2008?Top 10

trentonoir

Nyt kun vuosi 2008 vetelee viimeisiään, niin lienee hyvä hetki vilkaista että mistä elokuvista sitä oikein piti tämän vuoden aikana. Eli on aika koostaa Top 10-lista vuoden elokuvista.
Kun katsoo vuoden lopun julkaisuja niin on hyvn epätodennäköistä, että mieli enää muuttuu.
Ja koska en harrasta elokuvateatterissa käyntiä (edellinen oli Star Wars ep. 1) niin listani koostuu vuonna 2008 DVD:nä ensi-iltansa saaneista elokuvista. Mikä tarkoittaa että uusintajulkaisua en huomioinut, vaan nimenomaan kulloisenkin elokuvan ensi-illan on täytynyt tapahtua DVD:llä kuluvan vuoden aikana. Esimerkiksi aiemmin VHS-muodossa ollut elokuva ei siis ole listakelpoinen. Tämä maininta siksi, että muuten se jäisi mainitsematta.

1. Menetetty Maa (No Country For Old Men)
2. The Three Burials Of Melquiades Estrada
3. Väärentäjä (Die Fälscher)
4. Eastern Promises
5. Yön Ritari (The Dark Knight)
6. There Will Be Blood
7. Wall-E
8. Doomsday
9. Indiana Jones Ja Kristallikallon Valtakunta (Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull)
10. Iron Man

Vuoden huonoimman elokuvan titteli menköön tällä erää I Am Legendille,,, mutta varsinaista Top/Bottom kymppiä pitääkin miettiä hieman tarkemmin. Varmaa on että Mitäs Me Spartalaiset kuuluu sille,,, ehkä jopa syrjäyttää I Am Legendin. Palataan tähän.

8

1440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkkan kaveri Spip

      Määkin tein listan käyttäen tismallen samat säännöt kuin trentonoir yllä.

      01. Before the Devil Knows You're Dead
      02. Felon
      03. No Country for Old Men
      04. The Happening
      05. There Will be Blood
      06. Funny Games (2007)
      07. El Orfanato
      08. 3:10 to Yuma
      09. Taxidermia
      10. Rambo

    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      1.Eastern Promises
      2.13 Beloved
      3.No Country for Old Men
      4.The Victim
      5.Baby Blues
      6.The Machine Girl
      7.Tokyo Gore Police (LOL) :D
      8.The Midnight Meat Train
      9.W Delta Z
      10.Iron Man

    • Snakke

      Mun mielestä I am Legend oli oikein hyvä elokuva, ehkäpä Will Smithin paras ikinä.

      Mutta Australia, Yön ritari ja Ironman olivat top-3 leffat 2008 vuodelta(uusinta Bondia en ole nähnyt vielä).

    • kysymys????

      kelpaako tähän listauksena vain leffat jotka on tehty vuonna 2008, vai voiko listata sellaisia jotka on ekan kerran nähny vuonna 2008 vaikka olisi tehty aiemmin?

      • trentonoir

        jos kysymys oli osoitettu minulla ja jonka huomasin vasta tänään, niin tässä vastaus:
        "ihan sama."
        tarkoitan etten tahdo määrätä miten kukin vuoden elokuvat määrittelee. itse kuitenkin halusin nimenomaan nähdä vuoden 2008 elokuvina ne elokuvat, jotka saivat ensijulkaisunsa tuon kyseisen vuoden aikana. joten periaatteessa elokuvan valmistumisvuosi saa olla ihan mikä tahansa, mutta sen on täytynyt tulla suomeen ensimmäistä kertaa vasta vuonna 2008. joten esimerkiksi jokin muinainen elokuva jota on saanut vhs-muodossa joskus vuosia takaperin ei ole kelvollinen, koska sama elokuva vuoden 2008 dvd-julkaisuna olisi sen toinen tuleminen suomeen. ja itse rajoitin elokuvat vielä nimenomaan dvd-julkaisujen mukaan, syystä etten käy niin ahkerasti teatterissa jotta saisin aikaiseksi top kympin edes vuodesta 2000 tähän päivään asti. hitto! en saisi edes top vitosta sillä tavoin aikaiseksi.
        mutta kukin mieltää vuoden 2008 millaiseksi elokuvavuodeksi haluaa


      • mandalay
        trentonoir kirjoitti:

        jos kysymys oli osoitettu minulla ja jonka huomasin vasta tänään, niin tässä vastaus:
        "ihan sama."
        tarkoitan etten tahdo määrätä miten kukin vuoden elokuvat määrittelee. itse kuitenkin halusin nimenomaan nähdä vuoden 2008 elokuvina ne elokuvat, jotka saivat ensijulkaisunsa tuon kyseisen vuoden aikana. joten periaatteessa elokuvan valmistumisvuosi saa olla ihan mikä tahansa, mutta sen on täytynyt tulla suomeen ensimmäistä kertaa vasta vuonna 2008. joten esimerkiksi jokin muinainen elokuva jota on saanut vhs-muodossa joskus vuosia takaperin ei ole kelvollinen, koska sama elokuva vuoden 2008 dvd-julkaisuna olisi sen toinen tuleminen suomeen. ja itse rajoitin elokuvat vielä nimenomaan dvd-julkaisujen mukaan, syystä etten käy niin ahkerasti teatterissa jotta saisin aikaiseksi top kympin edes vuodesta 2000 tähän päivään asti. hitto! en saisi edes top vitosta sillä tavoin aikaiseksi.
        mutta kukin mieltää vuoden 2008 millaiseksi elokuvavuodeksi haluaa

        oli lisäksi
        - mamma mia
        - sex and the city
        - once (ehkä koskettavin)
        - there will be blood
        - menetetty maa
        - australia

        pettymys oli be kind rewind


    • Billy_Ray_Curys

      Pitäis olla jo nukkumassa, mutta eiköhän nopea top 5 luonnistu:

      1: Käsky
      2: Doomsday
      3: Tropic Thunder
      4: Machine girl
      5: Rambo
      6: Mist
      7: Menetetty Maa
      8: Cloverfield
      9: Zombie strippers
      10: Diary of the Dead

      Vuoden parhaaat myöhästyneet DVD-ensi-illat: Porco Rosso ja Pariah

      Elokuvat, jolta odotin täyttä perseyttä, mutta jotka katsoinkin ilomielin loppuun: 10 000 BC ja I am legend

      Vituttavin elokuvailmiö: Tietokone-effectien liika käyttö. Muuten kelvot Indy 4 ja I am legend kärsivät tästä suuresti. Eritoten Indy, jonka siirtymistä kylmän sotaan diggasin muuten niin suuresti.

      Vuoden pettymys: Hell ride. Moottoripyöräjengi elokuva Tarantinon tuottamana, ja Dennis Hopperin kaltaisten tähtien näyttelemänä. Miten tuollaisen tilaisuuden voi pilata noin pahasti.

      Vuoden hypetetyimmät: Ironman ja Dark Night. Pidin molemmista paljon, mutta hypen ennustamia messiaselokuvia eivät nämä olleet.

      Paras elokuva jota ei levitetä suomeen: Religulous

      Joitain nimikkeitä joita viimevuoden rainoista olen aikeissa katsastaa, ja joilta odotan tavallista enemmän: Myrsky, The Day the Earth Stood Still, Valkyrie, There will be blood, Väärentäjä, Wall-E

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe