Tämä pätee

uskonnon opetukseen

11

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oiuhgf

      Uskonnon opetus ei ole paha asia.

      Tutki sydäntäs niin ymmärrät.

      • tarkoittaa millilleen

        sitä mitä kuuppa sekaisin oleva _auktoriteetti_ edustaa lapsen kasvatuksessa.

        MILLILLEEN.


    • käytännön tasolla:

      "Noitien aika

      YLE FST5 21.50 - 22.35

      Osa 2/5. Dokumenttisarja, jossa Jan Guillou on mukana. Noitapaniikki saa jalansijaa ja leviää Pohjois-Ruotsin yli. Noitarukoukset otetaan käyttöön valtakunnan kirkoissa. Ångermanlandissa pannaan toimen noitien teloitus ja paniikki leviää Tukholmaa kohti.

      Tuotanto: Troja Television 2006.

      Haku yle.fi:stä"

      • ertyuibn

        noitavaivot eivät olleet Raamatun mukaan oikein.
        Syntisiä ihmisiä olivat myös noidat niinkuin muutkin.
        Kääntyä saivat myös he.

        Yleensä kyse olikin jostakin vanhasta kaunasta tai vallanhalusta.

        Eihän kukaan heistä edes noita ollu.
        Tavallisia miehia ja naisia.
        Ehkä mukana oli pari aitoa tapausta mutta silti ei kuolema ratkaisu ole.


      • olivat silloin
        ertyuibn kirjoitti:

        noitavaivot eivät olleet Raamatun mukaan oikein.
        Syntisiä ihmisiä olivat myös noidat niinkuin muutkin.
        Kääntyä saivat myös he.

        Yleensä kyse olikin jostakin vanhasta kaunasta tai vallanhalusta.

        Eihän kukaan heistä edes noita ollu.
        Tavallisia miehia ja naisia.
        Ehkä mukana oli pari aitoa tapausta mutta silti ei kuolema ratkaisu ole.

        ja typeriä ovat vieläkin.


      • ertyuicvv
        olivat silloin kirjoitti:

        ja typeriä ovat vieläkin.

        ettei kysymys ollut aina uskosta.
        Enemmänkin ihmisten välisistä kiistoista.

        Voi tapahtua ihmisille vielä.
        Jokaiselle.


      • Ette ymmärrä
        ertyuicvv kirjoitti:

        ettei kysymys ollut aina uskosta.
        Enemmänkin ihmisten välisistä kiistoista.

        Voi tapahtua ihmisille vielä.
        Jokaiselle.

        mitä tapahtui, mutta ymmärrätte kuitenkin puolustaa uskoa?


      • edfrdeuy
        Ette ymmärrä kirjoitti:

        mitä tapahtui, mutta ymmärrätte kuitenkin puolustaa uskoa?

        Jos joku tuomari raiskasi naisen niin hänet oli helppo vaientaa tappamalla noitana.

        Ei juuri ole Raamatun mukaista.


      • Kummallista?
        edfrdeuy kirjoitti:

        Jos joku tuomari raiskasi naisen niin hänet oli helppo vaientaa tappamalla noitana.

        Ei juuri ole Raamatun mukaista.

        2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

        4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."

        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."

        1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."

        Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."

        5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."

        Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."

        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."

        Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

        2. Moos. 15:3 "Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä."

        Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."

        Jes. 42:13-15 "Herra lähtee sotaan niinkuin sankari, niinkuin soturi hän kiihoittaa kiivautensa; hän nostaa sotahuudonja karjuu, uhittelee vihollisiansa. 'Minä olen ollut vaiti ikiajoista asti, olen ollut hiljaa ja pidättänyt itseni. Mutta nytminä huudan kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun. Minä teen autioiksi vuoret ja kukkulat, ja kuihdutan niiltäkaiken ruohon; minä muutan virrat saariksi ja kuivaan vesilammikot.'"


      • oihgfkjh
        Kummallista? kirjoitti:

        2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

        4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."

        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."

        1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."

        Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."

        5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."

        Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."

        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."

        Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

        2. Moos. 15:3 "Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä."

        Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."

        Jes. 42:13-15 "Herra lähtee sotaan niinkuin sankari, niinkuin soturi hän kiihoittaa kiivautensa; hän nostaa sotahuudonja karjuu, uhittelee vihollisiansa. 'Minä olen ollut vaiti ikiajoista asti, olen ollut hiljaa ja pidättänyt itseni. Mutta nytminä huudan kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun. Minä teen autioiksi vuoret ja kukkulat, ja kuihdutan niiltäkaiken ruohon; minä muutan virrat saariksi ja kuivaan vesilammikot.'"

        Tuskin kukaan meistä haluaisi ettö lähi-idässä olisi maita, joissa lapsia tapetaan uhraamalla ne jumalille.
        Näin näissä maissa usein tehtiin.

        Mitä olisikaan tapahtunut jos näin ei oltaisi tehty.


    • ei varjoon vie

      minkälainen matka..olenko sellainen joka OMILLA teoilla ja saavutuksilla etsii itselleen rauhaa.
      hakee itsestään jumaluutta. omilla rituaalilla sovittaa syntinsä.

      Oikean Rauhan ja syntien sovituksen löytää HÄNEN luota joka ristinpuulla vuodatti veren meidän Syntien tähden JEESUS KRISTUS .

      Hän ei vaadi meitä esittämään mitään esityksiä teatteria ..ihminen väsyy ulkoiseen esitykseen.
      nöyrtyä HÄNEN edessään ja muöntyä myöntämään oman vajavuutensa.

      oma erinomaisuus ei vie meitä perille.
      vaan syntien tunnustus ,nöyryys,HÄNELLE saa rukouksissa puhella kaikki asiat ja hän kuulee.
      ei ikinä ole yksin..vaikka ympärillä ei kukaan välitä.
      HÄNEN RAKKAUTENSA EI HÄVIÄ.Hän voiman antaa kestävän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    3. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      783
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe