Elämä

On vaikeaa

Minulla on alkoholionglma, josta haluan eroon.
Lisäksi poltan tupakkaa ja haluan lopettaa..

Tahdon apua

7

1392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ciidu98

Jos haluat apua niin niitä apu numeroita löytyy esimerkiksi:
      1. puhelinluettelosta
      2. netistä
      3. lehdistä

• Elina93.

Apua saa aina jos sitä itse haluaa. Sitä tuskin saa netistä vaan Ammattiauttajalta ja AA-kerhoista..:)

• ulpukankukkanen

se on korvien välistä kiinni.minä poltan sikarin kerran kuussa ja pidän sen siinä vaikka mieli tekeekin ja juon oluttakin harvoin.jos asut yksin niin hommaa lemmikki,silloin pidät siitä huolta eikä rahat mene päihteisiin ja esm.koiran kanssa voit liikkuakin niksat pois!

• Reino

Savukkeenpolton kykenin lopettamaan vuonna 1996, kun tupakkalaki tuli voimaan. Ei lopettamiseni tupakkalaista johtunut, vaan siitä, että aloin huolestua terveydestäni. Pelkäsin keuhkosyöpää, koska olin tupakoinut yli 48 vuotta. Pystyin lopettamaan, koska minulla oli motiivi.

Juopottelu sen sijaan on ongelma. Viihdyn humalassa, mutta olen terveydestäni huolissani. Olen pyytänyt terveyskeskuslääkäriltä apua juoppouteeni. Kehotti menemään asuinpaikkani alkoholipoliklinikalle, mutta sanoi kuitenkin, että se on itsestäsi kiinni.

Alkoholipoliklinikalla alta kolmikymppinen naispsykologi luetutti joitakin vihkosia alkoholismista. Vihkosia on tarjolla kaikissa terveyskeskuksissa odotustiloissa.

Kerran kahdessa viikossa oli minulle sitten varattu aika, jolloin sain akuhoitoa. Kysyin mihin vaivaan hoitoa tarkemmin ottaen annetaan. Sanoi, että vierotusoireisiin. Ei minulla koskaan ole mitään vierotusoireita ole ollut. Viisi ravintola-annosta viskiä palkitsee heti.

Haluaisin lopettaa alkoholinkäytön terveyssyistä, mutta en taida ilman apua siinä onnistua.

Olen jo yli 70-vuotias. Luulen, että maksani kestää loppuelämäni.

Tämä ei taida auttaa, mutta et ole yksin ongelmasi kanssa.

• arvaappa ite

Kun kaikki muut keinot on kokeiltu niin liikunta on ainoa ja sen lisäksi suklaa; nämä toimii käytännössä sitten muut asiat joiden täytyy olla ikäänkuin kunnossa:)

• meneekö huonosti?

hommaa vielä huumeongelma sitten jo nuo sinun ongelmat alkaa näyttää tarpeeksi hyvältä, ja voit mennä itkemään a-klinikka säätiölle kuinka huonosti sulla menee ja menetä vielä kämppä niin olet tosi pohjalla.

• Aina Yksin

Perkele tapa ittes. Tai tee jotain ihan oikeesti ei se apu täältä löyddy vaan sustata itestä!?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      347
      1299
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      69
      1277
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      298
      998
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      45
      998
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      30
      829
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      226
      826
    7. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      795
    8. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      767
    9. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      754
    10. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      125
      746
    Aihe