Joulukortti

Elämä
nöyrryn edessäsi
kiitän vuosikymmenten iloista
koetuista vastoinkäymisistäkin.

Ilman niitä en olisi kasvanut
jaksanut ponnistella
löytää rakkauden syvintä olemusta.

On aika hiljentyä
kulkea läpi kimaltavan ihmemaan
enkelten
ja tähtien valaisema polku.

Laulaa Hoosiannaa
ristiä kädet rukoukseen
ja muistaa Jeesus-lapsen syntymää
Joulun perimmäistä tarkoitusta.

Haluan kiittää jokaista, joka on viivähtänyt runoissani joko vain
lukemalla tai sitten kommentoimalla niitä tämän vuoden aikana.
Kulkenut rinnallani, tukenut ja ymmärtänyt kun elämä on kolhinut.

Hyvää Joulua kaikille ja onnellista tulevaa vuotta 2009
toivottaa linda

17

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runo64-1

      ...ja rauha tullut sydämeesi
      jouluksi lepämään asettunut
      ja on hyvä matkaa jatkaa
      kaikkea uutta ja tuntematonta kohti
      kaikkea uuden vuoden kenties mukanaan
      tuomaa...jännyyttä rakkaus rintamille.

      todella hieno runo,
      hienoine toivotuksineen
      kiitän sydämestäni rakas ystäväin.
      samaa lämmöllä sinulle toivotan.

      hyvä upea joululinda!!!

    • tomppa2006

      ...sanottavan Joulun olevan erityisesti lasten juhla...

      Mielestäni Joulu on ennen kaikkea ihan kaikkien juhla ja pitäisi hiljentyä miettimään sen perimmäistä tarkoitusta, kuten hienosti runossasi totesit. Tälläisia ajatuksia kaunis runosi herätti minussa.

      Kiitän sinua upeista runoista, joita olet palstalle kirjoittanut. Tiedän etteivät ne ole hetkessä syntyneitä tuherruksia, vaan olet käyttänyt aikaa ja paljon pohdintaa niiden kirjoittamiseen.

      Monet kirjoittavat odottavat omaan runoonsa juuri sinun kommenttiasi. Olet palstan runohengetär ja lukunautinnon tuoja. Kiitän sinua koko sydämestäni.

    • Joululauluja on mukava
      hyräillä saa hyvän tunnelman
      &:)

      Rauhaisaa Joulua

      ystäväsi

    • tontten

      Kiitos - sitä samaa Sinulle !

      Ja vielä... Ilo on ollut minun puolellani =)

    • Kera halin ja vilkutuksen

    • padme_amidala

      ..kaikista niistä kannustavista kommenteistasi, joita kiireittesi keskellä olet minunkin runoihisi jättänyt.

      Kiitos myös lukuisista hyvistä lukuhetkistä hienojen runojesi parissa, niinkuin tämänkin runosi oli. Sanojen käyttösi on aivan omaa luokkaansa. En jaksa lakata ihmettelemästä taitoasi.

      Hyvää ja rauhallista joulunaikaa sinulle : )

    • Kaksi ensimmäistä säkeistöäsi
      kertoo tosiasian, kuinka vastoinkäymiset
      kasvattavat meitä ja hiovat luonnettamme,
      näin uskoisin.

      Kaksi seuraavaa säkeistöä kertoo,
      miten hyvä on muistaa joulun
      perimmäinen tarkoitus,
      Jeesuksen syntymäjuhla.

      Runosi on ERITTÄIN HYVÄ, pidin todella!

      Minä puolestani tahdon…

      Tahdon kiittää Lindaa kaikesta
      kannustavista kommenteista runoihini
      kaikista kauniista sanoista
      sekä ystävyydestä
      ja luottamuksesta lähimmäisenä.

      Myös minun puolestani Hyvää Joulua ja Onnea Uudelle Vuodelle 2009

    • Matka itseensä saattaa kestää
      jopa koko eliniän,ja
      toiset eivät pääse sinne
      milloinkaan.

      On rauha ja seestynyt tunne
      olotila kun sen on itsestään
      löytänyt,ja tekee matkaa
      yhdessä koko loppuajan
      mikä on meille määrätty

      ja sitähän me emme
      koskaan tiedä.

      Hyvää Joulua kuin Uutta
      Vuottakin Sinulle linda.

    • myos

      teksteistä, ihan meidän ikiä,,, tutulta tuntuu
      Hyvää Joulua tv... myos

    • Kiitos Rellu kauniista "kortista"...Rauhallista ja mitä kauneinta Joulua sinulle ystäväni.
      Jaksamista ja Woimia
      Uuteen Vuoteen 2009

      Tarkkis

    • pups

      Kaunis on kiitoksesi elämälle.
      Kiitos sinulle kaikista sanoistasi ja mukavaa joulua!

    • Elämän nöyrtyä, taipua,
      painot raskaat,
      ei niitä jaksais kantaa.

      Seestynny monet myrskyt,
      tuulet vaienneet,
      aallot sydämen syliin
      rakkauden rauenneet.

      Kiitos kortti
      syttyneestä elämän tiestä,
      vesiä noita tuttuja
      joissa rakkaus armollisuus,
      kohdannu kantannu,
      saattannu tähän Jouluun.

      Lahjaa runoks, missä kiitollisuus.
      Samoin kiitän monista hetkistä, retkistä.
      Joita eletty vuosi tuonu, eletty koettu.

      Rakkaudellista Joulua
      Sinulle lapsilles lastenlapsille.Liisa

    • lindalinda1

      Kiitos teille jokaiselle, monia kauniita ajatuk-
      sia ja sanoja olette jättänett runooni niin nyt
      kuin monissa aiemmissakin. Olette ystäviä, jokai-
      nen arvokas omalla paikallaan.

      Lämpimin ajatuksin käymme Joulun viettohon.

    • mies-v57

      Kummallinen tämä pohjoinen kanssa,
      kun usein itku irtoáa vain humalalla.

      Kummallinen maa jalkojen alla,
      sydän aukeaa vasta Joulun alla.

      Kummallinen sydän pompan alla,
      Rakastaa vain hiljaa kuiskaamalla.

      Kummalliset miehet totisin saamoin,
      veriset kädet; miksi minä saatoin.

      Se on Joulun juhlaa tässä maassa,
      juodaan, riehutaan, ollaan Rakastamassa.

      Juhlaa riemua kodin piirissä,
      kerran enää vain kotona käymässä.

      Silti syttyy tänäin Joulun tähti,
      niin moni kaipaa Joulua kipeästi.

      Jotta voisi edes tänäin Rakastaa
      itseään.


      http://i2.ytimg.com/vi/Yk4PG0eEhWs/default.jpg


      Kiitos runostasi.


      Joulun sanoma ei varmaan
      koskaan muutu. Mutta sen
      kuulee yhä harvempi ja vielä
      harvempi ymmärtää.

      Silti on hyvä, että
      Joulu on.

      Itse aikanaan 16 v sitten
      sain parhaimman Joululahjani,
      eli tyttövauvan, Jouluksi
      kotiin.

      Tämä runosi muistuttaa tuosta
      tapahtumasta ja ylipäätään
      Joulun ihmeestä. Suurena
      syntymän ja elämän Juhlana.

      Hieno ja taitava runo
      sinulta.

      Koko sydämestä kovasti
      Iloista ja hyvää Joulunaikaa
      sinulle.

      • lindalinda1

        mutta hyväksynet vastaukseni tänäänkin.

        Runossasi pohdit asioita, jotka on meille Suoma-
        laisille ikävä kyllä - tuttuja. Silti toivon,
        että Joulu on ollut oikealla tavalla läsnä
        kodeissa ilman riitaa ja murheita.

        Halusin todella muistuttaa runollani Joulun to-
        dellisesta tarkoituksesta - Jeesus-lapsen synty-
        mästä.

        Lämmin kiitos runostasi.
        Ja oikein levollista ja ihanaa Joulun aikaa las-
        tesi ja läheistesi parissa Sinulle.


    • Näinpä minäkin toivottelen hyvää Joulua
      ja Rauhaisaa Vuotta 2009

      Kiitos hyvistä lukutuokioista.

      • lindalinda1

        lämmin kiitos sanoistasi, mukavaa jos olen voinut
        runoillani antaa jotain.

        Leppoista Joulunpyhien aikaa ja oikein hyvää tu-
        levaa vuotta 2009 Sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe