Olut ei lihota

.........

Olut ei lihota, jos vähentää syömistä eikä mässäile ryyppäämisen aikana mitään.

Termi "kaljamaha" on siinä mielessä virheellinen, sillä ei olut itsessään kasvata kaljamahaa, vaan ne ylimääräiset kalorit. Jos ryypätessä ei syö mitään ja krapulapäivänäkin on syömättä, niin energiamäärät pysyvät kohtuurajoissa eikä sitä lihoamista pääse tapahtumaan.

Itse ryyppään harvemmin ja olen urheilullinen ja haluan pitää ulkonäöstäni huolta. Joten ryypätessä syömisten kanssa on ehdoton kielto - en syö yhtään mitään ja keskityn kaljan juomiseen. Eikä ole kaljamahaa.

Elikkäs kaljanjuonti ei lihota, jos ymmärtää olla syömättä. Monet oluen juonnin seurauksena alkavat mättäämään kaikkea rasvaista sisuksiinsa, joten ihmekös tuo jos alkaa lihoomaan.

5

1891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näino

      olut lihottaa yhtä paljon kuin omenatuoremehu. eli ei juuri yhtään. viina ei lihota senkään vertaa.

      • melkoisesti

        100 ml kirkasta viinaa sisältää 220 kcal. Mutta jos viinaa sekoittaa esim. sokerittomaan kokikseen eikä syö saman/seuraavan päivän aikana juuri mitään niin ei pääse lihoamaan. Ja tuskin sitä viinaa litratolkulla tulee juotua :)


    • Petteri Hevonen

      Jos ryyppäät harvoin aka kerran pari kuussa ja olet liikunallinen, niin ei sinun edes tarvitse murehtia yhtäaikaa syömistä ja juomista. Yksittäinen kaloripiikki ei tuhoa säännöllisen liikunnan etuja.

      Sen sijaan minun kaltaiseni suurkuluttaja, jolla voi mennä mäyräkoira kolmenakin iltana viikossa, on toinen asia. Erään tabliskan mukaan pullossa keskaria on 133 kcal. Mäyräkoirassa siis noin 1600 kcal. Paikoillaan istuvan konttorirotan päivittäinen tarve on 2000 kcal, joten "syötävää" jää enää 400 kcal. Ei onnistu, vaan mässään reilusti yli ja olenkin tällä hetkellä iljettävä läski!

      • hienoa

        lukea tekstiä jossa ei puhuta paskaa vaan kylmiä tosiasioita. itselläkin menee reippaasti yli sen 24 annosta alkoholia viikossa, joskus 48, ja tällaista meininkiä on jatkunut nyt 2-3 vuotta. kaljamaha on pysynyt siedettävän pienenä lähinnä jääkiekon harrastuksen vuoksi, ja menen pyörällä tai kävellen pienemmät matkat (kuten kaljaa ostamaan) auton sijasta :D


      • samaa mieltä

        Jos joskus harvemmin tulee "kaloripiikki" ja muutoin kalorimäärät pysyvät normirajoisa ja harrastaa säännöllisesti liikuntaa, ei se haittaa. Lihoaminen vaatii kuitenkin säännöllistä ylensyöntiä/-juontia, jotta paino nousee pysyvästi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe