Korkeimman Poika on syntynyt !

EI MIKÄÄN MIIKAEL - vaan Jeesukseksi kutsuttakoon!

Luuk 1:30-33
30
Mutta enkeli jatkoi: "Älä pelkää, Maria, Jumala on suonut sinulle armonsa.
31
Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinä annat hänelle nimeksi Jeesus*.
[Ks. selitystä Matt. 1:21.] [Jes. 7:14 | Matt. 1:21; Luuk. 2:21]
32
Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen.
[Jes. 9:6; Mark. 5:7 | Matt. 1:1 ]
33
Hän hallitsee Jaakobin sukua ikuisesti, hänen kuninkuudellaan ei ole loppua."
[4. Moos. 24:17 | 1. Aik. 17:14; Dan. 7:14; Hepr. 1:8]

Luuk 2:21
Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.

Näillä sanoilla tahdon toivottaa Hyvää Joulua
jokaiselle viestejäni lukevalle ja myös niitä
väistelevälle!

5

139

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosi_uskova

Luukas 1. Maria ylistää

46 Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
      47 ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
      48 sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi.

49 Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä,
      50 ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät.
      51 Hän on osoittanut voimansa käsivarrellaan; hän on hajottanut ne, joilla oli ylpeät ajatukset sydämessään.

52 Hän on kukistanut valtiaat valtaistuimilta ja korottanut alhaiset.
      53 Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.
      54 Hän on ottanut huomaansa palvelijansa Israelin, muistaaksensa laupeuttaan

55 Aabrahamia ja hänen siementänsä kohtaan iankaikkisesti, niinkuin hän on meidän isillemme puhunut."
      56 Ja Maria oli hänen tykönänsä noin kolme kuukautta ja palasi jälleen kotiinsa.

Sakarias ylistää Luukas 1.

67 Ja Sakarias, hänen isänsä, täytettiin Pyhällä Hengellä, ja hän ennusti sanoen:
      68 "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen
      69 ja kohottanut meille pelastuksen sarven palvelijansa Daavidin huoneesta

70 -niinkuin hän on puhunut hamasta ikiajoista pyhäin profeettainsa suun kautta-
      71 pelastukseksi vihollisistamme ja kaikkien niiden kädestä, jotka meitä vihaavat,
      72 tehdäkseen laupeuden meidän isillemme ja muistaakseen pyhän liittonsa,

73 sen valan, jonka hän vannoi Aabrahamille, meidän isällemme;
      74 suodakseen meidän, vapahdettuina vihollistemme kädestä, pelkäämättä palvella häntä
      75 pyhyydessä ja vanhurskaudessa hänen edessään kaikkina elinpäivinämme.

76 Ja sinä, lapsukainen, olet kutsuttava Korkeimman profeetaksi, sillä sinä olet käyvä Herran edellä valmistaaksesi hänen teitään,
      77 antaaksesi hänen kansalleen pelastuksen tuntemisen heidän syntiensä anteeksisaamisessa,
      78 meidän Jumalamme sydämellisen laupeuden tähden, jonka kautta meidän puoleemme katsoo aamun koitto korkeudesta,

79 loistaen meille, jotka istumme pimeydessä ja kuoleman varjossa, ja ohjaten meidän jalkamme rauhan tielle."
      80 Ja lapsi kasvoi ja vahvistui hengessä. Ja hän oli erämaassa siihen päivään asti, jona hän oli astuva Israelin eteen.

Profeetat
      Simeon ja Hanna ylistävät Luukas 2.

25 Ja katso, Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.
      26 Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun.
      27 Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan,

28 otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi:
      29 "Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan;
      30 sillä minun silmäni ovat nähneet sinun autuutesi,

31 jonka sinä olet valmistanut kaikkien kansojen nähdä,
      32 valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja kirkkaudeksi kansallesi Israelille".
      33 Ja hänen isänsä ja äitinsä ihmettelivät sitä, mitä hänestä sanottiin.

34 Ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: "Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan
      35 -ja myös sinun sielusi lävitse on miekka käyvä-että monen sydämen ajatukset tulisivat ilmi".
      36 Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,

37 ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.
      38 Ja juuri sillä hetkellä hän tuli siihen, ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta.
      39 Ja täytettyään kaiken, mikä Herran lain mukaan oli tehtävä, he palasivat Galileaan, kaupunkiinsa Nasaretiin.

40 Ja lapsi kasvoi ja vahvistui ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo oli hänen päällänsä.

Hyvää Joulua lukijain puolesta!

• Benedi-IDENEB eli >Pena

Kauan, kauan sitten ennenkuin maailma olikaan!
        Sovitaanko näin?

" Ja nyt Isä, kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi , ennenkuin maailma olikaan" Joh 17: 5

Kuinkas se Jeesus pystyi olemaan ellei hän ollut syntynyt?

" Tänä päivänä minä sinut synnytin...Raamattu kertoo kuinka Beetlehemin lapsi oli hoidokkina Isänsä jaloissa, ikuisia aikoja sitten!
        ...ennenkuin maailmaa ja Beetlehemiä olikaan!

• IDENEB

Aaammmeeeennnnn!
        Johan on kiitollisia nuo pyhät!
        Saavat suunsa auki äänekkääseen ylistykseen!!
        Elisabetia unohtamatta ..

Luuk. 1. luvusta

39 Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin
        40 ja meni Sakariaan kotiin ja tervehti Elisabetia.
        41 Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.

42 Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!
        43 Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni?
        44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.

45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"

• Benedi-IDENEB

" Jeesuksen alkuperä ( syntyminen) on muinaisuudesta ikuisista ajoista...Miika 5: 2

JOH 8:58 " tOTISESTI MINÄ SANON TEILLE...ENNENKUIN aABRAHAM SYNTYI OLEN MINÄ OLLUT"

" sano israelilaisille " m i n ä O l e n" lähetti minut teidän luoksenne" 2 Moos 14

Näin Mooses vastasi kansalle ,kun he kysyivät kuka sinut lähetti!

" Tämän Mooseksen , jonka he kielsivät sanoen: kuka sinut on asettanut päämieksi ja tuomariksi" ..hänet >Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen ENKELIN kautta, joka hänelle orjantappurapensaasta oli ilmestynyt"Apost. 7: 35

Hän johdatti heidät sieltä pois, tehden ihmeitä ja tunnustekoja erämaassa neljänäkymmenenä vuotena!...Kuka ? No tämä ENKELI, eli Enkeli Miikael.
      Jeesushan se oli se enkeli Miiakael, joka puhui orjantappurapensaasta Moosekselle.

" Minä olen nähnyt kansani kurjuuden"....Tämä sama enkeli näkee Kantolan kurjuuden kun tämä ei ymmärrä' " tätä enkeli näkyä"

Ei enkeleillä ole kansaa, mutta Jeesuksella on!!

Hän tuli omiensa tykö....kuka? No Jeesus eli se sama enkeli, joka oli nähnyt kansansa kurjuuden!

• anti-kristitty

Ymmärrätkö sinä edes mitä noista lainauksistasi loogisesti seuraa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      149
      2443
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      236
      987
    3. 66
      980
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      120
      947
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      73
      793
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      71
      611
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      90
      561
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      50
      536
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      522
    10. Ei siitä mahdollisesta suhteesta

saa kukaan tietää jos niin haluat❤️naiselle
      Ikävä
      36