Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Voikkaan koulun opettajat.

myy sitä ja tätä

Onko pakko myydä ja osallistua joka helvetin piparirasian ja karkkirasian myyntiin kun opettaja laittaa ne kassiin mukaan.ja sinun pitäisi tuoda sinne myyjäisiin sitä ja tätä.
Jos et osallistu niin maksa sitten,siintä että et osallistunut.
Muuten et sitten voi lähtä luokkaretkelle.
Kuka on sanonut että edes haluttaisiin??
Voimme olla pois ja mennä kyllä omineenkin reissuhin.
No sitten kun kerrot asian, niin kyllähän käyttäutuminen lasta kohtaan muuttuu.

Kuka nämä on ottanut pakolliseksi tuohon koulu ohjelmaan!!

Jos jossain vanhemmanilloissa päätetään mennä johonkin, onko kaikkien sitten pakko osallistua näihin kekkereihin ja talkoisiin.

Sitten soitellaan ja rampataan koululla kertomassa kun minä hoidan sitä ja tätä ja mitenkäs tämä ,ja meidän ville sitä ja tätä ja se on niin mukana.
"Kyllä se opettaja nyt varmaan antaa hyvät numerot kun olen kertonut että sinäkin kotona autat ja teet hommia ja keräät rahaa"

Mites ne opettajan ilmaiset matkat sitten,eikö kiinnosta koulu työ koulussa kun pitää lähtä reissuihin.
Vai onko niin huonot palkat että ei ole varaa lähtä omineen jos ei oppilaitten vanhemmat kustanna.

Minun puolesta saa tälläiset luokkaretket kieltää ala-asteilla.Ei niitä ollut ennenkään eikä tarvitse olla nytkään.
Olenko vanhan aikainen,tässä tapauksessa sitten olen.

31

3742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi symppis

      olet ainakin vitun tyhmä.

      mitäs jos menisit loruilemaan napakat palstallekin??

      • edellisen

        kanssa. Jos ei nyt minkäänlaista vaivaa voi jälkipolvien eteen nähdä, niin huh huh. Opettajathan ne on kaiken pahan alku, kiristävät (jos et maksa, numerot laskee). Voi vaan kysyä, kuinka suuri vastuu näillä itse arvostamillani opettajilla on sinunkin lasten kasvatuksesta. Pitäiskö sun vuodattaa esim. johonkin Karpon jouluohjelmaan, saat varmasti poropaistin tai kinkun vaivanpalkaksi...


      • ÄÄNESSÄ
        edellisen kirjoitti:

        kanssa. Jos ei nyt minkäänlaista vaivaa voi jälkipolvien eteen nähdä, niin huh huh. Opettajathan ne on kaiken pahan alku, kiristävät (jos et maksa, numerot laskee). Voi vaan kysyä, kuinka suuri vastuu näillä itse arvostamillani opettajilla on sinunkin lasten kasvatuksesta. Pitäiskö sun vuodattaa esim. johonkin Karpon jouluohjelmaan, saat varmasti poropaistin tai kinkun vaivanpalkaksi...

        lukekaapa viestiketjua eteenpäin
        "Opettajana pääsisi paljon helpommalla, kun ei tarvitsisi moisia organisoida"

        Miksi sitten rupeatte organisoimaan kyseisiä reissuja?

        "Jos ei nyt minkäänlaista vaivaa voi jälkipolvien eteen nähdä, niin huh huh"

        Juurihan siinä avauksessa kirjoitettiin että tekevät reissunsa itse.
        Eikös se ole sitten sitä jälkipolvien kanssa tekemistä.Eikä se minusta kertonut, etkä sinäkään varmasti tiedä mitä se lastensa kanssa tekee.

        Kyllä nämä ei minustakaan kuulu koulun velvoitteisiin ja oppisuunnitelmiin kyseiset luokkaretket ja varain kerjuut.

        Tietysti moni koti pääsee helpommalla kun koulun puolesta hoidetaan linnanmäellä käynnit sun muut.
        Mutta kuuluko se tähän nykypäivän koulunkäyntiin?
        Näköjään,ja ne ketkä sitä tekevät saavat sitten varmaan eriarvoisuuden opettajien silmissä.


      • Kyllä ne kotona kasvatetaan
        edellisen kirjoitti:

        kanssa. Jos ei nyt minkäänlaista vaivaa voi jälkipolvien eteen nähdä, niin huh huh. Opettajathan ne on kaiken pahan alku, kiristävät (jos et maksa, numerot laskee). Voi vaan kysyä, kuinka suuri vastuu näillä itse arvostamillani opettajilla on sinunkin lasten kasvatuksesta. Pitäiskö sun vuodattaa esim. johonkin Karpon jouluohjelmaan, saat varmasti poropaistin tai kinkun vaivanpalkaksi...

        kanssa. Jos ei nyt minkäänlaista vaivaa voi jälkipolvien eteen nähdä, niin huh huh. Opettajathan ne on kaiken pahan alku, kiristävät (jos et maksa, numerot laskee). Voi vaan kysyä, kuinka suuri vastuu näillä itse arvostamillani opettajilla on sinunkin lasten kasvatuksesta. Pitäiskö sun vuodattaa esim. johonkin Karpon jouluohjelmaan, saat varmasti poropaistin tai kinkun vaivanpalkaksi...

        Säälittävää voikerrusta.Kun kaikki ei halua tuollaiseen osallistua.
        Meidän lasten kasvatusta ei tuollaiset opettajat joilla ei ole edes omia lapsia, juurikaan voi osallistu.
        Kun sitä kasvatusta ei missään kouluissa ja kirjoissa opetellan vaan kyllä se on opeteltava perheessä missä kasvaa lapsia.
        Sen takiahan täällä nykään meneekin kaikki päin persettä kun luullaan että mitä lukee kirjassa niin se on just oikein ja näin tehdään.

        Hei maalaisjärjellä on pärjätty ennenkin,ei kaikkia tarvitse uskoa mitä luetaan.

        Opettajat tehkööt opettajan töitä ja kauppiaat kauppiaan töitä.

        Matkatoimistot järjestelee matkoja ja rahastavat niistä,jos haluaa lähteä saa lähteä jos vanhemmat maksavat.
        Mutta onko se pakko?
        Saanko huonon numeron jos en lähde?
        Onko huonot vanhemmat jos en saa rahaa ja pääse lähtemään?
        Olenko jollainlailla eri asemassa sitten koulussakin?


    • uusikuusaa

      En tiedä noista Voikkaan koulun kuvioista mitään, mutta siltä osin olen samaa mieltä että kaikenlaista myyjäistä on nykyään liikaa. Työkavereille ja naapureille pakkosyötetään rakettia ja pakettia ja vessapaperia. Eniten ottaa pannuun kaikki ylimääräinen "jokapojantoffee" ja piparit. Kun muutenkin lapset ja aikuiset vetää sokeria, vehnäjauhoa ja rasvaa että posket tutisee! Tai sitten se raakapakasteiden tilailu. Sitähän me lihova kansakunta tarvitaan: 20 kiloa voilla leivottua aprikoositorttua. Ja kun nyt vauhtiin päästään niin sitten se kaljan myynti joka ###tanan tapahtumassa. Hyi ###kele, että ällöttää. "Hei ostetaas saunaoluet ja muutama siideri ja viiniä ruuan kanssa ja snapsit ja konjakkia kahville ja viskileka niihin illanistujaisiin, että päästään tissuttamaan eurooppalaisittain nenä punaisena ja maksa rutisee päreinä!". No niin, johan helpotti...

      • mutta mutta

        Valtaosa tuosta myytävästä tavarasta tulee kyllä urheiluseurojen yms. kautta, ei koulusta.


    • karre73 real

      ihan vitun asiaa kerrankin joku puhuu totta näist yhteiskunnan asioista vaikka ei ole hattua päässä niin nostan oikeasti sen sulle korkealle ei noissa vitun rahan keräiyis mitää järkeä aina vinkumas johonkii suuntaa hillooo no onneks ei ipanat enää voikkaalla...:)

    • ihan oikeasti?

      Kannattaisi käydä siellä vanhempainilloissa ja avata suunsa siellä. Ei opettajat ole ajamassa näita luokkaretkiä ja leirikouluja ja niihin liittyviä talkoita yms. rahankeruujuttuja, vaan vanhemmat. Leirit ja retket eivät kuulu opetussuunnitelmaan, mutta usein niistä jää oppilaille enemmän asioita mieleen kuin perinteisestä opiskelusta koulussa. Tärkeä juttu on myös se, että oppilaat, vanhemmat ja opettajat pääsevät tekemään yhteistyötä koulun arjen ulkopuolella ja tutustuvat näin toisiinsa paremmin. Se taas helpottaa normaaliin koulutyöhön liittyvää yhteydenpitoa ja keskusteluja kotien ja koulun välillä. Voi voi vain, että nykyään vanhemmista aina löytyy se, jolle tärkein juttu on se oma perse, eikä yhteisen hyvän eteen olla valmiita tekemään yhtään mitään.

      Opettajat kyllä yleensä suostuvat auttamaan käytännön järjestelyissä ja se on kyllä

    • lll

      Koulun tarkoitushan on ensisijaisesti antaa yleissivistävää opetusta lapsille?
      Sekin aika minka vanhemmat ja oppilaat käyttävät rahankeruuseen, on pois varsinaisesta opetuksesta ja läksyjen luvusta.
      Sitten ihmetellään, kun vanhemmilla ei ole aikaa "vahtia" lapsensa läksyntekoa kun kaiken muun lisäksi täytyy olla keräämässä rahaa.
      Kyllä opettajienkin pitäisi osata vetää raja johonkin ja keskittyä varsinaiseen opettamiseen ja lapsen koulussa jaksamiseen kuin olla organiseeraamassa rahankeräyksiä ja tuhlata aikaa moiseen.
      Ajatus hyvä, mutta minkä hinnan siitä kaikki maksavatkaan ja lasten hyvinvoinnin kustannuksella ja oppimisen...

      • Kuvitteletko,

        että opettajat hoitavat näitä (yleensä vanhempainyhdistyksen ideoimia) retkiä, keräyksiä ym. oppituntien aikana. Voin kokemuksesta sanoa, että kyllä ne kaikki ovat extraa. Opettajana pääsisi paljon helpommalla, kun ei tarvitsisi moisia organisoida.

        Vanhempainyhdistyksessä löytyy henkilöt, joihin voi ottaa yhteyttä retki-ja keräysasioissa.

        Harva opettaja varmaan haluaa ehdottomasti 30 oppilaan kanssa Linnamäelle päivää viettämään, siitä on rentoutuminen kaukana. Luulisin, että aika moni olisi valmis maksamaan jonkun muun matkan, jos ei itse tarvitsisi lähteä.


      • Opettajan opit
        Kuvitteletko, kirjoitti:

        että opettajat hoitavat näitä (yleensä vanhempainyhdistyksen ideoimia) retkiä, keräyksiä ym. oppituntien aikana. Voin kokemuksesta sanoa, että kyllä ne kaikki ovat extraa. Opettajana pääsisi paljon helpommalla, kun ei tarvitsisi moisia organisoida.

        Vanhempainyhdistyksessä löytyy henkilöt, joihin voi ottaa yhteyttä retki-ja keräysasioissa.

        Harva opettaja varmaan haluaa ehdottomasti 30 oppilaan kanssa Linnamäelle päivää viettämään, siitä on rentoutuminen kaukana. Luulisin, että aika moni olisi valmis maksamaan jonkun muun matkan, jos ei itse tarvitsisi lähteä.

        Kyllähän sinne pitää osan venhempienkin lähteä mukaan ja vielä maksaa se oma osuus siintäkin.
        Kyllähän siellä suurin osa opettajista nykyään on vinkumassa että minne luokkaretket sitten keväällä tehtäisiin.
        Keskittykä opettajat vaan siihen opettamiseen ja antkaa perheiden tehdä omat reissunsa sitten kun haluavat ja minne haluavat.
        Jonnin joutava "pakon omainen, kauhea talkootyö" jää teiltäkin sitten pois.


      • open idea
        Opettajan opit kirjoitti:

        Kyllähän sinne pitää osan venhempienkin lähteä mukaan ja vielä maksaa se oma osuus siintäkin.
        Kyllähän siellä suurin osa opettajista nykyään on vinkumassa että minne luokkaretket sitten keväällä tehtäisiin.
        Keskittykä opettajat vaan siihen opettamiseen ja antkaa perheiden tehdä omat reissunsa sitten kun haluavat ja minne haluavat.
        Jonnin joutava "pakon omainen, kauhea talkootyö" jää teiltäkin sitten pois.

        nimenomaan opettajan idea on lähteä reissuun luokan kanssa. Jokaisen oppilaan on pakko ottaa myyntiin pipareita, toffeita, mausteita, osallistua talkoisiin ym. ylimääräistä.

        Saatteena tuli vielä kirje että "tottahan jokainen omaa lastaan ajattelee ja ostaa vaikka itse ellei saa myytyä"!! Siinähän se lapsen arvo mitataankin..Jos satut olemaan köyhä ja kaikki tututkin köyhiä niin lapsi/vanhemmat leimataan hankaliksi ja kouluvastaisiksi!

        Olen samaa mieltä että opettajat keskittyisivät opettamiseen eikä varainkeruuseen ja retkiin.Ilmankos ovat burnout-lomilla kun sähläävät kaikkea muuta siellä koulussa.


    • onnellisia

      no on teillä surussa kestämistä jos noinkin rankkaa toi vanhenhempana olo että jostain luokkaretkistä ja pipareista ressaatte.muilla asiat huonommin,pommia satelee talot tuhoutuu miljardeja palaa.hyvää joulua kaikille ja syökää niitä pipareita ja torttuja jotka pikku kätöset ovat teille leiponeet,jos olette niitä raaskineet ostaa.vai menikö sekin pieni summa lähikuppilaan ja tupakkaan?

      • Pyhinvaeltaja

        sitten niitä syötäviäs sinne missä menee huonosti.
        kai sitä nyt saa rahansa käyttää mihin haluaa.vai rupeaako opettajat valvomaan jo vanhempien rahan käytönkin.
        Eihän täällä kukaan ole vanhempana oloa valittanut vai onko?
        Eihän tämä piparien ja karkkien ja kerjäämisen sekä koulun yhteensovittaminen kuulu millään lailla yhteen.Tässä ole mitään muuta vanhempana olemiseen kuin tuo koulunkäynti.


    • Piparia ,karkkia ,rahaa.

      Just näin.
      Aivan tarpeeksi tätä samaa ja joka vuosi,jo usita vuosia.
      Onneksi lapset kasvavat ja loppuu tuo alaste.
      Samat opethan siellä kyseistä hommaa pyörittää ja toitottaa.
      Kaikenlaisia perusteluja tällekkin hommalle keksitään ja puolusteluja.
      Ja kyllä se näkyy jos et osallistu.

    • ainoastaan Voikkaalla

      kyllä on muuaallakin sama ilmiö.
      Kun ei jaksais vanhempain illoissa alkaa jauhamaan asiasta,kun heti katsellaan kieroon.
      Oven ulkopuolella monikin sitten asiaa vastaan ja myytäväksi otettavia tuotteita kauhistellaan että minne niiden kanssa joutuu.
      Mukavaahan se on että lapset pääsevät reissuun.
      Mutta jos siintäkin tulee kotia yksi tressi kohde lisää.Saadan eri arvoiseen asemaan lapset sitten koulussa.Ne ketkä osallistuu 100% on sitten niitä parempia opettajien silmissä.

      • tressi kohde

        Onko se sittenkin "stressikohde"? Huomaa yhdyssana ja oikeaoppinen s-kirjain sanan
        "tressi" eteen.


      • Löytyihän,
        tressi kohde kirjoitti:

        Onko se sittenkin "stressikohde"? Huomaa yhdyssana ja oikeaoppinen s-kirjain sanan
        "tressi" eteen.

        Se PILKUN NUSSIJA Kuusaankin sivulle !!!!!!!!!!!


      • OPETTAJISTA
        Löytyihän, kirjoitti:

        Se PILKUN NUSSIJA Kuusaankin sivulle !!!!!!!!!!!

        No - se on, nyt sitte pakko "takertu" niihin. kun ei,muuta voi.
        Pannaas tosta vähän vielä pilkkuja ja pisteitä nyt sitte vähän muuallekkin mistä on jäännyt pois.
        Niin ei tarvitse kitistä niistä,kun mailmassa on sotia ja pommeja paukkuu joka paikassa on näläkäsiä ja kodittomia.mutta täällä itketään pisteistä ja kirjoitusvirheistä


      • laittamatta niitä
        OPETTAJISTA kirjoitti:

        No - se on, nyt sitte pakko "takertu" niihin. kun ei,muuta voi.
        Pannaas tosta vähän vielä pilkkuja ja pisteitä nyt sitte vähän muuallekkin mistä on jäännyt pois.
        Niin ei tarvitse kitistä niistä,kun mailmassa on sotia ja pommeja paukkuu joka paikassa on näläkäsiä ja kodittomia.mutta täällä itketään pisteistä ja kirjoitusvirheistä

        pisteitä...........................................................................................................................................................................................
        ja vähän ,pilkkuja,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        mitäs muuta niistä ylensä puuttuu!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????
        no sanontoja nyt kun ei voi korjailla kun tänne ei kirjakieltä käsketä kirjoittamaan eikä kyllä oikeinkaan jos ei osaa
        Kun oli niin surkeat opettajat aikoinaan että ei oppinut......................................


      • laita vaan pilkkuja..
        laittamatta niitä kirjoitti:

        pisteitä...........................................................................................................................................................................................
        ja vähän ,pilkkuja,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        mitäs muuta niistä ylensä puuttuu!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????
        no sanontoja nyt kun ei voi korjailla kun tänne ei kirjakieltä käsketä kirjoittamaan eikä kyllä oikeinkaan jos ei osaa
        Kun oli niin surkeat opettajat aikoinaan että ei oppinut......................................

        niin saadaan nuo kirjanoppineet tyytyväisiksi. Onneks ei tartte kakaroiden kekkereistä piitata, ja jos joku yrittää ängetä pihallekaan niitä tyrkyttämään eli myymään jotain pullamössö pipareita, niin voipi tulla kakarastakin taikinaa sen jälkeen. Näin kävi eräälle puolalaiselle "taidemyyjällekin"..Ei muuta kuin "tule meille vaan, meillä leivotaan"


    • lapsetensin

      Minusta pitäisi ensin pitää "lasten ja vanhempien ilta" missä kysytään myös lasten mielipide,haluavatko myydä jne.

      • äiti,,,

        Niin kannattaa kyllä kysyä myös, että haluavatko lähteä mihinkään. Juttuhan on kuitenkin niin, että yhtään mihinkään opetussuunnitelman ulkopuoliseen, ei nykyään varmalla ole rahaa yhdelläkään koululla.

        Jollain ne retket on rahoitettava, jos niihin enemmistö haluaa.

        Kyllä meidän koulussa ainakin on vuoden odotettuja kohokohtia koulun retket.

        Meidän lasten koulussa on joka toinen vuosi isompi retki, esim. Linnanmäelle ja joka toinen vuosi esim. teatteriin kotikaupunkiin. Ja koko koulu lähtee samalle retkelle, ei luokittain.


    • Asiasta

      Pakko ei osallistua.Turhaa luuloa,että
      pois jäänti vaikuttaisi numeroihin.
      Silkkaa luulosairautta.
      Jokainen päättää itse.
      Ps. Ei kuten urheiluseuroissa.
      Olet mukana ja teet talkoot.
      Mutta seuraanhan liittyminen on
      vapaaehtoista.

      • Äänessä

        Voipi lukea kyllä koko ketjun, kertoopi aika paljon asiasta!
        Päättää itse? niin saako ne syödä sitten itse mitä se opettaja kotia laittaa, kun ei olla pyydetty.
        Jos et saa myytyä, niin voisitko ostaa itse.
        Niinhän se pitäisi olla koulussakin vapaaehtoista,mutta kun ei näköjään ole.
        Sitten kun huomautat asiasta niin ollaan niin naama norsunvitulla että.
        Niin onko se sitten turhaa valitusta?
        Ei näy muka, koulussa jos lapsikin sen huomaa opettajan käytöksessä sen jälkeen.
        Lapsi kysyy kotona että miksiköhän opettaja ei enää juttele niinkuin ennen minulle eikä ota huomioon, sen kun tiuskii jos kysyn jotakin.
        Onmpa vaikea laske 1 1= tyhmäopettaja


    • lll

      Vihdoinkin, mukava lukea asiallista keskustelua asiasta.
      Tuntuu itsestäkin tosiaan siltä, että muutaman urheiluseuravanhemman on tuotava kouluunkin tämä rahankeräys-systeemi ja hienot ideat tulevasta luokkaretkestä.
      Mitä lapsi tekee luokkaretkellä, kun koululla ei ole varaa hommata edes kunnon työvälineitä oppilaille ja lulukauden alussa on aina lista tavaroista, jotka pitää viedä kouluun. (kynät,liimat,kansiot ym)? Kirjan virkaa toimittaa vihko, jossa monisteet rytyssä ym.
      Ja sitten vielä pitäisi olla keräämässä rahaa luokalle tulevaisuuden retkeä varten.
      Mielestäni koulun tehtävä on antaa opetusta opetussuunnitelman ja varojensa puitteissa ja jos joku/jotkut vanhemmat haluavat retkeillä niin tehköön sen retken yhdessä toisten vanhempien kanssa omalla vastuullaan ja omalla ajallaan.

    • Voikkaan koulun opp.

      Voikkaan koulu ei kyllä veloita (ainakaan enää jos on joskus veloittanut)
      Rahaa jos ei osallistu myyntiin. Itse kyllä osallistuin kaikkiin mielelläni
      Melkein hihkuin asiasta ja ei ne vanhemmatkaan tuolla asenteella
      Asiaan lähtenyt

    • Kyllä näky.

      Jos ei osallistunut. Maksettu suoraan.
      Toiset taas kiljuen olivat mielistelemässä opettajia (vähän sekaisin) Ja ottivat vielä muidenkin tuotteet myyntiin (varmaan ostivat itse) .
      Ja tietysti piti silloin keskellä päivää tulla hoitamaan asiaa. MINÄ, minä ihmisenä.
      Ja voi ,voi kun tuo Liisan äiti jaksaa touhuta, sanoi opettaja.
      Sitten olikin Liisa sitä , ja Liisa tätä.
      Ja muiden oppilaiden mielestä Liisa sotki , hälisi ja häiritsi opetusta monella tunnilla. Ja teki juuri sitä mitä ei pitänyt.
      Kokeiden numerot samat kuin muillakin. Mutta Liisan todistuksessa kuitenkin numerot paremmat kuin toisilla.
      Mistähän johtu.

    • Tzööz

      Opet ei pakota ketään mukaan myyjäisiin, eivätkä ole itse retkiä puuhaamassa. Vanhemmat itse ovat retkeä vaatimassa, ja vielä kahden, kolmen päivän ja ylikin kestä viä "leirikouluja". Mitä kauempana sen parempi. Tervetuloa 20 -30 oppilaan kanssa retkelle. Vanhempia ei matkoilla näy , ja jos näkyisikin, vastuu lapsista on 100% opella. Woikakselle vaan terveisiä, jotta jäitä housuun, ja Sompasen parkkiin pimeään autoon odottamaan, kyllä se sittä suttaantuu.

    • Hyvätzöözi

      Silloin kun olin nuori Voikkaan koulussa ei ollut leirikouluja,oli Hurmetta,Lappia,Varpamaata,Kajanderia sun muuta ja tosiaankin, ainoat retket taisi olla juuri sompaselle,ei tosin pimeään autoon vaan metsään,keräämään lehtiä,joita sitten kuivasimme vihkojen välissä ja nimesimme ne puiden mukaan.En tiedä nykyisestä Voikkaan koulusta,mutta lapseni koululta tuli oppilaan mukana kirje, jossa ilmoitettiin leirikoulun järjestämisestä,ainakin oman lapsen kohdalla oli näin,ja piti alkaa säästämään leirikoulutilille tietty summa kuukaudessa. Ei myyty pipruja eikä järjestelty myyjäisiä.En tiedä,kenen ajatus oli,mutta oppilaitoksen mukaan,oli tapana järjestää kuudesluokkalaisten alaasteen päättäjäiset leirikoulun muodossa.

    • Tzööz

      Luokolla on nykyisin vanhempaintoimikunnat, jotka puuhaavat yleensä kuudennen luokan aikana tehtävää retkeä/leirikoulua varten rahoitusta erilaisin tavoin. Menkää itse vaikuttamaan asioihin, niin saatte mielipiteenne esille. Mitään retkeähän ei ole pakko tehdä, eikä opekaan sitä vaadi. Rekillähän pitää myös olla kasvatuksellinen pointtinsa, museokäynti tms. Vaihtoehtoina retkelle voi olla yhyeinen illanvietto, pyöräretki tms. Lapsethan haluavat tietenkin retkelle, parasta niissä taitavat vain olla bussimatkat.... Menkää valittjat vanhempaintoimikuntaain voitte vaikuttaa asioihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe