Swissmount kuoripuku?

saver

Onko kellään kokemusta kyseisestä kuoripuvusta? Mitä pitää ottaa huomioon kun ostaa pukua retkeilyyn? Ainkin pitäisi olla vedenpitävä ja hengittävä. Luultavasti tarpeeksi hengittävä, jotta ei kastu kovemmassa liikunnassa. Tarjouspuku ihan ok näkönen, ne tarjoaa myös arvonnassa ilmatteeksi puvun joka kuukausi!Voi voittaa puvun takas jälkikäteen :)
sivut:
www.cornieroutlet.com

32

5842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todella hyvin

      Tuli nopeasti viikon sisällä! Pitää vettä ja toimii meidän olosuhteissa todella hyvin :). Ei enää ikinä kastuvia takkeja! Muutenki joutuu olemaan ulkona paljon...

      • kaatosade?

        Mut otitko huomioon vettä vettä voi tulla rankoissa kuuroissa tosi lujaa? Luulis rankan sateen imeytyvän siitä läpi. Ainakin mun vettähylkivällä kyllästeellä suojattu tuulipuku laskee vedet tosi nopeasti läpi rankkasateessa vaikka pitääkin pienen kuuron.


      • sadettajamies
        kaatosade? kirjoitti:

        Mut otitko huomioon vettä vettä voi tulla rankoissa kuuroissa tosi lujaa? Luulis rankan sateen imeytyvän siitä läpi. Ainakin mun vettähylkivällä kyllästeellä suojattu tuulipuku laskee vedet tosi nopeasti läpi rankkasateessa vaikka pitääkin pienen kuuron.

        Tää puku pitää vettä kovassakin sateessa, ainoastaan hihojen suusta ja muista avonaisista paikoista vesi saattaa tulla sisään. Vettähylkivät vaatteet ei toimi kun ehkä tihkusateessa. Mullakin semmosia, ei mitään verrattuna kuoripukuun. Eikä toi SwissMount Darmand puku ole edes kallis, sen saa muutettu jopa toppatakiksi. Vesi ei pääse sisään ja takki toimii ympäri vuoden. Ihan jees...


      • kaatosade?
        sadettajamies kirjoitti:

        Tää puku pitää vettä kovassakin sateessa, ainoastaan hihojen suusta ja muista avonaisista paikoista vesi saattaa tulla sisään. Vettähylkivät vaatteet ei toimi kun ehkä tihkusateessa. Mullakin semmosia, ei mitään verrattuna kuoripukuun. Eikä toi SwissMount Darmand puku ole edes kallis, sen saa muutettu jopa toppatakiksi. Vesi ei pääse sisään ja takki toimii ympäri vuoden. Ihan jees...

        Onko sullakin vettähylkivä tuuliasu kastunut läpi rankkasateessa, siis ihan kunnolla? Mun Rukka-tuulipuku on sellasta kiiltävä- ja liukaspintaista nylonia(näyttää samanlaiselta kuin toi kuoripuku). Kerrankin piti lähtä pyöräilemään asioille 7 km / sivu. Menomatkalla satoi ekat pari kilsaa reippaasti ja tuulipuvusta kerkis jo tulla läpi aika reilusti. En kuitenkaan ihan kauttaaltaan kastunut. Paluumatkalla heti lähtiessä tuli päälle todella rankka 5 minuutin kuuro jossa vettä tuli yhtä lujaa kuin suihkusta. Tunsin heti kuinka vettähylkivä tuulipukuni suorastaan imaisi vedet läpi ja takin alla valui inhottavasti kylmää vettä pitkin rinnuksia, vatsaa, selkää, käsivarsia ja housuista sama juttu. T-paita ja pehmeä vuori liimaantui likomärkänä iholle ja palelin ihan vietävästi vaikka lämmintä oli 10 astetta. Tuoko siis pitää sellasenkin sateen? Eihän tämä ole ollenkaan reilua: Mä maksoin tuulipuvustani melkein yhtä paljon ja olen täysin sateen armoilla!


      • sadettajamies
        kaatosade? kirjoitti:

        Onko sullakin vettähylkivä tuuliasu kastunut läpi rankkasateessa, siis ihan kunnolla? Mun Rukka-tuulipuku on sellasta kiiltävä- ja liukaspintaista nylonia(näyttää samanlaiselta kuin toi kuoripuku). Kerrankin piti lähtä pyöräilemään asioille 7 km / sivu. Menomatkalla satoi ekat pari kilsaa reippaasti ja tuulipuvusta kerkis jo tulla läpi aika reilusti. En kuitenkaan ihan kauttaaltaan kastunut. Paluumatkalla heti lähtiessä tuli päälle todella rankka 5 minuutin kuuro jossa vettä tuli yhtä lujaa kuin suihkusta. Tunsin heti kuinka vettähylkivä tuulipukuni suorastaan imaisi vedet läpi ja takin alla valui inhottavasti kylmää vettä pitkin rinnuksia, vatsaa, selkää, käsivarsia ja housuista sama juttu. T-paita ja pehmeä vuori liimaantui likomärkänä iholle ja palelin ihan vietävästi vaikka lämmintä oli 10 astetta. Tuoko siis pitää sellasenkin sateen? Eihän tämä ole ollenkaan reilua: Mä maksoin tuulipuvustani melkein yhtä paljon ja olen täysin sateen armoilla!

        Vettähylkivä on ihan eri asia kuin vedenpitävä. Vettähylkivässä asussa ei ole kuin kemiallinen pintakäsittely, joka ajan mukana kuluu pois. Sanansa mukaan se on vaan vettä hylkivä, ei pidä sadetta. Vedenpitävässä kuorivaatteessa on laminoitu erillinen kalvo joka pitää veden poissa. Kalvossa pieniä reikiä, josta ilma pääsee kulkemaan, mutta vesipisarat eivät pääse läpi. (ilmamolekyylit pienempiä kuin vesimolekyylit) Tekniikka perustuu pieniin reikiin. Kuoripuku toimii siis kovemmassakin vesisateessa.Ainoastaa paljaat aukot ovat alttiita kastumiselle (hihansuu, kaula-aukko jne.) Jos omistaa kuoripuvun, niin sade-asua ei enään tarvitse.


    • naisilleko?

      Itsekin olen harkinnut kyseistä pukua, mutta noi koot vähän mietityttää...onkohan Q tarkoitettu naisille?

      • Q taitaa olla naisille

        Taitaa olla naisille, ainakin se on kapeampi leikkauksiltaan...


      • jepajepa..
        Q taitaa olla naisille kirjoitti:

        Taitaa olla naisille, ainakin se on kapeampi leikkauksiltaan...

        Ei noilla sivuilla lue että onko naisille.. Eikkai sillä oo väliäkään jos vaikka oiskin.. Siel on muute nykyää iha kokotaulukkoki. Katteli joku kuukaus sit eikä siel ollu mut nyt vähä aikaa sit kävin kurkkaa ni oli.. Tilasin tos muutama päivä sit tollasen punasen puvun ja tää on iha jees!


    • grepster

      Tilasin swissmount darmand ulkoilupuvun. Vaikuttaa tosi laadukkaalta! Suosittelen kyllä jokaiselle joka harkitsee ulkoilupuvun ostamista! Mahtava kun hinnat tullu alas, saa "tavallinenkin" kansalainen ostettua :D

      • minä kans

        oli pakko tilata :)


    • jag okso

      Piti mennä tilaamaan Swissmount :). Odotellaan että paketti tulee...

      • ostettu helmikuussa

        Ostin tuollaisen Swissmountin darmand puvun helmikuussa. Hintaansa nähden on laadukkaan oloinen ja hyvinkin käytännöllinen. Housujen lahkeista puuttuvat vetoketjut sivuista, harrastan laskettelua ja monot ei mahdu housujen lahkeiden sisään, se mainittakuun miinuksena. Se siis talvisin. Kesällä olen ollut satunnaisissa vesisateissa ja niiltä osin puku on pitänyt veden. Edellinen kuoritakkini ei hengittänyt, ja voin sanoa että retkeillessä on tuskallista hikoilla! Tämä on hengittänyt tarpeeksi viimeisillä vaelluksilla. Kainalo vetoketjut on tarpeelliset. Takissa voisi olla rintataskut ulkopuolella, on vain 2 taskua. Muuten puku on erittäin hyvä ostos, toimii vieläkin!


    • Rahat hukkaan

      Todella huono puku! Ei pidä tuulta ja on muutenkin kylmä. Housut oli hyvän malliset, mutta vuori ratkesi jo parin kuukauden päästä. Housut ovat muuten täysin eri materiaalia kuin takki, eikä takissa ole "kalvoa" kuin hartioiden kohdalla.

      • anonym pukeutuja

        Samaa kuin edelliselle topicille, ihmisiltä huijataan satoja euroja releisiin jotka näyttää muodikkailta ja joihin on ommeltu joku silmäätekevä brandi. Oletteko koskaan käyttäneet armeijoiden releitä? Varustelekasta saa pilkkahinnalla toimivia ja laadukkaita varusteita. Itse en ainakaan alistu markkinavoimien vietäväksi kun rahoille voi saada oikeasti vastinetta.


      • lekaleka
        anonym pukeutuja kirjoitti:

        Samaa kuin edelliselle topicille, ihmisiltä huijataan satoja euroja releisiin jotka näyttää muodikkailta ja joihin on ommeltu joku silmäätekevä brandi. Oletteko koskaan käyttäneet armeijoiden releitä? Varustelekasta saa pilkkahinnalla toimivia ja laadukkaita varusteita. Itse en ainakaan alistu markkinavoimien vietäväksi kun rahoille voi saada oikeasti vastinetta.

        Mahtaa olla varustelekan mainostaja taas liikenteessä.....ei mitään toivotaan että toisia haukkumalla ja itseä kehumalla pärjää! Voisit mielummin kertoa käyttökokemuksista, jota tällä palstalla haetaan. Tack!


      • waltteri34
        lekaleka kirjoitti:

        Mahtaa olla varustelekan mainostaja taas liikenteessä.....ei mitään toivotaan että toisia haukkumalla ja itseä kehumalla pärjää! Voisit mielummin kertoa käyttökokemuksista, jota tällä palstalla haetaan. Tack!

        Darmand puku ollut käytössä n. vuoden. Ei oo revenny eikä halkeillu. Testasin sen aikoinaan suihkussa, sen verta ihmetyttää ja epäilyttää vedenpitävät vaatteet. Taskujen ja kainaloventilaatioden kautta alla oleva pusero kastui hiukan juuri niiltä kohdin. No sitten sateisiin. Kattelin kesällä makkarista että nyt sataa kaatamalla. Ei muuta kuin ulos ja ihmettelemään. Autoilijat katto vähän siihen malliin että mitä toi pöljä tuolla tekee. Ei haitannu, olihan kyseessä tieteellinen testi. Testin tulokset: kuiva jätkä, lukuunottamatta kasvoja, hihansuita ja lenkkareita. Eli tekee työnsä niinkuin olettaa saattaa. Takki on suurehko ja housut vastaavasti vähän pienet. Piti vaihtaa kokoa suuremmat housut jotta passaisi. Takin kaulus fleecen kanssa on tiukahko mutta menee. Fleecen sisälle olisi voinut povitaskut asentaa, oon tottunut sujauttamaan kukkaron sinne ja talvella sitten ollaan ihmeissään että minne tän nyt sit laitan. Syksyllä olen lenkkeillyt puku päällä. Siinä 10 -10 taitaa olla optimaalisin paikka käyttää pukua juoksuun. Kesällä tulee liian lämmin. Plussat ja miinukset. Plus: hintalaatusuhde, vedenpitävä, tarpeeksi hengittävä, ok näköinen Miinus: fleecestä puuttuu povari, tiukahko kaulus kun fleece yhdistetty takkiin, housuista uupuu vetskari alhaalta, takin koko suurehko


      • MM

        Tilasin puvun vähän aikaa sitten, kun etsin itselleni syksy/talvikäyttöön ulkoilupukua. En tiedä, onko tuo malli sopivampi miehelle, mutta minun päälläni se näyttää ja tuntuu ihan hirveältä. Housut ovat "ok", suhteellisen sopivan kokoisetkin, mutta varmasti edullisemmalla olisin saanut vastaavia muualta. Takki on ihan hirmuisen leveä ja kömpelö, ja tästä syystä onkin jäänyt käyttämättä. Yleensä minulla on päinvastainen ongelma, eli jos puvun housut sopivat, takki on liian pieni. Heijastimia puvussa ei ole ollenkaan. Ostin puvun alennuksesta, mutta silti sille jäi mielestäni aika hurja hinta. Olisin valmis maksamaan noista housuista parikymppiä, takkia tuskin olisin edes ostanut, jos olisin sitä kaupassa sovittanut (ostin siis netistä).

        Eli en suosittele ostamaan, ainakaan tavalliseen ulkoilukäyttöön. En oikein keksi, kenelle tuo puku sopisi.


      • rämpijä
        MM kirjoitti:

        Tilasin puvun vähän aikaa sitten, kun etsin itselleni syksy/talvikäyttöön ulkoilupukua. En tiedä, onko tuo malli sopivampi miehelle, mutta minun päälläni se näyttää ja tuntuu ihan hirveältä. Housut ovat "ok", suhteellisen sopivan kokoisetkin, mutta varmasti edullisemmalla olisin saanut vastaavia muualta. Takki on ihan hirmuisen leveä ja kömpelö, ja tästä syystä onkin jäänyt käyttämättä. Yleensä minulla on päinvastainen ongelma, eli jos puvun housut sopivat, takki on liian pieni. Heijastimia puvussa ei ole ollenkaan. Ostin puvun alennuksesta, mutta silti sille jäi mielestäni aika hurja hinta. Olisin valmis maksamaan noista housuista parikymppiä, takkia tuskin olisin edes ostanut, jos olisin sitä kaupassa sovittanut (ostin siis netistä).

        Eli en suosittele ostamaan, ainakaan tavalliseen ulkoilukäyttöön. En oikein keksi, kenelle tuo puku sopisi.

        Miksi ostit jos et tykkää? laki sallii tuotteen palauttamisen. On se kumma että otetaan tuote vastaan, ei tykätä siitä ja päätetään sitten kuiteskin pitää? Sen jälkeen haukutaan. Kummallista. Tottakai tuote pitää palauttaa jos siitä ei pidä. Ite palautan välittömästi tuotteen jos en siitä tykkää. Ja itse asiassa satun tilaamaan verkkokaupoista vaikka mitä. Justiinsa vaihdoin erätukun kengät toiseen kokoon. Toisinaan joutuu palauttamaan/vaihtamaan. Ihan normi käytäntö verkkokaupoissa.


      • hrkinnassa
        rämpijä kirjoitti:

        Miksi ostit jos et tykkää? laki sallii tuotteen palauttamisen. On se kumma että otetaan tuote vastaan, ei tykätä siitä ja päätetään sitten kuiteskin pitää? Sen jälkeen haukutaan. Kummallista. Tottakai tuote pitää palauttaa jos siitä ei pidä. Ite palautan välittömästi tuotteen jos en siitä tykkää. Ja itse asiassa satun tilaamaan verkkokaupoista vaikka mitä. Justiinsa vaihdoin erätukun kengät toiseen kokoon. Toisinaan joutuu palauttamaan/vaihtamaan. Ihan normi käytäntö verkkokaupoissa.

        Kannattako noita erätukun kenkiä hommata? itellä hiukan harkinnasa toi premium kenkäsetti...kokemuksia kellään? http://keskustelu.suomi24.fi/node/4276447
        näyttää olevan vanha keskustelu, kenelläkään uudempaa tietoa?


      • jalastaja
        hrkinnassa kirjoitti:

        Kannattako noita erätukun kenkiä hommata? itellä hiukan harkinnasa toi premium kenkäsetti...kokemuksia kellään? http://keskustelu.suomi24.fi/node/4276447
        näyttää olevan vanha keskustelu, kenelläkään uudempaa tietoa?

        En ole hifistelijä ja nää kengät kelpaa oikein hyvin. Ei oo päästäny vesiä sisälle. Ensimmäisellä kerralla tuli rakko jalkaan. Muutaman kerran jälkeen ei ole enään tullut. Mieleummin nämä kuin 600 eur kengät. Jos menee paskaks ni ostan toiset.


      • maju88
        jalastaja kirjoitti:

        En ole hifistelijä ja nää kengät kelpaa oikein hyvin. Ei oo päästäny vesiä sisälle. Ensimmäisellä kerralla tuli rakko jalkaan. Muutaman kerran jälkeen ei ole enään tullut. Mieleummin nämä kuin 600 eur kengät. Jos menee paskaks ni ostan toiset.

        Kuka tykkää ja mistä tykkää. Itse olen ollut ihan tyytyväinen pukuun, ei toistaiseksi moitteita. Huppu on kerrankin tarpeeksi tilava.


      • huitarsen
        jalastaja kirjoitti:

        En ole hifistelijä ja nää kengät kelpaa oikein hyvin. Ei oo päästäny vesiä sisälle. Ensimmäisellä kerralla tuli rakko jalkaan. Muutaman kerran jälkeen ei ole enään tullut. Mieleummin nämä kuin 600 eur kengät. Jos menee paskaks ni ostan toiset.

        Itekki aattelin samaa. Kävin partioaitassa ja vastaavat kengät maksoi siellä hunajaa. Kyllähän sen tietää että vähemmällä rahalla saa todennäköisemmin huonompaa laatua, mutta se että samannäköisistä ja tuntuisista kengistä saa maksaa 500 eur versus 150 eur. Todennäköisesti 3 kenkäparia kestää pidempään kuin yhdet 500 eur kengät. Siksi ostin premium kengät.


      • marjukk
        huitarsen kirjoitti:

        Itekki aattelin samaa. Kävin partioaitassa ja vastaavat kengät maksoi siellä hunajaa. Kyllähän sen tietää että vähemmällä rahalla saa todennäköisemmin huonompaa laatua, mutta se että samannäköisistä ja tuntuisista kengistä saa maksaa 500 eur versus 150 eur. Todennäköisesti 3 kenkäparia kestää pidempään kuin yhdet 500 eur kengät. Siksi ostin premium kengät.

        hankin puvun koska pyöräilen töihin. eipä ole tarvinnut katua ostosta, lämmin pakkasella, pitää sadetta, oikein tyytyväinen olen:)


    • pettynyt...

      Tilasin puvun, kun oli nii hyvässä alennuksessa. Tilasin S koon, koska normaalisti kokoni on S. Sitten, kun puku tuli järkytyin siitä miten iso takki oli! Se tuntui, että se olisi ollut joku naisten L koko. Housut niinkin olivat sopivat eikä yhtään liian isot. Joten suosittelen että jos olet kokoa S niin tilaa XXS kokoinen takki ja S kokoiset housut. Itse palautin koko puvun koska, XXS kokoinen takki oli loppunut. Muuten ihan hieno ja kestävän tuntuinen puku.

    • *epäilevä*

      En löytänyt mistään tarkempia tietoja pitävyyteen. Eli onko tuon puvun pitävyys mitä milleinä? Ja mitä se oikeasti hengittää? Joskus on nimittäin tullut vastaan pukuja jotka ovat olleet ''vedenpitäviä'' arvoilla 2000mm ja hengittävyys 2000g/m2/24h. En haluaisi hifistellä, mutta on hyvä tietää mitä ostaa, jo ennen kuin ostaa.

      • lomailija´

        Takki ollut käytössä syksyn vaelluksissa. Yhden päivän satoi ja piti vettä. Hihat kastui päistä, niin myös kastui muilla vaeltajilla. Joten se kai kuuluu asiaan. Taskuja saisi olla enempi. Fleece on paksuin mitä tähän mennessä minulla ollut. Lämmitti kuulaina iltoina mukavasti. Ei muuten kannata pitää vaelluksissa fleeceä päällä, tulee järkyttävän kuuma! Oon tyytyväinen ostokseen


      • dnari
        lomailija´ kirjoitti:

        Takki ollut käytössä syksyn vaelluksissa. Yhden päivän satoi ja piti vettä. Hihat kastui päistä, niin myös kastui muilla vaeltajilla. Joten se kai kuuluu asiaan. Taskuja saisi olla enempi. Fleece on paksuin mitä tähän mennessä minulla ollut. Lämmitti kuulaina iltoina mukavasti. Ei muuten kannata pitää vaelluksissa fleeceä päällä, tulee järkyttävän kuuma! Oon tyytyväinen ostokseen

        puoltoista vuotta ollut takki normaalissa ympärivuotisessa käytössä, hyvä ostos


      • juha56
        dnari kirjoitti:

        puoltoista vuotta ollut takki normaalissa ympärivuotisessa käytössä, hyvä ostos

        Onko tuosta irrotettava fleece takista talvitakiksi?


      • Lars Leevi
        juha56 kirjoitti:

        Onko tuosta irrotettava fleece takista talvitakiksi?

        Kyllä tuolla talvellakin pärjää, joka tapauksessa talvella tarvitaan aina kerrospukeutumista. On kyllä painava jos vertaa vanu/untuvatakkeihin.


      • InuiittiUkko

        Ilmoittivat liikkestä että vedenpitävyys tuotteissa on 8000 mm ja hengittävyys on 6000 g/m2/24 h.

        Et tollanen kohtuu perus. Kyllä toi siis sadetta hyvin pitää, hengittävyys vois olla vähä parempi...


    • IdioottiUkko

      On tuota pidetty reippaalla sateella, ei vesi läpi tule. Housut ovat hiemn hiostavat, takissa tuuletus toimii paremmin.

      • Ostin puvun vuosi si

        Ihan ok puku, kun fleece on käytössä, niin kaulus on tiukka. Nyt paketin hinta näyttää olevan 119 euroa, Haltin tehtaanmyymälästä voi tuurilla löytyä jotain tuolla hinnalla, muut taitavat olla kalliimpia.

        Oletteko kyllästäneet noita? Valmistajan sivustolla suositellaan kyllästeen käyttöä kerran vuodessa. Onko vedenpitävyys pysynyt ilman kyllästystä.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe