa, yleensä piirissä.
Tiedän, mukavaa liikuntaa se on! kommentoija kirjoitti:
kannattais ensin ottaa asioista selvää ennenkuin rupeaa neuvoja jakelemaan.
TYTTÖ HOI!
Älä kuuntele tuota iäkkäämpää miehenkuvatusta, ei se mitään tiedä!Ihminen ei tiedä toisen ajatuksia,Jeesus tietää kaiken,tanssi on syntiä siinä kohtaa jos sydämmestä nousee himo toista kohtaan.
Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset.Matt :19 ,nämä kun täyttyvät se on syntiä silloin.
Tanssi jos on vilpitöntä ei ole syntiä tänä mun ajatukseni.- Kuusysioivaasento
tammi23 kirjoitti:
Ihminen ei tiedä toisen ajatuksia,Jeesus tietää kaiken,tanssi on syntiä siinä kohtaa jos sydämmestä nousee himo toista kohtaan.
Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset.Matt :19 ,nämä kun täyttyvät se on syntiä silloin.
Tanssi jos on vilpitöntä ei ole syntiä tänä mun ajatukseni.Ahaa,siis kaikkien näiden pitää täyttyä :paha ajatus, herja, murha, aviorikos, siveettömyys, varkaus ja väärä todistus niin sitten on tehnyt syntiä.
Essulessujen piirissä näyttää pelkkä ajatus, oli se mitä tahansa olevan sitä kaikkein pahinta syntiä.
Osaako joku suomentaa minkälainen ihminen on siveetön? - teuta011
Kuusysioivaasento kirjoitti:
Ahaa,siis kaikkien näiden pitää täyttyä :paha ajatus, herja, murha, aviorikos, siveettömyys, varkaus ja väärä todistus niin sitten on tehnyt syntiä.
Essulessujen piirissä näyttää pelkkä ajatus, oli se mitä tahansa olevan sitä kaikkein pahinta syntiä.
Osaako joku suomentaa minkälainen ihminen on siveetön?" kuusysille "
-
Minusta Siveetön , on sellainen joka tekee kaikkea huoruutta ja
sen semmoista syntiä, eikä kadu pätkääkään tekemisiään . . .
- - Ierika
tammi23 kirjoitti:
Ihminen ei tiedä toisen ajatuksia,Jeesus tietää kaiken,tanssi on syntiä siinä kohtaa jos sydämmestä nousee himo toista kohtaan.
Tanssi jos on vilpitöntä ei ole syntiä tänä mun ajatukseni.ÄLÄ anna minkään uskonnon määritellä miten ajattelet ja mitä teet minkään asian suhteen.
Silloin olet aika harhaisilla poluilla. Ierika kirjoitti:
ÄLÄ anna minkään uskonnon määritellä miten ajattelet ja mitä teet minkään asian suhteen.
Silloin olet aika harhaisilla poluilla.Usko on sitä mitä ei vielä nähdä,joka on kerran todellisuutta ijan kaikkisessa elämässä.
Uskoa ei kukaan omista se on lahja Jumalalta.
- jari
enää kännipäissäs kirjotella tänne, ny on mun vuoro
- Saunio
Minun mielestä tansseja on niin monenlaisia. Tuntuisi siltä, jos ihminen liikkuu musiikin tahdissa esimerkiksi kohottaakseen kuntoaan, niin en näkisi siinä mitään pahaa.
- Amppari
Tanssi tyttö, tanssi. Sillä pian jalkasi käy jäykiksi ja polvesi kipeiksi. Sitten on myöhäistä katua.
- Sofia
Moni muukin "synti" on hyvä tehdä kun vielä ehtii. Kuolinvuoteella on jo myöhäistä.
- Miina#
Tanssi tyttö. Olethan nuori vaan kerran. En usko Jumalan olevan niin ahdasmielisen, että tuomitsee nuoruutesi ilon.
Ihminenhän on luotu liikkumaan. Miksi muka olisi syntiä musiikin tahdissa liikkuminen?- äiti
...vanhanakin osaa sen, kun on ajoissa aloittanut!
http://www.greywolves.org/artikkelit/2001-11-01-Tanssi_keskiajalla.html
Miksi enää ei tanssita kirkoissa? pst. Luitko artikkelin?
- vrk
emme harrasta sitä koska se voi johdattaa huoruuteen.
- Ierika
Teikäläisillä se on heikko moraali, niin kuin uskovaisilla yleensäkin.
Minua tanssi johdattaa nuoruuteen - hyvä niin.
Kannattaa vältellä uskonnollista seuraa koska se voi johdattaa sekopäisyyteen
- el täti
Rakas ystävä.
Minä olen koululaisena kieltäytynyt tanssimasta liikuntatunneilla.Olen sanonut, että se on vakaumustani vastaan. En halua elää samalla tavalla kuin maailman ihmiset ja olen halunnut erottaa itseni maailman tavoista. Pidän tanssimisen syntinä, koska siinä nimenomaan pyritään läheisyyteen toisen sukupuolen kanssa ja silloin synti tulee liian lähelle. On hyvä varoa sellaista mikä voi johdattaa ihmisen syntiin.
Huomaatko miten vihollinen on jo kuiskutellut sinullekin monia syitä, joiden vuoksi voisit tanssia. Se alkaa väsyttämään ihmistä jo ajatusmaailmassa, että ihminen ensin alkaisi hyväksymään edes vähän syntiä, antaisi pikkusormen sille. Kyllä se sitten aikanaan vie koko kädenkin.
Voin sinulle kertoa, että kun olen nuorena ollut opettelematta tanssimista, niin se on varjellut minua myöhemmin elämässäni monelta muulta enemmältä synniltä.
Liikuntaa voi harrastaa muillakin tavoin. Kun toiset tanssivat koulussa, minä sain tehdä kävelylenkin raittiissa ulkoilmassa. En kylläkään väitä, että musiikin mukana jumppaaminen nyt synti olisi, pysyy hyvin tahdissa. Jumppa ja tanssi ovatkin eri asioita.- vakas
Ei ole uskosta on syntiä.
Maallinen musiikki jonka tahtiin jumpataan, ei sinänsä ole kuin maailmallisuutta, mutta voi hyvinkin jäädä vaikutteitaan antamaan.
Onkohan tutkittua miten rytmikäs musiikki vaikuttaa ihmiseen. - Miesonmies
Ookkona vanhapiika joka ei ole saanut vastakkaisen sukupuolen himoja heräämään, meinaan miksi se mies sinusta kiinnostuisi jos ei häntä haluta.
Onko yhdyntä sitten synti esim. avioliitossa koska mies saadakseen sen seisomaan täytyy tuntea himoa vaimoaan kohtaan? - Ierika
Voivoi.
Maailman ihmisiä me kaikki ollaan - nauti siitä kaikin tavoin. Taivasta tai jumalaa ei ole sen enempää mitä kaukoputkella näkyy. Älä anna toisilta omittujen uskonharhojen estää elämääsi.
- vl-poitsu
Mua ainakin jäi harmittamaan, että en osallistunut lukiossa vanhojen tansseihin. Tanssiminen on oikeasti kivaa eikä syntiä. Raamatussa ei ole mitään siihen liittyvää kieltoa, kyse on perinnäissäännöstä, joka vain tekee uskomisesta rajoittavampaa ja kahlehtivampaa.
- täti
Aina voi oppia lisää ja alkeiskursseillakin on kaiken ikäisiä! Vanhojen tanssit ovat tietysti omanlaiset ja harmittaa varmasti, niitä tyttöjäkin, joille ei riitä koulussa tanssiparia.
Tuolla ainakin on kaiken ikäisiä ja kurssit eivät vaadi minkäänlaista sitoutumista eikä omaa pariakaan tarvi olla, koska pari vaihtuu käskystä. Käy katsomassa... pääsee sieltä muuten poiskin, jos ei tykkää:
http://www.tanssiaalto.com/viikonlo.htm - el kirahwi
Itse osallistuin vanhojen tansseihin, mutta sitten hävetti kun ko. tilaisuudessa istui erään luokkalaisen isä, joka oli ev.lut. pappi, samassa pöydässä vanhempieni kanssa, ja kommentoi, että "en minä ainakaan olisi voinut osallistua tällaiseen, jos minun koulussani olisi ollut tällaista"...
Tanssia on tietysti monenlaista, on paritanssia, balettia, yksintanssia, piiritanssia jne. Ja mikä oikeastaan on tanssia? Varsinkin monien naisten harrastamassa aerobicissa (ja muissa voimistelumuodoissa) liikutaan musiikin tahdissa, onko se tanssia? Esikoislestadiolaisten seuroissa saattaa joskus nähdä jonkun hyppivän ja pyörivän liikutuksissa, onko se tanssia?
Itse en näkisi välttämättä kaikkia musiikin tahdissa tapahtuvia liikkeitä tai tanssinomaisia liikkeitä musiikin kanssa tai ilman välttämättä automaattisesti vanhingollisena asiana. Riippuu aina tilannekohtaisesti niin monista asianhaaroista. Mutta länsimaisessa kulttuurissa yleinen maailmalliseen juhlintaan liittyvä seksikeskeinen parintanssi kulttuuri on minusta sellaista vahingollista, jota on hyvä välttää.
- Tzantta
Tanssiminen tekee hyvää!
- L.Ucifer
Jumalauta te hihhulit olette kyllä vammaista porukkaa 😂
- kummastamenet
mikäs se luciferin tulevaisuus mahtaa olla kaiekn tanssinkitkutuksen jälkeen?
aukeaako taivaan portti vaiko hvetin luukku? - olikokaasuissa
kummastamenet kirjoitti:
aukeaako taivaan portti vaiko hvetin luukku?jäi tuosta pois että vammaiselta kyllä vaikuttaa ihan joku muu kun vastaa 15 vuotta vanhaan aloitukseen heheh!!
- Ierika
kummastamenet kirjoitti:
aukeaako taivaan portti vaiko hvetin luukku?Jatkan tanssimista vaikka tulisilla hiilillä mieluummin kuin kuuntelen harpun vingutusta.
Otetaan varalta vastat mukaan!
( Totta puhuen, kyllä te uskovaiset olette hassuja. Sääli ihmistä sisällänne)
- Armonherraakiitän
Taivaan portit eivät aukea jos rivosti tanssii .7-vuotias tyttöni tanssi syksyllä kiihottavasti ja jotta en haureuteen ryhtyisi kielsin häntä tanssimasta jotain Antti Tuiskeen räävitöntä kappaletta.Jumala ei luokseen ota dervissimäisiä pakanallisia sairaan eläimellisiin vaistoihin yllyttävää inaista.Nainen kuin käärmeen sikiö joka aikanaan synnyttää myrkkyhampaan tansiin.7-vuotias tyttäreni rukoilee nyt joka päivä anteeksiantoa ja Herra antaa sen kun aidosti pyytää sitä tuo Tuiskeen hytkytyksen jälkeen.
- Haloo100
Jos kukaan tuntee tän pedofiilin. Niin kiireesti lastensuojelu ilmoitus. Saastainen ihminen vaan syyttää viatonta lasta.
- oles_mäntti_hiljempaa
Tanssivaa tyttö kiihottuneesti katseva joutuu kadotukseen, ei tuo tanssiva tyttö.
- Armonherraakiitän
Miten voit syyttää miestä jos Saatana viekoittelee?Saatana on läsnä erottaen ihmisen Jumalasts ja yksi Saatanan viheliäimmistä juonista on tehdä se tytön avulla.Nuoren tytöt jossa Saatanan on helppo toimia koska Luoja on antanut naiselle lisääntymistehtävän.Sen sijaan että Jeesuksen viitoittamalla tiellä pysyttäisiin Saatana kehittää nuoressa tytössä eläimen himon saada hekumaa sisäänsä jollain keinolla vaikka juuri tanssilla.Se on pointtini Sielun vihollisen ja oikeudenmukaisen Jumalaa kunnioittavan kiusaus.En paremmin sano.
- ihmeukkeleitaNäkee
mene hoitoon ja pian, jos oman 7 vuotiaan tyttäresi tanssi kiihoittaa sinua
- NaistakoSyytätSynnistäs
Miehen kiihko ja siitä seuraavat synnin teot ei ole naisen synti. Tässä näkyy joillakin olevan edelleen epäselvää. Daavid katseli Batsebaa, tunnetuin seurauksin. Koko kirous jäi Daavidin kannettavaksi.
- AvaaSilmäsTobias
Kuninkaan syntymäjuhlissa tanssannut huora suostui tanssaamaan sillä vaatimuksellansa että saa palkinnoksensa Johannes Kastajan pään vadilla. Siinä ovat syntymäpäivät ja tanssaamiset.
- totisesti33
Tanssi ei ole syntiä, siinä yksinkertainen vastaus. Tietysti tanssin, niin kuin monen muunkin hyvän asian vierustoverina, voi lymyillä synti. Tanssi silloin kun mieli tekee.
- teuta011
"Avaa silmäs Topias "
-
Niin, Kekkerit oli Neljännes ruhtinas Herodeksen syntymäpäivä juhla
synti oli hänen ja äidin joka juoni tyttönsä tanssin, ja pyysi Johanneksen
pään, tai ehdotti tytölle pyydä sitä. . . .
- - varo_fariseus
Herodeksen kanssa ei suomlaisilla tansseilla ole mitään tekemistä.
Synti on sydämen luopumista Jumalasta. Jos niin käy, että joku tanssin kautta joutuu epäuskoon ja eroon Jumalasta, niin silloin tanssi on syntiä. Mutta sama koskee erilaisia kristinuskon nimellä kulkevia, Jeesuksen verellä Jumalan omiksi lunastettuja tuomitsevia lahkoja, - nekin johtavat itseriittoiisina ja omahyväisinä pois uskosta Kristukseen ja ovat näinollen syntiä. - Tottaon
varo_fariseus kirjoitti:
Synti on sydämen luopumista Jumalasta. Jos niin käy, että joku tanssin kautta joutuu epäuskoon ja eroon Jumalasta, niin silloin tanssi on syntiä. Mutta sama koskee erilaisia kristinuskon nimellä kulkevia, Jeesuksen verellä Jumalan omiksi lunastettuja tuomitsevia lahkoja, - nekin johtavat itseriittoiisina ja omahyväisinä pois uskosta Kristukseen ja ovat näinollen syntiä.Herodeksen kanssa ei suomlaisilla tansseilla ole mitään tekemistä.
Jaa ettei ole. Sama huoruuden henki ja joka sitä puolustaa on jo pahasti epäuskon kahleissa. LLL jo varoittaa tansseista ja kirjoittaa että mennään tanssin jälkeen huoraamaan. Viljam ericson myös vanhinten kirjassa noin 1940 varoittaa tanssista. - Faktojenfaktaa
Tottaon kirjoitti:
Jaa ettei ole. Sama huoruuden henki ja joka sitä puolustaa on jo pahasti epäuskon kahleissa. LLL jo varoittaa tansseista ja kirjoittaa että mennään tanssin jälkeen huoraamaan. Viljam ericson myös vanhinten kirjassa noin 1940 varoittaa tanssista.Miten ihmeessä essulessut on saanu pillua aikanaan ja miten ihmeessä he ovat lisääntyneet kuin kanit?
Kyllä siihen sääki reppana himoasi olet tarvinnu joten älä kuule viitti vääntää mitään skeidaa senkin tekopyhä itsepetoksessa rypevä perkele.
- Armonherraakiitän
Itse en tanssi koska se on syntiä.Siis suomalaiset tanssit ja tanssiminen discossa.Sitten on taiteellinen tanssi esim baletissa joka on taidetta tai uskonnollinen tanssi.Harmi vain että uskonnollinen tanssi on itämaisten pakanallisten uskontojen tanssia.Kristinuskossa ei tietääkseni ole mitään Jumalaa ylistävää tanssiperinnettä.Mutta lasten ei pidä tanssia se on liian eroottista .
- EiTanssita
...tanssi voi johtaa syntiin, siksi kannattaa kiertää tanssipaikat!
- Sinäetmäärää
Mihin syntiin?
Käy sitten vaahtoomassa tanssipaikoissa että tanssi voi johtaa syntiin niin sinut kieritellään tervassa ja höyhenissä.Mikset käy?Oletko pelkuri?
Oot varmaankin tyypillinen hissukka joka mielessään sanoo muille että miksei nuo muut ole sellaisia kuin minä haluan, miksei muut ajattele niin kuin minä haluan, miksei muut tee niin kuin minä haluan.Katsos vauveliini ja muutkin vauveliinit, maailma ei pyöri napanne ympärillä, hyvä niin.
Yllättävän moni ihminen voivottelee miksei kaikki mee niinkuin minä haluan.
Äärimmäisen itsekkäitä perkeleitä jotka ajattelevat että jos minä en tanssi niin ei sitten muutkaan. - Kappasvuan
Joo kannattaa kiertää. Kyllä siellä joskus tärppää.
- tanssitaanvaan
Ymmärrän että laestadiolaispiireissä tanssia kammotaan. Pahuus joka asuu ihmisten sydämissä, tulee esiin pienestäkin ärsykkeestä, jopa tanssin tai tytön näkemisestä.
Tanssi sinänsä on vain liikuntaa, ja jos on sopiva musiiki, se on hyvää yleiskunnon kohottajaa. Olen tanssinut aika paljon juutalaisten tavalla, se kuuluu heillä jokapäiväiseen elämään ja varsinkin juhliin. He eivät yleensä tanssi pareittain vaan ryhmissä tai jonossa.
Kerran jopa johdin messiaanisia tanssijoita helluntaikirkossa kun pyydettiin juutalaisten vieraillessa.
Ihmisen ajatukset määräävät mikä on hyvää tai pahaa. Kun tanssii jonkun vastakkaisen sukupuolen kanssa tiiviisti, siinä lämpenee tunteet melkein pakosta, mutta silloinkin voi valita rakastaa eikä himoita.
Me saamme rakastaa anoppia, äitiä, isää, naapurin rouvaa tai vaikka naapurin isäntää, tai pastoria tai kuoronjohtajaa. Kaikkia saa rakastaa, mutta ei edes omaa vaimoaan saa himoita. Hyvässä avioliitossa siihen ei ole syytäkään kun kumpikin pitää toisen onnellisuudesta huolta.
Himo vaatii toiselta jotain, rakkaus haluaa tehdä toisen onnelliseksi.
Jos menee tanssilavalle, siellä monet ovat muista vaikuttimista kuin että haluaisivat sinun parastasi ja Jumalan kunniaa. Tietysti sielläkin voi tavata jonkun miellyttävän ystävän mutta ilmapiiri tahtoo viedä poispäin Jumalasta, joten en usko että uskovainen siellä viihtyy.
Kotona voi tietysti tanssia rakkainpansa kanssa jos tahtoo, ei se kuulu ulkopuolisille.- Kirjanoppinut
Kristillisyys alkaa kotoa. Se mikä on synti on synti kotonakin vaikka kukaan ei näkisi. Mutta mikä on synti niin se on paljon vaikeampi määrittää, se on selkeästi sanottu että synti erottaa Jumalasta, mutta kun kaikki ei tunne samallalailla ja juuri syntisten takia jumalanpoika tuli tänne. Ei terveet tarvitse parantajaa.
- ennenmuinoin
"Olen tanssinut aika paljon juutalaisten tavalla....."
Oletko milloinkaan tanssinut "tiputanssia"?
- Ikitanssija
He i hyvä koulutyttö. Olen ikinuori koululainen ja voin kertoa sinulle, ettei tanssi ole syntiä. Olen tanssinut koko ikäni, se on parasta liikuntaa mitä olla voi. Tanssi yksin tai ystävien kesken tai vaikkapa jossain tanssikoulun tunneilla. Minä käyn lavoilla ja seurataloilla tanssimassa ja siellä käy myös joskus pappipariskuntakin tanssimassa,joten älä epäröi,mene ja tanssi.
- Jonuorena
Paatunut
- Armonherraakiitän
Miksi haluat että tyttö joutuu kadotukseen.?Sielunvihollinenko sinussa asuu.Ei koulututön kuulu saada ohjeita aikuiselta mieheltä.Koulutyttö ei osaa vielä tuntea itseään kuten aikuinen ja on heräävässä seksualisuudessaan helposti vieteltävissä.Aikuinen voi tanssia jos haluaa mutta ei hän sillä Jumallaa palvele.Lapsi kasvaa ja vanhemmat kasvattavat hänet aikuisuuteen ja aikuisena jos Saatana haluaa hänet on se hänelle kilvoittelua.Mutta lasta on suojeltava Saatanalta ja kyllä tanssi on yksi Saatanan aseista.Liikuntaa voi harjoittaa vaikka hiihtäen ei tanssien johon aina liittyy seksuaaliset liikkeet.
- aikarientää
Jos oli koulutyttö kysymystä esittäessään, ei välttämättä ole sitä nyt. Onhan siitä aikaa 15 vuotta!
- Tulikoselväksi
Jonuorena kirjoitti:
Paatunut
Millä tuomitset sitä olet eli olet itse paatunut mustan sydämen omaava todennäköisesti vanha kyyninen nurkkapatriootti patu joka salaa,jopa itseltään himoitsee kaikkia neitseitä.
- Rietaskoähmii
Tulikoselväksi kirjoitti:
Millä tuomitset sitä olet eli olet itse paatunut mustan sydämen omaava todennäköisesti vanha kyyninen nurkkapatriootti patu joka salaa,jopa itseltään himoitsee kaikkia neitseitä.
Niin se totuuden suola vaikuttaa,heroteksen huora tahtoi parannuksen saarnaajan Johannes kastajan pään vadille ja niin sinäkin tahtoisit,löydä haamusi hänessä.
- TähtisilmätTuikkivat
Oletteko katselleet Tanssii tulijärveen -ohjelmaa?
- Erkkitwistaadägädägädää
Toiset tanssii toiset ei. Niin on kohtalo määrännyt. Pyörittäjä näkee miten kaikki pyörii tai ei pyöri. Pyöriminen on edeltä määrätty. Jos tanssin se on kohtaloni. Jos en tanssi niin se on kohtaloni. Maalima ei ole mikään Valintatalo.
- Esikoisten
Ev.lut. kirkossa liturginen tanssi tuntuu oudolta mutta kai se on oikein, kun kirkko sen hyväksyy. Ei kirkkoherra eikä piispa ole sitä rajoittanut, ja kirkkolaki sanoo, että kaikki arvioidaan Raamatun sanalla. Näin ovat arvioineet ja siksi hyväksymme liturgisen tanssin, hevimessut ja sateenkaarivärit. Esivallalle kuuliaisina jatkamme wwanhaa perinnettä Lannavaarasta asti.
- Hopotihei
Hei hop, hop hei. Ahtialaan tahti vei.
- Eskarilainen
Ei kirkkolaki kiellä. Ei myöskään esivalta.
- Dggjj
Ei ole tanssikaan syntiä sillä syntiä ei oikeasti ole olemassakaan. Ne ovat vain poppamiesten keksintöjä tyhmien jymäyttämiseksi. Tanssi sydämmesi kyllyydestä, vapahtaja olet sinä.
- Juukapoika
Jeesus ei tanssinut.Miksi hänen seuraavien pitäisi tanssia.Lukekaa se aika Raamattua jonka tanssisitte.Se tuo pysyvän rauhan sisimpäänne.
- JeesusOnSyntiesiSovitus
Leikitkö olevasi Messias, vai mistä on kysymys? Jumala-ihmistä ei voi koskaan verrata miehen spermasta hedelmöittyneeseen ihmiseen!!!
Jeesuksen tanssiminen tai tanssimattomuus ei liity tähän mitenkään.
Tanssi itsessään on kehon liikuttamista, kuten kävely, juoksu, voimistelu tai hiihto.
Sen sijaan vastakkaisen sukupuolen himoiteeminen on syntiä. Ja saatanallista himo on silloin, jos seksuaalinen himo kohdistuu samaa sukupuolta olevaan henkilöön.
Tanssi itsessään ei siis ole syntiä, mutta jos se johtaa epäuskoon, ja eroon Jumalasta, silloin se on syntiä. - Eskaritt
Kirkkolaki ja ennen kaikkea kirkkojärjestys. Aahh!
- pöntöt_veke_täältä
Eskaritt
Hommaa pönttö Raamattu itsellesi ja lue sieltä
Room. 14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä. - UskonVarmasti
Eiköpä se Pyhä Henki ilmoita omassatunnossa, mikä on synti!
- hommaa_Raamattu
Jos ihminen ei tunne Jumalan sanaa, eikä siihen usko, niin ei sellaiselle Pyhä Henki mitään ilmoita. Pyhä Henki toimii näet Jumalan sanan kautta.
- Melperitässä
HALLELUJAA HALLELUJAA!!Raamatun syvällisellä lukemisella Pyhä Henki koskettaa ihmistä.Silloin maalliset tanssit ei kiinnosta vaan elämä keskittyy Herran seuraamiseen ja kirkkauteen jonka kokee herättyään kuolleista.Jeesus herättää hallelujaa Hallelujaa hallelujaa
- JeesusOnSyntiesiSovitus
Kiellä itsesi, ota ristisi, tunne oikein itsesi, et sinä tunne Jeesusta joka riippuu ristillä ja vuotaa verta sinun puukkosi lävistettyä hänen kylkensä.
Heräjä sinä joka makaat, nouse ylös unestasi, niin Kristus sinua valaisee. Aamen. Kyllä tanssi on ollut syntiä koska kirkko halusi määrätä kaikesta ihmisten käyttäytymisestä, piti olla vain murheellinen, musta huivi päässä ja alati synnintunnossa.
Näin papait saivat tuntea ylemmyyttään ja antaa syntejä anteeksi.
Tanssista jopa varoitettiin tavalla, että siitä voi seurata tanssitauti, ja ihminen ei pysty enää lopettamaan vaan sairaalloisesti tanssii koko ajan.
Myös viheltäminen oli kieletty, se oli paholaisen kutsumista paikalle.
Varsinkin naisilta oli kaikki kiellettyä, mikä johtunee vain miesten halusta määrätä naisten elämästä, vangita nainen ja kaikki ilo elämästä pois.
Muslimeille laulaminen ja tanssiminen taitavat olla edelleen syntiä.Papit ja saarnamiehet ovat mielestäni harrastaneet henkistä diktatuuria, vieneet ihmisiltä oikeuden elämään ja iloon elämästä.
Johtunee siitä, että kaikki maallinen on käsitetty pahaksi, ja ihmisen sielu oli ruumiin vanki ja ruumis veti sitä alaspäin, kun taas henki yritti kohottaa hengelliseen.
Kärsimyksen tietä korostettiin ainoana pelastuksen tienä. MIKSI ?
Se johtuu "uskosta" , jota ei saanut kyseenalaistaa, tavallisilta kielettiin jopa raamatun lukeminen, ettei kukaan nouse väittelemään pappien kanssa, tai tekemään vaikeita kysymyksiä.
Raamatun lukemista piti välttää, koska tavallinen ei ymmärrä ja voi mennä sekaisin, kuten peloteteltiin. Kun joku sitten luki ja kysyi jotakin, eikä pappi osannut selittää, se kuitattiin sillä, että lukijalla ei ollut pyhää henkeä ja siksi epäili. Paholainen oli pannut hänen mieleensä kysymyksiä ja usko horjui.Kaksi on tietä, tiedon tie ja kärsimyksen tie.
Nyt kun ihmiset ovat koulutettuja, lukutaitoisia , eikä kirkko voi enää auktoriteettina hallita, kuten aikoinaan lukutaidottomia pelottelemalla helvetin tulella, kuten muslimit tekevät, niin ompa kirkko keksinyt armon julistuksen ja armoa armon päälle, kun sillä ei enää ole valtaa tiedon, lain ja oikeudenmukaisuuden, ihmisoikeuksien vaatimusten edessä.
Usko ei tehnyt ihmisistä oikeudenmukaisia ja vanhurskaita vaan ilkeitä tyranneja ja toistensa tuomitsijoita, tekopyhiä teeskentelijöitä, aivan kuin olisivat saaneet valtuutensa Jumalalta.
Jokainen kyttää toistansa, ikäänkuin olisi Stalin, ja toivottaa helvettiin jos ei tee kuten vaaditaan.
Toinen ääripää on sitten armoa armon päälle, josta seuraakin holtittomuutta, välinpitämättömyyttä ja yhteiskunnallista levottomuutta.- älä_petä_ittees
Tuo on paskapuhetta että syntinen joka on Jumalan armosta saanut syntinsä anteeksi ja päässyt rauhaan Jumalan kanssa, olisi aiheuttamassa yhteiskunnallista levottomuutta.
Ota ensin selvää asioista ja kirjoita sitten mitä tiedät sen jälkeen.
Valehtelussakin olisi jonlinlainen kohtuus hyvä. - HerätkääUnesta
Mistä sellainen varmuus tulee, ettei helvettiä ole? Tietoa se ei ainakaan ole, koska sen tietää vasta silloin, kun henki on juuri poistumassa ruumiista.
Epäuskoiset ihmiset ovat hyvin varmoja asioista, joista eivät tiedä mitään. Mistä tuollainen viisaus ja ylimielisyys tulee?
He väittävät ettei saatanaa ja helvettiä ole, kuitenkin he toistelrvat kumpaakin toistuvasti joka päivä ja toivottelevat menemään helvettiin henkilöitä joista eivät pidä.
Jokin osa heissä tietää että helvetti on, ja että paha saa palkkansa, mutta he torjuvat sen tietoisesti koko ajan. Taivas tai paratiisi luvattiin aikoinaan nimenomaan sotilaille joiden haluttiin taistelevan jonkun asian, kuten uskonnon puolesta. Heille luvattiin paratiisi, marttyyrius oli kristinuskon korkein aste. Vertaa muslimit tänä päivänä, vääräuskoiset saa tappaa taistelussa jumalan tiellä. Ja soturi julistetaan marttyyriksi.
Helvetti taas oli rangaistus, jos et ole tottelevainen, vaan erimielinen tai kyseenalaistat puheita. Uskohan tulee kuulemisesta ja paavi julisti itsensä erehtymättämäksi, ei saanut vastustaa, tai julistettiin pannaan, eli kirkon kiroukseen.
Sana Hel'emmelek tulee Eenokin kirjasta, sillä nimetään loistavaa aurinkoa. Aurinko tietysti on tulipaikka jos taivaaseen halajaa nousta."Tuo on paskapuhetta että syntinen joka on Jumalan armosta saanut syntinsä anteeksi ja päässyt rauhaan Jumalan kanssa, olisi aiheuttamassa yhteiskunnallista levottomuutta."
"Syökää minun ruumiini ja juokaa minun vereni, se on totinen ruoka. " Se mikä käy suusta sirään, menee vatsaan ja ulostuu. " Jeesuksen sanoja.
Minulla ei koskaa ole ollut sotaa Jumalan kanssa, josta minun pitäisi päästä rauhaan, esim. syömällä Jeesusta ja ulostamalla syöty.
Jumala on nimenomaan " Rauhan Jumala,"
" Autuaita ovat rauhan tekijät, heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman. "
Rauhaa tehdään ihmisten kesken, koska ihmiset riitelevät ja sotivat.- Ylermilahest
Onko väärin tanssia vaakamamboa.Siinä työnnetään pippeli pimppaan.
"Minä tahdon rakentaa sinua jälleen, ja sinun, neitsy Israel, pitää rakennetuksi tuleman. Sinun pitää kaunistetuksi tuleman sinun kanteleillas, ja menemän niiden kanssa, jotka ilossa hyppäävät." (Jer. 31:4 Biblia) - ilossa hyppiminen on mitäs muuta kuin tanssimista.
"Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla" (Ps. 30:11)
"Ylistäkööt he karkeloiden hänen nimeänsä, soittakoot hänelle kiitosta vaskirummuilla ja kanteleilla." (Ps 149:3)
"Silloin neitsyt iloitsee karkelossa ja nuorukaiset ja vanhukset yhdessä. Minä muutan heidän surunsa riemuksi, annan heille lohdutuksen ja ilon heidän murheensa jälkeen." (Jer. 31:13)
"Ja naisprofeetta Mirjam, Aaronin sisar, otti vaskirummun käteensä, ja kaikki naiset seurasivat häntä vaskirumpuja lyöden ja karkeloiden. Ja Mirjam viritti heille virren: "Veisatkaa Herralle, sillä hän on ylen korkea, hevoset ja miehet hän mereen syöksi"." (2. Moos. 15:20,21)
"Ja Daavid hyppi kaikin voimin Herran edessä, ja Daavid oli puettu pellavakasukkaan. Niin Daavid ja koko Israelin heimo toivat Herran arkin riemun raikuessa ja pasunain pauhatessa. Kun Herran arkki tuli Daavidin kaupunkiin, katseli Miikal, Saulin tytär, ikkunasta; ja nähdessään kuningas Daavidin karkeloivan ja hyppivän Herran edessä halveksi hän häntä sydämessänsä." (2. Sam. 6:14-16)
"Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa. Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri. Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla. Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla. Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla. Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja!" (Ps. 150)
Raamatussa kerrotaan monessa kohtaa kansan ylistäneen Jumalaa karkeloiden, joka tarkoittaa alkukielellä tanssimista. Daavid hyppi ja tanssi Herran edessä. Ketään ei Raamatussa moitita tanssimisesta, eikä Raamatussa missään kohtaa tanssimista kuvata synniksi. On täysin raamatullista ylistää Jumalaa tanssimalla.- Eiolesyntiä
Hei kiitti fari ja kristitty kirjoituksistanne.
- Tottaon
On merkillistä, että halutaan sitoa kristityitten omattunnot
tällaisilla orjuuden-ikeillä, koska kaikki Pyhän Raamatun kirjat
sotivat sitä vastaan. Jumala on jo Mooseksen aikana osoittanut
vihaavansa tanssia. Kun Israelin lapset tanssivat kultavasikan
ympärilllä, rankaisi Herra tätä kansaa sen synnin tähden. Vissim-
mästi kuningas David tanssi liiton arkin edessä, mutta tämä tanssi
oli sellainen, mitä maailma ei tunne, mutta hyvinkin ne, joitten
sydämet täyttyvät Jumalan armolla. Koko Raamattu puhuu huo-
rain ja huorimiesten tanssia vastaan.
Kun lapset vielä ovat viattomuudentilassa, ei kristittyin oma-
tunto suostu siihen, että heidän lapsensa jätetään edesvastuutto-
masti sellaiseen pahuuteen, vaan he ovat pakotetut noudattamaan
apostolien sanoja ja tunnustaa: "Enemmin tulee kuulla Jumalaa
kuin ihmisiä", vaikkakin tästä seuraisi hankaluuksia. Entisajan
vanhurskasten on pitänyt vastustaa kaikkea pahaa kuolemaan asti,
mistä Raamattuin ja marttyyrien historiat todistavat.
Ilahduttavaa on ollut saada nähdä sanomalehdissä monilta eri
tahoilta tehtyjä lausuntoja tanssiprojektia vastaan. Sisällinen toivo-
mus on, että jos mahdollista, Jumalan avulla estää vihollinen
toteuttamasta tarkoitusperiään. Kouluissa on jo monta ja monen-
laista opetusmuotoa, mikä on liiallista, josta ei saa aineellista eikä
henkistä apua, vaan sitävastoin sielullista vahinkoa nuorelle, nou-
sevalle polvelle, niin että kristityt omissatunnoissaan jo ovat epä-
röivällä kannalla lasten koulunkäyntiin nähden. Jos tähän vielä
lisätään sentapaista, niin mahdottomuus tulee eteen.
Ruotsin kansanhan pitää olla kristillinen kansa, niin että
niiden, jotka tämä kristillinen kansa on valinnut valtiopäiville
säätämään lakeja, ennen kaikkea pitäisi ottaa huomioon se tahto
Tuossa pätkä wiljamin kirjoitusta 1945- teuta011
Niin on eroa siinä.
Kun tanssi oli kultaisen vasikan ympärillä, se oli epäjumalan palvelusta
vaikka Aaron oli valanut vasikan, ikään kuin lantiohalvauspotilaan, niin
hän ehkä säästi henkensä, koska häntä ei tuomittu teostaan...
-
On eriasia huorain ja huori misten tanssiin, siinä tulee himot esiin...
Ja miksei epäjumalan palvonnassakin . . .
- - teuta011
teuta011 kirjoitti:
Niin on eroa siinä.
Kun tanssi oli kultaisen vasikan ympärillä, se oli epäjumalan palvelusta
vaikka Aaron oli valanut vasikan, ikään kuin lantiohalvauspotilaan, niin
hän ehkä säästi henkensä, koska häntä ei tuomittu teostaan...
-
On eriasia huorain ja huori misten tanssiin, siinä tulee himot esiin...
Ja miksei epäjumalan palvonnassakin . . .
-" Totta on "
-
Hyvä lainaus Wiljamilta ,,,.
-
- rakastakaa
Tanssi ei ole sinänsä sen enempää syntiä kuin juokseminen.
On eriasia jos tanssiin liittyy sellaista musiikkia tai sellaista seuraa, että se vie sisälle pahuuden ilmapiiriin.
Tanssi lähentää ihmisiä toisiinsa joten varsinkin uskovat tarvitsisivat enemmän fyysistä kontaktia toinen toiseensa.
Jos ihmiset oppivat halaamaan ja rakastamaan toisiaan ilman että himoitsevat jotain itselleen, eikö se ole hyvä?
Juutalaisissa tansseissa tanssitaan yleensä ryhmissä, jolloin kaikki voivat olla mukana, ja laulut ovat ylentäviä.
Itse en halua mennä maailman tanssilavoille koska seura tekee kaltaisekseen, mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan että joku haluaa tanssia kanssani. Kumpa olisikin sellaisia tanssitilaisuuksia missä saisin olla rakkaiden sisarten ja veljien kanssa, ilman että tarkoituksena olisi joku itsekäs motiivi saada muutakin.- synti_on_geneettinen
Tuossa on paljon asiaa, pitkästä aikaa. Eipä siellä tunnustavat kristityt tanssilavoilla kiertele, tämä on fakta. Kysymys on kuitenkin vakava, olemmeko syvimmiltään tietoisia siitä, mitä synti oikeasti on.
Henkilö joka ei tiedä tekevänsä rikoksia Jumalan lakia vastaan satoja kertoja päivässä, ei vielä tunne/tiedä mitä synti OIKEASTI on. Kyn synneiksi mielletään vain joitakin synneiksi miellettyjä tekoja, joudutaan hyvin helposti oman vanhurskauden rakentajiksi. Mutta kun ihminen on koko ajan tietoinen TODELLISESTA kyvyttömyydestään täyttää Jumalan tahtoa, se tekee hänestä armonkerjäläisen, armon varassa elävän JUmalan lapsen. - teuta011
" Rakastakaa "
-
Sanoi : " Juutalaisissa tansseissa , tanssitaan yleensä ryhmissä, jolloin kaikki
voivat olla mukana, ja laulut ovat ylentäviä ".
-
Eikö sitä voida verrata meillä " liikutuksiin "?
Siinäkin moni ottaa askeleita jopa tanssin tapaan,
Ja moni tekee sitä melkein joka seuroissa...
- - Tottaon
teuta011 kirjoitti:
" Rakastakaa "
-
Sanoi : " Juutalaisissa tansseissa , tanssitaan yleensä ryhmissä, jolloin kaikki
voivat olla mukana, ja laulut ovat ylentäviä ".
-
Eikö sitä voida verrata meillä " liikutuksiin "?
Siinäkin moni ottaa askeleita jopa tanssin tapaan,
Ja moni tekee sitä melkein joka seuroissa...
-Ehkä tuo liiton arkin ympäri tanssi vois olla liikutuksia joita myös mailman lapset pilkkaa ja sanovat hihhuleiksi ja niin pilkkasi myös Saulin tytär
- teuta011
Tottaon kirjoitti:
Ehkä tuo liiton arkin ympäri tanssi vois olla liikutuksia joita myös mailman lapset pilkkaa ja sanovat hihhuleiksi ja niin pilkkasi myös Saulin tytär
Niin pilkkasi Saulin tytär, ehkä siinä oli syytäkin kun Daavid oli
heilunut kuin heinämies ja näyttänyt häpynsäkin. !
- - puhutotta
Missä niin sanotaan ? Ei missään! Vaimot voivat kyllä motkottaa, jos vähänkin on vapaampi..
Ei minunkaan vaimoni kehu minua kovin usein. - Tottaon
teuta011 kirjoitti:
Niin pilkkasi Saulin tytär, ehkä siinä oli syytäkin kun Daavid oli
heilunut kuin heinämies ja näyttänyt häpynsäkin. !
-Biblia sanoo että david oli puettu liinaisella päällysvaatteella,en nyt usko että on irstasta ollut muuta kuin saulin tyttären mielestä joka yleenkatseesta moitti daavidia ja moite ja ylenkatse oli väärin herran edessä,sillä ei hän saanut yhtään lasta
- teuta011
Tottaon kirjoitti:
Biblia sanoo että david oli puettu liinaisella päällysvaatteella,en nyt usko että on irstasta ollut muuta kuin saulin tyttären mielestä joka yleenkatseesta moitti daavidia ja moite ja ylenkatse oli väärin herran edessä,sillä ei hän saanut yhtään lasta
Kyllä Raamattu sanoo ; että Daavidilla oli hurmos
josta johtuen ei ollut aivan säntillinen...
-
- aavanmerentuollapuolen
Teutaa näyttää kovin tanssituttavan.
Ootko ollut kesäaikaan lavalla Olgasi kera? - pysy_tontillas
Lopeta nyt pöljä tuon Teutan halveksiva panettelu jo.
- älä_sokeudellas_leuhki
Kysymys kuului, onko tanssi syntiä? Vastaus on, että kaikki mikä ei ole uskosta, on syntiä. Ei tämä sen vaikeampi asia ole, ja jokainen joka on mielestään alle 100% syntinen, ei tunne vielä syntejään lainkaan. Elikkä kääntymystä armahtavan Kristuksen puoleen ei ole vielä tapahtunut.
- Älätukehdutietoosi
Sinä ilmeisesti tiedät mitkä kaikki ovat uskosta?
- Jartsamoi
Olen homoseksuaali ja tanssin miesten kanssa.Joskus makaan yöllä heidän kanssaan tanssiravintolan jälkeen.Mitä pahaa siinä on Jeesuskin antoi armon Maria Magdaleenalle.Syntiä se ei mielestäni ole seksiä harrastaa kaikki.Itse luon oman elämäni ja Jeesua rakastaa minua vaikka imen munaa.
- AvaaSilmäsTobias
Oi hyvänen aika! Kylläpä olet Rakastajaasi huorimusten kanssa pettänyt! Jos sanot että Jeesus sinua rakastaa niin kuinka sinä sen rakkautta vaihtanut olet huorimusten rakkauteen? Herra ei omaansa hylkää ellet itse hylkää Häntä ja olet maalliseen ja lihalliseen Hänet vaihtanut eli itse olet jättänyt eikä Hän enää sinua tarvitse! Nouse ylös pimennosta sillä: Joka parannuksen teon huomiseen siirtää, se vuoteensa helvettiin rakentaa.
Alistu uskoon nyt heti, sillä huomenna voit jo olla helvetissä! - eisamaatietä
Jeesus ei sanonut Maria Magdaleenalle: "Jatka vaan entiseen menoon!" Hän sanoi niille jotka saivat anteeksiannon: "Mene, äläkä enää syntiä tee!"
Sinä voit "luoda tämän elämäsi". Haluatko siitä muutakin kuin imeskelyä! Eikö sinulla ole korkeampaa päämäärää?
Uskon että Jeesus etsii kaikkia ja myös rakastaa ja säälii ihmisiä.
Kuitenkaan Hänen ei kerrota niin sanoneen kenellekään joka ei halunnut muutosta elämäänsä.
Kysymys on rakastatko sinä Jeesusta! Raamattu kyllä kieltää miesten makaavan misten kanssa
kuten naisten kanssa maataan !
-
Ja luopumisesta luonnollisesta yhdynnästä naisen kanssa. .. .
-
- VoiVoVoi
"Ierika"
Sinäkin joudut kerran tuomiolle puheistasi, joten korjaa asiat pian, Jumala ei anna itseänsä pilkata !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387745Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1061004- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812