Jos nyt omistaa muutama vuotta vanhan kuorma-auton, ja muuttaisi sen verovapaaksi matkailutoksi (henkilöauto) niin tuuleko tässäkin tapauksessa maksuun täysi autovero?
Kuorma-autosta matkailuauto
34
14412
Vastaukset
- täyttää
verottoman matkailuauton määräykset, AKEn sivuilla, niin ei mene autoveroa.
- rerfef
Koska kuorma-autot ovat verovapaita, samoin matkailutot, taasn normi henkilöautona, tai pakuna tulee verot maksuu.
Mutta ongelmaksu tulee se että B-luokan ajoneuvo saa painaa vain 3500 kiloa, joten sen kuormurin kantavuutta tulee pinenetää aika rajusti, jos meinaat matkailuautoksi sen saada.- 34546454
Nyt kyl puhut nii paljo paskaa ku voi vaan olla! Ensinnäkään mitään B-luokan ajoneuvoa ei ole olemassa, vitun idiootti, ja toisekseen M1-luokan ajoneuvolle ei ole olemassa mitään rajoitusta massan suhteen eli voi painaa vaikka 24 tonnia!! Matkailuautoista tulee aina M1-luokan ajoneuvo joten periaatteessa kuorma-autosta voi tehdä verovapaan matkailuauton (M1-luokka) jos se muuten täyttää verovapaan matkailuauton ehdot. Mutta mitä järkeä kuorma-autosta on tehdä matkailuautoa kun linja-autosta tehdä on paljon paremmat edellytykset..
- bghyijk
34546454 kirjoitti:
Nyt kyl puhut nii paljo paskaa ku voi vaan olla! Ensinnäkään mitään B-luokan ajoneuvoa ei ole olemassa, vitun idiootti, ja toisekseen M1-luokan ajoneuvolle ei ole olemassa mitään rajoitusta massan suhteen eli voi painaa vaikka 24 tonnia!! Matkailuautoista tulee aina M1-luokan ajoneuvo joten periaatteessa kuorma-autosta voi tehdä verovapaan matkailuauton (M1-luokka) jos se muuten täyttää verovapaan matkailuauton ehdot. Mutta mitä järkeä kuorma-autosta on tehdä matkailuautoa kun linja-autosta tehdä on paljon paremmat edellytykset..
Ei toki virallisesti, mutta B-luokan autolla tarkoitetaan autoa, jota voi ajaa B-kortilla ;)
Ja olisikohan syynä kuorma-auton muuttamisesta matkailuautoksi (eli henkilöauto) syynä se että saa ajaa 100km/h, ja ajamiseen ei tarvitse kuormurikorttia, kuin sellaista ei kuitenkaan joka jätkän taskusta löydy.
Ja tuskin aloittajakaan on tekemässä mitään "täysveristä" matkailuautoa, vaan ihan vaan verotuksen takia rakentaan käännettävän sängyn, keitintason ja jonkun kaapiston.... - Mitä maksanee
On se ihme kun moni ei osaa vastata täällä, ainoastaan vittuilee ja haukkuu, tai kommenti parilla sanalla epäselvästi.
Ja tosiaan, tuo kantavuus ei tule olemaan ongelma, koska tällä hetkellä auton kokonaispaino on 3510 kiloa, joten tuon 10 kilon pois putoaminen tuskin vaikuttaa mihinkään - todella vaikeata
Mitä maksanee kirjoitti:
On se ihme kun moni ei osaa vastata täällä, ainoastaan vittuilee ja haukkuu, tai kommenti parilla sanalla epäselvästi.
Ja tosiaan, tuo kantavuus ei tule olemaan ongelma, koska tällä hetkellä auton kokonaispaino on 3510 kiloa, joten tuon 10 kilon pois putoaminen tuskin vaikuttaa mihinkäänsiitähän tulee pakettiauto ja maksat autoveroa.
- tekstiä
34546454 kirjoitti:
Nyt kyl puhut nii paljo paskaa ku voi vaan olla! Ensinnäkään mitään B-luokan ajoneuvoa ei ole olemassa, vitun idiootti, ja toisekseen M1-luokan ajoneuvolle ei ole olemassa mitään rajoitusta massan suhteen eli voi painaa vaikka 24 tonnia!! Matkailuautoista tulee aina M1-luokan ajoneuvo joten periaatteessa kuorma-autosta voi tehdä verovapaan matkailuauton (M1-luokka) jos se muuten täyttää verovapaan matkailuauton ehdot. Mutta mitä järkeä kuorma-autosta on tehdä matkailuautoa kun linja-autosta tehdä on paljon paremmat edellytykset..
samaan hengenvetoon, rauhoituhan vähän ja anna hengityksen tasaantua, niin sitten voitkin ottaa ne lääkkeet, jotta helpottaa.
Eiköhän se matkailuauton rakantaminen ole jokaisen oma asia mistä sen tekee ja tuskimpa höyrypäisten neuvot siihen paljon vaikuttaa, - ymmärsit ihan väärin
todella vaikeata kirjoitti:
siitähän tulee pakettiauto ja maksat autoveroa.
Pakettiautoksi muuttaminen nyt ei vaatisi mitään toimenpiteitä, ehkä piirturin ja rajoittimen voisi ottaa pois kummittelemasta.
Mutta olen siis muuttassa sitä verovapaaksi matkailuatuoksi, jotta miesystävä ja muut saisi myös ajaa tuota, eli tavaratilaan seinästä taitettava sänky, josta saa myös penkit, ja pieni kaapisto jossa on myös keittolevy
- kainalossa!
Mitä yritetään tällä kertaa kiertää? Kerro omin sanoin.
- jusu
ennenkuin lähet leikkeleen kuormurin katosta palkkeja poikki jotta verovapaus (min. sisäkorkeus 190cm) täyttyy. Ja kokonaispainoa et voi pudottaa kun valmistajan todistuksella. Ja B-kortilla saa ajaa max 3500 kg autoa. Ja jotta saat ajaa matkailuautolla sataa, siinä tulee olla ABS-jarrut, kuljettajalle Airbag ja KAIKILLA istunpaikoilla turvavyöt !!!.
- Mitä maksanee
Sitä että saisi ajaa B-kortilla, mutta pakuksi muuntaminen toisi kauheat verot.
Toki jos jokaisella joka mahdollisesti ehkä joskus joutuisi tuota ajamaan, olisi se c-kortti ei mitään ongelmia olisi.
Ja taitaa tosta muutoksesta tulla kaupanpäälle sekin että saa ajaa 100km/h eikä tartte rajoitinta - bhjuikol
jusu kirjoitti:
ennenkuin lähet leikkeleen kuormurin katosta palkkeja poikki jotta verovapaus (min. sisäkorkeus 190cm) täyttyy. Ja kokonaispainoa et voi pudottaa kun valmistajan todistuksella. Ja B-kortilla saa ajaa max 3500 kg autoa. Ja jotta saat ajaa matkailuautolla sataa, siinä tulee olla ABS-jarrut, kuljettajalle Airbag ja KAIKILLA istunpaikoilla turvavyöt !!!.
Kyllä sisäkorkeus on nyt jo hiukan yli 2 metriä, ja tosiaan löytyy valmistajan todistus siitä että autoa saa myös pakettiautona, jolloin kokonaispaino on 3500kg, joten sen saisi siis normipakuksi ihan helpolla.
Ja kyllä nyt vuoden 2005 kuormurissa on ABS ja airbag ja luonnollisesti turvavyöt - toteuttaa
bhjuikol kirjoitti:
Kyllä sisäkorkeus on nyt jo hiukan yli 2 metriä, ja tosiaan löytyy valmistajan todistus siitä että autoa saa myös pakettiautona, jolloin kokonaispaino on 3500kg, joten sen saisi siis normipakuksi ihan helpolla.
Ja kyllä nyt vuoden 2005 kuormurissa on ABS ja airbag ja luonnollisesti turvavyötkannattaa huomioida että massan muutos vaatii valmistajan tod ja muutoksia rakenteeseen ja jos käy eri veroluokassa tulee uudelleen veroitus.
asuntotilan tulee täytää vaatimukset, niin sänkyjen, säilytytystilojen, keitto/ilmanvaihdon ja sähölaitteiden osalta.
Lisäksikun auto on noin uusi tulee istuimien ja turvavöiden kiinnityksestä oltava todistuksia jos niitä käyetään ajon aikana eli obvat istumapaikkoja.
myös ovia tai varauloskäyntejä tulee olla jos asunto-osassa matkustaja paikkoja.
kannattaa mennä konttorille kysymään niin saa ehkä vastauksen ongelmaan...
- Helppo homma
muutat vain auton vastaamaan verovapaata matkauluautoa ja muutoskatsastat sen, ja asia on sillä selvä.
Ja ei niillä matkailutilan penkeissä mitään turvavöitä pidä olla, koska tuskin niitä tai muutakaan "matkailuvarustusta" tullaan ikinä käyttämään ajaessa, tai edes paikalla ollessaan- töissä, tulen
sinne heti!
- ftgyh
töissä, tulen kirjoitti:
sinne heti!
Meinaan tuskin aloittaja on ihan oikeaa kuorma-autoa jossa on erillinen koppi ja paineilmajarrut yms, vaan sellaista ison pakettiauton näköistä kuormuria, jossa on kokonaispaino 3510-3600 kiloa :)
- Jaa+
ftgyh kirjoitti:
Meinaan tuskin aloittaja on ihan oikeaa kuorma-autoa jossa on erillinen koppi ja paineilmajarrut yms, vaan sellaista ison pakettiauton näköistä kuormuria, jossa on kokonaispaino 3510-3600 kiloa :)
Jos toi ducato on kuorma-auto, niin siit ei oo ikinä maksettu autoveroo... Jos siit halutaan veroton matkailuauto, (verollistahan siit ei sit saa)niin siin pitää olla verottoman matkailuauton edellytykset. Matakiluosan verolliset vaatimukset (sisäkorkeus väh. 190cm asunto-osassa, ilmanvaihtovaatimukset, keittomahd. omapaino väh. 1875kg ym..) Kannattaa tosiaan mennä johonkin paikalliseen kottuurrin vähän kyselemään, mitä mahd. veroseuraamuksii tulee kyseiselle "autolle"
- Kanavaanari
Miksi ruveta muuttamaan kuormaautoa matkailuautoksi, jos sitä ei käytetä?
Jos matkailutilan penkeillä ei ole turvavöitä niin autoa ei voi rekisteröidä kuin kahdelle (oletettavasti kuorma-autossa kahdet turvavyöt). Eli mitä järkeä? - jinjero
Kanavaanari kirjoitti:
Miksi ruveta muuttamaan kuormaautoa matkailuautoksi, jos sitä ei käytetä?
Jos matkailutilan penkeillä ei ole turvavöitä niin autoa ei voi rekisteröidä kuin kahdelle (oletettavasti kuorma-autossa kahdet turvavyöt). Eli mitä järkeä?kiva kollata noit monta vuottta vanhoja ketjuja ? pari guppea puhu et ymmärti jotain asiasta , muut huuteli vieraisiin pöytiitt, se auto on nyt muutettu matkailuautoksi, kesti 1/2 V ja meni vast 7 kerral läpi. Ykskaa katastumies ei uskaltanu ottaa vastuuta , toisille kelpas joku juttu ,toisille ei . JA SIT KYSYMMMÄÄN ESIMIEHELTÄ? ja taas oli 2cm joku pielessä. Tärkein paperi oli kantavuus? jokainen täysjärkinen ymmärtää kuorma-auto? heikkenn ku se muutetaan pakettiautoksi, min mielestä se o toisten päin, mut näi suomessa.............
- Terolatvala
VW Crafterin muutin kuorma-autosta matkailuautoksi viimeviikolla. VW-autolta hain todistuksen että kokonaismassan saa tiputtaa 3600kg->3500kg, Kiinnitin konttiin 120cm sängyn ja yhden kaapin jonne laitoin sisään motonetin 12 euron keittolevyn.
Kävin katsastamassa, en tiennyt että piti vielä sähkötkin olla mutta kuulemma defan sisätilanpistoke kelpaa tähän hommaan. Leima tuli, nyt riittää B-kortti, vakuutukset putosivat 30% ja autolla saa ajella 100km/h ilman rajoitinta.
Kyllä kannatti päivä käyttää rakenteluun ja 50e katsastukseen.- Pete Mustaparta
Nyt sitten tuli vielä muutoksen kylkiäisenä vuosittainen ajoneuvovero maksettavaksi, jota autossasi ennen ei ollut (kuorma-autossa vain käyttövoimavero jos käyttövoimana muu kuin bensiini).
- ????
Miksi pitää rakentaa näitä "väkisin tehtyjä" matkailuautoja?? Vastaushan on että pystyisi B-kortilla ajamaan "pakettiautoa", jossa on enemmän kuin 3 paikkaa ja nopeus olisi 100 km/h.
Hankkikaa köyhät C-kortti, niin voitte ajaa kuorma-autoa, jossa voi olla etumatkustajien lisäksi takana penkkejä. Myös nop.rajottimen pystyy kiertämään, joten voitte huoletta ajalla satasta!
Tai sitten helpoin ratkaisu: Rekisteröikää se paku hlöautoksi, niin matkustajia voi olla 1 8 ja saa ajaa niin lujaa kuin nopeusrajoitukset sallivat. Maksatte vain autoveron.- Helpoin tapa.
Nämä kaikki ovat veronkiertoautoja.
Miksi ostaa/tehdä sätöksiÄ ?
Markkinoilla on tehdastekoisia valmiita henkilöautoja 1 8.
Linja-autoja löytyy siitä ylöspäin.
Jos ei ole rahaa ylläpitoon/ostoon, pitää tyytyä halpoihin kansanautoihin. - dsgdfg fgdsgdf
Ei ne mitään veronkiertoutoja ole, se täyttää LAIN VAATIMUKSET jos auto on rekisteröity asuntoautoksi, laki ei vaadi esim asumistilan lämmitystä, valaistusta, ovenkahvoja sisälle, vessaa tms.
Ja kuorma-autosta ei kanneta veroa jos se muutetaan asuntoautoksi, tosin ajokorttivaatimus ei muutu mihinkään jos kokonaispaino ei muutu mihinkään, mutta tietenkin jos asuntoauton paino saadaan samalla alle 3500 kiloon, niin saa ajaa B-kortilla, eikä silti tule veroja
Ja olisikohan LAISSA jotain vikaa jos verojen maksulta välttyy kun autossa on seinää vasten sidontaliinoilla vedetty patja yms? eli laki on tässä pielessä, ei muu
Muutaman lisäehdon voisi laittaa tuohon asuntoauton verovapauteen, esim makuupaikkoja vähintään puolelle rekisteröidystä määrästä, tämä poistaisi 9 paikkaset "pakut" joissa on yksi sänky jossain takalaatikossa
Lisäksi voitasi vaatia valaistus asumisosaan
Lisäksi asumiosassa tulisi olla ikkunaa vähintään 1m2
Asumistilan tulisi olla myös läämitettävissä kiinteällä lämmittimellä (eli veronkiertäjät laittaisi sisälämppärin ruuvilla seinään)
Ovien tulisi olla avattavissa myös sisäpuolelta
ja TÄRKEIN asumistilan, ja ohjaamon välillä tulisi olla kulkuyhteys.
Nämä ehdot listtäisi lakiin, niin taatusti vähenisi nuo "veronkiertoautot" jotkut viisaat voisi tietenkin keksiä myös jotain ehtoja vielä lisää, esim seinien eristeiden suhteen, vessaa nyt olisi aika kohtuutonta vaatia, sitä kun ei monikaan halua.
Ja nyt oli puhe yli 3500 kilosesta autosta, eli kuormurista, toki sellaisenkin voi rekisteröidä henkilöautoksi, ja ajaa 120km/h, mutta silti vaaditaan se kuormurikortti, eli verot tulee, mutta korttivaatimus säilyy, koska KA:ssa saa muutenin olla penkit yhdeksälle - asia on näin
dsgdfg fgdsgdf kirjoitti:
Ei ne mitään veronkiertoutoja ole, se täyttää LAIN VAATIMUKSET jos auto on rekisteröity asuntoautoksi, laki ei vaadi esim asumistilan lämmitystä, valaistusta, ovenkahvoja sisälle, vessaa tms.
Ja kuorma-autosta ei kanneta veroa jos se muutetaan asuntoautoksi, tosin ajokorttivaatimus ei muutu mihinkään jos kokonaispaino ei muutu mihinkään, mutta tietenkin jos asuntoauton paino saadaan samalla alle 3500 kiloon, niin saa ajaa B-kortilla, eikä silti tule veroja
Ja olisikohan LAISSA jotain vikaa jos verojen maksulta välttyy kun autossa on seinää vasten sidontaliinoilla vedetty patja yms? eli laki on tässä pielessä, ei muu
Muutaman lisäehdon voisi laittaa tuohon asuntoauton verovapauteen, esim makuupaikkoja vähintään puolelle rekisteröidystä määrästä, tämä poistaisi 9 paikkaset "pakut" joissa on yksi sänky jossain takalaatikossa
Lisäksi voitasi vaatia valaistus asumisosaan
Lisäksi asumiosassa tulisi olla ikkunaa vähintään 1m2
Asumistilan tulisi olla myös läämitettävissä kiinteällä lämmittimellä (eli veronkiertäjät laittaisi sisälämppärin ruuvilla seinään)
Ovien tulisi olla avattavissa myös sisäpuolelta
ja TÄRKEIN asumistilan, ja ohjaamon välillä tulisi olla kulkuyhteys.
Nämä ehdot listtäisi lakiin, niin taatusti vähenisi nuo "veronkiertoautot" jotkut viisaat voisi tietenkin keksiä myös jotain ehtoja vielä lisää, esim seinien eristeiden suhteen, vessaa nyt olisi aika kohtuutonta vaatia, sitä kun ei monikaan halua.
Ja nyt oli puhe yli 3500 kilosesta autosta, eli kuormurista, toki sellaisenkin voi rekisteröidä henkilöautoksi, ja ajaa 120km/h, mutta silti vaaditaan se kuormurikortti, eli verot tulee, mutta korttivaatimus säilyy, koska KA:ssa saa muutenin olla penkit yhdeksälleMiksi sinä tautinen idiootti tulet tänne häsläämään kun et mitään mistään tiedä.
Ilman sinunlaisia idiootteja palsta pysyisi asallisena, ilman sinun typerää typerämpiä viestejäsi. - töttöröö
asia on näin kirjoitti:
Miksi sinä tautinen idiootti tulet tänne häsläämään kun et mitään mistään tiedä.
Ilman sinunlaisia idiootteja palsta pysyisi asallisena, ilman sinun typerää typerämpiä viestejäsi.^^ ja tuossa viestissä oli taas kaikki perusteltu oikeen asiallisesti :D
- dgsdg gfdsd
asia on näin kirjoitti:
Miksi sinä tautinen idiootti tulet tänne häsläämään kun et mitään mistään tiedä.
Ilman sinunlaisia idiootteja palsta pysyisi asallisena, ilman sinun typerää typerämpiä viestejäsi.Minä kerroin miten saataisi vähennettyä "veronkiertoautoja" esim "veronkiertopakut" väheni radikaalisti kun takapenkkien suhteen tuli tkarmmat säännökset
Oletko sitä mieltä, että katsastaja saisi päättää onko auto tarpeeksi asuntoautomainen tai ei - asia on näin
dgsdg gfdsd kirjoitti:
Minä kerroin miten saataisi vähennettyä "veronkiertoautoja" esim "veronkiertopakut" väheni radikaalisti kun takapenkkien suhteen tuli tkarmmat säännökset
Oletko sitä mieltä, että katsastaja saisi päättää onko auto tarpeeksi asuntoautomainen tai eiEn ole tällä kertaa muuta mieltä kuin että ilman kaltaisiasi idiootteja palsta pysyisi asiallisena, ymmärrätkö idiootti. Ei täällä tarvii puutaheinää lässyttää.
- Seisova *******
asia on näin kirjoitti:
En ole tällä kertaa muuta mieltä kuin että ilman kaltaisiasi idiootteja palsta pysyisi asiallisena, ymmärrätkö idiootti. Ei täällä tarvii puutaheinää lässyttää.
Asiallisena palsta pysyISI jos jokainen perustelisi väittämänsä aina muutamalla sanalla, eikä heittäisi "lonkalta" kaikkia paskaa
- niin mitä
Seisova ******* kirjoitti:
Asiallisena palsta pysyISI jos jokainen perustelisi väittämänsä aina muutamalla sanalla, eikä heittäisi "lonkalta" kaikkia paskaa
Ja sinun perustelut ilman noitumisia oli.........
- tollot.........
Ottakaa nyt vit...u selvää asioista ennenkuin niitä täällä huutelette ! Laki ON JO tiukentunut "matkailuautojen" osalta vuodenvaihteessa !!
- petri1
Itsellä olis kanssa mielessä tällainen kevyt kuorma autosta verovapaaksi matkailuautoksi projekti, vaikka c-kortin omistankin. Kuorma autona siis ducato maxi vm. 07. Tällähetkellä 3 paikkainen ja enemmän tarvis olla.
Matkailuauton plussat:
-ei rajoitinta (90 kesäisin aika tuskallista ajaa)
-pienemmät vakuutusmaksut (ainakin mitä if:iltä kysyin..)
-muutkin voisi ajaa välillä..
Suunnitteella nyt ainakin ne lisäpenkit jos ei muuta. Eli vanha väliseinä pois ja uusi vanerista ja kalusteputkesta (moni käyttäny) sivu oven taakse. Minkälaiset penkit tarvii olla? Miten kiinnitys? Auton takatilassa ei tällähetkellä ole sivuikkunoita kummallakaan puolen. Tarviiko olla? Yritin näitä tuolta trafin sivuilta lukea, mut ei saa semmosta kokonaiskuvaa.. Pitää vissii mennä katsastusasemalta kyselemää, mut epäilen ettei sieltä ainakaan saa mitään irti ilmaseks..Matkailuauton varustus ajoneuvolain mukaan: Istuimia (väh. 2kpl), makuusijoja
(väh.2 kpl), pöytä, keittomahdollisuus. säilytystiloja.
Trafin ohjeen mukaan on makuusijojen oltava aikuislle tarkoitettu. Leveys
60 cm ja pituus 180 cm. Säilytystilan oltava sen kokoinen kaappi, johon
saisi takin hengariin. Jos keittimenä avoliekki, oltava ilmanvaihto. Keitin
voi olla myös sähköinen, jos vedätetty lohkolämmittimen johdosta. Tällöin
ohjaamon ilmanvaihto riittänee, kun väliseinä puretaan.
Takaikkunoita ei vaadita missään. Matkustamoon tulevat istuimet kannattaa
kiinnittää kiskoilla lattiaan ja tietenkin turvavyöt myös. Kaikkien penkkien
turvavyöt ovat edelletys 100 km/h nopeudelle ABS:n ja kuljettajan airbagin
lisäksi. Satasen nopeuskilpi taakse vaaditaan. Tulensammutin vaaditaan.
Nopeudenrajoitin jää pois, kun auto muuttuu kuorma-autosta henkilö-
autoksi. Ducato maxia on myyty myös pakettiautona. Näin ollen sen
kokonaismassa voidaan muuttaa 3500 kiloon valmistajan luvalla. Näin
sitä saisi ajaa B-kortilla.
Käsittääkseni näillä minimiedellytyksillä voidaan ko. auto muuttaa
verovapaaksi matkailuautoksi. Jos asennetaan nestekaasujärjestelmä
tai kiinteä verkkosähköjärjestelmä, on niistä oltava asennustodistus.
Mutta niitähän ei tarvitse asentaa. Keittimeksi käy spriikäyttöinen.
Lämmitykseen kannattaa laittaa Webasto tai vastaava, ellei sitä
autossa ole. Valaistus tietenkin akkusähköllä. Televisio ja mahdolliset
audiolaitteet myös 12 Voltilla. Se, mitä itse jäisin siinä kaipaamaan,
olisi kuitenkin nestekaasujääkaappi. Saisi oluet jäähtymään.- Niinin
Nii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086