Rahan tuloa ei voi estää

Tulipa eläkevakuutuksesta tiedoksi ilosanoma: Eläkkeet kohoavat lähes 5 %.
Oi autuutta.

Muutkin sen ovat kuulleet. Tämän päivän uutinen: VR korottaa lippujen hintoja 5 %:lla.
Se on tietysti vain alkua.
Eikös viime vuonnakin käynyt samaan malliin. Muistelen, että ensimmäinen saamamme sähkölasku ja sen korotus vei koko potin kerralla.

Olemme valtiovallan erityisessä suojeluksessa. Huolehtivat, että emme pääse eläkkeillämme rehvastelemaan.
On se hyvä, että meitä, jo arvaamattomia ikäihmisiä, pidetään aisoissa.
Emme tuhlaa enempää kuin kuluneena vuonna.

85

2776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintriika*

Olisiko oikeammin sanottu, että emme tuhlaa sitäkään mitä edellisenä vuonna? Ainakin minulla jo pelkkä vuokrankorotus vie 1½-kertaisesti tuon komean eläkekorotuksen. Siihen päälle kaikki muut hintojen nousut.

Pelkkää biletystä elämä kunhan ei tuhlaa ja vietä kulutusjuhlaa!

• Tuo tieto tulikin jo niin kauan sitten, että ihan olin unohtanut.
        Se tässä iässä on niin kiintoisaa, että ei murheet kauan mielessä pysy.
        Siihen meidän kurmottamisemme varmaan perustuukin.

Ja enhän minä nyt oikeastaan junalippujen hintoja sure! Mennään autolla, kun bensan hintakin on ruvennut menemään alas kuin lehmän häntä. - Ja siitä tulikin mieleeni maidon hinta. Se on vielä alle euron. Koskahan keksivät maidolla kulkevat autot?

Jouluiloa kaikille!

• Verotuskin pieneni. Omalta osaltani tuo oli 2 prosenttiyksikkköä.

Saan kahta eläkettä. Vakuuutusyhtiöltä tulevassa eläkkeeessä on indeksihyvityskin, 4,79% muistaakseni.

Pääosa eläkkeeestäni tulee Valtiokonttorista eikä siinä tuota indeksikorotusta ollut lainkaan. Indeksikorotuksesta olenkin vain kuullut monia vuosia sitten, sen leikkauksesta sitäkin enemmän.

Miten on teidän muiden kanssa? Olisiko niin, että pieniä eläkkeitä, kuten omani n. 100 euroa/kk indeksihyvitetään?

Valtiokonttori saa utelevan soiton.

• monoggeli

etenkin vuoratulot. Tässä on jo joutunut viime kuukausina postittelemaan muistuksia. On sitten vaikka mimmoisia selityksiä. Veisivät maksulomakkeet sosuun niin ei minunkaan olisi tarvis muistutella. Eläke jää kyllä minulta suuremmalta osin käyttämättä. Korkoja nostelen kun tuo pankki takuukaan ei aivan kaikkea kata.

• myötätuntoinen

Pieneläkeläiset täällä surevat toimeentuloaan ja se on ymmärrettävää, katkeruuttakin esiintyy. Itse olen hyväosainen ja lähinnä siksi, että mieheni kuoli nuorena ja saan leskeneläkettä. Aavistiko hän kohtalonsa, en tiedä mutta otti yksityisen lisäperhe-eläkkeen ja maksoi sitä joka kuukausi. Minä olen hyötynyt siitä ja olisinkin ollut hukassa, sillä olimme ostaneet asunnon ja siitä jäi minulle moneksi vuodeksi velkaa.
        Kouluttauduin omaan ammattiinkin vasta 3-kymppisenä kun nuorin lapsista oli 4 vuotias.
        Ensi vuonna työeläkkeet nousivat 4,95% ja minulla verot aleni 1,5%. Ensimmäistä kertaa näkyi tulevan eläketulovähennys. En voi kyllä vlittaa.

• Myötätunnoton
        myötätuntoinen kirjoitti:

Pieneläkeläiset täällä surevat toimeentuloaan ja se on ymmärrettävää, katkeruuttakin esiintyy. Itse olen hyväosainen ja lähinnä siksi, että mieheni kuoli nuorena ja saan leskeneläkettä. Aavistiko hän kohtalonsa, en tiedä mutta otti yksityisen lisäperhe-eläkkeen ja maksoi sitä joka kuukausi. Minä olen hyötynyt siitä ja olisinkin ollut hukassa, sillä olimme ostaneet asunnon ja siitä jäi minulle moneksi vuodeksi velkaa.
        Kouluttauduin omaan ammattiinkin vasta 3-kymppisenä kun nuorin lapsista oli 4 vuotias.
        Ensi vuonna työeläkkeet nousivat 4,95% ja minulla verot aleni 1,5%. Ensimmäistä kertaa näkyi tulevan eläketulovähennys. En voi kyllä vlittaa.

Veroni aleni 3% mutta on edelleen 5,5% korkeampi verrattuna vastaavaan työtuloon.

Se siitä harmonisoinnista.

• Myötätunnoton

Yhtä asuntoa olemme pitäneet tyhjänä jo muutaman vuoden = satunnaisesti omassa käytössä.

En enää jaksanut meuhkata vuokralaisten kanssa.
        Muissa on pitkäaikaiset, asiansa hoitavat vuokralaiset.

Olen niin köyhä että möin yhden osake-erän siten että vähennysoikeus nollaa verotuksessa tämän vuoden vuokra- ja osinkotulot.

Talletussuojahan kattaa kaikki pankit ja on henkilökohtainen.

Eläkkeen riittävyydestä en ole selvillä.
        Pienihän se on.

• monoggeli
        Myötätunnoton kirjoitti:

Yhtä asuntoa olemme pitäneet tyhjänä jo muutaman vuoden = satunnaisesti omassa käytössä.

En enää jaksanut meuhkata vuokralaisten kanssa.
        Muissa on pitkäaikaiset, asiansa hoitavat vuokralaiset.

Olen niin köyhä että möin yhden osake-erän siten että vähennysoikeus nollaa verotuksessa tämän vuoden vuokra- ja osinkotulot.

Talletussuojahan kattaa kaikki pankit ja on henkilökohtainen.

Eläkkeen riittävyydestä en ole selvillä.
        Pienihän se on.

Niukkuuttahan se minullakin on. Valtionkonttorista tulevan yhden eläkkeen 117e olen jättänyt kokonaan nostamatta, Ajattelin vaihtaa vielä autoa. Kymmenen vuottta eläkkeellä ja siellä on uuden auton vaihtoon tarvittava väliraha.
        En sentään mitään maasturia ole ajatellut.

• sulotar...

Koetan tässä nyt vähän kulkea vanavedessäsi, jospa menestys tarttuisi minuunkin...

• vuoden kuluttua
        monoggeli kirjoitti:

Niukkuuttahan se minullakin on. Valtionkonttorista tulevan yhden eläkkeen 117e olen jättänyt kokonaan nostamatta, Ajattelin vaihtaa vielä autoa. Kymmenen vuottta eläkkeellä ja siellä on uuden auton vaihtoon tarvittava väliraha.

olet dementoitunut käänneltävä laitoksessa, leuhkijoille yleensä on käynyt niin.

• monoggeli
        vuoden kuluttua kirjoitti:

olet dementoitunut käänneltävä laitoksessa, leuhkijoille yleensä on käynyt niin.

jos koet menestyneet ihmiset leuhkijoiksi. Eihän täällä ole ravis kenellekkään leuhkia. Kerrotaan vaan vähän itsestämme niinkuin sinäkin teet. Turhaahan sinun itseäsi minuun verrata.Ymmärrän kyllä kateutesi, se on aivan normaalia. Sanomisesi ei kuitenkaan vaikuta minuun herttasen pöläytystä. Menestyneiden ihmisten teot saa näkyäkin.

Hyvää Joulua !

• ei ole

Itse tarkoitus, vaan se mitä mukavaa sillä itsekukin haluaa saada. Jokainenhan on oman onnensa seppä. Fiksumman ja rohkeimmat tietysti pärjäävät kekimääräistä paremmin.Turhapa niitä on kadehtiä. Tyhmät ja tollot eivät ole koskaan tyytyväisiä. Nytkin on ilmais leipä jakelut ja joulukassit. Ei pitäisi olla sinullakaan valittamista.

• Myötätunnoton

Minusta tosiasioiden toteaminen ei ole leuhkimista!

Perusteeton vouhottaminen ja suurentelu sitä on.

Mielenkiintoisen otsikon vuoksi tulin 60 osastolta kurkkimaan.
        Täytyy valmistautua tänne siirtymiseen kuten tein eläköitymisen suhteenkin.

• monoggeli

näinhän se menee. Avasinkin eilen uuteen pankkiin uuden sijoitustilin. Erikoista olikin erittäin tarkka henkilötunnisteiden antaminen,mm ajokortti kopioitiin pankin toimesta.Tarkoilla tunniste tiedoilla estetäänkin kaikkinainen tilin väärinkäyttö.Eipä olisi ollut ihme jos sormenjetkin olisi otettu. Jatkossa sekin helpottuu kunhan siru tulee käyttöön.

Uskoakseni tässä uudessa nousussa pystyn ansaitsemaan niin paljon jotta voin hyvin lasteni perintöjä vaarantamatta palkata yksityisesti miuluisan nuoren naisen kääntelijäkseni. Sipsakka Thai tyttö sopii tehtävään erinomisesti. Enkä todella pahastu jos sitten joudun välillä seksuaalisesti hyväksikäytettyksikin. Näissä merkeissä.

Rauhallista Joulua sinulle "vuoden kuluttua"

• Hyvää Joulua!
        monoggeli kirjoitti:

näinhän se menee. Avasinkin eilen uuteen pankkiin uuden sijoitustilin. Erikoista olikin erittäin tarkka henkilötunnisteiden antaminen,mm ajokortti kopioitiin pankin toimesta.Tarkoilla tunniste tiedoilla estetäänkin kaikkinainen tilin väärinkäyttö.Eipä olisi ollut ihme jos sormenjetkin olisi otettu. Jatkossa sekin helpottuu kunhan siru tulee käyttöön.

Uskoakseni tässä uudessa nousussa pystyn ansaitsemaan niin paljon jotta voin hyvin lasteni perintöjä vaarantamatta palkata yksityisesti miuluisan nuoren naisen kääntelijäkseni. Sipsakka Thai tyttö sopii tehtävään erinomisesti. Enkä todella pahastu jos sitten joudun välillä seksuaalisesti hyväksikäytettyksikin. Näissä merkeissä.

Rauhallista Joulua sinulle "vuoden kuluttua"

Hyvää toivomme pyrkimyksillesi, uudessa nousussa on uudet mahdollisuudet. Hyvin kasvatetut, koulutetut lapsesi, osaavat kasvattaa perintöä, eivätkä sorru mihinkään vaarallisiin harrastuksiin.

• monoggeli
        sulotar... kirjoitti:

Koetan tässä nyt vähän kulkea vanavedessäsi, jospa menestys tarttuisi minuunkin...

pikku sirkuttelijä, Tule vaan perässä, saat ohikin mennä, hipaise niin saat osan näistä onnen tähtösistä....

Muista kuitenkin raha ei tuo onnea. Useasti se vie yöunetkin, miettiessä tuliko tehtyä oikein vai menikö pieleen...
        monoggeli tarvitaan silloin kun pyörittää euroja netissä. Pisteille ja pilkuille täytyy löytyä oikea paikka.

Hyvät Joulut sinullekkin. Yritä pysyä solakkana ja säästä sulojasi, jonain päivänä saatan sinut napata.

• se auto
        monoggeli kirjoitti:

vaikka velaksi nyt, että ennätät ajaa uudella autolla.

• monoggeli
        se auto kirjoitti:

vaikka velaksi nyt, että ennätät ajaa uudella autolla.

13 v eläkkeellä ne valtiokonttorin maksamat eläkerahat on korkoinen pankissa ja hyvin riittäisi välirahaksi autokaupassa. Toisekseen ei enää ole hinkua tehdä juuri mitään. Nuorena sitä innostu milloin mistäkin, eikä kaikkeen ollut rahaa. Nyt kun olisi mahdollista tehdä ja ostaa kaikenmoista ei enää huvitakkaan. Työ elämässä auto oli työkalu joten niitä kerkisi olla kymmeniä.

• kaislikkoon

Olkaa nyt hyvät ihmiset iloisia, kun jollakin on asiat hyvin!
        Ei silti, on heitä, kateisia, osunut omalle kohdallekin. Meillä laitetaan eläkeasuntoa kuntoon tuossa talon päädyssä. Poika siihen aluksi menee. Me sitten, kun aika on sopiva.
        Joskus työkaverit kadehtivat mieheni autoa! Enhän minä auton kanssa seurustellut!
        Myöhemmin sain esimiespaikan, jota joku muukin havitteli. Siitä tulikin hankala työ"kaveri".
        Nyt kelpaa olla kotona omassa rauhassa. Vain sairaudet ovat ylimääräisiä seuralaisia.
        Kaikki on ylemmäs käres, sanoisin. Ihan kaikki.
        Enkä ole katsellut eläketulojani. Joka kuukausi se sieltä tulee..
        Joku ottaa taas pulttia. Muista, se on lahjaa Herralta. Aivan kaikkea en pidä itselläni, kuten on kehoitettukin antamaan tarvitsevalle. Siitä huolimatta olen tyytyväinen. Enkä ole jäänyt mistään vajaaksi.

• monoggeli
        kaislikkoon kirjoitti:

Olkaa nyt hyvät ihmiset iloisia, kun jollakin on asiat hyvin!
        Ei silti, on heitä, kateisia, osunut omalle kohdallekin. Meillä laitetaan eläkeasuntoa kuntoon tuossa talon päädyssä. Poika siihen aluksi menee. Me sitten, kun aika on sopiva.
        Joskus työkaverit kadehtivat mieheni autoa! Enhän minä auton kanssa seurustellut!
        Myöhemmin sain esimiespaikan, jota joku muukin havitteli. Siitä tulikin hankala työ"kaveri".
        Nyt kelpaa olla kotona omassa rauhassa. Vain sairaudet ovat ylimääräisiä seuralaisia.
        Kaikki on ylemmäs käres, sanoisin. Ihan kaikki.
        Enkä ole katsellut eläketulojani. Joka kuukausi se sieltä tulee..
        Joku ottaa taas pulttia. Muista, se on lahjaa Herralta. Aivan kaikkea en pidä itselläni, kuten on kehoitettukin antamaan tarvitsevalle. Siitä huolimatta olen tyytyväinen. Enkä ole jäänyt mistään vajaaksi.

Kovin saman tapaiset ovat minunkin kokemukseni osastopäällikön tehtäviä myöten. Vahva usko on minullakin johdatukseen, enkä mitään laske omaksi ansiokseni. Huonojakin asioita kokeneena lasken nekin hyviksi asioiksi, opetukseksi ja kasvamiseksi.
        Kateellinen en ole kenellekkään tosin joskus närästää joidenkin ihmisten suunaton ahneus joka perustuu heikompi osaisten riistoon. Sitä en pidä kateutena.

Joten eipä tässä muuta kuin siunauksellista Jatkoa....

• ihan erikois
        monoggeli kirjoitti:

Kovin saman tapaiset ovat minunkin kokemukseni osastopäällikön tehtäviä myöten. Vahva usko on minullakin johdatukseen, enkä mitään laske omaksi ansiokseni. Huonojakin asioita kokeneena lasken nekin hyviksi asioiksi, opetukseksi ja kasvamiseksi.
        Kateellinen en ole kenellekkään tosin joskus närästää joidenkin ihmisten suunaton ahneus joka perustuu heikompi osaisten riistoon. Sitä en pidä kateutena.

Joten eipä tässä muuta kuin siunauksellista Jatkoa....

jatkoa ja siunausta!

• haluakaan estää!

Pieni eläkepalkka 40 vuoden ahkerasta työstä ei liene liikaa pyydetty!

• monoggeli

klo 19.10 soitettiin Osuuspankista tarjottiin sijoitus neuvoja ja vakuutuksia. Totisesti näytää jo paineita olevan sielläkin. Piti vielä tarkastaa kännykkään jäädyn numeron pohjalta tuliko puhelu tosiaan pankista ja tulihan se. Tehkööt nyt sitten tarjouksen, on ne Joulukonsertin liput sen arvoisia.

• monoggeli kirjoitti:

klo 19.10 soitettiin Osuuspankista tarjottiin sijoitus neuvoja ja vakuutuksia. Totisesti näytää jo paineita olevan sielläkin. Piti vielä tarkastaa kännykkään jäädyn numeron pohjalta tuliko puhelu tosiaan pankista ja tulihan se. Tehkööt nyt sitten tarjouksen, on ne Joulukonsertin liput sen arvoisia.

eikä menoa..

• monoggeli
        irkku-37 kirjoitti:

eikä menoa..

Perustarvikkeiden hinnat nousevat taantumasta huolimatta, vaikkakin ne kestokulutus hyödykkeiden osalta laskevatkin. Hyödyt siitä jää kovin harvalle. Tämä on todettava tosiasia. Mitäpä se tavallista kuluttajaa hyödyttää saako eurolla enempi tai vähempi kruunuja. Päivittäistavaroiden hinnat ratkaisevat monenkin eläkkeläisen elin tason.

• monoggeli
        monoggeli kirjoitti:

Perustarvikkeiden hinnat nousevat taantumasta huolimatta, vaikkakin ne kestokulutus hyödykkeiden osalta laskevatkin. Hyödyt siitä jää kovin harvalle. Tämä on todettava tosiasia. Mitäpä se tavallista kuluttajaa hyödyttää saako eurolla enempi tai vähempi kruunuja. Päivittäistavaroiden hinnat ratkaisevat monenkin eläkkeläisen elin tason.

purkaa pahaa oloaan. Ikävä asia ei ollut tarkotus pahoittaa "kyllikseen" mieltä.Voisihan kyllikseen saanut selailla vaikka lasten kuvakirjoja ja rauhoittua joulun alla. Jouluna täytyy herkistyä ja nauttia joulusta läheistensä kanssa.

Tosin tässä täytyy vielä pistää kravatti kaulaan ja lähteä pankkiin hakemaan konsetti pilettejä. Voi sitten vilkaista samalla niitä rahoituksia, josko antolainauksen korot olisi taas laskeneet.

Hyvää Päivän jatkoa !
        tasapuolisesti kaikille nettiystäville,myös Kyllikselle ja hymyä huuleen kyllä se siitä !

• monoggeli kirjoitti:

purkaa pahaa oloaan. Ikävä asia ei ollut tarkotus pahoittaa "kyllikseen" mieltä.Voisihan kyllikseen saanut selailla vaikka lasten kuvakirjoja ja rauhoittua joulun alla. Jouluna täytyy herkistyä ja nauttia joulusta läheistensä kanssa.

Tosin tässä täytyy vielä pistää kravatti kaulaan ja lähteä pankkiin hakemaan konsetti pilettejä. Voi sitten vilkaista samalla niitä rahoituksia, josko antolainauksen korot olisi taas laskeneet.

Hyvää Päivän jatkoa !
        tasapuolisesti kaikille nettiystäville,myös Kyllikselle ja hymyä huuleen kyllä se siitä !

ja hyvää mieltä kaikille !
        En voi olla mainitsematta kuinka "eräs Viisasmies"
        Taisi olla ihan Juudaanmaasta, ---tykkäsi, että Elimen taso on noussut,kun varmaankin piti sanoa elintaso.
        En pruukaa kiinnittää noihin "ankkoihin "mitään huomioo --muttakun se oli niin huvittavaa.

Näin se vaan menee --en huomaa omia virheitäni mutta kyllä "Malkan " toisen silmässä.

• minä vaan
        ullamirjami kirjoitti:

ja hyvää mieltä kaikille !
        En voi olla mainitsematta kuinka "eräs Viisasmies"
        Taisi olla ihan Juudaanmaasta, ---tykkäsi, että Elimen taso on noussut,kun varmaankin piti sanoa elintaso.
        En pruukaa kiinnittää noihin "ankkoihin "mitään huomioo --muttakun se oli niin huvittavaa.

Näin se vaan menee --en huomaa omia virheitäni mutta kyllä "Malkan " toisen silmässä.

käydä Tukholmassa joulun alla. tuli vaan muita kiireitä. Mieluusti olisin nähnyt vanhan kaupungin joulu valaistuksessa, Varmasti kauniisti ja upeasti valaistu Joulua odottaen. Oletko muuten Ulla tullut siellä joulun alla käyneeksi.

• saaneen
        monoggeli kirjoitti:

Hyvää Päivän jatkoa !

viesti onkin jo poistettu bittitaivaalle. Lienee kylikseen saanutta vähän aviteltu. Menihän siinä jokunen muunkin viesti. Mutta haitanneeko tuo mittään ?

• Yltäkylläisiä
        saaneen kirjoitti:

viesti onkin jo poistettu bittitaivaalle. Lienee kylikseen saanutta vähän aviteltu. Menihän siinä jokunen muunkin viesti. Mutta haitanneeko tuo mittään ?

En kyllä kerennyt lukea, sitä , mutta aloin tässä 'lohduttelemaan'.
        Itselläni kauppareissu edessä, kahville tässä piipahdin ja uutiset ehdin lukemaan. Pitäähän sitä sen verran kusiaispesää söhästä että rahaa palaa kun tuonne cittariin kiiruhdan, mutta kaikki tarpeellista. Tulee ne härkäviikot ja reikäleivät sitten syödään soppaa ja laihdutetaan, eikös se niin mene, leipää ilman levitettä ja vain ylähuuli leivälle se ei ole lihottavaa ;-)).

• cittarissa
        Yltäkylläisiä kirjoitti:

En kyllä kerennyt lukea, sitä , mutta aloin tässä 'lohduttelemaan'.
        Itselläni kauppareissu edessä, kahville tässä piipahdin ja uutiset ehdin lukemaan. Pitäähän sitä sen verran kusiaispesää söhästä että rahaa palaa kun tuonne cittariin kiiruhdan, mutta kaikki tarpeellista. Tulee ne härkäviikot ja reikäleivät sitten syödään soppaa ja laihdutetaan, eikös se niin mene, leipää ilman levitettä ja vain ylähuuli leivälle se ei ole lihottavaa ;-)).

minäkin kävin pienillä joulu ostoksilla. Kylille mennään. Nyt on lasten vuoro. Ei kyllä minkään laatuisesta lamasta ollut tietoakaan, valtavat ostokset ja puolituntiset jonot kassoilla. Hyvin ovat kansalaiset ottaaneet vastaan valtovallankin kehoituksen kuluttakaa ja kierrättäkää euroja.

• monoggeli
        monoggeli kirjoitti:

Eipä ollut OP-pankki ryhmittämässä taantumasta tietoakaan. Muutaman kuukauden sisällä on pankiin tullut 40000 uutta asiaksta joista 23000 pelkästään Sampo pankista. Kyllä siinä sitten passaakin torttuja tarjoilla.
        Hyvin ovat ainakin OP- pankin asiat ja talletajien rahat takuu varmasti turvassa 50.000,00 euroon asti.

• ullapulla*
        minä vaan kirjoitti:

käydä Tukholmassa joulun alla. tuli vaan muita kiireitä. Mieluusti olisin nähnyt vanhan kaupungin joulu valaistuksessa, Varmasti kauniisti ja upeasti valaistu Joulua odottaen. Oletko muuten Ulla tullut siellä joulun alla käyneeksi.

minähänasuntäälä ,kyllä on valoja tullut katseltua. Meinasin sanoa että, voi hyvät sylvit.,mutta sitten muistinkin että, näin jouluna ei saa muita Sylviä lausua turhaan,kun Sylvia Kuningatarkin täyttää tänää 65v tuli eläke ikään ,mutta ei kuulemma jää eläkkeelle.

Sylvian Joululaulu soikoon Kaikille Sylville!

• yönkulkija.
        monoggeli kirjoitti:

Eipä ollut OP-pankki ryhmittämässä taantumasta tietoakaan. Muutaman kuukauden sisällä on pankiin tullut 40000 uutta asiaksta joista 23000 pelkästään Sampo pankista. Kyllä siinä sitten passaakin torttuja tarjoilla.
        Hyvin ovat ainakin OP- pankin asiat ja talletajien rahat takuu varmasti turvassa 50.000,00 euroon asti.

To onkin hyvä puoli näissä jutuissasi kun niissä on tätä toden peräisyyttä. Täällähän on parikin ukkoa jotka ovat suuna päänä joka asiassa, esittävät asiaa eivät tiedä siitä, sitä eikä tätä.

"Hyvät joulut sinulle ja omaisillesi".

• minä vaan
        ullapulla* kirjoitti:

minähänasuntäälä ,kyllä on valoja tullut katseltua. Meinasin sanoa että, voi hyvät sylvit.,mutta sitten muistinkin että, näin jouluna ei saa muita Sylviä lausua turhaan,kun Sylvia Kuningatarkin täyttää tänää 65v tuli eläke ikään ,mutta ei kuulemma jää eläkkeelle.

Sylvian Joululaulu soikoon Kaikille Sylville!

Näinähän se kuningatarkin tuli aikuisen naisen ikään. Harmi vaan ettei vielä ole päässyt kokemaan mummin onnea. Sitähän kuningatar kovasti haikailee. No vielähän ennättää. Minäkin kerkisen, vaikka olen sentään jo seitsemänkymppiä jättänyt taakseni. En kyllä Joululta mitään erityisesti toivo kuin että kaikilla olisi rauhallinen joulu.

Sylvian kaunista joululaulua saa täälläkin kuunnella useampaan kertaan.....

Rauhallista joulua sinulle Ullapulla* ja Jerrylle !

• minä vaan
        yönkulkija. kirjoitti:

To onkin hyvä puoli näissä jutuissasi kun niissä on tätä toden peräisyyttä. Täällähän on parikin ukkoa jotka ovat suuna päänä joka asiassa, esittävät asiaa eivät tiedä siitä, sitä eikä tätä.

"Hyvät joulut sinulle ja omaisillesi".

Kiva kun kävit !

Sydämmellisesti Hyvää Joulua !

http://www.youtube.com/watch?v=2hzQyKO0c98

• tonttutyttö.

• pukki.
        cittarissa kirjoitti:

minäkin kävin pienillä joulu ostoksilla. Kylille mennään. Nyt on lasten vuoro. Ei kyllä minkään laatuisesta lamasta ollut tietoakaan, valtavat ostokset ja puolituntiset jonot kassoilla. Hyvin ovat kansalaiset ottaaneet vastaan valtovallankin kehoituksen kuluttakaa ja kierrättäkää euroja.

käynyt ?

• matkakertomus
        pukki. kirjoitti:

käynyt ?

Joulupukki lähti matkaan aatonaattona Rovaniemeltä seitsemän aikaan illalla. (ATTE KAJOVA)Lue myös
        Joulupukki lähti matkaan Rovaniemeltä
        - Pahimmat tapaukset ovat pääkaupunkiseudulla, missä humalaiset äidit käyvät kiinni pukkiin ja tuppaavat väkisin syliin. Ihan suoraan on käyty haaroväliinkin kiinni, kertoo pitkään joulupukkina työskennellyt.

Jo 27 vuotta pukkina toiminut kertoo hurjimman menon olevan Espoossa.

- Olen ollut joulupukkina ei puolilla Suomea Pellosta Helsinkiin ja kyllä Espoon alueen kodeissa on ollut hurjin meno. Kerran jouduin oikein lujasti ottamaan äitiä kädestä ja viemään hänet syrjään kimpustani.

- Toisena pahana riesana ovat isot koirat, jotka hyökkäävät partaista vierailijaa kohtaan hampaat irvessä vaikka kotioloissa ovat säyseitä. Koiraa ei usein panna kiinni, vaikka olemme näin sopineet. Ymmärrän koiria, jotka suojelevat koteja. Ovi jätetään usein raolleen pukkia varten ja koira hyökkää, kun pukki astuu ovesta sisään. Usein silmälasit ovat vielä huurussa, joten hyökkääjää ei näe. Isot rodut kuten saksanpaimenkoirat ovat pahimmat.

• alisa-täti
        matkakertomus kirjoitti:

Joulupukki lähti matkaan aatonaattona Rovaniemeltä seitsemän aikaan illalla. (ATTE KAJOVA)Lue myös
        Joulupukki lähti matkaan Rovaniemeltä
        - Pahimmat tapaukset ovat pääkaupunkiseudulla, missä humalaiset äidit käyvät kiinni pukkiin ja tuppaavat väkisin syliin. Ihan suoraan on käyty haaroväliinkin kiinni, kertoo pitkään joulupukkina työskennellyt.

Jo 27 vuotta pukkina toiminut kertoo hurjimman menon olevan Espoossa.

- Olen ollut joulupukkina ei puolilla Suomea Pellosta Helsinkiin ja kyllä Espoon alueen kodeissa on ollut hurjin meno. Kerran jouduin oikein lujasti ottamaan äitiä kädestä ja viemään hänet syrjään kimpustani.

- Toisena pahana riesana ovat isot koirat, jotka hyökkäävät partaista vierailijaa kohtaan hampaat irvessä vaikka kotioloissa ovat säyseitä. Koiraa ei usein panna kiinni, vaikka olemme näin sopineet. Ymmärrän koiria, jotka suojelevat koteja. Ovi jätetään usein raolleen pukkia varten ja koira hyökkää, kun pukki astuu ovesta sisään. Usein silmälasit ovat vielä huurussa, joten hyökkääjää ei näe. Isot rodut kuten saksanpaimenkoirat ovat pahimmat.

"Pukki"meillekkin, meillä ei ole kuin kesymirri.

• tädillekkin
        alisa-täti kirjoitti:

"Pukki"meillekkin, meillä ei ole kuin kesymirri.

Kerroppas nyt alisa- täti kävikö Pukki ja saitko Pukilta...lahjoja?

• alisa-täti
        tädillekkin kirjoitti:

Kerroppas nyt alisa- täti kävikö Pukki ja saitko Pukilta...lahjoja?

en saanut Pukinsarvi oli kylmässä lerpahtanut, eikä kulkusetkaan kilisseet, vaikka yritin niitäkin ravistella.

• *kukka*

• Jatta
        minä vaan kirjoitti:

Kiva kun kävit !

joululauluista. Olen tänään tutustunut uuteen koneeseeni ja opetellut toisenlaisen näppäimistönkin käyttöä.
        Vanha koneeni teki "onneksi" topin, yhteys ei enää kunnolla pelannut.
        Poikani kävi tämän laittamassa kuntoon ja nyt kelpaa kuunnella musiikkiakin.

Antti Tuiskunkin esittämä "Sydämeeni joulun teen" kuulosti upealta.

Vanhalta koneeltani en saanut youtubea kuulumaankaan.

Nyt vain odottelemaan Uutta-Vuotta. Toivottavasti sekin on valkoinen, niin kuin Joulukin meillä päin.

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

joululauluista. Olen tänään tutustunut uuteen koneeseeni ja opetellut toisenlaisen näppäimistönkin käyttöä.
        Vanha koneeni teki "onneksi" topin, yhteys ei enää kunnolla pelannut.
        Poikani kävi tämän laittamassa kuntoon ja nyt kelpaa kuunnella musiikkiakin.

Antti Tuiskunkin esittämä "Sydämeeni joulun teen" kuulosti upealta.

Vanhalta koneeltani en saanut youtubea kuulumaankaan.

Nyt vain odottelemaan Uutta-Vuotta. Toivottavasti sekin on valkoinen, niin kuin Joulukin meillä päin.

Sehän on kiva kun sait uuden läppärin. Sillä onkin mukava kirjoitella, kun sen saa mukaansa reisullekkin.
        Uusi vuosi voi olla lumeton sielläkin. Ainakin Keskisen maisemiin luvattiin lämpö asteita. Tarkoitus on vietää uutta vuotta siellä. Sydämmeeni... on tunkenut kyllä lauluna minuunkin, tuntuu kuin se soisi alituiseen korvissa.
        Tosi kiva kun tuolla kerroit löytäneesi kaverinkin itsellesi. Onneksi olkoon. Sanotaanhan kaksin aina kaunihimpi.

Hyvää Uutta Vuotta Sinulle
        minä vaan

• Jatta
        minä vaan kirjoitti:

Sehän on kiva kun sait uuden läppärin. Sillä onkin mukava kirjoitella, kun sen saa mukaansa reisullekkin.
        Uusi vuosi voi olla lumeton sielläkin. Ainakin Keskisen maisemiin luvattiin lämpö asteita. Tarkoitus on vietää uutta vuotta siellä. Sydämmeeni... on tunkenut kyllä lauluna minuunkin, tuntuu kuin se soisi alituiseen korvissa.
        Tosi kiva kun tuolla kerroit löytäneesi kaverinkin itsellesi. Onneksi olkoon. Sanotaanhan kaksin aina kaunihimpi.

Hyvää Uutta Vuotta Sinulle
        minä vaan

mukava kapistus. En ole malttanut poistua moneen tuntiin, niin mukava on tämän kanssa pelata.
        Pelkään, että jään aivan koukkuun.

Tuonne Keskiselle on meiltä matkaa n. 65 km, että samanlaista se keli on täällä, kuin sielläkin.
        Uusi-Vuosi kuluu minulla aivan vain kotona. Kaupungin ilotulituksetkin näkyy suoraan ikkunasta, ettei tarvitse välttämättä mennä niitäkään katsomaan.

Tampereelta on tulossa pojan perhe kyläilemään, että siinä se vuosi vaihtuukin mukavasti.

Sinulle myös oikein Hyvää Uutta-Vuotta!
        Jatta

• ullapulla*
        minä vaan kirjoitti:

Kiva kun kävit !

nyt vasta luin näitä kirjoituksia ja sainpahan taas jotakin kotiokkin.

Kaikkea hyvää ja terveyttä kaikille: ullamirjami!

• Joulu päivää

Mietitäänpäs taas mihin pistetään pukin tuomat tarpeettomat rojut.Lahjoitetaanko vanhaan tapaan sopivassa rakosessa SPR:n kirpputorille. Ainakaan yritysten lahjoittamia mainos rojua ei kehtaisi käyttää.

• perheessä

on jo aikapäiviä sitten sovittu, ettei aikuisille osteta mitään lahjoja. Hellät halaukset ovat riittäneet.

• teemme
        perheessä kirjoitti:

on jo aikapäiviä sitten sovittu, ettei aikuisille osteta mitään lahjoja. Hellät halaukset ovat riittäneet.

reippaan rekiretken.

• on iltamyöhä
        teemme kirjoitti:

reippaan rekiretken.

On taipaleella reissumies... Kello vasta neljä niin on pimeätä kuin säkissä.

• Turska.
        on iltamyöhä kirjoitti:

On taipaleella reissumies... Kello vasta neljä niin on pimeätä kuin säkissä.

Jotenkin jäin kaipaam entisaikojen joulupöydän lipeä kalaa, Ei näytä enää olevan enemmälti suosiossa. Useammassa joulupöydässä tuli vierailtua eikä missään ollut tarjolla.

• sitä söisi,
        Turska. kirjoitti:

Jotenkin jäin kaipaam entisaikojen joulupöydän lipeä kalaa, Ei näytä enää olevan enemmälti suosiossa. Useammassa joulupöydässä tuli vierailtua eikä missään ollut tarjolla.

mutta se haju!! Koko asunto haisisi lipeäkalalle.
        Kalat on meillä vähemmän suosiossa.

• rahantulon

voi mainiosti kestää. Sain pukilta raaputus arvan. Päävoitto olisi ollut parisataa euroa. Läheltä liippaas. Kolme ja puolieuroa osui kohdalle. Eipä sillä kartanoa osteta eikä palkata taloudenhoitajaa. Lisänä kuitenkin rikka rokassa. Heti arkena R kiskalle nostamaan votto pois.

• minä vaan

Huomiseen loppuu taas kaupungissa Joulurauha. Eivät varmasti malta odottaa aattoa. Rakenttien myynti alkaa huomenna. On taas paettava vuoden vaihteeksi maaseuden rauhaan. Kukapa tietää vaikka oikeaan talveenkin.

• ennen.
        minä vaan kirjoitti:

Huomiseen loppuu taas kaupungissa Joulurauha. Eivät varmasti malta odottaa aattoa. Rakenttien myynti alkaa huomenna. On taas paettava vuoden vaihteeksi maaseuden rauhaan. Kukapa tietää vaikka oikeaan talveenkin.

myrskyä.

• lisbeth
        ennen. kirjoitti:

myrskyä.

vihdoin luvattiin huomiseksi jopa auringon paistetta. Päivä onkin mennyt syödessä ja huilatessa. Huomenna sitten ulos ja lenkille.

• Rasismia
        lisbeth kirjoitti:

vihdoin luvattiin huomiseksi jopa auringon paistetta. Päivä onkin mennyt syödessä ja huilatessa. Huomenna sitten ulos ja lenkille.

Peruutin juuri Caribian risteilyn, kun selvisi että suomalaisten hytit olivat alakannella tosin ikkunallisissa hyteissä. Jenkit ja muun maalaiset ristelivät parvekkeellisissa hyteissä. Höpisivät jostan kiintiöistä.

• hommaa
        Rasismia kirjoitti:

Peruutin juuri Caribian risteilyn, kun selvisi että suomalaisten hytit olivat alakannella tosin ikkunallisissa hyteissä. Jenkit ja muun maalaiset ristelivät parvekkeellisissa hyteissä. Höpisivät jostan kiintiöistä.

Samanmoista se on seuramatkoillakin. Kielitaidottomat Suomalaiset sijoitetaan etelän matkoillakin yleensä hotelleissa alakerroksiin ja hotellin varjoiselle puolelle,minne liikenteen melukin kuuluu kovimmin. Minkään laisia ennakko toivomuksia ei ole otettu huomioon. Kielitaitoisena siiinä kyllä selviää. On kokemusta.

• suomalaisen
        hommaa kirjoitti:

Samanmoista se on seuramatkoillakin. Kielitaidottomat Suomalaiset sijoitetaan etelän matkoillakin yleensä hotelleissa alakerroksiin ja hotellin varjoiselle puolelle,minne liikenteen melukin kuuluu kovimmin. Minkään laisia ennakko toivomuksia ei ole otettu huomioon. Kielitaitoisena siiinä kyllä selviää. On kokemusta.

nopealle varaajalle järjestyksesä parhaat huoneet oli luvattu mutta huonoin loukko annettiin, bussit, taxit ikkunan takana.
        Sitten vasta kovan rähjän jälkeen englantilaisilta vapautunut yläkerroksen näköalahuone parvekkeella varustettu annettiin.
        Osaa kielitaidoton ainakin meteliä pitää jos muijalta sivustatukea vielä saa.

• vilkaisemassa.
        suomalaisen kirjoitti:

nopealle varaajalle järjestyksesä parhaat huoneet oli luvattu mutta huonoin loukko annettiin, bussit, taxit ikkunan takana.
        Sitten vasta kovan rähjän jälkeen englantilaisilta vapautunut yläkerroksen näköalahuone parvekkeella varustettu annettiin.
        Osaa kielitaidoton ainakin meteliä pitää jos muijalta sivustatukea vielä saa.

Roska auto oli kolistelemassa ekan kerroksen huoneen ikkunan alla ja hirvee diskon melu tunki huoneeseen.
        Ei edes huoneeseen jääty vaan nuokuttiin ala aulassa ja uhottiin kotiin lähdöllä. Sitten aamulla hotellin johtaja armollisesti luovutti kuudennesta kerroksesta vieraskäytössä olevan huoneen. Kyllä siinä sitten alkuhankaluudet unohtui kun vietimme kolme viikkoa siinä upeassa studiossa.

• ennuste kohdallaan
        lisbeth kirjoitti:

Alhaalla oleva aurinko tunkee voimakkaasti asuntoonkin sisään. Pitäisi ja pitäisi, saada itsestään irti ja lähteä lenkille. Ompahan vaan niin turpea olo kaikista joulun herkuista, ettei millään viitsisi...

• pitihän se
        ennen. kirjoitti:

myrskyä.

arvata. Eivät kakarat malttaneet. Neljäkertaa on jo räiskitty raketteja, vaikka kello ei ole viittäkään.
        Täytyy lähteä siirtämään auto vielä suojaisempaan paikkaan.

• kello kuuden jälkeen
        pitihän se kirjoitti:

arvata. Eivät kakarat malttaneet. Neljäkertaa on jo räiskitty raketteja, vaikka kello ei ole viittäkään.
        Täytyy lähteä siirtämään auto vielä suojaisempaan paikkaan.

Paukkuu ja kovaa 20.000 miljoonaa on pistetty rakettien hankintaan. Huikea summa. Moni on löytänyt työnsä, uuden vuoden rakettien valmistamisessa ja myynnnissä.

• yläkertaan
        kello kuuden jälkeen kirjoitti:

Paukkuu ja kovaa 20.000 miljoonaa on pistetty rakettien hankintaan. Huikea summa. Moni on löytänyt työnsä, uuden vuoden rakettien valmistamisessa ja myynnnissä.

Näyttää taas siltä että navan alapuolella siellä taas pyöritään.mummo siellä on eksysissä ja utelee mies väeltä tuntoja syviä.
        Saa nähdä koska ketju poistetaan...

• yksinäisyys,
        yläkertaan kirjoitti:

Näyttää taas siltä että navan alapuolella siellä taas pyöritään.mummo siellä on eksysissä ja utelee mies väeltä tuntoja syviä.
        Saa nähdä koska ketju poistetaan...

Yksinäisyys ei ole sitä,,
        mitä sen kuvitellaan olevan.
        Se ei ole kurjuutta,, pelkoa, vihaa, epätoivoa.
        Ei.

Se on rauhaa ajatella asioita
        maan ja taivaan välillä.
        Se on aikaa olla oma itsensä.
        Se on hiljaisuutta.

Se on kaikkea rauhoittavaa.

• ajatus.
        yksinäisyys, kirjoitti:

Yksinäisyys ei ole sitä,,
        mitä sen kuvitellaan olevan.
        Se ei ole kurjuutta,, pelkoa, vihaa, epätoivoa.
        Ei.

Se on rauhaa ajatella asioita
        maan ja taivaan välillä.
        Se on aikaa olla oma itsensä.
        Se on hiljaisuutta.

Se on kaikkea rauhoittavaa.

Yksin voit olla miljoona kaupungissakin.
        Ypö yksin !

• painun pehkuihin
        ajatus. kirjoitti:

Yksin voit olla miljoona kaupungissakin.
        Ypö yksin !

Kaksittain.

• tännekkin
        painun pehkuihin kirjoitti:

Kaksittain.

Runo rustata ehtoon päätteeksi. Tuntuu vaan kuin nuppi olisi tyhjä. Tosi hauskaa on ollut tuolla mummo ketjussa. Makeasti on naurattanut. Kyllä monet näytävät olevan tosi totisia torven soittajia ja puskasta huutelevia paskiaisia.

• täysi
        kello kuuden jälkeen kirjoitti:

Räiskyttely jo alkanut. Liekkö edes Gazassa moista räiskintää. Täällä ei tosin ainakaan toistaiseksi ole ilmoitettu sen kummemmin kuolleita kuin haavottuneitakaan.

• iltaa,
        täysi kirjoitti:

Räiskyttely jo alkanut. Liekkö edes Gazassa moista räiskintää. Täällä ei tosin ainakaan toistaiseksi ole ilmoitettu sen kummemmin kuolleita kuin haavottuneitakaan.

muutoinhan täällä näyttää olevan hiljaista.

• porukka,
        iltaa, kirjoitti:

muutoinhan täällä näyttää olevan hiljaista.

olla lähdössä Uuden Vuoden Viettoon. Meinaan onhan täältäkin aina löytynyt kahvin lisäksi muutakin kuin korppuja. Nyt joutuu muroista kahvinkin tekemään.

• pakkaspäivää

Kirpeä pieni pakkanen nipisteli poskia aamulenkillä. Todella upeapäivä, joka taas uskoa parempaan tässä kaamoksessa.

• minä vaan

Sainpa tuossa kätetyn läppärin. Vaikka aiemmin vastustinkin koko toosaa. Lähes yö siinä meni formaloidessa konetta. Karmea määrä turhia ohjelmia ja tallenteita. Uusien ohjelminen asentaminen teetti paljon työtä, Onneksi kaikki ajurit oli saatavilla, haittaohjelmien poiston työkalut ja IP paikannukset.Nyt onkin sitten mukava naputella uudella vanhalla läppärillä josta läpi tulleet viruksetkin saadaan poistetuksi sukkelaan . Saapa ottaa läppärin mukaan uuden vuoden reissuunkin, ei tarvitse lomakeskuksen konetta varailla.

• Jatta
        minä vaan kirjoitti:

Sainpa tuossa kätetyn läppärin. Vaikka aiemmin vastustinkin koko toosaa. Lähes yö siinä meni formaloidessa konetta. Karmea määrä turhia ohjelmia ja tallenteita. Uusien ohjelminen asentaminen teetti paljon työtä, Onneksi kaikki ajurit oli saatavilla, haittaohjelmien poiston työkalut ja IP paikannukset.Nyt onkin sitten mukava naputella uudella vanhalla läppärillä josta läpi tulleet viruksetkin saadaan poistetuksi sukkelaan . Saapa ottaa läppärin mukaan uuden vuoden reissuunkin, ei tarvitse lomakeskuksen konetta varailla.

olekin erinomainen aikuisten lelu. Mukaan vaan reissuun.
        Minäkin jonotin aikani paikalla olevaan koneeseen, mutta väsyin siihen odottamiseen. Nuoria oli paljon viettämässä joulua k.o. lomakeskuksessa, että en viitsinyt odottaa. Olisivat varmaan katselleet kummissaan, jos meikäläinen olisi sieltä viestiä lähetellyt.

Eläkeläisiä kyllä oli suurin osa.
        En ole koskaan ennen tanssinut Joulupäivänä. Nyt oli myöhäiset tanssit ja lattia oli kovassa käytössä.

Paikallinen seurakuntakin muisti hartaushetkellä ja joulukirkkoon oli aamulla kuljetus. Kahdella linja-autolla piti mennä, niin paljon oli kirkkoon menijöitä.

No, tulipahan vietettyä erilainen Joulu, kuin tavallisesti.

• minä vaan
        Jatta kirjoitti:

olekin erinomainen aikuisten lelu. Mukaan vaan reissuun.
        Minäkin jonotin aikani paikalla olevaan koneeseen, mutta väsyin siihen odottamiseen. Nuoria oli paljon viettämässä joulua k.o. lomakeskuksessa, että en viitsinyt odottaa. Olisivat varmaan katselleet kummissaan, jos meikäläinen olisi sieltä viestiä lähetellyt.

Eläkeläisiä kyllä oli suurin osa.
        En ole koskaan ennen tanssinut Joulupäivänä. Nyt oli myöhäiset tanssit ja lattia oli kovassa käytössä.

Paikallinen seurakuntakin muisti hartaushetkellä ja joulukirkkoon oli aamulla kuljetus. Kahdella linja-autolla piti mennä, niin paljon oli kirkkoon menijöitä.

No, tulipahan vietettyä erilainen Joulu, kuin tavallisesti.

tansitaan ja monena iltana, Melko varmasti joudun taas tämmöiseen ohjelma toimikuntaan. Paikkakunnalla on useitakin soittajia jotka eivät ole työllistettyjä. Sieltä sitten vaan pelimannit. Ihmeen paljon eläkkeläiset jaksavatkin tanssia. Keppi vaan nojaamaan tuolin selustaan ja eikun humpaksi.
        Vastaavan joulun kuin sinäkin vietit vietin kerran Punkaharjulla Lomallitton järjestämällä lomalla. Siellä oli myös nuorisoakin. Joulukirkkoon Kerimäelle mentiin linjurilla. Mukavimpia aikuis iällä koettuja jouluja.

• monoggeli
        minä vaan kirjoitti:

tansitaan ja monena iltana, Melko varmasti joudun taas tämmöiseen ohjelma toimikuntaan. Paikkakunnalla on useitakin soittajia jotka eivät ole työllistettyjä. Sieltä sitten vaan pelimannit. Ihmeen paljon eläkkeläiset jaksavatkin tanssia. Keppi vaan nojaamaan tuolin selustaan ja eikun humpaksi.
        Vastaavan joulun kuin sinäkin vietit vietin kerran Punkaharjulla Lomallitton järjestämällä lomalla. Siellä oli myös nuorisoakin. Joulukirkkoon Kerimäelle mentiin linjurilla. Mukavimpia aikuis iällä koettuja jouluja.

pelaamista tämän finassi politiikan kanssa. Ei noista nettipankeista saa suoraan kuin numeroita taululle. Siirtele nyt sitten numeroita tililtä toiselle. Onhan se vaivatonta tietysti kun kännykällä voi maksella laskuja ja ostella palveluita, tilillä vaan numerot vaihtuu, mutta kyllä se entis ajan setelin kahina oli kuitenkin kuin musiikkia korville.

• Jatta
        monoggeli kirjoitti:

pelaamista tämän finassi politiikan kanssa. Ei noista nettipankeista saa suoraan kuin numeroita taululle. Siirtele nyt sitten numeroita tililtä toiselle. Onhan se vaivatonta tietysti kun kännykällä voi maksella laskuja ja ostella palveluita, tilillä vaan numerot vaihtuu, mutta kyllä se entis ajan setelin kahina oli kuitenkin kuin musiikkia korville.

joskus saanut kuunnella moista musiikka. Ei kai siihen olisi kyllästynytkään, vaan aina vain leveämpi hymy suupieliin.

Nettipankkia minäkin käytän, mutta en siirtele tililtä toiselle, vaan kyllä ne numerot vain tilillä pienenee, aina kun siellä käyn.
        Parempi, kun ei kävisikään, mutta kun on pakko.

Kerran kuussa vain vähän muuttuu ja se onkin sitten Ilonpäivä, oikein isolla kirjaimella.

Nyt vähän taisin puhua palturia. Kyllähän se jonkinmoinen talletustili pitää olla, mutta sen hoitaa pankki, onneksi.
        Aina se kuitenkin kirpaisisi, vaikka omalle tilille menisikin.

• monoggeli
        Jatta kirjoitti:

joskus saanut kuunnella moista musiikka. Ei kai siihen olisi kyllästynytkään, vaan aina vain leveämpi hymy suupieliin.

Nettipankkia minäkin käytän, mutta en siirtele tililtä toiselle, vaan kyllä ne numerot vain tilillä pienenee, aina kun siellä käyn.
        Parempi, kun ei kävisikään, mutta kun on pakko.

Kerran kuussa vain vähän muuttuu ja se onkin sitten Ilonpäivä, oikein isolla kirjaimella.

Nyt vähän taisin puhua palturia. Kyllähän se jonkinmoinen talletustili pitää olla, mutta sen hoitaa pankki, onneksi.
        Aina se kuitenkin kirpaisisi, vaikka omalle tilille menisikin.

nettipankki on turvallisin käytää. Ennekuin sieltä raha lähtee vaatii se neljätkin koodit. Tilit tallentuu useampaan tiedostoon eivätkä voi kadota minnekkään, jos sitten katoaisivatkin olisi ne löydettävissä. Ainahan minulle jää eläkkeestä joku euro käyttämättä, ne voi sitten vaivattomasti siirtää toiselle tilille ja paremmalle korolle.

• köyhimys
        monoggeli kirjoitti:

nettipankki on turvallisin käytää. Ennekuin sieltä raha lähtee vaatii se neljätkin koodit. Tilit tallentuu useampaan tiedostoon eivätkä voi kadota minnekkään, jos sitten katoaisivatkin olisi ne löydettävissä. Ainahan minulle jää eläkkeestä joku euro käyttämättä, ne voi sitten vaivattomasti siirtää toiselle tilille ja paremmalle korolle.

tulen siltä varalta tähän peesiin minäkin!

• monoggeli
        köyhimys kirjoitti:

tulen siltä varalta tähän peesiin minäkin!

Laiton postissa fiskarssin piikkiin yhdet sakset ja pensas leikkurit tehtaalle. Sakset katkes ruuvia vääntäessä ja leikkurit oli tylsiä. Sepittelimpä siihen tarinan kylkiäisiksi enkä oikeastaan odottanut mitään.
        Yllätys yllätys ! Tänään oli paksussa kuoressa postitse tullut uudet välineet. Kyllä ilahduin. Hauskaan sävyyn kirjoitetussa viestissä kerrottiin mm, saksien oleva valmistettu 1984 joten varsinainen takauu ei enää ollut voimassa.
        Suuret kiitokset meilasin !

Katsoppas ystäväni kaikki on osin oivaltamisesta kiinni. Jätin tänään myös uuden loton R kiskaan, tuntuukin ,että nyt lykästää...

• Nallikalliolla

Hymyä huuleen vaan, ei se itkusta parane. Kiva lukea huumoripostia, missä on ajatusta mausteena.
      Jotain hyvää hapsista...

• mopo huoltoon

näin näytti tässä ketjussa käyneen. Tynkä aloitus tukehtui alkuunsa. Kyllä se tiedetään kuka pitkijä ketjuja rakentelee. Kyllä nämä Armaanit tunnetaan. Ei siinä mittään hauskaa on tosiaan ollut.

• pussiin
        mopo huoltoon kirjoitti:

näin näytti tässä ketjussa käyneen. Tynkä aloitus tukehtui alkuunsa. Kyllä se tiedetään kuka pitkijä ketjuja rakentelee. Kyllä nämä Armaanit tunnetaan. Ei siinä mittään hauskaa on tosiaan ollut.

Hirvittävä määrä romppeita kertyi eteisen lattialle, kaikki muka tarpeellisia vaatteita jotka olisi tuiki tarpeellisia muutaman päivän reissulla. Mitenpä sitä taas tunteekaan itsensä varakkaaksi moisen rättikasan keskellä. Miten ihmeessä, toppapuseroitakin kolme miltein samanlaista ja neljäskin eilen alesta hankittu. Rajusti täytyy karsia jos mieli itsekkin vielä autoon mahtuu....Onpahan taas pyhien jälkeen asiaa työttömien kirpputorille....

Tapaamme taas muutaman päivän päästä. Miten slloin on pullat uunissa jää nähtäväksi.

• ullapullalla
        pussiin kirjoitti:

Hirvittävä määrä romppeita kertyi eteisen lattialle, kaikki muka tarpeellisia vaatteita jotka olisi tuiki tarpeellisia muutaman päivän reissulla. Mitenpä sitä taas tunteekaan itsensä varakkaaksi moisen rättikasan keskellä. Miten ihmeessä, toppapuseroitakin kolme miltein samanlaista ja neljäskin eilen alesta hankittu. Rajusti täytyy karsia jos mieli itsekkin vielä autoon mahtuu....Onpahan taas pyhien jälkeen asiaa työttömien kirpputorille....

Tapaamme taas muutaman päivän päästä. Miten slloin on pullat uunissa jää nähtäväksi.

ainakin hyvin--pullat uunissa--ei pala eikä paistu! !

HYVÄÄ UUTTAVUOTTA 2009!

Toivoo ullapulla ja Jerrycottoni!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe