RIP

27

1298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämä on

      Mutta eivät sentään kuolleet tukehtumalla.

      Suuntaahan se ylemmyydentuntoinen syyttävä sormesi todelliseen eläinrääkkäykseen jota harrastavat mm. aatetoverisi.

    • ahdasmielisiä

      Teillä vegaaneilla on tosi päällekäyvä uskonto. Aivan saatanallista tuputtamista. Ja mikä tahansa muu uskonto on veganismia suvaitsevaisempi.

      • mies vm70

        Jos oot keskustelualueella jossa keskustellaan eläinten oikeuksista, niin on ihan järkevää keskustella siellä siitä asiasta, että joulukinkkua ei ihan oikeasti ole pakko syödä.

        Minä en ainakaan syö kinkkua, enkä ole vegaani.

        Aivan turhaa kerskakulutusta tommosen jouluna ostettavan jättikokoisen kinkun ostaminen. Sillon sen vielä ehkä just ymmärtäisi jos ei muuten söisi lihaa, mutta kun yleensä ne jotka sitä muutenkin syövät vain innostuvat joulun tullen.

        Eläimet kärsivät vähemmän ja luontoa tuhoutuu vähemmän kun jätätte kinkun ostamatta. Tämä on fakta.


      • Ei ei ei
        mies vm70 kirjoitti:

        Jos oot keskustelualueella jossa keskustellaan eläinten oikeuksista, niin on ihan järkevää keskustella siellä siitä asiasta, että joulukinkkua ei ihan oikeasti ole pakko syödä.

        Minä en ainakaan syö kinkkua, enkä ole vegaani.

        Aivan turhaa kerskakulutusta tommosen jouluna ostettavan jättikokoisen kinkun ostaminen. Sillon sen vielä ehkä just ymmärtäisi jos ei muuten söisi lihaa, mutta kun yleensä ne jotka sitä muutenkin syövät vain innostuvat joulun tullen.

        Eläimet kärsivät vähemmän ja luontoa tuhoutuu vähemmän kun jätätte kinkun ostamatta. Tämä on fakta.

        Itseasiassa jos jättäisin kinkun ostamatta, niin se jäisi kauppaan. Ja se menisi hukkaan, ellei sitten joku muu sitä ostaisi. JA AINA SEN JOKU OSTAA. Tämä on fakta.


      • jos..
        Ei ei ei kirjoitti:

        Itseasiassa jos jättäisin kinkun ostamatta, niin se jäisi kauppaan. Ja se menisi hukkaan, ellei sitten joku muu sitä ostaisi. JA AINA SEN JOKU OSTAA. Tämä on fakta.

        Jos et osta kinkkua se menee mitä luultavimmin kaupaksi vasta ale-myynnistä tai sitten se menee kaatopaikalle. Ja seuraavana vuonna kauppias tilaa yhden vähemmän kinkkuja. Se on se kysynnän ja tarjonnan laki. Joten lauseesi aina sen joku ostaa ei kyllä ole 100 % fakta!


    • pikemminkin

      ei olisi ollut eloa ollenkaan.

    • pentteri kanttori

      ... pipertäjä anarkisteilla.

    • loi.

      Jospa raottaisit niitä verhoja akkunassasi sen verran, että huomioisit elollisen toiminnan tällä pallolla perustuvan jonkun toisen elävän syömiseen.

      "Maasta olet sinä tullut ja maaksi olet sinä jälleen tuleva." Viisaasti sanottu. Se koskee meitä kaikkia jotka tällä pallolla tallustelemme tai tuulessa huojumme.

      • Ihminen voi valita syödäkö elollista jolla on aivojen ansiosta tietoisuus, vai syödäkö sitä miltä nämä puuttuvat, eli kasvikunnan luomuksia.

        Ihminen on valinnut turhan verenvuodatuksen, ja se on suuri häpeä.
        Onko hetkellinen makunystyröissämme tuntema nautinto todella sen arvoista, että joku luonnon/luojan luoma ainutkertaista elämäänsä elävä olento joutuu ennen aikojaan kuolon korjaamaksi.

        Tofu ei ole itkenyt matkalla ruokapöytään.


      • heh heh
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Ihminen voi valita syödäkö elollista jolla on aivojen ansiosta tietoisuus, vai syödäkö sitä miltä nämä puuttuvat, eli kasvikunnan luomuksia.

        Ihminen on valinnut turhan verenvuodatuksen, ja se on suuri häpeä.
        Onko hetkellinen makunystyröissämme tuntema nautinto todella sen arvoista, että joku luonnon/luojan luoma ainutkertaista elämäänsä elävä olento joutuu ennen aikojaan kuolon korjaamaksi.

        Tofu ei ole itkenyt matkalla ruokapöytään.

        Meinaakko, että simpukat itkevät matkalla lautaselleni tai maito lasiini kaadettaessa?

        Voi teitä uskovaisia!


      • heh heh kirjoitti:

        Meinaakko, että simpukat itkevät matkalla lautaselleni tai maito lasiini kaadettaessa?

        Voi teitä uskovaisia!

        Kyse oli porsaista, kinkusta, sian perseestä!

        Mutta silti on pakko lisätä.:D
        http://www.youtube.com/watch?v=zYbAAxGtSAE


    • Lihoiks vaan

      Tuhannet porsaat joutuvat ruokapöytään- entä sitten? Niin kuuluukin olla. Uskomatonta skeidaa tuo teikäläisten jauhaminen siitä miten jonkun sian elämällä olisi jotain syvempää arvoa. Kun kerran lihalla on kysyntää niin siitä vaan, ei vaivaa terveet arvot omaavaa ihmistä pätkääkään.

    • Tunnetouhua

      Miksi joulunaikoihin ryhdytään huolehtimaan kovasti possupolojen kohtalosta? Entäs muut eläimet näin joulun aikaan? Onko pääsiäisenä taas lammas prioriteetti ykkönen?

    • Minä olen

      Tekisi hyvää kaikille OE-porukoille pimeällä tehtyjen kanalaiskujen sijasta käydä teurastamolla katsomassa miten siistisi sialta lähtee henki nykytekniikalla. Siat tuskin tietävät mitään kohtalostaan löntystellessään rauhallisesti kohti hiilidioksiditainnutusta jossa ne vaipuvat hellästi ikiuneen.

      Nähtyäni huippunykyaikaisen ja hienon teurastamon en voinut kuin todeta että OE-hörhöjen propaganda on täysin vailla todellisuuspohjaa. Nykyinen suomalainen kotieläintuotanto on eettisempää kuin koskaan ihmiskunnan historiassa enkä näe pienintäkään syytä ruveta popsimaan pelkkiä ituja ja terrorisoimaan kotieläintiloja.

      • Ensinnäkin 99%:a eo-väestä toimii vain laillisin keinoin!

        Vaikka sialta lähtisikin henki vaivatta, tuskitta, vailla kärsivän kärsimystä, ja vaikka possuille olisi oma taivaskin taivaallisine mutalätäköineen, ja VAIKKA nykyinen tehotuotanto olisi kuvailemasi kaltaista eettistä eläintenhoitoa, niin se ei anna oikeutta katkaista kenenkään tietoisen olennon elämänlankaa - elämä on sen yksityisomaisuutta jolle se on annettu.

        Ps. Pelkkiä ituja?:D

        Itse söin juuri pitkästä aikaa ituja, mutta kyllä veget nyt muutakin syövät.


      • tihnu
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Ensinnäkin 99%:a eo-väestä toimii vain laillisin keinoin!

        Vaikka sialta lähtisikin henki vaivatta, tuskitta, vailla kärsivän kärsimystä, ja vaikka possuille olisi oma taivaskin taivaallisine mutalätäköineen, ja VAIKKA nykyinen tehotuotanto olisi kuvailemasi kaltaista eettistä eläintenhoitoa, niin se ei anna oikeutta katkaista kenenkään tietoisen olennon elämänlankaa - elämä on sen yksityisomaisuutta jolle se on annettu.

        Ps. Pelkkiä ituja?:D

        Itse söin juuri pitkästä aikaa ituja, mutta kyllä veget nyt muutakin syövät.

        "Ensinnäkin 99%:a eo-väestä toimii vain laillisin keinoin!"

        Nimenomaan eo-väestä, ei Oe-väestä.


      • tihnu kirjoitti:

        "Ensinnäkin 99%:a eo-väestä toimii vain laillisin keinoin!"

        Nimenomaan eo-väestä, ei Oe-väestä.

        Lisää muutama prosentti niin saat OE-väen luvun.


      • %...
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Lisää muutama prosentti niin saat OE-väen luvun.

        Oe:n jäseniä lienee 4-500. Rikoksista (aktivismirikoksista) lienee joitain kymmeniä.

        Varsin pieni prosentti kuitenkin jää kiinni. Jos aktivismirikoksista kiinnijääneiden osuus olisi vaikkapa 80%,kuinkahan suuri rikollisten aktivistien osuus olisi?


      • paljon olla
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Lisää muutama prosentti niin saat OE-väen luvun.

        Oletteko nähneet Oe-EVR:n tilaisuutta tai miekkaria, jossa olisi mukana 50 henkeä? Helsingissä pidettävät miekkarit ovat tosi säälittäviä; osanottajia yleensä jotakin kolme. Ei taida kovin moni olla samaa mieltä näiden Oe-EVR:läisten kanssa. Ja nuo keväällä ja syksyllä pidettävät koulutusleiritkin, niissäkin on mukana korkeintaan 30 aktiivia. Aate taitaa olla vain muutaman tosi äänekkään juttu.


      • %... kirjoitti:

        Oe:n jäseniä lienee 4-500. Rikoksista (aktivismirikoksista) lienee joitain kymmeniä.

        Varsin pieni prosentti kuitenkin jää kiinni. Jos aktivismirikoksista kiinnijääneiden osuus olisi vaikkapa 80%,kuinkahan suuri rikollisten aktivistien osuus olisi?

        OE:ssa ei tosiaan ole kuin muutama sata jäsentä, mutta joukossa tallustaa monia joilta tuntuu jäsenkirja puuttuvan.

        EVR:ssä lie noin pari kolmekymmentä aktiivia, eikä heillä kaikilla varmasti ole OE:n jäsenyyttä.

        Joten viimeinen veikkaukseni on 89-95.8%:ia, en laskenut mukaan niitä jotka ovat laittomasta aktivismista luopuneet.


    • välillä miettiä saarnaamise...

      Olet täysin väärillä jäljillä kritisoidessasi joulukinkkua. Melodramaattinen vuodatuksesi saa vain asenteet jyrkkenemään.

      Olisi parempi kannustaa ihmisiä ajattelemaan lihaa nimenomaan harvoin nautittuna juhlaruokana
      -kuten joulukinkku on.

      Mutta eihän tällainen käytännöllinen ajattelutapa sinua kiinnosta kun on paljon mukavampaa pönkittää sitä omaa egoa ja päteä ja saarnata.

      • Kritisoimalla joulukinkkua kritisoin koko eläintuotantoa, sori jos se antaa jouluraadollesi kasvot.

        Se, että joulukinkkua syödään vain kerran vuodessa ei muuta sitä tosiasiaa, että suomalainen syö lihaa keskimäärin 365 päivänä vuodessa joten on vähän kaukaa haettua ruveta kannustamaan lihansyöjiä arvostamaan liharavintoa jonain juhlaruokana.
        Vaikka toki olisi parempi jos näin olisi ja kuluttaisimme eläintä vain harvakseltaan kuten esim. kolmansissa maissa on tapana, mutta koska elämme VIELÄ tässä yltäkylläisyydessä, niin on turha antaa siunaus yhdellekään "raadolliselle" juhlapäivälle.

        Ps. Olen erittäin käytännöllinen ihminen, iso egoni, halu päteä ja taito saarnata ovat vain plussaa.:)


      • välillä miettiä saarnaamise...
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Kritisoimalla joulukinkkua kritisoin koko eläintuotantoa, sori jos se antaa jouluraadollesi kasvot.

        Se, että joulukinkkua syödään vain kerran vuodessa ei muuta sitä tosiasiaa, että suomalainen syö lihaa keskimäärin 365 päivänä vuodessa joten on vähän kaukaa haettua ruveta kannustamaan lihansyöjiä arvostamaan liharavintoa jonain juhlaruokana.
        Vaikka toki olisi parempi jos näin olisi ja kuluttaisimme eläintä vain harvakseltaan kuten esim. kolmansissa maissa on tapana, mutta koska elämme VIELÄ tässä yltäkylläisyydessä, niin on turha antaa siunaus yhdellekään "raadolliselle" juhlapäivälle.

        Ps. Olen erittäin käytännöllinen ihminen, iso egoni, halu päteä ja taito saarnata ovat vain plussaa.:)

        Saarnasi eivät viittaa käytännölliseen ihmiseen vaan omassa maailmassaan elävään teoreetikkoon jolle tärkeintä maailmassa on todistaa oma hyvyytensä.

        Jouluraadoista puhuminen on primitiivireaktio kuin pikkulapsella joka huutamalla "hyi kakkaa" yritää pelotella muita. Raadot ovat maailman luonnollisin asia ja tapa jolla puhut niistä osoittaa että olet vieraantunut todella kauas luonnosta.

        Aiheutat jyrkkyydelläsi paljon vahinkoa omalle asiallesi. Jos joku pohtii eläinoikeuksien ja kasvissyönin mielekkyyttä niin ei tarvitse muuta kuin lukea muutama saarnasi niin voi taas todeta kuinka älyttömillä jutuilla eläinoikeuksia perustellaan.

        ps. Otsikkosi kertoo että taidat tarvita jonkinlaista terapiaa.


      • välillä miettiä saarnaamise... kirjoitti:

        Saarnasi eivät viittaa käytännölliseen ihmiseen vaan omassa maailmassaan elävään teoreetikkoon jolle tärkeintä maailmassa on todistaa oma hyvyytensä.

        Jouluraadoista puhuminen on primitiivireaktio kuin pikkulapsella joka huutamalla "hyi kakkaa" yritää pelotella muita. Raadot ovat maailman luonnollisin asia ja tapa jolla puhut niistä osoittaa että olet vieraantunut todella kauas luonnosta.

        Aiheutat jyrkkyydelläsi paljon vahinkoa omalle asiallesi. Jos joku pohtii eläinoikeuksien ja kasvissyönin mielekkyyttä niin ei tarvitse muuta kuin lukea muutama saarnasi niin voi taas todeta kuinka älyttömillä jutuilla eläinoikeuksia perustellaan.

        ps. Otsikkosi kertoo että taidat tarvita jonkinlaista terapiaa.

        Mulla ei ole tarvetta todistella hyvyyttäni, riittää, että teen parhaani ja vältän pahinta.

        Raadoista puhuminen ei ole minkäänsortin primitiivireaktio, vaan pitkän ajatus- ja tunnetyöstämisen seurauksena syntynyt eettinen näkökulma.

        Mun tyyli on provosoiva ja itseironinen, mutta en tajua mitä vahingoa muka aiheutan eläinoikeusaatteelle "saarnoillani", tai miten kirjoitukseni täyttävät älyttömyyden määreen, ellei sitten ole kovakalloinen lihansyöjä jolle eläin on vain soooo what?

        Ps. Et hjuumoria ymmärrä?


    • Malmössa?

      Et olekaan hetkeen heilunut täällä.

      Tuli mieleen että taisitkin olla Ruotsin puolella ja kiireinen. Uutisissa nimittäin joku poliisi setä sanoi, että mielenosoittajissa on paljon vanhoja tuttuja, esimerkiksi turkisten vastustajia yms

    • Hauliperse-Joni

      Hienoa jtguytiooiyhvb! Olet todella hienosti sisäistänyt Oe-EVR:n paskanjauhamisen. Tätä samaa liturgiaa on toistettu kohta viisitoista vuotta. Juhlan paikka.

    • kulinaristi..

      Ostin ison viljasikakinkun ja oli muuten aivan helvetin hyvää. Salaatit ja muut hömpötykset jää jouluna ostamatta kun pöydässä on kinkun lisäksi kalaa ja muita eläinkunnan tuotteita. Mutta kaikista parhain on kyllä toi kinkku mihin sivellään vähän sinappia. Suosittelen kaikkien ostamaan joulun jälkeen vielä lisää kinkkua, koska hinnat laskee. On kilohonnat kohdallaan ja saa syödäkseen OIKEAA ravintoa eikä mitään vitun ituja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe