Rakkaudella Jouluun

Mummi, mummi
huutaa pienokainen
ja toinenkin,
kädet ojennettuina
kiire, kiire
syliin, syliin.

Neljät pikkukätöset
kietoutuneena mummin kaulaan,
kahden suklaasilmäparin
napitus mummin suklaisiin,
voi miten ihanaa!

Molemminpuolinen odotus
on ollut suuri,
saada kullanmurut-
kuin myös
päästä mummilaan
pullapojan paistoon.

Teimme pullapojat taidolla
rusinanapit takkiin painoimme
mummin pienellä opastuksella
rakkaudenpullat leivoimme.

Rakkaudella jouluun
rakkaudesta lapsiin,
meillä päivän viettivät
niin kovin-
kovin rakkaat lapset tyttären.

13

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

      ..Joulun tunnelma on voimakkain, kun saa nähdä kirkkaana loistavat lapsosten silmät nauttimassa jouluisasta tunnelmasta leipomuksineen.

      Kiitos sinulle Diinaliin rusinapullien tuoksun tuomisesta palstalle : )

      • että ne lapset tuovat sen joulun tunnun,
        heidän kanssaan on niin ihanaa puuhastella.
        Oma nuorimmainen on jo 15v eikä enää äidin kanssa
        leipominen kiinnosta, on ihan muut jutut mielessä,
        joten lastenlasten kanssa on ihana nauttia ja katsella
        heidän onneaan ja iloaan joulun valmisteluissa.

        Kiitos pamidala, kun kurkkasit pullantuoksuiseen runooni. :)


    • runo64-1

      .../ämmin ylpeyttä suklaasilmistään
      jotka ovat sydämesi anastaneet.
      tuli jo lukiessa joulumieltä
      ja on todella lämpöisästi kirjoitettu,
      lukuelämys diinaliin taialla.
      hyvä diinaliin!!!

      • Täytyi kirjoittaa suklaasilmät,
        koska tähtisilmät sopivat sinisilmäisille? :)

        Kiitos runo64 huomionosoituksesta runoani kohtaan,
        aina niin kauniita sanoja käytät kommentoidessasi.


    • lindalinda1

      kotoinen, tutuntuntuinen runo.

      Täälläkin on tänään prinsessan kanssa leivottu
      pipareita, ja jännitys on korkealla huomiseen hä-
      nellä.

      ' rakkaudella Jouluun
      rakkaudesta lapsiin ' on runosi, herkkä
      isovanhemman tunnetila joka syntyy pikkuisten
      kanssa.

      Hyvää Joulua Sinullekin, ja kiitos kommentoinnis-
      ta omaan runooni. Kiitän kaikkia kerralla jossain
      vaiheessa.

      • Huomenna on aatto, pitäisi mennä nukkumaan,
        jäi paljon puuhaa vielä huomiselle.
        Tuossa puuhastelun lomassa kävin (lepotauolla)
        kirjoittamassa tämän runon tänne, eilen poikien
        kanssa näitä pullapoikia leivoimme.

        Kiitos lindalein, kun kiireiden keskellä
        sinäkin runoani ehdit kurkkaamaan!


    • Ymmärrykseni runosi sanoihin
      ja sen tunnelmiin on - rikas,
      jonka voin hyvin tuntea.

      Tämä Joulu juuri nyt ja
      siinä - tällä hetkellä -

      on juuri se mikä pitää
      Elämää ja Rakkautta
      että koko maailmaa pystyssä.

      Suurin että syvin nuotion
      liekki palaa siellä
      - sydämissänne - lämmöllä.

      Sinne kaikille :

      Hyvää Joulua !

      • Kiva kun voit tunteella yhtyä runoni tunnelmaan,
        sinulla myös pieniä pyörimässä, joulun tunnelmaa luomassa.

        Meillä kaikilla liekki palaa sydämissä, jonka joulu luo sinne palamaan!

        Kiitos sanoistasi ja Hyvää Joulua myös Sinulle sinne ja läheisillesi!


      • diinaliin1 kirjoitti:

        Kiva kun voit tunteella yhtyä runoni tunnelmaan,
        sinulla myös pieniä pyörimässä, joulun tunnelmaa luomassa.

        Meillä kaikilla liekki palaa sydämissä, jonka joulu luo sinne palamaan!

        Kiitos sanoistasi ja Hyvää Joulua myös Sinulle sinne ja läheisillesi!

        Minä muistelin omien lapsieni
        menneitä aikoja,kuin heidän
        omiaan kauempana
        meistä,mutta yhdistelemällä
        näitä yhteen ja ehkä tuleviin,
        niin siitä kehkeytyi sellainen
        tunnelma ... ja omasi tietenkin
        lisänä siihen.

        Kiitän lämpimistä sanoistasi,
        kuin Joulupukillisen aaton
        toivotukset sinne.


    • *MURUKULTA*

      Ihanimmat kädet - ne pikkuiset - näyttää rakkauden vilpittömimmän!

      Iloista Jouluaattoa Dii_ sinulle ja sinun pieneille lapsenlapsillesikin! :)

      • Niinpä, voi että, kun nuo pikkukädet ojentuu
        ja lapsi juoksee ja huutaa mummi, mummi,
        kyllä se sitten tuntuu hyvältä. :)
        He ovat täyttäneet sydämeni, vaikka kyllä
        täältä riittää rakkautta vielä muillekin. :)

        Kiitos Murukulta vierailustasi, ilahduin kun näin nickisi.


    • Me "Mummi"
      taikinaa sitä ja
      siitä saaneet
      ihka omia pulliiaan leipoo.

      Ihanaks runoks
      leivoit lastenlasten kanssa,
      kiitos hymyn kera.

      Minullaki
      kahdeksan lastenlasta
      tulevat luokseni
      on taas "vilinää vilskettä,
      kun Joulu on"

      Hyvää Joulua..Liisa

      • Lasten parissa joulu tuntuu joululta,
        minulla vasta nämä kaksi kullanmurua
        ja pieniä vielä hekin, nuorimmainen ei
        vielä kahtakaan ja vanhempi neljän.

        Sinulla jo kahdeksan, on siinä vilskettä,
        ja vilinää, mutta lapset luovat elämälle
        elämää joka on ihanaa, eikö. ;)

        Kiitos vierailustasi ja oikein Hyvää Joulua
        sinulle kera ihanien lastenlasten! :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe