Ennen kuin hiljennymme meidän kristittyjen suureen juhlaan Jouluun, haluan toivottaa teille kaikille kirjoittajille ja palstaa lukeville oikein hyvää ja rauhallista joulun aikaa.
Kulunut vuosi oli minulle merkityksellinen, sain liittyä uuden kirkon jäseneksi ja sittemmin ystävystyä monen hyvän ihmisen kanssa.
Se oli hyvä päätös.
Jatketaan hyviä keskusteluita jatkossakin, asia kysymyksiin, ei henkilökysymyksiin keskittyen.
Ystävällisesti nim. "tms1"
Rauhallista Joulua!
14
622
Vastaukset
Hyvä tahto on varauksettomimmin hyvää maailmassa. Tähän tapaan sanoi Immanuel Kant. Olen samaa mieltä. Saman ajatuksen olen tavannut Oppi ja liitot kirjassa tällä tavalla sanottuna:
OL 50
21 Miksi siis ette voi ymmärtää ja tietää, että se, joka ottaa sanan vastaan totuuden Hengen kautta, ottaa sen vastaan sellaisena kuin sitä saarnataan totuuden Hengen mukaan?
22 Sen tähden se, joka saarnaa, ja se, joka ottaa vastaan, ymmärtävät toisiansa, ja molemmat rakentuvat ja riemuitsevat yhdessä.
23 Ja se, mikä ei rakenna, ei ole Jumalasta ja on pimeyttä.
24 Se, mikä on Jumalasta, on valoa; ja se, joka ottaa vastaan valoa ja pysyy Jumalassa, saa lisää valoa; ja se valo kirkastuu kirkastumistaan täyteen päivään saakka.
Tämä on yksi mielikohdistani Oppi ja liitot -kirjassa.
Olen tutustunut nimimerkki "tms1:een". Olemme nyt jopa kotiopetustovereita. Hänen liittymisensä kirkkoon on ollut tärkeimpiä kohokohtia vuoden aikana.- hyvää Joulua
On ollut myös miellyttävä tutustua sinuun ja nähdä uusia kasvoja keskuudessamme.
Hyviä tulevia vuosia ja rauhaa Myös täältä. Kiitos tms.
Tässä sinulle ja muille Joulurauhan toivotukset Kenneth Copen musiikin kera sekä eräiden taiteilijoiden kera: http://www.youtube.com/watch?v=4sma7YVkq4w&feature=email- calmato
Kaikille tasapuolisesti, niin mormoneihin lukeutuville kuin muillekin palstaa seuraaville. Itse löysin todellisen kristinuskon vasta erottuani mormoneista.
Riemullista Vapahtajan syntymäjuhlaa! oikein hyvää ja rauhallista julua kaikille. Toivon, että muistamme juhlan päähenkilöä erityisesti ja rakastamme toinen toistamme, niinkuin Hän on kehoittanut.
- Maitoa_Ennen_Lihaa
Ruusukkorukous:
-------------
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen.
Credo in Deum, Patrem Omnipotentem, Creatorem Caeli et terrae; et in Iesum Christum, Filium eius unicum, Dominum nostrum: qui conceptus est de Spiritu Sancto, natus ex Maria Virgine, passus sub Pontio Pilato, crucifixus, mortuus, et sepultus. Descendit ad inferos; tertia die resurrexit a mortuis; ascendit ad caelos, sedet ad dexteram Dei Patris omnipotentis; inde venturus est iudicare vivos et mortuos. Credo in Spiritum Sanctum, Sanctam Ecclesiam catholicam, sanctorum communionem, remissionem peccatorum, carnis resurrectionem, et vitam aeternam. Amen.
Pater noster, qui es in caelis, sanctificetur nomen tuum: adveniat regnum tuum: fiat voluntas tua, sicut in caelo, et in terra. Panem nostrum quotidianum da nobis hodie: et dimitte nobis debita nostra, sicut et nos dimittimus debitoribus nostris. Et ne nos inducas in tentationem: sed libera nos a malo. Amen.
Ave Maria, gratia plena, Dominus tecum: benedicta tu in mulieribus,et benedictus fructus ventris tui Iesus. Sancta Maria, Mater Dei, ora pro nobis peccatoribus, nunc et in hora mortis nostrae. Amen.
Gloria Patri, et Filio, et Spiritui Sancto. Sicut erat in principio, et nunc, et semper, et in saecula saeculorum. Amen.takaisin keskiajalle, kun papit saarnasivat kirkoissa vain latinaksi ja yleisö seurasi tapahtumaa huuli pyöreänä ymmärtämättä asiasta yhtään mitään.
Quo vadis?
Imperium Romanum divide et impera.
Gloria in excelsis Deo.- mormonismissa
jotain omituista..=)
- Maitoa_Ennen_Lihaa
Unski kirjoitti:
takaisin keskiajalle, kun papit saarnasivat kirkoissa vain latinaksi ja yleisö seurasi tapahtumaa huuli pyöreänä ymmärtämättä asiasta yhtään mitään.
Quo vadis?
Imperium Romanum divide et impera.
Gloria in excelsis Deo.Hehe, minä pidän vanhoista jutuista.
Ne ovat nimittäin lähempänä sylttytehdasta kun mikään uusi hapatus :-)
Suomeksi:
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen.
Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi Neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Ja Pyhään Henkeen, pyhän katolisen kirkon, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän. Aamen.
Isä meidän, joka olet taivaissa. Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa. Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. Ja anna meille anteeksi velkamme, niin kuin mekin annamme anteeksi velallisillemme. Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta. Aamen.
Terve Maria, armoitettu, Herra sinun kanssasi. Siunattu sinä naisten joukossa ja siunattu kohtusi hedelmä Jeesus. Pyhä Maria, Jumalanäiti, rukoile meidän syntisten puolesta nyt ja kuolemamme hetkenä. Aamen.
Kunnia Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle, niin kuin oli alussa, nyt on ja aina, iankaikkisesta iankaikkiseen. - yksi kristitty
mormonismissa kirjoitti:
jotain omituista..=)
Kristinusko on huomattavasti vanhempi asia kuin joku Joseph Smith. Silloin muinoin puhuttiin mm. latinaa. :-)
Jos siinä on mielestäsi jotakin omituista, niin ehkä olet nukkunut historiantunneilla? Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:
Hehe, minä pidän vanhoista jutuista.
Ne ovat nimittäin lähempänä sylttytehdasta kun mikään uusi hapatus :-)
Suomeksi:
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen.
Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi Neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Ja Pyhään Henkeen, pyhän katolisen kirkon, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän. Aamen.
Isä meidän, joka olet taivaissa. Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa. Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. Ja anna meille anteeksi velkamme, niin kuin mekin annamme anteeksi velallisillemme. Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta. Aamen.
Terve Maria, armoitettu, Herra sinun kanssasi. Siunattu sinä naisten joukossa ja siunattu kohtusi hedelmä Jeesus. Pyhä Maria, Jumalanäiti, rukoile meidän syntisten puolesta nyt ja kuolemamme hetkenä. Aamen.
Kunnia Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle, niin kuin oli alussa, nyt on ja aina, iankaikkisesta iankaikkiseen.Nyt minäkin ymmärrän tuon. Onhan se kaunis uskontunnustus ja viimekädessä oikein tulkittuna se on melko lailla samaa mihin myös MAP-kirkossa uskotaan. Vain tuo pyhä katolinen on siinä liikaa.
Sinä näemmä olet vanhan tradition kannalla. Minä taas luotan nykypäivän ilmoitukseen. Kyllähän traditiokin oli väärässä, kun nykyinen paavi pyysi anteeksi Gailein kohtelun, kun pakottivat perumaan sen, minkä hän kaukoputkellaan näki. Aikanaan nuo väitetyn tosikirkon edustajat sanoivat kaukoputken olevan pirun putki, jossa piru näyttää asioita väärin.
Erilaisista näkemyksistämme huolimatta toivotan oikein hyvää joulua ja viettäkäämme sitä Kristuksen syntymän muistona.- M_E_L ei vielä nuku
Unski kirjoitti:
Nyt minäkin ymmärrän tuon. Onhan se kaunis uskontunnustus ja viimekädessä oikein tulkittuna se on melko lailla samaa mihin myös MAP-kirkossa uskotaan. Vain tuo pyhä katolinen on siinä liikaa.
Sinä näemmä olet vanhan tradition kannalla. Minä taas luotan nykypäivän ilmoitukseen. Kyllähän traditiokin oli väärässä, kun nykyinen paavi pyysi anteeksi Gailein kohtelun, kun pakottivat perumaan sen, minkä hän kaukoputkellaan näki. Aikanaan nuo väitetyn tosikirkon edustajat sanoivat kaukoputken olevan pirun putki, jossa piru näyttää asioita väärin.
Erilaisista näkemyksistämme huolimatta toivotan oikein hyvää joulua ja viettäkäämme sitä Kristuksen syntymän muistona.Ihminen on erehtyväinen ja epätäydellinen - kuten myös omista profeetoistasi tiedät - mutta Jumala on armollinen.
Siksi tuleekin jatkuvasti tehdä parannusta ja pyrkiä parempaan. Virheistä voi ja pitääkin oppia.
Emme enää elä aikoja jolloin inkvisiittori käytti rautaneitsyitä mutta siitä huolimatta ihmisen perusluonne on se mikä on - yli kirkko- ja uskontorajojen.
Joulu onkin hyvää aikaa hiljentyä seimen ääreen ja mietiskellä sen taakan määrää jonka hän joutui sovittamaan. - ilmoituksen mukaan
yksi kristitty kirjoitti:
Kristinusko on huomattavasti vanhempi asia kuin joku Joseph Smith. Silloin muinoin puhuttiin mm. latinaa. :-)
Jos siinä on mielestäsi jotakin omituista, niin ehkä olet nukkunut historiantunneilla?olet väärässä.
Vielä keskijalla käytössä oli reformoitu latina foinikialaisin kirjaimin. Arkeologia tulee tämän todistamaan joskus todeksi, mutta juuri nyt asiaa ei voi todentaa. Juuri nyt saat tietää totuuden vain hengellisellä tutkimisella. Kysy rukouksessa, onko käytössä ollut reformoitua latinaa foinikialaisin kirjaimin. Ja muista rukouksessa, että vastaus "ei" on yhtä kuin epäuskoisuus ja/tai vajaamielisyys.
Älä kuuntele vääriä profeettoja!
- Helaman
Omasta puolestani toivotan hyvää ja rauhallista joulua kaikille palstan lukijoille.
Helaman
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191235
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61037- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161841Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784