Ya'akov elää ikuisesti!

18

509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstalla,

uusi avauskin piti sen johdosta tehdä. Olet kuin fenix-lintu, kuka poistojen jälkeen aina herää uudelleen henkiin.

PS. Vanhan testamentin tekstejä, sen kutakin kirjaa, on kirjoitettu ja muunneltu useiden vuosisatojen ajan ja että profeettojen kirjat ovat jälkikäteen kirjoitettuja, jo aiemmin toteutuneita ennusteita. Samoin on tutkijajoukko jo vuosikymmeniä ollut yksimielinen siitä, ettei kukaan apostoli eikä kukaan silminnäkijä ole kirjoittanut Uuden testamentin evankeliumeja.

• Kirjoitit:
        >>>Olet kuin fenix-lintu, kuka poistojen jälkeen aina herää uudelleen henkiin.

• Sanon täten!

Silmä silmästä ja hammas hampaasta, isku iskusta, tappo taposta, murha murhasta ja henki hengestä!
      Ilmeisesti on nyt niin, ettet sinä ymmärrä raamatun teksteistä tuon taivaallista, koska näin juuri tuo tanakh:in talmud yhden asian ilmaisee.

Joko uskot Häneen, Isään josta Kristus kertoi tai sitten siihen yhteen perkeleeseen joka villitsi myös näitä juutalaisia kirjoittamaan satuja ja tarinoita itseänsä miellyttämään vuosituhansia sitten.

• ...koulutukseen verrattavaa opastusta J-lasta vieraantuneille umpipakanoille, kun porukka ei muuten tajunnut, että lähimmäisiä on tarkoitus rakastaa ja eheyttää eikä silpoa ja hävittää.

Olemme saaneet elää 'Uuden Iankaikkisen Liiton aikaa' Herramme armosta jo liki 2000 vuotta, mikä on ollut kaikille J-lalle kuuliaisille -aikaisempiin vuosituhansiin verraten - ylenpalttisen onnen aikaa, jolloin on julistettu armon, rauhan ja rakkauden evankeliumia J-lan läheisyyttä kaipaaville sieluille. Toki joitakin poikkeuksia on aina ollut, mutta kokonaisuus ratkaisee...

Siunausta Tanakh'in ja B'rit Chadashah'n sisällön sisäistämiseen Yeshuassa!

• luomansa jumalan avulla
        Yakov kirjoitti:

...koulutukseen verrattavaa opastusta J-lasta vieraantuneille umpipakanoille, kun porukka ei muuten tajunnut, että lähimmäisiä on tarkoitus rakastaa ja eheyttää eikä silpoa ja hävittää.

Olemme saaneet elää 'Uuden Iankaikkisen Liiton aikaa' Herramme armosta jo liki 2000 vuotta, mikä on ollut kaikille J-lalle kuuliaisille -aikaisempiin vuosituhansiin verraten - ylenpalttisen onnen aikaa, jolloin on julistettu armon, rauhan ja rakkauden evankeliumia J-lan läheisyyttä kaipaaville sieluille. Toki joitakin poikkeuksia on aina ollut, mutta kokonaisuus ratkaisee...

Pakana sana on juutalaisten keksimä rasistinen haukkumasana jolla tarkoitettiin kaikki muita ihmisiä jotka eivät kuuluneet juutalaisiin yhteisöihin. Se on sarjassa sitä samaa vihaa jota tanakh on täynnänsä. Ja kun näytät palvovan tuota vihan ja väkivallan jumalaa, niin eihän tässä sitten muuta sanottavaa enää olekkaan.

• Jeesukseen uskova.
        Yakov kirjoitti:

...koulutukseen verrattavaa opastusta J-lasta vieraantuneille umpipakanoille, kun porukka ei muuten tajunnut, että lähimmäisiä on tarkoitus rakastaa ja eheyttää eikä silpoa ja hävittää.

Kyll varansa saa pitää , ettei kristitystä tule juutalaiseen uskoon kääntyvää.. ! Juutalaiset tarvitsevat pelastusta siinä kuin pakanatkin!

• luomansa jumalan avulla kirjoitti:

Pakana sana on juutalaisten keksimä rasistinen haukkumasana jolla tarkoitettiin kaikki muita ihmisiä jotka eivät kuuluneet juutalaisiin yhteisöihin. Se on sarjassa sitä samaa vihaa jota tanakh on täynnänsä. Ja kun näytät palvovan tuota vihan ja väkivallan jumalaa, niin eihän tässä sitten muuta sanottavaa enää olekkaan.

...miten valtavasta rakkauden J-lasta UT:ssa on kyse. Sun kannattaisi lukea tuon Joh.14. luvun lisäksi luku Joh.3 ja uskoa siihen sellaisenaan!

Menestystä luvun omaksumiseen, Yeshuassa!

PS. Kirjoittelen tätä siskoni miniläppärillä ja totesisen olevan ihan passeli tällaiseen viestittämiseen :)

• Jeesukseen uskova. kirjoitti:

Kyll varansa saa pitää , ettei kristitystä tule juutalaiseen uskoon kääntyvää.. ! Juutalaiset tarvitsevat pelastusta siinä kuin pakanatkin!

Suosittelen sullekin Vapahtajamme alkuperäisnimien käyttöä, siis nimien Yeshua HaMashiach, sillä enkeli Gabriel käski Joosefia antamaan nuo nimet hänelle.

Käyttämäsi nimi 'Jeesus' on väännös kreikasta, eikä hebreasta ja siksi se ei voi olla mitenkään Vapahtajamme alkuperäisnimi.

Sanan 'Jeesus' alkuperäismerkitys saattaa hyvinkin olla 'Ylistys Zeukselle', sillä seuraavan linkin mukaan kreikkalainen nimi 'Ii-Zeus' (josta kyseinen nimi on väännös) merkitsee juuri sitä ja on otettu käyttöön vasta apostolisen ajan jälkeen. Zeus oli kreikkalaisten epäjumala.

http://209.85.135.104/search?q=cache:pBfcnMjMmpkJ:www.xanga.com/Babylon_The_Great/665804169/item.html jehoshua jesus&hl=fi&ct=clnk&cd=3&gl=fi

Olen muuten samaa mieltä kanssasi kirjoituksesi kohdasta:
        "Juutalaiset tarvitsevat pelastusta siinä kuin pakanatkin!"

Siunausta Yeshuassa!

• Yakov kirjoitti:

Suosittelen sullekin Vapahtajamme alkuperäisnimien käyttöä, siis nimien Yeshua HaMashiach, sillä enkeli Gabriel käski Joosefia antamaan nuo nimet hänelle.

Käyttämäsi nimi 'Jeesus' on väännös kreikasta, eikä hebreasta ja siksi se ei voi olla mitenkään Vapahtajamme alkuperäisnimi.

Sanan 'Jeesus' alkuperäismerkitys saattaa hyvinkin olla 'Ylistys Zeukselle', sillä seuraavan linkin mukaan kreikkalainen nimi 'Ii-Zeus' (josta kyseinen nimi on väännös) merkitsee juuri sitä ja on otettu käyttöön vasta apostolisen ajan jälkeen. Zeus oli kreikkalaisten epäjumala.

http://209.85.135.104/search?q=cache:pBfcnMjMmpkJ:www.xanga.com/Babylon_The_Great/665804169/item.html jehoshua jesus&hl=fi&ct=clnk&cd=3&gl=fi

Siunausta Yeshuassa!

Jos haluaa kutsua Jeesusta hänen äidinkielellään, pitää käyttää arameaa ja silloin tuo toinen vokaali kääntyy käsittääkseni hieman sinne A:n suuntaan: Yashua tai Yaashua jos tää nyt on sulle sitte joku kynnyskysymys.

Kreikaksi UT kirjoitettiin eikä sitä upeaa filosofien kieltä tarvii hävetä sitäkään.

• KTS kirjoitti:

Jos haluaa kutsua Jeesusta hänen äidinkielellään, pitää käyttää arameaa ja silloin tuo toinen vokaali kääntyy käsittääkseni hieman sinne A:n suuntaan: Yashua tai Yaashua jos tää nyt on sulle sitte joku kynnyskysymys.

Kreikaksi UT kirjoitettiin eikä sitä upeaa filosofien kieltä tarvii hävetä sitäkään.

...väärässä, sillä enkeli Gabriel käski unessa Joosefia antamaan Vapahtajallemme nimenomaan hebrealaiset nimet, koska Hän oli ja yhä on juutalaisista syntynyt ja lihaan tullut J-lan Sana, joka oli alunperin kirjoitettu hebreaksi juutalaisten Tanakh'iin.

Käsittääkseni Yeshua itsekin vahvisti asian sanoessaan "...sillä Pelastus on juutalaisista...". Ei siis aramealaisista tai kreikkalaisista, vaan juutalaisista ja fokusoiden sanoen: juutalaisesta Messiaasta.

Emmehän me aidot jeshualaiset kumartele kreikkalaisia emmekä aramealaisia 'piraatti-jeesuksia', vaan alkuperäistä, ikuisuudesta asti elänyttä J-lan Poikaa, Kirkkauden Herraa: Yeshua HaMashiach'aa, joka on sama eilen ja tänään ja ikuisesti!

HalleluYah!

Siunausta Yeshuassa!

• Jo tuohon aikaan
        Yakov kirjoitti:

Siunausta Yeshuassa!

Jopa juutalaistenkin parissa?

• Yakov kirjoitti:

...väärässä, sillä enkeli Gabriel käski unessa Joosefia antamaan Vapahtajallemme nimenomaan hebrealaiset nimet, koska Hän oli ja yhä on juutalaisista syntynyt ja lihaan tullut J-lan Sana, joka oli alunperin kirjoitettu hebreaksi juutalaisten Tanakh'iin.

Käsittääkseni Yeshua itsekin vahvisti asian sanoessaan "...sillä Pelastus on juutalaisista...". Ei siis aramealaisista tai kreikkalaisista, vaan juutalaisista ja fokusoiden sanoen: juutalaisesta Messiaasta.

Emmehän me aidot jeshualaiset kumartele kreikkalaisia emmekä aramealaisia 'piraatti-jeesuksia', vaan alkuperäistä, ikuisuudesta asti elänyttä J-lan Poikaa, Kirkkauden Herraa: Yeshua HaMashiach'aa, joka on sama eilen ja tänään ja ikuisesti!

HalleluYah!

Siunausta Yeshuassa!

...piraattijeesuksesta, jos UT on kreikaksi kirjoitettu ja näin hyväksi nähty, niin sinä kiität ja pokkaat tai sitten itket ja kiität ja pokkaat ja lakkaat vääntelemästä Jeesuksen nimeä, ja jos hän on äidinkielenään arameaa puhunut, niin mitä sinulla on siihen asiaan lusikkasoppaasi tunkea? Maailmassa on tuhansia kieliä ja tuhansia Jeesuksen nimiä. Kielimuurit on muutenkin kaadettu Pyhän Hengen merkeissä.

• Jo tuohon aikaan kirjoitti:

...hyvin kreikkalais-roomalainen eikä sitä silloin ihmetelty lainkaan.

Nykykuupot saa ihmetellä ihan vapaasti...

• Jo tuohon aikaan kirjoitti:

...ilmeisesti melko laajalla alueella myös sen aikaisten juutalaisten keskuudessa, samoin arameaa Galileassa.

Oliko se sitten juutalaisilla äidinkielenä Galileassa, on pelkkää olettamusta ja spekulointia. Spekulointien varaan ei uskonvakaumusta kannata rakentaa.

Jerusalemissa ja Juudeassa puhuttiin hebreaa, mikä käy ilmi UT:stakin, samoin se, että Yeshua puhui hebreaa.

Pääpointtina tässä on kuitenkin se, että Messiaamme on syntyjään juutalainen ja kaikki Häntä koskevat profetiat on kirjoitettu alunperin hebreaksi. Hän on juuri hebrealaisten Kirjoitusten Sana, joka tuli lihaksi.

Myös Messiaamme nimet on ilmoitettu Tanakh'issa ja nimenomaan hebrealaisina erisniminä. Koska UT:ssa pannaan erittäin suuri paino sille, että mitä AINOAA nimeä avuksi huutamalla pelastutaan, on syytä olla tarkkana, ettei ala huutaa avuksi kreikkalaisen epäjumala Zeuksen nimeä.

Viittaan apostoli Pietarin viittausta OIKEAAN nimeen: (Apt.4:8-12)

"8. Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!

9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,

10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Yeshua HaMashiach Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.

11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.

12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä EI OLE TAIVAAN ALLA MUUTA NIMEÄ IHMISILLE ANNETTU, JOSSA MEIDÄN PITÄISI PELASTUMAN."

Painotus on jakeella 12 ja siinä sanoilla "MUUTA NIMEÄ"!

• KTS kirjoitti:

...piraattijeesuksesta, jos UT on kreikaksi kirjoitettu ja näin hyväksi nähty, niin sinä kiität ja pokkaat tai sitten itket ja kiität ja pokkaat ja lakkaat vääntelemästä Jeesuksen nimeä, ja jos hän on äidinkielenään arameaa puhunut, niin mitä sinulla on siihen asiaan lusikkasoppaasi tunkea? Maailmassa on tuhansia kieliä ja tuhansia Jeesuksen nimiä. Kielimuurit on muutenkin kaadettu Pyhän Hengen merkeissä.

...Tästä on olemassa selkeät perustelut, joista voit lukea ns. 'Jerusalemin koulukunnan' tutkimuksista. Googlaa ja hämmästy!

Siis kreikannettaessa alkuperäiset hebrealaiset UT:n Kirjoitukset sattui ikävä moka, kun Vapahtajamme erisnimet kreikannettiin.

Ei ollut muuten eka kerta, kun juutalaiset 'ryssivät' J-lan Nimen. Samoin he tekivät VT:n Y-H-W-H Nimen kanssa, sillä kukaan ei nykyään tarkalleen tiedä, miten se tulee lausua!

Samasta syystä emme varmuudella tiedä, miten Vapahtajamme erisnimet lausutaan. Kunhan menen sisälle helmiporteista, niin eräät 'UT:n kääntäjät' saavat siellä kyytiä mokiensa vuoksi (tai ainakin ovat velvolliset selittämään syyt niihin)! Valmistautukoot siis siihen... :o)

J-lan Pojan oikeilla erisnimillä ON SUURI merkitys!

Luemme Yeshuan viittauksen PELASTAVAAN erisnimeensä: (Joh.17:6,11-12)

"6. (Isäni) Minä olen ilmoittanut SINUN NIMESI ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.

11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät SINUN NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."

Sananlaskut:
        18:10 Herran NIMI on vahva torni; hurskas juoksee sinne ja saa turvan.

Psalmit:
        91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin MINÄ PELASTAN HÄNET; minä suojelen hänet, KOSKA HÄN TUNTEE MINUN NIMENI."

Opettele KTS tuntemaan Herramme OIKEAT nimet!

• Yakov kirjoitti:

...Tästä on olemassa selkeät perustelut, joista voit lukea ns. 'Jerusalemin koulukunnan' tutkimuksista. Googlaa ja hämmästy!

Siis kreikannettaessa alkuperäiset hebrealaiset UT:n Kirjoitukset sattui ikävä moka, kun Vapahtajamme erisnimet kreikannettiin.

Ei ollut muuten eka kerta, kun juutalaiset 'ryssivät' J-lan Nimen. Samoin he tekivät VT:n Y-H-W-H Nimen kanssa, sillä kukaan ei nykyään tarkalleen tiedä, miten se tulee lausua!

Samasta syystä emme varmuudella tiedä, miten Vapahtajamme erisnimet lausutaan. Kunhan menen sisälle helmiporteista, niin eräät 'UT:n kääntäjät' saavat siellä kyytiä mokiensa vuoksi (tai ainakin ovat velvolliset selittämään syyt niihin)! Valmistautukoot siis siihen... :o)

J-lan Pojan oikeilla erisnimillä ON SUURI merkitys!

Luemme Yeshuan viittauksen PELASTAVAAN erisnimeensä: (Joh.17:6,11-12)

"6. (Isäni) Minä olen ilmoittanut SINUN NIMESI ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.

11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät SINUN NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."

Sananlaskut:
        18:10 Herran NIMI on vahva torni; hurskas juoksee sinne ja saa turvan.

Psalmit:
        91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin MINÄ PELASTAN HÄNET; minä suojelen hänet, KOSKA HÄN TUNTEE MINUN NIMENI."

Opettele KTS tuntemaan Herramme OIKEAT nimet!

...ei oo sen kummempia kuin Da Vinci -koodin väitteet salatuista evankeliumeista.

Menee samaan läjään.

• KTS kirjoitti:

...ei oo sen kummempia kuin Da Vinci -koodin väitteet salatuista evankeliumeista.

Menee samaan läjään.

...sillä ei kaikki ymmärrä hyvän päälle.

Yritä tässä nyt sitten opastaa porukkaa tiedon lähteille ;o)

Villi-ihmiset pitää ensin kesyttää...

Siskonikin kesytti villikissan, josta tuli lopulta sen verran muita kissoja fiksumpi, että se oikein ahmimalla ahmi tuoretta pullaa ja joi maitoa palan painikkeeksi :O

Vielä vanhanakin se (kesyyntynyt villikissa) säilytti huumorintajunsa. Näin miten se yhtäkkiä hyökkäsi joulukuuseen ja tempaisi siitä koristepallon, jota se jahtasi häntä paksuna pitkin huonetta...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5206
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3621
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3233
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2395
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      28
      1996
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1917
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163