Kuorma-autosta matkailuauto

Mitä maksanee

Jos nyt omistaa muutama vuotta vanhan kuorma-auton, ja muuttaisi sen verovapaaksi matkailutoksi (henkilöauto) niin tuuleko tässäkin tapauksessa maksuun täysi autovero?

34

14412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täyttää

      verottoman matkailuauton määräykset, AKEn sivuilla, niin ei mene autoveroa.

    • rerfef

      Koska kuorma-autot ovat verovapaita, samoin matkailutot, taasn normi henkilöautona, tai pakuna tulee verot maksuu.

      Mutta ongelmaksu tulee se että B-luokan ajoneuvo saa painaa vain 3500 kiloa, joten sen kuormurin kantavuutta tulee pinenetää aika rajusti, jos meinaat matkailuautoksi sen saada.

      • 34546454

        Nyt kyl puhut nii paljo paskaa ku voi vaan olla! Ensinnäkään mitään B-luokan ajoneuvoa ei ole olemassa, vitun idiootti, ja toisekseen M1-luokan ajoneuvolle ei ole olemassa mitään rajoitusta massan suhteen eli voi painaa vaikka 24 tonnia!! Matkailuautoista tulee aina M1-luokan ajoneuvo joten periaatteessa kuorma-autosta voi tehdä verovapaan matkailuauton (M1-luokka) jos se muuten täyttää verovapaan matkailuauton ehdot. Mutta mitä järkeä kuorma-autosta on tehdä matkailuautoa kun linja-autosta tehdä on paljon paremmat edellytykset..


      • bghyijk
        34546454 kirjoitti:

        Nyt kyl puhut nii paljo paskaa ku voi vaan olla! Ensinnäkään mitään B-luokan ajoneuvoa ei ole olemassa, vitun idiootti, ja toisekseen M1-luokan ajoneuvolle ei ole olemassa mitään rajoitusta massan suhteen eli voi painaa vaikka 24 tonnia!! Matkailuautoista tulee aina M1-luokan ajoneuvo joten periaatteessa kuorma-autosta voi tehdä verovapaan matkailuauton (M1-luokka) jos se muuten täyttää verovapaan matkailuauton ehdot. Mutta mitä järkeä kuorma-autosta on tehdä matkailuautoa kun linja-autosta tehdä on paljon paremmat edellytykset..

        Ei toki virallisesti, mutta B-luokan autolla tarkoitetaan autoa, jota voi ajaa B-kortilla ;)

        Ja olisikohan syynä kuorma-auton muuttamisesta matkailuautoksi (eli henkilöauto) syynä se että saa ajaa 100km/h, ja ajamiseen ei tarvitse kuormurikorttia, kuin sellaista ei kuitenkaan joka jätkän taskusta löydy.

        Ja tuskin aloittajakaan on tekemässä mitään "täysveristä" matkailuautoa, vaan ihan vaan verotuksen takia rakentaan käännettävän sängyn, keitintason ja jonkun kaapiston....


      • Mitä maksanee

        On se ihme kun moni ei osaa vastata täällä, ainoastaan vittuilee ja haukkuu, tai kommenti parilla sanalla epäselvästi.

        Ja tosiaan, tuo kantavuus ei tule olemaan ongelma, koska tällä hetkellä auton kokonaispaino on 3510 kiloa, joten tuon 10 kilon pois putoaminen tuskin vaikuttaa mihinkään


      • todella vaikeata
        Mitä maksanee kirjoitti:

        On se ihme kun moni ei osaa vastata täällä, ainoastaan vittuilee ja haukkuu, tai kommenti parilla sanalla epäselvästi.

        Ja tosiaan, tuo kantavuus ei tule olemaan ongelma, koska tällä hetkellä auton kokonaispaino on 3510 kiloa, joten tuon 10 kilon pois putoaminen tuskin vaikuttaa mihinkään

        siitähän tulee pakettiauto ja maksat autoveroa.


      • tekstiä
        34546454 kirjoitti:

        Nyt kyl puhut nii paljo paskaa ku voi vaan olla! Ensinnäkään mitään B-luokan ajoneuvoa ei ole olemassa, vitun idiootti, ja toisekseen M1-luokan ajoneuvolle ei ole olemassa mitään rajoitusta massan suhteen eli voi painaa vaikka 24 tonnia!! Matkailuautoista tulee aina M1-luokan ajoneuvo joten periaatteessa kuorma-autosta voi tehdä verovapaan matkailuauton (M1-luokka) jos se muuten täyttää verovapaan matkailuauton ehdot. Mutta mitä järkeä kuorma-autosta on tehdä matkailuautoa kun linja-autosta tehdä on paljon paremmat edellytykset..

        samaan hengenvetoon, rauhoituhan vähän ja anna hengityksen tasaantua, niin sitten voitkin ottaa ne lääkkeet, jotta helpottaa.
        Eiköhän se matkailuauton rakantaminen ole jokaisen oma asia mistä sen tekee ja tuskimpa höyrypäisten neuvot siihen paljon vaikuttaa,


      • ymmärsit ihan väärin
        todella vaikeata kirjoitti:

        siitähän tulee pakettiauto ja maksat autoveroa.

        Pakettiautoksi muuttaminen nyt ei vaatisi mitään toimenpiteitä, ehkä piirturin ja rajoittimen voisi ottaa pois kummittelemasta.

        Mutta olen siis muuttassa sitä verovapaaksi matkailuatuoksi, jotta miesystävä ja muut saisi myös ajaa tuota, eli tavaratilaan seinästä taitettava sänky, josta saa myös penkit, ja pieni kaapisto jossa on myös keittolevy


    • kainalossa!

      Mitä yritetään tällä kertaa kiertää? Kerro omin sanoin.

      • jusu

        ennenkuin lähet leikkeleen kuormurin katosta palkkeja poikki jotta verovapaus (min. sisäkorkeus 190cm) täyttyy. Ja kokonaispainoa et voi pudottaa kun valmistajan todistuksella. Ja B-kortilla saa ajaa max 3500 kg autoa. Ja jotta saat ajaa matkailuautolla sataa, siinä tulee olla ABS-jarrut, kuljettajalle Airbag ja KAIKILLA istunpaikoilla turvavyöt !!!.


      • Mitä maksanee

        Sitä että saisi ajaa B-kortilla, mutta pakuksi muuntaminen toisi kauheat verot.

        Toki jos jokaisella joka mahdollisesti ehkä joskus joutuisi tuota ajamaan, olisi se c-kortti ei mitään ongelmia olisi.

        Ja taitaa tosta muutoksesta tulla kaupanpäälle sekin että saa ajaa 100km/h eikä tartte rajoitinta


      • bhjuikol
        jusu kirjoitti:

        ennenkuin lähet leikkeleen kuormurin katosta palkkeja poikki jotta verovapaus (min. sisäkorkeus 190cm) täyttyy. Ja kokonaispainoa et voi pudottaa kun valmistajan todistuksella. Ja B-kortilla saa ajaa max 3500 kg autoa. Ja jotta saat ajaa matkailuautolla sataa, siinä tulee olla ABS-jarrut, kuljettajalle Airbag ja KAIKILLA istunpaikoilla turvavyöt !!!.

        Kyllä sisäkorkeus on nyt jo hiukan yli 2 metriä, ja tosiaan löytyy valmistajan todistus siitä että autoa saa myös pakettiautona, jolloin kokonaispaino on 3500kg, joten sen saisi siis normipakuksi ihan helpolla.

        Ja kyllä nyt vuoden 2005 kuormurissa on ABS ja airbag ja luonnollisesti turvavyöt


      • toteuttaa
        bhjuikol kirjoitti:

        Kyllä sisäkorkeus on nyt jo hiukan yli 2 metriä, ja tosiaan löytyy valmistajan todistus siitä että autoa saa myös pakettiautona, jolloin kokonaispaino on 3500kg, joten sen saisi siis normipakuksi ihan helpolla.

        Ja kyllä nyt vuoden 2005 kuormurissa on ABS ja airbag ja luonnollisesti turvavyöt

        kannattaa huomioida että massan muutos vaatii valmistajan tod ja muutoksia rakenteeseen ja jos käy eri veroluokassa tulee uudelleen veroitus.

        asuntotilan tulee täytää vaatimukset, niin sänkyjen, säilytytystilojen, keitto/ilmanvaihdon ja sähölaitteiden osalta.

        Lisäksikun auto on noin uusi tulee istuimien ja turvavöiden kiinnityksestä oltava todistuksia jos niitä käyetään ajon aikana eli obvat istumapaikkoja.

        myös ovia tai varauloskäyntejä tulee olla jos asunto-osassa matkustaja paikkoja.

        kannattaa mennä konttorille kysymään niin saa ehkä vastauksen ongelmaan...


    • Helppo homma

      muutat vain auton vastaamaan verovapaata matkauluautoa ja muutoskatsastat sen, ja asia on sillä selvä.

      Ja ei niillä matkailutilan penkeissä mitään turvavöitä pidä olla, koska tuskin niitä tai muutakaan "matkailuvarustusta" tullaan ikinä käyttämään ajaessa, tai edes paikalla ollessaan

      • töissä, tulen

        sinne heti!


      • ftgyh
        töissä, tulen kirjoitti:

        sinne heti!

        Meinaan tuskin aloittaja on ihan oikeaa kuorma-autoa jossa on erillinen koppi ja paineilmajarrut yms, vaan sellaista ison pakettiauton näköistä kuormuria, jossa on kokonaispaino 3510-3600 kiloa :)


      • Jaa+
        ftgyh kirjoitti:

        Meinaan tuskin aloittaja on ihan oikeaa kuorma-autoa jossa on erillinen koppi ja paineilmajarrut yms, vaan sellaista ison pakettiauton näköistä kuormuria, jossa on kokonaispaino 3510-3600 kiloa :)

        Jos toi ducato on kuorma-auto, niin siit ei oo ikinä maksettu autoveroo... Jos siit halutaan veroton matkailuauto, (verollistahan siit ei sit saa)niin siin pitää olla verottoman matkailuauton edellytykset. Matakiluosan verolliset vaatimukset (sisäkorkeus väh. 190cm asunto-osassa, ilmanvaihtovaatimukset, keittomahd. omapaino väh. 1875kg ym..) Kannattaa tosiaan mennä johonkin paikalliseen kottuurrin vähän kyselemään, mitä mahd. veroseuraamuksii tulee kyseiselle "autolle"


      • Kanavaanari

        Miksi ruveta muuttamaan kuormaautoa matkailuautoksi, jos sitä ei käytetä?

        Jos matkailutilan penkeillä ei ole turvavöitä niin autoa ei voi rekisteröidä kuin kahdelle (oletettavasti kuorma-autossa kahdet turvavyöt). Eli mitä järkeä?


      • jinjero
        Kanavaanari kirjoitti:

        Miksi ruveta muuttamaan kuormaautoa matkailuautoksi, jos sitä ei käytetä?

        Jos matkailutilan penkeillä ei ole turvavöitä niin autoa ei voi rekisteröidä kuin kahdelle (oletettavasti kuorma-autossa kahdet turvavyöt). Eli mitä järkeä?

        kiva kollata noit monta vuottta vanhoja ketjuja ? pari guppea puhu et ymmärti jotain asiasta , muut huuteli vieraisiin pöytiitt, se auto on nyt muutettu matkailuautoksi, kesti 1/2 V ja meni vast 7 kerral läpi. Ykskaa katastumies ei uskaltanu ottaa vastuuta , toisille kelpas joku juttu ,toisille ei . JA SIT KYSYMMMÄÄN ESIMIEHELTÄ? ja taas oli 2cm joku pielessä. Tärkein paperi oli kantavuus? jokainen täysjärkinen ymmärtää kuorma-auto? heikkenn ku se muutetaan pakettiautoksi, min mielestä se o toisten päin, mut näi suomessa.............


    • Terolatvala

      VW Crafterin muutin kuorma-autosta matkailuautoksi viimeviikolla. VW-autolta hain todistuksen että kokonaismassan saa tiputtaa 3600kg->3500kg, Kiinnitin konttiin 120cm sängyn ja yhden kaapin jonne laitoin sisään motonetin 12 euron keittolevyn.

      Kävin katsastamassa, en tiennyt että piti vielä sähkötkin olla mutta kuulemma defan sisätilanpistoke kelpaa tähän hommaan. Leima tuli, nyt riittää B-kortti, vakuutukset putosivat 30% ja autolla saa ajella 100km/h ilman rajoitinta.

      Kyllä kannatti päivä käyttää rakenteluun ja 50e katsastukseen.

      • Pete Mustaparta

        Nyt sitten tuli vielä muutoksen kylkiäisenä vuosittainen ajoneuvovero maksettavaksi, jota autossasi ennen ei ollut (kuorma-autossa vain käyttövoimavero jos käyttövoimana muu kuin bensiini).


    • ????

      Miksi pitää rakentaa näitä "väkisin tehtyjä" matkailuautoja?? Vastaushan on että pystyisi B-kortilla ajamaan "pakettiautoa", jossa on enemmän kuin 3 paikkaa ja nopeus olisi 100 km/h.

      Hankkikaa köyhät C-kortti, niin voitte ajaa kuorma-autoa, jossa voi olla etumatkustajien lisäksi takana penkkejä. Myös nop.rajottimen pystyy kiertämään, joten voitte huoletta ajalla satasta!

      Tai sitten helpoin ratkaisu: Rekisteröikää se paku hlöautoksi, niin matkustajia voi olla 1 8 ja saa ajaa niin lujaa kuin nopeusrajoitukset sallivat. Maksatte vain autoveron.

      • Helpoin tapa.

        Nämä kaikki ovat veronkiertoautoja.
        Miksi ostaa/tehdä sätöksiÄ ?
        Markkinoilla on tehdastekoisia valmiita henkilöautoja 1 8.
        Linja-autoja löytyy siitä ylöspäin.
        Jos ei ole rahaa ylläpitoon/ostoon, pitää tyytyä halpoihin kansanautoihin.


      • dsgdfg fgdsgdf

        Ei ne mitään veronkiertoutoja ole, se täyttää LAIN VAATIMUKSET jos auto on rekisteröity asuntoautoksi, laki ei vaadi esim asumistilan lämmitystä, valaistusta, ovenkahvoja sisälle, vessaa tms.

        Ja kuorma-autosta ei kanneta veroa jos se muutetaan asuntoautoksi, tosin ajokorttivaatimus ei muutu mihinkään jos kokonaispaino ei muutu mihinkään, mutta tietenkin jos asuntoauton paino saadaan samalla alle 3500 kiloon, niin saa ajaa B-kortilla, eikä silti tule veroja

        Ja olisikohan LAISSA jotain vikaa jos verojen maksulta välttyy kun autossa on seinää vasten sidontaliinoilla vedetty patja yms? eli laki on tässä pielessä, ei muu

        Muutaman lisäehdon voisi laittaa tuohon asuntoauton verovapauteen, esim makuupaikkoja vähintään puolelle rekisteröidystä määrästä, tämä poistaisi 9 paikkaset "pakut" joissa on yksi sänky jossain takalaatikossa

        Lisäksi voitasi vaatia valaistus asumisosaan

        Lisäksi asumiosassa tulisi olla ikkunaa vähintään 1m2

        Asumistilan tulisi olla myös läämitettävissä kiinteällä lämmittimellä (eli veronkiertäjät laittaisi sisälämppärin ruuvilla seinään)

        Ovien tulisi olla avattavissa myös sisäpuolelta

        ja TÄRKEIN asumistilan, ja ohjaamon välillä tulisi olla kulkuyhteys.

        Nämä ehdot listtäisi lakiin, niin taatusti vähenisi nuo "veronkiertoautot" jotkut viisaat voisi tietenkin keksiä myös jotain ehtoja vielä lisää, esim seinien eristeiden suhteen, vessaa nyt olisi aika kohtuutonta vaatia, sitä kun ei monikaan halua.

        Ja nyt oli puhe yli 3500 kilosesta autosta, eli kuormurista, toki sellaisenkin voi rekisteröidä henkilöautoksi, ja ajaa 120km/h, mutta silti vaaditaan se kuormurikortti, eli verot tulee, mutta korttivaatimus säilyy, koska KA:ssa saa muutenin olla penkit yhdeksälle


      • asia on näin
        dsgdfg fgdsgdf kirjoitti:

        Ei ne mitään veronkiertoutoja ole, se täyttää LAIN VAATIMUKSET jos auto on rekisteröity asuntoautoksi, laki ei vaadi esim asumistilan lämmitystä, valaistusta, ovenkahvoja sisälle, vessaa tms.

        Ja kuorma-autosta ei kanneta veroa jos se muutetaan asuntoautoksi, tosin ajokorttivaatimus ei muutu mihinkään jos kokonaispaino ei muutu mihinkään, mutta tietenkin jos asuntoauton paino saadaan samalla alle 3500 kiloon, niin saa ajaa B-kortilla, eikä silti tule veroja

        Ja olisikohan LAISSA jotain vikaa jos verojen maksulta välttyy kun autossa on seinää vasten sidontaliinoilla vedetty patja yms? eli laki on tässä pielessä, ei muu

        Muutaman lisäehdon voisi laittaa tuohon asuntoauton verovapauteen, esim makuupaikkoja vähintään puolelle rekisteröidystä määrästä, tämä poistaisi 9 paikkaset "pakut" joissa on yksi sänky jossain takalaatikossa

        Lisäksi voitasi vaatia valaistus asumisosaan

        Lisäksi asumiosassa tulisi olla ikkunaa vähintään 1m2

        Asumistilan tulisi olla myös läämitettävissä kiinteällä lämmittimellä (eli veronkiertäjät laittaisi sisälämppärin ruuvilla seinään)

        Ovien tulisi olla avattavissa myös sisäpuolelta

        ja TÄRKEIN asumistilan, ja ohjaamon välillä tulisi olla kulkuyhteys.

        Nämä ehdot listtäisi lakiin, niin taatusti vähenisi nuo "veronkiertoautot" jotkut viisaat voisi tietenkin keksiä myös jotain ehtoja vielä lisää, esim seinien eristeiden suhteen, vessaa nyt olisi aika kohtuutonta vaatia, sitä kun ei monikaan halua.

        Ja nyt oli puhe yli 3500 kilosesta autosta, eli kuormurista, toki sellaisenkin voi rekisteröidä henkilöautoksi, ja ajaa 120km/h, mutta silti vaaditaan se kuormurikortti, eli verot tulee, mutta korttivaatimus säilyy, koska KA:ssa saa muutenin olla penkit yhdeksälle

        Miksi sinä tautinen idiootti tulet tänne häsläämään kun et mitään mistään tiedä.

        Ilman sinunlaisia idiootteja palsta pysyisi asallisena, ilman sinun typerää typerämpiä viestejäsi.


      • töttöröö
        asia on näin kirjoitti:

        Miksi sinä tautinen idiootti tulet tänne häsläämään kun et mitään mistään tiedä.

        Ilman sinunlaisia idiootteja palsta pysyisi asallisena, ilman sinun typerää typerämpiä viestejäsi.

        ^^ ja tuossa viestissä oli taas kaikki perusteltu oikeen asiallisesti :D


      • dgsdg gfdsd
        asia on näin kirjoitti:

        Miksi sinä tautinen idiootti tulet tänne häsläämään kun et mitään mistään tiedä.

        Ilman sinunlaisia idiootteja palsta pysyisi asallisena, ilman sinun typerää typerämpiä viestejäsi.

        Minä kerroin miten saataisi vähennettyä "veronkiertoautoja" esim "veronkiertopakut" väheni radikaalisti kun takapenkkien suhteen tuli tkarmmat säännökset

        Oletko sitä mieltä, että katsastaja saisi päättää onko auto tarpeeksi asuntoautomainen tai ei


      • asia on näin
        dgsdg gfdsd kirjoitti:

        Minä kerroin miten saataisi vähennettyä "veronkiertoautoja" esim "veronkiertopakut" väheni radikaalisti kun takapenkkien suhteen tuli tkarmmat säännökset

        Oletko sitä mieltä, että katsastaja saisi päättää onko auto tarpeeksi asuntoautomainen tai ei

        En ole tällä kertaa muuta mieltä kuin että ilman kaltaisiasi idiootteja palsta pysyisi asiallisena, ymmärrätkö idiootti. Ei täällä tarvii puutaheinää lässyttää.


      • Seisova *******
        asia on näin kirjoitti:

        En ole tällä kertaa muuta mieltä kuin että ilman kaltaisiasi idiootteja palsta pysyisi asiallisena, ymmärrätkö idiootti. Ei täällä tarvii puutaheinää lässyttää.

        Asiallisena palsta pysyISI jos jokainen perustelisi väittämänsä aina muutamalla sanalla, eikä heittäisi "lonkalta" kaikkia paskaa


      • niin mitä
        Seisova ******* kirjoitti:

        Asiallisena palsta pysyISI jos jokainen perustelisi väittämänsä aina muutamalla sanalla, eikä heittäisi "lonkalta" kaikkia paskaa

        Ja sinun perustelut ilman noitumisia oli.........


    • tollot.........

      Ottakaa nyt vit...u selvää asioista ennenkuin niitä täällä huutelette ! Laki ON JO tiukentunut "matkailuautojen" osalta vuodenvaihteessa !!

    • petri1

      Itsellä olis kanssa mielessä tällainen kevyt kuorma autosta verovapaaksi matkailuautoksi projekti, vaikka c-kortin omistankin. Kuorma autona siis ducato maxi vm. 07. Tällähetkellä 3 paikkainen ja enemmän tarvis olla.
      Matkailuauton plussat:
      -ei rajoitinta (90 kesäisin aika tuskallista ajaa)
      -pienemmät vakuutusmaksut (ainakin mitä if:iltä kysyin..)
      -muutkin voisi ajaa välillä..
      Suunnitteella nyt ainakin ne lisäpenkit jos ei muuta. Eli vanha väliseinä pois ja uusi vanerista ja kalusteputkesta (moni käyttäny) sivu oven taakse. Minkälaiset penkit tarvii olla? Miten kiinnitys? Auton takatilassa ei tällähetkellä ole sivuikkunoita kummallakaan puolen. Tarviiko olla? Yritin näitä tuolta trafin sivuilta lukea, mut ei saa semmosta kokonaiskuvaa.. Pitää vissii mennä katsastusasemalta kyselemää, mut epäilen ettei sieltä ainakaan saa mitään irti ilmaseks..

      • Matkailuauton varustus ajoneuvolain mukaan: Istuimia (väh. 2kpl), makuusijoja
        (väh.2 kpl), pöytä, keittomahdollisuus. säilytystiloja.

        Trafin ohjeen mukaan on makuusijojen oltava aikuislle tarkoitettu. Leveys
        60 cm ja pituus 180 cm. Säilytystilan oltava sen kokoinen kaappi, johon
        saisi takin hengariin. Jos keittimenä avoliekki, oltava ilmanvaihto. Keitin
        voi olla myös sähköinen, jos vedätetty lohkolämmittimen johdosta. Tällöin
        ohjaamon ilmanvaihto riittänee, kun väliseinä puretaan.

        Takaikkunoita ei vaadita missään. Matkustamoon tulevat istuimet kannattaa
        kiinnittää kiskoilla lattiaan ja tietenkin turvavyöt myös. Kaikkien penkkien
        turvavyöt ovat edelletys 100 km/h nopeudelle ABS:n ja kuljettajan airbagin
        lisäksi. Satasen nopeuskilpi taakse vaaditaan. Tulensammutin vaaditaan.

        Nopeudenrajoitin jää pois, kun auto muuttuu kuorma-autosta henkilö-
        autoksi. Ducato maxia on myyty myös pakettiautona. Näin ollen sen
        kokonaismassa voidaan muuttaa 3500 kiloon valmistajan luvalla. Näin
        sitä saisi ajaa B-kortilla.

        Käsittääkseni näillä minimiedellytyksillä voidaan ko. auto muuttaa
        verovapaaksi matkailuautoksi. Jos asennetaan nestekaasujärjestelmä
        tai kiinteä verkkosähköjärjestelmä, on niistä oltava asennustodistus.
        Mutta niitähän ei tarvitse asentaa. Keittimeksi käy spriikäyttöinen.
        Lämmitykseen kannattaa laittaa Webasto tai vastaava, ellei sitä
        autossa ole. Valaistus tietenkin akkusähköllä. Televisio ja mahdolliset
        audiolaitteet myös 12 Voltilla. Se, mitä itse jäisin siinä kaipaamaan,
        olisi kuitenkin nestekaasujääkaappi. Saisi oluet jäähtymään.


      • Niinin

        Nii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3333
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3175
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      435
      2391
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      246
      1473
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      78
      1221
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1178
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      126
      1086
    Aihe